Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) újvidék (2) ujvidek (20) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Ki fizesse Janics Natasa életjáradékát?

2012.09.27. 18:45 Styxx

"A mai napon véglegesen eldöntöttem, hogy követve a családomat, Szerbiában folytatnám a további pályafutásomat" jelentette be ma délután hivatalosan Douchev-Janics Natasa.

A Magyar Kajak-Kenu Szövetség elnökségének mától számítva egy hónapon belül lehetősége nyílik arra, hogy elutasítsa Douchev-Janics Natasa átigazolási kérelmét. Ebben az esetben a Nemzetközi Kajak-Kenu Szövetség (ICF) szabályzata szerint a bajnoknő a következő két szezonban nem versenyezhetne nemzetközi viadalon, de 2015-től már szabadon rajthoz állhatna Szerbia színeiben a világversenyeken. Molnár Zoltán, a Magyar Olimpiai Bizottság főtitkára az MTI-nek szerdán azt mondta, hogy ha Janics országot vált, ám megtartja a magyar állampolgárságot, 35. életéve után megkapja az olimpiai életjáradékot a magyar államtól.

Az alábbi kérdés már korábban felvetődött bennem: hogy ha a Szerb Olimpiai Bizottság ennyi mindent megmozgatott Natasa visszacsábításáért (férjének jól fizető edzői állást adtak, mostohafia is versenyezhet szerb színekben), akkor igazán átvállalhatnák az életjáradékának a kifizetését. Nem kevés populizmussal élve: a Szerb Olimpiai Bizottság elnöke, Vlade Divac, az NBA egyik leggazdagabb kosárlabdacsapatában (az L.A. Lakersben) lehúzott tizenöt évad alatt keresett annyit, hogy akár ő is állhatná a magánvagyonából a járadékok fizetését, ha már ennyi trükköt bevetettek Natasáért.

Ha a szerbek erre nem hajlandók, még akkor is előhúzhat a magyar szakágvezetés egy (ha úgy tetszik suttyó) kártyát: Natasa akkor kapja meg azonnal a licencét, ha lemond a járadékáról, különben a magyar fél beleegyezése nélkül két idény kényszerpihenőre kényszerül, a riói olimpián elvileg még akkor is indulhat, viszont az ő korában két elpazarolt év elég hosszú idő.

Illetve felvetődik, hogy – mint annak idején a nagybani marihuána-termesztésen kapott Farkas Péter birkózó ügye után a szándékos bűncselekményt elkövető olimpiai bajnokot megfosztják a járadékától –, kell-e egy Lex Natasa? Ezentúl veszítse-e el az az olimpikon az életjáradékát, aki más ország színeiben folytatja aktív sportolói karrierjét? Természetesen Janicst nem mosom össze Farkassal; Janics nem bűnöző, azt teszi, amit a legtöbb józanul mérlegelő ember is tenne a helyében: él a lehetőségekkel és követi a családját, így az ő esetében visszamenőleg különösen méltánytalan lenne egy ilyen kizáró okot a törvénybe beépíteni.

Ti mit gondoltok?

179 komment · 1 trackback

Címkék: sport magyarország olimpia szerbia janics natasa

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr414806891

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.09.28. 10:48:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vahakomb 2012.09.28. 08:50:27

Natasa nem ezentúl, hanem EDDIG szerezte Magyarországnak a világbajnoki és olimpiai érmeket!

Ő már százszorosan megszolgálta az életjáradékot. Azokat az érmekkel Magyarország dicsőségét öregbítette? IGEN!!!

Kitörlődnek Magyarország neve mellől az által szerzett érmek? NEM!!!

Azért kapja egy olimpikon az életjáradékot, hogy ezentúl is nyerjen az olimpiákon, vagy azért, hogy élvezze jól megérdemelt szorgalmának, kitartásának a gyümölcsét? Nos? Segítek: azért kapja, amit eddig tett!

Ne legyen már a magyar nép egy olyan trágyarakás, akiben csak egy mikroszkopikus méretű hála lakozik egy otromba nagy fukarság, irigység és hálátlanság mellett!

VT Man 2012.09.28. 08:51:16

@hiszedmi:
"Miért kéne Szerbiának fizetnie az életjáradékot? Azt azért fogja kapni, mert Magyarországnak olimpiai érmeket hozott. Szerintem ez tiszta sor, nem kell ezen ennyit kombinálni. "

Ez így van, tiszta sor. Azért kapja a járadékot, mert "megdolgozott érte" az eredményeivel.

Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.09.28. 08:52:54

Félig tele, félig üres.

Tegyük össze a két kezünket, hogy a szerb sportolónő volt olyan kedves, és a mi tróger országunk hírnevét öregbítette úgy, hogy a saját hazájának/nemzetének (kvázi) hátatfordított(ezt nem rosszindulatúan mondom). Hatalmas tiszteletet érdemel, amit esetleg "kérne" tőlünk, azt kutya kötelességünk volna teljesíteni. Ez alatt értem a békés elválást.

Az életjáradék annyira áprópénz az éves szinten ELLOPOTT ezermilliárdok mellett, hogy emiatt egy esteletgeges diplomáciai botrány teljesen értelmetlen.
Nem beszélve arról, hogy a NYUGDÌJADAT akkor is kapod egy idegen országból, ha már nem dolgozol/élsz ott.

Ez a felvetés (az életjáradék megvonás) pedig nem több, mint a hírek generálása bulvár/MTVA/stb szinten, hogy legyen min összebasznia a port a racionális és a "BARÀTOKKÖZT-ön_szocializálódott" réteg között.

Amúgy pedig: mindent köszönünk Natasa.

Darkwill · http://vilagokarca.blog.hu 2012.09.28. 08:52:59

Szerintem ez rémesen egyszerű, onnan kapjon járadékot amilyen színekben sportol. Bár nem feltételezem, hogy harmadszor is országot váltana de elméletileg nincs akadálya. Akkor minden egyes ország után járjon neki életjáradék ahonnan csak valaha elindult olimpián? Az egyszeri összeget megkapja az érmekért, a járadékot pedig azért mert magyar színekben versenyző olimpiai szintű sportoló, akit hazája nagyra tart.

