Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) újvidék (2) ujvidek (20) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Magyarverés Szájbavágó

2010.09.14. 08:30 Styxx

Hogy ne nézz teljesen hülyén, ha egy társaságban hozzá kellene szólnod a vajdasági magyarverésekhez. Hogy valaki fel merje tenni helyetted a legegyszerűbb kérdéseket. Hogy tudd, mi a téma. Ez itt a magyarverés-analfabéták kiskátéja, az Index Szájbarágóról koppintott Serbia Insajd Szájbavágó.

Ha elmegyek valamelyik vajdasági városba, mondjuk Szabadkára, Zentára, vagy ha nagyon bevállalós vagyok, Temerinbe, akkor sanszos, hogy ok nélkül pofán vágnak?

Ennek szerencsére nagyon kicsi az esélye. A magyarverések áldozatai többnyire kizárólag a helyi magyar kisebbségi fiatalokból kerülnek ki.

Akkor lehet, hogy szimplán arról van szó, helyi szinten kapatosan összevesztek a legények az Icán vagy a Milicán, és ha történetesen a szerbek/montenegróiak győztek, akkor a vesztes magyar legények, ahelyett, hogy Jackie Chan összes művein, meg a Best of Kokó videókon palléroznák harcművészetüket, inkább, mint valami fürdős k…-ák sajnáltatják magukat, és ordas magyarverést kiabálnak?

Ezzel az ordas csúszatással próbálkoznak a többségi szerbség részéről a magyarverést elbagatellizálók, az etnikai töltet nélküli, egyszerű mezei diszkóverekedéssel érvelők. Már csak a nagy számok törvénye alapján is kizárt, hogy egyenrangú felek küzdelme esetén mindig a magyar fiúk lennének a gyöngébbek. Semmivel sem vagyunk fizikálisan satnyábbak, mint szerb szomszédaink. Egyenrangú felek fair küzdelme esetén például vízipólóban is bármikor kiállunk a szerbekkel. És így van ez a déli határon túl is (elvégre a négyharmad nemzettársunk köztársasági elnöke egy sportos, snájdig olimpikion), ahol vajdasági magyar testvéreink szerb polgártársaik gizdáskodásainak esnek néha áldozatul.

Akkor a magyarverések áldozatait, a pofánvágott, megrugdosott magyar legényeket nem terheli semmiféle önrész?

Így van. Ártatlan áldozatok. Számos dokumentált eset van, amikor egyértelműen a magyarsága miatt vertek össze valakit. Például a buszmegállóban magyarul beszélt és ezt számonkérték rajta, stb. Természetesen (a) Vajdaságban is, mint mindenütt másutt, a fiatalok olykor sima verekedésekbe is keverednek. Például hajbakapnak a csajokon, a pián, vagy a csajokon és a pián. Történetesen ha ilyen esetben az egyik fél magyar, a másik pedig szerb/montenegrói/akármi, akkor kimenettől függetlenül valóban nem beszélhetünk magyarverésről. Mindez azonban nem zárja ki a magyarverések tényét.

Mióta létezik magyarverés? A kilencvenes évek délszláv polgárháborúi óta?

Csak a "magyarverés" mint elnevezés datálható a múlt század kilencvenes éveire. Sokkal régebbi, kilencven éves ennek a rút szokásnak az eredete. Lényegében Trianon óta van magyarverés. Amikor a Délvidékre beszökött a Balkán. A két világháború közti Szerb-Horvát-Szlovén Királyságban, majd névváltozását követően a királyi Jugoszláviában se váltott ki különösebb megbotránkozást, ha pofán vágtak egy-két magyar atyafit. Paradox módon a titói Jugoszláviában, a szörnyű 1944/45-ös délvidéki magyar mészárlást követően szinte teljesen megszűntek a magyarverések. A titói "testvériség-egység" építése alatt a rendőrök alaposan leverték a veséjét annak, aki nemzeti alapon gizdáskodott valamelyik másik náció tagjával. Jugoszlávia széthullásával párhuzamosan, a szerb nacionalizmus felizzásával sajnos újra divat lett a vajdasági magyarverés. Ehhez nyilván az is hozzájárult, hogy a szerb alkotmány a szerbet "államalkotó nemzet"-ként határozta meg. Vagyis inkább kevesebb, mint több, erőltetett közjogi csűrés-csavarással ebből levezethető, hogy a többi náció, így a magyar, bizony másodrendű polgára "Szerbia hazácskának". Azóta a vajdasági magyarság státusát is javító, több pozitív változásra került sor, de egy káros szenvedéllyel sajnos nem egyszerű egyik napról a másikra felhagyni.

A szerbek többsége támogatja a magyarveréseket?

A szerbek többsége ugyanolyan normális ember, mint a magyarok többsége. Mivel a szerb sajtó bölcsen hallgat a magyarverésekről, mint csuka a Mónikáról, simán bekajálják, hogy "nincs itt kérem semmi látnivaló; összevesztek a legények az Icán, vagy a Milicán". Sajnos senki se dörgöl az orruk alá tárgyilagos statisztikákat, hogy akkor vajon miért 100-0 arányban győznek a Milannal, Zorannal, és Prvoslavval felálló csapatok Jánossal és Lászlóval szemben? (Ráadásul az ilyen "sportrendezvényeken" jellemző a magyar csapat emberhátránya.)

