Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) ujvidek (20) újvidék (2) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Janics Natasa a legnagyobb magyar

2010.12.09. 06:30 Styxx


Miért?

1./ Mert választott hazája Magyarország.

2./ Mert megtanult magyarul és úgy is ünnepli a sikereit.*

3./ Mert keményen megdolgozott azért, hogy mi magyarok büszkék legyünk rá.

4./ Mert az anyja szerb, az apja meg horvát, ennyi erővel simán aradi vértanú is lehetne, de ő hál’ istennek él és virul és adja meg az isten, hogy még nagyon sokáig éljen.

5./ Mert volt annyi vér a pucájában, hogy fellázadt a zsarnoki módszerektől sem visszariadó edzője ellen, és hál’ istennek a szakítás után is sikeres tudott maradni. Rágondolni is rossz, hogy milyen kéjesen és milyen sokan döngölték volna a földbe, ha az edzőváltást követően elmaradnak a győzelmek. Megmutatta az evezés Sztálinján szocializálódott országunknak, hogy az emberi méltóság még annál is fontosabb, mint a gyermekkoruktól megfosztott gladiátorokból kipasszírozni, hogy pár centivel előbb érjenek célba, mint a többiek.

5+1./ És ma van a névnapja. Isten éltesse! Névnapot ünnepelni is tipikus magyar szokás.


*Ez nem mindenkinél magától értetődő. Például az Argentínából honosított olasz válogatott focista, Masimo Camoranesi, miután az olasz válogatottal 2006-ban megnyerte a világbajnokságot, a tévékamerák előtt anyanyelvén, spanyolul ujjongott.

komment

Címkék: sport janics natasa

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr152385888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eric_Cartman 2010.12.10. 08:41:20

@Donna (Cara)mba:
"Bár 5 millió lenne belőle:)"
Az tényleg jó lenne, ha lenne 5millió élsportoló, 3millió nyugdíjas meg 2millió gyerek.
Az tényleg de jó lenne.

Studt 2010.12.10. 08:46:53

Szerbek HAZA!!- (beleszartak a ventillátorba):)

jel20 2010.12.10. 08:47:05

Csodálatos, sajnálom, hogy én itt születtem, mert lehetőségem sincs arra, hogy ilyen NAGY MAGYAR lehessek!!!!! Nekem csak az adót és a hozzájárulásokat kell fizetni!!! Két gyereket iskoláztatni, és minden szabályt kötelességem betartani.
Szép napot mindenkinek!!!!!

zum trucc 2010.12.10. 08:52:55

@Közbiztonság Szilárd?:
Tudod, ez a blog nem arról szól, hogy ismeretlenül és alaptalanul minősítsük a más véleményen levők vélelmezett szóértését és feltételezett szellemi állapotát.
De ha neked szabad, akkor nekem is.
A nick-nevedről az a kedves régi duma jut eszembe, hogy "szerény szellemi képességű (az eredetiben hülye) vagy, mint egy pár rendőrcsizma". Ez csak egy szabad asszociáció volt, "majd nézd meg ezt a szót a szótárban", elnézést.
Hamár a közbiztonsági alakulatoknál rendszeresített lábbeliknél tartunk, én viszont nálad arra gyanakszom, hogy a lábméreted nagyobb, mint az IQ-d "majd nézd meg ezt a szót is a szótárban"
Utolsó bekezdéseddel viszont teljesen egyetértek. Természetesen önkritikának tekintem, és önjellemzésed őszinteségét betudom a kései órának. Olyan vagy, amilyennek mondod magadat: "Oké, beköszöntött a teljes szellemi sötétség. Bár korábban sem voltál éppen világos."

olduser 2010.12.10. 09:05:21

Nem tudom, hogy ezt valaki leírta-e előttem, de szerintem azért nagy magyar Janics Natasa mert: Aki ilyen sikereket ért el mint ő, azt bármikor szívesen lát egy ennél sokkalta jobb lehetőségekkel kecsegtető ország, ahol az emberek nem ilyen másnak áratni akarók mint itt, ebben a xenofób, álszent, mindenkit átb@szni akaró országban. Na azért a legnagyobb magyar Natasa, mert mégis itt van!

olduser 2010.12.10. 09:12:30

@Styxx: te sem gondoltad volna, hogy egy ilyen ártatlan bejegyzéstől eldurran ezeknek a jóembereknek az agya, mi?:-)Nem tudom felfogni, hogy mit kell írni, hogy ne jöjjön ki belőlük az állat. Ezek rettenetesen komolyan vesznek mindent, iróniát nem értik. Menthetetlenek.

mojszipupi 2010.12.10. 09:13:46

Majd jön a vonagábor oszt beböfög vmit

zum trucc 2010.12.10. 09:17:08

@Nyugi Palika:
Nem az a baj Natasával, hogy nem magyar a DNS-e, meg a kiejtése, márcsak azért sem, mert nálunk aztán mindenféle DNS keveredett az elmúlt ezer évben, és ez talán az egyik oka, hogy a kultúránk, nyelvünk fennmaradt és fejlődött. Az itt született kínai gyerekek pl. aranyosan és gyönyörűen beszélnek magyarul.
Az a baj Natasával, hogy a "kenyeret és cirkuszt" adunk a népnek dilemmát ő a cirkusz javára oldotta meg. Ha meg Szerbia utolér minket életszínvonalban, ami még persze odébb van, de 5-10 éves perspektívából elképzelhető, akkor, persze Natasa már nem fog versenyezni, de azért csak hazaevez, miért is ne tenné.
Lehet Janics Natasát szeretni, de az valahogy olyan ironikus, hogy a gratulálók többsége azért gratulál neki (már t.i. hogy magyarrá vált), ami egyfelől nem igaz, másfelől nem érdem.
Natasának, ha megkésve is, boldog névnapot kívánok.
Amúgy a Natasa magyarul szerintem Natália. De nekem tetszik, ha valaki nem változtatja ötletszerűen a nevét.

papilloma 2010.12.10. 09:18:20

@zum trucc: Ha ki mered jelenteni, hogy a 6:3-ra senki sem emléxik, akkor én ki merem jelenteni, hogy te nem sok emberrel találkozhattál érdemben.
Írek mit tudnak rólunk: jól megszívattuk az ősellenséget. Franciák: dettó. Spanyolok: Puskás, Czibor, Kocsis miatt úgyszintén. Angolok: mai napig (fiatalok is!) döbbenten állnak az események előtt, és főleg, tisztelettel. Figyu! Azon a napon a foci őshazájának, iskolájának, fellegvárának, satöbbijének hazai földjén a történelem során előszőr verték el az angolokat! Érted? A szüzesség elvesztésére azért emléxik az ember, főleg, ha érdemes rá! Na ezért emléxik erre a fél világ, olvass utána! És biztos véletlenül hívják az angolok is az ÉVSZÁZAD MECCS-ének.
Ja, és a visszavágó 7:1-re is, de te erről vsz nem is hallottál.
Ezt le kellett írnom. Üdv.

Boldog névnapot Natasa és további sok sikereket!

Studt 2010.12.10. 09:22:37

Azt hittem a szerb sapkás Trutymó a legnagyobb magyar?)

kovacsferenc123123 2010.12.10. 09:23:59

nagyon sok országban ünneplik a névnapot...
en.wikipedia.org/wiki/Name_day

zum trucc 2010.12.10. 09:28:30

@papilloma: Úgy adódott, hogy sokat és sok helyen jártam külföldön, és némi nyelvtudásom is van. Puskás nevén kívül (de ő is csak Spanyolországban) soha magyar sportolóról, sportról külföldinek segédfogalma sem volt. Természetesen.
Ja, arab országokban a bazárban "Szerbusz, vízibusz, Friderikusz" dumán kívül néha mondták, hogy "Puskás, Hidegkúti".
Miért ne tudnék a 7:1-ről. Ez számodra honnan világosodott meg? A többi vélekedésed is ennyire megalapozatlan?
Mindenesetre nem kérdeztek meg, amikor az én adómból milliárdokat és ráadásul növekvő számú milliárdokat pazarolnak sportra az állami költségvetésből.
Amúgy a jugoszláv polgárháborúnak az ottani szurkolótáborok összecsapásai is jócskán megalapoztak. Ennyit a sport hasznáról.

papilloma 2010.12.10. 09:42:52

@markusbenjamin: Oké, ez szép, de mégse így vagyon...
A felsorolt országok közül nem tudom pontosan, hogy melyik mit ért névnap ünneplése alatt, de spanyolok, dél-amerikaiak esetében igen. Többször magyaráztam nekik, hogy nálunk az a szokás, hogy..., és a névnapot is ünnepeljük, stb. Kikérték maguknak, hogy ők is. A mai napig nem tudtam a fejükbe verni, hogy ég és föld a kettő:

Pl. van a fószer, Fernando. Namost, olyan nincs, hogy boldog névnapot Fernando, és itt egy üveg bor, mert a hülyéje nem érti. (De náluk is van ám olyan névnap mint nálunk...!)