@F173: Fogjuk rá, pénzért vettünk az érmeket. De azért igen drága volt. Felkészítő, ilyen-olyan táborok, edzések. Nagy betyárság hogy kérésére lehetőséget adtunk egy "nem magyar, magyar származású" élsportolónak, hogy nyugodtabb körülmények között készülhessen a világversenyeire. De ha innen nézem, akár azt is mondhatom, hogy mindezt azzal hálálja meg, hogy dolga végeztével hazamegy. Ebből a szempontból is balek az aki egy ilyen helyzet után élete végéig fizet neki.

queenlly 2012.09.28. 08:59:20

@veracity: teljesen egyetértek veled. nekem is állati visszatetsző, ha egy sportoló a nagy pénz reményében hazát cserél. különösen gáznak tartom Janics azon megnyilvánulását, hogy megtartja magyar állampolgárságát, aminek kizárólag anyag okait tudom felfedezni.

mellesleg a hőbörgőknek jegyezném meg, hogy a sportolók az életjáradékot (amit mellesleg elég túlzónak tartok, különösen annak fényében, hogy MINDEN olimpiai pontért jár már és 35éves kortól... egy nyugdíj kiegészítés ellen nem ágálnék)nem, mint szerződéses bért kapják! ez egy jutalom. amikor Janics átjött ide, nem kötöttek vele szerződést, hogy miért mit kap, ergo (bár marketing szempontból gáz) nyugodtan issza is vonhatjuk.

a konkrét történetben különösen visszatetsző, hogy , lehet az olimpiára otthonról sokkal könnyebben kijuthat(na), de az érmeket a magyar szövetség és magyar edzője részvételével szerezte. és most nyilván mindenki megkövez, de számomra elégtétel, hogy amikor már olyan nagy arc lett és úgy érezte Kati nénit kirúghatja, koppant is, mint a huzat.

bapcs1964 2012.09.28. 09:00:59

más melóhely,más fizetés.dolgozhatsz 40 évig egy munkahelyen,ha kirúgnak max végkielégítés,aztán vége.ennyi.

sajtos pogi 2012.09.28. 09:03:43

Az eligazolások is azt mutatják, hogy a sport is csak egy munka, üzlet. Eltúlzott az állami támogatás. Mondjuk 6-30 éves koráig edz, ez 24 év munka, de inkább kevesebb, mert 30 éves korukra már öregnek számítanak. Az elején még néhány évig csak öröm sport, eltelik néhány év, mire versenyszerűen űzik, tudatosan edzenek.

kolcsak 2012.09.28. 09:03:55

@belekotty: Próbáljak meg kiöregedett sportólóként megélni? 350 millióból?
Szívesen megpróbálnám!

queenlly 2012.09.28. 09:04:01

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!: a járadék NEM nyugdíj! ha az lenne, különösen nézhetnénk, hogy hol mennyit tartózkodott, ugyanis az uniós jogszabályok szerint (ha erre hivatkozol) a LEDOLGOZOTT évek után jár nyugdíj! nem úgy működik, hogy 5 országban dolgoztál, akkor mindenhonnan megkapod az aktuális nyugdíjat, hanem a kifizetett béredből levont járulékkal ARÁNYOSAT!

mellesleg az életjáradék nem is annyira aprópénz. ha kiszámolod, hogy a TELJES női vizilabdacsapat minden tagja kapja az életjáradékot és így tovább...

sajtos pogi 2012.09.28. 09:07:44

Hogy nekünk szerzett érmet, az rajtunk kívül mást nem érdekel. Én sem tudom felsorolni Azerbajdzsán olimpikonjait.
Jó biztos hoznak némi bevételt is az országnak, de közelsem annyit amit egyszeri juttatásként, plusz járulékként kifizetünk nekik a halálukig.
Ha jól tudom már a felkészülésükkör is kapnak az államtól fizetést, s ott vannak még a szponzorok is.

redsea 2012.09.28. 09:10:01

Ez kicsit olyan, mint amikor a külföldön munkát vállaló honfitársainkat szapuljátok.
Sokan szidják, bántják a külföldre távozót, irigykednek a jobb fizetésésre, életkörülményére, de oda nem jutnak el, hogy a magyar életfeltételeket kellene javítani.
A részletek teljes ismerete nélkül szerintem itt is hasonló lehet a helyzet: a több aranyérmet szerző sportolót nem kezeltük a helyén, máshol jobb körülményekkel kecsegtették és ez lett az eredménye. El kellene gondolkozni ezen.
Azt puffogtatni, hogy milliókat kap/kapott -ami az átlagembernek óriási pénz-, legyen ezért hálás: marhaság. Nyilván más szinten él, mint bizonyítottan sikeres sportoló.

sajtos pogi 2012.09.28. 09:11:59

Mondjatok még egy olyan területet az élsporton kívül, ahol az állam ilyen mértékben támogatja azt, amit valójában szeretsz csinálni, ami a hobbid is.

Akos75 2012.09.28. 09:13:48

Amíg magyar állampolgár, addig fizesse Magyarország. Amint már nem lesz magyar, nincs miért fizetni.
Mondjuk szép példa leendő olimpikonjaink előtt ... :(

Teszt.Elek 2012.09.28. 09:15:38

"...akkor igazán átvállalhatnák az életjáradékának a kifizetését..."

Komolyan? Soha nem fogom megérteni miért fáj az embereknek, hogy valakinek a teljesítményét, az országért hozott áldozatait honorálják.

Attól, mert elköltözik más országba, még nem válik kisebbé az ország színeiben elért sporteredménye, tehát nem látom, miért ne kaphatná ugyanazt az elismerést továbbra is, amit a többi hasonlóan sikeres sportolónk.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.28. 09:16:05

amit en tudok a Natirol:
1., full szerb, nem szerbiai magyar hanem szerb szerb
2., azert jott ide mert itt megadtak a lehetoseget hogy szinvonalasan versenyezzen, az elatjaradek az egy kellemes plusz volt szamara
3., kezd kioregedni es kozeptavon meg el tud menni lotyogni versenyekre a szerb szinekben, valoszinuleg a magyarokat kevesszer fogja elverni

en szemely szerint senkinek nem adnek eletjaradekot mert minek? szemet kommunista hagyomany, a belem kifordul amikor ezt a kommunista mentalitast meg 22 evvel a rendszervaltas utan sem lehetett kiirtani

ganxta77 2012.09.28. 09:16:19

Styxx: belecsaptál rendesen a lecsóba, nem így ismertelek eddig, de ha ezt az írást komolyan gondoltad, akkor nem hiszem, hogy sokat olvasnék tőled ezután.
Ha csak provokációnak szántad, mert beálltál a médiakutyák közé csaholni vagy Nati kért meg, hogy teszteld a plebszet, akkor O.K.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.28. 09:17:38

@sajtos pogi: az emmuttnyolcevben a logast es a faszvakargatast es az idiotizmust tamogattak es nem csak apropenzzel
igaz ezt csak az akkori ellenzeki politikusok korere volt igaz

pushpang (gyilkos ukrán harcidelfin) 2012.09.28. 09:19:14

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!:
"Tegyük össze a két kezünket, hogy a szerb sportolónő volt olyan kedves, és a mi tróger országunk hírnevét öregbítette úgy, hogy a saját hazájának/nemzetének (kvázi) hátatfordított(ezt nem rosszindulatúan mondom). Hatalmas tiszteletet érdemel, amit esetleg "kérne" tőlünk, azt kutya kötelességünk volna teljesíteni."

