Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) ujvidek (20) újvidék (2) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Egy bosnyák nő a gázai pokolban: Házak dőlnek össze, nőket és gyerekeket gyilkolnak, minden másodpercben meghalhatunk

2014.07.17. 12:12 Styxx

gaza1-610x259.jpg

Szerencsétlen Sutka felcserélte a szart a fosra, amikor a kilencvenes évek boszniai háborújából elmenekült, éspedig a Gáza-övezetbe.

Hozzáment egy palesztin férfihez, bizonyos Abu Salehhez és az Al Jazeera tudósítójának elmesélte, hogyan éli meg családjával a legújabb izraeli inváziót. Elmondta, hogy családjával nap mint nap rettegnek, mert attól tartanak, hogy az ő házuk is bármelyik pillanatban egy izraeli támadás célpontjává válhat.

"Ramadán van, mindannyian böjtölünk – én, a gyerekeim és a férjem. Körülöttünk házak dőlnek romba, mindegyik pillanatban egy újabb és újabb. Korábban nem volt ilyesmi, pedig már 24 éves élek itt. Régebben, amikor lőtt a tüzérség, pontos célpontra lőttek, most azonban minden ház célpont." – mondta a könnyeivel küszködő asszony az Al Jazeera tudósítójának.


A gázaiak megpróbálják kikerülni a lövedékeket, ám nincs hová elmenekülniük, mondta még el az Al Jazeerának a Boszniából áttelepült asszony.

A gázai eseményeket nehéz leírni: kéz-, és láb nélküli gyerekek, rokkantak, kijárási tilalom a mindennapok részei. A mindösszesen 360 négyzetkilométeres területen közel egymillió-négyszázezren élnek. Itt a világon az egyik legnagyobb népsűrűség (3.823 fő/Km2) különös tekintettel arra, hogy nem egyetlen városról van szó.

Viszonyításként: Budapest területe 525 négyzetkilométer és közel egymillió-hétszázezer fő a lakossága.


Az izraeli rakétatámadások kis túlzással olyanok, mint ha a brazil focivébé valamelyik, zsúfolásig telt stadionja fölött hatalmas teherszállító repülőgép, vagy helikopter húzott volna el, és röpcédulák helyett néhány raklapnyi téglát szórt volna a nézők fejére.

Sutkának és férjének öt gyermekük született. Egyikük jelenleg Bosznia-Hercegovinában egyetemista.
Az asszony a helyzetet a kilencvenes évek boszniai háborújához hasonlítja:

"Ugyanaz folyik, amit a szerbek tettek a bonsyákokkal Bosznia-Hercegovinában. Itt az izraeliek teszik azt a palesztinokkal. Nőket és gyerekeket gyilkolnak" – mondta el az Al Jazeerának nyilatkozó nő.

71 komment

Címkék: háború zsidók bosznia

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr506516087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

♔bаtyu♔ 2014.07.18. 08:19:09

Nézem a TV-ben a zsidó faszit, mélységesen fel van háborodva, hogy arról a területről visszalőnek, amelyet sok éve tartanak megszállás alatt, erőforrásait elrabolják, a palesztinok házait lerombolva zsidó telepeket építenek. A kereskedelmet blokkolják, az épületeket egyenként felrobbantják.

Azaz kb. azt csinálják, amit annak idején Varsóban a németek csinálták meg velük?

Kertigörény 2014.07.18. 08:19:33

mehet a demokrácia oda is.

I_Isti 2014.07.18. 08:30:28

Ja, azt elfelejtette ez a nő is mondani, hogy a hamasz terroristái mindeközben 12 tonna robbanóanyagot lőttek át izraeli területre.

Muad\\\'Dib 2014.07.18. 08:32:33

Micsoda remek flamebait poszt. :)
Most aztán lehet faszistázni, meg szemétbibsizni...

infiel 2014.07.18. 08:35:14

Hol vannak a demokracia vedelmezoi?

min 2014.07.18. 08:48:57

Na ja... Abdullahék meg hamuban sült pogácsákat lövöldöznek random izraeli területre ahova esik ott puffan módra.

2014.07.18. 08:50:54

@I_Isti: Így van. Én tudom, hogy izrael sem ártatlan bárányka, de ezt most nem ők kezdték. A barom palesztinok megválasztottak egy terrorista szervezetet, a Hamaszt, akik folyamatosan lövik Izraelt. Nem csoda, hogy előbb utóbb megunták.
Én eddig a paleszinok felé húztam, vagy inkább mindkettőt hülyének tartottam, de ez egy csürhe népség.
Az izraeliek még fel is hívták a lakosokat, mielőtt egy körzetet lőni kezdtek. A Hamasz mikor csinált ilyet? Elmebeget módon lőnek mindenre.

solesz · www.index.hu 2014.07.18. 08:53:33

Túl korán menekült ezek szerint el a kedves hölgy. Nem, nem a halálát kívánom. De a teljes falvak lemészárlása azért még messze van a 200-300 fős áldozatok számától. És ha minden másodpercben házak dőlnének össze, akkor hamar vége lenne a háborúnak.
És persze meg kell érteni, hogy aki ott van, annak a félelem a tanácsadója.
És persze azt is meg kell érteni, hogy ez egy kölcsönös konfliktus.
Aki egyik, vagy másik teljes felelősségét állítja, az messze nem ismeri a helyzetet, csak az aktuális indulát fejezi ki. Ki a zsidók ellen, ki pedig a palesztinok, még pontosabban a hamasz ellen.

solesz · www.index.hu 2014.07.18. 08:55:19

@ébrenjáró: a hamaszt nem választották. A hamasz átvette a hatalmat, de hivatalosan nem ők a vezetők, csak defacto. Palesztina köztársaság.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.07.18. 08:56:04

Valójában ez örök probléma, amikor két fél úgy visel háborút, hogy nem egyenlőek az erőviszonyok. Ilyenkor a szimpátia mindig a gyengébb fél oldalán szokott lenni, aki nem tud reguláris háborút viselni, hanem helyette terrorista (partizán) módszereket alkalmaz. Nyilván az erősebb fél kénytelen válaszolni, s mindig ő lesz a gonosz, hiszen ő az erősebb. Viszont sem szabad ez alapján megítélni a helyzetet: a partizánnak nincs mindig automatikusan igaza.