Nos, náluk úgy megy, hogy az egyház szenteket ünnepel, innen a nevek. Ráadásul a névnap náluk día de santo (a szent napja). Vagyi, igen, ünnepeljük a Fernandót, San Fernandó napján petárdázás, indok enni-inni, mulatni, mert ma San Fernandó napja van. És az egyház asszisztál hozzá.

De a latin országokban hazaihoz mért névnap NINCS. Ez egy M.o.-n élő, Latin-Amerikában is magyar kultúrán szocializált kedves ismerősöm is ilyen határozottan kijelenti.

A wikipédiában megjelölt többi országról nem tudok nyilatkozni. (Ill, bocs, szlovákoknál is dívik, nem csak a magyar lakta területen, hasonlatos a hazaihoz)

jel20 2010.12.10. 09:43:43

@papilloma: Igen, és még savanyítunk rajta!!!!

kovacsferenc123123 2010.12.10. 09:46:18

@papilloma: hát, ha végigolvasod az összes országnál, hogy mit írnak, azért elég sok helyen kifejezetten hasonló az ünneplés módja mint itthon (pl olaszok, lengyelek stb). persze ez nem zárja ki, hogy sok helyen meg éppenséggel eltérő.

papilloma 2010.12.10. 09:47:20

@markusbenjamin: igazad van, nem olvastam végig, csak az országok listáját...

kikoránkell 2010.12.10. 09:55:02

@zum trucc:
ez a "magyar DNS", ez ütött!
ha legalább irónia lenne...

Punk is not dead 2010.12.10. 10:06:11

@jel20: "Nekem csak az adót és a hozzájárulásokat kell fizetni!!! Két gyereket iskoláztatni, és minden szabályt kötelességem betartani."
- Ez a fajta, "az én adómból" gondolkodásmód nem tesz téged Nagy Magyarrá. Adót és járulékot minden magyar állampolgárnak fizetnie kell, tehát Janics Natasának is, aki feltehetően többet keres mint Te, így több adót és járulékot is fizet.
A gyerkőcök iskoláztatását ugye nem érzed nyűgnek? Mert innen már csak egy lépés lenne, hogy a gyerkőcöket is nyűgnek érzed...
@The_Goat: a kétségtelenül alacsony hírértékkel, és kevesebb elismeréssel járó tudományos sikereket nem az élsportolókat övező felhajtás és anyagi elismerés tolja háttérbe. Nem szembe kéne állítani őket, hanem egymás mellé, hisz mindkettő fontos és értékes. A mozgalmadhoz örömmel csatlakozom.

Az élsport lényege számomra a példamutatás, és ha Janics, Radulovics, Cseh, Nagy Tímea, Egerszegi (és szerencsére hosszan folytatható a sor) példáját látva több gyerek megy le edzeni, már megérte. Annyiszor láttam-találkoztam olyan nehéz sorsú, problémás kölykökkel, akik saját bevallásuk szerint a sportnak, az edző bá'nak köszönhetik, hogy nem börtönbe kerültek, hanem versenyezni járnak, és ilyenkor mindig szó esik a példaképekről is, akiknek érdekes módon nem az anyagi, hanem a teljesítménybeli sikereit tartják példaértékűnek.

Emlékszem, amikor Janics Natasa először nyert egyéniben olimpiát. A célvonalon áthaladva azt üvöltötte, hogy "Én vagyok a legboldogabb ember a világon". Magyarul.

zum trucc 2010.12.10. 10:08:06

@kikoránkell: Nem irónia, valóság. Új, még nem teljesen bevett (és alighanem drága) tudomány a történeti genetika, az is leginkább azt igazolja, hogy nagyon kevert a magyarok DNS-e. Gyakorlatilag mindenkié. A tiéd is.
Persze, kutyában is a "játszótéri keverékek" szoktak a legéletrevalóbbak lenni. Akkor mégis lehet, hogy te vagy a kivétel, néhányadmagaddal.
Amúgy kérdezd meg a barátaidat az őseikről.
Van egy mérsékelten rasszista (de nem ezért kedvelem) pingpong-partnerem (ráadásul meg is szokott verni) annak a csúnya lánya szerb helyett mindig azt mondja "vadrác".
Mondtam a kislánynak, hogy nyugi-nyugi, mert a papa részben német, részben szlovák felmenőkkel is rendelkezik. Aztán bejött a felesége, és mondta, hogy apja-anyja szentendrei, a négy nagyszülőből egy nem volt szerb. Szerbül persze nem tudnak már a szülei sem, ő az egésznek nem tulajdonít jelentőséget, nem került szóba korábban a téma, azért férjem-uram is meglepődött, de nem izgatta túlságosan.
Kíváncsi vagyok, a kislány elmesélte-e a sztorit jobbikos haverjainak.

walter77 2010.12.10. 10:11:27

@Styxx:

Tegnap olvastam ezt a posztot és jól el is mosolyodtam magamban, hogy csak címlapos ne legyen... De hát így sem rossz! :)

Mindenesetre egyetértek veled. (ismét)

OFF/ps: "Zágreb" a keletinél, ezt látnom kell! :) (Megkóstoltam a húsos burekot az említrett Csocsaj pékségben, nekem jól esett bár az is igaz, hogy éhes voltam))

Styxx 2010.12.10. 10:20:57

@walter77:
Szia, OK ez így. SzereSSük a címlapot, még inkább a burekot:-)
Ja, az a "Zágreb" kihagyhatatlan. Kb 20 máterre közelítettem meg a zojjektumot, nem kizárt, hogy amit ékezetnek láttam, az mondjuk egy csavar, zászlótartó vagy valami hasonló. Ha így van, akkor bocs, a többiektől meg bocs az Off-ért:-)

hakapeszi75 2010.12.10. 10:20:58

nem olvastam végig a kommenteket, csak beleolvastam, az elszomorítónak látszik, hogy vannak emberek akik nem tudnak örülni Natasa sikereinek, de szerintem Magyarországon a többség tud, és szereti Natasát
Boldog névnapot!

foltanvera 2010.12.10. 11:13:45

Latom, sokan erzik ugy, hogy ok tartjak a gyertyat a Natasa, az elsport, sot a vilag osszes rezdulesekor!

Az osszes sikeres elsportolot csalo, doppingolokent aposztrofalni legalabb annyira tudomanyos es megalapozott megkozelites, mint az osszes sotet haju not legonoszboszorkazni. Nem, nem nyult minden bajnokunk tiltott szerekhez, bar bizonyara akad, aki igen. De ugy, mint minden masban, ebben a temaban is ostobasag altalanositani.

Natasa mindenkepp megerdemli, hogy ertekekent kezelje a nemzet, mert oregbitette az orszag pozitiv hirnevet! Magyarorszagra a szakmai fejlodes lehetosege miatt jott, mert szeret sportolni. Abban gondolom sokakkal egyetertunk, hogy hazank nem egy kincsesbanya. Sikeres elsportolokent a legtobb orszagban jobban lehet elni, mint helyi atlagpolgarkent, igy van ez Magyarorszagon is. Ellenben tudom, hogy megsem sokkal jobban, mint egy svajci atlagpolgar. Nem is beszelve arrol, hogy nem focistakrol beszelunk, hanem kajakosokrol. Kajakosnak lenni akar egy sokadrangu magyar focistahoz kepest "nem jo befektetes" anyagilag. Latom, hogy meg igy is sokan irigylik ezt. Szomoru!

