Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) újvidék (2) ujvidek (20) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Elismertük. Elismertétek. Elismerték.

2008.03.19. 23:19 Bálint Csaba

                                                                    

                                                                    

Néha skizofrén dolog ám magyarnak lenni.

'Szongya például Budai Bernadett szépséges kormányszóvivő (van róla egy képem, lehidalsz):

- hogy  azért halasztották, tudniillik március 15-e utánra a koszovói függetlenség elismerését, hogy ne essék bántódása azoknak a magyaroknak, akik tartósra vannak berendezkedve Szerbiában.

Nagyon röhögtem volna. Persze sosem megy, amikor ilyen ordas szarságokat beszél valaki. Mondjuk a saját országát se ismeri egyetlen politikus sem, nemhogy a másét.

Hát kedves Budai Bernadett, és mindazok, akiknek a nevében beszélt!

Nem tudom miért hiszik azt, hogy március 15-e valamiféle mágikus dátum, de rég rájöhettek volna már, hogy a varázsigék nem működnek a politikában, sem pedig az életben. Főleg ott nem. Szép ez a sok gondolat, csak hamis. A szerbiai magyarokat az év 365 napján agyba-főbe verik, nem kell ahhoz magyar nemzeti ünnep. Sokkal egyszerűbb az apropó: csak. Az, hogy ez a suta kormány elismeri március 19-én a volt szerb tartomány függetlenségét, egészen pontosan ugyanannyit jelent, mintha 15-e előtt ismeri el. Ha már ennyire hisznek a számmisztikában ott Budapesten és más világvárosokban, ahol állófogadásokon zabálnak, akkor választhatták volna augusztus 20-át is. De tényleg. Addigra talán már elismeri egy csomó ország, és fel sem tűnik. De neeeem. Még le sem nyelték a falatot, a kis Magyarország már megint jelentkezik. Hülye stréber. Ezért utálja az egész osztály.

Köszi Magyarország. Igazán szép. Most, hogy már március 19-e van már nem vészes az egész. Én értem. Önrendelkezés, meg szabadság, sok nemes eszme satöbbi! Tényleg értem. Csak azt nem értem, hogy ez mind miért fontosabb újra, mint a magyar emberek. Megint lesz egy ok, hogy teleírják a házakat "halál a magyarokra" feliratokkal. Japán is elismerte ugye Koszovót, de japánok nem élnek szerbiában, így ők olcsón megússzák.

Nagyon elég lett volna a végén beszállni! Erre mondják, hogy nem kell a hősködés! Túszaik vannak. Magyarország a világ országai közül 31.-nek ismerte el Koszovót. Nekem elég lett volna az 50. hely is. Mit számít egy Koszovó elismerése az országnak? Annyi kereskedelemi, sem egyéb más kapcsolatunk sincs azzal a civilizálatlan háborús zónával, mint Dél-Oszétiával. A szerencsétlen albánok is jól ellettek volna enélkül még néhány hónapot. Biztos nemzeti érdek volt. Csak azt nem tudom, hogy melyik nemzeté.

(Mellesleg nincs a függetlenség kérdésében ENSZ egyetértés, amihez annyira kötöttük egykoron az ebet, de van egy Szerbia területi egységét is védő sokat hivatkozott 1244-es ENSZ BT határozat.)

komment

Címkék: röhej vajdaság magyarok szerbia függetlenség koszovó szerbek

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr72388605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TS 2008.03.20. 04:45:04

1. 16 uniós állam ismerte el előtte koszovót, mi is ez EU tagállam vagyunk
2. tússzedőkkel nem szokás egyezkedni

Hola 2008.03.20. 05:09:35

Hol a kép, lehidalni szeretnék :)

timarg · http://sas2.elte.hu/tg 2008.03.20. 06:23:05

Miért kell állandóan defenzívába szorítani magunkat? Ha a Bácskában gond lesz, még azt is elérhetik szerb barátaink, hogy Koszovó után az is leessen nekik a tábláról - na nem azért, mert a 250-300 ezer magyar többségben lenne a 2 milliós tartományban (bár egyes, jól meghatározható részein épp a határ mentén igen!), hanem azért, mert a Vajdaságban régóta élő szerbeknek is elegük van a betelepített boszniai menekültek stílusából, meg hogy Szerbia fejőstehenei legyenek. Magyarországnak az első bácskai magyarverések óta ezt a forgatókönyvet is számításba kéne vennie, sőt, alkalomadtán fű alatt törekedni is rá. (A "fű alatt" azt jelenti, hogy nekem nem kellene tényleg tudnom erről, de gyanítom, hogy nincs ilyen stratégia, egyszerűen a kétpólusú magyar politikai elit mindkét oldalát alkalmatlannak tartom az ilyesmire.)

Ennek fényében én kellő (már pl. másfél éve elkezdett) előkészítés után febr. 18-án a franciákkal, németekkel, USA-val, olaszokkal együtt ismertem volna el Koszovót. (És azt meg végképp nem csináltam volna, mint a külügyminiszter asszony, hogy feb. 17-én este azt mondjuk, hogy az adminisztratíve lehetséges legkorábbi alkalommal ismerjük el, majd másnap azt, hogy az unió többségével, aztán meg még azzal se, csak most. Ha most, akkor megmondom már akkor, hogy mikor.)

De most sem túl késő.

És még most sem késő elkezdeni arról gondolkodni, hogy ez a dolog mit jelent Felvidéken, Székelyföldön és a Bácskában. Nem az elszakadás precedensét, természetesen. Hanem azt, hogy nézzük már meg, milyen autonómiát nyomott le az EU a koszovói albánok torkán a Koszovóban maradt szerbek számára (Ahtisaari-terv). Mikor állunk elő azzal, hogy ezt kérjük mi is betű szerint északon, keleten, délen? És figyeljünk Mitrovicára is: ha az ottani szerbek leválnak Koszovóról, akkor már az elszakadásra is lesz precedens.

