Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) ujvidek (20) újvidék (2) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Szemen köpött nemzet

2014.05.09. 01:40 bikmakk

Előzmény: Megtámadták a VMSZ elnökét!

Ismét a keddi incidenssel foglalkozunk. Úgy gondoljuk, van még mit mondani róla. Pásztor István inzultálását elítélték balról, elítélték jobbról, és pofára estek miatta a szélső jobb háza táján. (Idővel a Jobbik is elhatárolódott, hogy mentse a menthetőt, kevés sikerrel.) Az eset belpolitikai vetülete még nem lejátszott meccs, és az is nyilvánvaló, hogy tematizálni fogja a magyarországi közbeszédet még nagyon sokáig, de legalábbis az EU-parlamenti kampány végéig. Jó hír, hogy az inzultus nemcsak "sokkolta" a szerb parlamenti pártokat, hanem igen keményen és határozottan odatették magukat, és megvédték a vajdasági politikust. (Nyilván az is igaz, hogy ezzel a kiállásukkal eljátszhatták, hogy végre egyszer Szerbia a jó fiú, akinek a gonosz Magyarország-Ödönke egy kicsit meghúzta a haját, Pásztor személyében.)

pasztoristvan-vmsz.jpg

A szerb híroldalak szerb nemzetiségű kommentelőinek többsége szintén hasonló véleményen volt. Sőt, egyesek sokkal keményebb diplomáciai lépéseket követeltek. "Pásztor a mi magyarunk és nem az övék! Mivel Szerbiában él és szerb állampolgár (ráadásul a vajdasági parlament elnökeként fontos állami tisztségviselő), ezért Belgrádnak kötelessége megvédeni őt egy külföldi attrocitás esetén, bármi áron." – nagyjából így summázhatjuk az ilyen típusú hozzászólásokat. Mindenki döntse el, hogy tetszenek-e neki ezek a kommentek vagy sem. Egy biztos: jobb ilyeneket olvasni, mint azt, hogy "halál a magyarokra!" Úgy tűnik, van még remény...

Most viszont egy kicsit más megközelítésből szeretnénk beszélni a történtekről. Ez a nézőpont valahogy elsikkadt eddig. A VMSZ elnökének budapesti megtámadásával mindannyiunkat egyszerre támadták meg. A határon túli magyarok nevében beszélek. Átérezve és nem kisebbítve a megalázott helyzetbe kényszerített Pásztor István személyes fájdalmát, azt kell hogy mondjuk: Pásztor István sorsában a teljes határon túli magyarság osztozik. Vele együtt bennünket is szemen köptek, ismét.

Nagy ügy, nálunk még vér is szokott folyni az arcokon időnként. A mögöttünk álló több mint két évtizedben számtalan támadás tette harcedzetté a vajdasági magyarok közösségét. A fizikai erőszak mellett elviseltük azt is, hogy Szerbiában magyarnak, Magyarországon pedig szerbnek tartanak minket; két oldalról is lenézés és megvetés az osztályrészünk. Persze mindkét országban nagyon sokan vannak, akik normálisan viszonyulnak hozzánk, ám a rossz tapasztalatok sajnos tüskeként megmaradnak a szívünkben, és amikor már éppen halványulna az emlékük, mindig előkerül valaki, aki jó hangosan kéri: ugyan áruljuk már el, hol tanultunk meg ilyen jól magyarul. Szerencsére ez a sztereotípia egyre kevésbé kerül elő. És igen: az "anyaországi" magyarok hozzáállása is sokat változott tíz év alatt.

zsiroskenyer.jpg

Nem volt túl könnyű megemésztenünk, hogy a magyarországi pártok saját, öncélú érdekeiket nézve alantas politikai játszmák tárgyává tették a határon túli magyarok ügyét, mely a gyűlöletes 2004-es népszavazás eredményében csúcsosodott ki. A felelősség egyszerre terheli az úgynevezett jobb- és baloldalt: az előbbit azért, mert az országot egyáltalán belekényszerítette egy ilyen pártpolitikai színezetű népszavazásba, utóbbit pedig azért, mert felvette a kesztyűt és borzasztó kártékonyan reagált a kihívásra: "23 millió román munkavállaló" stb. Közös felelősségüket együtt tették jóvá, amikor 2010-ben egyhangúlag megszavazták a kettős állampolgárság intézményét. (A kettős választópolgárság intézménye már más dolog, az nem tartozik ide.) Fontos kiemelnünk, hogy a jelenleg legrosszabb helyzetben lévő kárpátaljai testvéreink után a magyar útlevél a legjobban éppen a vajdasági magyarság boldogulását segítette elő. Hosszú idő után végre először érezhettük azt Szerbiában, hogy magyarként valamivel többek lehetünk, és sokkal jobban érvényesülhetünk.

Hát ezért fáj nekünk az, hogy most ismét megtaláltak minket. Ráadásul éppen azok, akik hangzatos retorikájukkal azt terjesztik magukról, hogy a "trianoni dolgokhoz" egyedül ők értenek. Egy olyan párt (egykori) képviselője szervezte a Kossuth téri rendezvényt, amely elméletileg a zászlajára tűzte a határon túli magyarok ügyét, méghozzá az egyik legfontosabbik kérdésként. A baj csak az, hogy ez a nemzetpolitika erősen preskriptív: nem arra kíváncsiak, hogy a valódi határon túliak mit gondolnak és miként cselekednek, hanem inkább előírják hogyan kell gondolkodniuk és hogyan kell cselekedniük. Kösz, de ebből nem kérünk. Attól, hogy Pestről nézve talán kissé furcsa nyelvjárásban beszélünk, még nem vagyunk csökkent értelmi képességű debilek, akiknek a szájukba kell rágni a tutit. Vannak önálló gondolataink, ahogy megvannak a saját politikai pártjaink is, melyek közül képesek vagyunk kiválasztani a nekünk tetszőt. Ha pedig az általunk választott párt – esetlegesen bekerülve a szerb kormányba – nem azt teszi, amire felhatalmaztuk őket, akkor majd mi számon kérjük rajtuk. Ti is számon kérhetitek persze, de ebben az esetben tegyétek félre a messziről jött ember gőgjét és "szakértelmét". A határon túli magyarok ügyében mi vagyunk a szakértők és nem ti.

A hazaárulás hivatalos definíciója: "Az a magyar állampolgár, aki Magyarország függetlenségének, területi épségének vagy alkotmányos rendjének megsértése céljából külföldi kormánnyal vagy külföldi szervezettel kapcsolatot vesz fel vagy tart fenn, bűntett miatt öt évtől tizenöt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő." (2012. évi C. törvény 258. §-)

gaudi.jpgGaudi-Nagy Tamás azért tartja hazaárulónak Pásztor Istvánt, mert koalícióra lépett a "szerb radikálisokkal". Persze ez a bukott ember (hisz csak a köpködő nyugdíjasok nem határolódtak még el tőle, majd a fogdán megteszik) annyira már nincsen képben, hogy utána is nézzen: a VMSZ nem egészen a radikálisokkal kötött megállapodást, mivel Šešelj pártja be sem került a parlamentbe. Fogalmazzunk pontosan: a radikálisok (SRS) utódpártjáról van szó. A Jobbik is lépten-nyomon ki szokta magának kérni, ha lenácizzák. Fáj, ugye? Ahogyan az MSZP sem egyenlő a Munkáspárttal, illetve a Demokrata Párt is különbözik a Szerbiai Demokrata Párttól, úgy Aleksandar Vučićnak is engedtessék meg az a lehetőség, hogy bebizonyítsa: le tudta vetkőzni szélsőséges múltját. (Ha nem tudja bebizonyítani, akkor majd ő is elbukik, mint Gaudi-Nagy.) A politikus is ember, az emberek pedig változnak. Orbán újabban gyakrabban jár misére, Vučić pedig kevésbé szapulja a szomszédos népeket. Talán egyszer Gaudi-Nagy Tamás is belátja óriási tévedését és visszavonja a Pásztor elleni vádakat. Már csak azért sem lehet a VMSZ elnöke hazaáruló, mert az ő hazája Magyarország mellett Szerbia is, akár tetszik, akár nem. Sőt, elsősorban Szerbia, azon belül is Vajdaság Autonóm Tartomány: félmillió magyar, illetve magyar gyökerekkel is rendelkező szerb ember otthona. Őket – minket – viszont igen is akkor lehet a leghatékonyabban képviselni az otthonunkban, ha nem csupán a jelentéktelenebb tartományi kormányban, hanem a fontosabb, köztársasági kabinetben is ott ülnek a magyar tisztségviselők. Ha nem teszik a dolgokukat, akkor majd úgyis leváltjuk őket.


A 444.hu időközben megszerezte a keddi videó előzményét

Tisztában vagyok vele, hogy a Gaudi-Nagy által felhergelt nyugdíjas nőstények Vajdaságot eddig csak fényképről látták, valószínűleg összekeverik Újvidéket a Délvidékkel, és maguktól soha nem ismerték volna fel Pásztor Istvánt, mivel azelőtt halvány lila gőzük sem volt róla, hogy kicsoda. Ezzel együtt a lökdösődőket és a köpködőket példásan meg kell büntetni, egytől-egyig. Mert Pásztor István személyében a vajdasági magyarokra, velük pedig a nemzetre támadtak. Felhergelőjük ugyanígy büntetést érdemel.

