Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) újvidék (2) ujvidek (20) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Natasa lottery: lesz-e szerb trükk?

2012.10.30. 16:16 Styxx

"Vagy engedélyezik, hogy szerb színekben kajakozzak vagy két évig szünetet tartok."nyilatkozta Douchev-Janics Natasa és cáfolta, hogy felmerült volna, esetleg bolgár színekben indulna, hiszen bolgár állampolgár férje révén nem kellene kivárnia a két év szünetet, ugyanis az a faramuci jogi helyzet állt elő, hogy hiába van Janicsnak meg a magyar mellett a szerb állampolgársága is, ám a nemzetközi kajak-kenu szövetség szabályai szerint csak annak az országnak kötelesek feltétel nélkül kiadni a versenyzői licencét, amely állampolgársággal a házastárs rendelkezik. Jelen esetben ugye Natasa férje, Andrian Douchev révén akár holnap is indulhatna bolgár színekben, holott bolgár állampolgársága viszont –ellentétben a szerbbel–, nincs is neki.

Azonban Szerbia is lehetőséget biztosít arra, hogy ha a Szerb Köztársaságnak fontos érdeke fűződk hozzá, akkor a szerb állampolgárság megszerzésének a feltételei alól könnyítést adjon, magyarán egyszerűbben, gyorsabban, akár napokon belül is megszerezhető a szerb állampolgárság (ez sok országban, így Magyarországon is hasonlóan szabályozott).

Az már szinte biztos, hogy a magyar szövetség részéről kért, 150 ezer eurós kivásárlási összeget nem fogják kifizetni, Janics a bolgár vonalat nem erőlteti, kijelentette, hogy amennyiben nem kapja meg a versenyzői licencét, akkor két évet kihagy, ez esetben férjével a második gyereküket tervezik.

Viszont, vajon Szerbia megpróbálkozik-e Natasa férjének a soronkívüli honosításával és amennyiben igen, a nemzetközi kajak-kenu szövetség megakadályozhatja-e, vagy sem, hogy Natasa akár a férjének a szerb állampolgárságát megszerző napján már nemzetközi versenyen is felléphessen?

143 komment

Címkék: sport magyarország szerbia janics natasa

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr184879412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nick066 2012.10.31. 10:07:23

Olyan válasz miért nincs, hogy tahóság-e, amit az alcsúti tajparaszt törpe-Duce-nk kormánya művel a kérdésben ?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.10.31. 10:10:50

Az a bajom, hogy mindenki össze-vissza beszél. Natasa is, a szerb- és magyar szövetség is. Ember legyen a talpán, aki megérti. Az azért vicces, hogy egy szerb állampolgár nem versenyezhet szerb színekben, csak ha a férje szerb... :)

Kutchek (törölt) 2012.10.31. 10:14:18

Az 150 ezret emeljük fel 250ezerre, a kivásárlási összeget nevezzük át utólagos honosítási illetéknek és zároljuk minden hazai vagyonát. :)))

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.31. 10:16:43

@nick066:

Konkrétan ebben a kérdében nem hibás a magyar fél.

Willie 2012.10.31. 10:16:51

@nick066: azert mielott nagyon beleeled magad, nezz utana, hogy ki a kajak-kenu szovetseg elnoke es az o munkaja, hogyan viszonyul a kormanyhoz... hogy ne kelljen sokat keresned itt egy mondat az eletrajzabol "... Gyurcsány Ferenc miniszterelnök októberben az európai ügyekért felelős tárca nélküli miniszterré nevezte ki...."

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.31. 10:19:23

@TrueY:

Nincs ebben semmi vicces. Vannak átjelentkezési szabályok az egyes sportágakban. Ha nem lenne ilyen, akkor egy ember, akinek egynél több, pl. 3 állampolgársága van megtehetné, hogy a reggeli számban X ország színeiben, délben Y ország, este meg Z ország színeiben versenyezne, ami komikus lenne.

Ezért vannak ezek a szabályok. E sportágban pl. 2 éves "karantén" van. Ez van.

Muity Mijo · http://sos-bunyevacok-bunjevci.blog.hu/ 2012.10.31. 10:21:37

Egyszerűbb így, mint hogy kamuból elváljon és egy szerb állampolgár vegye feleségül.
Működött ez ekként anno a székelyföldi barátaink kimenekítésekor is. Az ottani diktatúrából az itteni diktatúrá(k)ba.

Willie 2012.10.31. 10:22:18

@TrueY: szerintem ebben nem az a viccess, hogy most szerb allapolgarkent nem versenyezhet szerb szinekben, hanem az, hogy magyarkent versenyezhetett... nekem tokom tele van azzal, hogy a sportolok csak ugy cserelgetik a "hazajukat" aszerint, hogy eppen hol fizetnek jobban egy olimpiai szereplesert, vagy eppen hol kisebb a konkurencia az adott sportagban

2012.10.31. 10:48:10

Az idézetben az a vicc, hogy engedélyezték. Csak ki kell csengetni azt a - viszonylag jelképes - összeget.

mojoking77 2012.10.31. 10:49:31

@Willie: Ezt mar sokszor sok blogon atbeszeltuk az elmult par hetben. Akkor nem volt tele a tokod, mikor Natasi idejott? Na ugye. Gondolkodni kellene es nem feleslegesen puffogni.

blah 2012.10.31. 10:52:01

Tőlem oda mehet ahova akar. Viszont ezek után megvonnám tőle az életjáradékot.

Muity Mijo · http://sos-bunyevacok-bunjevci.blog.hu/ 2012.10.31. 10:54:53

@blah: Mert szerinted az életjáradék nem a magyar színekben szerzett érdemekért jár neki?

Balt 2012.10.31. 11:03:06

@TrueY: Ja kérem, versenyezhetett volna, csak akkor valószínűleg Bácska Palánkán kívül nem ismernék a nevét...

blah 2012.10.31. 11:05:27

@Muity Mijo: ez egy elvi kérdés. Ugye azért kapja a pénzt mert Magyarországnak szerez dicsőséget. Ha ezek után egy másik országnak akar, szíve joga. Viszont azt ellenünkbe tenné, ezért nem tartom fair dolognak, hogy tartja a markát. A szerzett aranyakért már megkapta a jussát.

Balt 2012.10.31. 11:06:59

@A csótány is ember: :) Jogos. De hát ez van. Mindenki jól átvert mindenkit. (Ehhez képest még a magyar szövetség nyílt lapokkal játszott végig, de hát elég betlis a leosztás... Na mindegy, eddig nyerésben volt. :))

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2012.10.31. 11:09:44

@Willie: Ez az egész ott romlott el, amikor az olimpiai mozgalom (most már csak kisbetűs szar) megrothadt, és a profik vették át az amatőrök helyét. Egy újabb dolog amit átszőttek a pilitikai és gazdasági érdekek, valamint a korrupció, és ennek a világ tudatlan része még tapsol is. Szenny, mocsok és gyűlölködés. Ez maradt a valamikori tiszta eszméből. Mindenki aki bármilyen módon beszáll ebbe a trutyiba, beszennyeződik, senki sem maradhat tiszta az élsportban, előbb utóbb beszennyezi a környezete.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2012.10.31. 11:10:22

Szerintem ezt kicsit túltaktikázta Natasa. Ami nem baj, csak akkor nem kell durcáskodni.
Kapja meg az életjáradékot, meg minden egyéb lét, ami megilleti és viszlát! Köszönjük az érmeket, Isten veled!
Nem olyan bonyolult ez a sztori és a szájízem is csak kicsit fura miatta - mert lehet itt bőgni, hogy a "bőrömet árulják", de az augusztusi melléduma után mégis mire számított?

