Horvát gazdasági lapértesülések szerint a gyakran a "horvát gazdaság drágaköve" eposzi jelzővel illetett olajipari cégben, az INA-ban lévő részesedését a MOL mielőbb szeretné eladni. Egyébiránt az INA volumenét tekintve akkora szereplő a horvát gazdaságban, mint Magyarországon a MOL és az OTP együttvéve.
A MOL az INA legnagyobb intézményi befektetője a maga 49.1 %-os tulajdoni hányadával, és egyben az irányítói jogok gyakorlója, annak ellenére, hogy a többségi tulajdont nem sikerült megszereznie.
Miután azonban Ivo Sanader volt horvát kormányfő korrupciós perében nem jogerősen megállapítást nyert, hogy tízmillió euró kenőpénz ellenében került a MOL-hoz az INA irányítása, és a jelenleg regnáló horvát kormány is egyre komolyabban pedzegeti a MOL-INA-menedzsment-szerződés felülvizsgálatát, elérkezett a kivonulás ideje, úgy tűnik, hogy a MOL nem kockáztat és nem várják meg a másodfokú ítéletet.
A MOL állítólag már tanácsadó céget is angazsált az ügylet lebonyolításához és pénzügyi partnerként a Societe Generale francia bankot vonták be, amely a Spliti bank tulajdonosaként rendelkezik horvátországi leányvállalattal.
Az INA zágrábi székháza
A horvát nem hivatalos információk szerint a szálakat Csányi Sándor, a MOL-ban 5.4%-os tulajdonnal bíró OTP Bank első embere mozgatja.
Vigaszdíjként a MOL a szlovén Petrolt venné meg?
Ha a MOL megszabadul az INA-tól, akkor a business.hr újságírói szerint a szomszédos Szlovénia piacvezető olajipari cégének, a Petrolnak a megvételét tűzi ki célul. A MOL már egy éve megvásárolta a Tuš Oil 19 benzinkútját és 37 saját szlovéniai töltőállomással is rendelkezik. Ha megszerzi a Petrolt, akkor a szlovén piacon csak két nagyobb játékos marad: a MOL és az osztrák OMV.
UPDATE: A MOL rekordidő alatt cáfolt:
"Senkivel sem tárgyalunk az INA-részvények eladásáról. Terveink az INA-val hosszútávúak és teljes mértékben bízunk a sikeres megvalósulásukban." - áll a MOL-közleményében a Danas.hr legfrisebb cikke szerint.