***

Az alábbiakban Szabó Árpád barátunk véleményét közöljük:

Vajdaságiként elhűlve olvastam a Pásztor István elleni incidens részleteit szerte a világhálón, az esetről készült vágatlan videót látva pedig olyan kényelmetlen érzések kerítettek hatalmukba, mint utoljára a Borat... című mozi megtekintése során: szégyen és elborzadás. A különbség annyi, hogy míg a film egy kitalált történetet mesél el, addig a május 6-i események a való élet részét képezik.

Az eset politológiai és szociológiai szempontból is érdekes, hisz mi visz rá egy "anyaországi" magyar választópolgárt, hogy nekiessen egy vajdasági magyar politikusnak? A hangsúly itt nem a "politikus" szón van, róluk állítólag köztudott, hogy a szemük sem áll jól. De Pásztor István nem "Rozi néni" csirkefarhát-fejadagját fújta meg (vagy éppen tizenharmadik havi nyugdíját), sőt igazából azon kívül, hogy kisétált a parlamentből, ahová a magyar köztársasági elnök hívta, nem tett semmit. Akkor mégis, hogy a viharba tudta kivívni az ott lébecolók ellenszenvét?

Sehogy, mivel a marionett-bábu damiljait a háttérből mozgatta a megafonon keresztül instruáló "jogvédő". A dolog pikantériája viszont az, hogy egyáltalán volt kit uszítania és ebben sikerrel is járt, hiszen "Rozi néni" többedmagával sikeresen élt vélemény- és köpködésszabadságával, anélkül, hogy bárki, ismétlem bárki (beleértve az éppen arra sétáló készenlétis rendőröket) megakadályozta volna ebben. Nagyon szomorú, hogy ennyire megvezethetőek az emberek, és hogy ilyen könnyedén elérheti a célját valaki, akire felnéznek. Elegendő elkiáltania magát, még ujjal mutogatnia sem kell: a felhergelt emberek maguktól is elhelyezik testnedveiket a kipécézett célszemély arcán. Ráadásul mindez egy elvileg európai értékeket valló ország fővárosának legfontosabb közterén történik meg, fényes nappal. Ami számomra a legfőbb tragédiát jelenti az az, hogy magyar uszít magyart, magyar ellen. Vissza is böffent némi keserű szájíz ama rossz emlékű népszavazás apropóján, mert sajnos van párhuzam. A politika azon a napon saját magát is arcon köpte.

Miértek? Bizonyára vannak. Amikor valakit lehazaárulózunk vagy leköpünk érdemes az indokokat feszegetni – lehetőleg még a cselekmény előtt. Vajon Pásztort azért bántalmazták, mert nem akar Vajdaságnak területi autonómiát, sőt lepaktált a "radikálisokkal"? Motivációnak nem rossz, politikailag még talán korrekt is, de ha már lincselni kell, akkor ezt talán bízzuk a vajdaságiakra. A VMSZ politikáját sok kritika éri, mégis bejutottak a szerb törvényhozásba, hogy a kisebbség érdekeit is érvényesítsék. Mi több: hidat képezzenek a Balkán és Európa között, ahogy Vajdaság maga is egy ilyen híd. Ez amúgy logikus lépés volt tőlük, és védhető is. Az autonómia a mai gazdasági viszonyok között lassan értelmét veszti, hisz nincs sem ipar, sem igazi termelés, egyedül a mezőgazdaság döcög még valahogy. Egyébként a területi önrendelkezés intézményét Vajdaságban is (ahogy Magyarországon a Kádár-korszakot) körbelengi egyfajta, jól megerőszakolt nosztalgia. Amire Szerbiának és a vajdasági magyaroknak is szükségük van, az elsősorban a mielőbbi EU-csatlakozás lehetősége, meg az uniós pályázati összegek. A gazdagabb európai országok által küldött támogatás nélkül könnyedén bedőlne bármely ország a régióban. A világ a globalizációt választotta, Szerbia pedig követi a saját érdekeit.

Nem sírom tele a párnám esténként az eset miatt, ahogy nem is ugrálok az örömtől. Aggodalommal tölt el, hogy ez egyáltalán előfordulhat Európában, az pedig különösen megrémít, hogy ilyen történhet egy nemzeti egységét éppen csak visszaállított országban. Újra megtörténik az, ami a történelemben számtalanszor (és amelyről azt hittük, hogy 1945 után többé nem fordulhat elő): magyar támad magyar ellen, mert magyarok uszítják olyan dolgokkal, melyekről nem tud semmit, és azt a semmit is hibásan, előítéletesen.

84 komment

Címkék: budapest vélemény magyarország vajdaság támadás vmsz határon túliak szabo arpad

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr896139293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reális Randolf 2014.05.09. 03:36:56

Ez az eset mutatta meg a Jobbik igazi arcát. Őket is csak a hatalomittasság vezérli. Magasan fütyülnek a nemzeti érdekekre. Áprilisban kikaptak a határon túliak választásán és most fáj, hogy mások kirakatát ékesítik a kisebbségi magyar politikusok.
A VMSZ pedig általában nagy gondban van, mert igazán sűrűn és orrot befogva kell nekik különböző irányokban nyelvcsapásokat eregetni... Szükséges ehhez egy komolyabb elefántbőrpofa!

fcsaba 2014.05.09. 07:41:13

Csak egy nagyon zárójeles megjegyzés, ami a cikk érdemi részét nem befolyásolja: a 23 millió román témája nem a 2004-es, kettős állampolgárságról történő népszavazás, hanem a korábbi, 2000-es státustörvény kapcsán jött elő. Annak is a magyarországi munkavállalás részével: feltétel volt, hogy minden román állampolgár ugyanolyan féltételek mellett vállalhasson munkát. Az akkori Fidesz kormány bevállalta a kockázatot, mondván, hogy úgyis csak idénymunkára vonatkozó munkavállalásról van szó, és a romániai románok nagyon kis számban veszik majd igénybe ezt a lehetőséget ténylegesen (később ez beigazolódott), az MSZP viszont ekkor kiáltott 23 millió román munkavállalót, és támadta a státusztörvényt teljes egészében.

zsoBuda 2014.05.09. 09:57:56

bikmakk: "Közös felelősségüket együtt tették jóvá, amikor 2010-ben egyhangúlag megszavazták a kettős állampolgárság intézményét."
Na ez azért nem úgy volt.
A balolodali 59 képviselőből 32 szavazta meg, 21 nem szavazott 3 ( Gyurcsány, Molnár Cs., Szanyi NEM-mel szavazott) És én nagyon is emlékszem rá, hogy az akkor még magát pártatlannak hírdető lap a 168 óra az ügy kapcsán miket írogatott, a Népszaváról és Népszabadságról már nem is beszélve.
A kenyér illusztráció szuper.

zsoBuda 2014.05.09. 10:04:14

@fcsaba: Így van, ez a státusztörvénnyel kapcsolatos és micsoda felhajtást csinált az azóta is Eu-s képviselő Kovács László, akin már akkor megmutatkoztak az öregségi elbutulás tünetei és most őt is vissza akarják 70 valahány évesen hozni a pártjukba a baloldaliak. Vezetőnek!

lehel kürtje 2014.05.09. 10:46:14

Lenne egy két gondolatom az esettel kapcsolatban. De először is rögtön az elején leszögezném, hogy a VMSZ-re szavaztam ezidáig mindig (s ahogy a dolgok jelenleg állnak jövőben is kénytelen leszek rájuk xelni, mivel náluk csak rosszabb pártok vannak).
Na, tehát:
1) Pásztor szemen köpése NEM egyenlő a vajdasági magyarok szemen köpésével. Már csak abból kiindulva sem, hogy a kb 75.000 szavazatot (amiben nem csak magyarok x-eltek) a 250.000 magyar közül szedték össze (persze ebből le kell vonni a 18 éven aluliakat). Tehát durván 1/3-ad! És ez még nem azt jelenti, hogy minden VMSZ szavazó egyetért Pásztorral. Van szerencsém ismerni néhány VMSZ tagot és hát ők sem bírják Pásztort.
2) Túl sok hangsúlyt fektet erre a média, Vajdaságban azért mert erős a VMSZ-es propagadna, Magyarországon pedig azért mert jönnek az újabb választások. Mikor magyarokat lincseltek meg Temerinben az tized ekkora hangsúlyt sem kapott, holott azok tényleges lincselések voltak, itt pedig csak megállították és leköpték. Ilyen eset már velem is történt nem egyszer (kivel nem?), hogy egy nagyobb csoport körbevett lökdösött, szidalmazott, de fizikai bántalmazás nem történt, és mégsem csaptam én sem a környezetemben ekkora hűhót. De ilyen szinte minden 10-en és 20-on évessel előfordult már.
3)A Jobbik és a Szerb Haladó Párt ugyanabba a kategóriába tartozik. Az, hogy a SZHP kaméleonként megváltoztatja a színét, attól még kaméleon marad. Seselj gyermekei ők, akik a vajdasági magyarokat (a VMSZ-en keresztül) használják fel arra, hogy Magyarország propagandálja Szerbia EU csatlakozását. Hogy a végén a SZHP (a VMSZ-el együtt) még több EUs pénzt nyúljon le. Jól kivan ez találva, Szerbia jól jár, Magyarország jól jár, VMSZ jól jár, SZHP jól jár, csak ép a vajdasági magyarok nem járnak jól mert a képviseletük az említett dolog érdekében több dologról is lemond (autonómia, magyar egyetem, 44-45 emlékek valódi feltárása,...).
4) Eközben mindenki elfelejtkezik arról, hogy Vajdaságban bődületesen növekszik a munkanélküliség, a statisztikai hivatal kb 20%-osra teszi (de mind tudjuk, hogy 5-7%-al lefelé szoktak kerekíteni). A szerb nemzetiségűek is tömegessen veszik fel a kettős állampolárságot és a magyarokkal menekülnek el innét. Arról nem is beszélve, hogy az átlag fizetés ugyan nő (egy újabb manipulációja a statisztikai hivatlnak), de a reál értéke döbbenetesen csökken. Az állami szférában már a párttagok nem kapnak munkát, a privát szféra pedig olyan kicsi, hogy éhbérért bírja dolgoztatni a sokszor be sem jelentett munkásaikat. Ezekért a dolgokért pedig a mindenkori szerb kormány a felelős!