Tudják ezt Pozsonyban, Bukarestben is, ezért nem ismerik el Koszovót. De milyen érdekes: a kisebbségekkel bővel ellátott Franciaország, Olaszország, Nagy-Britannia első nap elismer (és bízik magában annyira, hogy ez ne jelentsen gondot odahaza), szlovák és román barátaink önbizalmában bizony hiányokat látok. És addig esélyes a fentebbi bekezdésben foglaltakért fellépnünk, amíg ez így van.

Na, jólmegaszondtam.

TS 2008.03.20. 06:25:51

Természetesen, koszovó a mi kedvünkért függetlenedett, egész nap erről beszél mindenki hogy elismerjük e vagy se.

TS 2008.03.20. 06:34:27

kis fos ország vagyunk európa közepén, de majd jól nemnyaljuk senki seggét, az nem számít hogy csak másoktól függünk, de majd kiosztjuk őket, éljén nagymagyarország hállelúja... jézusom kinek nincs lila fingja miről

Zombecz 2008.03.20. 06:49:59

Koszovot akár elismerjük akár nem, az ott van és független. Az egész világ rábólintott néhány tetves elnyomó birodalom és pár magyar kisebbséggel bíró ország kivételével. Szerinted nem vernék a magyarokat az elismerésünk nélkül is? De igen! Sajnos...S igaz, ebben bőven ludas Magyarország vezetése is, akik nagy ívben sz**nak a határon túli magyarokra s csak látszatra kérnek mindig "kivizsgálást". Ilyen rossz viszonyban Szerbiával alap, hogy szembemegyünk velük és igen, támogatjuk Koszovot. Ismétlem a fentieket: nyaljunk be egy nálunknál kisebb ország népének? Attól aztán marhára jobb lesz a délvidéki magyaroknak...

Tatuka 2008.03.20. 06:53:32

Elképzelhető, hogy én küszködöm szövegértési problémákkal, de az én olvasatomban a blogger nem azt kérdőjelezi meg, hogy egyáltalán miért ismertük el Koszovó függetlenségét, hanem azt, hogy miért most, miért így, ilyen bénán.

Attól, hogy földrajzilag mindig is kiszolgáltatott helyzetben voltunk, nem azt jelenti, hogy mindenkinek le kell feküdnünk. Pedig ezt tesszük. Egy örökbecsű: "A magyar ember addig nem érzi jól magát, amíg nem sz*ros a szája."

Más farkával könnyű a csalánt verni, de nem az én pesti hátsómat fogja szétrugdalni egy-két eszement. Talán az ottaniak fejével kéne ám gondolkodni, nem a magunkéval.

68nyara 2008.03.20. 07:06:58

Két dolgot nem ártana végiggondolni. Az egyik, hogy bizony máshogy működött volna ez a dolog, ha az ensz határozat után ismerjük el Koszovót, erre finom, és kevésbé finom utalások még Szerbiából is voltak. Mert az a verekedős fajta sem magától verekszik, hanem kissé uszítgatják. Olyan emberek, akiknek ott, Szerbiában az az érdeke, hogy tereljék a figyelmet olyan dolgokról, ami nem tetszik az embereknek. És ez nagyon jó terelés.
A másik dolog, hogy kicsit gondoljuk végig, hogy mi is történt ott Koszovóban? A Szerbek ősi (most hagyjuk menniyre, de tényleg nagyon régen szerb terület volt) földjén. Megjelentek az albánok, és cirka száz év alatt egyszercsak többen lettek, sokkal többen. Nem emlékeztet ez itt minket valami re? Nem rémlik 1920? Szóval lehet, hogy nem kellett volna nekünk annyira lelkesednünk ezért a Koszovóért.

Nemszerb 2008.03.20. 07:08:20

mellesleg ROMÁNIA nem ismerte el.
A legprofibb politikusok a románok.
Jó lenne ha tanulnánk tőlük, de nemcsak ebben hanem minden másban is.
Pl. hogy kell az EU-ból hasznot csinálni (mert most csak kárunk van),
hogyan kell megbecsülni a határon túli véreinket, hogyan kell országunk igazáért külföldön kiállni..stb.stb

elmebeteg 2008.03.20. 07:17:23

Valaki politikában jártas magyarázza már el nekem, hogy miért nem lehet például csöndben maradni?

Nem jelentem be, hogy elismerem, oszt kész.

Miért muszáj elismerni?

Nemszerb 2008.03.20. 07:18:35

Mert be kell nyalni az EU-nak, és közben simán szarni saját nemzetünkre meg a kinti magyarokra.Ezért.
Koszovóhoz semmi közünk, akár semlegesek is maradhatnánk, de az elismeréssel csak mi szívunk.

elmebeteg 2008.03.20. 07:20:35

És ettől mennyivel több EU-s pályázati pénz jut nekünk?

(A kérdés költői)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.03.20. 07:43:55

molnargoreny.blog.hu/2008/03/19/kulpol_5

Olvassátok el ezt is, azt hiszem, túl hosszú lenne átmásolni. Jelen esetben főkövetkeztetésében az ultrakonzervatív (mármint én) és a balliberális álláspont nem is esik messze egymástól.

Bálint Csaba · http://srbija.blog.hu/ 2008.03.20. 08:03:17

Azt hiszem, amint beérek melózni kimoderálom a bő 50%-át az offtopic dumáitoknak. :)

Zis4 2008.03.20. 08:09:56

Muhaha, de jó! Megint a szomszéd tehene döglött meg!

Gilderoy 2008.03.20. 08:14:43

Szerintem igaza van a bloggernak.

countrystudy 2008.03.20. 08:24:41

én meg most akartam elkezdeni fogorvoshoz járni szabadkára,mivel ott olcsóbb
most várhatok egy darabig

DonDodec 2008.03.20. 08:37:49

Hagyjatok bennünket nyugodtan. Nektek anno hogy eset Trianon? Blogernak igaza van. A téma nem az volt hogy nem elismerni hanem miért pont most. Elment a téma a bús picsába már, mert pár barom nem tud olvasni

Kovács János 2008.03.20. 08:43:04

Az a baj az ilyen véleményekkel, hogy a háttérben mindig az a megközelítés van, hogyha a kormány fején kalap van, akkor azért, ha meg nincs kalap, akkor meg azért... A hat év alatt talán egy kezemen meg tudnám számolni, hogy mikor értett egyet a jobboldal a baloldallal. (Ezek egyike lehet pl. a parlamenti képviselők anyagi juttatása. Ezt nem számolnám ide...) Pl. az első száznapos programot is megszavazta a jobboldal - az MDF kivételével, amely már akkor mondta, hogy ebből baj lesz -, amely elkköltötte a "spórolt pénzt" pl. az egészsaégügyi dolgozók 50%-os béremelésére. S azután meg mást sem hallottunk a csőböl, hogy hová lett a pénz... Ugye?