Balt 2012.10.31. 11:11:05

Ez a legjobb: :))
"... [Natasa] csalódott amiatt, hogy a bőrét árulják, és a távozását sokan nem tudták normálisan kezelni."

Balt 2012.10.31. 11:12:50

@Magánvéleményem: A berlini olimpia megvan, ugye? Tehát nem tegnap, nem a londoni olimpián "tévesztett utat az eszme" - ha egyáltalán. És akkor még Moszkvát meg Los Angelest nem is hoztam...

Balt 2012.10.31. 11:14:46

>>ezért fogadta el a szimpatikus szerbek ajánlatát. „Andrót az ottani olimpiai bizottság alkalmazza, a kajakos lányokat kell felkészítenie."<<

Ebből nem lesz szerb érem, az már fix. :))

Bodomi 2012.10.31. 11:19:14

Megvan a kész átverés show következő fejezete is: A neten elkezdte árulni a szegedi Bárka nevű romkocsmát a Natasa, a kikiáltási ár kevesebb, mint 20 millió Ft. Miközben a Várostól lett volna képe 25 millió Ft-ot kérni az évek óta nem működő és rommá szakadt épületért. A magyar szövetségnek igaza van, meg kéne szokják a balkániak is, hogy ami a szerződésben van benne, az ér valamit. Ami meg nincs benne, az éppen annyit is ér.

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2012.10.31. 11:21:05

@Magánvéleményem: Úgy érted, hogy a görögöknél veszett el? :D A profi sort a görögöknél veszett el. A "nem a győzelem a fontos, hanem a részvétel" egy utólag hozzáadott maszlag.

Azt sem árt tudni, hogy az amatőr sport előnyben részesítése eredetileg a munkások kizárására irányult.

"a pánhellén játékok győztesei tartós anyagi előnyökben és megbecsülésben részesültek (.....), sőt számos esetben mai értelemben vett profi sportolónak voltak tekinthetőek, például személyi edzőt (paidotribai) alkalmaztak (....), pénzbeli jutalmat kaphattak (....). Ilyen ellentét tehát nincsen (.....), a tévhit oka, hogy indulásakor rányomta bélyegét a modern olimpiára az arisztokráciától származó amatörizmus elképzelése, amely a nemesi sportklubok szabályaiból származott. Ezek a pénzdíjas versenyeken való részvételért történő kizárással a munkából élő, tehát alacsony társadalmi rangú embereket kívánták távol tartani a versenyektől. Hasonló ez a görögök gyakorlatához, akik számos csoportot, így a nem görögöket (barbárokat) is távol tartották a versenyektől (.....), míg Coubertin báró a nők kizárását is támogatta az olimpiáról."

Bővebben lásd: Teljesítményfokozó sporttáplálkozás kötet

www.sportorvos.hu/sportorvos/20121011/ujdonsag_teljesitmenyfokozo_sporttaplalkozas_cimu_konyv/

Styxx 2012.10.31. 11:42:45

@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás:
ha már olimpia és bolgár szál: hasonló tárgyban egy hiánypótló kisdoktori is született:-)

belekotty 2012.10.31. 11:51:03

Janics Natasa elég dicsőséget hozott ennek az országnak. A francnak kell baszakodni vele? Meg kellett volna teátrálisan köszönni amit tett ezért az országért, garantálni hogy életjáradékát megkapja és tegyen amit jónak lát.
Gusztustalan volt az egész amit vele tettek.

Willie 2012.10.31. 11:51:43

@mojoking77: ha olvasnal is es nem csak irnal, akkor lathattad volna, hogy azzal kezdtem, hogy az volt a vicces, hogy magyarkent versenyezhetett... mint, ahogy az is vicces, hogy feketek nyerik a danoknak a hosszutavfuto versenyeket, meg az is, hogy amerikai dobja az az EB gyozelmet jelento kosarat az oroszoknal. Nem beszelve arrol, ami a magyar kezilabdaban az utobbi idoben lejatszodott...

Bambano 2012.10.31. 12:01:58

@mojoking77: ugyanaz a Janics megy vissza, mint aki idejött? mert ha nem, akkor mi a gond a pénz kéréssel?

Katapilla 2012.10.31. 12:03:41

A felkészülési támogatást azért nem értem, mert Janics felkészült az olimpiára, és meg is csinálta magyar színekben. Ez volt a deal addig, amíg vége nem lett az olimpiának.
Nem lépett le olimpia előtt, sem semmilyen verseny előtt nem lépett le.
Akkor meg, mi ez az erő fitogtatás?
A szerbek helyében egy vasat sem fizetnék, inkább honosítanám a férjet, aztán nyasgem.

Liping 2012.10.31. 12:35:17

@Katapilla: egyetértek. Méltánytalan, ami Natasa körül folyik.
Az meg különösen, hogy most már egy utolsó rühes balkáni lett belőle, akit utálni kell, mert lelép.
Amikor idejött és sorba nyerte az érmeket, az persze nem fájt senkinek. Olyankor lehetett verni a mellet, hogy mi magyarok milyen faszák vagyunk.
Nem ellentmondásos?

_Molly 2012.10.31. 12:42:55

@Willie: "tokom tele van azzal, hogy a sportolok csak ugy cserelgetik a "hazajukat" aszerint, hogy eppen hol fizetnek jobban egy olimpiai szereplesert"

---
Egyetértek!

Az olimpiai győzelem LÉNYEGE, a megelőző 4 év munkájának a betetőzése, a katarzis az, amikor megszólal a magyar himnusz.

Akkor szoktak könnynek gyűlni a versenyzők (és az ő honfitársaik) szemébe.

Bakker, ha ez nincs, mert a versenyző csak egy "megélhetési sportoló", aki pont lexarja, hogy milyen himnusz szól a győzelmekor, akkor mégis mi a jófene az értelme az egésznek? :-o

_Molly 2012.10.31. 12:45:34

@Liping: "Olyankor lehetett verni a mellet, hogy mi magyarok milyen faszák vagyunk.
Nem ellentmondásos?"

De az.
Főleg, ha Natasa nem vallja magát magyarnak.

Ilyen alapon vásárolhatnánk magunknak néhány kameruni futónőt (akár soron kívüli állampolgárságot is adva), akik majd sorra hozzák nekünk (?) az aranyakat.

Katapilla 2012.10.31. 12:50:53

@Liping:

Sajnos remek példa arra, hogy teljesen mindegy ki vagy, mi vagy, egy a lényeg, HOZD AZ ARANYAT NEKÜNK! vagy kotródj, de előtte pengess. Szép kis bagázs...persze sportdiplomácia, meg szponzor pénztől elesés, blablabla...

Ráadásul csak 200-on volt ő a legjobb idén a magyar csajok között, aranyat sem hozott, szóval pláne nem értem a rinya tárgyát...de nem is akarom.

Szerintem kiábrándultam a verseny kajakozásból...:((

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2012.10.31. 12:50:59

Janics a viselkedésével és nyilatkozataival nálam elvágta magát.
Ezért megkockáztatom, most is hazudik és a háttérben megpróbál mószerolni.

Katapilla 2012.10.31. 12:55:10

Most bocsánat, ha nincs semmi alapja, de még azt is gondolom, hogy egy szerb ember sosem nyerhet más országnak. Magának nyeri.
Ha én kimennék külföldre sportolni, a francokat nekik nyernék. Eljátszanám, persze, hogy tyű, de jó nekünk, nyertem nektek.
De magamnak nyernék, és kicsit szomorú lennék, hogy nem magyar színekben állok a dobogón, pedig nem vagyok "szittyamagyar" beállítottságú.

Úgy hülyeség az egész ahogy van.