Styxx 2014.05.09. 11:14:10

Kiváló poszt! 10/10 gr.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.05.09. 11:22:57

@Styxx: Kösz. És még Áder János is olvas minket, mert a bejegyzés hatására rendkívüli sajtótájékoztatót hívott össze, amin kiadott egy közleményt, mely lényegében ugyanerről szól. Vagy ez is a vajmagyarblogger-horgász tengely műve? :)

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.05.09. 11:23:05

a nemzetet senki nem köpte szemen
a határon túli politikusok nem szentek, nem szent tehenek
elég nyilvánvaló, hogy minden határontúli magyar szervezetben véres küzdelem megy a pénzekért, pozíciókért
minden határontúli magyar pártnak van magyarországi gazdapártja, akikkel jóban van

a Fidesz ebben különösen erős volt
ők nyomták a korrupt, szlovákiai MKP-t, amíg csak bele nem bukott, a szlovákiai magyarok leszarják a Fideszt, meg úgy általában az "anyaországot" ennek hangot is adtak, integrálódni akarnak a szlovák társadalomba, az EU-s fizetést választották Ausztriában, Németországban, Angliában, leszarják, hogy a magyarok miként ölik egymást
nem véletlenül szavaztak a Híd-Most pártra, Bugárra

ugyanez a szembenállás megvan a romániai magyar szervezetek között is: Markó pártja állt szemben a Fidesz által nyomott Tőkés pártjával

szóval azt mondani, hogy egy határon túli magyar politikus, akire szavaztak erős izgalmi állapotban pár tízezren, a nemzetet képviseli, elég nagy hülyeség

kicsit túl van ez hisztizve, hogy leköptek egy szerbiai magyart, nem szép dolog, de naponta történtek magyarverések a Délvidéken egy időben, arra nem habzott a magyar baloldal szája ennyire

Semjén Zsolt is befoghatná a száját, olyan hülyeségeket mondott, hogy ez a leköpés a nemzet egysége elleni támadás... hol van ott nemzeti egység, ahol a Fidesznek a leányvállalataiként működnek határon túli nacionalista pártocskák
Erdélyi Magyar Néppárt és a többi
egy minimális részét képviseli Pásztor a nemzetnek

nem kellene senkit leköpni, de talán nem is kellene most a nacionalista Fidesznek ezt úgy beállítani, mintha ez valami kivételes nemzetellenes dolog lett volna
korábban a Fidesz is áskálódott eleget határon túli magyar szervezetek ellen, akik nekik nem voltak kedvére (RMDSZ, Híd-Most)

a Fidesz egy valamiben nagyon jó: a határon túliak szavazatait jól be tudta csatornázni magának, a Jobbikot ebben a játékban magasan verte
most még inkább azt akarja elhitetni a határon túliakkal, hogy csak a Fidesz keblén van jövőjük, érdemes volt oda szavazni

a vajdasági magyar politikusok amúgy semmivel sem kevésbé korruptak, mint a szerb átlag, azaz elég jól dolgoznak a saját zsebükre

Netuddki. 2014.05.09. 11:29:56

"mely a gyűlöletes 2004-es népszavazás eredményében csúcsosodott ki."

Már akkor nyilvánvaló volt, hogy a fidesz a határon túliak szavazatára hajt. Gondolom meglepődtél amikor a szavazati jogot is megadták az állampolgársághoz. Ami a 95%-ban a fideszre leadott szavazatok ismeretében egy vicc. Nemigen volt még kártékonyabb banda az országra és a magyarságra nézve határon innen és túl a fideszen kívül. Mégis beszoptátok a cukormázba csomagolt fekáliát. Csak a nagy probléma, hogy a 95%-os fideszre leadott szavazatok következményét (2/3) én és minden határon inneni adófizető fogja viselni, és e mellett nem lehet elmenni.
Az meg, hogy ez a szégyenteljes köpködős eset megtörténhetett szintén a fidesz számlájára írható. Az, hogy egyáltalán ilyen megtörténhet ma Magyarországon nagyrészt a fidesz közéletet megmételyező, a szélsőségeseket bátorító politikájának a következménye.
De sebaj, itt az újabb cukormáz, a KE, a fideszes káderjancsi elítélte az eseményt, kéz mosva, legközelebb is szavazzatok rájuk!

zsoBuda 2014.05.09. 11:33:41

@lehel kürtje: Az első ponttal nem értek egyet, mert Pásztor egy törvényes párt törvényesen megválasztott vezetője. Még akkor is ha annak a közösségnek a tagjai akiket ő képvisel csak 1/3 -a szavazott rá. Én bízom benne , hogy a Vajdasági magyarok valóban úgy érzik, hogy nem őket köpték le, és ez csak egy elmebeteg ember egyéni akciója volt. Azonban a politikában, a diplomáciai életben ha egy közösség vezetőjét leköpik, akkor az a közösség tagjainak megsértése is. Sólyom Lászlót nem engedték át a komáromi hídon, lett is belőle diplomáciai botrány, pedig ott még köpködés sem volt. Na és képzeld el, ha Horvátországban a szerb kissebbség képviselőjével történik ugyanez a malőr.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.05.09. 11:33:43

afelől ne legyen senkinek kétsége, hogy mind a Fidesz, mind a Jobbik arra hajtott rá, hogy a határon túliak szavazatát megszerezze
ez a Fidesznek sikerült, náluk van a pénz, ők vannak pozícióban
és afelől se legyen senkinek kétsége, hogy az MSZP se gyűlöli jobban a határon túliakat, mint a Fidesz, csak éppen tudták, hogy nekik ott nem terem sok babér, szavazat, ezért nem akarták a kettős állampolgárságot

az is egy roppant álszent szólam, hogy az MSZP nem egyenlő a Munkáspárttal és ezek nem egyenlőek az MSZMP-vel, a Fidesz állandóan összemossa őket, kommunistázik

a határontúliak sose fogják észrevenni, hogy a Fidesz és a többi párt is csak a szavazataikra hajt? jó, a Fidesznek itt helyzeti előnye van, talán ezért is mérges a Jobbik

a szerbek is fognak csatlakozni az unióhoz, dől a pénz előcsatlakozási támogatások is mennek, lesz mit lenyúlni nekik is

moareka 2014.05.09. 11:34:44

Nem érdekel, hogy Gaudi szerint mi a "bűne" Pásztor Istvánnak!!! Egyedül az érdekel, hogy milyen az az ország, ahol mocskos szájú öregasszonyok köpködik le honfitársaikat, az érdekel, hogy a 21.-ik század első harmadában hogy gyűlölködnek, lámpavasra akasztással egyesek.
Rémísztő! Hibás az, aki megengedte az eddig elmenő fene nagy szabadságot, ahol a szabadság rosszul értelmezett formája megteremti a féktelen szabadosságot. Politikus urak és hölgyek hatalmas felelősége, ahol a zsebtömés helyett inkább a társadalmi összetartozást illett volna zászlóra tűzni!!! Nagy pátosszal idézgették Deák Ferencet az országgyülés megalakulásánál-kedves képviselő urak és hölgyek! Önök, ha megszakadnak sem lesznek közelében sem a nagy magyaroknak, mert csak szavakban hajtogatják és nem tettekben mutatják meg, hogy a "haza mindenek előtt"...

Netuddki. 2014.05.09. 11:38:00

@moareka: Mellesleg a fidesznek nagyon is megfelelnek ezek a köpködő, mocskos szájú öregasszonyok amikor a birkamenetben vonulgatnak az egyik leggazdagabb magyar a széles mögött...

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.09. 11:45:51

Ha a szerbek ( ez az genetikailag anyagyilkos fajta ) védik meg a magyart, akkor az nem magyar.

As simpla as that

J.László 2014.05.09. 11:55:21

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:
"...a szlovákiai magyarok leszarják a Fideszt..."
Akik szavaztak, csak 95%-ban szavaztak a Fideszre.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.09. 11:57:07

@J.László: Viszont akik nem szavaztak meg az állampolgárságot sem vették fel azok emeszpések. Meg a szlovákok is emeszpések.

Nyíhahaha

J.László 2014.05.09. 11:59:26

@Kón Bandit:
Nem így van. Aki nem szavazott, az a Fideszre szavazott [(c)Mesterházy & Bajnai].

2014.05.09. 12:00:55

@moareka: A szabadságot nem megengedi valaki, az istenadta joga minden embernek. Az más kérdés, hogy aki nem tud vele emberi módon élni, annak korlátozni kell.

