Alig akad valami spontán találkozás Szerbiával, minden sztori egy kicsit olyan, mintha legalábbis 1000 kilométerre innen történne valahol a picsában. Ritkaság, amikor maga Szerbia jön szembe az utcán, amikor megtapasztalhatod a távoli egzotikus országot, kóstolót kaphatsz a kultúrából, a jellegzetes gasztronómiából. A szerbek egyik legnagyobb kulturális és gasztronómiai exportja a cseváp. "Vajdaságiassan" cseváp, itt meg csevapcsicsának mondják. Ez van. Nagyon is jó falat, és rendkívül büszkén szokta hozni a pincér. Azt hiszem, nincs szerbiában egyetlen kockás, vagy bordó terítős hely sem, ahol ne lenne étlapon a maroknyi csapat: pljeszkavica, cseváp, karagyorgyeva. Mindegy is, hogy mik ezek, a csavapcsicsa biztos megvan: vaslapon, vagy rostélyon sült húsrudacskák.
Sok szerb zabálja sokszor a csevapcsicsát. Eszik ebédre, vacsorára, reggelire és uzsonnára is. Nem azt mondom, hogy szent különlegesség, de az emberek hosszú évszázadok óta nem tudják megunni. Ha nem lenne ciki, a címerbe is bele kellene tenni. A szerb sas karmaiban egy-egy cseváppal.
Az ilyet nem lehet csak úgy behabzsolni, meg kell adni a módját. A csevapcsicsa, az nem egy hot-dog, azt meg kell valahogy enni!
Sokféleképpen lehet. Feltornyozhatjuk a húsrudacskákat a vöröshagyma kockák mellé. Kis gömbölyded lepényeket hozhatnak hozzá,vagy az összes kis zsíros húst egy félbevágott lepénybe tölthetik. Mindenféle furcsa tejtermékkel is lehet enni. Millió módja van annak, hogy csevapot egyél, de azért kurvára nem mindegy.
Vannak elfogadható magyaros felszolgálási módok. Ilyen salátalevelek közé rejtett hús, meg furcsa köretek. Legfeljebb megmosolyogja a vendég ezeket. Mondom, ezer féleképp eheted a csevapcsicsádat, az utcán is akár, nem kell rákészülni se, de, hogy vagy képes az egészet beletenni egy margarinos kiflibe salátalevélen, rá a kecsapmustár és kígyóubi?!
Ma vásároltam ezt.
A fotóért cserébe egy linket adtam.
Provokáció! Megalázták a nemzeti konyhát!
2009.07.06. 16:56 Bálint Csaba
129 komment
Címkék: szerb szerbia gasztronómia szerbek
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
A55ho1e 2009.07.07. 09:02:51
just Cheech (törölt) 2009.07.07. 09:04:16
csak azért, mert valami oda köt, kezded a szart kenegetni több százezer ember hulláján? Kiírtottak egy csomó embert! Ébresztő te szerencsétlen hülye!!
Kikerested a kis kultúrtörténeti visszatekintést? Erőlködsz? Írtál egy egész novellát?
Elment az eszed, te suttyó? Ijesztő némely ember kettős mércéje, vagy ez már stokholm szindróma?
Gyaláztam? Szerintem csak mondtam, hogy leszarom. Az is baj? Bocs. Csak az iromány félresikerült és alap nélküli címére reagáltam. Biztos vannak " jófej szerbek" is (hú, milyen furcsán hangzik : ), de azért náluk még állami szinten sem egyértelmű, hogy mladic bűnös-e, vagy sem... : ) Meg egyébként se találják : ) Hé, tegnap láttam a tv-ben a szerb miniszterelnököt, állítólag pont itt van (?). Mindegy, a röhej az, hogy pont olyan pofája van, mint Milosevicnek, csak szakálas...
ez az: www.smedia.rs/biznis/slike/news_1084.jpg
ez meg...: www.welt.de/multimedia/archive/00276/milosevic_kas_DW_Po_276591g.jpg
Még a végén kiderül, hogy tényleg ő az, mint Karadzic esetében : )
...maraggyál már, te félnótás : )
anyahajókabinajtóhajtogató 2009.07.07. 09:08:46
just Cheech (törölt) 2009.07.07. 09:09:07
jól van..
A55ho1e 2009.07.07. 09:14:15
just Cheech (törölt) 2009.07.07. 09:16:15
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.07.07. 09:22:44
Direkt nem akartam igazságot tenni az albánok és a szerbek között. Több százezer hulla itt, több százezer hulla ott. Albán többség, de cserébe Szerbia szíve a másik oldalon, olyan mintha neked azt mondanák, hogy holnaptól a Balatontól Esztergomig egy sávban takarodj ki. Ne feledd, hogy az szerb pravoszláv egyház központja a koszovói Peć városában volt, meg azt se feledd, hogy amikor a szerbek uralták Szalonikit is, akkor Koszovó valóban Szerbia közepe volt. És akkor ott van a sok vesztett rigómezői ütközet... Ez evidensen nem mentség az albánok elnyomására, de azt is látni kell, hogy honnan jött ez a káros folyamat. Nem akarom iderángatni a kocsmai kliséket, de az objektíven gondolkozó ember belátja, hogy a milosevicsi (Ksozovóban a szerbek között akkor népszerű) program egy valamire adott (sajnálatos) reakció volt. Azóta meg az albánok ott és úgy torolnak meg, ahol és ahogy nem szégyellik. Ha a külföldiek nem védenék a megmaradt szerb templomokat, akkor már nem állnának. Igen, Mirko Cvetković nálunk van, elment Szentendrére is, hogy találkozzon az ott élő szerbekkel. Ott van egy kocsma a Dunaparton, kint lóg rajta Szerbia és Magyarország zászlaja egymás mellett. Az ilyesmi valahogy jobban hangzik, mint az anyázás.
az meg, hogy valaki úgy néz ki, mint valaki más, csak mégsem... hát ne haragudj, de ez mire érv?
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.07.07. 09:27:54
Nagyon helyes. Spanyolországban tényleg menj távol a turistanegyed zajától és keresd meg azt a helyet, amelyik a legszerényebben reklámozza magát. Ha bemész, akkor ne legyen benne 4-5 asztalnál több, és abból 2-3-nál üljenek. Fontos: Délután 7-8 körül menj, semmiképp szieszta alatt, amit te ebédidőnek mondanál, mert akkor morcosak lesznek, hacsak nincsenek ab ovo bezárva.., :-)
Reggelire pedig olyan helyre menj, ahová direkt ki van írva, hogy "desayuno", és ott ülnek az újságolvasó spanyolok. Ilyen helyen vétek nem "tortilla de patatas"-t kérni, csak szólok. :-)
Hangyasav 2009.07.07. 09:28:48
nincs bajom azzal, amit írsz, eltekintve attól, hogy indulatos és trágár vagy, feleslegesen, és pontatlan és tájékozatlan.