Komoly politikai vakság - akár elkötelezettség - kell ahhoz, hogy ne vegye észre valaki, hogy egy magyar nemzeti ünnep mindig ideges reakciókat vált ki a többségi nemzetből évek, évtizedek óta -szinte akárhol a Kárpátokon belül. Elvakult szemlélet az, amelyik figyelmen kívül hagyja Mórickát, amelynek mindenről az jut az eszébe és a politikai beállítottságától függöen itéli meg akár az időjárást is...

Másfelől Koszovótól egyből berezeletek környezetünkben, hiszen minden magyar nemzeti ünnep megünneplésében, a magyar zászlóban és az autonómia törekvésben az elszakadás lehetősét látják. Kik nem ismerték el eddig Koszovó függetlenségét? Többnyire azok az országok, akiknek ugyanolyan kisebbségi problémáik vannak. (És nem is alaptalan az elszakadástól való a félelem... Lásd pl. a baszkok.)

Próbálj már egy másik szemüveget - egy objektívet - felvenni, hogy a két tényezőt összerakjad: március 15.-t, a magyar nemzeti függetlenség szimbólumát, és Koszovó elszakadásának tényét, ami megint "azt juttatja eszükbe". A vélt vagy valós elszakadási törekvéseket...

Elvileg akár dönthetett volna a magyar kormány úgy is, hogy egyelőre nem ismeri el Koszovó függetlenségét és ezzel a határon túli magyarok biztonsága érdekében nagyobb lépést tett volna, mint ami származik Magyarországra az elismerésen elnyerhetővel. Lehet egy olyan olvasata is a határokon túl ennek, hogy az elismeréssel Magyarország analógiákat lát és támogat... (Persze meg akkor az lett volna a baj...)

S öszintén csodálkozom azon, hogy a jobboldal, amely állandóan a kettős állampolgárság intézményét szorgalmazza és ezzel fokozza a hisztériát (persze csak akkor, amikor ellenzékben van, mert amikor kormányon volt, akkor "nem volt időszerű"), sürgeti a szinte azonnali elismerést -még március 15. előtt - eltekintve, hogy ez további olajat önthet az amúgyis lobogó - és sokak által kimondva, kimondatlanul szorgalmazott visszatérés miatt is - a magyargyűlöletre.

Nekem egyébként az a személyes véleményem - éppen a vajdasági magyarok miatt -, hogy az Unióban utolsónak kellett volna lennie a magyar kormánynak!!!

Meggyőződésem, hogy a magyar kormány - szinezetétől és összetételétől függetlenül - helyesebben (és nem helyesen!)cselekedett így és az is meggyőződésem, hogy a jobboldal - és személy szerint te is - akkor is hörögtél volna, ha a magyar kormány azonnal cselekszik. Mert ilyen a politika, a jobboldali: ha kalap van, azért, ha nincs azért.

azta 2008.03.20. 08:49:40

nem látom be minek kellene folyton a nyakunkat behúzva járni-kelni a világban: anno elvették tőlünk, törvénytelenül, többek között délvidéket - nehogy már a mai napig mi kérjünk bocsánatot!!!!!! akik ott magyarokat vernek, azok mindig találnak rá indokot, hogy üssenek. ha nem ismertük volna el koszovót, akkor sem lettünk volna haverok a szerbekkel. akkor is kaptak volna az ottani magyarok.
aztán azért szívesen megkérdezném még:
-a szerbektől: milyen látni, hogy megcsonkul nagy szerbia? milyen elcsatolva lenni, nemzeti kisebbségben?
-francia, angol, etc "barátoktól": kellett e trianon? hány ország volt a balkánon anno, és hány most? lesznek e újabb balkáni háborúk? és ki kér ezért bocsánatot TŐLÜNK?

ja! és tök komolyan mondom, mégcsak nem is vagyok irredenta!!!!

Kovács János 2008.03.20. 08:54:47

"Megjegyzésed csak előzetes moderációt követően fog megjelenni."

Ezt a megjegyzést csak utólag vettem észre.

Szeretném remélni, hogy ez nem azt jelenti, hogy csak az az írás jelenhet meg, amely feltétlenül egyetért a blog szerzőjének véleményével, hanem a szólásszabadság elvének ércényesülése érdekében - mert ez olyan demokratikus érték, amelynek nincs bal- éás jobboldali olvasata - azzal akár ellentétes nézetek is helyet kaphatnak. Már csak az egészséges vita érdekjében is...

budrick 2008.03.20. 08:59:58

KÉPET A BETTIRŐL! Komolyan mondom, ez fogott meg az egész cikkből! A többi nem érdekel!

niemand alfonz 2008.03.20. 09:05:01

émmeg aszondom, hogy nem az a baj, hogy elismertük Koszovót, hanem, hogy nem megyünk tovább. ez így önmagában smafu. az az igazán egészségtelen, hogy nekünk minden környező államban vannak túszaink. a politika - én asziszem - arra való, hogy ha kell aljasul, erővel, hízelgéssel, csalással stb elérjük a céljainkat. a kedves jobbos és balos uraknak ez idehaza olyan szépen megy. miért nem tudják ezt a külkapcsolatokban is megtenni? lehetnénk mi a "jó zsaru" perpill Szerbiával, Gyurcsány lehetne a szerb nép nagy barátja, ha már minket nem kedvel annyira és mintegy mellékesen azt a kis csalitost hátul, szomszéd, aggya mán oda, vagy legalább egy kis önrendelkezést, ha lehetne, de minimum menjenek börtönbe azok, akik uszítanak a magyarok ellen, sőt verik őket, mert az szerintük jó. ha már az a szerepünk, hogy dörgölődzünk a nagyobb fiúkhoz, akkor egy-két pofont csikarjunk már ki belőlük, a nyalásért cserébe, tudják már meg a határainkon túl is, hogy nem azért nyalunk a nagyoknak mert szeretjük őket, hanem mert utáljuk a többieket, vagy mi.