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2012.10.31. 12:58:33

"Azonban Szerbia is lehetőséget biztosít arra, hogy ha a Szerb Köztársaságnak fontos érdeke fűződk hozzá, akkor a szerb állampolgárság megszerzésének a feltételei alól könnyítést adjon, magyarán egyszerűbben, gyorsabban, akár napokon belül is megszerezhető a szerb állampolgárság"

meglehet. Csakhogy ez itt érdektelen. Úgy tudom, Natasa jelenleg is szerb (és magyar) állampolgár.

Kutchek (törölt) 2012.10.31. 13:03:25

@Katapilla: "HOZD AZ ARANYAT NEKÜNK! vagy kotródj, de előtte pengess"

1. Magyarországon a legjobb szakemberek szolgálták ki, készítették fel.
2. Egyedi gyártású kajakok, külföldi edzőtáborok a mi pénzünkön.
3. Azért évekig ünnepelt sztár volt nem kevés anyagi támogatással, miközben egyik-másik sportolónk a saját pénzén vagy hitelből készült fel.

Általában az élsportolók maradnak a kaptafánál. Edzők, háttérmunkások lesznek a következő generációnál. Kemény Dénes helyére se külföldi edző jött és így van ez szinte mindenhol.

Janics felpakol viszi a pénzt, a tapasztalatot és felkészíti a riválisainkat.
Nem a gulyáslevesért vagy a matyóhímzésért jött ide. Ha neki üzlet volt innen indulni, akkor nekünk is üzlet elengedni. A végén csattan az ostor...

Ludovikás Levente 2012.10.31. 13:06:00

"Vagy engedélyezik, hogy szerb színekben kajakozzak vagy két évig szünetet tartok."

Janics már megint nem az igazat mondja.

Helyesen:
"Vagy engedélyezik ingyen, hogy szerb színekben kajakozzak vagy két évig szünetet tartok."

Reklamáljon a szerb szövetségnél, ha még ennyit se ér nekik. Pedig milyen nagylelkűek voltak a férje számára felajánlott "visszautasíthatalan edzői állásajánlattal"

haha ez a sánta kutyánál is sántább volt

Styxx 2012.10.31. 13:06:48

@Fermentátor:
Natasa igen, viszont a szabályok miatt ő akár norvég is lehetne, a férjének kell szerb állampolgárnak lennie.

Katapilla 2012.10.31. 13:09:24

@Kutchek:

Nem értelek.
Hozta az aranyakat, mint a katonatiszt. Kvázi ledolgozta a belefektetett energiát/pénzt.
Nem az olimpia előtt 2 nappal lépett le.

Nem a janics elvesztése fáj szerintem, hanem a szponzorpénzeké. MOL, Matáv, stb.

Én egy kicsit most azért elgondolkodnék a kajakvezetés helyében, hogy talán valamit nem jól csinálok, ha mindenki le akar lépni tőlem...

Ludovikás Levente 2012.10.31. 13:11:28

@_Molly: "ha Natasa nem vallja magát magyarnak."

Natasa apja horvát nemzetiségű, a testvérei horvát színekben kajakoznak. Számára tehát ez is egy további lehetőség

Ludovikás Levente 2012.10.31. 13:14:39

@Katapilla:
A csajoknál tört ki a hisztiroham. Janics mindent megkapott helyettük is, aztán mégis lelép, emiatt gondolom most meg akarják mutatni hogy ők is érnek annyit

Katapilla 2012.10.31. 13:19:18

@Ludovikás Levente:

Persze, mert csak a csajoknál olyan sűrű a mezőny, hogy nem tud érvényesülni 10-ből 6.
Mert kb mind a 10 érmes lehetne világversenyen.

Én is elkezdenék kombinálni a helyükben, inkább azon csodálkozom, hogy nem kezdték el előbb a kivándorlást. Úgy tűnik egy fecske mégiscsak nyarat csinál a Janics esetében.:)

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2012.10.31. 13:28:08

@Styxx: Igen, ahhoz, hogy megkaphassa a szerb állampolgárságot. De neki arra nincs szüksége, mert már van belőle egy. :)

gastro, missing in action 2012.10.31. 13:46:36

rühellem Orbánékat, de ehhez semmi közük, ráadásul helyes, hogy nem engedjük el csak úgy ezt a pénzéhes nagyképű picsát..
HA, nem hazudott volna az olimpia után,
HA, nem kéri dec. 31-ig a fizetését, mikor szeptemberben bejelenti a távozását,
HA, nem baszik ki a nevelőedzőjével a pénzéhes férje és saját maga miatt,
HA, az elejétől nyílt lapokkal játszik szerintem könnyes szemmel, sok szerencsét kívánva engedi el az egész ország!

Balt 2012.10.31. 13:47:50

@Liping: Kettőn áll a vásár... A mai világban talán jobban meggondolhatta volna, mit is mond egy belgrádi sajttájon. Ezt leginkább Natasa izélte el, mert engem még a szegedi sajttáj sporthírekben megjelent félmondataival is levett a lábamról.

Balt 2012.10.31. 13:49:38

@_Molly: "Főleg, ha Natasa nem vallja magát magyarnak."

Hát ez az! Két hónappal ezelőtt még annak vallotta magát. Ezért udvariatlan (hogy finoman fogalmazzak...) a belgrádi nyilatkozat.

Balt 2012.10.31. 13:51:22

@Katapilla: "teljesen mindegy ki vagy, mi vagy, egy a lényeg, HOZD AZ ARANYAT NEKÜNK! vagy kotródj, de előtte pengess. Szép kis bagázs..."

A szerbekre mit mondasz ennek tükrében? - Hogy a bloghoz adekvát legyek...

Balt 2012.10.31. 13:54:00

@Katapilla: Attól tartok, Natasánál is erről van szó, éppen erre (volt) keserű ráébredni...

igi1 2012.10.31. 13:56:00

@nick066: nem tahóság.

HA JANICS HALLGATOTT VOLNA, BÖLCSEBB MARADT VOLNA.

Balt 2012.10.31. 13:57:43

@Fermentátor: Nyilván arról van szó, hogy a férjének adnak "gyorsított eljárással" szerb áp.-ságot, Natasa meg ehhez kéri majd a "kiadatását". Nem tudom, hogy jogilag (sportdiplomáciailag stb.) működhet-e a dolog, de "civil jogérzékem" szerint így sem mentesíteném a 2 év alól a nemzetközi szövetség helyében... Már csak a precedens veszélyei okán sem.

Balt 2012.10.31. 13:59:34

@Kutchek: Bizony. Veszteség mindenképpen, hiába a számos érem. (Ehh, a kínrím véletlen, nincs miatta "verselős" kedvem...)

Styxx 2012.10.31. 14:00:07

@Fermentátor:
Ember, még egysze megnéztem, hátha nem fogalmaztam elég világosan, de nem, tényleg egyértelmű:
A szabály a furcsa, de jelen esetben nem Natasa állampolgársága kell, hogy szerb legyen, hanem a férjéé, ezért honosítják Szerbiában, már ha így alakulnak a dolgok.
"@Bodomi: Megvan a kész átverés show következő fejezete is: A neten elkezdte árulni a szegedi Bárka nevű romkocsmát a Natasa, a kikiáltási ár kevesebb, mint 20 millió Ft. Miközben a Várostól lett volna képe 25 millió Ft-ot kérni az évek óta nem működő és rommá szakadt épületért."
Ez így, az utolsó fejlemény miatt szerintem méltánytalan vád, hiszen a cikkből is kiderül, a város akár vissza is vásárolná az ingatlant, véglegesen nem dőlt el, maga Natasa lépett vissza, inkább úgy árulja, hogy veszít az ügyleten.

Balt 2012.10.31. 14:00:51

@Ludovikás Levente: Megint jó találat. Már-már sajnálom (megint)...