Dolgoztam Koszovóban a háború után, és azt kell mondjam, az albán-szerb-macedón probléma több mint bonyolult. Nagyon egyszerűenk kell lenni ahhoz, hogy valaki két mondatban sommás véleményt mondjon egy több évtizedes-évszázados konfliktusról.
A szerb/balkáni konyhát leredukálni 9-10 + 2 ételre meg több mint butaság. A legolcsóbb, 150 Ft-os szakácskönyv-sorozatban is több száz sajátos, karakteres ételt írnak le. Ezek egy része szerb, egy része albán, vagy makedón vagy kideríthetetlen eredetű, török-balkáni fúziós :) konyha. Ilyen bután ocsárólni egy kultúrát finoman szólva is szamárság.
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.07.07. 09:33:09
magyar konyha komplexitása?
Téged tényleg beutalnálak egy közepes méretű esküvőre Paračin környékén... csak hogy legyen összehasonlítási alapod, és ne fikázz helyből. Nem azért mondom, de az ilyen típusú ember csak maga alatt vágja a fát. Téged soha nem fognak szeretni külföldön, ha mindenhol azt keresed, hogy mi miben vagyunk (szerinted) jobbak. Például vendégszeretetben a szerbek jobbak, de ahhoz, hogy ezt belásd, neked is úgy kell hozzáállni. (És nem azért mondom, mert sosem engednek fizetni, vagy mert úgy kell rájukimádkoznom, hogy most én rendelek taxit...) Téged egészen egyszerűen meg kéne hívni hót idegen szerb emberek családi bulijába, és akkor megértenéd, hogyha az ismeretlennel így bánnak, akkor a baráttal hogyan.
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.07.07. 09:35:02
Akkor felejtsd el az első mondatomat. Ilyen egyszerű. Próbáltam haverizálni, mert én ilyen vagyok... a bunkóság csúnya dolog.
just Cheech (törölt) 2009.07.07. 09:37:27
a vége meg már egészen patetikus lett : ) Nem az számít, hogy néz ki valaki? ami belül van, az számít igazán? : ) látom, még a viccet se érted... Szép is a népek barátsága, de jobb lenne, ha nem vernének meg időről időre néhány magyart, csak azért, mert magyarul beszélt a vajdaságban, vagy legalább előkerülnének a tettesek, nem?
Érdekes, hogy mindig akad olyan magyar, aki egy másik népet vég körmeszakadtáig és teljesen elvtelenül. Ez már tragikus.
ja, és én nem "anyáztam" egyszer sem, olvasd vissza. miért hazudsz?
malaryanbeast 2009.07.07. 09:37:52
tudjátok a módját ;), ez a szendvics marhaság olyan kb mint "lift" üdítővel inni a kisüsti pálinkát
malaryanbeast 2009.07.07. 09:40:29
koma, ez egy gasztrom blog.
ha nem tetszik, irogass a kurucinfo-ra, az ilyen megnyilvánulások oda valók.
itt csak kaja a téma.
vajdasagi 2009.07.07. 09:41:03
Ami meg a szerb nemzeti ételeket illeti: hát a csevap az valóban nem szerb. És jobban is csinálják Boszniában mint Szerbiában, de azért Szerbiában is nagyon jó. És nagyon sok egyéb jó kaja van, amelyet ott is megtalál az ember, de a környező népeknél is.
Lehet persze, hogy tévedek, de talán a "Zsito" az egyetlen olyan, amelyet én nagyon szeretek, és egyik szerbekkel szomszédos népnél sem láttam. A kaják nagy többsége megvan sokfelé, és pont jól van ez így. Normális népek eltanulják a szomszédaiktól a jót.
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.07.07. 09:41:39
Ja és nem vagyok délvidéki, Budapesten születtem, Angyalföldön. Csak sokat járok Vajdaságba meg Belgrádba, mert jobbfej barátaim vannak ott, mint itthon.
just Cheech (törölt) 2009.07.07. 09:41:47
"Próbáltam haverizálni, mert én ilyen vagyok"
erről egy rajzfilm jut eszembe:
"Schwartz, maga akkor a legundorítobb, ha kedves akar lenni..." : )
Botfülű Suzan Boyle hasonmás · http://zoltanatya.blog.hu 2009.07.07. 09:42:26
Ha a címerben nem is, de bosnyák bélyegen szerepel:
Motiv:
“GASTRONOMIJA - Ćevapčići-10
u pola"
Nominala: 1.10
10 maraka u tabaku
Tiraž: 50.000
Autor: Orhan Alić,Lejla Bešić
Datum izdavanja: 28.06.2002.
www.bhp.ba/filatelija/postanske_marke/2002.html?reload_coolmenus
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.07.07. 09:42:39
de szeretettel vagy látva!
vajdasagi 2009.07.07. 09:49:08
Amúgy a magyarverésekről olyasvalakinek van joga beszélni, aki ott él. A Te hozzászólásod alapján én azt gondolnám, hogy Te nem ott élsz, és még azt is gondolom, hogy az ilyen megnyilvánulásaiddal rontasz az ottani magyarok helyzetén. Akkor pedig...
vajdasagi 2009.07.07. 09:49:46
Amúgy a magyarverésekről olyasvalakinek van joga beszélni, aki ott él. A Te hozzászólásod alapján én azt gondolnám, hogy Te nem ott élsz, és még azt is gondolom, hogy az ilyen megnyilvánulásaiddal rontasz az ottani magyarok helyzetén. Akkor pedig...
periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.07.07. 09:50:02
ilyen csevapizét ettem már rengeteg helyen és nem attól finom, hogy szerb vagy nem szerb, hanem, hogy a szakács jól készíti e ezáltal finom, vagy esetleg beleszarik a daráthúsba e, amit a napon tart egy hétig és így nem finom.
oszkárdíjat kérek.
periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.07.07. 09:50:38
ilyen csevapizét ettem már rengeteg helyen és nem attól finom, hogy szerb vagy nem szerb, hanem, hogy a szakács jól készíti e ezáltal finom, vagy esetleg beleszarik a daráthúsba e, amit a napon tart egy hétig és így nem finom.
oszkárdíjat kérek.
just Cheech (törölt) 2009.07.07. 09:51:45
:))))))
hát ez egyre keményebb: ))))
én meg ha azt mondom, hogy anyád pcsja, akkor csak arra gondolok, hogy, hé haver, bedobunk egy sört?
: )))))
na mindegy, fejezzük be, de szögezzünk le néhány dolgot, amiből nem engedek:
ember ölni bün.
népet írtani és elűzni bün.
ezekre nincs semmilyen mentség.
milosevicsre hasonlítani, vagy akként élni, csak szakállal szintén bűn.
a magyar konyha jó, és világhírű, az más, hogy a vendéglátás színvonala a béka segge alá került.
A szerb konyha jó, és világhírű, csak kár, hogy ugyan azt eszi az egész balkán, ezért nem tudni, hogy tulajdonképpen kié is. Hát prsze, hogy mindenkié!!! A magyarral együtt! Egyetek, hát! Jó étvágyat mindenkinek! (De néha azért gondoljatok a legyilkolt és elűzött családokra is és ne tagadjátok a holokausztot sem. még akkor sem, ha az csak albán...)