Nincsenek civil szervezetek, akik mindezt eljuttatják a szerb közvéleménynek? Például ilyenformán: "Hé, basszátok meg, saját lojális kisebbségeteket veritek, ébredjetek, nem lehettek ekkora őstulkok!"

Vannak civil szervezetek, ingyenes jogsegélyszolgálatok, csak nem elég hatékonyak. A kommunikáció a többségi nemzet felé e kérdésben csapnivaló.

Úgy hallottam, hogy a Jobbik meg a Hatvannégy Vármegye felkarolta ezt a témát; ha jól tudom, Toroczkayt ki is tiltották Szerbiából.

Ez az, ami (szerintem) többet árt, mint használ. Kb. olyan, mint amikor egy ifjútitán, antiglobalista szabadságharcos Tibetben "Free Tibet!" szórólapot ad egy helyi tibeti nemzetiséginek. A Lonely Planettel a hátizsákjában flangáló  nyugati szabadságharcos-turistát legfeljebb pár napig vegzálja a kínai kommunista hatóság, de a tibeti jóembert és családját aztán ki tudja, hogyan csinálják ki. Egyébként Toroczkai pontos i-vel írja a nevét, te pedig ipszilonnal kérdezted.

Bocs, mondom, hogy tájékozatlan vagyok a kérdésben, azért kösz, hogy észrevetted, legalább a nyelvtannácik megkímélnek a kommenjteikkel, már ha egyáltalán kommentel ide bárki. De az életbevágóan fontos "pontos i vs. ipszilon" kérdésről visszatérve a magyarverés témájához, akkor mit kellene tenni?

Higgadtan tájékoztatni a szerb közvéleményt a konkrét esetekről. Számonkérni a rendőrségen, ügyészségen, bíróságon az ügyek eltussolását. Akár olyan civil kezdeményezéseket is hasznosnak tartanék, hogy például az országhatáron, a Magyarországra belépő szerb autósok kapnának egy-egy szájbarágó szórólapot valami ilyen felütéssel: "Ugye milyen méltánytalan lenne, ha Önt csupán azért vernék meg Magyarországon, mert az anyanyelvén, szerbül szólal meg? Szerbiában az ott élő vajdasági magyarokkal sajnos ilyesmi gyakran megesik."

Köszönöm, Serbia Insajd, most már tudom, hogy mi az a vajdasági magyarverés és hogyan kellene küzdeni ellene! Szólok a barátaimnak, ismerőseimnek és mielőbb szórólapgyártásba kezdünk!

Ahh, igazán nincs mit. Sajnos én csak egy egyszerű, mezei blogger vagyok és távolról sem tudom a tuti frankót. De ha sikerült elgondolkodnod a témán, akkor már talán van ennek a posztnak némi értelme.

Szolgálati közlemény: akik szerint sértő a magyarverések áldozataira nézve, hogy ilyen könnyed hangnemben írtam meg ezt a posztot, azoktól csak annyit kérnék, hogy valamely más módon érjék el, hogy mielőbb szűnjenek meg a magyarverések, és azon nyomban törlöm ezt az írást. Köszönöm.

34 komment

Címkék: vajdaság magyarok szerbia szerbek magyarverés

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr22293014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konyvelomo 2010.09.14. 10:53:42

@Blog.hu: Ezt kitehetnétek Index-címlapra...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.09.14. 16:07:01

Az azért kimaradt, hogy pl. a Vajdaságon kívül érhet-e ilyen inzultus magyarokat, vagy csak az utálja a magyarokat, aki együtt él velük (ergo az ország más vidékein még véletlen sem kenik el az ember száját magyar szóért).

Styxx 2010.09.14. 16:17:56

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
A magyarverés Szerbiában vajdasági colour local.
Vajdaságról délre rengetegen azt se tudják, hogy az országban egyáltalán élnek magyarok. Simán turistának, üzletembernek,átutazónak stb. néznek és ha Vajmagyar vagy, csodálkoznak ,hogy hol tanultál meg ilyen jól szerbül.

Styxx 2010.09.14. 16:22:04

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
Akkor ez is kimaradt: Vajdaságban sem a sima utálat miatt vernek magyarokat, hanem valahogy azért, mert kiélhetik az agresszív gyökérséget és tudják, hogy nagyon nem fizethetnek rá. Kb. mint a viccben a róka meg a farkas, aki így is úgy is elveri a kis nyuszit, mert az oylan olcsó hobbi.

Hangsúlyozom, nem vagyok hivatásos "magyarverésológos". Én mindezt így látom, gondolom, nem biztos, hogy mindenben igazam van,
nyugodtan cáfolhatnak, akiknek különvéleménye, eltérő tapasztalata, információi vannak e szomorú jelenségről.

walter77 2010.09.14. 17:16:09

Asszem stimmel a diagnózis. A verés oka, hogy kézenfekvő megoldásnak tűnik, elvégre valakit utálni kell, anélkül ugye nem megy. Ott minket utálnak némelyek - közel sem mindenki - és egy kiadós verés kielégíti igényeiket.