laci 2008.03.20. 09:12:10

hol van az a durva Budai Berni kép?
érdekelne!:-)

Kovács Péter 2008.03.20. 09:15:38

Addig púposkodnak a szerbek, míg a Vajdaságot is elveszítik. Vissza kéne már venni abból a nagyszláv pofából.

dude 2008.03.20. 09:16:04

igen igen, azzal a képpel akkor most mi lesz??

jclayton · http://www.korkep.sk/ 2008.03.20. 09:16:13

Hmmm... és nem történt semmiféle egyeztetés erről a VMSZ-szel, vagy a kisebb magyar pártokkal korábban? Vagy a magyar kormány a hasára ütött és cselekedett?

moriczka 2008.03.20. 09:17:34

IGEN IS, BUDAPESTEN TUDJÁK MI A JÓ NEKÜNK ITT A VÉGVÁRAKON ÉS SLUSSSZ!!!
MÁR ANNYISZOR SEGITETTEK NEKÜNK, HOGY MOSTMÁR LEGYETEK SZIVESEK, BUDAPESTI ELVTÁRSAK NE SEGITSETEK TÖBBET, JOBB LESZ NEKÜNK UGY!!!

Bálint Csaba · http://srbija.blog.hu/ 2008.03.20. 09:25:04

Jön a fotó is. Este nézz vissza.

Fikusz Kukisz 2008.03.20. 09:41:01

Teljesen egyetértek Móriczkával és a bloggerrel. Koszovó léte nem attól függ, hogy mi mikor ismerjük el. Sajnos semmi más se nagyon függ attól hogy Mo mit szól hozzá. De ha mindenképpen stréberkedni akarunk is az EU-ban, ők is megértették volna hogy Mo-nak a szerbiai magyarok biztonságára is gondolni kell. Símán ráértünk volna megvárni az ENSZ határozatot.

CHD 2008.03.20. 09:41:17

Tegye fel az a kezét, aki vajdasági és azért verték meg, mert magyar.

Melleslegesen egyetértek azokkal, akik azt mondták, ráértünk volna még az elismeréssel.

Fikusz Kukisz 2008.03.20. 09:43:34

Ja, és az összes igaz magyar nevében haladéktalanul követeljük B. Bernadett képének közkinccsé tételét! :)

Netuddki. 2008.03.20. 09:43:48

moriczka 2008.03.20. 09:17:34
Ki mondta, hogy a BP elvtársak rajtatok akarnak segíteni? Mindegyik csak a saját pénztárcájának a barátja. Ez van.

Condottiere 2008.03.20. 09:46:27

Lenne egy kérdésem, ami talán nem tartozik ide, de lehet, hogy kicsit mégis. Tavaly volt egy vitám (na jó nem vita volt feltettem a kérdést, és szét lett oltva a fejem) egy oktatómmal, ha nagy lenne az arcom azt mondanám "szakmai" kérdésben. Szóba került a kettős állampolgársággal kapcsolatos burleszk, és a vitapartner épp azt ecsetelgette, hogy mekkora gyalázatnak tartja, hogy a Vajdaságból áttelepült ismerősei nemmel szavaztak. Ekkor én feltettem a kérdést - nem politikai indíttatásból, mert konkrétan leszarom a mai magyar politikát - Hogy nem lehet-e, hogy az ismerősei azért szavaztak nemmel, mert ha a Vajdasági magyarok megkapják a kettős állampolgárságot, akkor a szerbek bajonettel kergetik őket magyarországra, azzal az indokkal, hogy "ott a hazátok". Ő politizált én a motívációkat akartam megérteni, egyszóval okosabb nem lettem, de kíváncsi lennék olyasvalaki véleményére, aki belülről látja a helyzetet.

CHD 2008.03.20. 09:52:08

Condottiere 2008.03.20. 09:46:27


Nos igen, teljesen igazad van. A radikálisok a legutóbbi választásokkor elmondták:
"Ha mi győzünk, minden magyar kap egy batyut és mehetnek haza".

Egyéb kérdés?

kzt 2008.03.20. 09:54:36

Úgy csináltok, mintha valakit is érdekelne a kormányban, hogy mi lesz a vajdaságiak sorsa. Ha annyira érdekelné őket, már régen 2 állampolgárságot adott volna nekik, s nem riogatott volna azzal, hogy elárasztanak bennünket.
Még jól is jönne ennek a kormánynak, h nem kéne a határon túliakkal foglalkoznia, beolvadnának, vagy elkergetnék őket onnan, és akkor nem lenne ilyen gondja. Lásd a kommunista mentalitás: határon túl nem élnek magyarok, ha élnének is, azokhoz semmi közünk. Ha ez a szocialistáknál (és az őket választóknál) máig jottányit sem változott ez a felfogás. Most meg "jaj de sajnáljuk őket", és közben követeljük a megalázkodást a szerebek előtt.
Kettős állampolgárságot minden magyarnak!

csongor 2008.03.20. 09:55:45

Emberek! A minisztérium már februárban bejelentette, hogy elismeri majd Koszovót, csak később, ha már el tudta dönteni melyik ujjába harapjon. A bejegyzés arról szól, hogy "szerintem nagyon rosszul döntött". Hogy kerül ide megint a Hazudós és a Demagóg vitája????
Nem bírom ép ésszel felfogni, hogy miért csak innen lehet látni a világot!
M.B. (teljes név a szerkesztőségben ;>)) "barátom" az egyik MAGYAR site főszerkesztője a kilencvenes évek közepén akkor is a szadeszt okolta, ha a szomszéd fingott egyet. A jó magyar ember nem dörrent, csak a zsidó...
W.A. barátom viszont lenáciz, ha kirakom a kokárdát.
Meg sem merem említeni, hogy nagymamám polgári lakásban nőtt fel, mert még azt vágják a fejéhez, hogy biztos fideszes volt, de most meg majd szélkakas módjára átáll gyurcsány mellé a polgári programjának tiszteletére.
Ez nevetséges, tragikus, döbbenetes, fájdalmas.