Peace
periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.07.07. 09:51:51
ilyen csevapizét ettem már rengeteg helyen és nem attól finom, hogy szerb vagy nem szerb, hanem, hogy a szakács jól készíti e ezáltal finom, vagy esetleg beleszarik a daráthúsba e, amit a napon tart egy hétig és így nem finom.
oszkárdíjat kérek.
periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.07.07. 09:52:50
just Cheech (törölt) 2009.07.07. 09:55:38
just Cheech (törölt) 2009.07.07. 10:00:14
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.07.07. 10:01:16
Neked amúgy tévképzeteid vannak. Cvetković egyáltalán nem hasonlít Slobóra. Miloševićnek pl. sokkal magasabb homloka van, és erősebb járomcsontja.
Ráadásul volt idő, amikor mindketten egyszerre léteztek.
:-)
A peace a végén, na az értelmes. De itt nem tagadta senki az albánok elleni népirtást, ha visszaolvasol....
ha elmész, pápá
just Cheech (törölt) 2009.07.07. 10:04:34
biztos ez?
a kuruc infot meg határozottan kikérem magamnak.
just Cheech (törölt) 2009.07.07. 10:06:30
VICCC! IRÓNIA!!! neked tényleg nincs semmi humorérzéked? ezt nem hiszem el.
magyarázza már el neki valaki, akiben megbízik, hogy ez nem komoly.
Zoe23 2009.07.07. 10:09:46
Sok mindenben igazad van, de azért elég szélsőségesben nyomod. Nekem pld. a "kitalált tót" esett kicsit rosszul, mert ezek szerint apám is, nagyapám is kitaláció. De kinek a kitalációja?
just Cheech (törölt) 2009.07.07. 10:13:23
a tótokat is csak VICCBŐL írtam, egyébként egy néhány hetes indexes (comment .com) cikkből loptam a fordulatot. természetesen a tót egy nagyszerű nemzet. pont, mint a magyar, és a szerb.
just Cheech (törölt) 2009.07.07. 10:21:53
egyébként én meg sem említettem az albán népírtást, az egész abból a zavaros elméletből kerekedett, amit a "bjela szila" nevű tudományos munkatárs vázolt, miszerint "Miután az őket megosztk , majd bombázók spanjai lettünk ne várj puszit !"
de persze ezért innen őt senki nem küldi a kuruc infóra. mé??!! igaza van, nem???!!! ...na!
: )
vajdasagi 2009.07.07. 10:24:42
Népirtás (nem tudom, hány megölt civilnél kezdődik ez a fogalom, de gondolom ezer fölé kell mennie a számnak, mert 10 ember megölése az még nem népirtás, hanem gyilkosság) - mondom népirtás persze volt a balkánon, és valóban a szerb oldal művelte, de a bosnyákok voltak a szenvedő alanyok. Mint minden a világon, az is egy bonyolult eseménysorozat volt ott Boszniában, de ott jóval könnyebb megnevezni azt a felet, amely BŰNÖSEBB mint a másik. Ott sem bűnösek bántották az ártatlanokat, de mégis volt egy ROSSZABB oldal, és egy KEVÉSBÉ BŰNÖS oldal. Koszovón ez nem olyan egyértelmű.
Miért tartod érdekesnek azt a kijelentésemet, hogy a magyarverésekről ne beszéljenek olyanok, akik nem ott élnek, és csak pontatlan híradásokból értesülnek dolgokról? Teljesen komolyan gondolom. Ártotok nekünk, pedig nyilván jó a szándék. Miért nem úgy kezditek, hogy segítetek abban, hogy a vajdasági magyarok között kialakuljon egy konszenzus arról, mi az adott problémára a leghasznosabb reakció, és utána következetesen azt képviseli mindenki? Mert ha így tennétek, akkor elhinném - a jóindulat vezérel. Ámde enélkül? Attól tartok, többet ártatok nekünk, mint amennyit segítetek.
És figyelem: én Budapesten élek, de szüleim, rokonaim nagyon is ott élnek a Vajdaságban. Nem is alakítom ki a véleményemet anélkül, hogy tőlük érdeklődnék.
just Cheech (törölt) 2009.07.07. 10:30:05
ez már betegség. ehhez én már nem értek.
na mindegy, inkább nem kommentálom tovább, úgysincs kinek. anyaországi csőlátásom van? biztos..
sziasztok srácok.
Zoe23 2009.07.07. 10:35:49
A pörkölt, hagymás alapú kajákat töröknek nevezni meg egyszerűen hülyeség, mert ilyen alapon még a dijoni mustárról is bebizonyítom, hogy nem francia.
no mail, no problem 2009.07.07. 10:48:50
vajdasagi 2009.07.07. 10:50:38
A délszláv háborúk dolgát nem mentegetem. De amúgy valóban nem olyan egyszerű. Aki ezt mondja, igazat beszél. Minél több részletét tudod meg, annál homályosabb a kép. És a véleményünket a világsajtó erősen befolyásolta. Annyi bizonyosnak mondható, hogy a nyugati sajtó érdekében állt a szerb oldalt démonizélni (ami nem volt nehéz), és a másik oldalt jónak festeni (ami gyakran súlyos csúsztatásokat eredményeyett). Az a baj, hogy ezzel a sajtó nemcsak téves képet mutatott, hanem csak egyre inkább hergelte a szerbeket azzal, hogy ha bosznyákok (vagy albánok) öltek meg szerb civileket, azt nem közölte le, de ha másnap szerbek öltek bosnyákokat (vagy albánokat), azt meg azonnal jelentette. Nekem néha úgy tűnt, hogy a szerbek közül a leghülyébbek sokszor épp erre reagáltak úgy, hogy akkor truccból még többet gyilkolásztak, ha már az egész világ így "ellenük fordult".
Tudom, hogy a fönti véleményem nem fog sokaknak teszteni, és majd jól szerb-barátnak neveznek, aki relativizálni akarja a dolgokat. Ezért egy adalék: most készülök Boszniába, ahol többek között meglátogatok ottani tömegsírt is, ahol szerbek által legyilkolt bosnyákok fekszenek, tehát azt ne gondoljátok, hogy nem ismerem a részleteket, vagy egyoldalúan látom. És bocsánat, hogy én úgy gondolom, sokan igenis egyoldalúan látják. Az egy valóban bonyolult dolog volt, és nem könnyű ítélkezni.
Lenézni a résztvevőket persze könnyű, de volt a 20. század során a mi történelmünkben is szégyenleni való. A délszlávok csak 50 évet késnek hozzánk képest, de most behozták a dolgot: most már ők is szégyenkezhetnek. És a jóérzésűek szégyenkeznek is közöttük. És nincs arra szükség hogy mi vadembereket lássunk bennük amiatt, ami történt. Hiszen akkor a mi 20. századi felmenőinket is vadembereknek kéne tartanunk.
askeladden (törölt) 2009.07.07. 11:00:18
Ha már a szlovákok szóba kerültek, tudnál valami információt a vajdasági szlovákok és a vajdasági magyarok kapcsolatáról? Érintkeznek egyáltalán egymással, vagy tök más területeken élnek?
