Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) újvidék (2) ujvidek (20) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Forintérmékkel parkolóórát átverő magyarok "Horváthban"

2011.07.30. 07:00 Styxx

Olcsóbb nyaralás


Bernadett: parkoláskor a 2 kunást kiváltja a 10 forintos
(Fotó: Bors)

Felvette a harcot a zadari (Zára) parkolótársaság a magyar forinttal és vélhetően a magyar turistákkal szemben. A város a nyári szezonra mindig drasztikusan megemeli a kiemelt zónáiban a parkolási díjakat, de a leleményes magyarok úgy tűnik, kifognak a helyi parkolótársaságon.

A magyar tízforintos érme – a parkolóautomaták érzékelőrendszere számára – annyira hasonlít a horvát két- vagy ötkunás érmékhez, hogy az automaták nem veszik észre a csalást. Így hiába a 10 illetve a 12 kunás parkolási díj, legrosszabb (vagy állásponttól függően legjobb) esetben 12-60 forint (attól függően, hogy 2 vagy 5 kunásnak számolja az automata) is kerülhet be a parkolóautomatába, 12 kuna helyett. Ez a mi szempontunkból tökéletes árfolyamnak mondható, hiszen 420 forint helyett csak 60 forintba kerül egy óra a város legdrágább parkolóiban.
(Forrás: Nyári Lap)

Ami mindezt globális, sőt interrassziális szintre emeli, a cikkhez (posztzártánkig) írt négy Facebook-kommentből három:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tonye Jack • EPAM Systems
interesting article
1 • Tetszik • Válasz • szerda, 15:13

 

 

 

 

 

 

 

 

Bettina Windy
Do you understand hungarian???
Tetszik • Válasz • szerda, 15:19
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tonye Jack • EPAM Systems
I have my ways ;)
1 • Tetszik • Válasz • szerda, 15:46
 

A jelenség nem újkeletű. Íme egy 2007-es élménybeszámoló az okosba' parkolást a kisgyerekes mintanyaralással összekötő honfitársnőnktől:

"Ezt eddig mindig elfelejtettem, ha valaki tudja, hogy ide jön azaz Horvátországba nyugodtan rakjon 2-3 rolni 10 Ft-ost a táskájába... ugyanis elfogadja a parkolóóra :D Igazi romantikus szép kis város kisgyerekeseknek is igazi kikapcsolódást nyújtó, gyönyörű partszakasszal."

Az egyik legnépszerűbb (össz)horvát napilap, a Jutarnji List és a legnagyobb példányszámú dalmát napilap, a  Slobodna Dalmacija online kiadásai arról is írnak, hogy a magyar sajtó és a közösségi portálok tippeket is adnak a foritttal parkolóórát bűvölőknek. Röpke gyűjtésem szerint nem alaptalanul. 

Arról nincs információnk, hogy a horvát parkolótársaságok alkalmazottainak mennyire szúr szemet a magyar luxusautók egy részének legfontosabb optikai tuningja, az okosba' kibulizott rokkantmatrica.

 
Oscar Pistorius Budapesten: "Ma végre itt is futhatok,
a rokkantmatricás luxuskocsik Mekkájában!"

 
"Anyám! Ez Oscar!" 

komment

Címkék: közlekedés horvátország facebook parkolás nyaralás magyarok dubrovnik trükközés

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr73110209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atlbilbaoo 2011.07.30. 10:13:05

Csak azt tudnám, miért a Szerbia blogban jelenik meg a horvát parkolási stikli?

Gyermekláncfűrész 2011.07.30. 10:20:49

Már aktualitását vesztette, de a régi 5 forintos is átment az 1 svájci frankot kívánó automatákon.
Ennyibe került egy dobozos ücsi. Hiába, 10 évesen úgy éreztem hogy a világot győztem le. :)…Rég volt…..és már elévült. :)

delvideki 2011.07.30. 10:28:54

Felhívnám a kollégák figyelmét a szerb ötdinárosra: passzol majdnem az összes bevásárlókocsihoz Magyarországon (kipróbálva: Lidl, Tesco, Penny Market), és nem költhető el, következésképp sohasem jön az ember zavarba az épp hiányzó százforintossal.

ganjagym 2011.07.30. 10:32:18

Angliaba meg az otvenforintos erme az otvenpennys helyett parkolo, meg mindenfele automataba

webnazi 2011.07.30. 10:42:31

Na persze, itt a csodálkozásnak helye nincs! A turista átalában ott élelmes, ahol csak lehet. Valamikor a románok Bulgáriába hordták át rolniszámra a 25 banis pénzérmét, mert az volt jó az utcai szörp-automatákba ... az akkor tízszer annyit érő leva helyett. Aztán jó volt még a régi egypengős egy másik hazai érme helyett, a régi 2 forintos az 1 schillinges helyett, vagy - ha jól emlékszem a méretre - a mostani 100 forintos érme szintén eléggé hajaz az 1 eurósra.
Ilyen pénzes dolgok azonban mindig voltak és lesznek, de van aki meg alaposan beszopja? Általában a simlis parkolótársaságok vagy a többnyire balek bevásárlók ejthetők át valamelyik nagy bevásárlóközpont pénzes vásárlókocsijaiban. Ez afféle igazi rózsasándoros betyárság, de mit lehet ellene (és érdemes-e egyáltalán valamit) tenni? Szemesnek áll a világ. De elég kevesen csinálják ... itt többnyire mindenki béna, balfék, és csak nagyokat siránkoznak a csóróságról, aztán amikor ott vannak, az alaplogikájukra az jön ki - "ár nem számít semmit, most nyaralunk!"

alte trottel 2011.07.30. 10:42:59

Sok-sok tátott szájú, bamba kiscsoportos rácsodálkozik a bonyolult világra! Amióta léteznek pénzbedobós automaták, azóta dobálnak be mindenféle "más" korongokat. Anno a 2-5 (később a 10) Ft-ost fogadta el az osztrák automata 1-2 5 schilling gyanánt, az NSZK-ban, Hollandiában, Franciaországban, Svájcban is mindig volt érme, ami helyett klappolt valamelyik forint, sztotyinka, lei, kopejka stb.
A mai időkben pedig az alkalmazók ne nyígjanak már az emberiség gonoszsága mián, hanem vásároljanak a gyártótól olyan automatákat, amik a pénz _RAJZOLATÁT_ is ellenőrzik!

webnazi 2011.07.30. 10:44:03

Na persze, itt a csodálkozásnak helye nincs! A turista átalában ott élelmes, ahol csak lehet. Valamikor a románok Bulgáriába hordták át rolniszámra a 25 banis pénzérmét, mert az volt jó az utcai szörp-automatákba ... az akkor tízszer annyit érő leva helyett. Aztán jó volt még a régi egypengős egy másik hazai érme helyett, a régi 2 forintos az 1 schillinges helyett, vagy - ha jól emlékszem a méretre - a mostani 100 forintos érme szintén eléggé hajaz az 1 eurósra.
Ilyen pénzes dolgok azonban mindig voltak és lesznek, de van aki meg alaposan beszopja? Általában a simlis parkolótársaságok vagy a többnyire balek bevásárlók ejthetők át valamelyik nagy bevásárlóközpont pénzes vásárlókocsijaiban. Ez afféle igazi rózsasándoros betyárság, de mit lehet ellene (és érdemes-e egyáltalán valamit) tenni? Szemesnek áll a világ. De elég kevesen csinálják ... itt többnyire mindenki béna, balfék, és csak nagyokat siránkoznak a csóróságról, aztán amikor ott vannak, az alaplogikájukra az jön ki - "ár nem számít semmit, most nyaralunk!"