ErrOr 2014.05.09. 12:01:45

senki sem köpte szembe a nemzetet és pont.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.05.09. 12:10:03

@J.László: ja, akik szavaztak
a szlovmagyarok közt szerintem elég kevesen vették fel a magyar állampolgárságot, szlovák nagykövet szerint 1500 körüli lehet a számuk (nyilván a szlovák szabályozás miatt elsősorban)
na most ezek pont azért vették fel az állampolgárságot, mert nacionalisták
nincs ezzel baj, nem is meglepő, hogy a Fideszre szavaznak, hálából
csak mellette a sok százezer szlovmagyar szarik a magyarországi eseményekre és a Fideszre (megjegyzem helyesen), törődnek a maguk dolgával, jobban élnek, mint a magyarországiak, le is nézik a magyarországiakat és igazuk is van, ők már euróval fizetnek, nyugatra mennek ők is dolgozni, nem a magyar gyárakba, sehol nincs már Orbán pannon pumája, a szlovmagyaroknak nincs semmi vonzó Magyarországban
kivéve pár szélsőséges nacionalistát

ezért is szavaztak anno a Most-Híd pártra, ami a teljes asszimiláció felé terelgeti őket
egyébként a Fidesz bázisa nem a szlovákiai magyarság, hanem a romániai magyarok
a Jobbik a határon túli magyarok közt sokkal jobb szereplésre számított, de a Fideszes pénzesővel ők nem tudnak versenyezni
a Fidesz tényleg 20 évre bebiztosította magát az új választási törvénnyel és a kettős állampolgársággal

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.05.09. 12:13:11

@moareka: a lámpavasra akasztással elég sokat foglalkoztak Kövér László és más fideszesek is, szóval ez egy elég jellemző motívum a magyar politikai közbeszédben

Gaudi majd rájön, hogy neki itt már nem terem babér és eltűnik a süllyesztőben
a nyugger öregasszony meg megy vissza a békemenetbe

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.09. 12:14:48

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: a 'szlovmagyaroknak nincs semmi vonzó Magyarországban'

az én nevemben ne beszélj!

lehel kürtje 2014.05.09. 12:21:59

@zsoBuda:
Pásztor István legitimségét senki sem kérdőjelezi meg, még a legnagyobb politikai ellenfelei sem. Továbbra is azt mondom, hogy mocskos dolog leköpni valakit, legyen az politikus vagy egyszerű munkás ember. Diplomáciailag persze a politikusok leköpése kényesebb, de etikai szempontból nincs különbség a kettő között. Egyetlen egy politikusért sem fogok könnyeket potyogtatni, mert makulátlan politikus nem létezik.

Cavalcanti 2014.05.09. 12:24:13

Nagyon jó írás mindkettő. Én nagyon fontos dolognak tartom, hogy a határon túli magyarok körében leszerepelt a Jobbik. Ha van bizalomnövelő tényező, ez, az! Talán ennek a propagálása, megismertetése a szerb nemzettel, közvéleménnyel, jelenleg a legfontosabb közlendője lehetne a délvidéki magyarságnak!

Az igazi Svarc Enegger · https://www.youtube.com/watch?v=Ik9qunsZZtY&index=21&list=RDJVoyWQSNr8I 2014.05.09. 12:42:23

Újabb gumicsont. Mi történt valójában? Leköptek és szemtől szembe gyaláztak egy politikust. Hát aztán?
Csak Demszkyt lehet tojással dobálni? Ha ez Gyurcsánnyal történik, akkor azt mondanák: Na ugye, minek megy oda?
Az ilyen hisztérikus, buta emberek szavazatáért megy az egész verkli.

wallenberg8805 (törölt) 2014.05.09. 13:09:30

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

A hazaárulás kifejezésnél pontosabb a nemzetárulás.
Pásztorék most kérhetnék ugyanazt a területi autonómiát a délvidéki magyaroknak, amit a szerb kormány kér a koszovói szerbeknek, a szerb kormány nehezen tudná visszautasítani a kérést, pláne hogy Magyarország szavazatára is szüksége van az EU-csatlakozáshoz.
Ha egy magyar vezető nem él a magyarság megmaradását garantáló területi autonómia eléréhez adódó lehetőséggel, az igenis nemzetárulás.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.09. 13:11:31

@wallenberg8805: 'Ha egy magyar vezető nem él a magyarság megmaradását garantáló területi autonómia eléréhez adódó lehetőséggel, az igenis nemzetárulás.'

szerintem a szerbeknél ezért csőbomba jár, nem íves csula

wallenberg8805 (törölt) 2014.05.09. 13:16:53

@Kón Bandit:

Kár hogy a Jobbik ezt így konkrétan és érthetően nem mondja a nyilvános szereplései alkalmával, hogy ezek a Pásztorék most éppen egy soha vissza nem térő lehetőséget szalasztanak el, mert ha Szerbia bekerül az EU-ba, akkor már nem lehet feltételt szabni neki, csak addig lehet.

Makkasz 2014.05.09. 13:39:36

Egyetertek a poszttal, de a vegen elojon egy nagyon rosszizu dolog: "Ezzel együtt a lökdösődőket és a köpködőket példásan meg kell büntetni, egytől-egyig.". Leginkabb diktaturakban kernek ilyet, es tesz eleget a bolcs hatalom a kivansagnak.

Arra a mezore tevedt a posztolo ami ellen maga is tiltakozik, nem lehet sajat iteletunket kiszabatni az elkovetokre. Tettuknek barmilyen politikai, eszmei, nem tudom milyen sulya van, vegul csak egy szabalysertes, es pont ugy kell megitelni, mintha Erzsi lekopi Dezsot, nem lehet partok, szarmazas, vagy barmi mas miatt maskepp kezelni egy ugyet. Ha lehetne, borzalmas lenne a demokracianak, akkor meg kevesbe adnanak a latszatra. Mert amugy is csak latszat van.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.09. 13:40:48

@wallenberg8805: ááá, dehogy. Ami nem mondható el 2 szavas rigmusban, azt nem hallják meg a zemberek.

- mondják inkább hogy 'avanti popolo' vagy ilyesmi.

Makkasz 2014.05.09. 13:43:25

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: Te aztan tudod, mi a motivacioja egy szlovakiai magyarnak arra, hogy felvegeye a magyar allampolgarsagot vagy nem.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.09. 13:44:35

'es pont ugy kell megitelni, mintha Erzsi lekopi Dezsot, nem lehet partok, szarmazas, vagy barmi mas miatt maskepp kezelni egy ugyet.'

a zsidó ezt is másképp gondolta

'Megkergették az utcán, leköpték a metrón, vízbe akarták fojtani, veszélyes volt az utcára lépnie - egyebek között ezzel magyarázta Kertész Ákos, hogy menekültstátuszt kért Kanadában.'

de a nácik nem szopták be

bruhahaha

vajdasagi 2014.05.09. 13:51:08

@wallenberg8805: Addig sem lehet feltételt szabni a csatlakozásukhoz. Vagyis: a németek megtehetik ezt, de mi nem. És nem is kell. Majd ha egyesültünk, akkor gazdaságilag könnyebben nyomulhatunk Vajdaságban, és ha az OTP, a MOL, sok-száz másik magyarországi cég (így pl. az enyém is) sikeresek lesznek Vajdaságban, akkor megmaradhatunk ott délen.
Egyébként meg nem.

És a szerbek is hiába kérnek bármilyen autonómiát Koszovóban: az egy elveszített dolog a számukra. Csak vergődni lehet és késleltetni a végleges veszteségüket, de megállítani a folyamatokat nem lehet.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.05.09. 13:54:54

@Makkasz: Nézd, én nem kívánok nekik lámpavasat, mint Gaudi-Nagy kívánt Pásztor Istvánnak. Legyen tárgyalás és a bíróság hozzon szabályos ítéletet. Ezzel együtt remélem, hogy 1-2 hónap letöltendő összejön nekik. Ha csak pénzbüntetés, azt is elfogadom.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.09. 14:01:13

@bikmakk: 'Nézd, én nem kívánok nekik lámpavasat, mint Gaudi-Nagy kívánt Pásztor Istvánnak. Legyen tárgyalás és a bíróság hozzon szabályos ítéletet.'

Szarházit hány évre ítélték?

wallenberg8805 (törölt) 2014.05.09. 14:33:10

@vajdasagi:

Pár napja történt hogy Horvátország azt a feltételt szabda Szerbia EU-csatlakozásához, hogy az visszaszolgáltasson elkobzott műkincseket, tehát a feltételszabás mint diplomáciai technológia létezik és működik, akkor pedig Magyarország is alkalmazhatja.

wallenberg8805 (törölt) 2014.05.09. 14:34:13

@vajdasagi:

A szerb kormány nem utasíthat vissza olyasmit a magyaroktól, amit saját maga kér a szerbek részére.

Balt 2014.05.09. 14:54:49

Jobbító szándékkal mondom, mert (eddig:) egyetértek, de itt egy kicsit összecsúsztak a dolgok:

a jobboldalt "azért [terheli felelősség], mert az országot egyáltalán belekényszerítette egy ilyen pártpolitikai színezetű népszavazásba"

Jó, az MVSZ is jobboldal valahol (meglehet, a Jobbik korai csírája), de speciel Orbán maga mondta, hogy akkor álltak bele a kampányba, amikor összejött a 200 ezer aláírás. (Meglehet, opportunizmus, de a felelősséget abszolút leveszi róla.)

