Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) újvidék (2) ujvidek (20) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Ki volt Dragan Dabic?

2008.07.23. 21:25 Bálint Csaba

Hát ez viszont tényleg elképesztő. Ezt írják horvát lapok szerb lapokra hivatkozva, annyira morbid, hogy meg sem lepődnék, ha igaz lenne:

Radovan Karadzic ugye bizonyos Dragan Dabic iratait örökölte. Ahogy Stojan Zupljanin, a nemrég lebukott kolléga, ő is egy halott ember papírjaival élte az életét. Igazolványát a szerbiai Ruma községben adták ki. De nem is ez a legdurvább, nem is ez... Hanem, hogy a néhai Dragan Dabic, akinek személyazonosságát a szökevény felvette na hol halt meg? Na hol?

Sarajevoban 1993-ban! Abban a városban, amelyet éppen maga Karadzic lövetett rommá a létező összes tűzérségi fegyverből, ami csak rendelkezésére állt. Az eredeti Dabic úr tehát valószínűleg a gránáttűzben, vagy egyéb fegyveres összecsapásban halt meg, de lehet, hogy orvlövész végzett vele az ostrom idején... Mégiscsak az élet írja a legjobb forgatókönyveket.

 

Ezen a felvételen éppen azt magyarázza az újságíróknak, hogy nem is.

 

 

B92 / jutarnji.hr

(Ami az 5 millió dolláros jutalmat illeti, az amcsik még nem döntötték el, hogy kinek adják, illetve adják-e egyáltalán valakinek.)

UPDATE:

A szerb belügy szerint csupán spekuláció az áldozattól átvett személyiről szóló hír, és nincs komolyabb valóságalapja. Mindeközben bizonyos Mladen Dabić, az eredeti Dragan Dabic öccse interjút adott a boszniai állami tévének, amelyben  döbbenetesnek nevezte a történteket. Azt mondja, bátyja '93-ban halt meg miközben humanitárius segítségért igyekezettt Sarajevoban. Miközben a Hősök terén futott át, egy orvlövész végzett vele.

71 komment · 1 trackback

Címkék: videó karadzic

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr41582469

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: killtheradical 2008.07.24. 03:41:45

Elmegyógy- és intézet ... ... ... - Doktor úr, hogy van a férjem? - Attól tartok asszonyom rossz híreim vannak. - Jézusom! Mi történt? - Meg kell kérdeznem: harcolt az ön férje a háborúban? - Nem, csak a Zastavától csempészett nekik fegyvert. - Nem gyötör…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KenSentMe 2008.07.24. 01:42:32

Majd Oblama elmegy arrafele', azta'n sze'tszo'rja az 5 millcsit a levego"ben a ne'p ko:ze', hogy a kampa'nya megfelelo" showelemekkel gazdagodjon.

Persze 2008.07.24. 08:18:44

Még gyorsan elkapnak egy Omár mollát, és megint majdnem elkapják Osamát.

zsolt 2008.07.24. 09:24:35

Volt még sok más morbid dolog.
Annak idején pont a szerbek mutattak "szerb" tömegsírokat, hogy lám mit mûveltek a szerbekkel, aztán késôbb kiderült, hogy muzulmánok voltak...

akiket persze a sterbek gyilkoltak meg

zsolt 2008.07.24. 09:30:42

bocsánat, nem a szerbek ellen akartam sólni, hanem hogy azok akik gyakorlatilak a tömeggyilkosságokat elkövették, ôk maguk takaróztak a saját bûneikkel...

Loga 2008.07.24. 09:39:36

...és szerbek voltak.

Telepi János · http://www.panel.blog.hu 2008.07.24. 09:55:07

Loga: szerinted az összes szerb háborús bűnös?

staropramen 2008.07.24. 10:12:29

Ismét bebizonyosodott, hogy politikai akarat híján senkit nem fognak el. lásd-Gotovina tábornok.Ha az aktuális hatalom zőld lámpát ad, megvan a háborús bűnös.
Az EU -s alkuk során egyszer majd felhasználják a Mladics kártyát is.
Sajnos tényleg morbid dolog, de a tömeges kivégzéseket, tömegsírokat mindig megpróbálják megtévesztésre használni a gyilkosok. Gondoljunk a katyni mészárlásra.
Mélyen egyetértek azzal, hogy háborús bűn megtotlatlanul nem maradhat, el nem évülhet, és a parancsnokoknak is felelniük kell

staropramen 2008.07.24. 10:29:31

@Telepi J.
felesleges ezt a dolgot így kiélezni.mindenki tudja, hogy a szerb, a horvát és a bosnyák hadsereg és szabadcsapatok is követtek el háborús bűnöket. Nem volt még olyan régen,és nem volt olyan messze, hogy ezt elfelejthessük. A nemzetközi bíróság börtönében mindhárom harcoló fél képviselve van.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.07.24. 10:29:37

Én rettenetesen meg lennék ám lepődve, ha tényleg a BIA fogta volna el Radovánt, és nem mondjuk a Delta Force, vagy az SAS.

Túl kényes meló volt ez; nem hiszem, hogy szerbekre bízták volna.

Loga 2008.07.24. 10:30:27

Telepi János:
nem.
egyéb kérdés?

szcornel 2008.07.24. 10:47:48

Telepi János:

hajlamosak rá. Vérszomjas, balkáni, agresszív egy népség.

staropramen 2008.07.24. 10:56:46

szcornel
te most szándékosan kavarod a sz@rt, vagy csak sokat voltál a napon a múlt héten a nagy melegben?

Mandos 2008.07.24. 11:14:26

Nagybátyám járt még a "rencerváltás" előtt jugóban, neki mondták SZERBEK: a szerb nem egy felnőtt náció.
Azt viszont kár tagadni, vagy szépíteni, hogy a horvátok között legalább annyi népirtó van, mint a szarbek között. Csak a többségnek valahogy szépen csendben fű alatt sikerült konszolidálódnia...

ketyosz 2008.07.24. 11:17:16

staropramen:
Sajnos(!) igaza van szcornelnek ami a szerbeket illeti. Nem a levegőbe beszélek, köztük élek, tudom, tapasztalom. Nem is értem, hogy lehet két testvérnép (pl horvátok és a szerbek) között ekkora különbség...