Szergej55 2011.07.30. 10:45:34

Na, előjött megint a kuruckodós magyar virtus. Sajna, ez nem jó.

MTi 2011.07.30. 10:47:02

No, a horvátok épp most törlesztenek: 11-6-ra vezetnek vízilabdában!
Azért remélem lesz vízilabdás poszt is, pláne ha a szerbek megint világbajnokok lesznek! (a horvátok meg 3.?)

Leonard Zelig 2011.07.30. 10:55:59

Valami szart még Japánban is dobáltak be okosba a szartúró magyarok.

bájgúnár 2011.07.30. 10:56:26

Sok bunkó honfitársam aki lelkesen dobálja be a tízforntosokat arra nemgondol hogy majdan ha megunják a magyarok trükközéseit/tízforintos érmék,engedélynélküli épitkezések,adózásnélküli nyaraltatás stb/elkezdik csesztetni már a belépésnél őket.Nó akkor tessenek vigyorogni a magyar furfangon.Ráadásúl zömében azok teszik akik megtehetik hogy akár minden évben nyaraljanak náluk.
Ám pár fillérért még az édesanyjukatt is meg....ahogy a magyar szólás mondja.

hollario 2011.07.30. 11:01:06

A szavazás alapján több mint 60% gané.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.07.30. 11:04:31

Ha valaki Japán felé jár akkor ott a 20 forintost tudja a 200 jenes helyett használni az automatákban.

Alikam 2011.07.30. 11:04:53

Akinek futja egy nyaralásra - még ha nem is 5 csillagos hotelben lakik -, annak nehogy már ne fussa pár száz forintos parkolásra.

_B_ 2011.07.30. 11:05:23

Hát ez poén :))
Itt az egyetlen balfasz a fillérbaszó parkolótársaság, aki nem képes kicsit többet kiadni egy normális érmevizsgálóra.
Szóval most ki a sóherebb? A magyar turista, vagy a "Horváth" zsidó manager? Szerintem az utóbbi...
Az másik dolog, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze, a horvátok meg kicsit nacionalisták (nagyon helyesen) így könnyebb lejáratni a magyar turistát...

makacshalacska 2011.07.30. 11:09:16

@atlbilbaoo: "Csak azt tudnám, miért a Szerbia blogban jelenik meg a horvát parkolási stikli?"

Mert a magyarokat lehet szidni a zindex címlapon, ez bármit megér egyeseknek ;).

Tóth Ágas 2011.07.30. 11:10:17

itt most valami távoli parkolótársaság érdekeit kellene féltenem, attól lennék européer? pfff

kroll 2011.07.30. 11:11:43

Tipikus kistílű magyar (és kelet-európai) csalás. Emlékszem, hogy a 80-as években az NSZK-ban a magyar 10 forintost 5 márkás érmének fogadta el sok automata. Vett az ember valami apróságot és még vissza is adott a gép márkában a bedobott 10 forintosból. Sőt a korabeli -egyébként teljesen értéktelen- 100 zlotyis is hasonlított az 5 márkásra, és a lengyelek nagyüzemben nyomták a német automaták ilyentén történő kifosztását.

zsolt64 2011.07.30. 11:13:06

Na azért a horvátokkal is elszaladt a ló 1 kicsit
Most jöttem vissza: 1 sör a kocsmában 20 kuna, 1 kiló kenyér 20 kuna. (1kuna=37.5 huf).
A határon való szívatást, meg már megpróbálták 1 szer. Anno bevezették hogy 1 szendvics vihető át. Akkor sokan visszafordultak. most bevihető 10 kiló kaja fejenként.

kutyuska 2011.07.30. 11:13:58

Miért csodálkoznak?
Össznépi elfoglaltság a horvátoknál a turisták lenyúlása. Már az első autópálya fizetőkapunál "véletlenül" rosszul adtak vissza. Valahogy kompenzálni kell.

zsolt64 2011.07.30. 11:15:30

ja és náluk is divat már a zimmer feri ami azt jelenti hogy messze nincs kihasználva a szállás kapacitásuk. gyakorlatilag akárhova mész kábé 2 perc alatt lehet szállást találni.

Ajtony 2011.07.30. 11:21:40

Valahol a cikkben a válasz is benne van: a nyárra drasztikusan megemelt....

zsolt64 2011.07.30. 11:23:29

hehe tök profin csinálják:
ott ül a csávó a robogón az árnyékban nyakában a zimmer feri tábla. odamész akkor mutat 1 profi fénykép albumot a szállásról. megegyezés esetén felül a robira és odavezet...

pukancs 2011.07.30. 11:25:06

Már csak azért sem fizetnék mert az ő összjövedelmüket növelem holott 1 lopott országrészt bitorolnak!

Ha nem lenne MO az EU tagja már rég lerohantak volna a szerbek úgy gyűlölik a magyarokat
lásd délvidéki magyarellenes attrocitások, verések és megfélemlítések.

méghogy fizessek, hülye vagy bazdmeg!
rohadjanak meg a 10 forintosainkal

ndeni 2011.07.30. 11:25:25

Ha 1 kuna = 38 forint, akkor 2 kuna = 76 forint. Akkor miért jó a 2 kunás helyett magyar százast bedobni? Segítsen valaki, hol rontom el a számolást!

Moan 2011.07.30. 11:29:06

@Ajtony:

Jaja...Még Nekik áll feljebb? :)))

Hanem azért a magyar parkolótársaságok is megérik a pénzüket: Ritkán járok a belvárosban (Budapest) , ilyenkor SMS-ben fizetek a parkolásét. Összesen kétszer tettem így az elmúlt időszakban, de mind a kétszer a leállító sms-t elfogadta ugyan, de azonnal indított egy újabb parkolást is. a rendszer. Még jó, hogy alapból nem bízom az ilyesmiben... Különben még most is ott parkolnék hivatalosan. :( Így csak 80+75 forintomba került.

Moan 2011.07.30. 11:30:02

@ndeni:
Nem százast TE, hanem 10 forintost! :))))

rajen 2011.07.30. 11:33:10

Parkolótársaságot átverni valahogy nem érzem erkölcstelennek, talán az itthoni tapasztalatok miatt.

ndeni 2011.07.30. 11:33:23

Ja, akkor számolni tudok... huhh...
Csak olvasni nem. Na, megyek is haza, a párom gyógypedagógus, majdcsak segít rajtam! ;-)

Moan 2011.07.30. 11:37:51

@ndeni:

Én is mindig azt mondom fizetésnapon, hogy igazán odabiggyeszthetnének egy nullát utaláskor a számsor végére, hiszen az csak egy nulla...semmi. :)
De nem teszi a mocsok munkáltatóm! :)))

Tapogatott Kukorica 2011.07.30. 11:40:03

Majd ki lesz ott is irva mindenre: "Magyar, ne csalj!".

somogg (törölt) 2011.07.30. 11:41:19

annyira en se talalom poenak ezt a "talalekonysagot". rendszeresen ellenorzik a kocsimat cigit keresve amikor jovok haza angliaba a magyar utlevel miatt. eleg kellemetlen erzes, meg akkor is ha a csoro angolok is jatszak ezt a jatekot amikor egyiptombol jonnek haza.

popocatepetl 2011.07.30. 11:53:32

@chipanddale74: Adjál tippeket a szarrágó trógereknek!