Szerintem, ha valaki szelsoseges hangulatban, indulatoktol ittasan (lasd orom, unneples), magyarul nyilvanul meg, megerdemli, hogy ne piszkalja senki azert, amiert nem itt szuletett! Nezzuk inkabb azt, hogy mit tett le az asztalra!

Ha valaki hallotta mar legalabb 30 masodpercet Fabiannet a tanitvanyaival beszelni (en igen), annak sokminden eszebe juthat vele kapcsolatban, de a kezcsok biztos, hogy nem fog. A szakmai sikerek nem feltetlenul jelentenek ertekelheto emberi tulajdonsagokat, igy van ez nala is. Attol meg, hogy jo edzesterveket szul, silany karaktere sokakat bant, sokaknak art. Ertheto, ha Natasa egy ido utan ugy erezte, hogy hiaba a siker, ha valaki folyton alazza a hetkoznapokban, es volt meltosaga felallni. Figyelembe az oreg holgy befolyasat a sportagra, bator tett volt, Natasa sokat kockaztatott ezzel a szakitassal, tisztelet erte!

zum trucc 2010.12.10. 11:39:32

@hakapeszi75: Te a nagyon egyszerűen gondolkodók tömegének tipikus képviselje vagy: el sem tudod képzelni, hogy a te véleményedet ne ossza majdnem mindenki.
R@foltanvera: áadásul a többség véleménye még akkor sem lenne igazságkritérium, ha mondjuk készült volna felmérés Natasa-ügyben. De nem készült, úgyhogy ne érvelj a vélelmezett konszenzussal.

zum trucc 2010.12.10. 11:44:30

@veruska80:
"Az osszes sikeres elsportolot csalo, doppingolokent aposztrofalni legalabb annyira tudomanyos es megalapozott megkozelites, mint az osszes sotet haju not legonoszboszorkazni"
Egyetértünk, boszorkány mind.
Ha tömeges a dopping, a bűnözés. stb. az egykori és mai élsportolók körében,márpedig újságolvasónak ez nem kérdés, akkor semmiképp sem értékelhető az élsport morálisan példamutató dolognak.
"Kajakosnak lenni akar egy sokadrangu magyar focistahoz kepest "nem jo befektetes" anyagilag. Latom, hogy meg igy is sokan irigylik ezt. Szomoru!"
Hát, Natasának a foci nem lehetett reális pálya, mert a női fociban nincs pénz, a nemváltó műtét meg drága.

FIGO 2010.12.10. 11:52:22

@Mj: Keress tovább, ha gondolod! Drukkolok neked!

@Közbiztonság Szilárd?: Meddő vita ez veled, mert egy arrogáns kretén vagy!
Ha felnősz és szépen megkérsz mesélek neked az élsportról!

Közben rájöttem zum trucc segítségével, hogy azért vagy te annyira oda az ilyenekért, mert a te szocializációd megállt egy alacsonyabb szinten, amiről sajnos nem tehetsz, éld tovább a démosz egyszerű életét!

Egyébiránt Natasa nélkül is nyerte volna MAGYAR azokat az érmeket, de nekem továbbra sem ez a gondom vele!

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2010.12.10. 12:06:17

mennyi kommentelőnek nem volt gyerekszobája!
azért jó látni, hogy néhányaknak ellenben de.

foltanvera 2010.12.10. 12:22:35

@zum trucc: Az ujsagok csak arrol irnak, ha valaki pozitiv doppingmintat szolgaltat. Ha atmegy a teszten, mint sokan, az szoba se kerul. Ebbol kifolyolag csaloka a kep. Az ujsagolvasas nem egyenerteku a szemelyes tapasztalattal. En sem tudom biztosan, hogy X vagy Y sportolo mit fogyaszt, vagy mit nem. Nekem az faj, hogy miert kell egybol vadaskodni? Ha valaki sikeres miert kell egybol arra gondolni, hogy biztos csalt? Vagy, hogy biztos csak penzehes? Miert van ez az elso gondolatok kozt? Igen, vannak csalok, de nem mindenki az, aki kepes csucsteljesitmenyre, ezt biztosan tudom, tapasztaltam.
De mindezt felreteve, a magas szinvonalu sport szerintem azert peldamutato, mert mindenkepp nagyon melos, es a cel iranti alazatot igenyel. Ez pedig becsulendo ugyanugy egy sikeres kajakos, matematikus, vagy festo. Persze emberekrol beszelnunk, nem tokeletes isteni lenyekrol, de attol meg igen is van, amiben jo peldat mutatnak.

En ismerek sok sportolot, gyerekkent egyik sem azert kezdett edzesekre jarni, mert ebbol akart meggazdagodni. Fogadjuk, hogy Natasa egyszeruen szeret kajakozni. Sikeres, azzal pedig penz jar. A sport kockazotos, egy komolyabb serules, es mindennek vege, ures marad a penztarcaja. Szerintem akit kimondottan elsosorban a penzeh motival, az masban utazik. Ha valaki kiemelkedo a szakmajaban, az pedig megerdemli, hogy megfizessek. Sajnalom, hogy ez nem minden szakmara igaz.

zum trucc 2010.12.10. 12:47:34

@veruska80:
Kedves Veruska, amit te boncolgatsz, azt úgy hívják, hogy egzisztencia és unicitás problémája. A jelenség (élsport=dopping, bűnözés, állami pénzek pocsékolása) biztosan létezik, méghozzá tömegesen, de nem kizárólagosan. Ebben gondolom, egyetértünk.
Én csak annyit javasoltam, hogy egy ilyen erkölcsileg több mint vegyes világot ne tekintsünk "magasabb erkölcsi szempontból" példaadónak.
A sérülésveszély az én szememben nem érdeme a sportnak, vagy a sportolónak. Egyik gyerekem nagyon szeret minden mozgást, ügyesen focizik stb., de nagyon örülök, hogy abszolút amatőr, vasárnapi focista maradt. Ennél több már árt az egészségnek. Egészséges sport talán egy van, a sakk, de az nekem sajnos nem megy.
Visszatérve: a fekete hajú nők mind boszorkányok. Ami azt illeti, a szőkék is, meg a barnák és a vörösök is. Az őszhajúak meg...az már mindegy.

foltanvera 2010.12.10. 13:11:26

@zum trucc: Nezd, egy elsportolot nem ugyanolyan szempontbol itelek peldamutatonak, mint Terez anyat, vagy Gandhit, bar talalkoztam mar egesz jo kombinaciot felmutato egyenisegekkel, akik tobb szempontbol is becsulendoek. Azzal az egyenlosegjellel ott a zarojelben tovabbra sem tudok egyeterteni, de attol tartok, orakig vitatkozhatnank errol, ehhez a kommentelgetes nem megfelelo formatum.

Azert remelem, a josagos boszorkanyokban is hiszel! :-)

zum trucc 2010.12.10. 15:13:44

@veruska80: Eddig zömmel jó tapasztalataim voltak a boszikkal. Úgyhogy ebben egyetértünk.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.10. 17:52:46

@The_Goat:

Miért is ne? Így legalább sokkal kevesebb irigy lenne.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.10. 17:55:39

@zum trucc:

Nincs értelme addig vitatkoznunk, amíg a szellemi, nemzetet megtartó értékeket is csak pénzügyi szempontból tudod vizsgálni.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.10. 17:59:44

@Studt:

Ő horvát, de ez legyen veled a legnagyobb baj.:D

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.10. 18:13:35

@zum trucc:

"Ha tömeges a dopping, a bűnözés. stb. az egykori és mai élsportolók körében,márpedig újságolvasónak ez nem kérdés, akkor semmiképp sem értékelhető az élsport morálisan példamutató dolognak."