Ha a minimálbér olyan 1000 euró lenne otthon, és a foglalkoztatottság 99,7%-os, akkor senki nem verne senkit és semmit. Illetve verne, de nem magyart, hanem valami sokkal kézhez-állóbb dolgot...

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.09.14. 20:56:03

Nemes gesztus, uraim!
De attól a képtől....... felüvölt bennem az állat! :(

Styxx 2010.09.15. 11:50:46

@walter77:
Jó meglátás. @neccharisnyás útonálló: Hát igen, azért bármennyire is nyeglére vettem ezt a posztot, bicskanyitogató, durva dolgok ezek.

srbin 2010.09.15. 23:32:37

Hello, jomagam a nyolcvanas években voltam teenager Obecsén. Akkor is volt szerb- és magyarverés is. De volt szerb-szerb, valamint magyar-magyar verés is. Jelenleg Pécsett lakom, itt amolyan "bányász" maradvány mentalitás uralkodik, így akár egy normális szorakozás is úgy fejeződhet be, hogy az embert a magyar tesokák elverik mint a bolhás kutyát. Könnyen kötekedő fajta a pécsi tüke. Egyik becsei haveromat pedig Pesten verték péppé magyarok. Tehát miről is beszélünk itt? Engem még soha nem vertek meg Vajdaságba, mert magyar vagyok, remélem nem is fognak. A fiatalok könnyebben egymásnak esnek, mert meggondolatlanabbak. Szerintem a média fújja fel hírérték növelése miatt. Üdv.

Styxx 2010.09.16. 10:19:07

@srbin:
Szia,

"Tehát miről is beszélünk itt? Engem még soha nem vertek meg Vajdaságba, mert magyar vagyok, remélem nem is fognak. A fiatalok könnyebben egymásnak esnek, mert meggondolatlanabbak."

írod.

Például erről beszélünk:

2- Az eset március 17-én hajnalban történt, pontosabban éjszaka fél kettő körül Temerin központjában. Mi a Kolónia városrészről tartottunk a központ felé, amikor útközben a későbbi támadóink elkezdtek lökdösni bennünket. Mi körülbelül tízen lehettünk akkor, ők dupla ennyien. Mi nem viszonoztuk a lökdösést és nem is szóltunk vissza semmit.

Amikor a központba értünk és a csoport (szerb ajkú fiatalokról van szó) lemaradt tőlünk, elkezdtek szidni bennünket, hogy „Jebem vam mater mađarsku”, vagyis a magyar anyánkat szidták, ezen kívül még ahogy emlékszem, azt ordították, hogy „mit keresünk itt“."

Forrás:
www.humanrightscenter.net/atrocitasok/index.php?option=com_content&task=view&id=581&Itemid=32

Hála istennek téged soha se vertek meg. Szabadkán kb. hatodikos lehettem a nyolcvanas években.

Két srác, akit látásból ismertem jött velem szemben. Történetesen szerbek. Sustorogtak, az egyikük tiszta erőből, ököllel beütött a szemem alá. Nem volt rajta boxer, vagy valami hasonló extra, de sokáig látszott a hatalmas lila monokli a szemem alatt. Nem szidták a magyar anyámat, csak röhögcséltek. Én a döbbenettől köpni-nyelni nem tudtam. A mai napig felmerül bennem, hogy kb. az is benne volt a dologban: "ez csak egy magyar, úgyse fog balhézni." Még most is sajnálom, hogy nem ütöttem vissza, attól függetlenül, hogy ketten bizonyára jól összevertek volna.

srbin 2010.09.16. 17:33:58

@Styxx: Sajnálom, ha Veled ezt történt, de még így is azt gondolom, hogy vmilyen szinten elszigetelt esetről van szo. Tehát, biztos van jelenleg egy pár garázda fiatal szerb srác, akik nagyon nagynak érzik magukat. Sajnálom a hatodikos korodban átélt verést is. Jomagam, nem vagyok sem veszélyes, sem kötekedő, de egy páran már megkostolták az öklömet, mert ha vki sérteget, vagy kötekedik én nem húzom meg magam, hanem védekezek. Tehát már ütöttem meg magyart is, meg szerbet is, akik velem szemben köcsögök voltak. Nemrég egy magyar kurvázta le az élettársam, akinek párat behúzgáltam. Azota is az utca másik oldalára megy, amint meglát. Ennyi. És ha teljesen őszinték akarunk lenni, akkor ahogyan esetleg a szerbek vmilyen szinten utálják a magyarokat, a magyarok is viszonyozzák ezen érzéseket. Ugyanez van a magyar-cigány viszonyban is. Üdv Styxx.

walter77 2010.09.16. 18:23:43

@srbin:

Szerintem téves az a diagnózisod, hogy elszigetelt esetről van szó, mert a lényeg nem az, hogy van-e verekedés ott ahol emberek élnek, mert nyilván van. Sokkal inkább az a kérdés, hogy miért vernek meg valakit, és számos esetben az ok egyszerűen az, hogy valaki magyar. Én is átéltem nem egyszer. Szerintem az pl. nem elszigetelt eset, amikor Szabadkán a hajcsárok nevű banda kb 25-30 tagja beront a Népkörbe és ütni kezd mindenkit, akit ér, azzal amivel ér. (Persze elszámolták magukat, mert benn a nagyteremben voltak kb 300-an... na mindegy)

A lényeg az ok és nem maga a verekedés mikéntje. Amíg csak az az ok, hogy valaki magyar, szerb, horvát, zsidó, cigány, tót addig ezt nem lehet semmibe venni.

srbin 2010.09.17. 11:44:25

Tehát, ha van magyarverés, akkor van cigánybűnözés is. A kérdés az, hogy ebben az esetben ki a rasszista!?
Érdekes módon, arra walter77 nem reagált, hogy az óbecsei barátomat pesti köcsög péppé verte. Tehát, ha magyar ver magyart, esetleg akár maradandó sérülést okozva ezzel, az a verés még indokolt, mert nem szerb verte, aki a magyar magyar anyját szidta? Mi az, hogy a lényeg az ok, nem a verekedés mikéntje??? Tehát ha egy magyar agyon ver egy magyart, az indokolt, mert csak Julcsa nevű lányon vesztek össze.
Ha Temerinbe van egy csapat ilyen garázda szerb srác, akkor feljelentést kell ellenük tenni, vagy el kell őket verni. Ennyi. Ha meghúnyászkodtok, megint el fognak verni benneteket.
A hajcsárok meg futball huligánok. Szerintem ők szerbeket is vertek már.

Donna (Cara)mba 2010.09.17. 12:05:54

@srbin: És mi a tanácsod, mit csináljon egy nő/fiatal lány, aki a barátnőjéhez magyarul szól, és jól összeverik emiatt?

Tanuljon meg mindenki verekedni? És ha megtanul is, de több az agresszor, akkor mi van?

Demográfiai evolucionizmus, álá vadember módjára? Akkor azt még társadalomnak/államnak lehet nevezni, szted?

srbin 2010.09.17. 13:18:12

@Donna (Cara)mba: Miért kérded? Téged elvertek? Az előző hozzászólásomban van a megoldás: rendőrségi feljelentés, vagy testi védekezés.
Nem értem miért kérded, hogy azt államnak lehet-e nevezni. Ha történetesen téged valahol bántalmazás ér, egyén, vagy kisebb csoport részéről, az nem az államigazgatást terheli. Nem az állammal van gond, ha vkit elvernek, hanem az egyén, vagy az a csoport az agresszív, garázda. Jómagam nagy darab férfi ember vagyok, velem nem kötekednek, de például az élettársamat (hölgy :))) Pécsett folyamatosan érik atrocitások autóvezetés közben, mert mindenki Schumachernek érzi magát. Ezzel csak azt szerettem volna mondani, hogy a kötekedő köcsögök, legyen az szerb, vagy magyar, mindig a kisebb, védtelenebb emberkéket nézi ki magának. Egyik sem hülye nagyobb, erősebb ellenféllel kikezdeni. Sajnos ez az életben így van.

Styxx 2010.09.17. 13:30:14

@srbin:
"Ha Temerinbe van egy csapat ilyen garázda szerb srác, akkor feljelentést kell ellenük tenni, vagy el kell őket verni. Ennyi. Ha meghúnyászkodtok, megint el fognak verni benneteket."
Temerin éppenhogy egy nagyon fájó példa, mert pont az "ún" temerini (magyar) fiúk jártak úgy, hogy egy etnikai indíték nélküli, testi sértés miatt olyan aránytalanul súlyos börtönbüntetést szabtak ki rájuk, mint Szerbiában gyilkossági ügyekben szoktak. Egyikük a börtönben állítólag olyan súlyos betegségeket szedett össze, hogy nem kizárt, hamarosan meghal.
Milyen üzenetet tükröz mindez?
Ha magyar vagy és visszaütsz, még jobban ráfizetsz.
A posztban is kitértem rá, hogy nem minden olyan verekedés magyarverés, ahol történetesen a megvert fél magyar, de ha nem csinálsz semmit, csak magyarul beszélsz, erre föl odajönnek hozzád, szidják a magyar anyád és elvernek, akkor mégis mi volt az indíték?
Az, hogy van-e gazdasági/megélhetési/genetikai indítékú cigánybűnözés, vagy nincs az etnikai indítékú magyarverés létéből vagy hiányából nem vezethető le.

Egyetlen egy olyan esetről hallottam, hogy azért vertek meg valakit Magyarországon (BP, 8.Ker)mert az elkövetők szerint magyarként cigányövezetbe került. Természetesen ezt elitélem, itéljék el a rasszista indíték miatt az elkövetőket, de az ún,. cigánybűnözés alatt nem ezt értjük, ezt te is jól tudod.

Olyan az összehasonlításod, mint ha mondjuk abból ,hogy a Toyota autógyár visszahívott váltóhibás autókat, arra következtetnél, hogy rosszak az Opel váltói.