Hátbaszki. Ezt te komolyan gondolod?
Annak idején Janics kilincselt azért, hogy itt versenyezhessen, itt készülhessen, mert Szerbiában nem voltak adottak a feltételek hozzá.
Hát tudod, legyen minden ország olyan tróger, mint ez, ahol már Janics előtt is tucatjával nyertük a vb, eb és olimpiai érmeket - témánál maradva - kajakozásban.
Janics PÉNZÉRT és a jobb feltételekért jött ide, ha hátat fordított az országának, azt pont azért tette, mert épp azt tartotta "trógernak". Vajon ott miért nem tudott olimpiai bajnok lenni?
Elmész te a búsba, már megbocsáss.

Amúgy meg az egész gyomorforgató. Ez az egész olimpiásdi egy kurvanagy üzlet, semmi másról nem szól már rég, mint a pénzről.
Azt hiszem de Coubertin báró zaklatottan forog a sírjában, amikor azt látja, hogy sportolók úgy váltják az országokat, mint más a szaros alsót egy kicsivel több pénzért és támogatásért.
Dicsőség, sportszerűség, teljesítmény?.. Lófasz.

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2012.09.28. 09:19:46

Persze, hogy Magyarország fizesse.
De az elgondolkodtató, hogy ha egy sportoló 2-3-4 országnak nyer majd, akkor ennyi helyről kapja a járadékot?
Valahol így hátrányba kerül az, aki marad a fenekén.
Nem?

Csetmenszky 2012.09.28. 09:19:55

Engem csak ez a prosztó előjáték zavart. Natasa szemre is svihák szerelmének 'visszautasíthatatlan' ajánlata. A hű asszony meg követi férjét. A halálba is... Szánalmas. Köszönjük Natasa, sose az eszedért szerettünk... Szerintem butaságot csinálsz, de lelked rajta. Szerbül is lehet két szék közé esni?

fizetekmegegysort 2012.09.28. 09:20:18

Érdekes a kérdés, és én valahogy
mindkét oldalt megértem. Tényleg megkérdőjelezhető magas életjáradékot fizetni valakinek, aki ugyan kimagasló teljesítményt nyújtott, de innentől azt nem Magyarország színeiben teszi. Főleg akkor, mikor kilóg a fenekünk a gatyàból.
Ugyanakkor ne feledjük, hogy s versenysport nagyon megterheli a szervezetet. Korainak tűnhet a 35 év, pedig sok sportolónak ilyenkor már 60 éves embernek megfelelő állapotban vannak az ízületei, vázrendszere, exta terhelést kap a szív, tüdő. 30 év versenysport nem ugyanaz, mint 30 év projekt tervezés az irodában, vagy polc pakolás a boltban. Ha valaki mindent alárendel a versenysportnak, akkor sem végzettsége, sem rutinja nem lesz semmi másban (tudom-tudom, az edzőit elvégzik, meg sokan sokféle egyetemet). Azért 35 évesen pályakezdeni elég necces manapság. Ebből a szempontból teljesen jogos és érthető az életjáradék, mindegy, hogy mostantól hol versenyez.
Szabályozni kéne, de nem visszamenőleg.

zsg? 2012.09.28. 09:21:12

Amikor aranyat nyert Magyarországnak, akkor örültünk és istenítettük. Most, amikor - az amúgy teljesen érthető és indokolt magánemberi döntése miatt - a szerb hazatérés megjelent (ne feledd, őt ezer szál köti oda), egyből tele lett a net azzal, hogy kár volt a pénzért, vegyék el az életjáradákát, stb.

Ez annyira primitív. Ha már ennyire leegyszerűsíti a blogger a pénz szintjére ezt a kérdést, még akkor is egyszerű a képlet: elvégzett egy munkát, amiért megkapta a megállapodott juttatásokat. Az ügylet lezárva, mindkét fél elégedetten távozott a kasszától, nincs miről beszélni. Utólag feltételeket módosítani, "na de akkor, ha..." kezdetű kitételeket fogalmazni kicsinyes, sőt, gerinctelen mentalitás.

Darkwill · http://vilagokarca.blog.hu 2012.09.28. 09:21:16

@redsea: Sajnos egyikkel sem értek egyet. Akkor lenne hasonló a külföldön munkát vállalókkal, ha azok is kapnának a másik országtól életük végéig fizetést, csak azért mert pár évig ott dolgoztak.
Natasa pedig nem jobb lehetőségeket kapott, hanem (figyelj, itt a lényeg) ott van a családja! Ezzel maximum akkor lehet versenyezni, ha neki magának a lehetőség és a pénz többet jelent.

Magyarnaba 2012.09.28. 09:23:26

Nem értem, miért merül fel a járadék elvételének lehetősége. Ha befejezte az evezést, úgyis hazamenne Szerbiába, hiszen az a hazája. Nem mindegy, mikor megy? Örüljünk, hogy eddig nekünk (is) hozta a dicsőséget.

Ráadásul halkan mondom, hogy sajnos már nem fiatal és azt is elmondhatjuk, hogy a legszebb, legproduktívabb éveit nálunk töltötte. Nem kizárt, hogy van még benne aranyérem, de akkor örüljünk annak is, akármelyik országnak is szerzi.

Nem ezen kéne garasoskodni. Ha felelősségre vonnák mondjuk a pécsi autópálya alagútjainak kitalálóját, a vagyonelkobzása több olimpiai bajnok életjáradékát fedezné.

==T== 2012.09.28. 09:25:06

Janicsnak még Magyarország, de hozhatnának egy szabályt, hogy aki mostantól zászlót vált,m az elveszti a jogosultságot.

Teszt.Elek 2012.09.28. 09:25:37

@zsg?: "na de akkor, ha..." kezdetű kitételeket fogalmazni kicsinyes, sőt, gerinctelen mentalitás.

Magyar mentalitás - sajnos.

parductestu 2012.09.28. 09:25:50

@veracity: a akommnetedrol nekem az a svajci szerb v. koszovoi focista ugrott be, aki svajci szinekben golhelyzetben a kapu melle guritott, mert o nem lo a hazajanak golt. Szoval ez az orszagvaltas nagyon gaz. A korcsolyazoknal is mar kovethetetlen, oda mennek ahol jobbak a feltetelek.

Puskast is felhozta vki. Nekem baromira nem volt szimpatikus, hogy kint osszefocizta a milliokat, de oregkorara betegen hazajott ingyen gyogykezelesre, mert o magyar.

sajtos pogi 2012.09.28. 09:26:19

@Teszt.Elek:

"..országért hozott áldozatát hoorálják.."