Nem en bloc az élsportról van szó, hanem akaraterőről és kitartásról tanúságot tevő egyéni sportolói életutakról. Ennyi erővel Deák Ferencre se nézzünk fel, mert mennyi igazságügyminiszter volt szemét és korrupt.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.10. 18:14:25

@FIGO:

Egy árva adatot sem találtam, szabad a gazda.

zum trucc 2010.12.10. 18:58:07

@Mj: Janics Natasa fogja megtartani a magyar nemzetet? Szerbnek vagy horvátnak vagy jugoszlávnak vagy minek? Meg kitől kellene megtartani a magyar nemzetet? Vagy ki ellen? Értelmetlen közhelyekkel érvelsz.
A nemzet nem sporttéma. Több annál, az akaraterő és a kitartás meg legfeljebb eszköz, kettő a sok közül.
Ma az a nemzet sikeres, például a kis csipszar, volt orosz gyarmat Finnország, amelyik tisztességesen megfizetett munkát és jó életviszonyokat tud kínálni polgárainak.
Minden általánosítás vitatható, de pl. te sem vitathatod, hogy éppen több olimpiai bajnok van börtönben, ezért nem is kérdés, hogy nem lehet általánosítva a jó sporteredményből emberi értékekre következtetni. Ez még nem túlzó általánosítás, mert hacsak egyetlen bűnöző van az élsportolók között, abból már biztosan következik, hogy az élsportolók közé tartozás nem morális állapot.
Na ropogtass inkább chipset a TV előtt és drukkolj naphosszat.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.10. 21:09:02

@zum trucc:

A magyar nemzet megtartó erejét jelentősen növelik azok az emberek, akikre pártállástól, értékrendtől és vallási különbségektől függetlenül büszkék lehetünk az elszántságuk és az akaraterejük miatt. (Ha nem értenéd a kifejezést: a magyar nemzet tagjainak összetartozását erősíti minden olyan példa, amire bármelyik magyar ember büszke lehet, és én ezt pozitív dolognak tartom, hiszen a közösségünk hasznára van.) Janics Natasa egy ilyen példa azért, mert e két tulajdonság megvan benne, ráadásul a magyar nemzet sporthírnevét öregbíti, azaz a magyarság javára szolgál. Ha így sem érted, a te készülékedben van a hiba.
Ma az a nemzet lehet sikeres, amelyik pozitív életszemlélettel rendelkezik, és össze tud fogni ahelyett, hogy még az élő fába is beleköt, és folyamatosan azon nyavalyog, hogy milyen rossz neki. Ezt hívják amúgy a pszichológiában Pygmalion-effektusnak: azzá válsz, amit állandóan sulykolsz. Magyarországnál még Európában is vannak rosszabb helyzetű országok, nem is beszélve arról, hogy még Brazília nyomortelepein is többet mosolyognak az emberek, mint a Rózsadombon. Még egy jóemberekről szóló blogon is több a rosszindulatú anyázás, mint a pozitív dolgoknak örülő komment - a helyzetet ez a topic is tökéletesen leképezi -, és ezek után nem érted, hogy miért tartunk ott, ahol?
Bár konzervatív vagyok, nem fogom azért tagadni a szocialista értékeket, mert több szocialista politikus is előzetes letartóztatását tölti. Azért, mert minden tetszőlegesen kiválasztott rétegben vagy közösségben vannak gyarló és bűnös emberek, ezekből a csoportokból még nyugodtan állíthatjuk példaképül azokat, akik nem ilyenek. Bár a példám azért ott sántít, hogy a szocialista politikusok nagyrészt közösséget vállaltak bűnöző társaikkal, a sportolók viszont nem. Ráadásul te a logikát is megfordítod: nem állítottam, hogy minden élsportoló példakép kell, hogy legyen; arra céloztam, hogy azok az élsportolók, akikre emberi tulajdonságaik - például akaraterő, kitartás - miatt büszkék lehetünk, nemzetmegtartó erőt is adnak. Ezek után meg szándékos mellébeszélés a negatív tulajdonságok destruktív fikázása, mert ennyi erővel Széchenyit se tiszteljük, hiszen egy neurotikus öngyilkos volt.

"Na ropogtass inkább chipset a TV előtt és drukkolj naphosszat."

Ezt nem is értem.

zum trucc 2010.12.11. 00:38:46

@Mj: A chipses javaslat azt jelentette, hogy aki holmi sporteredményekből eredezteti a "magyar nemzet megtartó erejét", az semmi másra ne használja a fejét, mint hogy a TV-n sportot bámulva chipset tömjön bele.
Látod, nem fogadtad meg a jó tanácsot és nagy terjedelemben tücsköt-bogarat, önismétlést, közhelyeket, üres frázisokat gyártottál. Az első bekezdésben, egyébként alaptalanul feltételezed, hogy nemzettársaink " elszántsága és akaratereje" valamiféle büszkeség forrása lehet. Ebből sok-sok süket duma során levezeted, hogy "például akaraterő, kitartás - miatt büszkék lehetünk, nemzetmegtartó erőt is adnak". Ezt hívják tautológiának, ami bizony súlyos logikai hiba.
Maradj a chipsnél, ne próbáld a fejedet gondolkodásra használni, nem arra való.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.11. 03:38:08

@zum trucc:

Mivel üres frázisoknak hiszed azt a tartalmat, amit helyesen észrevett szándékos ismétléseim ellenére sem értesz, tényleg fölösleges vitatkoznunk. (Főleg, hogy chips-ről meg a fejem vélt és valós feladatairól beszélgetni számomra időpazarlás. Számodra meg alapos mellélövés, de az már legyen a te problémád, hogy milyen hülyeségeket hiszel rólam.) Én inkább azt javaslom, hogy mélyedj el a hét fő erény tanulmányozásában, amelyek egyike az állhatatosság. Van is róluk egy egész olvasmányos kis könyvecske, André Comte-Sponville írta, sokat tanulhatsz belőle te is: például alázatosságot másokkal szemben.

bandigyerek 2010.12.11. 05:39:21

@papilloma: azért tedd már hozzá hogy az említett nemzetek azon polgárai akik mélységében,történelmi szinten ismerik a futballt.az aranycsapat is olyan mint a magyar konyha:világhírű,de csak itthon.

zum trucc 2010.12.11. 07:17:19

@Mj: Te kezdtél engem indokolatlanul (=nem én vagyok a blog témája) minősítgetni, én csak viszonoztam, de nem indok nélkül, rámutattam, hogy a saját előfeltevésedet "bizonygatod" felesleges terjedelemben, igen unalmasan, és a logika, meg olykor a magyar nyelvtan elemi szabályainak ismerete nélkül.
Nem arról van szó, hogy primitív soraidból bármi ne lenne könnyen érthető, márcsak azért is, mert ezek a "szellemi termékek" valójában elkoptatott, ezerszer hallott ócska közhelyek. Arról van szó, hogy nem értek veled egyet.
A hét fő erény egyike nyilván a bölcsesség.
Hát nálad nem hatott az ismeretlen szerző ismeretlen műve. Úgyhogy én kihagyom.
Unalmasan egysíkú levelezésünket lezárom, további jó chipsezést.

Maisie MacKenzie 2010.12.11. 08:04:01

"Névnapot ünnepelni is tipikus magyar szokás."

A világ egy részén a születésnap mellett a névnap megünneplése is szokás.
A névnapok egy része a szentek egyházi ünnepnapján alapul. A névnap, mint minden más jeles nap, alkalom az ünneplésre.
A névnapok ünneplése számos nép körében elterjedt. A magyarok hagyományosan felköszöntik a családtagjaikat, munkatársaikat, ismerőseiket névnapjukon, bár a névnap általában kevésbé fontos mint a születésnap. A családtagok, barátok gyakran meg is ajándékozzák egymást a névnapjukon, a nőket általában virággal. A magyarokon kívül megünneplik a névnapokat például a csehek, lengyelek, oroszok, románok, szlovákok, valamint a skandináv és a balti országok lakói. Egyes országokban a névnap ugyanolyan fontos ünnep, mint a születésnap (pl. Lengyelországban). Nem ünnepelnek névnapot viszont például az angolszász országokban, Franciaországban, Hollandiában vagy Németországban.

A balkáni országok közül az ortodox hanyományú népeknél (pl. bolgárok, görögök, szerbek) az egyes szentek ünnepnapján elterjedt szokás a névnap ünneplése, a horvátoknál, szlovéneknél ugyanakkor a névnap ünneplése mára kiment a divatból.