Muad\\\'Dib 2014.07.18. 08:58:13

@ébrenjáró:
Azért az kissé szarkasztikus mikor távozásra szólítasz fel valakit, aki nem tud hová menni, mert egy kvázi gettóba van zárva.

@min: @I_Isti:
Ezek az érvek viszont irrelevánsak. Attól, hogy mondjuk terroristák civileket vesznek célba, nem teheti ugyanezt egy demokrácia. Legalábbis, ha azt szeretné, hogy annak tartsák.

Amúgy akár tetszik, akár nem itt Izraelnek kellene mérsékelten eljárnia (akármennyire is vállalhatatlan baromságokat művel a Hamasz időnként), mivel mindig azé a nagyobb felelősség, aki az "erő" pozíciójából vesz részt egy konfliktusban, ez pedig itt Izrael. Csak sajnos ők sem képesek teljesen lemondani a vallási szempontokról, meg a cionizmus eszetlen követéséről.

Fergio 2014.07.18. 09:03:36

1948-ban létrehozták Izraelt Palesztína területén. Azóta tart a harc a palesztínok és az izraeliek (zsidók) közütt. Mi magyarok mit szólnánk ahhoz, ha pl. a cigányoknak létrehoznának hivatalosan egy országot Magyarországon belül, mert hát itt élnek már mióta?? Mi is rakétákat lövöldöznénk rájuk. Minimum. Azon kellene a zsidóknak elgondolkozniuk, hogy ők mit művelnek ott... miközben Holokausztoznak, és sírnak már 70 éve folyamatosan.

solesz · www.index.hu 2014.07.18. 09:07:47

@Muad\\\'Dib: Szerinted izraeli hadsereg mennyi idő alatt tudná felszámolni a gázai övezetet? 1 hét? 1 hónap?
Mit értesz mérsékeltségen? Ami most zajlik, hogy felhívnak telefonon, hogy légyszíves menjél odébb, mert a házadban hamasz rádióközpont van, és 5 percen belül ki fogjuk lőni, az elúlzott hadviselés jellemzője lenne?
Ezt az egész kérdést ne hasonlítsuk a gyerekneveléshez. A hamasz nem egy rossz kamasz. Embereket ölnek onnan is. Nem tudom, hogy a hamasz mérsékelt-e, de talán ez az egész túl idealista módon van kezelve. Az legyen elnézőbb, aki az erősebb?

solesz · www.index.hu 2014.07.18. 09:12:04

@Fergio: palesztina a második világháború előtt angol gyarmat volt. (még előtte az oszmán birodalom része... nem igazán voltak független vidám népek) És a még előtte lévő történelem sem unalmas hétköznapokból állt. Az ott zajló folyamatok nem izrael állam megalapításával kezdődtek.

Muad\\\'Dib 2014.07.18. 09:23:16

@solesz:
Igen, az legyen elnézőbb. Egy liberális demokráciában(ami állítólag a világ non plus ultrája)mindig az erősebbnek kell elnézőnek és megengedőnek lennie a gyengébbel szemben.
Amúgy pedig az világosan bebizonyosodott eddig is, hogy az ilyen hadműveletek csak fokozzák a gyűlöletet. Ugyanis, ha rommá lövik a házadat aligha fogsz örömködni azon, amúgy milyen jó fejek, mert előre szóltak, hogy lerombolják az életed színterét öt perc múlva...

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.07.18. 09:23:32

@Fergio:

Nem ilyen egyszerű ez. 1948-ban a palesztín szó még nem azt jelentette amit ma jelent. Akkor még a zsidók is palesztínok voltak.

mann 2014.07.18. 09:24:26

Izrael kirekeszt, a palesztinok pedig kétségbeesésükben és haragjukban mindenre képesek. Nem hiszem, hogy van a Földön ember aki ezt meg tudja oldani.
Sajnos.

Fergio 2014.07.18. 09:26:56

@solesz:
"Azóta tart a harc a palesztínok és az izraeliek (zsidók) közütt."
Egyik birodalom sem úgy vette át a hatalmat ott korábban, hogy az ENSZ megszavazta!!!! Kiharcolták. Vérrel.
A zsidókat a történelem során arról a területről többször elüldözték. Harccal. Aztán a II. világháború után a cionisták és az amerikai zsidó szenátorok és tőkések nyomására létrehozták Izraelt.
Ez történelem. Amíg a palesztínokat ki nem irtják onnan, addig háború lesz. És utána is, mert bár a palesztínokat egyik arab állam sem szereti, a zsidókat még kevésbé...

Fergio 2014.07.18. 09:33:17

@maxval, a gondolkodó birca:
Éltek zsidók Palesztína területén akkor, persze.
A lakosság 75%-a muzulmán, 17% zsidó, 8%-a keresztény.

Nem vagyok palesztín barát, csak unom már a nyafogást, meg a sírást egy olyan nemzettől, amely maga is terrorizál és elnyom.