A bejegyzéssel részben egyetértek. Vagy mindjárt az elején kellett volna (mert akkor lett volna valóban súlya), vagy akkor már vártuk volna meg az ENSZ határozatot (mert akkor nem lett volna neki). A március 15-ére felesleges volt várni (bár a felelős politikai szándékot - vagy látszatát legalább - üdvözlöm.)
Két szék közül a pad alá.

Devil Inside 2008.03.20. 09:56:24

Ez a tipikus kb. 50 éves hozzáállás, hogy minden konfrontációt kerüljünk a szomszédainkkal, nehogy megbántsuk őket szegényeket és megsértsük a nemzeti érzékenységüket, mert jajj akkor mi lesz: nem lesz nagy különbség, ha nekik megyünk (természetesen diplomáciailag értem) azért hörögnek, ha nem, azért, mert mulyáknak hisznek minket. (Ami mellesleg igaz is.) Egyszerűen ők sem tudták feldolgozni majd 90 év alatt, hogy került hozzájuk egy jelentős kisebbség és akármilyen szőrmentén is bánunk a témával, ez akkor is b@ssza a csőrüket...

Koszovó elismerésével nem lenne semmi probléma, ha lenne valami koncepció, stratégia a határon túli magyarok érdekvédelmével, támogatásával kapcsolatban, csak az nincs. Így viszont tényleg csak ugrás a sötétbe, nemcsak rövid, hanem vszeg hosszútávon is megszívják a kinti magyarok.

(Sajna az pedig teljesen irreleváns nemzetközi diplomácia szempontjából, hogy Koszovó milyen szerepet játszik az európai drogkereskedelemben.)

Charlie Drop 2008.03.20. 10:03:20

Condottiere 2008.03.20. 09:46:27

hajhaj, elég csak visszamenni az előző választásokig (mármint az ottani választásokig)

Charlie Drop 2008.03.20. 10:04:31

Devil Inside 2008.03.20. 09:56:24

igen, mondhatni egy nagy NULLA a külpolitikánk

mizie 2008.03.20. 10:04:56

És tényleg kitörölted a neked nem tetsző kommenteket...

jézusom de szánalmas vagy. na ez a legalja...

(és el ne kezd hogy azért mert off volt, mert ugyanannak a "vitának" a másik kommentjeit bennhagytad)

nem találok szavakat.
undorító...

BLovi 2008.03.20. 10:15:40

"16 uniós állam ismerte el előtte koszovót"

Hát mi lettünk volna legalább a legeslegutolsók között. De a magyarokra való helyzetből kifolyólag amíg lehet kétértelmű, kitérő választ kellett volna adni. Konkrétan nem elismerni!

Andrea 2008.03.20. 10:18:11

Egyszeru: ha Magyarorszagnak vizummentesseg kell USA-tol akkor elismeri Koszovot, mert az USA volt az aki ezt a kis 'allamot' letrehozta.
Valamit-valamiert. Es megint mindenki leszarja a hataron tuli magyarokat. Hataron tuli (Erdelyi Magyarkent) mar nagyon elegem van abbol, hogy a Magyarorszagi ugymond 'testvereink' hoborognek es 'miattunk' szolalnak fel, vagy tesznek valamit. Ne tegyenek inkabb semmit, vagy ha igen, akkor tegyek meg a hatar masik oldalarol!
Nekem egyertelmu, hogy a kis 'streber' tanulonak, Magyarorszagnak megint sikerult rosszul donteni, mint annyiszor a tortenelem soran. Mar meg sem lepodok.

Dr Kangörény 2008.03.20. 10:24:11

OK, akkor ezentúl bármilyen külpolitikai lépés előtt szavaztassuk meg a határon túli magyarokat és tegyük azt, amit ők mondanak. A legjobb lenne, ha mindent ők döntenének el. Na, ez lenne igazán a más farkával a csalán-esete.

Egyébként kedves blogger, lehetek egy kicsit cinikus?
Ha amúgy is 365 napon át vernek titeket ok nélkül, akkor nem mindegy, hogy mit csinálunk mi?

Bálint Csaba · http://srbija.blog.hu/ 2008.03.20. 10:27:45

Lehetsz cinikus, de akkor cinikus légy, ne otromba. Nem mindegy. Sajnos sok múlik az úgynevezett anyaországon. Túl sok is.

És igen szavaztassátok meg velük. Miért ne? A belpolitikai és szakmai kérdések is így dőlnek el manapság Magyarországon.

nickita 2008.03.20. 10:49:39

sztem elsiettük ezt. az albánok senkit sem érdekelnek. amerika megint belevitt bennünket egy gázos helyzetbe.

Bálint Csaba · http://srbija.blog.hu/ 2008.03.20. 10:49:58

A moderálásról annyit (látom néhányaknak nem tetszik a választás elve), hogy azok a kommentek kerülnek ki, amelyek kapcsolódnak a témához. Nem arról szólnak, hogy "akkor egyáltalán ne ismerjük el köcsög?", tudniilik nem ezt írtam. Sőt el kell ismerni Koszovót szerintem is. Én a módszert, és az időpontot kritizáltam kicsit.

Azok a kommentek sem kerülnek ki, hacsak el nem kerülik a figyelmemet, amelyek emberek kivégzéséről, vagy a mások elleni gyűlöletről, vagy arról szólnak, hogy "vissza mindent", mert ez sem a téma.

Az érvelő, és nemcsak kiabáló kommentek itt vannak, a "másik" oldalról is bármelyik oldal legyen is a másik. Mert a csak oldalakról beszélgetést unom én nagyon.

mostarica92 2008.03.20. 10:51:00

Az a kérdés, hogy banánköztársaság lesz-e Kosovo.