Silly 2008.07.24. 11:22:54

vicces a sok szakértőt olvasni egy teljesen üres és maximálisan sekélyes blogbejegyzés alatt.

Mondta a nagybátyám aki 20 éve volt eccer júgóban (a bolhapiacon Szabadkán, gondolom...).

Király vaze, ez alapján meg lehet iténli az elmúlt 20 év összes történését a balkánon - mikor az ott élő emberek sem tudják és egy hosszab beszélgetés vége sokszor az hogy elismerik: nem értik miért történ és kinek volt jó.

staropramen 2008.07.24. 11:27:14

@ketyosz
ez a blog nem arról szól amibe most megpróbáljátok belerángatni.Ha valaki ex katedra kijelenti egy népről, hogy vérszomjas ,agresszív stb, az ne csodálkozzon ha másvalaki rólunk jelenti ki, hogy bosszuálló ,bérgyilkos,emberevő vagy bármi baromság vagyunk.A horvátokról ,meg talán a knini civilek is tudnának mesélni.A jogosan nemzeti hős ,a győztes hadvezér Gotovina sem áruházi lopásért van Hágában.

jodalit33 2008.07.24. 11:34:08

Silly:
Annyit tennék hozzá a maximálisan sekélyes blogbejegyzéshez, hogy ez egy horvát hír átvétele. Akár igaz, akár nem ez egy hír volt a napi sajtóban. Igaz nem éppen a hírműfaj szabályait követve írtam meg.
A videót pedig a tévéből vettem fel és ugyancsak én feliratoztam. Szerintem nem sokan látták eddig magyarul. Eddig a sekélyességről.
A kommentek színvonalát pedig te is emelheted hozzáértő hozzászólásaiddal, vagy ronthatod a "bekiabálásokkal".

balta 2008.07.24. 11:35:43

Silly, gondolj arra, hogy anno mondjuk valami nagyhatalom úgy dönt, hogy akkor az 1. világháború után szűnjön meg Magyarország, Románia, Cseh és Szlovákia, és alakuljon egy Közép-Kelet Európai Népköztársaság, mondjuk Román vezetéssel és hadsereg felügyelettel. Vajon mi, magyarok mit szóltunk volna, lett-e volna belháború, ésatöbbi? Ki tudja... Persze a hasonlat sántít, de gondolati síkon vélek felfedezni hasonlóságot ezen gondolat és a Jugoszláv államszövetség között. Ettől függetlenül természetesen semmi nem leaglizálhatja a népírtást és kegyetlenkedéseket sem szerb, sem horvát, sem bosnyák oldalról, mert volt bőven minden félnél.

delvideki 2008.07.24. 11:35:48

összemosni a kvázi ugyanolyan bűnös hotrvát vagy muzulmán felszabadítókkal (bármit is tettek) fogyatékosság, vagy alapvető ismeretek hiánya

csak 2 tény (bármenniyt tudok)
- a szerb hadsereg, mint a marhákat hajtotta a délvidéki magyar tartalékosokat a horvát aknamezőkre
- szerbiában a háborút és a népirtásokat nem elítélő pártokra szavazók aránya nagyobb, mint a többi pártra szavazóké

tudomásul kell venni, hogy a vadrácok vérszomjasak

staropramen 2008.07.24. 11:53:46

@délvidéki
nem akarok veled vitázni,de most tényleg nem erről van szó.Elfogtak végre egy háborús főbűnöst akit el fognak ítélni.
Tisztelettel megkérdem tőled, hogy ha az újvidéki magyar vérengzések (etnikai tisztogatás?) szerb áldozatainak leszármazottjai most minket gyilkosnak neveznek akkor az nem általánosítás? A bevonuló felszabadító partizánalakulatok tömeggyilkosságai a te gondolatmeneted szerint tehát igazolhatók az előzményekkel? A 2.Vháborúban a magyar hadsereg mint a marhákat hajtotta a munkaszolgálatosokat az orosz aknamezőkre. Mi most gyilkosok vagyunk?
Vedd észre itt annyi sérelem gyűlt össze minden oldalon, hogy egy-egy népet csecsemőtől az aggastyánig elítélni súlyos hiba.

bambapacák 2008.07.24. 12:02:58

Jó régen ott születtem, a fele rokonságom ott él most is, így nem teljesen kívülállóként mondom, hogy a 70-es, 80-as években, a jó gazdasági helyzetben az unokatestvéreim büszke jugoszlávok voltak és inkább szerbül beszéltek. Aztán a kilencvenes háború(k) idején már nálam (Szegeden) laktak, hogy ne kelljen ágyútölteléknek menni, mert bizony a kéttagú nevűek lettek a felderítők.. A büszke jugoszláv tudat elszállt és természetesen csóró magyar kisebbségivé váltak. Sic transit.....

kalasnyikov 2008.07.24. 12:02:58

Igazad van delvideki!Azoknak akik pedig oly hevesen védik a rácokat azt üzenem hogy előbb szerezzenek kellő történelmi ismereteket a magyar-rác kapcsolatokról és aztán írják ide a véleményüket!Csak néhány évszám:1848,1918,1944,1991.
Aki rendelkezik minimális történelmi tudással az tudja mi történt azokban az években...

delvideki 2008.07.24. 12:11:28

@staropramen
tisztelettel.
kommunista történelemhamisításon alapuló tudással nehéz vitatkozni. annó magyarlakta területek felszabadítása volt a cél, a "hideg napok" az akkori kétes elemektől való megszabadítást jelentette.
ahogy az egykori partizánok száma is a háború távolodtával növekedett, úgy váltak ártatlan áldozatokká, gyerekekké és nőkké az újvidéki kivégzések áldozatai
és miatdisten egyre többen vannak azok is, akik emlékeznek erre
hozzáteszem a délvidéki magyarságot azóta is ellenségként kezelik és úgy is bánnak velük

és még cask egy kisebb helyesbítés: vajdaságba bevonuló partizánalakulatok szinte nem voltak. jöttek az orosz hordák és nyomukban, mellettük néhány helybéli

a valódi történelmet is nem árt átlapozni, netán nagyapálktól megtudakolni, nem kell készpénznek venni a volt komcsi propagandát

staropramen 2008.07.24. 12:11:44

@ kalasnyikov
kihagytad Jovan Csernit, Pero Szegedinacot ,Damjanics Jánost.Ezt csak azért írom le,hogy tudd.Ennyit a történelmi előzményekről és arról, hogy másokra fröcsögni milyen egyszerű. Kérlek olvasd el a kommentemet,és gondolkodj.