Ezt komolyan elhiszed?
Én még ezt azoknál is megkérdőjelezem, akiket származásuk, gyerekkoruk, családjuk köt egy adott nemzethez.
Mindennél fonosabb számukra, hogy a feltételek adottak legyenek, hogy a csúcsra jussanak, aztán jönnek az anyagiak. Hasonló kondíciók esetében meg bejön a képbe a nemzeti öntudat.

pushpang (gyilkos ukrán harcidelfin) 2012.09.28. 09:28:40

@veracity: ha úgy ment volna el, hogy pályafutása befejeztével visszatér a szülőhazájába, mert ott a családja, akkor nem érezné senki csalódásnak és a járadék miatt se pampogna senki.
De itt az a gond, hogy úgy tűnik, mintha megvették volna kilóra és csakis a pénz motiválja, semmi több. Vagyis a férjét vették meg, ő pedig az általa sikertelenségnek megélt olimpia utáni csalódottságában így döntött.
Valahol még meg is értem, de tényleg sajnálom, hogy ily módon zajlik ez az egész és mindenkiben fog maradni valami rossz érzés...

gionnandor 2012.09.28. 09:29:51

Érdekesek a vélemények hogy szerb vagy magyar de apai vonalon ugye horvát... Sajnálom hogy elmegy de szerintem megérdemli a pénzt mert akkor amikor végigcsinálta akkor senki nem mondta neki hogy csak akkor jár az életjáradék ha itt éled le az életed.

Gyömbérsör 2012.09.28. 09:30:57

@hiszedmi: Szerintem az élsportolók azért (is)kapják az életjáradékot a magyar államtól, mert példaként lehet állítani az ifjúság elé.
A magyarországon élő ifiknek hiába állítod ezután példaként Natasa Janicsot!!!!!!!

Teszt.Elek 2012.09.28. 09:33:22

@sajtos pogi: A sportoló általában nem azért sportol, hogy dicsőséget szerezzen a hazájának, hanem elsősorban a győzelemért.

Aki nem ezért küzd, az soha nem is lesz első, mert ez a motiváció az egyetlen ami előre tudja hajtani az embert nap nap után, hogy menjen és csinálja azt amit az átlag ember lelkileg / mentálisan pár hétig ha bírna talán.

Ezek után jön a többi érzelem és motiváció, ami lehet pénz, lehet hazaszeretet, lehet bármi más.. mindegy is igazán, mert valójában nem az számít, hogy a sportoló miért küzd, hanem az, hogy a küzdelme egybecseng a mi érdekünkkel, ami pedig az ország sport teljesítményének előremozdítása.

Tehát igen.. a sportoló áldozatai - még ha elsősorban nem is ezért hozza őket - de az ország javát is szolgálják akinek a színeiben a sikereket eléri, ennek megfelelően a mi érdekünk is honorálni őket az elért teljesítményükért.

Honorálni őket azért, hogy
a) plusz motivációt biztosítsunk a számukra a sikeres munka folytatásához
b) plusz motivációt biztosítsunk mindazon feltörekvő fiataloknak, akik a fiatalságukat áldozzák be azért, hogy később sikerese sportolók lehessenek
c) biztosítsuk számukra, hogy a sportolói karrierrel nem feltétlenül járnak rosszabbul (bár a többség, akiből nem lesz olimpikon, számára ez lehet nem így van), mint ha valami jól fizető szakmát választottak volna és a napi több óra edzés helyett inkább matekot, biológiát, vagy épp jogot tanulnak.

sokadszorra 2012.09.28. 09:36:27

@altimus: Sajnos van egy olyan rossz érzésem, hogy a pitiánerség győzni fog... Az ugyanis (az irígységgel együtt) olyan echte magyarosch...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.28. 09:39:19

Mivel az életjáradék teljesítményre adódik, így nyilván a MOB-nak kell fizetnie, hiszen magyar sportolói teljesítményről van szó.

sokadszorra 2012.09.28. 09:39:49

@Gyömbérsör: Miért is? Itt dolgozott, magyar színekben letett valamit -nem is keveset- az asztalra, ezért cserébe az állam vállalta, hogy élete végéig x összeggel támogatja.

Keresztkérdés: Az egykori Aranycsapat tagjait sportolóként lehet-e példaként állítani a mai sportkedvelő fiatalok elé? Mintha közöttük is akadt volna olyan, aki külföldön folytatta a sportkarrierjét...

felcsutisuttyo 2012.09.28. 09:40:44

@Wegam: megérdemled barom, hogy a hátadon vágja a nemzeti Gonosz törpe a fát,..na meg a szád is ingyen lehet szaros... s a seggnyalástól...)))hehe

bornemissza.zsolt · http://www.online-szallas.com 2012.09.28. 09:41:22

Úgy lehetne feloldani a problémát hogy minden sportolónak töröljük el az életjáradékot.
A gond volt-nincs! És még egy csomó pénz is megmarad...

Snappy Ogre 2012.09.28. 09:41:40

Szerintem meg örüljünk, hogy "átjött" egy kis időre és nyert nekünk néhány aranyat. Sok sikert neki! Így még jobban várom a következő olimpián a kajakos számokat! :) Kiélezett küzdelem lesz.
Egyébként kajakban miért nem indulhat egy számban több magyar is? Úszásban engedik, itt miért nem???

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.28. 09:43:29

@Styxx:

Egész más a két eset. Nagyon rossz a párhuzamod.

Ha megszereztem a jogosultságot x pénzre, akkor a megszerzett jogomon nem változtathat jövőbeli esemény. Abszolút ellentétes az elemi jogérzékkel, hogy visszamenőleg elvesztek jogokat.

Mondok egy buta példát. Megházasodok 18 éves koromban. Majd 20 éves koromban hoznak egy törvényt, hogy házasodni csak 21 éves kortól lehet. Ezért a házasságomat nemlétezőnek nyilvánítják. Abszurd, nem?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.28. 09:43:57

@bornemissza.zsolt: IGEN!!! csak akkor jon nehany idiota aki szerint ez visszamenoleges hatalyu torveny...

Netuddki. 2012.09.28. 09:45:22

Jaj bammeg, már megint a kicsinyes magyar gondolkodás! Amikor az érmeket szerezte akkor jó volt B+? Igen? Akkor mi a probléma?
Más kérdés, hogy én bizony nem adtam volna az olimpikonoknak ennyi pénzt. Egyiknek sem, de ez már egy másik történet.

A másik dolog meg, hogy kiadják-e a papírjait? Ennek is megvan gondolom a menete. Ha az érvényes szerződés lejárta előtt akar lelépni akkor majd kifizeti a kötbért. Vagy a szerbek kifizetik helyette ha akarják, hogy minél előbb versenyezzen. Gondolom ráférne a kajakosokra a támogatás. Kár ebből is lelkiismereti problémát csinálni...

felcsutisuttyo 2012.09.28. 09:47:00

@belekotty: tőled még a "jobblibbek" és a "konzervdobozok" és alcsutdoboziak is undorodnak...meg anyád is, mert szarni akart és Te estél ki belőle...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.28. 09:47:11

@funfun:

Mert nyilvántartják az országokat is.

Kb. mint a Formula-1 versenyeken: nyilván a nagyobb dicsőség a versenyzőé, de az egyes márkák is versenyeznek egymással.