Ja, a "23 millió román" is még 2002-ből (2001-ből) való, de persze ehhez a (xenofób, irigy) lelkülethez nagyon közeliek voltak a 2004-es népszavazási kampányban hangoztatott "érvek" is.

Olvasom tovább, csak nehogy megint túl sokat kommenteljek. :)

esefe 2014.05.09. 14:55:17

Az a nő egyértelműen elmebeteg. Mi a fasznak vannak az ilyenek szabadon eresztve?

Mondjuk Gaudit sem véletlenül hagyták ki a buliból, nagyon úgy tűnik. Ha már meggyógyítani nem tudták.

esefe 2014.05.09. 14:58:26

@Cavalcanti: Ja. Mert eddig olyan két százalék szavazott rájuk. Nagyon rábasztak.:))

wallenberg8805 (törölt) 2014.05.09. 15:02:11

Azért az is igaz hogy a temerini fiúk büntetésének enyhítését nem Pásztorék harcolták ki hanem Gaudiék. Ha már a nemzethűség / nemzetárulás szóba kerül.

vajdasagi 2014.05.09. 15:15:40

@wallenberg8805: A feltételszabás leginkább csak a saját szavazók átverése. Pár műkincset lehet kérni. És azokat amúgy is kérni kell.

A horvát kormány viselkedése nekünk nem lehet példakép. Ők még hozzánk képest is szarrágók is kis-stílűek. Nekünk a nagy és erős nemzetek legyenek a példaképeink. Ha jól látom, a németek nem ilyen szarságokban próbálnak előnyökhöz jutni, hanem az igazán lényeges dolgokban. Pl. ők még a Benes dekrétumok ellen sem keltek ki igazán, és majd szépen gazdaságilag kerekednek felük Csehországon, ahelyett, hogy elmérgesítsék a viszonyukat velük.

Nem tudjuk megállítani Szerbia csatlakozását, csak komoly veszteségek árán. És még ha csupán megpróbálnánk lassítani, az is káros lenne ránk nézve is, meg a vajdasági magyarokra nézve is. Csakis egy erős EU-n belül maradhatunk meg Vajdaságban. Pár műkincs ehhez képest szarrágás, hidd el.

Vannak kis- és vannak nagy formátumú emberek, illetve kis és nagy formátumú népek. Mi nagyok legyünk.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.05.09. 15:17:27

@wallenberg8805: Olyanok vagytok ezzel a "temerini fiúk" szöveggel, mint a szerb focihuligánok a "Pravda za Uroša" falfirkáikkal. Mindenhová odafestitek. Ettől függetlenül az öt magyar fiatal börtönbüntetése tényleg aránytalanul hosszú volt, de azért azt se felejtsük, hogy nem ok nélkül kerültek rács mögé.

Balt 2014.05.09. 15:19:06

@kovi1970: :)) Elgurult? Az általatok "birka"menetnek (nomen est omen) titulált gyűlések kivétel nélkül örömteli és békés események voltak, még a "kormányváltós" (ill. korábbi, bármely nevű) provokációkat is mosolyogva tűrték.

Balt 2014.05.09. 15:25:18

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: A "köteles beszéd" - mint Debreczeni "életrajzi" kötetéből kiderül - Gyurcsány műve, eredetiben egyébként többes szám elsőben mondja a Fidesz kampányrendezvény résztvevőinek Kövér, az (akkor még talán reális Bp.-i olimpia ill. "merjünk kicsik lenni" MSZP-kampány jegyében):

hu.wikiquote.org/wiki/K%C3%B6v%C3%A9r_L%C3%A1szl%C3%B3

Olimpiáról továbbiak: BOM

wallenberg8805 (törölt) 2014.05.09. 15:26:33

@bikmakk:

A temerini fiúk olyan súlyos büntetéseket kaptak, mint amiket háborús bűnösök szoktak kapni, azért diszkriminálták őket, mert magyarok, miközben magyarokat brutálisan bántalmazó szerbek ejnye-bejnyéket szoktak kapni azért, mert magyarokat bántalmaznak.
Ez civilizált Európában tűrhetetlen, és nincs de.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.05.09. 15:30:37

@wallenberg8805: Most bezzeg fontos a "civilizált Európára" hivatkozni, de amikor a bukott ember Gaudi-Nagy kidobta az uniós zászlót az országházból, annak persze tapsoltál. Gondolom, a cigányok elleni sorozatgyilkosságok is nagyon tetszettek.

wallenberg8805 (törölt) 2014.05.09. 15:35:56

@bikmakk:

Csak az a bökkenő, hogy az EU-birodalom az nem egyenlő a civilizált Európával, tehát az EU-birodalom zászlójának kidobása az nem sérti a civilizált Európát. Hoppá.

Hunyadi zokogna... ha látná......ezt 2014.05.09. 15:49:50

Az, hogy Gaudi vehemensen kikelt magából azt jelenti, hogy érzi és érti a helyzetet. Azt a vissza nem térő vagy csak nagyon sokára elérkezőt amelyben Vajdaság autonóm terület lehet.
Értsük már meg végre a szerbeknek útban vagyunk ott, tudják, érzik, hogy csak megszállták és leválasztották magyarországról amikor alkalmuk adódott erre.
Banyek, vegyük észre, hogyha nem állunk ki a saját véreinkért akkor nekik annyi. Az összes trágya tákolt utódállam rothad, de előtte még bedarálják az ott ragadt magyarokat. Ha Pásztor úr szarik egy kis bagóért kiharcolni az autonómiát akkor ő is csak egy 2forintos megvettember aki éppen most került a husostálba.
A vajdasági magyaroknak pedig igenis számon kell kérniük rajta ezt. Netán jó, hogy folyton rettegniük kell? Normális ez? Ejrópai? Nehogy azt gondolja valaki is, ha szerbia EU lesz akkor bármi változni fog...! Épp elég volt végignézni ahogy Orbanescu beszavazta az oláhokat az EU-ba bármi követelés nélkül. "Erdélyimádó" mi? Szarkupac köpönyegforgató...
A köpködést elitélem én is, de emögött inkább a tehetetlenséget érezni ami ebben nyilvánult meg.
Hajrá Gaudi!

wallenberg8805 (törölt) 2014.05.09. 15:52:38

@Hunyadi zokogna... ha látná......ezt:

Nem a Vajdaságnak kell autonómia, mert a Vajdasághoz tartozik a horvát Szerémség is, hanem a magyar Délvidék még ma is magyar többségű településeinek és település részeinek kell területi autonómia, amit a szerbek is követelnek a koszovói szerbek részére, ugyanazt a modellt kell nekünk is követelni a magyaroknak.

hcs89 2014.05.09. 16:07:22

@bikmakk:
Persze hogy nem ok nélkül. Azért kerültek rács mögé mert magyarok voltak.
Azt se felejtsük el, hogy fordított felállásban a támadók megússzák nevetséges "büntetéssel", ha egyáltalán el akaják kapni őket.
Ez elfogadhatatlan, akármilyen hungaristák, skinheadek, vagy akármik voltak a temeriniek.
A "Pravda za Uroša" történettel egy kalap alá venni ezt, olyan mint körtét hasonlítani az almához.
A cikkhez: ahhoz nagyon elvakult VMSZ + Pásztor fanboynak kell lenni, hogy ezt a vajdasági magyarság elleni támadásnak érezze az ember. Nem azért köpték le, mert ő vajdasági magyar.
Magát a leköpést én is elítélem, mert nagyon proli viselkedés, de nem kellene ebbe belelátni valótlan dolgokat. Gumicsont.
Egyvalamin még megakadt a szemem: "Pásztor a mi magyarunk ". Noha valószínűleg nem úgy gondolta a kommentelő, ahogy kellene érteni, de nagyon is igaz. Pásztor mostmár az SNS "magyarja", nem a vajdasági magyarságé (azé igazából sohasem volt)...

wallenberg8805 (törölt) 2014.05.09. 16:17:04

@hcs89:

Így van, Pásztor a megszálló szerbek kollaboráns díszmagyarja.

hcs89 2014.05.09. 16:25:38

@wallenberg8805: Annyit azért hozzátennék, hogy alapvetően nem lenne baj, ha egy vajdasági magyar párt együtt tudna működni a szerb kormánnyal, ha az valóban a magyarság érdekeit szolgálná (autonómia), de a múlt tapasztalataiból (DS + VMSZ "szövetség") sajnos tudjuk, hogy ilyenről szó sincs.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.05.09. 17:00:17