Balt 2012.10.31. 14:02:41

@Ludovikás Levente: Remélem, ez végül abban csúcsosodik ki, hogy erőt merítve az esetből mindenhol megpróbálják megmutatni: jobbak nála...

Balt 2012.10.31. 14:03:47

@Katapilla: Mondjuk Janics kb. a 4. volt a sorban; ha előbb lép, meglehet, a többiek közül többen maradnak...

Behajtó70 2012.10.31. 14:13:49

@nick066: és olyan miért nincs, hogy az olyan tajparaszt, tudatlan bunkó, mint te, miért jön élve a világra, és ha már mégis, akkor mifasznak beszél magyarul?!

Behajtó70 2012.10.31. 14:25:30

Az olimpia a nemzetek sportja. Aki váltogatja hazáját, nemzetiségét, attól minden olimpiai érmét, juttatását el kellene venni, mert az méltatalan a nemzetek sportjához, az olmipia eszméjéhez.

Ezért Janics számomra egy becstelen, hazátlan senki! Nem kellenek az aranyai, vigye a francba, csak előbb vegye le róla a piros-fehér-zöld szalagot!

Soha többé ne álljon fel a magyar himnuszra, ne könnyesedjen érte a hazug szeme!

Holnapután talán éppen kínai színekben fog lapátot...micsoda micsoda világnézet!

Katapilla 2012.10.31. 14:29:13

@Balt:

A szerbek nincsenek ugyanolyan poziban ebben a történetben.
Háborús ország, gyenge kajak-kenu csapat.
Aztán eltelt 12 év, a Janics halálra nyerte magát (magát, nem minket!), már nyilván nem ugyanaz a motivációja, mint 12 éve. Most már csak nyugiban otthon akar indulni is és készülni is.
A szerbek szerintem taktikáztak/nak. Kb én is ezt tenném a helyükben. Nagyon ravasz húzás volt a férjnek állást ajánlani.:)

felcsutisuttyo 2012.10.31. 14:30:08

Életjáradékot, NEM MERJEN ADNI A MAGYAR ÁLLAM ENNEK A SZEMÉT, NAGYKÉPŰ (beleszartak ventillátorba képű), rohadék, hálátlan p...nak!!!!!!!!!!!!!!

ErrOr 2012.10.31. 14:31:34

Még mindig sokan nem értik, hogy nem a szövetség a szarrágó, hanem Janics, Douchev meg a szerbek? Puffogunk mindenért, hogy itt megy el a pénz, ott megy el a pénz, közben ha pénzt próbálunk visszaszerezni jogosan(még ha jelképes is az összeg), akkor indul a puffogás, hogy kicsinyesek vagyunk. Merugyebár érték távozik az országból.

mojoking77 2012.10.31. 14:32:00

@Willie: Gondolom pont ugyanigy gondolsz az osszes magyarra, aki kiment kulfoldre, hogy ott dolgozzon. Ugyanezt az analogiat folytatva az osszes Nobel dijas magyar nem mas mint idegen szivu artany, hisz nem magyarorszagnak szereztek a dijat (na jo, egy ket kivetellel). Korlatolt, szuklatokoru hozzaallas, de ha ettol jobban erzed magad, tolem?

Kutchek (törölt) 2012.10.31. 14:33:37

@Katapilla: "Nem a janics elvesztése fáj szerintem, hanem a szponzorpénzeké. MOL, Matáv, stb."

Nem hiszem, hogy a szponzorok kiszálnának, mert Janics elmegy. Ha Messi lelépne a Barcából, a szponzorok még nem mennének el.
Hál' Istennek a magyar kajak-kenu áll úgy, hogy 1 év alatt lenne új sztár.

"Én egy kicsit most azért elgondolkodnék a kajakvezetés helyében, hogy talán valamit nem jól csinálok, ha mindenki le akar lépni tőlem..."

Csakúgy, mint a hentesek, bádogosok, magyar tanárok, orvosok, ápolók...... Kicsit fentebb kellene elgondolkodni.
A kajakvezetés legalább megteheti, hogy a nemzetközi szabályoknak megfelelően némi alamizsnát kérjen az itthon maradók képzésére.

mojoking77 2012.10.31. 14:34:01

@Behajtó70:
Natasa SZERB es Magyar allampolgar. Te meg egy sotet barom vagy...
Semmi gond, ilyenek is kellenek, kulonben nem lenne kit mutogatni a TV-ben, mikor idiotakrol szolo hir megy

Katapilla 2012.10.31. 14:34:19

@Behajtó70:

Olimpia eszméje??? 2012-ben???
Uttyan kérem...:)
A fél bagázs lebukik a doppingteszteken, a másik fele csak azért nem, mert olyan új dolgokat nyomatnak nekik, amik még nincsenek a listán...tisztelet a kivételnek (pl Hirling Zsolt evezés, nagyon tiszta sportolónak tűnik)...
Szín tiszta üzlet az egész, de legalábbis a 95%-a.

Katapilla 2012.10.31. 14:35:43

@Kutchek:

ebben igazad, van, oké.:)

ErrOr 2012.10.31. 14:36:19

@ErrOr: és persze módosítani az életjáradékos törvényt, hogy aki más ország válogatottjában is szerepelt, az ne kaphasson járadékot. A járadék szóljon a munkáról és a hűségről.

gastro, missing in action 2012.10.31. 14:39:17

@Katapilla: nem. túl sokan vannak és csak egy-egy kvóta szabad világversenyen.

lobster thermidor 2012.10.31. 14:43:29

@Muity Mijo:

Kurva nagy diktatúra volt ám itt, ha annyian ide házasodtak, és menekültek. Majd aki tehette a családját is áthozta.

bIQa 2012.10.31. 14:45:53

Nem csak Natasa keveri itt a lét, hanem a férje és a (magyar) menedzsere is benne vannak, és kihasználják azt hogy befolyásolható (mint minden hisztérika).

Persze közben próbálják meglovagolni a nemzeti érzületet, gondolom a szerbek hirtelen fellángolását az olimpia idején tartósnak vették. Most úgy tűnik hogy csak szalmaláng volt, bár lehet hogy az ottani sportvezetés taktikája hogy aztán minél olcsóbban jöjjön ki a bevásárlásból.

Szóval nem kell ugrni rögtön minden hírre, bár elég gyomorforgató ahogy megpróbálnak zsarolni miután már eddig is kipumpálták a maximumot Magyarországból

vontod75 2012.10.31. 14:59:30

@belekotty: Igen, egy kultúrember így tett volna. Ebből is látszik, hogy tényleg igaza van orbánnak. félázsiai származékok...

partizánok 2012.10.31. 15:06:48

"Szintén az NS értesülése, hogy a megrekedt Janics-ügyben újabb fordulat állhat be, miszerint a szerbek most már nem magát a kajakosnőt, hanem edzői ajánlattal csábított (vagy nem csábított, ez lényegében nem derült ki) férjét, Andrian Douchevet honosítanák."

www.samsungsport.hu/vizisportok/20121031/janics-ferjet-honositanak-a-szerbek-hogy-ne-kelljen-fizetniuk/

NA ez ám kicsinyes szarrágás szerb módra.
Egy ország tekintélye ennyit ér.
Egy zs ligás futballista többet kap.