Ajánlom elolvasásra a következő linket, minden benne van.
hu.wikipedia.org/wiki/Palesztina

2014.07.18. 09:40:41

@Muad\\\'Dib: De akkor mégis mit kéne csinálni, ha egy helyről folyamatosan lőnek téged? Az izraeliek leáltak a "odatelefonálós" bombázással, tűzszünetet ajánlva, hogy a Hamasz is álljon le a rakétázással. A Hamasz le se szarta, így 6 óra várakozás után folytatták. Meg tudom érteni. Ezekkel nincs mit csinálni.

solesz · www.index.hu 2014.07.18. 09:43:35

@Fergio: a ciszjordániai területekkel nincs háború. A hamasszal van. Mert ott izrael arcoskodott, bevonult, kivonult stb. De ez emár elég régen történt, és a hamasz azóta sem nyugszik.
Ha a palesztin belpolitikát nézed, akkor a fatah és a hamasz között is elég nagy ellentét van. Nem véletlen, hogy forradalmakat hirdetnek. Kell a hatalom, kell a pénz - belpolitikai szinten.
Ehhez az egyik legjobb módszer folyamatosan fenntartani a konfliktust.

solesz · www.index.hu 2014.07.18. 09:49:51

@Muad\\\'Dib: ebben eltérő a véleményünk. Szerintem izrael nem különösebben rámenős ebben a háborúban. A vaskupola az, ami részéről mérsékeltté tudja tenni a reakciót. És egszen addig, amíg nem raboltak el és öltek meg néhány izraelit és nem égették el a palesztint addig elgurigáztak egymás között.
Azóta kicsit felpaprikázódott a helyzet.

Igazából a hamasz is mondhatta volna, hogy - na jó, nem akarjuk mi ennyire komolyra venni. De a palesztin belpol helyzet sem engedi a lazulást számukra.

Muad\\\'Dib 2014.07.18. 09:54:13

@ébrenjáró:
Ja, könnyű ilyet kijelenteni, miközben Izrael afféle előretolt helyőrségnek használja a saját (megjegyzem nem is kis számú) elmebeteg ultra-ortodox fanatikusait. Közben pedig játssza a szekularizált államot, de azért olyan kijelentések röpködnek néha a vezetőik szájából, hogy az ember haja égnek áll.

2014.07.18. 10:06:49

@Muad\\\'Dib: Ez igaz. Autonómiát elismerni, aztán meg ultra ortodox elmebetegeket betelepíteni szintén szemétség.

Styxx 2014.07.18. 10:55:40

@Muad\\\'Dib:
Pusztán egy aktuális válság apropóján íródott a poszt, ami túlnyomórészt fordítás. Hozzáadott érték részemről elhanyagolható technikai, pl a népsűrűségi arányokra hozott példa, valamint egy túlnépesedet terület lövésére.

Egyébiránt meg kell dicsérjem szinte kivétel nélkül az összes kommentelőt, mert véleményem szerint a pro és kontra érveket többnyire mindenki civilizáltan, színvonalasan írta meg.

Elveszett légionárius 2014.07.18. 10:55:40

És mi lenne, ha a nyilatkozó hölgy, meg párezer társa szépen megkérné a Hamasz terroristáit, hogy ugyan már ne iskolákba rejtsék el a rakétákat, ne sűrűn lakott településekről, lakóházak közül lőjék ki azokat, ne atomerőműveket és más civil célpontokat célozzanak, vegyenek egyenruhát, hogy látni lehessen, ki a katona és ki civil. És esetleg ne ujjongjanak se ő, se mások, amikor a terroristák elrabolnak és megölnek védtelen tiniket (persze a gyilkosok palesztinok által történő megbüntetését már fel sem merem vetni, az annyira egyoldalú, Izrael-barát cionista elképzelés lenne). Mert ez a csetepaté most így kezdődött.

Styxx 2014.07.18. 10:58:54

@Elveszett légionárius:
Kérlek küldj arról linket, hogy a nyilatkozó hölgy mikor ujjongott azon, hogy a terroristák elraboltak és megöltek védtelen tiniket? Nem kizárt, hogy megtette, ám amíg nincs rá bizonyíték, méltánytalan ezt mondani. A helyzet bonyolult, ám az ilyen általánosítások nem segítik a megoldást.

blogvadasz 2014.07.18. 11:08:28

@Muad\\\'Dib: MI VAN ? Hogy mondhatsz ekkora butaságot ? Csak azért mert Ő van erősebb pozicióba hagyja , hogy rakétákat lőjjenek rájuk ? pl. egy atomerőművet ? ? ? Itt egyáltalán nem a vallásról van már szó. Megtámad egy másik állam. Megvédem magam. Ennyi. Hogy a lakosság között évek ota van ellentét az lehet. De ez most nem erről szól. Gondolkodjunk már.
És örülök azért, hogy van aki még reálisan látja a dolgokat.

Arról érdekes senki nem beszél , hogy a hamasz civil létesítményekben telepíti a kilővő álllásait, civilekkel veszi körbe magát stb. Vegyünk már észre ki a nagyobb vérengző.

Elveszett légionárius 2014.07.18. 11:09:15

Persze, tisztában vagy Te is azzal, hogy nem tudok ilyen linket, de nem is írtam, hogy ő személy szerint megtette. Arról viszont gondolom nem kell link, hogy volt ilyen. Én ezzel a mondattal csak azt szeretném, ha ő is, és mindenki más is tudomásul venné: ha palesztinok ölnek, az másoknak fáj, és ha már megtették, akkor elég bunkó dolog még örömködni rajta.