@Makkasz: ismerek tucatnyi szlovmagyart, őszintén szólva leszarják a magyarországi dolgokat, még az se vette fel az állampolgárságot, aki magyarországi munkahellyel, vállalkozással rendelkezik
amúgy a többség meg még csak nem is Szlovákiában él, hanem Ausztriában, Olaszországban, Csehországban, Angliában
kicsit jobban élnek, mint a magyarországiak, mindig is lenézték a magyarországiakat egy kicsit

mellesleg felvidéki ismerőseimmel beszélgetve nekik nem magyar tudatuk van, hanem felvidéki tudatuk, nem Magyarország iránt éreznek nosztalgiát általában

pont mint a székelyek, akiknél elterjedt mondás, hogy a magyar a székely szarta
na erről se tudnak a magyarországiak, azt hiszik a székelyek is imádják a magyarokat, mint ahogy a magyarok imádják a székelyeket (pláne a szélsőjobb)
nem olyan egyöntetű ám a lelkesedés a határontúlon se Magyarország iránt

azt továbbra sem értem, hogy egy 90000 szavazatot kapott ember, Pásztor leköpése hogy jelentheti a nemzet szembe köpését
én nem köptem le, nem is köpném, nem szavaztam rá, engem nem képvisel...
ennyi erővel Gyurcsány vagy Orbán vagy akár Schiffer inkább a nemzet képviselője, hiszen rájuk többen szavaztak

egy vajdasági magyar vezető mióta képviseli az egész nemzetet? Pláne Pásztor István
kicsit el vannak tévedve itt az arányokkal a határon túliak
ennyi erővel Markó Béla, Tőkés László vagy Csáky Pál vagy Bugár Béla is a nemzetet képviselte, közben meg egymás torkának estek a hatalmi harcokban, egymás lejáratása volt a legfőbb elfoglaltságuk, meg a harácsolás

nem jobbak ők, mint a magyarországiak, csak a magyarországiak fejében él egy ilyen romantikus kép a határontúli magyarokról, hogy mekkora jellembajnokok
hát nem, emberek
a politikusaik meg politikusok, ennek megfelelő a moráljuk

wallenberg8805 (törölt) 2014.05.09. 17:26:56

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:

"nem olyan egyöntetű ám a lelkesedés a határontúlon se Magyarország iránt"

Azért az árulkodó hogy a trianoni rablóbéke diktátumról a nagyhatalmak nem mertek népszavazást kiírni. Nem biztos hogy a többség támogatta volna.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.05.09. 17:29:16

@wallenberg8805: "Azért az árulkodó hogy a trianoni rablóbéke diktátumról a nagyhatalmak nem mertek népszavazást kiírni. Nem biztos hogy a többség támogatta volna." Erre mikor jöttél rá? És egyedül, vagy segített valaki? :)

Koriander 2014.05.09. 18:21:31

Srácok, le a kalappal- bikmakk ez egy szuperjól megírt poszt, gratulálok!

(én még azon töprengtem, hogy mi lett volna, ha Pásztor mondjuk csak lerántja a néniről a szemcsit, hogy nézzenek egymás szemébe. sajnos tényleg ilyenkor nincs más választás, mint tűrni).

vajdasagi 2014.05.09. 19:04:30

@hcs89: Ki kell hogy ábrándítsalak: Pásztor igenis a vajdasági magyarok legautentikusabb képviselője. Mi ott (mert én ott is szavazok) túlnyomó többséggel őket választjuk meg, hogy képviseljék az érdekeinket. És ők (mármint a VMSZ) teszik is ezt. A legjobb tudomásuk szerint. A kormányba belépve erre több módjuk van, mint ellenzékben.

És egyébként az SNS nem is olyan rosszul irányítja Szerbiát, hogy ne lehessen vele együttműködni. És az ottani magyarokkal is egy fokkal jobban bánik, mint a többi szerb párt. Valóban a radikálisok leszármazottai, de hát a radikálisok meg ott olyanok voltak kb. mint itt a Jobbik. És azokhoz képest az SNS sokat javult. Vonja le ebből ki-ki a helyes következtetést.

Pásztorra visszatérve: persze egyik politikus sem szent, így Pásztor is lehetne jobb is. De a mi magyarországi politikusaink gazemberségét véve alapul Pásztor még egy igen rendes ember.

Leköpni meg senkit sem kell. Azt sem, aki másban hisz, mint mi. Még talán azt sem, aki véleményünk szerint árt a hazának - hátha ugyanis nem nekünk van igazunk, hátha nem mi látjuk helyesen, hogy mi a helyes és mi a helytelen.

Magyarország egyre inkább tele van önmagából kivetkőzött nőstényekből és hímekből, akik politikai cselekvése csak árt a hazánknak. Rossz irányba mennek a dolgaink.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.09. 19:09:45

@vajdasagi: 'Leköpni meg senkit sem kell.'

Valóban nem. meg kell akadályozni Srbija EU csatlakozását és kész.

vajdasagi 2014.05.09. 19:10:31

@wallenberg8805: Ha ugyanazt tesszük mint a szerbek, abban nem lesz sok köszönet: követelőztek és erőszakoskodtak a szerbek, és erre jöttek a nagyhatalmak, és mindent elvettek tőlük. Ránk sem várna jobb sors.

Értsétek meg: az egyetlen számunkra jó megoldás az EU egyre nagyobb mérete és ereje, ahol a szerb-magyar határ jelentősége megszűnik, és gazdaságilag mi kerekedünk felül. Ehhez persze sokat kell tanulni és dolgozni: mindenkit arra biztatnék.

vajdasagi 2014.05.09. 19:11:06

@Kón Bandit: Lásd az én kommentemet :-)

lehel kürtje 2014.05.09. 19:57:39

@bikmakk:
Nem is az a porbléma, hogy megbüntették az az öt fiatalembert, hanem az hogy átlagban több mint 12 évet kaptak. Petrovicot tényleg nagyon elverték, de nem a verésbe halt bele, hanem néhány évvel később a drogtúladagolásba. Azt fölösleges hánytorgatni, hogy fordított esetben hányszor történt ilyen, és egy szerb nemzetiségű illetőt sem ítélt el a szerb bíróság.
Ezért csak felsorol három példát összehasonlításul (egyikben sem voltak érintettek a magyarok):
1) Uros Misic a Marakanaban egy égő fákját akart lenyomni egy civil rendőr torkán (a civil rendőr azért volt ott, hogy azonosítsa a huligánokat), amely bárhogyan is nézzük egy gyilkossági kísérlet. 10 évet kapott, majd 7 év után amnesztiát (csak 2 temerini fiú kapott amnesztiát az ötből).
2) Miladin Kovacevic az USA-ban félholtra vert egy amerikait, aki napokig kómában volt. A szerb nagykövetség átmeneti útlevet adott neki (mivel az usa rendőrség elvette tőle, hogy ne bírjon meglépni a tárgyalás elől), átszökött Szerbiába, s mindössze 2 az az kettő évet kapott.
3) Az Alcatraz tagjai 2009 őszén agyonverték Brice Taton francia szurkolót, aki néhány héttel később belehalt a sebeibe. 14 szurkoló összesen 123 évet kapott, amely átlaga bőven 10 alatt van (a temerinieké 12).
Ennyit ér a szerb igazságszolgáltatás. Hiába mondják, hogy Szerbiában minden állampolgár (vallástól, nemtől, nemzetiségtől függetlenül) egyenlő, ez hazugság. Nem vagyunk egyenlőek.
Az adómat fizetem, a törvényeket betartom, sokkal jobban mint a szerbiaiak vagy mint a vajdasági menekültek. De ezt az országot soha az életben nem fogom szeretni, vagy a sajátomnak tekinteni.

lehel kürtje 2014.05.09. 20:11:08

@vajdasagi:
Nem tudom ki találta ki ezt a: "ha belépünk az EU-ba megszűnnek a határok" nevű badarságot. Amíg az EU-t szuverén államok alkotják addig a határok nagyon is fontos tényezők. Ha netalán egyszer (de remélem soha) lesz egy Európai Egyesült államok, akkor megszűnik a szuverenitás, és megszűnnek a határok.
A határokon vízum nélkül utazhatsz az EU-ban, de nem válallhatsz munkát más EU országokban, csak korlátolt mennyiségben, lásd: Horvátország, Románia és Bulgária példáját. Ha Szerbia holnaptól Uniós ország lenne, akkor rá is ez lenne érvényes, hogy szerb állampolgár szabadon nem vállalhatna munkát (pl. 10 évig) az EU országaiban, mivel az új tagoknak korlátozzák a munkaválalást, mert gondol egyet 1 millió román és átmennek Franciaországba munkát vállalni.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.05.09. 20:21:32

@lehel kürtje: A számok bizony egzakt dolgok. Ám a mindenkori törvény a kiszabható büntetési tételeket tól-ig értéken tartja nyilván. Ezzel együtt figyelmedbe ajánlom, hogy a "temerini fiúkat" még az igazságszolgáltatási reform előtt ítélték el. Ugyanis 2006-ban módosult az alkotmány. Az általad említett összes ügyet már az újabb, enyhébb büntetési tételeket alkalmazó rendszerben tárgyalták.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.05.09. 20:30:25

@lehel kürtje: Illetve szigorúan tudományosan megközelítve a dolgot, egy érvelési hibát is felfedezhetünk a kommentedben. Ha 14 embert elítélnek egy közösen elkövetett gyilkosságért, akkor nyilván lesz köztük olyan, akit az áldozat haláláért sokkal nagyobb felelősség terhel, míg mások esetleg csak 1-2 olyan ütést/rúgást mértek rá, mely önmagában nem lett volna halálos. Tehát nagyobb az ítéletek hosszának szórása: egyesek 20 évet is kaphatnak, míg mások 4-5 évet. Ezért önmagában nem lehet összehasonlítási alap az, hogy mekkora átlagos büntetéshossz jön ki. (Azért emeltem ki az elején, hogy "szigorúan tudományosan", mert emberéletekről van szó: az áldozatok és az elítéltek életéről egyaránt, ami azt jelenti, hogy az érzelmeket nehéz kizárni a gondolkodásunkból.)