Gondolom a városi magyarok ősei ott is főleg a 19. században elmagyarosodott németek és szlovákok, mint máshol, falvakban más a helyzet.)
vajdasagi 2009.07.07. 11:01:21
Amikor Te az "egész világra" hivatkozol, az valóban csőlátás. Nincs olyan. Van egy CNN és hasonlók által uralt nyugati média, és az messze nem objektív. Érdeket képvisel, és elmond olyasmiket, amik ebbe beleillenek, valamint elhallgat olyasmiket, amik ezzel ellentmondanak. Én pl. Tőled sokszor jobban utáltam/utálom Milosevicet, de azért látni kell, hogy NEM TUDTÁK elitélni népirtásért, pedig évekig ott volt Hágában. Egyébként nagy kár, hogy közben meghalt, ítélet nélkül. Jobb lett volna, ha bűnösnek mondják. De pont ez mutatja a csőlátást: még őra sem sikerült rábizonyítani, és még a bosnyák dolgokat sem. Pedig azok nem semmi...
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.07.07. 11:07:39
Annyit még hozzátennék, hogy most hétvégén lesz a srebrenicai vérengzés nemzetközi emléknapja.
Amúgy meg augusztus végén én is készülök Sarajevóba, mert ott is vannak haverjaim.
Apró kiegészítés: Koszovón azért maradtak még szerbek, őket most úgy védik, mint a szibériai tigriseket a kihalástól. Reméljük, többet nem fognak elüldözni, mert egy homogén albán Koszovó szerintem rosszabb, mint egy multietnikus. Vagy csak én vagyok ilyen, hogy szeretem az olyan helyeket, ahol sokféle náció él együtt (Vajdaság, Erdély, Bosznia)?
vajdasagi 2009.07.07. 11:09:34
Mások majd precízebb dolgokat is tudnak mondani, de én annyit tudok, hogy Belgrád közelében és Újvidék közelében vannak még mindig szlovák falvak.
Pl. Belgrádban nagyon sok a közeli Kovacsicaról felutazó takarítónő. Ha valakinek a takarítónője odavalósi, az jót jelent, mert ezek szorgalmasak, tiszták, megbízhatóak. :-)
Ha meg kellene becsülnöm az ottani szlovákok számát, én kb. 5.000-10.000 körülire becsülném (lusta vagyok keresni az interneten, pedig biztos van publikus adat, vagy becslés).
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.07.07. 11:13:59
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.07.07. 11:16:43
(Википедиjа: Етничке групе Војводине)
Zoe23 2009.07.07. 11:17:03
Nnnna! Azért nem ködösítsünk. A népírtást nem a mennyiség alapján határozzuk meg.
1948. évi genocídium egyezmény II. cikke így rendelkezik:
"A jelen Egyezmény népirtás alatt a következő cselekmények bármelyikének, valamely nemzeti, népi, faji vagy vallási csoport, mint olyan, teljes vagy részleges megsemmisítésének szándékával való elkövetését érti:
a) a csoport tagjainak megölése;
b) a csoport tagjainak súlyos testi vagy lelki sérelem okozása;
c) a csoportra megfontolva oly életfeltételek ráerőszakolása, melyeknek célja a csoport
teljes vagy részleges fizikai elpusztulásának előidézése;
d) oly intézkedések tétele, amelyek célja a csoporton belül a születések meggátolása;
e) a csoport gyermekeinek más csoporthoz való erőszakos átvitele."
Zoe23 2009.07.07. 11:19:05
A "koszovói események" sok pontnak megfelelnek, nemdebár?
vajdasagi 2009.07.07. 11:20:59
Természetesen tudok a maroknyi ottmaradt szerbről Koszovón. Koszovó sajnos etniakilag tiszta albán területté fog válni, magad is mondtad, hogy a maradék szerbeket úgy védik, mint a szibériai tigriseket. Mellesleg a hasonlat több szempontból találó. Például azért is, mert pont a vadabbak maradtak ott a szerbek közül is. Meg azért is, mert a dolog esélytelen. Sajnálatos a dolog.
Egyébként a Koszovóról elmenekült szerbek ügye is nagyon komplex: rengeteg jóravaló, egyszerű, rendes szorgalmas ember lett földönfutó közülük, és tengődik most Belgrád környékén, dél-Szerbiában, de Vajdaságban is. És vannak köztük jómódú, arrogáns, hangoskodó senkiháziak, akik és akiknek a szülei annakidején Koszovón igen sokban hozzájárultak az albán-szerb ellentét elfajulásához. Most meg Vajdaságban okoznak incidenseket. Az ember nem tudja, hogyan viszonyuljon a maroknyi gazfickóból és nagyszámú szerencsétlenből álló jövevényekhez...
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.07.07. 11:22:58
Ezeket nyilván egyedi esetekre kell alkalmazni. És hangsúlyozom: nem menteni akarom a szerbeket Koszovó kérdésében, távol álljon tőlem. Pusztán kíváncsi vagyok, hogy hogyan lehet megállapítani azt az alsó határt, amitől fogva már népirtás.
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.07.07. 11:26:12
vajdasagi 2009.07.07. 11:38:12
De: ahogy én látom, pont a mennyiség nagyon is fontos. Mert ugye, ha a csoport EGY tagját öli meg valaki, az nem a csoport részleges megsemmisítésének minősül. Vagy igen? Sosem tartottam nagyra a jogászi szakmát, ettől a definiciótól nem javult a véleményem. Homályos, hogy az erősebb csűrhesse-csavarhassa a saját érdekeinek megfelelően.
És végül: szerinted melyik pont illik rá arra, amit a szerbek csináltak az albánokkal Koszovón? Mert én nem ismerek rá egyikre sem. Ha meg arra gondolsz, amit az albánok műveltek a szerbekkel, akkor is tévedsz. Merthogy az albánok nem megsemmísitették a szerb népcsoportot, hanem csak elűzték északra (sajnos Vajdaságba is). Ez sem népirtás tehát, max. etnikai tisztogatás. És nem biztos, hogy az albánokra rábizonyítható ez, mert nem központilag tervezetten csinálták, hanem spontánul. Amúgy etnikai tisztogatást a Milosevicsre simán rá lehetett volna bizonyítani a koszovói albánok irányában - az evidens.
vajdasagi 2009.07.07. 11:41:07
Zoe23 2009.07.07. 14:38:07
Sajnos azt kell mondjam, Te csűröd-csavarod a szót. A "csoport tagjai" kifejezés grammatikailag semmiképp sem jelenthet egy embert, hanem minimum kettőt. Koszovóban viszont nem két albánt öltek meg, ugyebár. Az első négy pontból bármelyik játszik.
vajdasagi 2009.07.07. 16:36:39
a) a csoport tagjainak megölése;
Hát egy csoport kettő vagy több tagját a
részleges megsemmísítés szándékával megölték
már sokan sok helyütt. Itt rövid lista
következik, korántsem kimerítő jelleggel:
- albánok megöltek sok szerbet,
- szerbek megöltek sok albánt
- szerbek megöltek sok bosnyákot
- bosnyákok megöltek sok szerbet
- szerbek megöltek sok horvátot
- horvátok megöltek sok szerbet
- horvátok megöltek sok bosnyákot
- bosnyákok megöltek sok horvátot
Gondolkoztam, hogy felsoroljak-e más
népeket is, amint öldökölték egymást,
(németek, törökök, amerikaiak, japánok,
oroszok, arabok, stb.), de azután arra
jutottam, hogy minek bolygatnám én más
népek régi dolgait...