Muad\\\'Dib 2014.07.18. 11:15:05

@blogvadasz:
Milyen állam? Semmilyen állam nem támadja meg, mert Izrael nem hajlandó elismerni Palesztinát. Hanem helyette körbeveszi a saját fanatikusaival, akik szintén végletekig elvakultak és ostobák.
Nem, ne hagyja, hogy rakétákat lőjenek rá, hanem célzottan tegyen ellene, mint eddig. De átfogó támadást indítani ami nyilvánvalóan az ellenkező eredménnyel fog járni - tehát a Hámász megerősödésével - mint, ami jó lenne, a legnagyobb baromság.

Elveszett légionárius 2014.07.18. 11:29:01

@Muad\\\'Dib:
"Hanem helyette körbeveszi a saját fanatikusaival, akik szintén végletekig elvakultak és ostobák."
Azok. De azért van némi eltérés, ami a mostani esetben is tetten érhető:
a palesztinok a 3 izraeli tini gyilkosait nem elítélik és megbűntetik, hanem ünneplik. Ezzel szemben a palesztin gyerek gyilkosait (akik szintén brutális barmok)az izraeliek letartóztatták, bíróság elé állítják. Ettől persze még egyik gyerek sem jön vissza, de az én gusztusomnak csak az egyik mentalitás felel meg.
"De átfogó támadást indítani ami nyilvánvalóan az ellenkező eredménnyel fog járni.." Bizonyítékom persze nincs rá, de az a benyomásom alakult ki, hogy a Hamas valamiért addig akarta provokálni Izraelt, amíg megindul a szárazföldön is. Több tűzszüneti lehetőséget is visszautasítottak, vagy szándékosan megsértettek, föld alatti folyosón kommandót küldtek át, ami azt hiszem szintén tűzszünet környékén történt, stb.

Muad\\\'Dib 2014.07.18. 11:31:20

@Elveszett légionárius:
Pont azért, mert tisztában vannak vele, hogy civilek házainak lerombolásával csak nekik lesz könnyebb dolguk. Ezért lehetne több esze Izraelnek.
De nincs, mert közben nekik is meg kell felelni a saját szélsőségeseinek.

Fergio 2014.07.18. 11:40:06

@blogvadasz:
"Izrael az ENSZ által neki ítélt területek nagyságával elégedetlen volt, ezért a zsidó állam az 1956-os szuezi válság idején megtámadta Egyiptomot, elfoglalta a gázai övezetet, ami azonban később újra egyiptomi igazgatás alá került."

"1967-ben Az arab államok támadásba lendültek és kitört a hatnapos háború. Izrael elfoglalta Gázát, Ciszjordániát, a Golán-fennsíkot és a Jordán megszállás alatt álló Kelet-Jeruzsálemet. Ezek a területek huzamosabb izraeli ellenőrzés alá kerültek.[6] Jeruzsálemet az izraeliek Izrael fővárosává nyilvánították. Az egyoldalú lépést számos nemzetközi szereplő és a palesztin fél elutasította."

Ha én kezdek el egy balhét, akkor ne csodálkozzak, hogy ha pofáncsapnak azok, akiket lenyomok azok után, hogy kaptam egy kis szabad földet szánalomból...

sanche_ 2014.07.18. 11:50:26

Azt sokan elfelejtik, akik azt mondják, hogy a hamasz kezdte és csúnya terroristák folyamatosan bántják Izraelt, hogy milyenek is ezek a támadások.
Ezer halottra egyetlen izraeli jut és 999 palesztin.

Csak a légitámadásokba kb 200 palsztin vesztette életét, ebből 50 gyerek!!! Fel tudjátok ezt fogni okoskák??? Szóval csak a mostani áldozatok negyede gyerek. Arról szó sincs, hogy a maradék 150-ből hány a nő és hányan láttak életükben fegyvert egyáltalán...

Izrael egyből azt mondja, hogy fegyverrel megtámadták őket és ezért lőnek rakétával..mikor az a fegyver egy csillagszóró, meg egy kis mosópor volt.. A média persze rakétatámadásnak nevezi...

Egy katonai gyakorlaton több katona hal meg, mint izraeli állampolgár a palesztinok miatt. És akkor itt még van pofájuk terroristákról beszélni.

sanche_ 2014.07.18. 11:56:20

@Elveszett légionárius: "ogy a Hamas valamiért addig akarta provokálni Izraelt, amíg megindul a szárazföldön is. Több tűzszüneti lehetőséget is visszautasítottak, vagy szándékosan megsértettek, föld alatti folyosón kommandót küldtek át, ami azt hiszem szintén tűzszünet környékén történt, stb."

Ez a véleményed a nyugati sajtó hazugságaiból fakad. A hamas nem egy olyan szervezet, mint mondjuk az izraeli hadsereg... Itt képzelj el egy csomó szerencsétlent, akiknek testvérüket, szüleiket, gyerekeiket lemészárolták, kilátástalan az életük és szimpatizálnak az olyan csoportokkal, akik azt mondják, hogy izraelt el kell söpörni..

Ez nem egy gárda, ezeket az embereket nem lehet igazán szervezni... Egyik mosóporból csinál egy csak füstölni képes valamit, és elviszi egy izraeli kormányzati épülethez, hátha történik valami, egy másik a homokba a tíz ujjával próbálja átfúrni magát oda, hogy megfojthasson egy izraelit... Ezek nem szervezett akciók..ezek végtelenül kétségbeesett emberek kilátástalan próbálkozásaik...Ha kérdezik őket, akkor boldogan azt mondják, hogy Ők a hamasz.. de nincs ebben semmi szervezés..semmi.