Göbi 2008.07.24. 12:14:15

Azért az egy kicsit erős, hogy vérszomjas, balkáni, agresszív egy népség! Én egy vajdasági magyar településen élek, ahol a szerbség 20%-ban képviselteti magát. A munkatársaim között is sok szerb van. Kivétel nélkül kiváló, segítőkész emberek. Majdnem mind beszéli a magyar nyelvet mert rájöttek, hogy egy ilyen közösségben erre szükség van. Szerbia közepében, Paracinban voltam katona. Amikor odakerültem én is azt gondoltam, hogy ezek meg fognak enni! Aztán kiderült, hogy ők is pont olyan emberek mind én. 4 magyar kölök volt velem, mégis egy dél-szerbiai gyerek lett a legjobb barátom. Valaki nem attól lesz nagy magyar, vagy szerb, hogy hangosan követ dobálva kimegy az utcákra, hanem attól, hogy értékeli és megérti saját és mások kultúráját. Tolerancia emberek! A cirkuszt meg mindig a politikusok szítják és vannak emberek akik erre fogékonyak. Így születik a nacionalizmus!

delvideki 2008.07.24. 12:19:01

@staropramen
az egész összehasonlítás abszurditása
- a hideg napokra 1 nappal előtte odavezényelt fiatal altisztet rángatja most a média meg egyes történelmi igazságtételt követelő banda, holott a szerb laknanyák valamelyikében éli világát Ratko Mladic.
arról meg senki sem beszél, hogy a teljes háborús tiszti és altiszti kar háborús bűnöket követett el tucatnyi éve.

erdőd és vukovár és... utcáin nem maldity vagy milosevity zavarta a puskával felfegyverzett magyar tartalékosokat, hogy megtisztítsák az ott bújkáló asszonyoktól a terepet
és aki a tisztogatásra nem volt hajlandó, azt azonnal kivégezték

ismétlem: nem szóbó tette ezt!
mi közé szeretnél te gyenlőséget tenni?
szégyelld magad!

kalasnyikov 2008.07.24. 12:19:07

Ha már damjanicsról van szó nem ő mondta véletlenül mikor látta mit művelnek a rác martalócok a délvidéken hogy legszivesebben az összes szerbet megölné és aztán saját magát is hogy még írmagja sem maradjon ilyen gyilkos népnek mint a szerb?Elárulom ő mondta...

staropramen 2008.07.24. 12:22:24

Délvidéki
ha akárhány ártatlan embernek köztük nőknek és gyerekeknek a Duna jege alá lövöldözése szerinted csak "kétes elemektől való megszabadulás akkor sok mindenről már nincs veled beszélnivalóm.
Magyarországra a menekülő német hadsereg nyomában délről a vajdaságból és a mostani horvát baranyából szovjet,és bolgár reguláris csapatok , valamint szervezett jugoszláv partizánbrigádok nyomultak be. Ez a valódi történelem de ez nem mindig kellemes.Mellesleg a könyvek mellett ezt szüleimtől és nagyszüleimtől is tudom.

Aerion 2008.07.24. 12:29:20

Kedves Göbi!

Nem érdemes általánosítani a személyes tapasztalatokat, és főként nem olyan következtetéseket legyártani belőlük, mechanikusan, mint amiket te. Lehet, hogy másoknak egészen mások a tapasztalatai. Azt a 'cirkuszt', amit a széthulló Jugoszláviában tapasztalni lehetett, lehet, hogy a politikusok készítették elő, lehet, hogy nagytőkések fizették, lehet, hogy bizonyos államok támogatták fegyverrel és információval, de hétköznapi emberek hajtották végre. A kivégzéseket, a nemi erőszakot, a kegyetlenkedéseket nem Mladics, nem Milosevics csinálta, hanem olyan emberek, akik meg voltak győződve arról, hogy igazuk van, hogy bosszút állnak, hogy megvédik magukat és legyőzik az ellenséget. Mire mentek volna a háborúban a toleranciájukkal? A temetőbe. Ez persze nem ment fel senkit a háborús bűnök alól, aki háborús bűnt követett el. Meg kell lakolnia. Halálért halált. Ez a büntetés, és ezt is kapja, aki megérdemli. Az a cirkusz, kedves Göbi, ami a bíróságokon megy, például Hágában.

A nacionalizmus nem a tolerancia hiányából születik, hanem természetes velejárója egy egészséges nemzetnek. A tolerancia túlhangsúlyozása viszont nemzetromboló erő, amelyből anómia születik, az a fajta, mint ami itt pusztít, Magyarországon, békében okozva háborút.

delvideki 2008.07.24. 12:29:28

@staropramen
"sok mindenről már nincs veled beszélnivalóm."
akkor nincs mondanivalód, ha nem ismered a tényeket
a tények pedig azok, hogy a partizán "hadsereg" szervezettsége nem létezett
egy banda volt csak és ahogy múlt az idő, egyre zseniálisabb hadműveleteket végzett a JNA.
te nem biztos hogy roszindulatú vagy csak fiatal és hiszékeny

tény: a háború után minednki magas háborús nyugdíjat, juttatást kapott, aki harcos volt. így az akkor csecsemősorban lévők közül is akadt, akit háborús veteránként kezeltek (nevet is tudok, ha kell...)
pontosan ugyanilyen "sztori" volt az újvidéki "jég alá lövetés"
jó sztori arra, miért is útálják a magyarokat a szerbek. ahogy múlt az idő, egyre csak fiatalodtak és ártatlanodtak az ott kivégzettek.
ja és többen is lettek.