Netuddki. 2012.09.28. 09:47:53

@Wegam: "Pont az ilyen barmok miatt fogok Orbánra szavazni."

Miután tisztáztuk az IQ szintedet, egyéb kérdés?

Mad Mind 2012.09.28. 09:49:15

Én az életjáradék ellen vagyok. Főleg mivel érempénzt is kapnak. El kéne dönteni, hogy 30 milla egyszeri, vagy éveken keresztüli 200+ ezer forintot kapnak. Ráadásul még fiatalon elkezdik utalni nekik, miközben nyugodtan dolgozhat bármit. Kapjanak érempénzt és ha elverik, így jártak.

sajtos pogi 2012.09.28. 09:50:10

@Teszt.Elek:

Miért fontosabb nekünk az, hogy valaki sikeres sportoló lehessen, mint teszem azt sikeres, produktív kutatóorvos?

Az, hogy az oimpia után 2-3 hónapig megugrik az érdeklődés a gyerekek körében az érmes sportok iránt, aztán a lelkesedés lanyhul, minden visszaáll az olimpia előtti szintre, az miért és kinek jó?
Az hogy 10 hétig 6 ezer gyerekkel jár több edzésre, az számomra nulla eredmény, nem ér milliókat.

Mad Mind 2012.09.28. 09:50:37

@Gondolkodni Próbáló Birca:
Mintha csinált volna a kormány pár visszamenőleges törvényt. Eggyel több meg se kottyanna nekik.

belekotty 2012.09.28. 09:51:30

@felcsutisuttyo: Bazz... téged még munkásőrnek sem vettünk volna fel.

Mad Mind 2012.09.28. 09:53:03

@sokadszorra:
Nem lehet. Pont azért mert külföldön folytatta. A maiakat meg végképp nem lehet(pár kivételtől eltekintve), mert manapság már csak doppinggal lehet az élvonalban lenni.

felcsutisuttyo 2012.09.28. 09:53:44

Én annyira leszarom,( mint a Trianoni röfögést) hogy mennyi aranyérmet vagy rezet szerez valaki ...az én életem nem lesz jobb....
Amig nekem és embertársaimnak itthon láthatólag nem lesz jobb a napi élete addig szarok minden " melldöngetős" egyéni vagy csapat sikerekre, meg a határon túli magyarul alig röfögő románokra.

felcsutisuttyo 2012.09.28. 09:55:14

@belekotty: Bazz,.. nem tudom mi az, de boldog vagyok:) A Munkásőr olyan mint a Kövérlaci őr?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.28. 09:55:22

@F173:

Ahhoz, hogy valaki Magyarország színeiben versenyezzen, nem kell sem magyarnak lenni, sem magyar anyanyelvűnek lenni - elég a magyar állampolgárság.

A magyar érmések listájában most is ott vannak olyan sportolók, akik csak magyar állampolgárok voltak, de a magyart csak idegen nyelvként beszélték és határozottan NEM vallották magukat magyarnak.

Ebben a blogban is szó volt Tapavicza Momcsillóról, aki az első szerb nemzetiségű olimpiai érmés volt - de mindenhol Magyarország érmesei között szerepel, hiszen magyar állampolgárként vett részt az 1896-os olimpián.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.28. 09:58:14

@Rosa Rugosa:

Mi a gond? Akinek egynél több állampolgársága, az is bizonyos dolgokban jobban jár, mint akinek csak egy van.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.28. 10:00:48

@sajtos pogi: tomegsportra kellene azt a teljes penzt elkolteni... hogy ALANYI jogon lehessen elmenni tomegsportolni, nalunk az ovodaban pl. 2000 / honap...

igi1 2012.09.28. 10:01:35

@funfun: arra van a kitüntetès, amit augusztus elsejèn afnak àt a művèszeknek, zenèszeknek, valamirevaló, többet letett az asztalra ember megkapja, ès ők is kapnak èletük vègèig jàradèkot.

èn inkàbb az ingyenèlő, a jàrò segèlyeket vennèm el, ha a plafon 40 ezer, akkor ne kapjon többet senki ennèl segèly cìmèn, MINDENT beleèrtve.

A 7 gyerekes cigàny is ennek a felèt megkapja, ès akkor mèg csak a csalàdi pòtlèk.

Nem èrtem, mièrt kell sajnàlni tőle. Mikor a nemzet szìnèszei, köztàrsasàgi dìjjal kitüntetettek is legalàbb ugyanennyit kapnak.

Darkwill · http://vilagokarca.blog.hu 2012.09.28. 10:03:39

Azért valamit tisztázzunk már! Szerintem se nem kicsinyes, se nem szánalmas az ország érdekeit képviselni. Márpedig idegen ország sportolóit állami pénzen tartani szerintem nem érdeke az országnak!

Aki mást állít, az próbálja meg kicsit reálisabban szemlélni a dolgot. Ahogy nézem sokan itt az élsportot valami romantikus kalandregénynek gondolják, holott ez is csak egy munka! Igen, sokkal nagyobb elkötelezettség, sokkal több lemondás és nem kevés tehetség kell hozzá, de ettől még...
Natasa anno nem azért kuncsorgott nálunk mert könnyeket csalt a szemébe a lobogónk, vagy a Szent Korona látványa. Ő is oda ment dolgozni ahol jobbak voltak a lehetőségek meg a pénz. Nem értékeljük kevésbé az eddigi, országunknak szerzett érdemeit (ami messze nem volt ingyen!), attól hogy a szerb pályafutását nem támogatjuk.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.09.28. 10:08:35

A választók 80 %-a elutasítja a fidesz választási terveit. Ez nagyon nagy szám! Ha mindenki elmegy szavazni, szarrá verhető az orbáni diktatúra!

Kedves ellenzéki pártok és mozgalmak! Vegyétek észre a magas labdát! Semmi más feladatotok nincs, mint ráébreszteni a 80%-ot hogy ő a 80% !

Magyarország én nem így szeretlek!

igi1 2012.09.28. 10:13:06

ha elmentèl, lemondtàk erről az orszàgròl, akkor mondj le a lovèròl is.

Ennyi.

Ha marad,mjàrjon neki.