svinjahond 2011.07.30. 11:54:05

Rohadt egyszerű kis műszaki fejélesztéssel meg lehetne fogni az ügyeskedőket és a helyszínen szénné bírságolni:
1. nagyméretű ötnyelvű táblákat kéne kihelyezni a parkolóórák mellé, hogy "idegen pénzérmék használata tilos és büntetést von maga után!"
2. Csak szemből lehetne bedobni az érméket a gépbe úgy, hogy a bedobó személyről az automata fényképet készítsen,
3. majd ezek után jönne az intelligens érmefelismerő rendszer, amelyik egyenként azonosítaná a bedobott érméket:
4. ha az érmék megfelelőek, akkor törölné a fényképet és kiadná a parkolójegyet, (ezzel a becsületes autós végzett is...) ha pedig nem, akkor
5. úgy csinálna, mintha nyomtatná a jegyet de jegykiadás helyett LEMOSHATATLAN LILA FESTÉKKEL spriccelné le az előtte álló csalót és hangosan szirénázni kezdene, hogy a közelben tartózkodó jegyellenőr elfoghassa a tettest.
(A gépben lévő fénykép pedig jó volna bizonyítéknak!)
..
+1 tipp: a gép megközelítésétől (vagy első megérintésétől/pénzbedobástól) vágatlan videofelvétel készülne a szirénázásig!

Ennyi a megoldás. Biztosan nem olcsó, de véget vetne a cigánykodásnak! (Amúgy, gondolom az idegen érméket bedobálóknak csak egy részük magyar... Ahogy az Ausztriában áruházakban kihelyezett "magyar ne lopj!" táblák se nekem magyarnak szóltak, hanem az oda tévedő indomagyaroknak.)

popocatepetl 2011.07.30. 11:55:10

@pukancs: Horvátországból lerohannának a szerbek?

kroll 2011.07.30. 11:55:35

Ha annyira lenyúlósak a horvátok, akkor nem kell odamenni nyaralni.

pukancs 2011.07.30. 11:56:16

@popocatepetl: bocs igen benéztem a dolgot nem kicsit...bocs bocs bocs

popocatepetl 2011.07.30. 11:56:42

@svinjahond: Sajnos a hozzászólásokból az derül ki, hogy nem csak az indomagyarok ilyen fejletlenek erkölcsileg ... valószínűleg nem ők az index törzsközönsége.

hoseman 2011.07.30. 11:57:02

"Parkolóóra? Az meg mi? Lukszenburtól Dubrovnyikig szlovák táblás, Nagy-Magyarország matricás Q7-essel parkolok. Erre bírságoljanak!"

szlovák rendszámos autóval járok....fizetek a parkolásért,nem száguldozok az autópályán,és még a használatáért is fizetek..... na erre mit léptek pitiáner általánosító balfaszok??

popocatepetl 2011.07.30. 11:58:43

@hoseman: Akkor a második rublikát ikszeled és kész.

Gyarló Hintaló 2011.07.30. 12:00:37

@ndeni: nem a számolást, hanem az olvasást rontottad el...

prolee 2011.07.30. 12:01:05

Lehúzós horvát üdültető az ügyeskedő bunkómagyar ellen: 1 -1.
Én meg inkább itthon maradok és a csillaghegyi strandra megyek, ahol ingyen parkolok, ami aranyosan retro, kulrúrbanda látogatja, tiszta, csendes, szauna van, télen is van és a magyar vállalkozást támogatom vele. Egy naturista napozó még elférne.
Nem, nem reklámozom, hiszen éppen azért jó ott, mert ilyen bunkó emberek nem járnak oda. Meg a fürdő személyzete se viselkedik bunkó módon.
Jófej fürdő - jófej polgár: 1 - 1.

bájgúnár 2011.07.30. 12:11:56

@zsolt64:
Mi 8 kunáért vettünk kenyeret/félkilós/De van olcsóbb is.
Karlováckót 15 ért ittunk vendéglőben,sörözőben.Persze volt sör ott is 25 kunáért.Azért aztis írd le hogy mennyi és milyen kenyér és milyen sör?

mezga-aladar 2011.07.30. 12:19:15

nem értem az írást... hogyan harcol ez ellen a horvát ferráris csipak? mit tesz ez ellen? erről nem szól a cikk(i)

Moan 2011.07.30. 12:20:01

@bájgúnár:

Karlovacko a legjobb. :)
Mi másra is vágyhatna még a sörivó Horvátban? :)

Szergej55 2011.07.30. 12:23:29

@Tapogatott Kukorica: Lehet, hogy az egy kicsit elgondolkodtatná a nagy kurucokat. Sajnos néha az olyan megoldások is szükségesek.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2011.07.30. 12:24:56

London (annó, talán még most is) meg a telefonokat lehetett használni 50 cent (annó még 180 Ft-ot ért ) helyett 50 Ft-ossal, azon magasabb volt a profit :)

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2011.07.30. 12:24:59

Londonban (annó, talán még most is) meg a telefonokat lehetett használni 50 cent (annó még 180 Ft-ot ért ) helyett 50 Ft-ossal, azon magasabb volt a profit :)

bájgúnár 2011.07.30. 12:33:44

@Moan:
Két Karlováckóra!:)))

hallari 2011.07.30. 12:35:52

Elképesztő, országimázs 2.0. Ismét sikerült hírnevünket öregbíteni a világban.

KaLee 2011.07.30. 12:37:20

@Ernő (WebSEO): A font váltópénze a penny - sorry!

mezga-aladar 2011.07.30. 12:37:31

mi a f@sznak mentek horvátokhoz... ha balkáni parasztokat, majmokat akartok látni azt itthon is lehet... nem sokkal kulturáltabbak... (na jo. sokkal de akkor is...)

tundrazuzmo (törölt) 2011.07.30. 12:39:55

Ez mind semmi! Tavaly kicseréltem a parlamentben a koronázási ékszereket egy 5 kunásra. Annyira elszégyellték magukat, hogy azóta is csak egy másolatot mutogatnak a kupola alatt.
:)

Mák Virág 2011.07.30. 12:40:53

Én kérek elnézést.

tundrazuzmo (törölt) 2011.07.30. 12:42:01

És a tecsoban is szlovák rendszámú bevásárlókocsit használok szerb ötdínárossal.

Phrascarica 2011.07.30. 12:47:08

@svinjahond: biztos örülnél ha a zsebedbe maradna egy 10-es és véletlenül azt dobnád be -gondolom ránézésre is hasonló-, majd nyakonspriccelne érte az automata és pofánnynomna a rendőr.

Phrascarica 2011.07.30. 12:48:21

@hoseman: "szlovák rendszámos autóval járok....fizetek a parkolásért,nem száguldozok az autópályán,és még a használatáért is fizetek..... na erre mit léptek pitiáner általánosító balfaszok?? "
Hülye vagy B+ :D

ÖREG 2011.07.30. 12:52:00

@zsolt64: Szivatnak a benzinkutaknál is. Az ár közlésekor látva a tanácstalanságom és balfaszságom, a felé nyújtott bankjegyekből feltétlen többet kapkod ki, mint amennyi jár neki. Csak egyszer vertek át, mert ma már értem, hogy a tristó petdeszet nem ötszáz, hanem csak 350.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2011.07.30. 12:53:04

@KaLee: Na, látszik, hogy régen voltam már kint :) Köszi amúgy!

Commandante Jayasuriya 2011.07.30. 12:55:09

Azért azt ne felejtsük el, hogy itt két balkáni országról, és annak állampolgárairól van szó.