Fentebb idéztem a Csorba Béla által gondozott amnesty International oldalat, ahol a Magyarország lélekszámának ötödével rendelkező Vajdaságban, ahol kevesebb (és sajnos egyre kevesebb) mint negyedmillió magyar él, évente több tucat esetet regisztrálnak.
@Donna (Cara)mba:
Egyetértek,@walter77: dettó

Styxx 2010.09.17. 13:32:53

@srbin:
Az a fő gond, hogy ha a magyarral kötekedő, magyar anját kurvvanyázó köcsög Vajdaságban szerb, vagy crnagorac, akkor vagy elsimítják az ügyét, vagy simán megússza. Állambácsi nem segít és ami még rosszabb, ha a magyar srác visszaüt, akkor nagyon megszívhatja.

srbin 2010.09.17. 14:00:33

@Styxx: Te ott voltál, hogy tudod azt, hogy etnikai indíték nélkül verekedtek azok a magyar fiatalok? Nevetséges amit itt irkálgattok. Amikor még általános iskolába jártam, az elemibe szerbek is jártak. Jómagam magyar osztályba jártam. Egy ideig az volt a hobbink, hogy a nagyszünetbe, vagy óra után összecsődítettük a magyar társainkat, azzal az indítékkal, hogy idézem: "menjünk, verjük a szerbeket". Az akkor szerbverés volt, nemde. De közben azt tudom, hogy sem a nagyszüleim, sem a szüleim nem szerették a szerbeket, de ők sem bennünket. Mindez mellett szerb-magyar viszony nem romlott meg.
Az, hogy te egyetlen esetről hallottál, ahol magyart vertek cigányok mert magyar, az még nem azt jelenti, hogy ilyen jellegű atrocitások nincsenek naponta az országba. Szerintem jobban kéne tájékozódnod.
Nem tudom ki vagy Styxx, de te hatodikos korodban besérültél, mert egy szerb gyerek behúzott neked egyet. Lehet, hogy ezért látod ilyen drámainak a helyzetet. A 80as években húszas éveimben is mindig voltak néminemű ellentétek a magyarság és szerbség között, mely néha verekedéssé fajult, de volt, hogy magyar verekedett magyarral és az anyját szidta. Az egyik legdurvább verekedésem az volt, amikor '93-ban két köcsög becsei tahó nagy darab magyar geci támadt rám egyszerre egy csaj miatt. Az egyiket péppé vertem és nem sérültem meg lelkileg.

srbin 2010.09.17. 14:08:20

A magyarverés szót is a kereskedelmi csatornák nagyítják fel, hogy növeljék a hírértéket. A blog írója pedig a szerbek démonizálásából sikeres, így tudja érvényesíteni írását. Ez viszont nem gond, mert szívesen olvasom, aztán néha én is hozzászólok. Tschüss.

Donna (Cara)mba 2010.09.17. 14:24:09

@srbin: Nem gondoltam, hogy feltétlenül meg kellene/ett volna bárkinek vernie, hogy érthető legyen az, amiről írok.

Vagy szerinted ha össze-vissza vernek, akkor van jogom, és csakis akkor, hozzászólni a témához?

No, finoman szólva, nem tűnsz egy túlzottan elvonatkoztató típusnak:)

Visszakérdezek: téged vertek már meg azért, mert srbin vagy?

Talán érted, mire gondolok...

srbin 2010.09.17. 14:30:49

@Donna (Cara)mba: Nem vertek meg, mert srbin vagyok :))). Szerintem, ha jó nő vagy, akkor lehetsz magyar, szerb, néger, bármi, a férfiak nem verni, hanem szeretni fognak. Csak érdekelt, mert hogy nőként hozzászólsz ehhez a baromsághoz :)), ezért kérdeztem azt. Nő vagy, igaz?

Styxx 2010.09.17. 14:31:18

@srbin:
Nem voltam ott egy esetnél sem (a saját esetemet hatodikos koromban nem is tartom "klasszikus" magyarverésnek, csak azt írtam, szerintem a srácok azért kóstoltak meg, mert egy magyar gerek nem fog balhézni).

de itt egy gyűjtés 2003-tól:
www.humanrightscenter.net/atrocitasok/

szerintem egzaktabb attól, mint az, hogy azon rugózol, te még ilyet nem láttál, a média fújja fel.

Nálunk is voltak az iskolában pl hógolyó csaták magyarok és szerbek között, de az nem attól szólt, hogy valakinek véresnek verték a pofáját és elzavarták az ő Magyarországába(!) főleg ha sokgenerációs vajdasági magyar. Most viszont van ilyen.

És fordítva se volt, hogy mi magyar gyerekek zavartuk a véresre vert szerb gyereket mondjuk a piroti öreganyjához.
Ilyen most sincs.

Nem azt mondom, hogy ez vajdaság fő problémája, de egy létező probléma, amit nem a média fújt fel, és nem azért rugózok rajta, mert gyerekkoromban kaptam a pofámra.

A cigánybűnözésen meg még Jobbik vonalon, smemmilyen vonalon nem hallottam, hogy azt értik, a cigányok verik a magyarokat és szidják a magyar anyjukat, ezzel eléggé mellé lőttél, meg a párhuzammal is a két jelenség között.