AczélGyuribácsi 2012.09.28. 10:17:41

@funfun:
Jogdíjról hallattál-e?
A zenészek, művészek, színészek életük végéig kapnak jogdíjat!
Az írók is!
A tudósok, ha publikálnak és kiadják a műveiket, akkor annak is van hozománya!
Engem a Magyar Dal Napja-féle ócska jogdíjgyűjtés sokkal jobban zavar, mint egy-két sportoló jogos és őt megillető életjáradéka!

felcsutisuttyo 2012.09.28. 10:18:42

@Már olimpiai bajnokok menekülnek el Orbánék miatt!: azért a Fidesz választási csalókat is kalkuláld be..és az abból eredő 56- hoz hasonló, ramazurit!!!!!!!!!!!!!!
Nehogy úgy járjunk, mint a 2/3 előtt...mondogatták " ne riogassunk, előbb várjuk meg hogyan kezelik a dolgot".......hát megvártuk...ez lett...
Előre kell elvenni a csaló játékokat a kezükból ha kell " baltával"...( mert az azerinak is bevált)

v2peti 2012.09.28. 10:22:22

@sajtos pogi:
"Az hogy 10 hétig 6 ezer gyerekkel jár több edzésre, az számomra nulla eredmény, nem ér milliókat. "
A 6000-ből 600 később is sportolni fog. 60 meg profi módon teszi ezt, 6 meg a következő olimpián fog versenyezni.

felcsutisuttyo 2012.09.28. 10:28:57

Na,..tasa ! Beleszartak a ventillátorba, de Szerbiába még jó lesz:))))))))

AczélGyuribácsi 2012.09.28. 10:29:47

Nem akarok belemennei az itten roppant alacsony szintű vagdalkozásba, de azért bántó, hogy ennyi "tornából felmentett" osztja az észt élsport ügyben.
Egy élsportoló (versenysport) gyerek kora óta a sportra tesz fel mindent. A sport, az edzések és a versenyek teszik ki az életüket.
Ez alatt a 90%-uk kizárólak a klubjuktól kap valamilyen támogatást, csak a már eredmény elértek jutnak állami támogatáshoz - ami meg szintén csak a már sikereseknél éri el a megélhetési szintet.
Az élsportolók 90%-a nem tud a sport mellett olyan iskolákat végezni, melyek a nem sportoló kortársaiknak a sikeres életnek az alapjait képzi. Vonatkoztassunk el néhány diplomázott sportolótól, a többség esetleg valamilyen szakmát szerez, melyben viszont nem kezd el dolgozni.
Tételezzük fel, hogy egy sportoló 35 éves kora körül felhagy a sporttal, na mit tud kezdeni?
Ha sikeres volt, akkor talán van megtakarított pénze és a neve elég egy vállalkozáshoz, amiben értelemszerűen ő csak a stróman, a név és esetleg a tőke - mert legyen bármilyen iskolája, ahhoz NEM ÉRT!!!
Edzősködni csak egy szűk rétegnek van lehetősége, de ahhoz viszony megfelelő adottságok és tehetség is kell, ráadásul edzőként csak akkor élsz meg, ha szintén sikeres versenyzőket nevelsz, ami pályakezdőként elég ritka.
Szóval az életjáradékot EZÉRT (is) vezették be és csak a legsikeresebbeknek.
És az ELVÉGZETT MUNKÁÉRT, az EREDMÉNYEKÉRT cserébe!
Tehát ha Natasa megmarad kettős állampolgárnak, akkor ez neki mind jogilag, mind erkölcsileg JÁR! Hiszen megdolgozott érte, az országunknak hozott rengeteget, a magyar embereknek okozott örömöt!
A érmekért a díj = prémium, jutalom!
Az életjáradék = fizetés!
A civil szférában is van ám ilyen. Akkor valaki ne kapjon nyugdíjat, ha öregként elköltözik valahova a tengerpart mellé, mondjuk a gyerekéhez? Mert kapott 75-ben prémiumot?

A magyar alapvetően tahó és demagóg nép, irigy és ostoba!
Ez itt, ebben a témában is lemérhető, de ez van...

Ja és ha elvesszük Natasától a járadékot, akkor ugye el kell venni az összes edzőjétől is!!!!
Vagy azoktól nem?

v2peti 2012.09.28. 10:31:51

Amúgy én sem tartom korrektnek ezt a lépést. Eleinte cáfolja a kimenetelt, de a férjét megvették kilóra, így megy utána. Pár éve még azt mondta, hogy ő a világ legmagyarabb embere.
Ne keverjük a focistákkal. Puskás 56 miatt ment ki. A focisták meg hiába légióskodnak, ha a válogatott meccsekre hazatérnek. Na de ebben az esetben ha olimpián indulna, akkor bizony komoly riválisa lenne a magyaroknak, és lehet, hogy nemcsak egy versenyszámban. Így nagyon nem lenne korrekt neki az életjáradék. Amit eddig kapott pénzt, az természetesen az övé. Na de alig kapta meg a pénzt, az érmeiért, máris elhúz innen. Ez nagyon nem oké!

Jimbo75 2012.09.28. 10:34:38

@AczélGyuribácsi: Kérdés persze, hogy milyen sportágról van szó.
Az NBI-s futballisták többsége minimum a magyar átlagbér dupláját-tripláját kapja, és itt nem a sztárokról van szó...

Goran Marković 2012.09.28. 10:43:05

Úr Isten! / Bože moj!
Közülünk hányan húzták a szájukat, amikor Janics Natasa a dobogó legfelső fokán állt, szólt a magyar himnusz és marha büszkék voltunk? Hányunk morogta magában, hogy a fenébe is gospođa / gospođica Janić nem is magyar születésű? Egyáltalán, hányan tudtuk?
Nekünk nyert, mi voltunk büszkék rá.
Igaz a mondás; a hála a legmulandóbb érzés.
Jöhet a sav. :(

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.28. 10:49:05

@AczélGyuribácsi: "A magyar alapvetően tahó és demagóg nép, irigy és ostoba!"

erdekes hogy egyszeri erempenzkent es eletjaradekkent is szerintem siman benne vagyunk az elso 5ben
igazad van ostoba nep, mar regen el kellett volna nehany sportolot kapni egy sikatorban es megbubolni...

lobster thermidor 2012.09.28. 10:51:32

A sportélet a mindenkori társadalom állapotát, és viszonyait tükrözi.
Magyarország erkölcsi, gazdasági mélyponton van, rablás, és káosz uralkodik minden területen.
Mit lehet várni egy alapvetően gyenge jellemű, még saját magában is bizonytalan nőtől, aki a hazáját, választott hazáját, és azok értékeit anyagi okokból többszörösen megtagadta már?
Akire most több oldalról erős nyomást helyeztek.

Életjáradék ide, életjáradék oda, nem lennék a helyében, mert ebből a helyzetből nem lehet jól kikeveredni!

ganxta77 2012.09.28. 11:03:00

@AczélGyuribácsi: Szilágyi Áron. És ne jöjjön nekem azzal Gyuri bácsi, hogy Áronból csak egy van. Miért nincsen több? Jó tanuló, jó sportoló cím? Hm?
És arról ne is beszéljünk, hogy lenne feleennyi olimpiai érmünk, viszont kétszer annyi tudósunk mint most, lehet jobban élnénk. Mert az aranyéremért csak egy darabig adnak kenyeret a boltban, meg a befektető se azért jön ide, mert szarrá nyertük magunk az olimpián.
Persze minden gyerek sportoljon, ezt támogassuk ezerrel, mert csak így lesznek egészséges felnőttek.