Commandante Jayasuriya 2011.07.30. 12:57:20

@Moan:
@bájgúnár:

Három Karlovackora...! :))

@ringer:

Ne ragozd...:)

laci_52 2011.07.30. 13:03:18

Amit ezzel az okossággal meg lehet spórolni, úgyis lehúzzák máshol az emberről. Kegyetlen világ van, minden trükközési lehetőséget ki kell használni.

bájgúnár 2011.07.30. 13:08:48

@ÖREG:
Ha a számokat ismered akkor a végösszeget letudod olvasni a kútról is tankolás végén.Ehez még tolmács sem kell.Legfeljebb számtantanár.Bocs magaslabda volt!

ÖREG 2011.07.30. 13:16:32

@bájgúnár: hát persze kedves bájgúnár! Nagyon fiatal lehetsz, ha ennyire kész vagy a riposztra.

Mérges 1234 2011.07.30. 13:24:54

Nos az én fizetésem hálistenek több, mint 500.000 Ft nettóban, de mégis a hajam égnekáll a fizetős arkolásért.

Budapest belvárosában még meg is értem, de mikor egy javarészt turistákból élő ország, a turistákat sarcolja, csak mert megteheti, ilyen faszságokkal azt nem csipázom.

Mégegyszer, forgalmas túlzsufolt helyen rendben, de pl. egy uszoda előtt a vendégeket sarcolni ganajság.

Így aztán szerintem, ez a dolog rendebn is van, ganajsággal a ganaság ellen.

McKinney 2011.07.30. 13:28:35

Az automatába pénzérmét kell dobni, nem? Senki be nem bizonyítja, hogy szándékosan került bele más országbeli pénz, és nem tévedésből. Ha már gépekre bízzák az árbevétel beszedését, akkor az ő bajuk, hogy szarul működik.
A pénztárosnő is leellenőrzi a készpénzt amit kap, ha elbassza tőle vonják le.

K0vasz 2011.07.30. 13:30:58

Hű, ezt a "felcserélhetőséget" én anno még az osztrák szafari parkban fedeztem fel olyan 8 éves forma koromban:) (aztán később a szlovákoknál, ott 20 forintossal is ment a csocsó:))

bájgúnár 2011.07.30. 13:31:37

@ÖREG:
Nem sértésnek szántam!

handras 2011.07.30. 13:33:10

@Moan: Természetesen megérik a pénzüket Ők is. Én is jártam ugyanígy, de kiderült én voltam a balfék, mert leállításhoz nem ugyanazt kell küldeni mint indításhoz, hanem simán ennyit: stop

bájgúnár 2011.07.30. 13:36:12

@Doubledecker:
Nos a horvátoknál a fűrdésért és a part melletti várakozásért nemkell fizetni.Nagyvárosaikban meg természetes mivel évente több mint ötmillió túrista lepi el őket.Trogir,Zadar,Dubrovnik óvárosában akkora a tömeg hogy egy tűt nemlehet leejteni.Persze hogy próbálják szabályozni a parkolást.Oszt nálunk vaj miért kell nevesincs utcákban is fizetni a parkolásért ahol alig közlekedik jármű?Nó lehúzás az pont nálunk van.Szeretném hacsak annyi fizetős parkoló lenne kicsi hazánkban minta horvátoknál.

Szergej55 2011.07.30. 13:39:20

magyarország ismét öregbítette hírnevét. Aztán mindenki azon csodálkozik, hogy senki sem szereti őket. Nem kellene annyit cigánykodni.

Zozi79 2011.07.30. 13:39:28

Egyrészről ez a poszt meg a kommentek tök jó reklám annak, ami ellen a poszt elvileg szót emel.

Másrészről: van egy ismerősöm, aki telefontársaságnál dolgozik, régebben ürítettek nyilvános készülékeket.

És most nekem így van pénzérmém kb. 25-30 országból, köztük arab, cirillbetűs pénzekkel, egy sor európai országból, meg még máshonnan is. Nyilvánvalóan szegény országunkat akarták támogatni ezekkel az idelátogató turisták és még véletlenül sem olcsóbban telefonálni...

Szóval el lehet felejteni, hogy ez magyar sajátosság.

In Motion 2011.07.30. 13:39:51

Horvatok is atvertek egyszer, amikor eloszor jartunk naluk. Az autopalyan a fizetokapunal 10 kuna helyett 10 tolart (ex-szloven penz, kb. annyit ert mint a forint) adtak vissza. Na most az ex jugo allamokban elegge jellemzo, hogy a penz a nemet markara hasonlit, ezert nem lehetetlen osszekeverni.

Zozi79 2011.07.30. 13:40:44

Egyrészről ez a poszt meg a kommentek tök jó reklám annak, ami ellen a poszt elvileg szót emel.

Másrészről: van egy ismerősöm, aki telefontársaságnál dolgozik, régebben ürítettek nyilvános készülékeket.

És most nekem így van pénzérmém kb. 25-30 országból, köztük arab, cirillbetűs pénzekkel, egy sor európai országból, meg még máshonnan is. Nyilvánvalóan szegény országunkat akarták támogatni ezekkel az idelátogató turisták és még véletlenül sem olcsóbban telefonálni...

Szóval el lehet felejteni, hogy ez magyar sajátosság.

Moan 2011.07.30. 13:40:51

@ringer:

Szerintem a Karlovacko finomabb. :))))

Moan 2011.07.30. 13:42:26

@Doubledecker:

Ezt mindenképp hozzá kellett Tenned, hogy mennyit keresel. :))

v2peti 2011.07.30. 14:01:01

2 kunás: egyszer a Tesco-ban 10 Ft-os helyett azt kaptam. Reklamáljak? Minek, 60 Ft-tal többet ér!

Schilling: Felsőőrön (Oberwartban) az egyik áruház előterében volt egy automata (én is láttam). Felül egy kalitkában volt egy beszélő műpapagáj. Ha bedobtad a pénzt, akkor kiadott alul egy kisméretű műpapagájt. (talán a kinderfiguránál valamivel nagyobbat) Élelmes magyarok itt is rájöttek arra, hogy forinttal is működik az automata. Mivel oda sok magyar jár ki, a bevásárlótúrizmus idején meg még többen voltak, ezért tele volt forinttal az automata. Sógorék megelégelték és bekenyényítettek. Ugyanis a következő történetet hallottam.
Srác bedobja a forintot, a papagáj megszólal: Ungarische Forint, Ungarische Forint...
Srác vörös fejjel elhúz.
Nem ellenőríztem le, mert ciki lett volna. Hogy magyarázzam ki magam, hogy ez csak próba volt?

Büszke_troll 2011.07.30. 14:11:47

"Arról nincs információnk, hogy a horvát parkolótársaságok alkalmazottainak mennyire szúr szemet a magyar luxusautók egy részének legfontosabb optikai tuningja, az okosba' kibulizott rokkantmatrica."

10 forintossal átbaszni az automatát pont olyan csalás, mint rokikártyával csalni, a különbség mindössze annyi, hogy a tízforintos csaláshoz kevesebb utánjárás szükséges.

A szavazás eredménye csak azt mutatja, az átlag csóringer pont olyan köcsög, mint a gazdag.

ÖREG 2011.07.30. 14:20:09

@bájgúnár: Oké! Rendes fiú vagy! Sok szerencsét!