Semmi közük egymáshoz. De ezt már korábbi posztban leírtam.

Eléggé elbeszélünk egymás mellett, azt meg végképp nem tudom, hogy miért is démonizálnám a szerbeket. A posztban is azt írom, a legtöbb szerb ugyanúgy normális ember, mint a legtöbb magyar, de ettől még a dokumentáltan létező magyarverés= NEM MENŐ

srbin 2010.09.17. 14:51:40

@Styxx: Figyelj oda, mit írok. Azt írtam, hogy szívesen olvasom a blogod. De ez nem azt jelenti, hogy mindenben egyetértek veled. Pl. Olaszliszkán a magyar tanár agyonverése közben az magyar anyját is szidták, és azt kiabálták az emberek, hogy "öld meg a magyart". Ez Magyarországon történt. De a másik véglet a magyar cigány gyilkosok, habár még nincs jogerős ítélet, a médiából tudunk egy-két jelenetet: pl. amikor a cigány kisgyereket és apját megölték, stb. Ettől még nem minden magyar cigány gyilkos, hanem az a négy-öt ember, aki ezt tette.
Nem muszáj nekünk mindenben egyetértenünk, ezért vannak a hozzászólások. Én nem látom a helyzetet annyira drasztikusnak, viszont Te igen. Vannak továbbá emberek, akik az ún. magyarverésekből hasznot próbálnak kovácsolni. Pl. legénykoromba amikor még Óbecsén laktam, kis város révén tudtuk, hogy kik a legkötekedőbbek, legverekedősebbek. Azt el kell hogy mondjam Neked, hogy a top tízben mind magyarok voltak.
A szabadkai barátaim legtöbbje a buckások közül van. Azok között is volt egy-kettő, neveket nem akarok mondani, lehet, hogy ismered is őket, akiknek a hétvégi szórakozása abból állt, hogy Suplyáki diszkóba hétvégente egy-két embert megvert. Egyszer Pécsen jártam úgy, hogy összeismerkedtem egy szabadkai fiatalemberrel. Beszélgettünk és hát nagy örömömbe mondom neki, hogy az egyik legjobb barátom a szabadkai xy nevű fószer. Ő erre:" hú, az a büdös köcsög? Hát az már mindenkit megvert, még a bátyjámat is". Xy magyar.

srbin 2010.09.17. 15:09:32

Styxx: beleolvasgattam a humanrihtscenter.net-be. Látod, mindkét fél máshogyan látja a dolgokat. Nem minden fekete és fehér. Üdv.

srbin 2010.09.17. 15:52:40

@Donna (Cara)mba: Szia Donna, hogy vagy? Én Buki vagyok. Honnan vagy? Mit csinálsz? Üdv. :)

Styxx 2010.09.17. 16:03:39

@srbin:
Örülök, hogy tetszik a blog (ami elsősorban Bálint Csaba érdeme, de ez most B kérdés) és hál' istennek nem kell mindennel egyet értenünk, többek között erről is szól ez a blog, meg még több millió másik.

Szerintem sehol se támadtam a személyed (ha igen, akkor bocs) csak ebben a konkrét kérdésben vitatkozunk.

Nekem is vannak köcsög, kötekedő, magyar ismerőseim, meg full normális magyar haverjaim, nem erről szól ez a poszt.

Olaszliszkán ami történt az totál-brutál, szörnyű bűncselekmény, és igen, jogosan azért is kell, hogy vezekeljenek a cigány elkövetők azok, akik olyasmit kiabáltak, hogy: "Öld a magyart!" speciel az az ügy nem azzal kezdődött, hogy egy az egyben valakibe belekötöttek a cigányok, mert magyar, mint amit én írtam a 8.kerből. A vége viszont sokkal durvább lesz.

A Jobbik-féle cigánybűnözés definíció viszont arról szól, hogy a cigányok szociálisan, genetikailag stb bűnöző hajlamúak, lopnak, verekednek stb, de nem a magyarokat verik csak azért mert magyarok.

Erről ez a poszt után nem nyitunk vitát, minek offoljuk szét, ezer más helyen vitatkozhatsz erről pro, vagy kontra.

Viszont te mindenáron ezt a párhuzamot erőlteted.
Szerintem olyat állítani, hogy nincs magyarverés,kb olyan, mint ha azt állítanád, hogy Olaszliszkán nem lett volna lincselés. Gondolom ilyet nem mondanád.

A Buckás kontra Hajcsár balhékról keveset tudok, a két banda valóban területi, városrész szerinti és nem etnikai alapon szerveződött, amennyire én tudom, de Walter amit ír, nyilván egy olyan eset is lehetett, hogy páran bementek magyarokkal gizdáskodni. különben miért pont a Népkörbe mentek volna?

Aki képbe van (akár te vagy más) Buckás-Hajcsár ügyben, írhatna egy vendégposztot, vagy ha erre nincs kedve/ideje, de tud jó internetes forrást, vagy egyéb dolgokat online küldeni, légyszives tegye meg. Kellene egy ilyen poszt, mert eléggé feldolgozatlan a téma.