Amúgy a sport és a nacionalizmus kapcsolatában ezzel értek egyet:

"A NOB-tag magyar köztársasági elnök javaslatára a szingapúri ifjúsági olimpia érmesei országuk zászlaját nem vihetik magukkal a dobogóra. Schmitt szerint az ifjúsági olimpia célja nem a nemzetek vetélkedése, hanem a világ fiataljainak nemes megméretése a sporton keresztül. Schmitt Pál a NOB magyar tagjaként ezzel a javaslattal kívánta megóvni az Ifjúsági Olimpia eredményhirdetésének rendjét, különös tekintettel az esetleges túlzó nacionalista megnyilvánulásokra. A köztársasági elnök elmondta, hogy a győztesek és helyezettek nemzeti hovatartozása egyértelműen megállapítható, mert bemondják országuk nevét, tiszteletükre felvonják a nemzeti lobogót, elhangzik a nemzeti himnusz, egyenruhájukon is feltüntetik országuk címerét."

Styxx 2010.12.11. 08:47:04

@Maisie MacKenzie:
Igen, ünneplik a névnapot mások is, da attól még lehet tipikus magyar szokás. Ha már zászló. Nem csak az USA-ban szokás kitűzni az ország zászlaját a családi házakra, hanem még néhány országban, de ezt attól még simán hívhatjuk tipikus amerikai szokásnak.

Maisie MacKenzie 2010.12.11. 09:24:24

@Styxx:

Szerintem nem. Tipikus amerikai szokás az, ami máshol nincs, csak az USÁ-ban.

A zászló kitűzést inkább az USÁ-ban elterjedt szokásnak mondanám.

Styxx 2010.12.11. 09:37:30

@Maisie MacKenzie:
Passz, szerintem meg mondható attól valami tipikus "amerikai" , "svéd", balmazújvárosi" stb. szokásnak, ha azt ugyan másutt is gyakorolják, de az adott nemzetre, településre is nagyon jellemző.

"Ez tényleg egy tipikus amerikai szokás, ők akkor is esznek az ágyban, ha nem terhesek,"

Forrás:
picibaba.hu/pocakkal/a_terhesseg_jelei/amerikabol-jottem-tippeket-hoztam-a-reggeli-emelyges-lekuzdesere

Da ha Bikmakk nyelvprofi kolléga idepottyan, ő megmondja a tutit.

Pedig nyilván máshol is esznek az ágyban.

Isten a tanúm, nem vagyok egy nyelvtannáculós fajzat, de ha már ilyesmiről csevegünk: az "USÁ-ban" a hatályos magyar helyesírás szabályai szerint helytelen.

Rövidítéseknél a magyarban írásban nem jelöljük a hosszú magánhangzót, annak ellenére, hogy a toldalék miatt a kiejtés azt indokolná.

Pl. "ÁFÁ-val" is helytelen, helyesen: ÁFA-val.

De rá se ránts haver, végtére is a Magyar Helyesírás Szabályai is csupán egy ajánlás, a lényeg, hogy értem a mondanivalód:-)

Maisie MacKenzie 2010.12.11. 09:48:17

@Styxx:

"nem vagyok egy nyelvtannáculós fajzat"

Az én sem, de itt nem nyelvtanról van szó, hanem az információ pontosságáról. A posztban úgy jött át, mintha CSAK a magyarok ismernék, csak a magyarok körében lenne elterjedve a névnapozás.
Bocs, de ami félreérthető, azt félre is értik.

Styxx 2010.12.11. 09:52:08

@Maisie MacKenzie:
Szerinted igen, szerintem meg nem. Fentebb kifejtettem azt is a kismamás ágyban evős példával.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.11. 18:18:32

@zum trucc:

Ezt most értékeljem válasznak?:D Csak a lényeget nem látod. Bár kíváncsi lennék arra, hogy mi a kivetnivalód a nyelvtanomban.:) Hogy kettőspont után nem teszünk ki nagy dét?:D

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.12.11. 20:27:24

Boldog Névnapot kívánni is tipikus magyar szokás. Dejóóó ilyen klisésnek lenni! :D

BULLDOG NÉVNAPOT NATASA!!!!!!

(így utólag is)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.12.11. 20:32:15

@Mitya Ivanov: Most hogy mondod, LOL
Malackarajon volt ilyen Hajni fokhagymás-vámpíros posztjánál. :)))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.12. 06:17:39

@zum trucc:

Végülis, a lényeg nem látása is válasz, valóban.:)

zum trucc 2010.12.12. 11:37:51

Kedves MJ!

Most látom csak (a kis fényképről), hogy személyedet illetően bizony alaposan tévedtem, azt hittem MJ néven egy legalább középkorú és teljesen megátalkodott szurkoló-zombi sérteget, és persze kamatostul adtam vissza a sértéseket.
Ami felesleges volt, bár tartalmilag helytálló, mert te egy bájos ifjú leányzónak látszol a fényképeden, aki korát tekintve bizony akár az én gyerekem is lehetne. Gyerekeket pedig nem bántunk.
Szóval a chipset, meg a gondokodásra való hosszú távú alkati alkalmatlanságodról szóló megállapításokat visszavonom, és elnézést is kérek, szerintem te inkább salátán élsz, nem junk food-on. (Habár persze a saláta is lehet junk.)
Ettől még persze elfogadhatatlan módon, a feltevést és a következtetést összevegyítve érvelsz és tartalmilag is igen zűrös, amit eddig írogattál.
A tiédhez hasonló, morálfilozófiai érvkészletű, erősen dogmatikus, közhelyekből építkező, leegyszerűsített világlátás bizony előjött az én egyik, amúgy egyébként kifejezetten intellektuális alkatú gyerekemnél is, de aztán néhány év múlva, nyilván nem függetlenül a párkapcsolati és pályaválasztási gondok megoldásától, jócskán enyhült.
Szóval maradjunk abban, a sportsiker a "sikeres nemzethez" meg egyéb trikolór dolgokhoz csak akkor járul hozzá, és akkor is csak hangyafasznyit, ha az ország alapvetően jó úton jár: fejlődik a gazdaság, évről-évre jobban élnek a zemberek, látják a jövőjüket, a politika lényege nem a lenyúlás és a gyűlület, a demokrácia szabályait kormány és ellenzék önként betartja, nem veszélyezteti. Sorolhatnám, de hagyjuk a sci-fit.
Ellenkező esetben a sport csak népbutítás. Ne hagyd magad butítani.
És mégegyszer: chips visszavonva, viva saláta.

Donna (Cara)mba 2010.12.12. 20:08:45

@Mj: OFF
Régen sokat írtál a Vbőrön:)
Én akkor még csak "hallgatag tanuló voltam" ott.
Mire megszólaltam, elmentél onnan, hosszú időre. Azóta én kijártam ott egy esztendőnyi "tanulóévet". Nagyon szerettem odajárni. Ma is visszavágyom, sokszor.
De elmentem, mert nem maradt időm a rengeteg komment elolvasására, anélkül meg lehetetlen érdemben hozzászólni, hogy legalább a hsz-ek felét nem ismerjük:(
Ezt nagyon sajnálom, de így alakult az életem.

Már ott nagyon tetszett az érvelési stílusod, a vívási módszered:)

Még ma is tetszik, nagyon.

Néha benézek ide, mert érdekel első kézből Délvidék, de most se volt időm elolvasni az összes kommentet, a tieidet elolvastam.

Még a poszt megjelenésekor az indexen láttam, hogy címlapos a srbija insajdos poszt, mindjárt tudtam, sok lesz a kommentelő.

Mire válaszolhattam volna vagy két felvetésre a két hsz-mmel kapcsolatosan, úgy elszaporodtak a kommentek, hogy már nem találtam érdemesnek visszamenni a kályhához...

Nem kívántam megmagyarázni, hogy itt nem csak élsportról van kivételesen szó, hanem arról, hogy valaki boldogan vállalja fel azt az országot, amelyet képvisel. Ez az egyik. Ez tiszta jellemre vall.
A másik vetület: a nemzeti NAGYSÁGOKON van a szó, és beszélhetnénk itt akár Makoveczről, vagy bárki másról, bármely területről, ahol nagyot alkotottak egyes kitartó tehetségek.
Mindennel szembemenve akár.

Mert sajnos még most is úgy tűnik, nálunk a kimagaslónak mindennel szembe kell mennie.
Mintha ez (sem) akarna változni...

Örülök, hogy olvashattalak:)

ON

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.12. 21:51:18

@zum trucc:

"Most látom csak (a kis fényképről), hogy személyedet illetően bizony alaposan tévedtem, azt hittem MJ néven egy legalább középkorú és teljesen megátalkodott szurkoló-zombi sérteget, és persze kamatostul adtam vissza a sértéseket."

Semmi gond, sértegetni viszont eddig sem akartalak.

"Ami felesleges volt, bár tartalmilag helytálló, mert te egy bájos ifjú leányzónak látszol a fényképeden, aki korát tekintve bizony akár az én gyerekem is lehetne. Gyerekeket pedig nem bántunk."

Szerintem ha valaki megérdemli, hogy bántsák, akárhány éves lehet onnantól kezdve, hogy képes belátni szavai és tettei következményeit. Én is tisztelem az idősebbeket, de nem azért, mert a szüleim vagy nagyszüleim lehetnének, hanem azért, mert sokkal több a tapasztalatuk nálam.

"Szóval a chipset, meg a gondokodásra való hosszú távú alkati alkalmatlanságodról szóló megállapításokat visszavonom, és elnézést is kérek, szerintem te inkább salátán élsz, nem junk food-on. (Habár persze a saláta is lehet junk.)"

Semmi probléma, köszönöm, hogy őszinte vagy hozzám.:) A táplálkozásom meglehetősen vegyes, de nagyon szeretem a zöldség-gyümölcs kombót.:)

"Ettől még persze elfogadhatatlan módon, a feltevést és a következtetést összevegyítve érvelsz és tartalmilag is igen zűrös, amit eddig írogattál."

Ha még mindig zűrösnek találod, teszek egy utolsó kísérletet:

Azokra az élsportolókra, akik kimagasló emberi kvalitásokról tesznek ország-világ előtt tanúságot, mindannyian büszkék lehetünk. Ha pedig mi, magyarok mindannyian büszkék vagyunk egy magyarrá vált sportolóra, az jobban össze is tart minket. És minél több pozitív példa tart minket össze, annál sikeresebb ország lehetünk.

"A tiédhez hasonló, morálfilozófiai érvkészletű, erősen dogmatikus, közhelyekből építkező, leegyszerűsített világlátás bizony előjött az én egyik, amúgy egyébként kifejezetten intellektuális alkatú gyerekemnél is, de aztán néhány év múlva, nyilván nem függetlenül a párkapcsolati és pályaválasztási gondok megoldásától, jócskán enyhült."

Bizonyára így történt, szerencsére nekem sem párkapcsolati, sem pályaválasztási gondjaim nincsenek és nem is voltak, amiért nem győzök hálát adni az Égnek.:)

"Szóval maradjunk abban, a sportsiker a "sikeres nemzethez" meg egyéb trikolór dolgokhoz csak akkor járul hozzá, és akkor is csak hangyafasznyit, ha az ország alapvetően jó úton jár: fejlődik a gazdaság, évről-évre jobban élnek a zemberek, látják a jövőjüket, a politika lényege nem a lenyúlás és a gyűlület, a demokrácia szabályait kormány és ellenzék önként betartja, nem veszélyezteti. Sorolhatnám, de hagyjuk a sci-fit."

Nekem éppen fordított a logikám, ahogy ezt föntebb ki is fejtettem. Ráadásul éppen ott van a legnagyobb szükség minden magyar számára szóló egyéni példamutatásra, ahol a legnagyobb a baj közösségileg. A gazdaságra és a történelemre is jelentős hatással van a pszichológia, ezért is örülnék, ha a magyarok többsége nem a "merjünk kicsik lenni" és a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" mentalitás mentén nyavalyogna folyamatosan, hanem pozitív példákból erőt merítve elhinné, érdemes itthon maradni és áldozatot vállalni, még akkor is, ha most nagyon rossz. Mert a gazdasági és politikai állapotokra is igen nagy hatással van, hogy 10 millió magyarnak milyen a mentalitása.

"Ellenkező esetben a sport csak népbutítás. Ne hagyd magad butítani."

A sport elég sokrétű lehet: nekem testmozgás, kikapcsolódás, tanítás, a másik gondolataira való ráhangolódás, alázat és akaraterő próbája, már ha én csinálom. Másnak az egész élet, megint másnak unalmas és fárasztó időpocsékolás, egy negyedik személynek a dopping és a korrupció szimbóluma, neked meg népbutítás. A tanácsot egyébként köszönöm.

"És mégegyszer: chips visszavonva, viva saláta."

Azért éljen a rakott káposzta is.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.12. 22:05:57

@Donna (Cara)mba:

Nahát.:) Én pont azért nem mentem vissza Vastagbőrre, mert egyszerűen nincs annyi időm, amennyi kellene ahhoz, hogy kommenteljek.:( Pedig nagyon szerettem.:(
Amúgy apai ágról bánáti vagyok.:)
Aki kimagasló, magától adódóan más, mint a többi, ráadásul nálunk népbetegség az irigység meg a "te sem lehetsz más" mentalitás, így nem csoda, hogy a saját mocskunkban tapicskolunk már mióta, hiszen hiába lenne, aki kihúzna minket, azt is berántjuk.
Makovecz épületeiben hallgattam órákat.:)) Viszont néha nagyon furcsa dolgokat mond.:)

zum trucc 2010.12.13. 00:30:48

@Mj: Ok, látom nem haragszol, köszönöm. Amúgy én sem, ennek meg nyilván te örülsz.
Ami azt illeti, éljen a székelykáposzta, a halászlé, a csülök meg a gránátalma!
Tudod, az ember először kiskorú, meg kamasz, és ilyenkor azt hiszem mindenkinek vannak ilyen-olyan gondjai magával, meg másokkal. Te viszont azt írod: "szerencsére nekem sem párkapcsolati, sem pályaválasztási gondjaim nincsenek és nem is voltak".
Azt hogy most nincsenek, azt nem is kétlem, de hogy sose lettek volna...Mondjuk 13 évesen? Vagy 16? Ne szédíts.
De ez nem igazán tartozik rám és a többi olvasóra sem.
Amúgy is fordítva ülünk a lovon, én a társadalmi viszonyokat nem holmi viselkedési minták, önnevelő, morálfilozófiai, pszichológiai meggondolások termékének gondolom. Azt is látom, hogy a sportdrukkerek egy része, pl. a különböző vezérszurkolók, "kemény magok" a társadalom szemete, csőcselék, az élsport gyakran nem jellemnemesítő dolog, hanem az agressziót szervező és legitimáló ostoba mítosz, öncélú versengés, gyilkos indulat.
Te valami másban hiszel, most már pontosan tudom, miben, én meg továbbra is azt gondolom, hogy nem a farok csóválja a kutyát. A társadalmakat, a gazdaságot, az össznépi sikerességet nem a pszichológia és az önnevelés alakítja elsősorban, hanem fordítva, a jellemet és a viselkedést alakítja inkább a társadalom, a sikeresség.
Magyarán én hiszek abban, hogy a társadalmi viszonyok objektíve létezőek és objektív okokkal determináltak, te meg követelményekből, hasznosságból, morálból vezeted le a társadalomban ténylegesen érvényesülő szabályokat.
Más szóval én laza materialista vagyok, te meg kicsit sem vagy materialista. Ezzel nincs is semmi gond.
Nekem legalábbis nem okoz gondot, ha másként gondolkodik valaki. Azért egy pillanatra gondold végig az én érveimet is. Aztán dönts szabadon.
OFF: az én családomban is van vajdasági magyar, egy kicsit tehát majdnem földiek vagyunk, márcsak ezért is örülök, hogy összebékültünk.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.13. 03:56:21

@zum trucc:

Persze, hogy örülök, már csak azért is, mert senkivel sem szeretek rosszban lenni.:) Az meg külön kellemes meglepetés, hogy szinte földik lehetnénk.:)
Éljen a változatos táplálkozás!:)
Annyit azért elárulhatok, hogy 13 évesen nem érdekeltek a fiúk, még kicsi voltam hozzá, amikor viszont elkezdtek érdekelni, akkor már én is érdekeltem őket.:) Azóta meg az a helyzet, hogy 7 éve boldog párkapcsolatban élek, ami egyébként iszonyatos nagy szerencse, ezért is adtam hálát az Égnek a föntebbi kommentemben.:)
A te érveid is teljesen érthetők, és elfogadom, ha ez a véleményed.
Végszónak annyit, hogy még egyszer köszönöm.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.13. 04:00:31

Nem tudom, hogy elment-e - a főoldalon nincs ott a kommentem -, ezért megpróbálom még egyszer.

@zum trucc:

Persze, hogy örülök, már csak azért is, mert senkivel sem szeretek rosszban lenni.:) Az meg külön kellemes meglepetés, hogy szinte földik lehetnénk.:)
Éljen a változatos táplálkozás!:)
Annyit azért elárulhatok, hogy 13 évesen nem érdekeltek a fiúk, még kicsi voltam hozzá, amikor viszont elkezdtek érdekelni, akkor már én is érdekeltem őket.:) Azóta meg az a helyzet, hogy 7 éve boldog párkapcsolatban élek, ami egyébként iszonyatos nagy szerencse, ezért is adtam hálát az Égnek a föntebbi kommentemben.:)
A te érveid is teljesen érthetők, és elfogadom, ha ez a véleményed.
Végszónak annyit, hogy még egyszer köszönöm.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.13. 04:09:03

Nem tudom, hogy elment-e - a főoldalon még mindig nincs ott a kommentem -, ezért megpróbálom még egyszer.

@zum trucc:

Persze, hogy örülök, már csak azért is, mert senkivel sem szeretek rosszban lenni.:) Az meg külön kellemes meglepetés, hogy szinte földik lehetnénk.:)
Éljen a változatos táplálkozás!:)
Annyit azért elárulhatok, hogy 13 évesen nem érdekeltek a fiúk, még kicsi voltam hozzá, amikor viszont elkezdtek érdekelni, akkor már én is érdekeltem őket.:) Azóta meg az a helyzet, hogy 7 éve boldog párkapcsolatban élek, ami egyébként iszonyatos nagy szerencse, ezért is adtam hálát az Égnek a föntebbi kommentemben.:)
A te érveid is teljesen érthetők, és elfogadom, ha ez a véleményed.
Végszónak annyit, hogy még egyszer köszönöm.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.13. 05:00:48

Na, három a magyar igazság.:-S Lécci töröljetek a 3-ból kettőt.

Donna (Cara)mba 2010.12.13. 12:15:31

@Mj: Igen, pontosan értjük egymást:)
Sokáig, mielőtt "megszólaltam" volna a Vbőrön, csak figyeltelek Benneteket, a törzskommentelőket.
Te azon ritka emeberpéldányhoz tartoztál, aki lelkiismeretesen, még ha az éjszakádba nyúlott is, válaszoltál mindenkinek. Ezt nem volt nehéz észrevenni:)
Az élceid is kedvesen nevetősre ingerlőek voltak. Visszavágtál csípőből, ha kellett, és én abban is pontos emberi mértéket leltem. Soha nem az önmagáért való "megsemmisítés" volt a célod, hanem a megértés és megértetés fele törekedtél. Ha nem ment, és érezted, nem olyan a közeg, mert a másik félnek a szavak iránti befogadókészsége a nullához tendál - akkor szépen elköszöntél a delikvenstől:)

Emlékszem a bánáti vonalra is a családod egyik ágán:)
Arra is emlékszem, nagy szenvedélyed volt (talán ma is megmaradt annak)a történelem.

Makovecz hirtelenjében jutott eszembe, mint példa. Persze nem véletlen.
Különleges ember. Bizonyosan vannak nagy hibái - mert ő óriás szerintem, ezért a hibái is lehetnek nagyok. Ezt nem tudom.
Annyiszor leírtam, annyi helyen, hogy múlt századunk egyik építészzsenije - a magyar Gaudi - hogy már nagyon unalmassá válok saját szememben is:(
Már hosszú évek óta "mániám" Makovecz művészete.

Meghökkentőek a gondolatai, már amennyire módomban állt studírozni, viszont amit felfogtam belőle, annak alapján nagyon tisztelem az ő világszemléletét: hiszen épületei is ezt a szemléletet fejezik ki.
Iskolája véleményem szerint egy új, "nagyvilág-léptékű" irányzatot képvisel, egy új filozófiát is talán...

Itt abbahagyom, mert túlságosan messzire kanyarodtam a poszttól - legalábbis látszólag:)

Valahol, valamikor, valamilyen blogon még biztosan "összefúj" a nettérben, a blogok között fúvó virtuális szél:)

Addig is a legjobbakat Neked!

Rólad is azt írnám, mint az elején Natasáról: bár lenne belőled 5 millió példány;-D

Nem értették, hogy nem a foglalkozásra gondolok, hanem a szemléletre, tisztességes, jellemes hozzáállásra...

Nos, talán ezért is rángatjuk le egymást a sárba, mert sokszor nem is akarunk érteni semmi olyasmit, ami kicsit feljebb mutat, mint a béka feneke:(

És sajnáljuk a jó szót is egymástól, pedig mennyire kézenfekvő ajándék, biztatás lehetne...

Üdv. a legközelebbi net-találkozásig: valahol, valamikor:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.14. 05:40:38

@Donna (Cara)mba:

Hűha, nem vagy ám semmi ilyen megfigyelőképességgel, ráadásul még pirulok is.:) (Azért 5 millió inkább ne legyen belőlem, te jó ég, mi lenne!:))
A történelem mindig a szenvedélyem marad, hiszen abból kapom az egyik diplomám, másrészt azt akarom tanítani is.:)
Azért annyira furcsákat nem mond Makovecz, hogy a zsenijét beárnyékolják a kijelentései.:)

Minden jót Neked is, bár nehéz lenne überelnem azt a sok jót, amit te írtál eddig rólam és nekem.:)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.12.19. 20:30:23

@zum trucc: Baszod!Téged mindenki bánt!
Mennyi gonosz ember...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.12.19. 20:36:34

Amúgy ezt bírom bennünk Magyarokban.Az egyik ember tized annyit sem tud,mint a másik de azért leszólja.:((

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.12.19. 20:37:34

@Donna (Cara)mba: @Mj: Helló lányok!Azért a 'bőrről rendesen eltűntetek!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.12.19. 20:41:46

Amúgy a sportolók,hogy milyen emberek.Ott van Kurt Warner amerikaifocista.Adakozik rendesen,nem felejtette el honnan jött.De úgy tudom,a hírességek csarnokába kerüléshez sem elég pusztán a sportteljesítmény,hanem kell hozzá egy példamutató életvitel.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.12.19. 20:43:34

Amúgy aki ilyen "hülye",hogy ide jöjjön,azt meg kell becsülni.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.12.19. 20:53:53

Amúgy nem tudom az edzője milyen volt,még nem hallottam.Kell egy bizonyos szigor az biztos,de nem tudom ez milyen szintű volt.

zum trucc 2010.12.20. 09:23:47

@Tigeri:
Szerintem engem nem bántott senki. Váltottunk néhány gondolatot olyanokkal is, akikkel nem mindenben értettünk egyet. De mivel az alpári, lábszagú rosszindulat mindezidáig nem nyilvánult meg, az eszmecserétől én is, mások is gazdagabbak lettünk, még az sem kizárt, hogy elgondolkodtunk erről-arról.
Úgyhogy feleslegesen izmozol, a háború lezárva, a hozzád hasonlók elfelejtve.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.20. 09:37:07

@Tigeri:

Sajnos nincs már rá időm, annyi ott a komment.:-/ Ráadásul még a saját blogomnál is elmaradásban vagyok.:(

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.12.20. 20:57:54

@zum trucc: Kösszépen.:))Hozzám hasonlók.
Egy másik blogon el tudtam magyarázni valakinek,hogy a legelső kommentje stílusával lehetett a baj.Megértette.
@Mj: Azért lehet bírni a kommentekkel.Bár nekem a NETkávézóban általában van időm.:))

zum trucc 2010.12.20. 23:15:30

@Tigeri: Maradjunk abban, hogy neked nem tetszik amit/ahogy írok. Ezt én viszont simán lesza.. figyelmen kívül hagyom. Már csak azért sem foglalkoztat a véleményed, mert beleolvastam a többi kommentedbe. Hát nem vagy egy bonyolult, vagy mondjuk így, strukturált gondolkodású ember, az biztos.
Nem örülnék, ha dicsérnél.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.12.21. 10:43:50

@zum trucc: Asszem nem csak nekem nem tetszett,ahogy írsz.Mintha egy páran vitatkoztak volna veled.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.12.21. 10:51:29

@zum trucc: Örülök,hogy így kiismsertél.:))
Bár hálistennek kicsit elszoktam attólhogy lenéznek.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.12.21. 10:54:13

Amúgy meg ez:@zum trucc: volt a vitaindító kommented.Van benne egy pici leszólás de van benne igazság is.Látod én elismerem.Nem olyan nehéz.:))

zum trucc 2010.12.21. 11:01:12

@Tigeri: "Mintha egy páran vitatkoztak volna veled." Na ja, de azt Kant óta tudjuk, hogy a konvenció nem igazságkritérium. Meg, ha feltűnt neked, komoly, érvelő beszélgetés is kialakult, és annak még akkor is volt értelme, tanulsága, ha a végére nem alakult ki közös álláspont.
Te nem érvelsz, csak véleményezel, ítélkezel. Ehhez felhatalmazás, de legalábbis valamiféle intellektuális vagy morális színvonal kellene, ami nálad nincs meg.
Azt sem érted, mi a különbség, a forma és tartalom között. Azt írod "nem csak nekem nem tetszett,ahogy írsz". A korábbi kommentelők egy része egyetértett velem, mások a véleményemet tartalmilag vitatták, de te nem az "amit írsz", hanem az "ahogy írsz" terén kritizálsz. Vagyis az írásomban a tartalom OK, a megfogalmazás nem.
Persze, inkább arról van s, hogy ilyen finom különbségtételekre képtelen vagy.
Szóval azt nem szeretem, ha a legbutább osztja az észt.
Sport bambulása helyett tanulmányozd a neked még félig ismeretlen magyar nyelvet.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.12.21. 11:09:31

@zum trucc: Olyan dolgokat minek mondjak el,ami már mások is leírtak?Örülök,hogy így ismeretlenül lenézel.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.12.21. 11:11:36

@zum trucc: Tehát te alapból leszólhatsz másokat de téged ezért nem szólhatnak meg.Ez ám a morális színvonal/felsőbbrendűség.

zum trucc 2010.12.21. 12:46:08

@Tigeri: Én nem alapból szóltalak le, hanem a kommentjeid olvasása után. Nem nézlek le, de azt gondolom, érdemes lenne érvelőbb írásokkal nyomulnod, (ha egyáltalán), meg tényleg nem vagy a magyar nyelv és stílus virtuóza. Akár lehetsz egy drukker-zombi is, a kommentjeid színvonala ezt is megengedi, de igazándiból az is lehet, hogy csak egy kicsit nyegle vagy, más bajod nincs.
Ami a blog tárgya: Janics N. magyar-e. Szerintem nem. Mások szerint meg szintén nem, megint mások szerint meg az. Te meg másról osztod az észt, hát ne csodálkozz, ha "aki ítél, megítéltetik".

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.12.21. 13:44:44

@zum trucc: Nem alapból szóltál le-nem csak engem.
Aztán ki voltál akadva,hogy nem te vagy a blog tárgya.Amúgy meg nem értem miért jössz ezzel a nyelv értelmewzéssel,stílussal.Magyarázd már el nekem,szánalmas prolinak.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.12.21. 13:48:20

@zum trucc: Amúgy szerintem nézd meg a legelső kommentedet és gondolkozz el rajta....!

zum trucc 2010.12.21. 14:15:21

@Tigeri: Én már akkor gondolkodtam, amikor írtam. Gondolkodj el inkább te rajta. (Na jó, ez vicc volt, hagyjuk a sci-fi-t).
Unlak, mert nem csinálsz mást, mint ismételgetsz néhány butaságot.
Na jó, egyezzünk meg abban, hogy kölcsönösen hülyének tartjuk egymást, és legalább az egyikünknek igaza van.
KRAJ (=vége, szerb-horvátul)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.12.21. 14:23:09

@zum trucc: Eh,én tudom milyen hülye vagyok.:((
EZ elég rossz érzés de hasznos.
Ismételgetek néhány butaságot= Próbállak szembesíteni az arroganciáddal,de te nem tudod/akarod felfogni.Ráadásul én viszonylag jóindulatú vagyok veled szemben,ami rólad nem mondható el.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.12.21. 14:25:21

@zum trucc: Te tartasz hülyének,én max.sajnállak egy kicsit(bár ezzel bebizonyítom,hogy igazad van):))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.12.22. 11:42:20

Hát ez feladta.:((
Pedig écám még lett volna.:))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.22. 20:24:54

@Tigeri:

Irigyellek, nekem még egy blog abszolút halál lenne, itthonról is.:-S

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.12.23. 11:49:05

@Mj: Én a Vastagbőr miatt regisztráltam az meg külön bónusz,hogy a baromartúrt is elküldhetem néha valahova....
Itt meg találkozhatok El Topo és Bölcs Lázadó közös gyermekével.:))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.28. 18:26:43

@Tigeri:

Én is annak idején, vitatkozni meg azóta is szeretek.:)
El Topo még ismerős, de a többiek kilétével kapcsolatban megajándékozhatnál egy kis felvilágosítással.;-)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.12.30. 14:34:01

@Mj: Egyszer jött egy bölcs lázadó nevű faszkalap a bőrre kötözködni.Itt meg ez a zum strucc alapból leszólja a másik embert aztán csodálkozik,ha rászólnak.:))
Bár biztos én vagyok a hülye,hogy nem nézek le senkit sem.:))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.30. 22:31:48

@Tigeri:

Kb. csak a trollokat nem lehet érzelmi intelligenciával megfűzni.:) Zum truccal éppen azért is tudtunk a végére értelmes eszmecserét kialakítani, mert egyrészt rugalmas volt, és nem volt túl büszke ahhoz, hogy változtasson a véleményén, másrészt én sem akartam öncélúan beszólni.:) Apropó lenézés, múltkor végigsétált a villamoson egy kéregető nőci, aki csalódottságában hangot adott annak, hogy mindenki csak lenézi őt. Mivel én éppen ültem, ezért felpillantottam rá, és azt mondtam, hogy én fölnézek rá. Csodálkozása közepette visszakérdezett, hogy micsoda, kire, rá?! Mire mondtam neki, hogy bárkire, akit érdemesnek találok rá, és sok erőt kívántam a kisfia felneveléséhez. Úgy meglepődött, hogy tőlem el is felejtett pénzt kérni.:)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.01.01. 19:40:25

@Mj: Nem egy hülyegyerek csak fenn hordja az orrát.Mármint ez a strucc.
Te meg jöhetnél néha a bőrre.:))

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.01.01. 21:51:07

@Tigeri:

Bizonyos kommentjeiben én is így látom, de azért ennyi sort nekem nem ér meg a "konfliktus" kitárgyalása, ha már lelépett innen a célszemély.:)
Mehetnék, és mennék is szívesen, ha a napjaim 48 órából állnának.:)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.01.02. 13:19:06

@Mj: Hát,ha tudom hogy ilyen hamar lelép,akkor hamar kibukott volna belőlem a paraszt....:))))
Azért szavazni beeshetnél.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2011.01.02. 13:19:52

@Mj: Hát,ha tudom hogy ilyen hamar lelép,akkor hamar kibukott volna belőlem a paraszt....:))))
Azért szavazni beeshetnél.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.01.03. 13:14:22

@Tigeri:

Nahát, mi bajod a földművesekkel?:P
Nem tudok dönteni a zemberek között, aztán a nagy hezitálásban még ott maradnék egy fél napra.:)
süti beállítások módosítása