csak kérdezz meg valakit, hogy annak idején ki elé szórt virágot vajdaságban a nép és olvass utána a szerb történelemkönyvekben

Bálint Csaba · http://srbija.blog.hu/ 2008.07.24. 12:30:52

Érdekes, hogy egy ilyen témában mindig oda lyukadunk ki, hogy melyik nép a legnagyobb bűnös. Pedig nyilván mindenki jól tudja, hogy a kétgyerekes takarítónő, vagy a kukásautóvezető nem akarta, hogy a történtek megtörténjenek. Bűnös aki részt vett benne (jogilag), és bűnös, aki nem tett semmit ellene (erkölcsileg). A benes dekrétumok is kollektív bűnösnek mondják ki a magyarokat, és az sincs rendben. Az sincs rendben, hogy egy népről azt állítjuk, hogy szeret ölni. Miért szeretne ölni bárki is. A németek is szeretnek ölni? A magyarok is? Minden nép szeret ölni, aki háborúzott már? Elmebetegek használták ki az új idők szeleit, most hágába mennek, és ez így van jól. Kicsit sokallom a felmentő ítéletek számát, de legalább néhányan megbűnhődnek.

staropramen 2008.07.24. 12:35:03

@göbi
végre egy józan hang .Kösz
kalasnyikov
ez furcsán hangozhatott szerbül merthogy a tábornok nem beszélt magyarul.
Délvidéki
vagy nem érted, vagy nem akarod érteni atz érveimet. Vukováron csak magyar tartalékosok voltak? Kórógyon, Szentlászlón mindenütt?Csak hogy tudd, aki a polgári lakosságot öli az minden zászló alatt egyszerűen gyilkos, akár tetszik neked akár nem.
Én nem védek senkit csak próbálom józanul nézni a dolgokat ebben az őrült világban.

delvideki 2008.07.24. 12:35:17

@staropramen
"jugoszláv partizánbrigádok"
erről jut eszembe a Petőfi Brigád

hogy az akkori és mostani háborús események közé mégis lehet szerb oldalról egyenlőséget vonni

a magyarokból álló Petőfi Brigád-ot német géppuskatűz elé hajtva végezték ki

a magyarokból álló tartalékosokat horvát aknamezőkkel és géppukásokkal írtatták

és még van olyan magyarul írni tudó, aki a szerb kézzel írott történelmet hiszi? megáll az ész!

delvideki 2008.07.24. 12:40:01

@staropramen

"próbálom józanul nézni a dolgokat"

ha józanul gondolkodsz, tudod, hogy a "hideg napok" csak egy sima uszítás és nem hiszed el
ha józanul gondolkodsz nem tehetsz egyenlőséget a horvát és a szerb alakulatai között

gondolkodj józanul
de inkább csak gondolkodj

delvideki 2008.07.24. 12:45:00

@jodalit33

a szerb társadalom többsége az idei választáson a radikálisokra és miliosevics pártjára szavazott

nem, a nép nem bűnös? tudja hogy mit tettek és szereti, kívánja, visszasírja őket?
ha nem bűnös, nem vérszomjas, akkor mi?

Te, okosan, hogy fogalmaznád meg?
ott nincs félrevezetés! mindenki tudja, hogy tucatnyi éve PONTOSAN mi történt. és mégis több mint 50% azt mondja IGEN! az kell nekem!

Löwe 2008.07.24. 12:54:38

A "hideg napokhoz" annyit: partizánok (akik az akkori, de tulajdonképpen a mai jogrendszer szerint is törvényen kívülinek számítottak "harcmodoruk" miatt)után kutattak a magyar csapatok, de utána tényleg voltak túlkapások, ez felesleges volt, én is elítélem a civil lakossággal szembeni kivégzéseket. De: Bajcsy-Zsilinszky Endre volt az egyik fő szószólója annak, hogy ítéljék el a felelősöket, akik közül többen a bírósági ítélet elől Németországba szöktek, majd az 1944-ben bevonuló német cspatokkal jöttek vissza. Szerbeknél ki ítélte el azonnal Vukovárt, Srebrenicát stb.?
Az 1944-es délvidéki magyarellenes mészárlások pedig nem egy konkrét akció túlkapásai voltak, hanem egy primitív -gyakorlatilag jogtalan-bosszúhadjáraté. Kb. 40 ezer magyart mészároltak le állati kegyetlenséggel (lefejezés, karóba húzás stb.) a szerbek.

delvideki 2008.07.24. 13:02:04

@Löve

csak egy apró érdekesség.
ha a "hideg napok" válogatás nélküli bosszú lett volna (ahogy szól a jelenlegi sztori), akkor hogy lehetséges, hogy igazoltatásokon fennakadt "civilek" jutottak a jég alá?

tényleg apróság sé még válaszolnod sem kell, csak gondolkodj

ami azáltalad leírt kegyetlenség ahhoz adalék:
volt olyan város, amelyből összegyűjtöttek x magyart és váltott őrizetben a város határában étlen szomjan napokig "sétáltatták" őket napokig.
amíg el nem fogytak

ez (is) pl. a 40-ezren feül...
csak hogy tényszerűek maradjunk és aki ilyent még nem hallott, az is lássa mi a helyzet, hogy józanul gondolkodhasson

kalasnyikov 2008.07.24. 13:04:07

Mikor elkezdjük mondani h. a szerbek mit műveltek/művelnek velünk,jönnek az okoskák:én ismerek egy csomó jófej szerbet,van egy csomó szerb barátom....Sok bosnyáknak is voltak "jófej"szerb barátai akik karadzic és seselj dörgedelmes fröcsögéseinek hatására jófej módon megölték és kifosztották egykori barátaikat...

Grossglockner 2008.07.24. 13:11:45

Ha már bűnösöket keresünk, ne a népek között keressük. Valóban, a kukásautó vezető, a tanárnő, a kőműves miért is lenne bűnös??
Hanem a népek politikusai, vezetői között keressük a bűnösöket.
Bűnösök voltak az osztrák-magyar, német, francia, angol politikusok, amiért kirobbantották Európa puskaporos hordóján az I. vh-t, és a nemzeti öntudatot felhasználva egymás ellen uszították Európa népeit. Bűnösök voltak a náci vezetők, akik a gazdasági világválságot kihasználva ellenségképet teremtve átvertek és bűnök millióiba hajszoltak egy egész népet. Bűnösök az orosz/szovjet vezetők, amiért saját hatalmuk növelése érdekében népeket mészároltak le és hajtottak rabigába évtizedeken át. Bűnösök azok a román, magyar, szlovák, orosz, szerb, horvát, mindenféle nációjú vezetők és politikusok akik a hétköznapi embereknek egyszerűen fogyasztható, gyűlöletre alapuló ideológiákat gyártottak és gyártanak ma is, a hatalmuk fenntartása érdekében. Bűnösök azok a magukat értelmiséginek nevezők is, akik írásaikkal, publicisztikáikkal, könyveikkel, felszólalásaikkal szították és szítják a gyűlöletet Kelet-Közép Európában.
Mindenki bűnös aki gyűlöletet terjeszt, és az egyszerű embereket egymás ellen fordítja, akiknek úgy egyébként semmi bajuk egymással, ls évszázadokon át teljesen békésen éltek egymás szomszédságában, és tovább is békében éltek volna, ha a gyűlölködő politikusok, közéleti személyiségek nem mérgezik meg a gondolkodásukat.
Ezeket állítsák bíróság elé!

oscar dirlewanger 2008.07.24. 13:11:55

olyan nép nincs is , hogy magyar. szláv, török, és germán népek keveredése,+ cigány, stb

Löwe 2008.07.24. 13:13:13

@delvideki
Nem állítottam, hogy válogatás nélküli bosszú volt, csak a partizángyanús személyek körét túl tágan húzták meg (valószínűleg példastatuálási szándékkal), így ártatlanok is meghaltak.

delvideki 2008.07.24. 13:15:45

@Grossglockner
"Mindenki bűnös aki gyűlöletet terjeszt..."
És mit nevezel gyűlölet terjesztésnek?
Ha csak a tényekre szorítkozik valaki, az gyűlöletet terjeszt?
Ha valaki azt mondja, hogy a holokausztban részt vett legapróbb porszemnek is bűnhődnie kell, az gyűlöletet terjeszt?
Ki mondja meg, hogy ki gyűlölködik?

delvideki 2008.07.24. 13:18:53

@Löve
"...így ártatlanok is meghaltak. "
Állítja az egyébként korrekt történelemírásáról híres proszláv kommunista történelem.

Ugyan már! Nem érzed hogy vicces lenne, ha nem volna siralmas, hogy véded a védhetetlent? Magyarul véded a hazug, rabláson, gyilkoláson, kifosztáson gyökerezett és teljesen átírt szerb történelmet.

Aerion 2008.07.24. 13:42:15

Oscar Dirlewanger SS Oberführer egy beteges gyilkos, súlyos pszichopata volt, közönséges háborús bűnös, aki végül azt kpata, amit megérdemelt. Miféle hozzászóló az, aki ilyen nicknevet választ? Pont olyan, mint a kijelentése. És annyit is ér.

Aerion 2008.07.24. 13:51:48

Kedves Glossglockner!

...Valóban, a kukásautó vezető, a tanárnő, a kőműves miért is lenne bűnös...

Esetleg azért, mert embert ölt, mert a kukásautósofőr a háborúban gyerekeket erőszakolt, valakiknek a gyerekeit, és megölte őket. A tanárnő meg koncentációs táborban kínzott halálra foglyokat, mert elesett a férje, és bosszút akart állni. A népek egyes politikusai is bűnösök, és bűnös mindenki, aki bűnt követett el. A gylkosságok, a kegyetlenkedések nem a nemzetek vezetőinek kezéhez tapadnak, hanem jellemzően a kis emberekhez, kis- és középvezetőkhöz.

És még valami. A gyűlölet nem valami deformitás, nem valami elfajzása az emberi jellemnek, hanem annak természetes velejárója. Nincs ember gyűlölet nélkül. Te sem. A gyűlölet ugyanolyan 'drive', mint a szeretet. Ha kivonnák a gyűlöletet az emberi jellemből nagy hasznot húzhatnának belőle azok, akik egészségesek maradnak. Bármit megtehetnének gyűlöletmentesekkel. Ne adja az ég, hogy ez bármikor bekövetkezzen.

Löwe 2008.07.24. 14:03:49

@delvideki

Abból indulsz ki, hogy a szerbek arra hivatkozva követték el a délvidéki mészárlást, hogy a "hideg napok" során több ezer, jórészt szerb polgári lakost megöltek, ezért ennek a méregfogát kihúzva, mindenkit ártatlanná kellene nyílvánítani az 1942-ben érintett magyar akció résztvevői közül...
A kommunista ihletésű történelemírás nem érdekel, de a jogos csetnik-, kommunista-, stb. ellenes razzia részben túlnőtt a keretein - ebből kerekedett ki az a mese, hogy minden áldozat ártatlan volt. Ugyanakkor az tény, hogy voltak túlkapások, hiszen Horthy alatt ítélték el a résztvevőket 1943-ban -igaz,ha jól rémlik, az sem volt a legtisztább per, mert túlzottan a csendőrökre akartak kenni néhány dolgot.