Styxx 2010.09.17. 16:04:46

És persze full normális szerb haverjaim is vannak.

srbin 2010.09.17. 16:30:21

@Styxx: Nem támadtad a személyem, nem tom miért írtad ezt:). Volt lincselés, és biztos volt olyan, hogy vkit azért vertek meg, mert magyar. Ezt így elismerem. De ezek bűncselekmények, amelyek elkövetőit a rendőrség felderítheti, amennyiben megtörténik a feljelentés. Nekem sajna már volt az életembe több bírósági perem (válás, testi sértés) ahol aztán a két fél teljesen az ellenkezőjét állította. Mivel nem voltam ott, csak példaként mondom: a futogi úton történt verekedésben két magyar sérült meg. A szerb sajtó szerint az egyik magyar ittas volt, ezért kötekedtek. A két magyar fiatal állításai pont ellenkezőek voltak, azért támadott rájuk a veterniki lakos, mert magyarul beszéltek. Styxx, most döntsd el te, hogy mi az igazság. Lehet, hogy tényleg a szerb kötekedett, de lehet, hogy a magyar srácok próbálják így palástolni azt, hogy ittasan kötekedtek. Nem tudom én sem. De maga a magyarverés szó uszításként hangzik, lejáratásként. Hasonló, mint magyarországon a cigánybűnözés. Tudom, hogy mire gondolnak, viszont azt sem állíthatjuk, hogy minden cigány bűnöző, hiszen vannak azok között is tisztességesek. Nekem egyik haverom cigány. Jó barát, segítőkész, stb. Vállalkozó vagyok. Nagyon sok munkavállaló dolgozott már nálam és átlagban azt mondhatom, hogy magyar-cigány egy kutya, átvernek, nem jönnek dolgozni, alkoholizálnak, stb. Akiket azért vernek meg, mert magyarok, azonnal feljelentést kell tenniük. Én azt tanácsolom, hogy az ilyen esetet vegyék fel mobiltelefonnal, hiszen manapság már majd mindegyikben van videó. Ha vki odalép, kettőt nyomsz a telcsin, aztán felveszed, elhúzódsz, kikerülöd a balhét, aztán ha anyádat szidják, vagy a magyarságod, becsületsértés miatt kell feljelentést tenni. Ha megint megteszi veled az illető, akkor már visszaeső. Ennyire egyszerű. Így nem lesz félrebeszélés, hazudozás, stb. A videó mindent megmutat. Üdv.

srbin 2010.09.17. 16:40:30

Styxx. bocs, hogy ezt forszírozom, de én Pécsen lakom. Volt egy-két ügyem, így tudom miről beszélek. Ha itt történetesen vkit megvernek, egy-két lila folt, stb., a rendőrség nagyon félválról veszi. Ha komolyabb sérülés történik, még úgy is nagyon nehéz bebizonyítani, hogy ki ütött, ki volt ott, stb. Egyik ügyvédnő ismerősöm párját úgy elverték az egyik ismert kávézóba, egy ismert kötekedő személy, hogy megrepedt a koponyája. A bírósági per során nem tudták rábizonyítani a verekedőre, mert a kávézó alkalmazottai nem vallottak ellene. Hozzám 3-4 éve betörtek, sok minden elvittek. A rendőrök kijöttek, aztán leszarták az ügyet. Tehát sztem a rendőri nemtörődömség nem csak a szerb rendőrökre jellemző, hanem a magyarokra is. Itt is a magyarság előnyben van mint országalkotó nemzet, mert ha cigány megy be feljelentést tenni, azt még jobban leszarják, igaz. Ennyi.

Donna (Cara)mba 2010.09.17. 18:32:58

@srbin: Én amúgy inkognitóban járok itt:) Egy blogról hozott ide a szél;)

A blogajánlóban szerepeltetek és a Srbija inside felkeltette az érdeklődésemet. Amúgy nem vok Délvidéki, én erdélyi vok eredetileg. Vagyis az valachok között éltem életem egy részét:)

Styxx még a Vbőrről ismerhet, de mostanság ott nem kommentelek.

Szal Délvidéki ügyekben azért nem mondhatok teljes értékű, konkrét véleményt, mert más az, ha valamit belülről látunk.

Én Erdélyről, Romániáról beszélhetek úgy, hogy valamelyest illetékesnek érzem magam a témában, mivel belülről éltem meg sok történést.

De érdekelt Szerbia és a Délszláv világ, főleg azután, hogy széjjelmentek.

Bennünket, magyarokat, széttéptek, őket összeragasztották anno a szerb nagy nacionalizmus nevében, hogy aztán jöhessen rá néhány évtized után újból egy Szebrenica (amikor nem 40 ezer magyar civilt mészároltak le a szerbek - amit csak úgy emlegetnek történészek körében, hogy vérbosszú a Bácskában) hanem bosnyákokat. Ki kérdezte a bosnyákokat, akarnak-e Szerbiában, a boldogság birodalmában élni? Senki. Legfönnebb tankok és gyilkosok...