Anteovin 2012.09.28. 11:09:25

Már megint miről beszélünk? Volt egy szabály: ha megnyerte, hadd vigye! Most csak azért, mert elköltözik, ne kapja? Ha a szabály úgy szólt volna, hogy csak akkor kapja, ha itthon marad nálunk, vagy ha elmegy, nem versenyez, illetve nem képez versenyzőket ellenünk, akkor oké lenne a felvetés. Ez ugyanaz a szarrágás, mint a rendőrök nyugdíja! Tisztességtelen dolog utólag balfaszkodni ezen!

Anteovin 2012.09.28. 11:11:14

Mi csak annyit mondhatunk, ha van bennünk tisztesség:
Köszönjük Natasa!

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2012.09.28. 11:14:21

@parductestu: Puskás gyógykezelését a Real Madrid fizette, köztudott volt akkoriban is, és mivel a halálakor is elhangzottak hasonló ízléstelen megjegyzések, ezt akkor is hangsúlyozták.

sportgeza.hu/futball/puskas0906/

Darkwill · http://vilagokarca.blog.hu 2012.09.28. 11:17:03

@AczélGyuribácsi: Ékesen bizonyítod a saját állításod egy részét... a demagógot és az ostobát, "de ez van"
Meg az is, hogy logikád mentén jobban megéri hazátlannak lenni, elvégre minél több országot erősítesz, annál nagyobb a lóvé is.

Ha pedig mi tartozunk Natasának, akkor érdemes lenne belevonnod a mérlegbe minden költséget amit itthon generált a sikere, beleértve a busásan honorált érmeket, az edzőtáborokat is. Mi adtunk neki lehetőséget (mert Ő kérte!) és még mi tartoznánk?? Ennyit a demagógiáról.

Aki pedig az ellenfél csapatát tömi saját zsebből, mert egy ideig minket erősített... na az az ostoba.

rid 2012.09.28. 11:23:00

Annak idején,amikor mi ide csábítottuk,senki sem háborodott fel,hogy egy tehetséges szerb kajakost jobb körülményekkel elhappoltunk?Most kezdtek hőzöngeni?A focisták NBII.ben 2X-3X annyit keresnek,mint egy világbajnok kajakos.A felkészülési körülmények sokszor a béka feneke alatt.Csináld 20 évig,majd amikor megkeresnek,hogy hazamehetsz,jobb körülményeket biztosítanak és nem a magyar "dögöljön meg a szomszéd tehene is" hozzáállással fogadnak....Hááátttt.....maradjon itt,akinek 6 anyja van.Az élet járadékért meg megdolgozott.Aki nem így gondolja,nyerjen ő olimpiát.(vagy csak magyar bajnokságot).Egy átlagos politikus 1 év alatt többet lop(és többe kerül) mint 1 olimpikonunk.

kifordított nagyanyó 2012.09.28. 11:28:04

Amilyenek mi magyarok vagyunk simán elengedjük és még fizetünk is.Azt nem értem mi a francnak megy haza.Itt mi nem volt jó neki.Itt is félisten volt.
Nem örülök neki hogy elmegy.

Behajtó70 2012.09.28. 11:56:56

@mocc: a sílus maga az ember. Az vagy, ami!

Behajtó70 2012.09.28. 11:59:14

@Csülök: "Persze, fizessék a szerbek, csak akkor "írassuk át" rájuk a Janics által szerzett 3 olimpiai és mázsányi világ- és Európa-bajnoki arany érmet... "

Azt is lehet, csak akkor fizesse vissza a rá áldozott edzői, szakosztályi, utazási díjakat, no meg az érmekért járó pénzikét is....ugye?

Reggie 2012.09.28. 12:03:04

Sok kis irigy proli nem tudja felfogni hogy megdolgozott ezert a penzert. Persze ha a szatokbol akarnak elvenni az akcios tesco csirkefarhatot, akkor sirnatok ezerrel...

Behajtó70 2012.09.28. 12:07:30

@K0vasz: Többszörös olimpia és világbajnok párbajtőrben...te ostoba tulok! Legalább a guglit használnád valamire te buta ork!

Behajtó70 2012.09.28. 12:30:52

@Reggie: Nem a sajnálásról van szó, te teszkókirály! Szövegértés nem megy mi?

Ő szerbnek született. Sosem lett volna szabad magyarként indítani sehol! Ha viszont az a mondása, hogy "dehát én magyar vagyok", akkor Isten hozta! De akkor magyar is maradsz drágám, én nincs ilyen kis csikicsuki! Ahol éppen az érdekeim úgy hozzák, oda szegődöm? Tán jövőre japán színekben fog versenyezni? Vagy kínaiban? Vagy mi a lóf@sz folyik már itt?!?!?!?!

A másik, amelyik ki sem jutott az olimpiára, az meg Szerbia helyett menjen inkább Kuwaitba, ott mégnagyobb eséllyel juthatna ki az olimpiára, mert ott a sok sivatag miatt nem sok a gyakorlott síkvízi evezős.

Menjünk még egyet ezen a vonalon: epedve várom, hogy mikor láthatjuk meg végre az első feketebőrű magyar úszót...szinte látom magam előtt, ahogy az olimpián állva tapsol, és örömtől mámorosan ugrál a magyar drukkercsapat, ahogy a TV-előtt, az utcai kivetítők körül izzik a levegő az örömtől, hogy Akbur Hadi Salmaamshe, magyar úszó, megjavította Phelps 8 pekingi olimpiai éremrekordját, és már a tizediknél tart!

Tényleg felhőtlenül örülne minden magyar.

------------------
ugye?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.09.28. 12:40:26

@Deak Tamas: azert a magyar allamtol is kapott brutto 500at, igaz azt tenyleg meg is erdemelte ha pl. a hazug diplomacsalo meg negyed millat (netto??? )kap...

springbok 2012.09.28. 12:53:27

A szomszed oreg lehuzott 40 evet az epitoiparban, komuveskent. Meloja mellett a cucilizmusban meg felhuzott a baratainak 3-4 hazat, akkoriban ez igy ment, en segitek neked, te nekem..Hetvegeken. Felnevelt 3 gyereket, buntetve sosem volt.

Aztan eljott a nyugdij ideje es kapja a havi 42 nettot, mivel 50 ev felett mar jo ha minimallal foglalkoztattak, oruljon , hogy dolgozhat.

Most ha valaki agyaggalambloveszkent aranyermes lesz, mennyit is kap? Ez a tamogatasi rendszer nem ebbe az orszagba valo, vegyuk eszre.

belekotty 2012.09.28. 13:14:50

@felcsutisuttyo: Nem tudod mi a munkásőr? Akkor mindent értek. :-))

belekotty 2012.09.28. 13:16:09

@felcsutisuttyo: Ezt a szép beszédet gondolom anyucidtól tanultad. Miután kihalászott téged a pöcegödörből, mert el kellett számolni veled a védőnőnél. :-))

sajtos pogi 2012.09.28. 14:56:56

@Goran Marković:
"Közülünk hányan húzták a szájukat, amikor Janics Natasa a dobogó legfelső fokán állt, szólt a magyar himnusz és marha büszkék voltunk?..."