Göbi 2008.07.24. 14:44:36

Aeiron érdekesek a következtetéseid! A nacionalizmus és a gyűlölet természetes tartozéka az embernek. De ha csak ezek lennének az állandó felszerelései az embernek, akkor nagyon komor világban élnénk. A hozzászólásodból ítélve te egy Magyarországon élő jobboldali ember vagy. Ebben azért hasonlítunk, azzal a különbséggel, hogy én Vajdaságban élek. Viszont abban nem hasonlítunk, hogy nekünk minden nap meg kell küzdenünk a magyarságunkért. Ne érts félre, nem egy meddő vitát akarok elindítani arról, hogy ki a "nagyobb magyar" és azért ki mit tesz. Csak arról van szó, hogy a magyarságunk megtartása csak úgy lehetséges, ha körülöttünk élő 16 más nemzetiséggel kijövünk és emberként megpróbáljuk becsülni egymást. A háborúzás és a gyűlölet nem megoldás. Úgy nem lehet érveket egyeztetni. Nézd, nekem is könnyebb lenne ha ez a térség Magyrországé lenne, akkor nem kellene azért harcolni, hogy elég magyar osztály induljon az iskolákban, azért, hogy az iskola ne a 400 dináros szerb nyelvű naplókat vegye meg, hanem 2000 dináros kétnyelvűt, hogy a okmányaim magyar nyelven is ki legyenek állítva, és magyarként ne vízummal kelljen Magyarországra járnom,stb. Ezek apróságok, viszont mindennaposak. Viszont ami nem öl meg, az erősebbé tesz.

delvideki 2008.07.24. 14:56:31

@Löve
Árnyaltad. Így már többnyire egyetértek. Azt azért soha se felejtsd el, hogy a történelemírás a győzteseké.
Amivel nem foglalkozik a lelked az, hogy néhány ezer szerb "polgári lakos" (többségében vagy egészében bűnöző) háború (!) alatti legyilkolása következtében békében (!) lemészároltak több tízezer délvidéki magyart.

Azokkkal mi legyen, akik az utána következő munkaszolgálatok következtében, meg a vadrác milícia ténykedése következtében ezrével elhullottak?

a "hideg napok" hallatán mindig szétdurran az agyam. még film is készült róla. persze magyarellenes hazug, tényszerűtlen.
valamelyik nap ment az MTV2-n és szegény szerbeket szólaltatták meg, hogy azok a rohadék kakastollasok mit műveltek velük...
megáll az ész. magyarországon a szerbség érdekében szándékosan félrevezetik a magyarokat

ezt magyarázza meg valaki!

delvideki 2008.07.24. 15:00:43

@Göbi

"Csak arról van szó, hogy a magyarságunk megtartása csak úgy lehetséges, ha körülöttünk élő 16 más nemzetiséggel kijövünk és emberként megpróbáljuk becsülni egymást."

A tényszerűség kedvéért:
Körülöttetek csak a szerbség veszélyezteti fennmaradásotokat. A többi 15 (ha az eszkimókat is beszámítod van ennyi) messziről tesz a magyarságodra.

Vígasztalásodra:
Nem lehet örökké hungarofób vezetője MOnak. Jönnek még szebb napok is a magyarságra. Ébredezünk ;-)

beluga 2008.07.24. 15:22:06

nem ismerem a déli szláv , stb. történelmet ilyen részletességgel mint az itteni hozzászólók.
Nekem azért furcsa pl. , hogy turistaként nyomulnak a magyarok "oda", tömegesen.
Szerbekre/horvátokra nem nagyon tudok bizalommal nézni.
Mi lenne pl. ha ott vagyok -turistaként- és mongyuk nem ízlik a sligovicza (annyira amennyire ők hirtelen felindulásból gondolják, hogy kéne ízlenie)?
Karóba rántana, vagy felnégyelnek, ...?
Hátat fordítani szabad nekik?

Löwe 2008.07.24. 15:26:52

@delvideki

- "történelemírás a győzteseké":
így van és ez igaz az egész második világháborúra, nem "gonosz nácik" és "hófehér szövetségesek" küzedelme volt, egy idő után már a széles nyilvánosság számára is egyértelmű lesz, hogy ennél sokkal összetettebb a dolog. Sőt, a két szembenálló fél közül a németek voltak a tisztábbak. Pl.: a "honvédő háborút" folytató Szovjetunió épp Németországot akarta megtámadni, csak megelőzték, katyn-i mészárlás németekre kenése, Pearl Harbour mint Roosevelt csalija, német békekötés állandó visszautasítása Churchill részéről, Roosevelt-tel együtt a háború kiszélesítésének szándéka Churchillnél stb. De nem menjünk ebbe az irányba, offtopic lesz.

- "Amivel nem foglalkozik a lelked az, hogy (...) békében (!) lemészároltak több tízezer délvidéki magyart."
Ezt visszautasítom, hiszen én hoztam fel itt is ezt a szomorú témát. Az sajnos igaz, hogy sokan azt mondják, hogy itt is, meg ott is volt egy-egy szörnyű bűncselekmény. Ami így égbekiáltón hazug.

És ugye itt van az elhallgatás is: Cseres Tibor -jószándékúan, hogy a szerbek is elkezdik majd feldolgozni a maguk sarát- megírta a "Hideg napokat", amiről a magyarországi médiumok is sokat írtak. De amikor látta, hogy az önvizsgálat szerb oldalról nem történt meg, megírta a "Vérbosszú Bácskában" címmel a délvidéki magyarírtás történetét, amit mindenhol elhallgatnak.

beluga 2008.07.24. 15:28:11

hiszen a ma aktív korosztályok jó része már a '91-es események idején is az aktív korosztály része volt.
Az adja a fagyit azzal a kezivel, amelyikkel tízegynéhány éve élve boncolt????
a .... , (most nem jut az eszembe ) minek a nevében is???

Löwe 2008.07.24. 15:47:00

@Göbi
Nekem úgy tűnik, a régebben a Délvidéken élő szerbek is inkább csak megtűrik a magyarokat, persze azért néha jól beléjük is rúgnak, de a délszláv háborúból idemenekülő szerbek miatt még rosszabb már a helyzet.
Gion regényeiből is ez a nyomasztó, magyarellenes légkör érezhető ki.

Göbi 2008.07.24. 16:05:29

Löwe
Nem megtűrésről van szó, hanem üzletről. Egy túlnyomó részt magyar lakta településen egy szerbnek toleránia kell a magyart, hogy menjen az üzlet. De a többi nemzetiséggel is így van. Olyan gyönyörűen beszéli a siptár cukrász a magyar nyelvet, hogy öröm hallgatni. Már ötven éve itt van és ebből él, ebből látja el a tetovói családját! Nekünk nem szeretnünk kell egymást, hanem normális ember módjára egymás mellett élnünk. Most valamiért úgy érzem, hogy a határon túli magyarok közül a felvidékieknek a legrosszabb a sorsa! Nálunk azért olyan szivatások nem voltak! Azért most már jól eltértünk az eredeti témától!

beluga 2008.07.24. 16:16:49

úgy rémlik , hogy éppen azért vettek be minket piszok gyorsan "akkor" a NATO-ba, hogy ne jöjjön már át ide M.o-ra a háború,illetve ne induljon már ki újabb világháború a Balkánról.Gondolom az remek perspektíva lehetett volna. Azért jobb, hogy így lett.
Ha nem úgy lett volna akkor most jókat koszorúzhatnának a túlélők a pécsi-mészárlás , vagy a kokasdi-vérzivatar,meg mittudoménminek az x-ik, meg y-adik évfordulója emlékére.
Persze szigorúan pártonként!

oscar dirlewanger 2008.07.24. 16:17:25

délvidéki, a te szerbellenes fröcsögésedtet olvasva én nem is csodálkozom, hogy a szerbek pofán csapnak közületek néha valakit.....jól teszik

daito 2008.07.24. 16:33:09

Fegyvertelen emberek leggépuskázása, ilyen-olyan módon történő megölése, megbecstelenítése, kortól, indoktól, népcsoporttól függetlenül legalábbis barbárság. Szerintem ezen nem érdemes összeveszni. Hogy utána, ki, mit, hogy hazudozik, mesél, állít róla, az más kérdés.

A határon túli magyarság, az egykori kisebbségek, ma többségben lévőkkel meglévő viszony, azonban olyan kérdés, amit nem kellene vitéz nagybányaira, OV-re vagy GYF-re fogni. (Mikor ki kire fogja.) Ezek a dolgok többszáz éve el vannak k*rva. (Azért az legalábbis elgondolkodtató, hogy az osztrákokon kívül, az összes környező "nép" utál minket. Jó, talán a szlovén és a horvát nem. Talán.) Persze mi, itt az anyaországban adhatnánk jóval-jóval több segítséget is a határon túliaknak. (Vagy mondjuk nem feltétlenül a nekünk épp tetsző helyi magyar elitnek kellene minden támogatást adni. Hallottam ilyet is...)

Az eredeti postban szereplő dologról meg csak annyit: a "történelemben" visszatérő jelenség, amikor a kedves gyilkosok áldozataik személyazonosságát (vallását, nemzetiségét) "lopják" el. Volt olyan náci is, nem egy, aki menekült zsidónak, akármilyen áldozatnak adta ki magát. Igazából, akinek a kezéhez mocsok sok vér tapad, abból jobbat nem nézek ki.

HA igaz a sztori, akkor Dragan Dabic megérdemli, hogy a világ megtudja, ki volt és mi lett vele.

daito 2008.07.24. 16:42:48

ööö, nem védeni akarom az illetőt, olvashatóan nem szereti annyira a szerbeket. Azért az elgondolkodtató, hogy még Ausztria felé sem volt bunkerrendszerünk a vörös csillagos időszak alatt, de Jugoszlávia felé igen.

Nem éltem akkor és ott, de hallottam "történeteket", amelyek már bőven háború után zajlottak a délszláv határ környékén. Véres-fegyveres-halottas történeteket. Sőt, emlékeim szerint még a nem túl liberális-konzervatív-jobboldali-demokrata Moldova György is írt ilyenről valamelyik könyvében.

Egyébként az sem lehet véletlen, hogy lent délen a szerbeket mindenki utálja. A horvát, a szlován, a bosnyák, az albán és a magyar is. (Lehet ezért nem utálnak minket ők annyira.) Ettől függetlenül a kegyetlenkedésekből mindhárom (talán 4) fél kivette a maga részét, csak a szerbek kicsit többször, nagyobbat.

kalasnyikov 2008.07.24. 16:56:02

@daito
A környező népek közül a románok,a szerbek és a szlovákok utálnak minket és ha rendelkeznél bizonyos történelmi ismeretekkel tudnád hogy őket a Habsburgok uszították ellenünk anno és nem írnál olyanokat hogy gondolkodjunk el azon miért utálnak minket a környező népek.

tc23 2008.07.24. 17:13:06

beluga,

nyugodt lehetsz, akik a délszláv háborúban élve boncoltak azok most nem fagyit árulnak.. attól sokkal jobban megy soruk (sajnos). egyébként a szerb egy nagyon is vendégszerető nép

szerbek között élek 26 éve.. szerb a főnököm, szerbek a szomszédaim, az üzletfeleim, a barátaim egy része.. egyikőjükre sem mondanám, hogy vérszomjas vagy agresszív lenne.

ami a délszláv háború(k)ban történt az 90%-ban a milosevic és tudjman féle agymosás eredménye, aminek a maradványai sajnos a mai napig jelen vannak szerbiában

kalasnyikov 2008.07.24. 17:27:26

A szerbek egy vendégszerető nép.
LOL!

daito 2008.07.24. 19:12:51

Köszönöm kalasnyikov, hogy megelőlegezted a bizalmat történelem témájában. :)

Amit leírtál, azért elég vékony magyarázat. Van benne igazság, de azért egyszerű. Egyszerűbb ráfogni valaki másra, egy másik népre...
S ha mi oly jó "többség", oly jó urak lettünk volna, akkor a Habsburgok uszíthattak volna. Ez persze nem magyarázat, csak imádom, amikor ilyenkor jönnek a "gonosz Habsburg" sztereotípiával. Mindig volt/van/lesz mumus, aki a bajok legfőbb okozója; ami kerékbetöri az összefogó és igazságos magyarok és a közelben élő testvéri népek barátságát (is). :)

Ha már hiányos történelmi ismereteimre hivatkozol, akkor csak annyit: végig kellene gondolni, hogy az elmúlt 1000-1100 évben hány nyugodt évszázad (évtized) volt, amikor nem volt itt (Mo.) háború, polgárháború, erőszakos vallási térítés, ilyen-olyan erőszakos "reform", elit-, rendszerváltás. Esetleg milyen az aránya a ma "jónak" és a "rossznak" tartott "királyok/császárok/fejedelemek/kormányzók/egyéb uralkodók" -nak.