Ugye, hogy nem volt jó nekik együtt? Pedig mit forszírozták a szerbek is, a győztes nagyhatalmak is még 1918 után, aztán 45 után a déli szláv nagybirodalmat. Nameg anno a cári Oroszországnak is nagyon-nagyon tetszett az egész buli, mivelhogy érdekük fűződött hozzá.

Ja, az érdek, az a kutya érdek ne lett volna...

Én jártam Szarajevoban a Gavril Princip hídon...és elgondolkodtam: kérdezte valaki is a bosnyákokat, horvátokat, mit akarnak? Szerbiával egyesülni, sülve-főve, vagy inkább a saját útjukat járni? Merthogy Princip szerb terrorista volt.

Valahogy így...Az örök igazság szent nevében.

Kiderült, hogy mindegyiknek van saját állama, identitása és a saját útját kívánja járni, köszönik a szerb emberséget, de nem kérnek belőle:(

Avagy rosszul tudom?

walter77 2010.09.20. 10:23:31

@srbin:
No megkésve, de azért még reagálok egyet...

Naszóval, az van, hogy nem értetted meg amit írtam. Nem azt mondtam, hogy a verekedés mint olyan egyébként oké, csak akkor nem ha egy szerb ver meg egy magyart. Hanem azt mondom, hogy ha a Julcsán verekszik össze valaki, akkor az attól más, hogy egyedi konkrét esetről van szó sajátos motivációkkal: Srdjan le akarja teperni Julcsát, de Géza is megpróbálja ugyanezt. Ezért aztán Srdjan pofán veri Gézát, hogy ne férfiaskodjon. Ebben az esetben bármilyen variációt létre lehet hozni szerb-szerb, magyar-magyar stb. Mind egyforma, ez az erősebb kutya b*szik helyzet. DE ha az indíték az, hogy Srdjannak nem tetszik, hogy Géza magyarul kéri a trafikban a cigit, mert úgy véli, hogy ovo je srbija pricaj onda srpski, akkor már más a helyzet. Mert ez már nacionalista alapon történő verés lenne. És kurvára így igaz ez akkor is, ha egy magyar ver meg egy szerbet ugyanezért Szentendrén.
Azt állítani, hogy pusztán elszigetelt egyes esetekről van szó szerintem naivitás, persze attól még az is igaz lehet, hogy nem olyan vészes a dolog, mint amilyennek a média lefesti. De amit írtam már az előbbis, nem lehet banálisnak tartani mondván, hogy ez csak mese.

A hajcsárok faszok voltak és vertek azok mindenkit, de minket speciel csak azért mert magyarok voltunk. Nem attól voltak pöcsök, hogy szerbek voltak és nem is azért vertek meg minket mert a "szerbek ilyenek", hanem éppen fordítva: megvertek minket, mert pöcsök voltak és mert mókának tartották, hogy magyarokat verjenek, és történetesen éppen szerbek voltak.
A buckások ugyanilyen pöcsfej banda volt, primitív tahók, akik jó mókának tartottak megverni valakiket - szerbeket ha úgy adódott - ők történetesen magyarok voltak.
Pesten is - mint minden helyen ahol sokan élnek - sok-sok büdös tirpák van. Minket is lepofoztak a kidobók mert szerintük a tornapacsker (patika) nem okés a dizsiben. De nem azért kaptunk mert magyarok vagy vajdaságiak vagyunk, hanem mert ők éppen olyan seggek voltak, mint a buckások és a hajcsárok.

Az általánosításból mindig csak bajok lesznek, amikor egy szerb megver egy magyart (vagy fordítva), akkor nem mindegy, hogy a Gézát pofozza-e le, vagy csak egy magyart, akinek nem is tudja nevét.

Amúgy meg ha ezt a blogot olvasod azt igazán tudnod kell, hogy itt senki sem fröcsögő magyarkodó jani a fatelepen, hanem viszonylag korrektül próbáljuk kezelni a dolgokat. Azt is ha szerbeket vernek meg horvátoknál és azt is ha magyarokat vajdaságban. Egyik sem oké.

srbin 2010.09.20. 14:31:20

@walter77: Helló, szerintem sok mindenben igazad van és én értem is amit írtál, viszont jogi és politikai oldalról nem mindegy, hogy hogyan van megfogalmazva egy verés. Próbáltam azt egyik fenti hozzászólásomban ecsetelni, hogy nem csak a szerb rendőrök trehányak, hanem a magyar rendőrök ugyanúgy. Itt Magyarországon is az a rendőri hozzáállás uralkodik, hogy addig nincs baj még vér nem folyik. Nagyon fél vállról veszik az ügyeket, szerintem sokszor kiröhögik az embert a háta mögött. Üdv.

walter77 2010.09.21. 11:12:24

@srbin:
Na igen, ez teljesen igaz, a rendőrök valóban trehányan csinálnak sok mindent. Függetlenül az országtól. Üdv

Styxx 2010.09.21. 11:30:57

@walter77: @srbin:
Nagyon közeledtek az álláspontjaink, a további részleteket majd egyszer sör mellett kidumáljuk:-)
Üdv és @Donna (Cara)mba:-nak is.
süti beállítások módosítása