Azt írjátok hogy az USA csinálta tulajdon képpen, de milyen érdekei vannak az USÁnak ebben az egészben? Szerintem ez fontos kérdés mert ha Kosovo banán akkor az egész etnikai autonomia másodlagos dolog lesz és jól be leszünk csapva.

sdn 2008.03.20. 10:56:33

1. A magyar külpolitika egyszerűen nem létezik (+nem látszik... még a törekvés sem, hogy legyen, látszon). Hogy emellett még ekkora rakás trágya/töketlenkedés/átlátszóság és koncepciótlanság - az a magyar virtus maga.
2. Koszovó egyoldalúan kinyilvánította a függetlenségét, ezzel egyúttal lehugyozta a területi integritás elvének fáját. Igaz az önrendelkezés nevében (+etnikai alapon). Ez tőlünk függetlenül történt, hogy mi következik belőle (akár számunkra) csak jóval később dől el. Jogilag azonban biztos precendens lesz. Ld. Moszkvát: már próbálkoznak, és ők ott aztán tényleg megtehetik. pont leszarják, kik ismerik el a kváziállamjaikat, ha befenyítették, akit akartak. Gyakorlatilag pont az történt, mintha Magyarországból kiszavazná magát Tirpákia, Rum község vagy akárki mondjuk etnikai alapon. Vagy akárhonnan akárki, akár bezzegBelgiumból a flamandok. Az sem volt szempont, hogy a megalakuló állam megálljon a saját lábán, Koszovó kábé annyira életképes, mint a Gázai övezet. Arról nem beszélve, hogy itt egyazon nép második (nemzet?)állama. És ilyen jó szomszéd mellett, mint Szerbia lesz, gyorsan kitavaszodik majd a gazdaságnak, és mint azt a kmitrovicai-i zavargások mutatják, a hangulat is bulizósra fordul. Szóval szerintem annyira nem egyértelműen örömteli és fasza, hogy ez így történt.
3. Az hogy mi elismertük, a szarnak egy pofon. Koszovó nincs beljebb. Egy (nem jó) szomszédi viszonnyal kevesebb Magyarországnak. Egy olyan szomszédról beszélünk, ahol jelentős magyar kisebbség él. Még. De most, hogy (onnan nézve nincs más olvasata) aszisztálunk a trianon-szindrómájukhoz, nem hiszem, hogy jót tesz ennek a kisebbségnek. És ha tényleg belegondolnánk, abba, amin 90 éve vergődünk és varrjuk folyamatosan a gonosz mindenkimás nyakába, most valaki másnak éppen nagyon fáj. Hát talán nem kéne belerúgni még egyet. Szerintem.
4. Nem hiszem, hogy Amerika hatalmas valagán ez az egy csók ilyen sokat érne. Az EU nem arénázna, mint ahogy Romániát sem zárták ki, szankcionálták - mondjuk nem is lenne rá lehetőségük. Ezeket is rendre elmérjük.
5. A mikor? kérdés volt a poszt témája, de amondó vagyok, hogy teljesen törvényszerűen választottuk ki a lehető legostobább időpontot, hogy aztán ezt még ennél is jóval bénábban kommunikáljuk.
Gratulálok.

elmélet 2008.03.20. 11:04:01

Gondolom tudjátok jól, hogy ENSZ határozat egyhamar nem lesz. A közgyűlési határozatok nem kötelezőek, csak állásfoglalások, a BT-ben meg az oroszok (talán a kínaiak is) nemet mondanak. E tekintetben változás csak évtizedes kitekintésben lehetséges.
Nagyon régóta él itthon (mindkét oldalon) egy elvi álláspont. Az anyaországnak mindaddig a helyi magyar érdekképviseletek véleménye szerint kell cselekedni, amíg az az anyaország érdekeivel nem ellenkezik. Úgy gondolom ez nem is vitatható.
A probléma az utolsó mondatrész, mi az anyaországi érdek? Na ebben aztán sosincs egyetértés.
Mindaddig, amíg a helyi magyar szervezetekkel megvolt az egyeztetés, addig megvolt a "szavazás", a helyiek megkérdezése. Viszont a döntés nem feltétlenül eszerint történik.
A helyiek véleménye nagyon régóta, nagyon sok mindenben nem egyezik a magyar kormány véleményével. Ezért nincs MÁÉRT ülés. Arra nem hívja össze az illetékes (a magyar miniszterelnök), hogy demonstrálja az egyet nem értést. A helyi képviseletek élete pedig nem abból áll, hogy bírálják az anyaországot. Ettől önmagában nem lesz jobb. És a támogatás - bármennyi is - főleg onnan jön.
Kívülről mindenkinek könnyű kritizálni. Jó példát mutatni megfelelő támogatottsággal, kissé nehezebb.

És jöjjön a Budai kép! :)

Winston Smith 2008.03.20. 11:08:33

Szerintem kivételesen ezt egész jól csinálta a magyar külügy.

Koszovót el kell ismerni, nincs mese. Ez egy független ország, nincs értelme úgy tenni, mintha Szerbia része lenne. Gyakorlatilag csak az oroszok és a volt kisantant országok (Szlovákia, Románia, Szerbia) háborognak - a fene tudja, lehet hogy ti másképp vagytok vele, de én nem akarom ezeknek az országoknak a seggét nyalni.

A március 15. kivárásának is volt értelme, ne mondja senki, hogy Koszóvó elismerése után a szerb radikálisok nem ugrottak volna kokárdás-magyarzászlós ünneplő tömeg láttán.

És annak is volt értelme, hogy Szerbia legfontosabb szomszédaival (Bulgária, Horvátország) egyszerre ismertük el Koszovó függetlenségét.

moriczka 2008.03.20. 11:14:03

Még egy szösszenet, a koszovói albánok pl. 50 éve sehol sem voltak számbelileg, de kérem szépen arrafele akinek 5 gyerektől kevesebb van az nem nem is család. Egyszerűen annyira elszaporodott az albán lakosság, hogy egyszer csak azt vették észre a szerbek, hogy kisebbségben vannak a saját "bölcsőjükben"-ahogyan ők nevezik koszovót. Ezzel az erővel a MO-i romák is alakithatnak egy kis államot pl.MO területén belül ahol ők vannak többségben és kikáltják függetlenségüket, akkor mi lesz a dörgés legények???