De ez a kritérium egyszerűen nevetséges,
ha két emberre is érted. Ha meg az még nem
elég, akkor megintcsak fenáll a kérdés, hogy
hánynál kezdődik. És miért éppen a szerbek
az albánokat, én miért nem fordítva?
b) a csoport tagjainak súlyos testi vagy lelki
sérelem okozása;
Hát ebben a pontban vagy tájékozatlan
vagy, vagy pedig rosszindulatú. Hiszen a
koszovói események egyik fontos (ha
nem a legfontosabb) mozgatórugója épp
az volt, hogy az albánok rendszeresen
erőszakolták meg a szerb nőket és
kiskorú lányokat, pontosan azzal a céllal,
hogy a súlyos lelki sérelem miatt elköltözzenek
onnan. Többezer ilyen eset történt 1970 és
1990 között. Forrt az elégedetlenség emiatt,
és végül robbant. Milosevics pont ezt
lovagolta meg.
Persze az is beletartozik ebbe, ahogy az ő
szerb rendőrsége bánt az albánokkal a későbbi
években.
És megint ezek olyan fogalmak, amiket
ráhuzhatsz szinte mindegyik háborúzó
félre. (A szlovénok kivételek mindezekből.)
c) a csoportra megfontolva oly életfeltételek
ráerőszakolása, melyeknek célja a csoport
teljes vagy részleges fizikai
elpusztulásának előidézése;
Itt gondolom a két ember nem lehet csoport,
mert akkor minden nép minden más szomszédos
népet irtott már valamikor a történelem
során. Baromság lenne így definiálni.
Ha pedig az egész népcsoportra kell
a feltételeket ráerőszakolni, akkor meg
szinte senki sem fér ebbe bele.
Azért egy engedményt teszek: ebben a (c)
pontban kevesebb az albán bűn, mint a szerb.
Vagyishogy TALÁN több albánt öltek meg a
koszovói események során, mint szerbet, de ez
csak TALÁN van így. Mert igen sok szerbet is
megöltek ám ott, csak az nem volt hír a
nyugati sajtóban
De itt is van mindkét oldalról bőven bűn.
d) oly intézkedések tétele, amelyek célja a
csoporton belül a születések meggátolása;
Hát ez a délszláv háborúban nem volt. Speciel
ilyet senki sem vétkezett, bármilyen bűnös
háború is volt az.
Mellesleg olyannyira nem volt ilyesmi
hogy egy átlagos koszovói albán családnak
6-8 gyereke van, de ez csak az átlag és nem
a maximum.
Ceterum censeo: szerintem Koszovón nem volt népirtás. Volt sok más gazemberség kétségtelenül.
Az albánokat olyannyira nem irtották ki (nem is próbálták meg, de amúgy is sikertelen kisérlet lenne, mert egy ritka szapora nép), hogy
nemsokára többen lesznek mint akár a magyarok, akár a szerbek.
De én azt tapasztaltam, hogy ha valaki valamiben bűnös, akkor célszerű csak azokat a dolgokat emlegetni, amikben valóban bűnös, mert ha koholt vádakat is bedobunk, akkor pont ő fogja úgy érezni, hogy mi vagyunk vele szemben igazságtalanok.
vajdasagi 2009.07.07. 16:50:56
Koszovón én még azt sem tudom eldönteni, ki volt a nagyobb bűn elkövetője, vajon a szerbek vagy az albánok. Annyi biztos, hogy az albánoknak sikerült nyugati segítséggel gyakorlatilag etnikailag tiszta albán területet létrehozniuk, és az is valószínű, hogy mi magyarok emiatt Vajdaságban szopóágra kerültünk. A szerbek mellett, mint fő veszetesek mellett mi vagyunk a koszovói végeredmény második számú vesztesei. Nekünk talán hasznosabb lett volna, ha fordítva ér véget a koszovói eseménysorozat. Ezért nem értem, miért kellett Magyarországnak ebben asszisztálnia.
Bálint Csaba · http://srbija.blog.hu/ 2009.07.07. 20:25:49
jól jól megtanulta a nyugati propagandát.
Dragan Rafajlovic 2009.07.07. 21:18:54
Dragan Rafajlovic 2009.07.07. 21:27:20
Dragan Rafajlovic 2009.07.07. 21:40:24
Dragan Rafajlovic 2009.07.07. 21:47:44
SFRJ4ever 2009.07.07. 22:02:06
Mondjuk ehhez kellett a kamu profilod amit egy hónapja hoztál létre, és a többiek fogékonysága a provokációdra. De mivel tudom, hogy más profillal tovább olvasod amit írunk, elárulom: soha nem poénos másokat sértegetni. De majd he felnősz, rájössz.
De hogy lásd, én se bántani akarlak, küldök neked egy csomó smiley-t: :) :) :) :) te köcsög!
@askeladden: Én igen komoly interakcióról tudok a két népcsoport között, ott van pl. a magyarok lakta Debelyacsa, reneszánsz nevén Torontálvásárhely, és a már fent említett Kovacsica esete: két szomszádos falu, és evszázadok óta békésen megvannak egymás mellett. Sőt, tudok olyanokról akik átjártak udvarolni, aztán lett is belőle házasság.
De persze a háborús évek megtették a hatásukat: ha a földhivatalban nem a debelyacsaiak jellegzetes magyaros akcentusával szólalsz meg szerbül, gyanakvóan néznek rád: ők sem szeretik a mennyei többségi némzetet.
De alapvetően falvakban megmaradtak szlovákok (és hozzáteszem mindnek van szlovák útlevele, mert jár, nem úgy, mint egyes komplex konyhával rendelkező mépeknél, ugyebár).
SFRJ4ever 2009.07.07. 22:08:26
Más boszniában, mert ott disznóhús helyett bárányt darálnak bele. Meg Istentől - vagy Allahtól - való vétek szójával tuningolni, ami Szerbiában azért sűrűn előfordul.
A Green Food meg egy igazi jó füstös, zamatos hely, de a kaja átlagos. Aki annak ideján (bár gyanítom kevesen vannak) járt a Borovo utcai Sarajkában, az tudja! Kár, hogy 92-ben bezárt, de azt a haverokkal a mai napig emlegetjük...