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.07.30. 14:36:10

ezzel az egésszel nem a horvátoknak gyűlik meg a baja. hozzájuk odamegy pártízezer szarrágó magyar, akik a hét végén hazamennek.
ebben a nyomorult magyarországban meg 365 napig van összezárva ez a sok szarrágó, egymást háromszáz forintért átbaszó magyar. na ez a baj béláim.

makacshalacska 2011.07.30. 14:53:30

@milliliteratura: jó lenne ha nem általánosítanál, meg még pár "szarrágó", a többséget se menő általánosítani nem csak a három kedvenc kisebbséget(tücsök ,zsiráf, búza) vagy lehet menő csak akkor nem kell megsértődni/meglepődni ha ugyanazt kapjátok vissza amit adtok...

svinjahond 2011.07.30. 14:55:22

@popocatepetl: ebben igazad lehet. Nem ők a törzsközönség. De a tábla a sógoréknál - valljuk be - leginkább miattuk, nekik készült! Miért is vennék magamra - magyarként - olyasmit, amit korábban más magyar ÁLLAMPOLGÁRSÁGÁTÓL MÉG NEM MEGFOSZTOTT honfitársam csinált? Amúgy, kár a magyarság erkölcsi színvonalát ilyesmi posztokkal taposni: nagyon sok poszt-szocialista ország - és nem csak a Balkánon! - még ott se tart e tekintetben, ahol mi. Egy nyugati példa: jártam '92-ben egy nemzetközi agrár-ipari szakkiállításon Grazban és ott működtettek egy amolyan shilling aprópénzes játékgépet - mai nevén nyerőautómatát - és mikor a bedobott 10 schillingem már kb. 560-at ért és ki akartam szállni, megnyomtam a "kifizetés" gombot, egyszerűen zenélt egyet és lenullázta a számlálót! Sokáig nem fájt annyira bármilyen anyagi veszteség, mint az a 10 schilling! Pedig az "nyugat" volt... Csak a naív srác korrektséget várt, semmi több! Ezért bírom az ilyen posztokat.

@phrascarica: háát, akkor jó nagy balek lennék! Eleve, ha nem fogadják el a "jó kemény" magyar forintot, akkor nem tartom a zsebemben külföldön. Ha meg igénybe veszem a TISZTA FELTÉTELEKKEL MEGHÍRDETETT SZOLGÁLTATÁST, akkor kifizetem a megállapított ellenértékét, VAGY NEM VESZEM IGÉNYBE! De semmiképp nem cigánykodok! Ott voltam kamasz koromban, mikor két osztálytársamat vitték el egy vidéki megyeszékhelyen a suliból a rendőrök, mert az egyik lakótelepi játékteremben köszörült alátétekkel hajtották a flippereket, meg a nyerőgépeket is. Nyolcadikosok voltak és elb*szták az életüket ilyen ifjúkori fass*ág miatt. Jó lecke volt, egy életre!

makacshalacska 2011.07.30. 14:59:51

@Zozi79: a magyarozás a lényeg, nem a tények, ezért is tartunk itt, ilyen a zértelmiség nagyobb része... magát europérnek hiszi, magyarozik ,utál, gyűlöl...aztán számon vélt sérelmeit a többségen, gyomorforgató egy társaság

Vittore. 2011.07.30. 15:07:31

Én múltkor véletlenül a zöldségesnél 1 euróssal fizettem 100 forintos helyett. Neki végül is nyereség, nekem is, mert kurvára nem lehet itthon az apró eurót beváltani...

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.07.30. 15:07:49

@makacshalacska: akkor idézzed, hol általánosítottam drága barátom.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.07.30. 15:11:24

@svinjahond: ha te egy nyerőautomatából vonsz le következtetéseket, akkor... no mindegy.
képzeld, ausztria alacsonyabb népsűrűségű zónáiban szokás volt úgy újságot árulni, hogy egy nejlontatyóból kivetted a lapot, a perselybe meg bedobtad mellé a pénzt. totál rád volt bízva a dolog. és a rendszer működött.

makacshalacska 2011.07.30. 15:19:07

@milliliteratura: "ebben a nyomorult magyarországban meg 365 napig van összezárva ez a sok szarrágó, egymást háromszáz forintért átbaszó magyar"

na ennyit erről, a magyar helyére helyettesítsünk be akármilyen kisebbséget, biztos azt is szívesen olvasnád...

Kelly és a szexi dög 2011.07.30. 15:32:34

A parkolásért díjat kérni nem más, mint lopás!

Ez ellen a lehúzás ellen minden módszerrel harcolni kell!!!

akimellon 2011.07.30. 15:39:59

szerintem a horvátok azért emelik meg a park. díjat, mert nyáron a hatványozódik az ott lévők száma, és...... mint a világon mindenhol áttételes módon igy próbálják a városban lévő autók számát csökkenteni, tehát kb dugódíj. Persze a magyrnak a seggéhez nőtt az autó, és 5percet nem bír gyalogolni........./ hú, lehet hogy, 10percet kéne? tényleg, pl. Zadar annyira "uncsi" hogy ott csak a kipufogó gőz, meg a sok autó....

Phrascarica 2011.07.30. 15:40:50

@svinjahond: mondom: véletlenül
Velem nem ritkán előfordul hogy többet vagy kevesebbet adok a pénztárosnak, ha a pénztáros elrakja akkor így jártam, ha a visszajárót nem számolom meg -95%-ban csak súlyra becsülöm meg - és többet ad akkor ő járt így, ha szar az automata akkor így jártak!
Pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadok el!

Phrascarica 2011.07.30. 15:42:11

@Vittore.: Exclusive Change (pl Dunakeszi Auchanban) 200 Ft/Euroért beváltja, de hozzál 500-at belőle én is beváltom :)

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.07.30. 15:53:25

@makacshalacska: a téma-réma idején hiányoztál a suliból? írtam, hogy lemennek a horvátokhoz, majd hazajönnek. nincs meg? többet akkor se segítek.

péess, tőlem olyan kisebbséget meg többséget meg egyenlőséget szidsz, amilyet csak jól esik. ha valaki elbaszott életét csak ez enyhíti átmenetileg, hát tegye.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2011.07.30. 15:54:40

@Kelly és a szexi dög: szerintem a sörért pénzt kérni lopás. harcoljunk ellene.

(apropó, két kamion soproni van eladó.)

Harley 2011.07.30. 16:14:55

@Büszke_troll: Nálad a pont !!! Ráadásul a csalók most irkálják az önigazoló kis kommentecskéiket és adják a tippeket a többi tahónak , ettől occsó csalók . Röhögnek azon hogy milyen hülye a másik ,mert nem tapsol az "okosba " elkövetett simlisségüknek . Milyen büszke a tapló mikor bedobta a 10 forintosait a zadari parkoló órába , aztán büszkén fujtatva beül gyerekei közé a kocsiba , és anyu mondja látjátok milyen ügyes apukátok van . Erre vagytok büszkék ?

Camappa 2011.07.30. 16:47:38

Na és mi van azokkal a magyarokkal, akik több száz kiló ötven forintossal veszik az irányt különböző EU országokba, ahol cigiautómatákat fosztanak ki ezzel a leleményes módszerrel :D.

Rothstein 2011.07.30. 16:51:53

1. Zadar=Zára Trogir=Trau mert akkor használjunk Bécs helyett Wient. Az még a miénk sem volt 5 rövid évet kivéve

2. Csalni nem szép dolog. Büszkének lenni rá még csúnyább.

3. Szintén etikátlan nyárra jól megemelni a parkoló díjakat, ergo. jól levámoljuk a turistákat.

4. Ettől függetlenül ezeket más nemzetek is simán megteszik (anno dinárral, lejjel, drachmával).

5. Ha a magyarokba bele lehet rúgni valahol, akkor ez a blog mindig megteszi. Ha annyira imádják a szerzők Szerbiát, a magyarokat meg annyira nem, miért nem költöznek vissza? Ettől a "vajmagyar" mentalitástól hánynom kell.