ErrOr 2012.10.31. 15:11:12

@vontod75: miért van az, hogy csak azok a gecik, akik azt mondják, hogy menjen isten hírével, de a szövetség fizessen, hogy náluk versenyezzen? Tényleg nem látjátok, hogy egy ember van aki hálátlan ebben a történetben és az Janics? Magyarország és a szponzorok kimutatták a hálájukat, x éven át a tenyerükön hordozták, erre ez meg pofánköp mindenkit és pénzért átmegy máshova. Eleve az ahibás rendszer, hogy lehet országot váltani. Fociban ezt megoldották, remélem a kajak kenuban is hoznak egy normálisabb szabályozást.

partizánok 2012.10.31. 15:17:28

Remélem a nemzetközi kajak szövetség nem engedélyezi, ezt a komédiát beteljesedni.
Volt edzői ajánlat, aztán mégsem.
Csak nehogy a végén a 2 szék közül a földre üljenek,amikor majd elfogynak a tartalékok.
A szerb gazdaság nagy sz@rban van,nem dobálózik a szponzori pénzekkel.

Kutchek (törölt) 2012.10.31. 15:19:55

@vontod75: Azért Janics kijelentette, hogy nem megy el, meg az a hazája blablabla, majd rá egy hétre hazavágyik Szerbiába, mert itt neki olyan rossz.
Szóval a félázsiaiak csak kontráztak a balkánira.
Amúgy meg tuti meg volt már a terve, hogy lelép innen, csak hát ha az olimpia előtt mondja be, akkor ciao bella, repül.....

mojoking77 2012.10.31. 15:26:21

@ErrOr: Felreertetted. Azok a gecik, akik hoborognek, hazaaruloznak, sehonnai senkihaziznak, akik legszivesebben lekopnek, stb stb. Undorito bugrisnak tunik itt nagyon sok kommentelo. Az anyagiakkal semmi gond nincs, szerintem senki sem hiszi el, hogy nem tudnak kifizetni, ha tenyleg akarnak. Csak egyszerubb osszemosni valami zagyva nemzettudat-olimpiai eszme-kivagyisag katyvaszba.

zsebhümmögő (törölt) 2012.10.31. 15:38:21

Ebben az esetben a magyarok úgy jártak el, ahogy mindenhol a világon eljárnának. Ezek a szabályok, máshol is így működik, nem Natasa iránti kicseszési vágyból megy a huzavona.
Minden sportolónak van ára a piacon, focistáknál is kifizetik, a szerbeknek is van pénzük a bőrük alatt is, csak megy a smucigság.

Janics Natasával nem a baj, hogy szerb, meg hogy hol versenyez, hanem hogy egy hisztérika, egy raplis trampli, aki utólag köpködte Magyarországot, ahol a tenyerükön hordozták, imádta a közönség, kb sztár volt minden médiában.
És utána azt nyilatkozza, hogy utálja az országot, mert gyűlölték itt... na ez a felháborító aljasság.

El lehet menni, lecsengetik a lelépési pénzt, aztán vihetik. Minden sportolónál van ilyen, nem kell/nem szabad Janiccsal kivételt tenni.

zsebhümmögő (törölt) 2012.10.31. 15:39:46

@Kutchek: na ez az, ilyen döntést hónapokig, érlelnek, rágnak át, tárgyalnak, nem egyik napról a másikra születik meg, Janics már az olimpia előtt tudhatta, hogy innen dobbantani fog

ErrOr 2012.10.31. 15:47:11

@mojoking77: Amilyen az adjonisten... Tulajdonképpen hőböröghet bárki, elvégre ránk mondta azt, hogy szarok vagyunk, hazavágyik, de nem csak élni, versenyezni. Na ez a gusztustalan. És ezen emberek felháborodnak? Szerintem jogos. Még mindig az itt élők adójából, benzinjéből, stb-ből élt, dolgozott és lett az aki. Ezek után biztos nem fizetnék neki pl életjáradékot, fizessenek a szerbek.

zsebhümmögő (törölt) 2012.10.31. 15:47:32

@belekotty: nem gusztustalan, ez a szabályos eljárás
lehet hepciáskodni, hőzöngeni, de ez akkor Janics és a szerbek hazudozása, szarkavarása és smucigsága miatt fajult el ennyire

Matróz Kommandó 2012.10.31. 16:26:33

@Willie: nány szerb kajakos nyert olimpiát az elmúlt 10 évben? Na Janics is annyit nyert volna, ha ott marad! Meg sajnos ezután is annyit fog nyerni. Sztem a férje dumálta tele a fejét, azért megy el.

Muity Mijo · http://sos-bunyevacok-bunjevci.blog.hu/ 2012.10.31. 16:27:30

@Fermentátor: Neked igencsak nehézkes a felfogóképességed ... Keress már egy célirányos tanfolyamt, hátha sikerül fejlődnöd!

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2012.10.31. 16:30:55

@Muity Mijo: Oh, micsoda érvrendszer! Kinek-kinek mi a sajátja...
;)

Muity Mijo · http://sos-bunyevacok-bunjevci.blog.hu/ 2012.10.31. 16:31:07

@lobster thermidor: És amint rádöbbent, hova is került valójában, rögvest kereste az utat továbbállni.

Egyébként akik benyalnak, sosem érzékelik igazán. :(

Muity Mijo · http://sos-bunyevacok-bunjevci.blog.hu/ 2012.10.31. 16:36:40

@Behajtó70: Te milyen tudatmódosító szer hatása alatt vered ekként a nyálad? Vagy csak kommersz epilpesziáról van szó?

dr kíváncsivagyok 2012.10.31. 16:37:33

@Muity Mijo:
"Mert szerinted az életjáradék nem a magyar színekben szerzett érdemekért jár neki? "

Aztán majd szerb szinekben is kap,....egész jól megél majd belőle...

dr kíváncsivagyok 2012.10.31. 16:38:41

@zsebhümmögő:Nem, Janics hazudozott össze-vissza ? Aug.- ban még semmi áron nem akart elmenni !!!!!!!!!!!!! Szeptemberben már fikázta M.o.- ot !!

Muity Mijo · http://sos-bunyevacok-bunjevci.blog.hu/ 2012.10.31. 16:44:50

@Muity Mijo: Erős a gyanúm, hogy te még mindig nem fogtad fel, miről szól itt a nóta.

Szerinted Styxx miért tette fel ezt a kérdést három válaszlehetőséggel: Kap-e Janics Natasa férje soron kívül szerb állampolgárságot?

colored.white.stripes 2012.10.31. 17:21:19

Arra emlékszik valaki, hogy a Magyar Szövetség mennyit tejelt a szerbeknek (Jugoszláviának), amikor idejött? A wiki szerint "...még nem volt magyar állampolgár, de a Szerb Kajak-kenu Szövetség engedélyével a magyar válogatottban szerepelhetett a nemzetközi versenyeken."
Azt, meg se említsétek, hogy akkor még senki sem volt! Mindenki, aki valamit tud erről a sportról, bajnokot látott benne, tudta, hogy mennyit ér. A Magyar Szövetség is. Ezért történhetett meg az, hogy a vizsga után néhány nappal megkapta az állampolgárságot, a többiek meg(köztük én is), elég sokat(hónapokat) vártak erre.
A kérdést, csak azért tettem fel, hogy elgondolkodjatok rajta, a választ tudom. :)

Muity Mijo · http://sos-bunyevacok-bunjevci.blog.hu/ 2012.10.31. 17:32:48

@Fermentátor: Előbbi hozzászólásd neked szántam.

"Erős a gyanúm, hogy te még mindig nem fogtad fel, miről szól itt a nóta.

Szerinted Styxx miért tette fel ezt a kérdést három válaszlehetőséggel: Kap-e Janics Natasa férje soron kívül szerb állampolgárságot?"

Muity Mijo · http://sos-bunyevacok-bunjevci.blog.hu/ 2012.10.31. 18:13:12

@zsebhümmögő: A stílusa valóban olyan, amilyen, de biztos vagy benne, hogy minden becsmérlő állításodat alá tudnád támasztani autentikus forrással?