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.07.07. 23:00:24
SFRJ4ever 2009.07.07. 23:45:33
A halotti tor Szabadkán bunyevác familíát sugall... ;)
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.07.08. 01:04:38
winerprince 2009.07.08. 10:52:29
Botfülű Suzan Boyle hasonmás · http://zoltanatya.blog.hu 2009.07.08. 10:55:04
:-))))))))))
ez hatalmas szöveg, respect! (csak sajnos a szmájlinak az ellenkezőjéből is legalább ennyit rakhatnék)
cségé 2009.07.08. 11:36:06
Jaja. Én is általában ott falatozok, ha a városban vagyok. Nincs is jobb, mint éjjel betérni oda.:-)
just Cheech (törölt) 2009.07.08. 11:37:48
@Dragan Rafajlovic:
"a vajdasagi magyarok a magadfajtabol kerne a legkevesebbet" ???
Én nem szolgáltatok semmit, vagy ilyesmi, szóval nem értelek.. : )
Egyébként régebben ismertem néhány vajdasági magyart, magyar névvel, minden, na azok nem szerették a szerbeket, de azt észrevettem, hogy egymás között csak szerbül beszéltek. Az egyik még az anyjával is, telefonon, aki szintén magyar volt. A többit nem hallottam anyuval dumálni. Ha "nyelvében él a nemzet", ez minimum egy kis identitás zavar, nem? Erről ennyit. (ismertem egy-két kárpátaljai magyart és székelyeket is, de azok soha nem beszélnek egymásssal oroszul, vagy románul. Felvidéki magyarokhoz sajnos még nem volt szerencsém, de nem hinném...) Ezt annak tudom be, hogy tito összetoldozott, frankenstein-országában akkora volt a dőzs, meg a szabadság, hogy ezek a dolgok nem számítottak, hogy ki milyen nyelven beszél, és ti - praktikus okoknál fogva - alkalmazkodtatok a többséghez. Ez végül is nem egy rossz állapot, ha mindenki békességben élt... De azért nekem egy kicsit az felfoghatatlan, hogy ilyen könnyen megy az asszimilálódás, ha van mit zabálni. De ez bizonyára csak az anyaországi csőlátás. Minden esetre nekem mindig "ökölbe szorul a kezem", hogy ilyen patetikusan fogalmazzak, ha valahol egy magyart megvernek, mert magyarul beszélt, (bár szerencsére manapság kevesebb ilyen történik) és ez szíves engedelmetekkel ezután sem lesz nálam másképp. De például az eszembe se jutott soha, hogy ezért én itt felkutassak egy szerbet (biztos vannak), és pofán vágjam (bár lehet, hogy jobb is, mert még lelőnének : )
@SFRJ4ever:
kösz, jó fej vagy, remélem ettől, hogy "köcsög", máris jobban érezted magad. A hiteled nagyot nőtt, az biztos : ) Van akinek kevés kell a boldogsághoz, szerencsés vagy : )
Ez az egy regisztrációm van, és eddig nem foglalkoztam ilyesmivel, de szerintem itt ezután se nagyon fogok, mert ennyi fafej nem sok helyen gyűlik össze, mint itt. Hogy lásd, azért nem nézlek teljesen hülyének, elmondom, hogy semmi bajom a szerbekkel. (!!!) Na erre varjál gombot, gecó! : ) És olvasd vissza még 1x, amiket írtam, de most már figyelmesebben, hátha kitisztul a kép nálad is... Bár nincsenek illuzióim, bocs : ) Minden esetre mindig kettőn áll a vásár, kell egy ostoba vitához egy ostoba partner is, aki például olyanokat mond a másikra, hogy "te köcsög". Valaki azt is írta, hogy trágárkodtam: mondjuk szerintem nem komolyan, mint a tesód, de a cikkírónál ez nem zavart?
Lehet, hogy egy külső szemlélő néha tisztábban lát dolgokat, nem? Lehet, hogy te, vagy ti, mivel ott éltek, nem tudjátok teljesen objektívan szemlélni a dolgokat, ez nem lehet? Annyit tudok, (olvastam több helyen is) hogy az albánokat testületileg mindenki lenézi és megveti arra felé a horvátoktól a szerbeken át a magyarokig. Még valami gúnynevük is volt. Pont, ahogy itt a cigányokat. Szóval van egy adag gyűlölet is a dologban, de remélem nem ezért állítjátok, hogy albán népírtás nem volt... Minden esetre a wikipedia mást mond.
Na mindegy, ezen ne vesszünk össze még jobban, nincs értelme sértegetni sem egymást. Tudjátok, ahány ember, annyi vélemény (jó esetben:)
További jó étvágyat! És továbbra se egyetek mosatlan csevapcsicsát : ) Peace.(legalább olyan IFORosat)
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.07.08. 16:59:46
Olyat is láttam már, hogy a pozsonyi magyar srác szlovákul beszélt az anyjával, de csak azért tette ezt, mert tíz másik szlovákkal ült egy kocsmában, és ha már az anyja kifogástalanul beszél szlovákul, akkor mi a faszér különcködjön, hogy most ő magyarul telefonál, kéretik nem zavarni.
vajdasagi 2009.07.08. 18:14:10
Honnan vetted a számot? Alapja is van, vagy csak merő rosszindulat?
Mert hát valami keveset tudtam a dologról, de korántsem ennyi holtestről. Ezért most egy órát kutakodtam az interneten. Két érdekes forrást találtam: a wikipedia-t illetve a Human Rights Watch tanulmányát. Nos, mit mondjak, érdekes. Pl. a Wikipedia ugyan mindkét oldalt lehúzza a sárga földig (nagyon helyesen), de mégis, talán egy fokkal jobban kritizálja az albán felet, mint a szerbet. Megjegyzem, én is ezt tenném, de ez itt irreleváns.
A Human Rights Watch: War Crimes in Kosovo című munkája kizárólag a szerb fegyveres és paramilitáris erők bűntetteire fókuszál, tehát azt nem kutatja, hogy hány szerbet öltek meg az albánok. De a kutatás eredménye összesen 3453 megölt albán. Nem annyi djerdapi holtest, hanem összesen annyi megölt ember. Mit mondjak, minden életért kár, egy gyilkosság is egynél több a kelleténél, de ez azért eltörpül a boszniai konfliktus számaihoz képest. Merthogy ott Srebrenicánál EGY NAP ALATT öltek meg ennél több bosnyákot a szerbek. No, azt nevezem én népirtásnak. Koszovón KÉT VÉTKES FÉL ölte egymást, HÁBORÚS BŰNÖKET, DE NEM NÉPIRTÁST követtek el, és a nyugati hatalmak az egyik fél mellé álltak, így az győzött. Ezután a nyugati hatalmak sajtója gondoskodott arról, hogy elhigyje a világ a jó albán-rossz szerb sztereotípiát. Szerintem nem kéne ennyire a sajtójuk hatása alá esni.