Látnok. 2011.07.30. 16:54:43

@Camappa: "Na és mi van azokkal a magyarokkal, akik több száz kiló ötven forintossal veszik az irányt különböző EU országokba, ahol cigiautómatákat fosztanak ki ezzel a leleményes módszerrel"

Az van, hogy bunkó állatok. De érdekes módon ezek a legbüszkébbek arra, hogy magyarok. Még az is lehet, hogy ott a nagymagyar matrica a kocsiján.

Styxx 2011.07.30. 17:05:10

@Rothstein:
"a zadari (Zára)" mindkét írásmóddal leírtuk.
"5. Ha a magyarokba bele lehet rúgni valahol, akkor ez a blog mindig megteszi. Ha annyira imádják a szerzők Szerbiát, a magyarokat meg annyira nem, miért nem költöznek vissza? Ettől a "vajmagyar" mentalitástól hánynom kell."
Hírt hoztunk le, ráadásul opcionális szavazási lehetőséget biztosítottunk. Ha ezt magyarokba rúgásnak érzed nem lenne könnyű az életet. Mellesleg vajmagyar gyökereim ellenére (vagy méginkább) miért ne lennék annyira magyar mint te?

Rothstein 2011.07.30. 17:15:25

@Styxx:

Esetleg úgy kellett volna írni hogy zárai (Zadar), de ezt nem is nektek címeztem, hanem inkább a hozzászólóknak, akik annyira műveletlenek, hogy egy városnak a magyar nevét sem tudják.
Maga a hír max fele része a cikknek. A többi már vélemény.
Az opcionális szavazási lehetőség 3. pontja pedig provokáció és kifigurázás. Egyáltalán nem vicces.
Az a baj veletek "vajmagyarokkal", hogy nem tartotok össze.
Azért teszem idézőjelbe ezt a kifejezést, mert nem szeretem használni. Sem a vajmagyart, sem a mélymagyart. A blog hangvétele (nézegetve a cikkeket) viszont abszolút szerb párti és magyar ellenes(a szerb hibákat kicsinyíti, bagatellizálja, a magyarokért felnagyítja). Ha magyarnak tartod magad, miért viselkedtek így?

diesel12 2011.07.30. 18:05:24

Amirol a cikk szol az egy gusztustalan, kicsinyes, csori, balkani magatartasmod. Sajnos tenyleg igaz. A szerbeket nem kellene most jelenleg szobahozni, hiszen Zadar azt hiszem Horvatorszag terulten fekszik. A magyar nevet meg teljesen felesleges hasznalni. Gondolom az olaszok sem Pannoniarol beszelgetnek amikor egy magyarorszagi utrol ternek haza.
Amugy meg nalunk es tolunk keletre ez afajta viselkedesmod "gizda" sokak szamara. Ez ego dolog.
A parkolasi dijak emeleset etikatlannak lehet tartani, de ez is altalanos dolog mifelenk. Ez olyan megszokott, bevett szokas. Ismerjuk ezt mi is a Balatonrol.

diesel12 2011.07.30. 18:09:38

@pukancs: ezt most komolyan irtad? Mert viccnek rossz, komolynak meg beteges.

tuningfine1 2011.07.30. 18:10:14

@Ernő (WebSEO):
Szinte az összes érmével működő kütyü elfogadja az 50 forintost,még most is...

diesel12 2011.07.30. 18:16:12

@hoseman:
Meg jo hogy fizetsz, azert hasznalhatod, azert parkolhatsz. Erre nem kell buszkenek lenni, persze lehet az is, hogy tot vagy, akkor megint mas a helyzet. Meg kituntetest is erdemelnel, hogy szepen irsz magyarul. Amugy te is csak egy csori vagy, hogy nem regisztralod az autod itthon. Ugyanugy lehuzod az allamot, mint a tobbi buszke aki kulfoldi rendszammal jar. Gratulalok neked! Ugyes vagy!

bájgúnár 2011.07.30. 18:34:01

@pukancs:
Bocs az OFF ért!
Horvátok akiket te lopott országgal vádolsz 1990 es években amikor meginditották a háborujukat felajánlották azokat a területeket a magyar kormánynak cserébe ha segitjük katonailag őket..Arról hogy az Antalféle bagázs beszari módon lemondott arról hogy a történelmi pillanatot kihasználva/jugoszlávia szérobbanása/igényt jelentett volna be elszakított területeink visszaszerzésére nem a horvátok tehetnek.Beszari népnek nincs szava sehol a világpolitikában.Köszönd a bátor politikusainknak akik seggetnyalva nyugatnak mindíg bizonygatják hogy nemtartanak igényt az elrabolt területeinkre.A lehetőség óriási voltJugoszlávia felbomlásakor.

Andreas2 2011.07.30. 18:41:24

kutyuska 2011.07.30. 11:13:58
"Miért csodálkoznak?
Össznépi elfoglaltság a horvátoknál a turisták lenyúlása. Már az első autópálya fizetőkapunál "véletlenül" rosszul adtak vissza."

Az első horvát kapu legendás hírű. Kétszer haladtam át rajta, mindkétszer kevesebb visszajárót kaptam. De Boszniában is megérik a pénzüket. Szarajevónál meglátom hogy van autópálya is, remek, spórolunk egy kis időt. A kapuhoz közeledve nem látom kiírva az árakat, csak azt hogy a helyiek adnak egy pénzérmét a sorompót kezelő embernek, majd bizonylat nélkül áthajtanak. "Euróban mennyi a díj?" - kérdezem angolul. "5 euro" vágja rá kapásból az alkalmazott. Fizetek, megyek 34 km-t és véget ér az autópálya. WTF? Itthon megnézem az autópálya cég honlapját, 2 KM vagyis 1 euro lett volna a díj erre a nyúlfarknyi szakaszra.

preston 2011.07.30. 18:51:53

@svinjahond: ez egy nagyon jó indomagyar ötlet.
ráadásul a bevezetés annyira megdrágitaná a parkolást, hogy jelentősen javulna a forint árfolyama a kunával szemben. vagy egy db 10 ft egy db 100 ft érne.
ilyenre már két példa volt a történelemben.
amikor a sah elöl menekülő gazdagok egy db szazdollárosért 120 dollart adtak apróban.
egy izben pedig a forma I-en láttak egy németet a húsz forintos érmével müködő wc box előtt, aki 1000 forintot sem sajnált volna egy 20 ft érmééért.

preston 2011.07.30. 18:56:43

@bájgúnár: te nem rokona vagy tanitványa vagy annak a szenilis fütyinek, aki szerint egy magyar huszár felér öt rakétával?
Mert elég lett volna a diszszázadot oda küldeni, talán egyenesen a diszszemléről.

Fullánkos Algol 2011.07.30. 19:04:07

remélem európa talál majd valami gyógyszert a magyarbűnözésre. magyar ne lopj!

Phrascarica 2011.07.30. 19:07:00

@Rothstein: "4. Ettől függetlenül ezeket más nemzetek is simán megteszik (anno dinárral, lejjel, drachmával)."
Görög parkolóóra?
Még sohasem láttam, ettől függetlenül biztos van, de ott általában nem a turista lehúzása a cél. Tengerparton még pl sohasem láttam, és üdülőhelyen sincs, még a főutcán sem!