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2012.10.31. 18:36:27

@Muity Mijo: Szerintem higgadj le! Nem tesz jót neked ez az idegeskedés! Látod, már saját magaddal is vitába keveredtél ! ;)

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2012.10.31. 18:56:17

"Egyébként önök keresték meg a szerbeket?

Janics: A férjem, Andro nem mondta el nekem azonnal, hogy ő már az olimpia előtt is munkát keresett. Szegeden két évig ingyen dolgozott, megviselte, hogy nem tudja eltartani a családot. Munkát akart, így jöttek szóba a szerbek. Az ő hozzáállásuk szimpatikus volt neki, ezért fogadta el az ajánlatukat.

Mi lesz a férje munkája?

Janics: Az ottani olimpiai bizottság alkalmazza, a kajakos lányokat kell felkészítenie. De lehet, hogy valamelyik klubnál is munkát vállal.

Edzőjével, Kovács Lászlóval nem váltak el szépen. Ön azt állította, meglopta a mestere.

Janics: Nagyot csalódtam benne. Én hívtam Szegedre, hogy legyen az edzőm, nem telt el egy év, amikor Andro ideköltözött, feladta értem a munkáját Bulgáriában. Nem akartam, hogy Kovács állás nélkül maradjon, ezért döntöttem úgy, dolgozzanak együtt. A munka nagy részét azonban Andróval végeztem el. Szerettem volna, ha az olimpiai éremért utánam kapott jutalomból fele-fele arányban részesednek, ezt meg is beszéltük korábban. Ám végül övé lett minden."

Van a férfira egy kifejezés :)

ludlud 2012.10.31. 19:16:42

Undorító hely,hülyékkel gazdagon ellátva,-Magyarország!

Styxx 2012.10.31. 20:07:23

@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás:
Várj, azért Janics nyilatkozatata alapján a férjével közösen edzették, ráadásul a férjéjé volt a nagyobb szerep, ezek alapján szerintem is járna a jutalom fele.

Hogy mi a teljes igazság, azt a két edző és ő tudja, mindenesetre Kovács edzőjé most a teljes jutalom.

Ez a történet cseppet sem fehér-fekete. Janicst úgy beállítani, hogy mindent Magyarországnak köszönhet, szintén nem fair. Természetesen Magyarországon kiváló feltételek között készülhetett, da a tehetsége, fanatizmusa, szorgalma nélkül mindez mit sem ér.

Az edzők javadalmazása, a jutalomból részesítése szintén külön téma, túlmutat a Janics-ügyön.

colored.white.stripes 2012.10.31. 20:22:14

Semmi köze Natasához, de:
1. A nick és azt írt hozzászólás, (néha)arról tanúskodik, hogy megírója milyen "politikai beállítottságban szenved".
2. @felcsutisuttyo nagyon jó példa erre, a comment pedig egy gyöngyszem:
"Életjáradékot, NEM MERJEN ADNI A MAGYAR ÁLLAM ENNEK A SZEMÉT, NAGYKÉPŰ (beleszartak ventillátorba képű), rohadék, hálátlan p...nak!!!!!!!!!!!!!!"
3. Nem jó ami most van, nekem nagyon nem jó, sőt, kifejezetten rossz! De, ha ilyenek vagy azok váltsák a mostani rendszert, akikkel ez a @felcsutisuttyo szimpatizál, akkor nagyon sötét a jövőkép...

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2012.10.31. 20:43:51

@Styxx: Téves, mivel ezt hivatalosan az olimpia előtt be kell jelentenie olyan címen kinek jár majd pénz! Nem jelentették be, mivel nem ő volt az edző Natasa szerint sem. Csak ingyen megengedték, hogy jelen legyen. Ennyi olimpia után ezt tudnia kellett, ez gyakorlatilag nem kérdés, különben automatikusan kapott volna a férfi pénzt. Utólag találhatták ki.

Styxx 2012.10.31. 20:57:38

@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás:
A nicked alapján bizonyára jártasabb vagy az ilyen insajder kérdésekben. Nekem laikusként viszont az is egy kicsit úgy tűnt, hogy itt szürke zóna, ha nem is a mostani ,de a jövőbeni "koncosztás" amikor is a magyar sportpszichológusok tömegesen azt kezdték mantrázni, hogy a top versenyzők fizikális adottságai már léynegében egyformák, ott már minden fejben dől el, amiben a sportpszichók szerepe felbecsülhetetlen. Erreföl néhány edző nyíltan beintett, kb azon az alapon, hogy ad 1, ők is tanultak pszichológiát, ad 2, kenhetnék a hajukra a mentális összerakottságot, ha a versenyző akkor és ott fizikálisan nincs csúcsra járatva.

Balt 2012.10.31. 21:08:15

@colored.white.stripes: Pont, hogy ez az az ügy hosszú idő óta, amely megítélése politikai szimpátiától eléggé függetlenül szóródik, bár Natasáék sehogy sem jönnek ki jól belőle... (Már hetekkel ezelőtt ezt vontam le belőle, eléggé meglepve.) Furcsa, hogy ugyanakkor a várakozáson felüli olimpiai szereplés mennyire pártosan megosztó, lásd tótaw alulmúlhatatlan cikkét!

Balt 2012.10.31. 21:10:12

@colored.white.stripes: Ha helyben marad, ma valszeg nem ismerik a nevét Bácska Palánkán kívül...

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2012.10.31. 21:26:40

@Styxx: A magyar élsportolók étrendi ellátása jelenleg (évtizedek óta) kezdetleges szinten van, tehát ebben is van tartalék a sportpszichológia mellett. Amit felidéztél, ha így elhangzott akkor nem igaz. De egy pszichológus nem kell, hogy az élettanhoz vagy sportgenomikához értsen. Ezért nyilatkozhatnak hasonlókat.

Külföldön team-ek vannak amelynek a sportpszichológus, sportorvos, edző(k), dietetikus és még néhány ember a részét képezi. Sem az edzők, sem a sportorvosok nem szívesen engedik a konchoz a többi szakembert, inkább dolgoznak a saját zsebükre. Nem ért a pszichológiához az edző, de a sportorvos sem az étrendhez. Viszont kereshetnek ezen ha termékeket forgalmaznak. A különböző szakemberek közötti harcokban valóban elfelejtődik az a kérdés: mi volna sportoló érdeke? (Szerintem tehát pontosan látod mi történik most a háttérben, de ezen még lehet alakítani. Mi is erre törekszünk)

sportorvos.hu/sportolok/20121031/korrupcio_vagy_ez_az_elsportoloink_szakmai_tamogatasa/

A teljesítmény különböző "lábai"-ról beszélünk (gének, étrend, edzésterv, pihenés, pszichológiai állapot stb.). Ha valamelyik nem optimális, akkor rosszabb lehet a sportoló teljesítménye. Ha minden téren optimálisak a módosítható tényezők, akkor sem biztos, hogy az öröklött adottságai elégségesek a győzelemhez, vagy mondjuk jól alszik verseny előtt a sportoló, nem hal meg rokona stb. Garancia a győzelemre nincs.

Styxx 2012.10.31. 21:32:29

@Balt:
igen, ha az ember azt a cikket olvasná CSAK el, mondhatná ,hogy Janics és a férje mekkora egy szemétláda, az edzője meg egy megkérdőjelezhetetlenül tisztességes ember. Persze lehet, hogy így is van, de a részleteket ők tudják.
Kovács azon állításában, hogy ha egyedül ő edzi Natasát, akkor tuti a két arany, azért egy nagy adag kincstári optimizmus is van.
Eleve egy sprintszámon bármi előfordulhat.
Nehéz itt tisztán látni és fenntartom, hogy nem beszélhetünk egyértelműen jó- és rossz arcokról.