Akkor még a magyar edzői révén volt köze a magyarokhoz.
Londonra a bolgár férje készítette fel, s úgy gondolom megérdemelte, hogy csak 2. lett. Azért amit anno Kati nénivel tett.
Remélem belátja, hogy ő egyedül, Fábiánné nélkül kevés lett volna az aranyokhoz. Fábiánnénak viszont nélküle is számos sikerhez volt köze.

Wagem 2012.09.28. 16:09:29

@Reggie: "csirkefarhátot"
Honnan írsz nyomorult??
Baracskáról?
Pont sétáló van.
Azt hiszem lövésed sincs a témáról.De a te primitív világodban./tömlöc../ez nem is csoda.

onmagam 2012.09.28. 19:14:01

Miért ne járna neki az életjáradék?
Ha az a szabály akkor az a szabály. Kész.
Attól, hogy elmegy még amit eddig tett az úgy marad. Az nem változik meg visszamenőleg, hogy mégsem nyert annyi érmet.

Én mondjuk nem értem, hogy egyáltalán miért jár egy olimpikonnak és nem mondjuk egy kórházi ápolónak, vagy egy általános iskolai tanítónak az életjáradék?
Miért is kell nekem az ő életjáradékát fizetnem?

koksz 2012.09.28. 23:18:45

Akkor most hozzunk egy olyan szabályt, hogy megszűnik mindenféle olimpiai életjáradék! Kicsit sokba kerül nekünk ez a "dicsőség".

koksz 2012.09.28. 23:23:54

Natasa nem is oly régen még hülyítette a közvéleményt.....gondolom most jót röhögnek a szerbek....mennek a pénzek és kifizetések Szerbiába...ott is el lehet költeni amit mi itt összedobtunk neki.

Vahakomb 2012.09.29. 14:11:00

@koksz: Natasa meg összedobott nekünk egy pár aranyat, amit már, míg világ a világ, el nem vehetnek Magyarországtól!

BigPi 2012.09.30. 10:24:00

@koksz: Számítások szerint évi 1,5 milliárd forintba.

Már kiadtak egy közlemény. Amíg Natasa megtartja a magyar állampolgárságát, addig jogosult marad.
A kérdés, csak az, hogy engedélyezek-e neki az azonnali verseny lehetőséget, vagy betartsanak neki. Én utóbbira szavaznék.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.10.01. 00:15:11

itt az ujabb info: www.origo.hu/sport/egyeb/kajak-kenu/20120930-janicsert-42-milliot-ker-a-magyar-szovetseg.html

engem amugy csak az a dolog izgasson hogy Natasa milyen PELDAT mutat? azt szajkozzak hogy azert kell az olimpikonokat tamogatni mert peldakepek lesznek a jovendo generacionak!

túrósfaszúkurvaisten 2012.10.01. 23:23:21

@Vahakomb: oszt mire megyünk vele? - egynek se kéne adni semmit, nem lennének érmeink, meg nem lenne "példakép" hú és akkor mivan?

Casaba 2012.10.04. 21:47:26

csak egy-két kommentbe olvastam bele, de elég lehangoló a hozzáállás.. el kell engedni, hiszen végül is szerb, nyilván meg volt az oka, amiért magyar színekben versenyzett. Én nem sajnálom a pénzt a sportolóktól, hány 'menedzser' keres jóval többet, és érdemli is meg? nehogy már 45 millió forinton szxxxxkodjon ez az ország (vagy x ft jövőbeni járandóságon) egy többszörös olimpiai érmesen, mikor ennek az országnak teljesített? inkább örüljünk, hogy pár évig nálunk volt, nélküle kevesebb lett volna a sport.

Füles [Göd.HU.EU] 2012.10.17. 17:13:29

Milyen ország az, amelyik egy baltás gyilkost jófejségből kiad a hazájának, bezzeg akinek annyi dicsőséget köszönhet, azzal meg cigánykodik? Felháborító!

Füles [Göd.HU.EU] 2012.10.17. 17:21:54

@onmagam: például azért jár, mert a gyerekkorát áldozza egy olyan bizonytalan célért, amit ha elér, az az ország sikere, ha nem (amire nagyobb sansz van), akkor az az ő baja, nem fog megélni, de mindenképpen feláldozza azt az időt, amit mások tanulásra, szakma szerzésére, karrier építésére fordítanak. Miután egy sportolónak véget ér a pályafutása, még fiatal, viszont nincs civil karrierje, amiből megéljen.

Wekerlei 2012.10.20. 15:59:40

Miután kiderült, hogy sem a férjre, sem Natasára nem tartanak igényt, gondolom sok hozzászólás okafogyottá vált. Ami az életjáradékot illeti, az még a régi szép amatőr világban lett kitalálva, azért mert ha egy élsportoló mondjuk 15 - 30 éves időszakában nem tud iskolákat járni, végzettségeket szerezni, mert egész napjait a sport veszi igénybe, akkor kiöregedve ne kelljen egy rangon aluli segédmunkás állást vállalnia, miközben a nálánál jelentéktelenebb emberek ez idő alatt karriert építettek. Szóval ez az életjáradék szociális rászorultságon alapul. Azért az utóbbi években a profi sportok általánossá válásával sok sportoló sokszoros dollármilliomossá válik, akinek nincs szüksége a vagyonához képest jelentéktelen életjáradékra. Szerintem, ha Natasa egyszer visszavonul visszajön "nyugdíjas sportoló" státuszban Magyarországra és szociális helyzete indokolni fogja a járadékot, akkor kapja meg. Ha viszont külföldre távozva karriert csinál és meggazdagodik akkor indokolatlan lesz a szociális támogatás jellegű életjáradék.
Hasonló a helyzet a színészekkel is. Vannak akik mesés vagyonokat gyűjtöttek, míg mások támogatásra szorulnak. A szociális életjáradékot nem automatikusan, hanem a konkrét személy vagyoni helyzete alapján tartanám elfogadhatónak.
Persze aki magyarellenes nyilatkozatokkal megsérti azt az országot ahol versenyzői pályafutását finanszírozták, annak nem indokolt életjáradékot adni. Különösen azután, hogy a férj szerbiai állása, meg Natasa kivásárlása a szerb élsportnak blöff volt, szerintem nyugodtan elfelejthetjük a hálátlan volt idegen légiósunkat. Dezertőröknek nem szoktak nyugdíjat fizetni. Lehet, hogy nincs is szüksége rá. 10 évig jól tartottuk, egy vagyont fordítottunk a szponzorálására. Felejtsük el egymást. Felesleges itt sértegetni egymást pro és kontra.
süti beállítások módosítása