Mindfield 2014.07.18. 12:07:21

De szép ez a világ, szerintem az ukránok-oroszok és a zsidók-palesztinok most abban versenyeznek, hogy ki tud több hullát gyártani és jobban a címlapra kerülni.

tobias2 2014.07.18. 12:33:54

@ébrenjáró: Ahhoz mit szólnak a kedves arabszerető kommentelők, hogy a balasztinok már a dimonai atomreaktort is lövik? Ez a közel-keleti csernobilizmus is hazafias önvédelem?

vizipipa 2014.07.18. 12:35:32

A helyzet és az indulatok megértéséhez nem árt tudni milyenek a "békeidők" Gázában.
Totális zárlat szárazföldről és tengerről. Aki megpróbál átmenni úgy jár mint a Mavi Marmara 2010-ben. en.wikipedia.org/wiki/MV_Mavi_Marmara

Arra a területre egy vekni kenyeret se lehet bevinni izraeli ellenőrzés és engedély nélkül. Korlátozott ott millió dolog, még az építőanyag bevitel is. Izrael kvótákat szab mindenre, a cementre is. A csempész alagutak fő használói - és építői - nem a Hamasz, hanem a kereskedők. Ezért nem lövi (robbantja) szét őket azonnal az izraeli hadsereg.

Próbáljatok így élni évtizedekig, aztán mondjátok milyenek a palesztinok.

sanyix 2014.07.18. 12:45:47

a sok izraelvédőnek:

Te mit tennél ha egy idegen csoport betolakszik az országodba, elkezdt robbantgatni, géppuskával lelődözni embereket akik nem velük vannak, majd kis táborokat épít, amik egyre nagyobbak lesznek, majd lerombolják bulldózerekkel a házadat (esetleg tankokkal, tüzérséggel, repülőről ledobott bombákkal), megölik a szüleidet, testvéreidet, egy gettóba szorítanak, fallal körbevesznek, ahol házat építesz, de azt is egy random találat lerombolja, megölve a gyerekeidet, és élsz egy egyre szűkebb gettóban ahol nincs szabad ki-be járás, aranyáron adják a megszállók a kaját, és a vizet (azt is csak PR-ból teszik)?
És mindezt azért, mert az ideológiájuk szerint az az ő területük, és te idegen vagy itt...

A töredékért is már bosszút akarna a legtöbb ember és harcolna...

Az sem zavar, hogy az egyik elnyomás alól lázadó népet támogatod, a másiknál meg az elnyomót támogatod?

I_Isti 2014.07.18. 12:48:39

@vizipipa: "egy vekni kenyeret se lehet bevinni izraeli ellenőrzés és engedély nélkül"
Hát ehhez képest valahogy bevittek oda 1500-nál több rakétát, vagy az előállításukhoz szükséges alkatrészeket, illetve alapanyagot. (Állítólag 10-20 ezer rakétája van egyébként a hamásznak.)
Ezen kívül a csempészalagutakban közlekedő áruk után szedett sáp a hamász egyik fő jövedelemforrása: ezek nem annyira katonák, mint amennyire maffiózók, és terroristák.
(HA valaki Magyarországon teljesítmény nélküli jóllétre vágyik, akkor elmegy kormánypárti politikusnak. Ha Gázában, akkor terroristának áll a hamászhoz...)

I_Isti 2014.07.18. 12:53:14

@sanyix: És te mit tennél, ha azért kellene három külön buszra tenned a családod iskolába induló gyerekeit, hogy ha az egyiket fölrobbantják a terrorista "palesztinok", akkor legalább maradjon másik?

sanyix 2014.07.18. 12:59:15

@I_Isti: Hát elsősorban nem tennék olyat amivel ezt kiváltom (megszállás, elnyomás) ;)
Tudod ez ilyen egyszerű... lenne.

sanyix 2014.07.18. 13:01:07

@I_Isti: Azt hiszem erre szokás mondani, hogy "aki kurvának áll, ne csodálkozzon ha basszák"...

Elveszett légionárius 2014.07.18. 13:24:59

@lokotus:
„Ezer halottra egyetlen izraeli jut és 999 palesztin.” Ez nem a Hamasz szándékán és képességén múlik, hanem azon, hogy Izrael megtanulta megelőzni és kivédeni a csapásokat. Megfelelő technikával észlelik, és előre jelzik, ha jön a rakéta, és ha kell meg is tudják semmisíteni. Izrael erőteljes technikai fölényben van, ezért felesleges tinik megölésével provokálni. Egyébként azok a primitív rakéták is tudnak robbanni, pusztítani és ölni. És mivel primitívek, nem tudni hova esnek, még inkább ki lenne téve az ártatlan lakos a találatnak. Volt olyan Hamas rakéta, amelyik palesztinok-lakta területre ment. Ott az izraeli hadsereg mentette a palesztinokat a Hamasz rakétáitól.
„a maradék 150-ből hány a nő és hányan láttak életükben fegyvert egyáltalán...” Izrael – a Hamasztól eltérően - nem a szándékos civil-ölésre hajt. De a Hamasz viszont, nem is tagadottan a palesztin civileket tartja maga elé fedezékül. Az ő felelősségük szerintem nagyobb.
„Ez a véleményed a nyugati sajtó hazugságaiból fakad”. Valóban olvasom a Ny-i sajtót is. Ha te is olvasod, tudod, hogy messze nem olyan Izrael barát a Ny-i média, mint ahogy beállítjátok. Mivel az arab (olaj) tőke jelenléte és az arabokkal folytatott kereskedelemhez fűződő érdek nagyon erős, erősen megjelenik az arab barát vélemény. Nézd egy kicsit akár az Euronews-t és a BBC-t, be kell, hogy lásd.
„Ez nem egy gárda, ezeket az embereket nem lehet igazán szervezni.” Ehhez képest kormányoznak. Ki kell ábrándítsalak, a Hamasz igen jól szervezett, nem csak katonai téren, hanem az élet minden területén, beleértve pl az oktatást, vagy a kereskedelmet is. Még a megölt katonáik hozzátartozóinak eltartását is megszervezik.
„Arra a területre egy vekni kenyeret se lehet bevinni izraeli ellenőrzés és engedély nélkül.” A terület ellátásáról nagyrészt Izrael gondoskodik, pénzügyileg is. Persze, hogy meg akarják akadályozni fegyverek, lőszerek, stb bevitelét. Nem tudom, emlékeztek-e, milyen botrány volt, amikor a „segélyeket” szállító hajókat Izrael át akarta kutatni (nem elvenni akarták tőlük, csak átnézni). Több hajó a hírre azonnal visszafordult. Erről a részéről itthon nem nagyon olvastam.

2014.07.18. 13:28:14

Aki nem járt ott és nem látta, miért kommentel? Közelről én sem láttam ugyan, de él kint rokonom, aki katonacsaládba nősült, sok mindent megtudok, amit vagy nem mutat a média, vagy elferdít.
Hány itteni arab-barát kommentelő tudja például azt, hogy Gázában egy három emeletes ház úgy épül fel, hogy földszint óvoda, első emelet fegyverraktár, második emelet nagy családok, harmadik emelet rakétakilövő-állás? Nos?
Sajnálatos, hogy a palesztinok képtelen normálisan, "demokratikusan" felnevelni a gyereküket, inkább beadják terroristának, halál a zsidókra felkiáltással.
A változásra egyáltalán nem hajlandóak, lázadnak, gyűlölködnek, támadnak.
Izrael sosem támadott. Soha. Mindig őt támadták. Persze, hogy meghozták a kellő intézkedéseket, hogy megvédjék a saját népüket és elszeparálják a káros elemeket, a terrorizmusra hajlamos egyéneket. Legyen az fal, blokád, hadsereg vagy védelmi rendszer.
Ők megpróbáltak békében élni. Csak hát 1-2 palesztin nem akart békét. Aminek hatására gyerekekkel teli buszokat robbantottak, kávéházakat, éttermeket és nem egy olyan volt, hogy családokat írottak ki.
Emlékszem arra az esetre, amikor egy eldugott faluba autózott haza egy édesanya, az autóban pedig 5 gyerkőc ült, mikor a semmiből két terrorista ugrott a kocsi elé és szitává lőtték az autót, megölve mindenkit.
Kérdem én, ők mit vétettek?

A mai média sem áll másból. Izrael, az agresszor és a többi. Gyerekgyilkosok.
Azt meg nem tudják, hogy a gyerekeket szánt szándékkal állítják a kilővő-állások mellé a terroristák, illetve nem engedik őket ki a házból, amit támadás fog érni...

Izraelnek joga van az ősi földhöz. És joga van megvédeni magát.
Ennyit erről.

oszt jónapot 2014.07.18. 13:30:41

@sanyix: Ezt mondhatod a palesztinoknak is.

ladiladi 2014.07.18. 13:34:17

@messi24: "Izrael sosem támadott. Soha."

Hallottál te már Der Jaszinról? A Haganáról? Az Irgunról? A Stern csoportról?

sanyix 2014.07.18. 13:49:04

@oszt jónapot: miért mondanám? Nem ők szálltak meg egy másik népet. De látom nem sikerül az összefüggéseket átlátni.

@messi24: nem semmi vagy ember... izrael folyamatosan támad mióta megalakult, sőt a cionisták már jóval 48 előtt robbantgattak, gyilkolásztak.

"Hány itteni arab-barát kommentelő tudja például azt, hogy Gázában egy három emeletes ház úgy épül fel, hogy földszint óvoda, első emelet fegyverraktár, második emelet nagy családok, harmadik emelet rakétakilövő-állás? Nos?"

Nos te sem tudod, max a propagandát nyalod be. Bizonyíték? Ja az nincs. Az egész olyan mint a "vadássz ölj" "vigyázz támadni akar"! :)

"Ők megpróbáltak békében élni." jajj :DD ezen mostmár hangosan felröhögtem.

en.wikipedia.org/wiki/Zionist_political_violence

hát igen ők csak békét akarnak.

"Emlékszem arra az esetre, amikor egy eldugott faluba autózott haza egy édesanya, az autóban pedig 5 gyerkőc ült, mikor a semmiből két terrorista ugrott a kocsi elé és szitává lőtték az autót, megölve mindenkit."

És arra az esetre emlékszel hogy pár napja pár tengerparton focizó palesztin gyereket lőttek cafatokra? Ja persze biztos a homokban alattuk fegyverraktár volt :) A többi palesztinról nem is beszélve akik azokban a házakban éltek amíg rájuk nem robbantották amikben biztos fegyverraktár volt :D

"A mai média sem áll másból. Izrael, az agresszor és a többi. Gyerekgyilkosok."

Te valami párhuzamos univerzumban élsz, a média másból sem áll, csak hogy "izrael a békés demokrácia, amit a gonosz palesztin terroristák fenyegetnek, ok nélkül"
Keletebbre esetleg igaz lehet hogy tényleg felismerik hogy ki az agresszor, de európában, és az USA-ban a média a te propagandaszövegedet fújja.

I_Isti 2014.07.18. 13:52:14

@ladiladi: és arról, amikor az irgun, meg a hagana egymást lőtte, mert annyira nem értettek egyet?
és '29-ről, amikor még nem is volt izrael, de az arabok már pogromot hajtottak végre a jeruzsálem nagyrészt fegyvertelen zsidó lakosságával szemben?

sanyix 2014.07.18. 13:55:16

@I_Isti: izrael nem volt, de a cionisták már ott voltak, és már robbantgattak, készítették elő a terepet. Ezért történt.

szemtanú 2014.07.18. 14:08:11

A megoldás valami ehhez hasonlóan egyszerű: „Tudod, hogyan szól két tenyér, ha csattan. Vajon miként szól egy tenyér, ha csattan?"

_most_ 2014.07.18. 14:24:17

@sanyix: szerintem ez nagyon egyoldalú álláspont, hisz azért van igazsága Izraelnek is, te mit tennél, ha rakétával lőnék a házadat, nyilván visszalőnél, az már vitatható mennyire arányos Izrael válasza. Csak azt nem értem mire gondolnak azok, akik a rakétákat kilövik, pontosan tudják, hogy Izrael vissza fog lőni, valahogy az az érzésem, hogy a Hamasz pontosan ezt akarja, hisz a Gázai övezetben a rakétáknál csak a feláldozható civilek vannak többen, és olcsóbbak is mint a rakéta, sajnos ezek a civilek többet érnek halottan a Hamasznak, mit élve.

sanyix 2014.07.18. 15:03:09

@_most_: mondom, az én házamat nem lőnék rakétával mert nem szállnék meg másokat... Ha megszállnék, akkor pedig nem lennék felháborodva mert a megszállt visszaüt...

Lehet a Hamasz direkt csinálja, végül is 2 valós célja is lehet:
- mivel izrael randomban lövöldözik civilekre majd alkalmazza az "ultimate" védekezést: "terroristák voltak a házban", egy idő után már senki sem fog hinni nekik, megszűnnek a támogatások, úgy pedig nagy bajba kerül izrael egyedül a világ ellen, már így is kezd szembefordulni velük a közvélemény, hiszen az interneten nem csak az ő propagandájuk megy.
-vagy pénzügyileg akarják megroppantani izraelt, ugyanis a vaskupola iszonyatosan drága mulatság, míg a palesztinok pár ezer forintos tákolmányokat lövöldöznek, addig az izraeliek ezek ellen több tízmillió dolláros kilövőkkel, és többtízezer dolláros rakétákkal védekeznek...

vagy mind2

ladiladi 2014.07.18. 15:14:11

@I_Isti:

Meg arról is, hogy az Irgun beolvadt a Haganába.

2014.07.18. 16:37:03

@tobias2: ha visszaolvasod a korábbi kommentjeimet, láthatod, hogy többnyire épp a palesztinokat tartom tisztességtelennek ebben a helyzetben.

epidermis 2014.07.18. 16:53:51

@♔bаtyu♔: Azt a területet nem tartják megszállás alatt. Ez reakció az akcióra. Nem kell rakétákat lövöldözni és világszerte ártatlan emberek tízezreit lemészárolni Allah nevében és akkor ez nem történik meg. Inkább örüljünk annak, hogy van egy olyan nép, amelyik nyíltan felvállalja a terrorizmus elleni harcot. Csatolok két linket. Csak, hogy mennyire valós a népirtás...
www.facebook.com/photo.php?v=657950840965468
scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t1.0-9/s526x395/1908395_809900792366126_942995269778422308_n.jpg

epidermis 2014.07.18. 17:02:49

@_most_: "Csak azt nem értem mire gondolnak azok, akik a rakétákat kilövik, pontosan tudják, hogy Izrael vissza fog lőni, valahogy az az érzésem, hogy a Hamasz pontosan ezt akarja, hisz a Gázai övezetben a rakétáknál csak a feláldozható civilek vannak többen, és olcsóbbak is mint a rakéta, sajnos ezek a civilek többet érnek halottan a Hamasznak, mit élve."
Hát ez gigalike

ansha 2014.07.18. 17:12:54

Messi24: ezen az alapon bárki mondhatja hogy joga van az ősi földjéhez. Menjünk vissza Etelközbe vagy az Uralhoz. Ez nonszensz.

min 2014.07.18. 18:05:52

vicces amikor a körözött terrorista a tel-avivi korházba megy kezeltetni magát. Igaz kifelé menet megbukott. Fura amikor a tel-avivi korházban fekszik egy fiatalabb meg egy idősebb gázai lakos. Az idősebbtől a Hamasz el akarta venni a teherautóját amivel dolgozott, nem adta hát hasba lőtték. A fiatalabbat csak be akarták szervezni de nem akart csatlakozni hát ledonták egy háztetőről. Az előző konfliktusnál miért nem höblákoltak az itteni igazság tevők azon, hogy a Hamasz bedrótozott egy iskolát csak az izraeli földi egység odaért még mielőt a levegőbe repíthették volna. Ja, úgyis megmagyarázzák. Szarházi banda mind a két oldal de a tudatos civilgyilkolászás a Hamasz kedvelt időtöltése.

sanyix 2014.07.18. 18:41:21

@min: ahhoz képest az izraeli hadsereg találati aránya 70%+-os a civilek körében. És ez még szépítve is van mert az izraeliek szerint ennyi. Persze mindig megvan a magyarázat "terroristák voltak az épületben", főleg amikor nem épületben lőnek szét gyerekeket...

@epidermis: és ha azt éppen nem akkor mi van? A többit az alatt tartják. Egyébként a körbefalazás is hasonló a megszálláshoz, ugyanúgy nem tudnak szabadon menni, ugyanúgy ki vannak szolgáltatva.
Ha mondjuk magyarországot megtámadná valami ellenfél, szerintem a legtöbb védekező harcos nem állna le csak mert a lakása területét visszafoglalták... addig menne amíg az egész országot visszafoglalja.

Tudod a komcsik sem ültek minden ember nyakán többségében csak a laktanyákban kuksoltak, még is a halál faszára kívánta a többség a ruszkikat...

Mindfield 2014.07.19. 17:49:20

Tényleg, hány izraeli gyerek halt meg eddig? Nem mondja már nekem senki, hogy azért nem halt megy egy sem, mert a Hamasz annyira figyel a zsidó gyerekekre, ráadásul akkor az ellenséges katonákra is ügyelnek, mert alig tudnak párat megölni.

Azon kívül miért az izrealieknek van jobb hadseregük? Az USA, aki őket támogatja a világ másik végén van, míg a palesztinok baráti országokkal vannak körülvéve. Miért ócska, irányíthatatlan rakétákkal lövöldöznek, miért nem segít nekik senki az arab "tesók" közül, akik ott vannak a szomszédban?

Dragan Rafajlovic 2014.07.20. 08:54:51

Ha egy orszagot raketakkal lonek arra valaszcsapast kell merni ?onvedelem!Minden orszag ezt tenne!
Fejlett haditeknika szerintetek mit muvelne a hamasz ha lenne nekik Izrael mar nem letezne!
Civil aldozat mindig elkerulhetetlen egy haboruba,csak a helyzethez kepest tudnak vigyazni a civilekre!
Fel lett ajanlva hogy kette osszak az orszagot Izrael es Palesztinara az arabok nem mentek bele igy jott a 6 napos haboru!
Ciszjordaniabn okosabbak a palesztinok jobban is elnek!

Dragan Rafajlovic 2014.07.20. 08:57:05

Meg umugy is ott irtsak egymast az arabok ne eupropaba robbangassanak !Amig ott hullanak addig jo en meg azt mondom!
Geci vagyok de tulnepesedes van ok meg sokan vannak meg almaradott teruleteken !Afrikaert sem forgolodok ejszakankent az agyamban!Jobb nekunk mig ott lovik egymast!

Dragan Rafajlovic 2014.07.20. 09:01:52

Sot meg innen europabol is mehetnek nyugodtan az arabok Irakba meg Afganisztanba nyugodtan szenthaboruba nem fognak hianyozni senkinek!

Dragan Rafajlovic 2014.07.20. 09:11:01

Amugy egy evet eltem Izraelben Az egyiptomi hatartol nem messze Vannak a palesztinok meg van a hamasz van gaza meg vannak a barom fanatikusok nem ugyan az!
Ha olyan allamot alkotna az osszes arab legalabb mint Jordania beke lenne mindenhol!

outmigrant 2014.07.20. 16:00:52

@Dragan Rafajlovic:
Hogy mennyire élnek jobban Ciszjordániában? www.aljazeera.com/indepth/features/2012/08/201289105546220691.html
Izrael toszott betartani az oslo-i egyezményt, a C zóna 60 %, teljes izraeli kontroll alatt, lehetetlen szabadon mozogni a zónák között, üzletet nyitni/futtatni, házat építeni, még egy ólat, igen, egy ólat is lerombolnak, kutakat, ivóvízforrást vágnak el a palesztinoktól, és még sorolhatnám... Ehhez képest meg az élet a gázai övezetben még embertelenebb.

outmigrant 2014.07.20. 16:24:39

Ja, és persze a két izraeli civil áldozatba ügyesen beleszámolják azt a beduin férfit is, aki pechjére olyan néphez tartozik, amelyik Izraelben él, de Vaskupola nem védi, légvédelmi sziréna a falujukban nincs, ahogy óvóhely sem. Az izraeli High Court így vélekedik az ő biztonságukról: nincs szükség arra, hogy a beduin közösségek védelmére intézkedéseket és óvóhelyeket létesítsen az izraeli álla; illetve azt is tanácsolták, hogy a beduin lakosok feküdjenek a földre ha meg akarják védeni magukat!!!

972mag.com/israels-bedouin-civilians-in-death-alone/93965/
Israel’s High Court, the “state expressed its position that there is no need to provide additional protective facilities to these communities, and advised the Bedouin residents to protect themselves by lying on the ground,”

outmigrant 2014.07.20. 17:19:08

@solesz:
"És ha minden másodpercben házak dőlnének össze" ???????
Feltételezem, nem szövegértési problémád van, hanem csúsztatsz, és a hölgy félelmét kicsinyled le, eléggé aljas dolog ez. Egy szóval nem mondta, hogy házakat bombáznak le másodpercenként, hanem azt olvashatod, hogy úgy érzi, minden másodpercben meghalhat.

solesz · www.index.hu 2014.07.21. 08:13:52

@outmigrant: mint ahogy azt pár sorral lejebb pont írtam is. De oda nyilvánvalóan nem jutottál el, ahol a félelemről, mint fő motivációról írtam. Távol álljon tőlem az aljasság. Legalább annyirra távol, mint mások minősítése.
Elég sokan azt próbálják erzékeltetni, mintha Gázában izrael haláltábort működtetne. Kiéheztetésről, elzárásról, direkt civilek elleni támadásokról, stb írnak. Meg arra hivatkoznak, hogy az erősebb engedjen, ne éljen vissza az erejével... szerintem ezek a méretes csúsztatások. És ezek sem aljasságból, hanem indulatból születnek. Ha úgy fogom érezni, hogy valaki egy beszélgetésben aljas, akkor ki is fogok szállni onnan.
süti beállítások módosítása