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2012.10.31. 21:39:29

@Styxx: Nem ismerem itt a konkrét helyzetet, de nem szokás egy olimpikon kialakult, működő rendszerébe csak úgy belenyúlni. Nem hinném azt sem, hogy egy edző aki férj is, ráadásul nem ismeri a korábbi magyar edzői munkát az jó párhuzamos (második) edző lehetne. A két edző hatalmi harca már ronthatja a teljesítményt.

Felelőtlen csapkodásnak, vergődésnek látszik a történet egy itt munkanélküli férj önérzetének javítása érdekében.

Styxx 2012.10.31. 21:46:51

@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás:
Persze, ebben is megvan a ráció, amit írsz, viszont olykor a nyakas önfejűség vezet a sikerhez. Persze lehet, hogy csak a csillagok szerencsés együttállása esetén, mint amikor az éli túl a balesetet, aki nem volt bekötve és még időben kiesett a kocsiból.
Janicsot már akkor sokan leírték, amikor szakított Kati nénivel.
Janicsban lehet, hogy van egy nagy adag hiszterika-hülyepicsaság, de egy sportoló attól, ha nem könnyű természet, még lehet rendkívül sikeres. Maradonát sem a pályán kívüli intelligens megoldásaiért bálványoztuk.

Mindaz, amit a korábbi kommentedben írtál hasznos, könnyen befogadható, "ismeretterjesztő" info, ne értsd félre, nem a szakértelmedet akarom megkérdőjelezni, engem meggyőztél, pusztán árnyaltam a szitut.

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2012.10.31. 22:01:15

@Styxx: Igazad van, lehetnek meglepetések. Vannak 35-40 éves kiemelkedően teljesítő sportolók is. Elméletileg azonban Natasa leszálló ágban van, amely folyamat a megszokott, optimális körülmények között lassítható lehet. Ehhez valószínűleg nem az a hely alkalmas, ahol most szeretnék felvirágoztatni nulláról ezt a sportágat. Meg nem ezek a külső körülmények. De lehetnek csodák.

/Írhatnék érthetetlenül sok oldaláról a kérdésnek (a kötet például ilyen), csak ez senkinek sem volna jó. Szerintem. :)/

Bodomi 2012.11.01. 14:39:02

@Styxx: Eddig ott tartott a Bárka, hogy a Botka pm. elutasította az érte kért 25 milla kifizetésének még az ötletét is. Azután jelent meg vmi netes reklámban a 19,9 millás hirdetés...

duncan 2012.11.05. 23:03:29

@mojoking77: látom itt is roppant könnyen osztasz másokat.
Nem fogod fel, hogy az a baj, hogy vagy most hazudik, vagy egész eddig hazudott????
Persze hogyan is foghatnád fel, te is leléptél már...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.11.06. 13:11:15

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"Vannak átjelentkezési szabályok az egyes sportágakban."

Ezt értem. Mégis furcsa, hogy ha valaki szerb, akkor nem versenyezhet a szerb válogatotban.

"Ha nem lenne ilyen, akkor egy ember, akinek egynél több, pl. 3 állampolgársága van"

Azért az is elég lenne, ha adott versenyen csak X ország színeit képviselhetné. Szerintem.

"E sportágban pl. 2 éves "karantén" van. Ez van."

Ok, hogy ez van, csak szeretném érteni, hogy miért!

@Willie: "szerintem ebben nem az a viccess, hogy most szerb allapolgarkent nem versenyezhet szerb szinekben, hanem az, hogy magyarkent versenyezhetett..."

De ha egyszer magyar (is). Én nem látom gondnak.

"nekem tokom tele van azzal, hogy a sportolok csak ugy cserelgetik a "hazajukat" aszerint, hogy eppen hol fizetnek jobban egy olimpiai szereplesert,"

Mi ezzel a gond? Senki sem a maga ellensége! Van akinek nehezen megy a váltás, van akinek könnyen. Különbözőek vagyunk.

"eppen hol kisebb a konkurencia az adott sportagban"

Ezzel sem értek egyet. Milyen lehetett annak az Ausztrál úszónak a helyzete, aki Darnyi miatt nem tudott olimpiát nyerni? Piszok sok munkát rakott bele. Majd távot váltott és egy másik magyar verte meg (sajnos már nem tudom, hogy ki). :)

@Balt: "Ja kérem, versenyezhetett volna, csak akkor valószínűleg Bácska Palánkán kívül nem ismernék a nevét..."

Ha jól értem, amit írsz, akkor a Szerbek annyira jók, hogy ott nem fért volna be egyetlen csapatba sem. Nem emléxem, hogy az Olimpián villogtak volna... :)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.06. 13:28:08

@TrueY:

"Mégis furcsa, hogy ha valaki szerb, akkor nem versenyezhet a szerb válogatotban."

Szerintem ez abszolút nem furcsa.

"Azért az is elég lenne, ha adott versenyen csak X ország színeit képviselhetné. Szerintem."

Lehetne így is. De a legtöbb sportban nem így van.

"Ok, hogy ez van, csak szeretném érteni, hogy miért!"

Azért mert alapból nemkívánatos a sportolók vásárlása, így igyekeznek ezt megnehezíteni. Viszont a lehetetlenné tétel meg méltánytalan lenne. Így valamilyen köztes megoldás van: lehessen, de ne túl könnyen.

Vannak országok, melyek csak vásárlott sportolókkal lépnek fel egyes sportágakban. Pl. az egész azeri súlyemelés BOLGÁR - az edzők is, a versenyzők is.

Balt 2012.11.06. 13:48:57

@TrueY: Nem jól érted. Szerb felkészítés mellett (ill. Dusevvel szintúgy) nem ért volna el talán még olimpiai szintidőt sem.

Balt 2012.11.06. 13:51:46

Aktuális cikk:
sportgeza.hu/kajakkenu/2012/11/06/elkurtuk_ezt_a_janics-ugyet

A mánáger eléggé elveti a sulykot... Mégis, ki rúgta fel a gentleman agreementet?!

zsoBuda 2012.11.08. 15:32:36

Csak most olvastam el a cikket és a hozzászólásokat. Mindenki ír itt mindent, csak a lényeget nem.Igen, jól érzi Natasa, hogy ő "nem a mi kutyánk kölyke", de nem azért mert szerb és még csak azért sem mert most úgy döntött, hogy hazamegy. A magyarok sokkal korábban kiszerettek belőle. Az első eset az volt amikor ott hagyta Fábiánné Rozsmyói Katalint, akinak az ötven valahány érmét köszönhette.A tv.-ben nyílt egyenes adásban próbálták békíteni őket. Kati nagyon higgadtan próbálta elmagyarázni, hogy " Natasa csak akkor jönnek az eredmények ha keményen dolgozol stb." Natasa felugrált a helyéről kiabált, többek közöt azt, hogy Kati olyan mint egy magyar csendőr. Ekkor Fábiánné felállt és halkan annyit mondott, hogy véget ért egy sikeres korszak és kiment a stúdióból. A hanyatlás innen számítható. A másik eset amit a magyarok furcsálottak, hogy az összes média jelenléte mellett férjhez ment Csányi Szilárdhoz és húha és micsoda nagy szerelem, holtodiglan holtomiglan. Majd félév múlva otthagyta. Akkor azért már itt Magyarországon erre is többen felkapták a fejüket, hogy kicsoda ez a nő, mert hogy nem egy jellem az biztos.
Ezután azért ment a harc, hogy a bolgár férjét elismerjék az edzőjének, de ö itt Magyarországon még második vonalbelinek sem számított. A végén a másodedzője edzette (aki állítólag már kint van Szerbiában). Az olimpia előtt Kovács Kati jelezte, hogy komoly gondok vannak Natasával és nem fog vele kettesben indulni.Sok probléma volt és nem véletlen, hogy a 34 éves Kovács K. ült a hajóban elől és nem a magát Istennek képzelő 30éves Natasa. Köszönje meg, hogy Kati nyert neki egy érmet.Itt azt beszélik, hogy az verte ki Natasánál a bíztosítékot, hogy 10 milliót követelt a szövetségtől a férjének mert hogy az is edzette és - állítólag - azt találta mondani valaki, hogy hol edzett téged a férjed? legfeljebb az ágyban. Magyarországon a szélesebb közvélemény csak legyintett amikor nem hozta a várt eredményt. Lehet hogy aki itthon maradt ott akkor jobb lett volna. Nem lennék meglepve, ha egy év múlva újra visszajönne, mert rajön, hogy otthon sem az igazi. Ennek az ügynek csak egy érdemleges eredménye van, és pedig az, hogy a javadalmazás szövegébe betoldottak egy mondatot, hogy a jövőben az életjáradék csak annak jár aki az országban is él.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.11.14. 12:54:38