Phrascarica 2011.07.30. 19:15:12

@bájgúnár: "Horvátok akiket te lopott országgal vádolsz 1990 es években amikor meginditották a háborujukat felajánlották azokat a területeket a magyar kormánynak cserébe ha segitjük katonailag őket."
Ez már mekkora? ÉS el is hiszed amit írsz?
"Beszari népnek nincs szava sehol a világpolitikában."
Még jó hogy nem vittek bele minket egy háborúba pár szaros négyzet kilométernyi területért! Noormális vagy? Szeretnél a a nyakadba még egy trianont?

Phrascarica 2011.07.30. 19:21:20

Egyébként pedig kurvára nem kéne a Balkánról Magyarországot és a magyarokat szídni-cikizni. Mi olyanok vagyunk a Balkánhoz képest mint hozzánk képest a svájciak (a német rész of course)!
A Balkán bármely részének -illetve bármely népének- hozzánk hasonlítása egyszerűen degradáló ránk nézve!
Ezt a maszlagot kizárólag az eszi meg aki még sohasem járt a Balkánon!

Balt 2011.07.30. 20:04:27

T. blogger! Van már magyar útleveled, vagy vízum nélkül utazhatsz a baráti Horvátországba...? (Ezt csak a "nagymagyarországos Q7-esért".)

bájgúnár 2011.07.30. 20:05:29

@phrascarica:
ttp://szentkoronaradio.com/elszakitva/2010_01_03_ha-kell-karpatalja-hat-vigyetek

Hanzy · http://bblogja.blog.hu 2011.07.30. 20:28:08

Aki annyira szidja a hotvátokat, annak egy apró adalék...: Biograd-ból kommentelek, 5 napos nyaralás, tegnap voltunk Zadarban várostnézni... A lenyúlós 12 kn-s parkolás átszámolva 380Ft, ami kicsit olcsóbb, mint a nem lenyúlós Pesten... Ha odamégy a parkolóőrhöz (akiből van a parkolók környékén jópár...), angolul jelzed neki, hogy nincs apród, tudna-e segíteni, készséggel ad jegyet, angolul tájékoztatva, hogy tedd ki a szélvédőre, mert csak úgy érvényes, ezt ugye a pesti mikulászacskót pakolgató faszi is megcsinálja (ad jegyet, meg angolul értelmesen tájékoztat, aha...)

Én az első etapot automatában fizettem (kunával, bár van nálam forint is...), a második résznél nem volt apróm, azt parkolóőrtöl vettem, 18:50-kor szó nélkül 19:00-21:00-ig adta a két órás jegyet, kis késéssel értem vissza az autóhoz (21:20-ra), nem találtam rajta büntető cetlit (a fickó ott volt akkor is 30-40 méternyire...)

Bárcsak a pesti parkolás lenne ilyen "bunkó lenyúlós"...

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2011.07.30. 20:40:40

@Rothstein:
"A blog hangvétele (nézegetve a cikkeket) viszont abszolút szerb párti és magyar ellenes (a szerb hibákat kicsinyíti, bagatellizálja, a magyarokért felnagyítja). Ha magyarnak tartod magad, miért viselkedtek így?"

Különben is Stockholm-szindrómásak vagyunk. Ezt kihagytad.

MTi 2011.07.30. 21:07:06

@bikmakk: ugye lesz szerbes-magyaros-horvátos vízilabdás poszt? :) hétfőn érkeznek haza az "ezüst" fiúk. Egyébként egy zentai srác igazolt az Európa-bajnok Partizanba:
magyarszo.com/fex.page:2011-07-25_Tundermese_a_nepkerti_medence_szelerol.xhtml
meg Koszovós? nagyüzem volt ma a belgrádi parlamentben....

mörfi 2011.07.30. 21:08:12

Anno a 90-es évek legelején egy nagy budapesti kollégiumban a szovjet 5 kopejkás érméket ( értéke kb.1Ft volt ) 10 Ft-os áron lehetett eladni az afrikai, ázsiai diákoknak, akik a 20 Ft-os helyett használták a matávos telefonautomatákhoz.....

lószúnyog 2011.07.30. 21:28:19

Sziasztok,
szerintem, ha nem tetszik Horvátország, meg az ahogyan ott a dolgok működnek nem kell odamenni.
Ha sokallom a parkolást nem parkolok oda, ha sokallom a szállás díjat nem szállok meg épp ott. Lehet menni a nagyon turistakedvelő, kedves és legalább olyan szép tengerű görögökhöz,stb.

A horvátok szerintem az utóbbi pár évben annyira elszemtelenedtek (általánosságban) mint azelőtt a balatoni szállásadók, vendéglősök. Majd ha az emberek lassan elszoknak onnan, akkor ismét leszállnak a magas lóról (úgy mint nemrégiben a Balatonnál), és majd reális árak lesznek ott is.
...
Akinek meg nem tetszik, hogy a srbija.blog nevű blogon "vajmagyar" kommentek is vannak, akik akár Magyarországról vagy a külhonból írnak, azok a blog olvasása helyett menjenek és igyanak meg egy pohár vizet, idegesebbek forró vizet nyugtató hatású füvekkel. Az jót tesz.
:-)

Phrascarica 2011.07.30. 21:45:08

@bájgúnár: azért ez nem igazán autentikus forrás, és nyilvánvaló, ha bármelyik országot megtámadtuk volna a többiek összefogtak volna ellenünk és mint mindig, most is mi szívtunk volna jó nagyot.

Phrascarica 2011.07.30. 22:22:20

@lószúnyog: pontosan így teszek, nem megyek, az elmúlt 12 évben 5X voltam, utoljára kb 5 éve, azóta nem, utálom hogy mindenhol lehúznak utálom hogy szar a tengerpart, utálom hogy klíma csak elvétve volt, utálom hogy a tengerpartot beépítették, utálom hogy nem beszélnek csak horvátul.
A szerb autópályán mostanában nem, de 2-3 éve még folyamatosan próbáltak lehúzni, a macedon autópályán pedig az első kapunál még mindig megy a lehúzás, amiért már nem is szivatom magam inkább mosolyogva adok neki +1 eurót és hozzáteszem "költsd patikára"

lószúnyog 2011.07.30. 23:24:37

@phrascarica: biztos hozzáállás kérdése is, de én nem ezt tapasztaltam. Nem a magyarorszsági lehúzós utazási irodákat választottam, hanem a kiválasztott helyen felkerestem több szállásadót, és végül az egyikkel egyeztettem, lefoglaltam a szállást.
Odaérve a szállás csodálatos volt, két kisebb erkélyünk volt mindkettő a tengerre nézett, plusz egy nagy tetőterasz is volt amit szintén használhattunk. Klíma is volt, tisztaság, kedves vendéglátók.
Sehol nem vágtak át.Mindenhol kedvesek voltak.
Nem mellékesen megjegyzem, hogy szerb-horvátul beszéltem mindenhol...talán ezért.
De ha Görögországba megyünk, vagy Olaszországba én azért veszem a fáradságot, hogy megtanuljak néhány alapmondatot, szerintem ez nem csak kulturáltság kérdése, de hasznos is.
Az, hogy sok horvát nem beszél angolul az lehet, viszont erre meg azt mondom, hogy sok magyar meg egy szót se tud horvátul.

Phrascarica 2011.07.31. 00:36:42

@lószúnyog: "Nem a magyarorszsági lehúzós utazási irodákat választottam, hanem a kiválasztott helyen felkerestem több szállásadót, és végül az egyikkel egyeztettem, lefoglaltam a szállást."
Én 16 éve nem utazási irodázok, elindulok amikor jólesik mindig találtam szállást, és mindig a parton, nem a 3.-12. utcában a parttól 2 km-re.
"Az, hogy sok horvát nem beszél angolul az lehet, viszont erre meg azt mondom, hogy sok magyar meg egy szót se tud horvátul. "
Az idegenforgalomban azért illik legalább angolul megszólalni egy szállásadónak. De Görögországban is találkoztam sajnos ilyennel, de ő meg hívta a sarki üzletben dolgozót aki tolmácsolt és mindent megoldottunk gögög nyelvtudás nélkül is.
"Odaérve a szállás csodálatos volt, két kisebb erkélyünk volt mindkettő a tengerre nézett, plusz egy nagy tetőterasz is volt amit szintén használhattunk."
...és milyen messze volt a tengertől, konkrétan?

Phrascarica 2011.07.31. 01:04:42

@lószúnyog: ...és még valami eszembe jutott, az ár/minőség, na abban mostanság verhetetlenek a görögök.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2011.07.31. 13:42:26

@MTi: Nem tudom, írsz valamit?
Halál komolyan mondom: küldd el és lehozzuk, ismersz minket. Én jelenleg jól megérdemelt nyári szünetemet töltöm még 1-2 napig. Csak az idő fos.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.07.31. 18:20:00

Ej, ha nekem kocsim lesz. Az biza fekete terepjáró, sötétített üveggel, UKRÁN rendszámmal. Az elfér bármerre, és hiába lopják el, az első szóra visszaadják, lemosva.

Parkolóóra-átcseszés bűntény-e? Külföldön Interpol érte elkap-e?

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.07.31. 18:23:28

Az amúgy megvan, hogy Olaszba meg a helyiek játsszák ugyanezt? Útszéli vizesblokk, fizetős, 1 v. 2 euro. Lényeg, hogy totál olyan, mint a 100-as érme. És a digók rendesen mondják is, h 100 HUF lesz. Mindez a 15 évvel ezelőtti euro árfolyammal.

Maisie MacKenzie 2011.08.01. 10:02:18

@tundrazuzmo:

"És a tecsoban is szlovák rendszámú bevásárlókocsit használok szerb ötdínárossal."

Én a bevásárlókocsikhoz egy baszott nagy csavaralátétet használok! :-)

Én is úgy találtam egy kocsiban, de nagyon megtetszett.

Szlovákiában még az € előtt a 10 koronást lehetett "helyettesíteni" magyar húsz forintossal, de ott nem csináltak ebből ügyet.

Tapogatott Kukorica 2011.08.01. 11:23:54

A hanyatló imperialistákat is végre legyőzhetnék a magyarok emígyen. A XXI. században már nem hátrafelé nyilazunk, hanem az USA kólaautomatáit fosztogatjuk 10 forintosokkal, míg végül az egész rendszerük összeomlik, s a világ megtanulhatja végre, ki a kokikirály! Javaslom minden magyarnak a 2x50 darabos 10 forintos rolni kiosztását, hogy végre minden, a hazáért és az "Új Rendszer"-ért tenni akaró hazafi határainkon innen és túl végre felvehesse a harcot a kizsákmányoló karvalytőke ellen! Célpont bármilyen automata (kivéve Túró Rudi automaták!), csocsó és billiárdasztal (kivéve ha magyar mezben vannak a bábuk; ill. csak piros-fehér-zöld golyók vannak az asztalon!), parkolóautomata (itt nincs kivétel, mert magyar automatába is nyugodtan dobhatod, legfeljebb államadósság-csökkentésre fordítjuk!). Világ magyarjai egyesüljetek, hajrá!

Styxx 2011.08.01. 13:06:04

Kapásból három poszt a szerinted indokolatlanul szerbpárti, magyarellenes termésünkből:

@Rothstein: srbija.blog.hu/2010/09/14/magyarveres_szajbavago

srbija.blog.hu/2008/05/22/mindenkinek_van_egy_alma

srbija.blog.hu/2008/11/11/80_even_tul_gyogyulo_serulesek_1

Annak ellenére, hogy művelt vagy (a kommentedben nyüzsgő helyesírási hibák bizonyára elírások, velem is előfordul az ilyesmi), valamiféle sértettségből táplálkozó katyvasz irányítja gondolkodásod.
Ugyan vannak jó meglátásaid, például, hogy kisebbségiként kétnyelvű környezetben következetesen kellene használni az anyanyelvet, hogy vegye magát észre a többség, de mégis egyfajta pökhendi kioktatás, ami jellemez. Korábban írtad, hogy már nem jársz a Délvidékre, mert elkeserít a vajdasági magyarok szolgalelkű meghunyászkodása. Progresszív javaslattal viszont nem rukkoltál elő. A pesszimista sirám a lételemed.Valamint egy Index-címlapról olykor bepottyanó, felületes megmondóember vagy.
Sajnos előbb tudnálak elképzelni olyan embernek, mint aki 9 éven keresztül írja 1500 oldalas katyvaszát, majd lemészárol 69 fiatalt egy szigeten, mintsem aki a jövőbe tekintve értéket teremt. Inkább tűnsz Breiviknek, mintsem Habsburg Ottónak. Mielőtt a hányinger kerülget téged a blogunk miatt, kösd fel a gatyaszárad alkalmi olvasótársam, hogy a rólad kialakult képem módosuljon.

Styxx 2011.08.01. 13:07:10

@Rothstein:
Kapásból három poszt a szerinted indokolatlanul szerbpárti, magyarellenes termésünkből:

srbija.blog.hu/2010/09/14/magyarveres_szajbavago

srbija.blog.hu/2008/05/22/mindenkinek_van_egy_alma

srbija.blog.hu/2008/11/11/80_even_tul_gyogyulo_serulesek_1

Annak ellenére, hogy művelt vagy (a kommentedben nyüzsgő helyesírási hibák bizonyára elírások, velem is előfordul az ilyesmi), valamiféle sértettségből táplálkozó katyvasz irányítja gondolkodásod.
Ugyan vannak jó meglátásaid, például, hogy kisebbségiként kétnyelvű környezetben következetesen kellene használni az anyanyelvet, hogy vegye magát észre a többség, de mégis egyfajta pökhendi kioktatás, ami jellemez. Korábban írtad, hogy már nem jársz a Délvidékre, mert elkeserít a vajdasági magyarok szolgalelkű meghunyászkodása. Progresszív javaslattal viszont nem rukkoltál elő. A pesszimista sirám a lételemed.Valamint egy Index-címlapról olykor bepottyanó, felületes megmondóember vagy.
Sajnos előbb tudnálak elképzelni olyan embernek, mint aki 9 éven keresztül írja 1500 oldalas katyvaszát, majd lemészárol 69 fiatalt egy szigeten, mintsem aki a jövőbe tekintve értéket teremt. Inkább tűnsz Breiviknek, mintsem Habsburg Ottónak. Mielőtt a hányinger kerülget téged a blogunk miatt, kösd fel a gatyaszárad alkalmi olvasótársam, hogy a rólad kialakult képem módosuljon.

h-turul 2011.08.08. 23:18:39

...kell több? Nem mond ez eleget?...

svinjahond 2011.08.13. 10:54:17

Az utolsó 10-15 hozzászólást elolvasva rájöttem, hogy az összeomlás elkezdődött... Amit ma civilizációként ismerünk, az utolsó köreit futja. "Isten" irgalmazzon bűnös lelkünknek! ;)
süti beállítások módosítása