Rövidítem. Az elmúlt 1100 évből mennyi telt el itt békében, nyugalomban, fejlődésben (ezt már csak azért, nehogy valaki benyögje a tatárok/törökök utáni "nyugalmat"). :)

S amikor ezt a sok-sok nyugalmas, békés évtizedet megkapjuk, akkor gondoljunk arra, hogy minden társadalmilag-gazdaságilag "nehéz" pillanatot legjobban a szegények és/vagy a kisebbségek éreznek meg.

Habsburgok még a spájzban sem voltak, amikor mi már kiszúrtunk nálunk "kisebbekkel", és már emlékfoszlányok voltak, amikor még mindig meg tudtuk csinálni.

Bár nem vagyok történész, azért a családban (és ismerősök között) lévő ilyen végzettségű emberek miatt sem állt meg a dolog iránti érdeklődésem az érettségi után. S bár késztetést éreztem arra, hogy felesleges, indulatos választ adjak, nem teszem. Többek között azért, mert nem tudhatom, hogy nem vagy-e történész, azon belül is, a magyarországi kisebbségek okleveles szakértője, kutatója, s tényleg csak Habsburgék e rossz okozói.

kalasnyikov 2008.07.24. 19:42:21

@daito
Mikor szúrtunk mi ki a "kisebbekkel"?Tudod te mennyi jót kaptak tőlünk a kisebbségeink?Mikor a "demokratikus" és "felvilágosult" Franciaországban a kisebbségi diákokat azért botozták mert anyanyelvükön mertek beszélni szünetben,Mo.-n
akkor már minden kisebbségnek volt egy rakás anyanyelvű iskolája,stb.Ez volt az I.vh.elött.Aztán az I.vh. után a franciák elvették az országunk 70%-t mert "elnyomtuk" a kisebbségeinket...

kalasnyikov 2008.07.24. 19:54:23

"Ha mi oly jó "többség", oly jó urak lettünk volna, akkor a Habsburgok uszíthattak volna ,nem történik semmi" duma pedig hülyeség.A háború elött a szerbek is jóba voltak horvát és bosnyák szomszédaikkal mégis nekik ugrottak seselj és karadzic úszításaira.

daito 2008.07.24. 20:03:55

Jesszus.

Akkor ez a csetnikezés, usztasázás, Jasenovac, megtorlások, meg a többiek is csak valami kitaláció/mese?

antracit 2008.07.24. 20:36:19

Belugának!

A SLIGOVICZA nem helyes
ŠLJIVOVICA szerbül......magyarul SLYIVOVICA

Szilvapálinkáról van szó,és a ŠLJIVA/SZILVA/ szerb szóbol ered.

Gondolom segítettem,jóakaratból tettem,hogy tudjad.

pupak 2008.07.24. 21:12:54

Visszataszító népség ez a szerb. Remélem nem lesznek sosem az EU tagjai

kalasnyikov 2008.07.24. 22:03:31

@daito
Félreértetted,nem azt akartam mondani h. nem voltak csetnikek és usztasák hanem azt h. a szerbek jó barátságban voltak horvát és bosnyák ismerőseikkel és leszarták mi történt II.vh.alatt.Ezzel csak azt akartam mondani h. nem kell az embereknek egymásra haragudniuk ahhoz h. összeugrasszák őket.Így volt ez a Magyarországon élő kisebbségekkel is.

:D 2008.07.24. 22:56:46

Szivesen latnam Karadizc mellett azokat a holland fejeseket kik egyutt ittak a szerbekkel mikor embereket meszaroltak!!!Mi koze az unionak ehez az egeszhez kik ezek az emberek akik itelkeznek egy tavoli haboru felett nem vedem oket mert szornyu dolgokat csinaltak!!Kepmutato kettos merce az egesz kik ezek a hagai figurak akik eldontik hogy mi volt helyes mit lehetett es mit nem egy haboruban,ha megolik csaladom es fegyvert fogok annyi szerbet olok amennyit tudok hogy jonnek ezek a hagaiak ahoz hogy helyesen cselekedtem e?Haboru megtortenik a haboruban nincs igazsag olyanok ne itelkezzenek akik olbetett kezzel neztek emberek ezrei halalat mikozben tehettek volna valamit!!!!Ezek Dugovics Tituszt is leterroristaznak mert egy torokkel a melybe ugrott hogy vedje a varat,kik ezek az emberek mibol gondoljak hogy uk megfeleloen tudnak itelkezni ,jartak mart haboruban vagy csak a moziban ?

mg44 2008.07.25. 08:51:44

Szerintem parttalan vitákat lehet folytatni arról, ki, mikor, milyen népek ellen hajtott végre háborús bűnöket és hol kúzzuk meg a határt.
Más. Most is látszik igazán a trianoni döntés következménye: egy jól működő országot vertek szét (ahol a vagyoni és személyi biztonság állami részről nem csorbulhatott mert valaki más volt)és helyette máig elhúzódó problématömeget teremtettek (azóta a térségekben a magyar/német/zsidó/szerb/horvát stb. élet v. vagyon hányszor esett áldozatul csak azért, mert más...)
Churchill és Hitler sok mindent mondtak, többek között azt is hogy a szerbek a térség bajkeverői...
süti beállítások módosítása