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: "Azért mert alapból nemkívánatos a sportolók vásárlása, így igyekeznek ezt megnehezíteni. Viszont a lehetetlenné tétel meg méltánytalan lenne. Így valamilyen köztes megoldás van: lehessen, de ne túl könnyen."

Ok! Értve! Kösz!

@Balt: "Nem jól érted. Szerb felkészítés mellett (ill. Dusevvel szintúgy) nem ért volna el talán még olimpiai szintidőt sem."

Köszi! Ezt sajnos nem fogjuk megtudni! ;)

Balt 2012.11.14. 13:28:49

@zsoBuda: Kösz a (bennfentesnek tekinthető?) összefoglalót, ennyire nem voltam képben, de elég jól sejtettem...

zsoBuda 2012.11.14. 19:02:42

@Balt: Nagyon szívesen. Kár, hogy későn leltem rá erre az oldalra, de szükségesnek tartottam leírni.

Balt 2012.11.30. 08:10:01

Ez a Dusev nagy szarkeverő, de remélem, ezúttal neki kell kiinni...:
sportgeza.hu/kajakkenu/2012/11/29/ferje_allitja_janics_versenyezni_fog

Balt 2012.12.12. 08:36:24

Számunkra magyar lány, asszony maradsz
Baráth Etele kajakelnök nyilvánosságra hozta azt
a levelet, amit Janicsnak írt a szövetség ülése előtt.

sportgeza.hu/kajakkenu/2012/12/11/unom_mar_hogy_nem_tartanak_uriembernek

Balt 2013.01.17. 15:44:22

Az lesz a vége, hogy Janicsék katalizálják a nemzetközi sportjog szigorítását. :)

sportgeza.hu/kajakkenu/2013/01/17/vadidegen_szerbhez_menne_felesegul_janics_hogy_kijatssza_a_szabalyokat

Balt 2013.03.11. 10:03:38

sportgeza.hu/kajakkenu/2013/03/11/janics_azt_kerem_engem_is_ertsenek_meg

"Kevéssel idősebb vagyok" - mondja BE. :) Ez így nem hangzik túl jól. Mégis, egyelőre a belföldi fogadtatás több, mint kedvező.

zsoBuda 2013.03.11. 13:32:33

@Balt: Emlékszel rá..2012.11.08.-án megírtam, hogy nem lennék meglepve, ha egy év múlva visszasírná magát. Szerintem vissza fogja a szövetség fogadni, de már nem fér be a válogatottba legalábbis a mostani formája szerint.És hát ne szépítsük, ehhez vastag bőr kellett, azok után hogy a magyarokat mindennek elmondta.

Balt 2013.03.11. 13:51:59

@zsoBuda: Igen, emlékszem. Úgy tűnik Baráth és Storcz szavaiból, hogy visszafogadnák. Ezzel talán nincs is baj. Natasának óriási erkölcsi és - hogy a blognál maradjunk - a szerbeknek hatalmas presztízsveszteség*, Persze a magyar kc-sportor is megviselte az ügy, de talán nem visszafordíthatatlanul, sőt! Azt mindenesetre elvárom laikusként, hogy a teljesítmény (forma, formaidőzítés) és a nemzetközi eredményesség esélye legyen szempont a válogatásnál.

* Fejlemény:
sportgeza.hu/kajakkenu/2013/03/11/sokkolta_a_szerbeket_janics_visszaterese

lobster thermidor 2013.03.13. 10:11:28

@Muity Mijo:

Határozott állásfoglalásodból arra lehet következtetni, hogy komoly tapasztalataid vannak a nyalás különböző formáiról.

lobster thermidor 2013.03.13. 10:29:10

@Balt:

Ahogy a hírekben olvasható, a Janics családnak szerbeket is sikerült alaposan meglepnie ezzel a húzással.
Mint kiderült, hetek óta folyt az előkészítés, és feltételezhetően többekkel tárgyaltak a visszatérésről. A Győri VSE villámgyors reagálása is erről tanúskodik.
www.nemzetisport.hu/kajak_kenu/douchev-janics-natasa-baratok-koze-erkezik-gyorbe-2225763

Egyébként én a szponzorok helyében alaposan megfontolnám az együttműködést, és a házaspár támogatását, mert azt már több országot átfogóan bizonyították, hogy az erkölcs, és az üzleti etika az ismeretlen fogalmak kategóriájába tartozik náluk.

Balt 2013.03.13. 14:38:11

@lobster thermidor: Egyetértek. Nem hinném, hogy az OTP lesz a főszponzoruk. :)

Balt 2013.03.19. 14:55:54

Hmm, ez érdekes lezárása(?) a történetnek ezen a blogon: :)
sportgeza.hu/kajakkenu/2013/03/19/semmi_keresnivalom_szerbiaban

lobster thermidor 2013.03.19. 16:07:31

@Balt:

Bátran merem állítani, hogy ez a vicc kategóriája!
Lusta vagyok idézgetni J.N. korábbi, és a mostani nyilatkozataiból, de érdemes egymás mellé állítani egy-két kijelentését.
Ebben az általad belinkelt nyilatkozatában is ködösen sejteti, hogy valakik itt becsapták, és Szegeddel is vannak bajai. Neki...?!
Nagy összeget teszek arra, hogy néhány hónap múlva a győriekkel lesznek problémái, ha mondjuk például úgy gondolja, hogy a Kisfaludy Színházat kereszteljék át Douchev - Tеатър-ra.

Lehet, hogy jó sportoló ez a nő, de számomra embernek még a hulladék kategóriájába sem tartozik.

zsoBuda 2013.03.19. 19:30:26

@lobster thermidor: Szegeddel azért van baja, mert hallani sem akarnak róla és nem fogadták vissza. Az éttermét is azért kellett Szegeden eladnia, mert nem látogatták már a szegediek, elegük lett Natasából.
Az a hír járja, hogy a szerbeknél is kiverte a biztosítékot, mert az edzőtáborban a férje korábbi házasságából származó két gyerek is velük volt azon a címen, hogy edzi őket az apjuk. Jó mondták a szerbek, de ne már a szerb szövetség költségén stb.
Ő megszokta, hogy a magyarok gálánsak voltak vele, (még a bébiszitterét is a szövetség fizette) gondolom a szerbek nem voltak ennyire balekok.
A szerbekre is rossz fényt vet a személye, mert sok magyartól hallottam már, hogy mit vársz tőle hiszen csak egy szerb.
Félő - bár ne legyen igazam- hogy a jövőben a személyéről és viselt dolgairól többet fogunk hallani, mint a sportban elért eredményeiről.
Tartogat még meglepetéseket.
süti beállítások módosítása