Kérlek, ha Te alá tudod támasztani a Duna mély vizében fekvő EZREK hulláit, az érdekelne. És izléstelen dolog a bűnök számával licitálni, de gyaníthatóan közel egálra jönne ki az a licitálás. a szerbek és albánok között. Amúgy meg a végeredmény: többszázezer onnan elüldözött szerb. És a magyarok a szerbek után a dolog második számú vesztesei. Ezért én nem értem, miért hasznos az nekünk, ha a gonosz szerb/jó albán nyugati ideológiát képviseljük, hogyha az nem is igaz.
Üdvözlet minden jószándékú embernek, bármilyen nemzet szülötte!!!
vajdasagi 2009.07.08. 18:47:54
A másik a koszovói konfliktus kérdése. 17 éve pontosan a szerb nacionalizmus elől menekültem el, de azért én Koszovón KÉT VÉTKES felet láttam, és nem egyet. És utána mindig annyi dolgom volt, hogy nem érkeztem megnézni, mit ír pl. a Wikipedia erről. Hát, barátom, meglepődtem. Ott szerintem nagyon objektíven írnak, és nagyon jól megtalálták az egyensúlyt a két fél között. Az általam végigolvasott rész a következő:
en.wikipedia.org/wiki/Kosovo_War
Ha Te ebből látod, melyikek a jó fiúk, és melyikek a rosszak, emelem kalapom. De továbbmegyek: ebből még az sem világos, hogy több albán, vagy több szerb halott volt-e. (Személyes véleményem, hogy halottból több albán volt, megerőszakolt nőből több szerb volt, lakóhelyéről elüldözöttből több szerb volt.) Aki pedig halottak százezreiről beszél, az NEM TUD OLVASNI.
Még egyszer: a véleményeddel messzemenően nem értek egyet, de azért köszönöm, hogy emiatt el kellett olvasnom a wikipediát. Jót tett nekem :-)
Dragan Rafajlovic 2009.07.08. 18:55:46
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.07.08. 19:01:14
SFRJ4ever 2009.07.08. 19:02:58
Még mindig a népírtás definíciója a téma?!?!
Inkább azt mondjátok, hogy Pesten hol lehet igazi csevapot enni!!! Próbáltam a horvát éttermet a Nagymező utca elején, nagyon jó, de 2000 Ft sok érte!
És nem olyan, mint a képen...
Csaba, ez kegyetlen velünk, vajdaságiakkal szemben, vedd le kérlek az első képet! Ahányszor benézek, megnyalom a monitort... :)
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.07.08. 19:04:07
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.07.08. 19:05:14
Dragan Rafajlovic 2009.07.08. 19:08:37
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.07.08. 19:08:54
vajdasagi 2009.07.08. 20:50:55
1. megtanultam a népirtás definicióját, ami fontos
2. hallottam a Gyuri bácsiról, ami tán még
fontosabb az én esetemben (szégyen-gyalázat,
de sosem hallottam róla, pedig idestova 17 éve
Pesten lakom. Holnap ki is próbálom, mármint
a Gyuri bácsit, nem a népirtást :-)
Mindkettő tudásomat köszönöm szépen. Most megyek végre dolgozni.
just Cheech (törölt) 2009.07.08. 22:03:13
Állatira kisstílű vagy, ez már nem vitás ;)
hu.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9lszl%C3%A1v_h%C3%A1bor%C3%BA
Magyarul olvastam, ott van a link a kommentek elején, de nem számít...
Látjátok, én nem olvasok "nyugati propagandát", ahogy ti korábban illettétek : ) Ebben benne van, lehet, hogy pont egy vajdasági magyar szerkesztette a cikket.
Na most már tényleg nyugodjatok meg, nincs semmi probléma, nem volt népírtás. Pont.
Sziasztok.
Ajándék, feltétlen jószándékom jeléül, hátha még nincs meg, bár kétlem:
burek.echt.hu
oscar dirlewanger 2009.07.09. 05:18:07
oscar dirlewanger 2009.07.09. 05:21:01
oscar dirlewanger 2009.07.09. 05:41:53
üsd a sipetárt!!!!!!
vajdasagi 2009.07.09. 09:22:29
Tehát, elolvastam az általad említett linket is. ÉN ELOLVASTAM. Vajon Te is olvastad? Mert ha igen, akkor egyikünk szövegértelmezési képességével komoly bajok vannak. Ott ugyanis szinte nincs semmi, ami Milosevics vagy a szerbek koszovói bűneiről szólna. Pedig szerintem voltak háborús bűneik, csak épp népirtás nem volt. Ezt most megint elintézheted lekezelős stílusban, de kérnélek, hogy ne ezt tedd, hanem másold ide az általad hivatkozott szöveg azon részét, amelyben Te meg azt láttad. Komolyan gondolom.
Három végső gondolatom lenne, ha megengeditek:
1. A wikipedia nagyjából pontos, tényszerű, de
talán kicsit jobb színben festi a szerbeket a
kelleténél. Nem is értem, hogyan hivatkozhat
erre valaki, aki épp őket akarja az egyetlen
bűnösnek vagy a főbűnösnek beállítani.
2. Az angol nyelvű wikipedia sokkal alaposabb,
mint a magyar. Ajánlom mindenkinek, hogy
inkább azt használja. Ehhez meg azt ajánlom,
hogy minél jobban tudjon mindenki angolul.
Segíteni fog. Jobban boldogulunk majd a
globalizálódó világban.
3. Ceterum censeo: Koszovón szerintem nem volt
népirtás. (De háborús bűnök mindkét részről
viszont voltak. Ja, még talán NATO részről is
voltak háborús bűnök, de hát a nyugati
hatalmaknak mindent szabad. Rájuk a jog másként
vonatkozik, mint a szaros kicsikre.)
just Cheech (törölt) 2009.07.09. 10:42:57
Az angolt meg inkább hagyjuk, hidd el, jobban megy, mint némelyikőtöknek a magyar : ) olvass vissza pár kommentet, és meglátod, hogy némelyik cimborád kb. középfokon nyomja : ) Szóban meg olyan suksükölést rendeztek, hogy az már tiszta kabaré : )
Mindegy, ott a csevap, egyétek, és érezzétek jól magatokat Magyarországon továbbra is.
Én kiszálltam.
Csá.
just Cheech (törölt) 2009.07.09. 11:28:59
vajdasagi 2009.07.09. 12:21:50
Én itt nem láttam egyik cimborámat sem, azt hiszem, senkit sem ismerek a hozzászólók közül. De a nagy többségükkel egyetértek.