hcs89 2014.05.09. 20:44:54

@vajdasagi: Nem mondtam soha, hogy nem Pásztor lett megválasztva a vajdasági magyarság képviselőjének. Ettől viszont még ez az incidens nem a vajdasági magyarság elleni támadás.
Arról lehetne vitázni, hogy Pásztor mennyire áll ki a vajdasági magyarok érdekeiért. Gondoljunk csak az autonómiára, aminek a lehetőségét a VMSZ pont most szalasztja el, amiben Pásztornak nem kis szerepe van. Pásztor azon kijelentéséről se feledkezzünk meg, hogy szerinte magyarellenes incidensek nincsenek is Vajdaságban, legalábbis ő ilyenekről nem tud.
Az SNS-t pedig nem érdemes a jó államvezetés példájaként felhozni (nem mintha a DS jobb lett volna). Populista párt, a Fidesz sokat tanulhatna tőlük. Gondoljunk csak a fél órával előrehozott munkaidőre, 15% fizetéslevonás a vezetőktől, előre bejelentett "letartóztatások". Csupa látszatintézkedés, a húsbavágó problémákat gondosan a szőnyeg alá söprik, elmaszatolják (közalkalmazottak borzasztóan magas száma, pártfoglalkoztatás, munkanélküliség, és még sorolhatnám).
Abban egyetértek, hogy leköpni senkit nem kell, és ez az incidens sokat ártott Magyarországnak és a magyarságnak, de ettől még ne csináljunk Pásztorból mártírt, mert nem erről szól a dolog.

lehel kürtje 2014.05.09. 21:45:31

@bikmakk:
Nos, erről, hogy enyhítették a büntetőjogi rendszert nem hallottam, ettől függetlenül igazad lehet.
Mivel nem sokat konyítok a jog ezen részéről, nem tudok szakmai véleményt nyilvánítani az ítéletekről. Azonban az említett eseteken kívül is elég érdekes ítéleteket szokott hozni a büntető törvényszék. Nem akarok példálózni, de azért elég furcsa hogy ha egy szándékos gyilkosságért kisebb büntetést kap valaki mint más a gazdasági büncselekményekért.
Szó mi szó, igaz hogy nem mind ugyanannyit kaptak az Alcatrazosok, mivel nem mindegyik egyformán vétkes, ugyanígy a temeriniek se ugyanannyit kaptak (ha jól tudom mind különböző éveket). Azért is bontottam le átlagra, mert a belgrádi és a temerini eset is csoportos bűncselekmény volt, és nem egyéni akció.

Semillyenzsóti keresztény análmániás pacsirtavadás 2014.05.10. 07:34:39

Jol nyakon kellett volna vagnia a ven kurvat, az lett volna a standard eljaras, es utana elkuldeni a proli anyjaba. Az a magysr virtus!

vajdasagi 2014.05.10. 12:15:30

@lehel kürtje: Mindenki magának "találja ki", hogy megszűnnek-e a határok vagy sem. Mindenesetre az én cégem máris terjeszkedhet majd Vajdaságban, amint Szerbia belép az EU-ba. Addig inkább nem terjeszkednék. Számomra ennyit jelent a "megszűnnek a határok" fogalom.

És abban reménykedem, hogy ez a terjeszkedés nekem sem lesz rosszabb, mintha Németország felé terjeszkednék, ugyanakkor az ottani magyar lakosságnak munkalehetőséget ad.

Most persze mondhatják sokan, hogy akkor ezek szerint engem személyes érdekek vezérelnek. Csakhogy ez valóban segít majd a vajdasági magyaroknak. Az itt sokak által emlegetett politikai zsarolásoknak legalább annyi lesz a kára hosszú távon, mint a haszna.

Mindamellett persze a temerini fiúk esete valóban égbekiáltó - de a fő gond nem ők, és még csak nem is a magyar-verések, hanem az egész tartomány teljes gazdasági ellehetetlenülése.

Pásztor pedig a legitim képviselőnk. És nem akkor gazember, mint a magyarországi politikusi átlag.

És nehogy már egy jobbikos "mélymagyar" mondjuk egy szolnoki kocsmában jobban tudja, hogy mire van szüksége a vajdasági magyaroknak, mint ők maguk. mert abban a kocsmában könnyű ám zsarolásról regélni, meg "mutassunk erőt", meg hasonlók, de higgyétek el, ennek a negatív hozadéka pl. Szabadkán csapódik le.

Khon 2014.05.10. 19:33:10

A cikket elolvastam a kommenteket nem, de annyit hozzászólnék:

Az én nevemben ne beszéljetek, mert engem ez a görény nem képvisel és engem ezzel nem köptek arcon! Söt én magam is legszivesebben leköpném ha meglátnám az utcán (igen ennyire bunkó vagyok) Meg úgy eleve az egész vmsz elmehet az anyja kinjába! Finoman fogalmaztam.
Amit csinálnak az gusztustalan.. Pásztor szerint még olyan fogalom sincs, hogy "magyarverés"

Meg látszik az egészen, hogy egy megrendezett cirkusz az egész.
Árpádsávos kendöt adtak az öregasszony fejére, megmondták, hogy beszéljen bunkón meg köpködje le. Könyörgöm, a rendörök ott sétálnak mögöttük!
Mindenki a jobbikot fogja majd hibáztatni. Igy is lett. Biztos semmi köze az idözitésnek a választásokhoz..
Ez van.. szinház az egész világ... a rendezök pedig agyafúrt aberráltak.

meg mikor mártir-pásztor aszongya könnyű a jobbiknak ugatni, hogy mit hogy kell, aztán meg fogják az aktatáskát és visszamennek Budapestre. Hja, visszamennek, de kik háborogtak legjobban a Jobbik szabadkai irodája ellen? Most akkor menjenek vagy maradjanak?

és nem.. nem vagyok jobbikos, mielött még skatulyázna valaki. Egyik párt sem érdemel szavazatot az én meglátásom szerint, de jelenleg még ök tünnek a legkevésbé aljasak a palettáról.

vajdasagi 2014.05.11. 15:52:10

@Khon: Menjenek csak Szabadkáról, mármint a Jobbik. Többet ártanak ott, mint amennyi hasznuk van. A Jobbik lehet, hogy kevésbé tűnik aljasnak, mint a többi párt, de sokkal kártékonyabb.

Hogy mutassak egy kis engedékenységet is: én nemcsak aljasságban, hanem talán még a korruptságukban is elhiszem, hogy jobbak lennének a többitől. De olyan mérhetetlen károkat okoznának a magyarságnak határon belül, és azon túl, hogy azt el nem lehet képzelni. És hát persze könnyű nem olyan korruptnak lenni akkor, amikor távol van valaki a húsosfazéktól. De a "nagy váltópártok" annyira korruptak, hogy azt talán a Jobbik nem érné el.

vajdasagi 2014.05.11. 15:53:41

@Khon: Ja, elnézést, csak még egy kérdés: a Vajdaságban élsz Te egyáltalán? Mert csak úgy érvelhetsz arról, hogy Téged is képvisel-e Pásztor, vagy nem.

ZöldszemM2 2014.05.11. 23:34:14

@bikmakk:

Ennyre magabiztos állítás !!

Sandor Nagypal 2014.05.12. 21:29:21

@Reális Randolf: ,ha rám hallgatsz azt csinálsz amit akarsz,de szerintem már le kéne ugranod erről a témáról!Mert már nem téma!Ilyen bemásolt semmitmondó linkeknek az írásaival úgy sem fogsz senkit meghatni."Pásztor a mi magyarunk és nem az övék! Mivel Szerbiában él és szerb állampolgár.Mondják a "derék"szerbek.Ha normálisan végezte volna a munkáját az autonómiáért akkor a szerbek nem írták volna hogy "Pásztor a mi magyarunk és nem az övék"hidd el!

Khon 2014.05.12. 21:31:14

@vajdasagi:

Gondoltam egyértelmű, de akkor leirom: igen, vajdasági vagyok! Névelő nélkül :)

Éppen ezért első sorból láthatom ahogy teletömik vmsz-esekkel az összes (nem túl sok) munkahelyet a hivataloktól kezdve a kórházon át egészen a kommunális közvállalatig. Mivel több gombnyomogató kamu-munkahely létrehozása már vállalhatatlan lenne, ezért már a fizikai munkára is ráfanyalodik némelyik. A tehetséges, szakmát tanult fiatalokat meg elküldik jelentkezéskor... néha még be is vallják, hogy: bocs srácok, politikai döntés született :)
A tehetségtelen élősködő párttag meg ott vakarja a seggét, teszetoszáskodik, feltartja a többit. Meg fel is bassza. Megvan az emberek véleménye az ilyenekről.
Na kicsit elkalandoztam.
Gondolom azért tartod kártékonynak a jobbikot, mert utálják az eu-t. Hát én is azért imádkozom, hogy Szerbia a büdös életbe ne kerüljön be. Bár sanszos, hogy be fog... de ne legyen igazam!

vajdasagi 2014.05.18. 15:40:15

@Khon: Jó, akkor jogos arról beszélned, hogy Téged is képvisel-e Pásztor, vagy sem. Ezt elismerem.

Azért ébredt fel bennem a kétely, mert nem gondoltam volna, hogy valaki Vajdaságban nem szeretne belépni az EU-ba. De hát, mint látszik, ilyen is van.

Azért ezt sehogy sem értem, mert tehetséges vajdasági magyarok százai/esetleg ezrei alakíthatnak majd ki igen jó megélhetést maguknak az EU-n belül. És a mezőgazdasági támogatások mértéke is megnövekszik majd. És Brüsszel hatalma sokkal jobb lesz Nektek (nekünk) Vajdaságban mind Belgrád totális kontrollja. Pontosabban nem kerül át a teljes hatalom Brüsszelbe, de Belgrád majd egy erős kontroll alá kerül, és ez rendre nekünk fog kedvezni. Kérlek mondd már el: miért vagy Te viszont ez ellen? Hol tévedek én szerinted? Mit látunk/értékelünk másként?

Fentieket azért mondtam és kérdezem, mert a VMSZ 'káderpolitikáját' elég precízen leírtad. Ennek nem tudok érdemben ellentmondani. Pusztán két megjegyzésem lenne:

a) a többi vajdasági magyar párt még rosszabb volt ennél, akkor amikor még labdába rúghattak, kb. 15-20 évvel ezelőtt. Ha nem lopnak (nagyon sokat) hanem 'csak' az ő embereiket helyezik el minden lehetséges posztra, akkor az még a kisebbik baj. És mintha a szerb pártok is mind pont ugyanígy viselkednének, nem? Ha lényegében csak egy magyar párt van, akkor miért nem lép be abba mindenki, és máris esélyes 1-1 állásra? Ezt úgy mondom, hogy az én rokonságom sem lépett be (meg persze én sem), és nem is kaptak jó munkahelyeket hanem tengődnek.

b) a szerbiai és a vajdasági gazdaság teljesen esélytelen bárminemű felzárkózásra a világon, tehát nem is tudom, mit lehetne tenni. Elfoglalni azt a pár helyet, amelyet nem crnagoraiak vagy nem az éppen hatalmon lévő pártok foglalnak el.

Végül a Jobbikról: az éppen aktuális EU-választásokon a fő kampányjelszavuk: "európai béreket, európai jogokat". Azt nem említik meg, hogy európai munkamorált, szorgalmat és tudást kéne nyújtani először is. Tudod: majd ha mi csinálunk menő nagyvállalatokat, mint a Mercedes meg a BMW, akkor majd esetleg mi fogunk náluk autó-összeszerelő üzemeket létesíteni, és akkor persze mi fogunk jól keresni, ők meg rosszul. De amíg mi rovásírással foglalkozunk, meg hátrafelé nyilazással, meg a Kurultáj szövetség szervez őskori versenyeket nálunk, a Forma 1-ben meg az ő autóik versenyeznek, addig ez a követelés demagóg, nevetséges és kártékony. Addig akarnak ők kilépni az EU-ból, amíg nem náluk van a kamra kulcsa, amelyben az EU-s támogatásokat osztják. Nos ezért tartom őket kártékonynak. Meg sok minden másért is, de már így is túl hosszú lett ez.

Baráti üdvözlettel egy kettős állampolgártól, jobbára (vagy szinte teljesen) Magyarországról :-)

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2014.05.19. 09:50:49

@vajdasagi: "De amíg mi rovásírással foglalkozunk, meg hátrafelé nyilazással, meg a Kurultáj szövetség szervez őskori versenyeket nálunk, a Forma 1-ben meg az ő autóik versenyezne"

A két dolognak az égegyadta világon de semmi, semmi köze nincs egymáshoz.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.05.19. 12:26:57

@Deak Tamas: Francokat nincs. Ha félbarbár, nomád idiótáknak tettetjük magunkat, mongolfolttal a seggünkön, akkor annak megvan az a veszélye, hogy Európa esetleg félbarbár, nomád idiótáknak néz minket, és még a mongolfoltot is odaképzeli. Ez ilyen egyszerű. Ellenben ha úriember módjára felöltözünk és késsel-villával eszünk, akkor egy idő után majd nem fogják be az orrukat, amikor kezet nyújtanak nekünk, és minden téren sikeresebbek lehetünk. De addig úgy bánnak velünk, ahogy megérdemeljük. Ez egyébként nemcsak a magyarokra igaz, hanem adott esetben a szerbekre is, persze mongolfolt nélkül.

vajdasagi 2014.05.19. 20:02:10

@bikmakk: +1. Jómagam sokkal gyengébben mondtam volna el ugyanezt. Pedig minden egyes szavával egyetértek, még az apró nüanszokkal is :-)

zsoBuda 2014.05.20. 18:48:10

Francokat Deák Tamással értek egyet.
Én is tudok rovásírni még sem hiszem, hogy nomád idióta lennék, bár a hátrafelé nyilazást még nem próbáltam.
Ha elmennél egy Kultúrtáj rendezvényre meglepődnél, hogy mennyi egyetemet végzett, szakmájában sikeres ember van közöttük. Tehát az a verziód, hogy aki ilyenre jár az nem tud késsel villával enni és kulturáltan viselkedni az tévedés. Nem hinném hogy Európa ezért a hagyományőrzésért nézne félbarbárnak bennünket. (Európa nyugati felén élők is őrzik hagyományaikat, volt alkalmam egy-pár ilyenen részt venni) Viszont az igaz, hogy van 3 millió valóvilág nézünk, akik nem járnak a fenti rendezvényekre és nem biztos, hogy késsel-villával esznek. (akkor a kereskedelmi tv vagy a Kúlturtáj a butítóbb?)
A mogolfolttal meg az a probléma, hogy szerencsére a régi Etelközből származottak között volt egy Vajk is aki felismerte, hogy csak akkor maradhatunk meg új hazánkban ha alkalmazkodunk, de miért tagadnánk és szégyellenénk Koppány vérét főleg annak ismeretében, hogy Vajk kezéhez – ahhoz, hogy Európába vezessen - sokkal több vér tapad, mint a legyőzött Koppányéhoz. Nem hiszek abban, amit hosszú szövegeiben vajdasági leír, hogy múltunkat pusztán anyagi haszonlesésből (mert hú meg ha akkor nekünk milyen jó lesz) fel kellene adni.
Volt egyszer egy Jörg Haider nevű osztrák, aki azt mondta 10 évvel ezelőtt, hogy nem kell a 10 volt szocialista országot addig beléptetni az unióba, amíg meg nem erősödnek. Hagyjátok őket megerősödni, talpra fognak állni. Na jól meg is einstandolták, mert a nagyhatalmi érdek nem az volt, hogy megerősödjünk, hanem az, hogy piacot nyerjenek, amihez a baloldal és a liberálisok készséges partnerek voltak, l: Rózsadombi paktum.
Na de ez már nem tartozik szegény Pásztor Istvánhoz vagy talán mégis, hiszen Szerbia még nem Eu-s tagország.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.05.20. 20:38:06

@zsoBuda: Akinek nem inge, nem veszi magára. Én is tudok rovásírni. De nem is tettetem magam nomádnak. Az ősmagyarkodó, tarsolylemezzel járó (lásd: Gaudi), sámánhitű, sumér-szkíta-magyar rokonságot hirdető, csíkos konyharuhát kendőnek használó köpködőkről írtam. Sajnos elég sokan vannak, a Kurucnyál-fesztiválon meg egyenesen tobzódnak.

lehel kürtje 2014.05.21. 19:44:51

@bikmakk:
Habár ez a félbarbár, nomád szó egy kicsit túlságossan is túlzó (mint a magyarra, mint a szerbre), de értem mit akarsz mondani. Sőt tudom is, hiszen ilyen társadalomban élek/élünk összehasonlításképp a "felvilágosult (nyugat) Európához". Viszont ez inkább csak ideológiai megközelítés a konzervatív-liberális útvonalon (most itt eltérnék Guaditól, aki ugye a radikális ideológiát képviseli, ami - függetlenül attól, hogy több alideológiája van - távolabb áll a konzervatív ideológiáktól, mint a liberalizmustól).
Én (aki függetlenül attól, hogy konzervatív vagyok, hagyományőrző, szeretem a szokásokat, a múltat, mégis mindezek ellenére nem tudok rovásírni :D) mégis azt mondom a helyes út valahol a kettő között keresendő ez esetben. Mert azért hiába mondják egyesek, hogy a nyugati világ ilyen meg olyan jó, elég sok probléma adódik ott is. Nézd meg Ausztirát. Nézd meg az Euróviziót. Én ha német lennék (vagy ez esetben osztrák - de ez lényegében ugyan az) akkor szégyelném magamat. Mert azért tegyük hozzá, hogy az ilyesmi inkább a nyugatiakra jellemző, mintsem a keletiekre (keletiek alatt Kelet-Közép Európára gondolok). És nézd meg az USA-t, hányszor fordul elő, hogy iskolában pisztojjal mennek és halomra lövöldözik egymást. Ilyen én itt nálunk nem tudnák elképzelni (se Magyarországon), mert ez szinte előfordulhatatlan. Ez a nyugati világ eszmerendszerének torzulása. Pedig a nyugat mindig azzal jön, hogy keleten nincs demokrácia, meg hasonlók...
De tudod mi a demokrácia? Az amit a nyugat jónak tart a saját szemszögéből, és próbálja ráerőltetni másokra. Közben meg kiderül, hogy a nyugat a legkevésbé demokratikus (Snowden, lehallgatások, közelkeleti háborúk,...) ha a tényleges értelmezését nézzük a szónak.

XD
Közben egy kicsit elkanyarodtam már Pásztortól, meg attól az irritáló hangú nénitől... XD
süti beállítások módosítása