Polipa 2008.03.20. 11:19:55

magyarország magasról sz@arik a délvidékre, nem kérünk a segítségből!! ha a sajátjaitokat sem tudjátok egymásmellé állítani, ne pofázzon senki. hálisten a mentalitásunk sokban különbözik az anyaországbeliektől.

Navarone 2008.03.20. 11:20:21

Szerintem joga van egy kisebbségnek úgy dönteni, hogy saját országban szeretne élni. Főleg ismerve a szerbeket, nagyon is megértem a koszovóiakat!

A szerbek pedig szálljanak magukba, hogy ha talán másként viszonyultak volna a koszovóiakhoz, akkor nem biztos, hogy Koszovó független akart volna lenni.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.03.20. 11:20:52

Van más alternatíva is.

1. Azonnal megadni minden albánnak a magyar állampolgárságot
2. Magyarországot királysággá alakítani és a Zogu dinasztiát ültetni a trónra
3. Apponyi Geraldine Margit Virginia Olga Mária grófnő, a jelenlegi albán trónkövetelő anyja révén bejelenteni a magyar király trónigényét az albán és koszovói trónra
4. A közvetlen cél tehát a hármas királyságot perszonálúnióban egyesíteni
5. Ha ez megvan, akkor az olaszországi albán kisebbségre valamint az Anjou ház révén ránk hagyományozott történelmi jogainkra támaszkodva restaurálni a Nápolyi Királyságot, és egyesíteni azt a Hármas Hirálysággal (Padánia elnyeri függetlenségét, mint azt a Lega Nord jogosan követeli).
6. Erre a szilárd bázisra támaszkodva helyreállítani a Magyar Királyság nagyhatalmi helyzetét, visszacsatolni az Őrséget, Ausztriát, a Cseh Királyságot, Sziléziát, Csallóközt, a Felvidéket, Galíciát, Partiumot, Bukovinát, Erdélyt, Havasalföldet, Moldvát, a Bánságot, Bácskát, Baranyát. Kihagytam valamit?
7. Meg kell célozni a horvát trónt, vele Fiumét (Kádár elvtárs szülővárosát), a Szerb Patriarcátus pedig (Nándorfejérvár központtal) kapjon széles körű autonómiát.
8. Az így megerősödött állam már bátran bejelentheti igényét a rég megüresedett francia trónra, amit mind a Vendée-i királypártiak, mind az ott elnyomott muszlim testvéreink kitörő örömmel fogadnának. Egyben Korzikát átengedjük Padániának, Baszkföldet (Gascogne) önálló Nagyhercegséggé tesszük és támogatjuk déli szomszédjával való egyesülési törekvését, Okcitánia autonómiát kap, rehabilitáljuk a katarokat (albigensek) és persze a bogomilokat is, a pápát visszaköltöztetjük Avignonba. Elzász-Lotharingiában népszavazás dönthet a terület státusáról. Felszabadítjuk Vallóniát, Flandria választhat, hogy önálló hercegségként folytatja vagy csatlakozik északi szomszédjához. Brüsszel szabadváros ellenőrzött területenkívüliséget élvez, a megújult EU fővárosa. A régóta húzódó és súlyosan illegitim Tell Vilmos-féle lázadást leverjük, a területen osztozun Padániával, de később integráljuk azt is. Támogatjuk a Litván Nagyhercegség keleti terjeszkedését.

Még el kell döntenünk, hogy az USA és Mexikó területi vitájában milyen álláspontra helyezkedjünk, illetve hogy aktívan támogatjuk-e a hawaii Aloha mozgalom, az alaszkai függetlenségi párt, a Dakota nemzet, Kalifornia, Texas szabadállam, Dixie és Újanglia elszakadási törekvéseit vagy csak békefenntartó csapatokat küldünk oda.

Ez legalább koherens külpolitikai program.

Charlie Drop 2008.03.20. 11:42:23

terembura · lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.03.20. 11:20:52


naja

heszusz 2008.03.20. 12:13:11

nem hiszem el, hogy vki képes ilyen postot írni és így gondolkodni...

vajdasagi 2008.03.20. 12:58:07

Sziasztok,

annyi mindent szeretnék mondani, és olyan nagyon... De azért majd rövid leszek:

1. Nem lesz Mo.-nak SEMMI haszna abból, hogy
elismertük. Kivéve egy úgy nagykövetnek és
a pereputtyának. Igaz: az jó ország lesz: a
drogkereskedelem európai fellegvára - ki tudja
mekkora gazdagságot tud majd ott összehozni a
konzul, meg a nagykövet - meg ki tudja még ki.

2. Az én szüleimnek baja lesz ebből. Persze miért
érdekelné ez a magyar kormányt. Szarnak rá.

3. Aki meg a magyarverésről pofázik: láttál már
ilyet. Vagy valaki, akit Te ismersz? Nem lehet
hogy a téma föl van fújva? Hogy elterelje a
figyelmedet valami másról?
Félreértés ne essék: van hogy kellemetlen
manapság magyarnak lenni vajdaságban - hajjaj.
De a "verés" az virtuális pofonokat jelent, és
nem valósat. Akkora virtuális pofonokat pedig
az egész családom évtizedeken át együttesen nem
kapott a szerbektől, mint amit a népszavazáson
kaptak az anyaországbelli magyaroktól. Tehát
ha szabad kérnem: aki akkor nemmel szavazott,
az fokozottan óvakodjon a magyarverés témát
meglovagolni - előre is köszönöm.

4. Persze azért 10-et a 300.000-ből valóban
megvertek, de ez elég kicsi arány még
egyenlőre. Igaz, amilyen jól politizál a
magyar kormány, lesz ez még nagyobb szám is.

5. A szerbek most akkora büntetést kaptak mint
a magyarok Trianon-kor. De ezen örülni nagy
baromság: ebből nekünk nincs hasznunk, de
viszont kárunk meg van. Ezen felül pedig:
ha látják, hogy örülünk, akkor az még egy
plusz hátrány, mert majd további
magyarveréseket jelent - aki tehát örül ezen
nyilvánosan, az ilymódon járul hozzá, hogy
nekünk jó legyen. Köszönjük.

Baráti üdvözlet mindenkinek.

számonkérő 2008.03.20. 23:05:11

Na, hol a kép?

Lajszlo 2008.03.21. 15:39:42

Csatlakozom, hol a kép??

Hola 2008.03.21. 15:57:19

Ami most van az képtelenség, a nép szépséges kormányszóvivőt akar!

Kovács János 2008.03.21. 16:40:30

A kettős állampolgárságról...
1., Látni kell(ene), hogy az itthoni politikában ezt a kérdést mindig pártpolitikai eszközként használja fel a jobboldal. Amikor a jobboldal volt kormányon, akkor lerázta magáról a határontúli magyarokat. Amikor meg ellenzékben van, akkor harcosan kiáll mellettük. Miért? Mert nem öket terheli az azzal együttjáró gazdasági következmények, nem ök kezelik az ország pénztárcáját...
2., Nem szabadna elfelejteni, hogy a kettős állampolgárság jogilag azonos státuszt biztosítana az anyaországban állampolgársággal rendelkező magyarokkal. Nincs kétféle állampolgárság! Meg kellene válaszolni az itthoni követelőknek, hogy vajon a magyar gazdaság elbírná-e, ha egyszeriben 1/3-ával, azaz kvázi 5 millió emberrel egycsapásra megnövekedne a magyarság létszáma? (Nem is tudom például, hogy az Erdélyből áttelepült magyaroknál megoldódott-e már, hogy utánnuk a nyugdíjat a román állam fizesse - ahová korábbi életük során a nyugdíjjárulékot fizették és ne az itthoni adófizetők?)
3., Látni kellett volna, hogy ha az Unióhoz ill. a Schengeni Egyezményhez történő csatlakozással meg is oldódik a határok átjárhatósága a több környező államban élő magyarság számára, ezt az előnyt nem fogják élvezni a vajdasági és kárpátaljai magyarok. Volt-e az MVSZ-nél, a jobboldali ellenzéknél olyan politikus, aki erre is kidolgozott volna alternatívát? Senki nem volt, mert az MVSZ elhitte az ellenzéknek, hogy egy, az ellenzék által támogatott, pusztán a nemzeti érzésre alapozott népszavazás (amely ellenzék egyébként hasonlóan szabotálta korábban a MÁÉRT-et) mindent eldönt. S mi lett a következmény? A kettős állampolgárság ügye azután itthon meg mindössze egyre csillapodó politikai érvként lett használatos a két odal napi marakodásában...
4., A hivatalos magyar külpolitika tett lépéseket a kárpátaljai magyarság számára az uniós határok átlépése érdekében, legalábbis - ha jól emlékszem - 50 km-es körzetet tekintve. Ez sem volt kevés olyan emberek számára, akiknek korábban egyetlen megoldás kínálkozott: átkiabálni a határral kettéosztott falu két részén... Szerbia esetében sokkal nehezebb a helyzet. Pláne most, amikor a nagykövetet is visszarendelték és a kapcsolatokat alaposan hidegre tették. Jól lépett a külügy a lehetőségekhez képest Koszovó elismerésével, bár szerintem utolsónak kellett volna lennnünk. Már csak a költség-haszon elve miatt is, mert
csak erkölcsi előnyt remélhetünk (hol is?) az elismeréssel. Remélem, hogy csak potenciálisan, de a vajdasági magyarok nagyobb veszélybe kerültek, mint korábban. Aki azt állítja, hogy eddig sem voltak atrocitások, az vagy nem olvas híreket, vagy hazudik.
5., A Magyar Igazolvány ma már szinte feledésbe merült. Ez dokumentálta az anyanemzethez való tartozást. Ez kevés volt - mondták "odaát", akik a kettős állampolgárságot erőltették. Vajon miért? Mert kevesellték az ahhoz kapcsolható gazdasági előnyöket. Ma már, amikor Erdély és a Felvideék felől szabadabb ill. szabad a határok átjárhatósága, mára ez a követelés is eléggé elhalkult. Kivéve természetesen a Vajdaságot ill. Kárpátalját... Indokoltan!!! Ma már az MVSZ sem akar újabb népszavazást. Csak a vajdasági és a kárpátaljai magyarok helyzete tragikus e tekintetben. Jó lenne, ha a jobboldal, az MVSZ erőfeszítéseit ide koncentrálná.

nindja 2008.03.21. 17:01:29

Neked egyébként mi a foglalkozásod, jodalit33? Újságot írsz avgy csak szeretnél?

amugy én birom ezeket az irásokat. még talán véleményem is lenne, de némely kommentelő beparadicsomozna. szóval sztem jól írsz, és ezért nem fizetünk, uh nincs mit számon kérni, és ha kitörölsz komment, hát kitörölsz. a tiéd.

Bálint Csaba · http://srbija.blog.hu/ 2008.03.21. 18:14:04

A fotó túl nagy, igényel egy kis utómunkát. Elég sokat dolgoztatnak, így nem tudom mikorra kerül fel. Addig nézzétek meg iwiwen biztos meglesz.
A fenti kérdésre válaszolva, tévés vagyok, egy heyi tévében riporter. A kommentet köszönöm.

ígéret 2008.03.23. 11:32:34

Az iwiw-on nincs kép Budai Bernadettről. A MEH-nél van, nem is rossz.
Annyira azért nem jó, hogy hidaljak.

Bálint Csaba · http://srbija.blog.hu/ 2008.03.23. 12:20:33

www.meh.hu/misc/letoltheto/images/budai_bernadett_hivatalos.jpg

Nos a Budai kép ami nekem van, az a hivatalos. Sajnálom, ha valaki bikinis fotóra számított, én a felbontást díjazom benne nagyítsd ki. Valami 2000szer 1777.

Mindenkinek, aki csalódott, mert Betti ruhában van:
Ígérem jóvá teszem, és máris kiderítem hol nyaral idén és egy hatalmas teleobjektívvel a nyomába eredek. Hátha szereti a monokinit.

Hola 2008.03.23. 16:00:13

Ettől tényleg nem hidaltam. Azért köszi, aranyos :)
süti beállítások módosítása