Én jól érzem magam Magyaroszágon, de megjegyzem Belgrádban is tök jól éreztem magam. Meg a világ sok-sok más helyén, ahol több-kevesebb időt töltöttem. Nem attól függött ez, hogy milyen nyelven beszélt körülöttem a többség. Megjegyzem, a cégem is és jómagam is annyi adót és járulékot fizet be itt Magyarországon, hogy abból sokan mások is jól érezhetik magukat. Ezért nehogy azt hidd, hogy csupán azért mert itt élek, már az van, hogy Te tartasz el engem. Sőt mást mondok: épp most volt nálam állásinterview-n egy felvidéki magyar, akit esetleg felveszek. Ezesetben ő is itt fizeti majd az adókat. Nagy tudású fiatalember, tudásával nemzetközi viszonylatban versenyképes - biztosan elősegíti majd az ország jobb megítélését és erősödését. Szerintem a magyarverések ellen, vagy általánosabban a magyarság helyzetéért így kéne küzdeni, ez eredményes is lehet. Csupán fröcsögni róla sok szempotból is káros.
Ezzel én is kiszállok. A suksük valóban csak kevéssé számít. Az embert a munkája és tettei, a gondolatainak a nemessége jobban jellemzik, mint az, hogy hány nyelvtani hibát vét. Angolok és amerikaiak sohasem gúnyolódnának mások angoltudásán. Különösen akkor nem, ha azért megértenék egymást. Ja, hogy ez azért van mert ők nagyhatalom?
just Cheech (törölt) 2009.07.09. 13:11:54
Na ezt ne..! Végig vigyáztam, hogy ez még véletlenül se merüljön fel ez a baromság, de látom, te komplexusos módon előrángattad a hajánál fogva a témát.
Ilyet én nem, hogy nem mondtam, de még csak nem is sugalltam.
SOHA!
EGYSZER SEM!
Ezt határozottan szögezzük le még a végére.
(Csak, hogy tudd, az angolok (főleg a jenkik) rengeteget cikiznek, csak a hátad mögött. Ezt elhiheted. Egy egyetemi félév Amerikában...)
"A kajáldáért kösz." - Nincsmit.
SFRJ4ever 2009.07.09. 20:26:05
Abban egyetértek veled, hogy amit a szerbek, illetve a belgrádi kormány művelt a 90-es években az albánokkal, de még a '74-es alkotmány előtt (hoppá, még egy téma aminek érdemes utánanézni a wikipédián - megvan angolul is :) ) az valóban példátlan, a végén már az apartheid fogalmát is kimerítette az irántuk tanúsított viselkedés (wiki!).
Hadd tegyem hozzá, hogy az én olvasatomban mi a népírtás, amit első kézből hallottam olyanoktól, akik parancsra csinálták:
1. egy falu körbezárása,
2. éjjel-nappal lövése 2-3 napig,
3. majd egérút meghagyása hogy elhúzzák a csíkot,
4. végül az ottmaradottak hátbalövöldözése, nők megerőszakolása és
5. minden ingóságuk elkobzása.
TÖK MINDEGY, hogy aki csinálja azt úgy hívják-e hogy Miloš, Stjepan vagy Redzsepi. És hogy az áldozat Uroš, Ante, vagy Ibrahim, esetleg János vagy Péter, merthogy a Balkán-háború népírtásainak MAGYAR ÁLDOZATAI IS VOLTAK (Szent László, Kórógy - hopp, megint wikipedia)!!!
Képzeld el (nem csak te Cheech, mindenki), hogy békésen élsz pl. Békéscsabán, épp hülyeségeket irogatsz a blogh.hu-ra, és egy szép nap valakik elkezdenek lövöldözni. Egy hétig ki se mersz menni az utcára. Nincs mit enned innod, villany sincs már rég, majd jön a pletyka, hogy el lehet hagyni a várost. Lehet, hogy közben lelőnek, de ha maradsz, biztos lelőnek.
Elmész mondjuk Erdélybe, jobb esetben egy traktoron, mert ott magyarok élnek, és ott tengődsz évekig, mire kapsz egy utcaseprő állást Kolozsváron, a saját házadat Békéscsabán meg már rég elfeledted...
Most úgy érzed népírottak téged? Aszondod nézzük, mit ír erről a Google... egy frászt!
Egy szó mint 100, igazad van Cheech, kibasztak az albánokkal, de a szerbekkel is, csak a szerbek mindenekelőtt magukkal basztak ki, és ezért még útálják is őket.
Na, ez az igazságtalanság, a többiek csak erre apellálnak.
Más: Még nem ettem a Gyuri Bácsiban... Szörnyű! De holnap meglesz!!! :)
bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.07.09. 21:13:31
vajdasagi 2009.07.09. 21:30:46
"kibasztak az albánokkal, de a szerbekkel is, csak a szerbek mindenekelőtt magukkal basztak ki, és ezért még útálják is őket.
Na, ez az igazságtalanság, a többiek csak erre apellálnak."
Fentiekkel teljesen egyetértek. Ezzel a népirtás részt magam részéről lezártnak is tartanám :-)
A Gyuri bácsihoz meg ma nem jutottam el, de istenuccse, holnap este bepótolom - elmegyek családostul.
SFRJ4ever 2009.07.10. 00:15:50
@vajdasagi:
Kösz!
Hát gondolj bele, ugyanezt a politikát folytatják Vajdasággal, mint 20 éve: csakazértsevagyunkhajlandóakkompromisszumra!!!
Ugyanez volt Szlovéniával, Horváto.-val, stb., és ha Isten úgy akarja, ugyanaz lesz a vége a Vajdaság-témának is, csak ne legyen gyilkolászás...
Szerbia egy kígyó, amely minden 5 évben leharab egy kicsit a saját farkából!
SRB 2009.12.30. 20:57:01
Most itt azt játszák egyesek a nagy magyart, mert hogy húúú a magyar konyha meg a magyarok..
Istenekm mit tudsz te a szerbekről, amit a Wikipédi a seggéből kinyaltál? persze azt is magyarul és gondolom h miket olvastál. Na ez engem nem érdekel mert tudom hogy milyenek a szerbek- kedvesek, barátságosak. Tudod a legjobb barátom szerb, és még sok barátom szerb és sokkal jobb barátok mint a magyar haverok.
Szánalmas hogy ugy beszélsz róluk minta te ugy ismernéd őket mint a tenyeredet. És?..igen, gaztetteket hajtottak végre és ezt a képet általánosítod az egész 10 000 000 szerbre?..na azért áljon meg a menet.
Szerbia gyünyörű ország, persze itt is vannak illegális szeméttelepek, korrupció meg egyéb rossza. De magyarországon?? -- 40 cm-es kilátó milliókért?..na ez a nagy magyar politika..bár különösebben nem érdekel, csak nem birom mikor ócsároljátok a szerb népet. Na jó, csak a saját szemében az ember a gerendát nem látja de a másikéban a szálkát igen.. Evinném az ócsárlókat egy szerb vendégségbe, vagy slavara.. lehet hogy a vendégszeretettől olvadnátok mint a fagyi..mi az h a jófej szerb hülyén hangzik?... mi azt a párszáz katonának agyilkosságát általánosítod 10 000 000 szerbre..szégyen, hogy mekkora tudatlanok egyesek.. Zivela Srbija i Zivela Madjarska, meni svejedno gde zivim, al najbolje volim u srbiji!:)
Az utolsó 100 komment: