Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) ujvidek (20) újvidék (2) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Erőszakos szentfazekak

2013.01.19. 08:00 Styxx

Az égadta világon semmi bajom a vallásos emberekkel. Sőt, az a tapasztalatom, hogy aki igazán, belső meggyőződésből, mélyen vallásos, az a hitéből nem arra merít erőt, hogy másokat kioktasson; mit szabad és mit nem, hanem őszintén örül embertársai boldogságának, függetlenül attól, hogy az ő felekezetükbe tartozókról, avagy másokról van szó. 

Ellenben Zágrábban katolikus szervezetek elérték a polgármesternél, Milan Bandićnál, hogy szedesse le a közterületekről az egyik színdarab alábbi plakátját:


Az indok: a két, egymást átölelő Szűz Mária szobor sérti a hívőket. Mit is mondhatnék erre? Egy szekularizált államban egy (egyébként cseppet sem vulgáris) plakát sorsa a cenzúra?

Ráadásul a darab rendezője, Oliver Frljić tiltakozásul eláll a következő, már lekötött színművek megrendezésétől. Holott fontos, aktuális társadalmi problémákat boncolgatnak e színdarabok. Az eltávolított plakátú, a Fine mrtve djevojke (Kifinomult holt lányok) egy tíz éves horvát film színpadi adaptációja. A tragédiába torkolló műben tulajdonképpen a legemberibb, legnormálisabb szereplők a cselekmény helyszínéül szolgáló társasházba beköltöző fiatal leszbikus pár, hiszen a szomszédságban az anyja holttestét rejtegető nyugdíjcsaló mellet poszttraumatikus stresszel küszködő háborús veterán és "közönséges" pszichopata is él. A rendező által tiltakozásként letiltott másik darab, az Aleksandra Zec című, amely azt a súlyos tabut dolgozza fel, miszerint a horvát függetlenségi háború alatt az ártatlan szerb polgári lakossággal szembeni kegyetlen atrocitások is előfordultak. Aleksandra Zec ugyanis egy 12 éves zágrábi kislány volt, akit 1991-ben családjával együtt lemészároltak. Egyetlen "bűne" szerb nemzetisége volt.

A zágrábi plakát-affér azonban eltörpül ahhoz képest, amiről  a szarajevói Dnevni Avaz hírportál számol be: London egyes, jelentős muszlim népességgel bíró körzeteiben "Muslim London Patrol" néven sharia "rendőrségek", vagyis kvázi iszlám gárdisták járőröznek, és mint a csatolt, mobillal készült videóból is kitűnik,  Anglia fővárosában angolul rosszul beszélő, önkéntes rendcsinálók elkobozzák a járókelőknél fellelhető alkoholt, merthogy: "Az alkohol rossz. Ez iszlám övezet, itt  nincs helye italnak, nem érdekel, hogy Ön hívő-e, vagy sem... A mecset mellől menjenek el (a szőke, fedetlen fejű hölgy és kísérője)" és a többi.

Azokat a nőket, akik London önkéntesen kikiáltott "muszlim városrészében" nem fedik le magukat kendővel, ezek az önjelölt erkölcsrendészek szintén megróják: "önbecsülés nélküli állatoknak" nevezve őket (azt a videót időközben eltávolították a megosztóról).  Mindez nem Teheránban, hanem Londonban, 2013-ban. Megáll az ész. Hál' Istennek (Allahnak) azért a londoni iszlám, mérsékelt többség is elítéli ezeket az önjelölt buzgómócsingokat, mondván, hogy tisztelniük kell annak az államnak a törvényeit, ahol élnek.

39 komment

Címkék: vélemény horvátország abszurd támadás

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr595025825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kutya vacsorája 2013.01.19. 09:36:31

nekem a "hívő" emberekkel nincsen bajom, a "vallásosokkal" ellenben akad. magukkal a vallásokkal még több. túl azon, hogy van valami a nép ópiuma megállapításban (igyekezem indokolni mindjárt, de nem ezt érzem a legfontosabb gondnak), az intézményes hit évszázadokon keresztül a népek közötti - és egyes népcsoportokon belüli, konkurens hitek közötti -háborúskodás, genocídium ideológiai háttere volt, az iszlám ma is az.
inkvizíció az eretneknek, boszorkánynak bélyegzettek ellen, inkvizíció az ibériai zsidóság ellen, őslakos amerikaiak kiírtása/"térítése", hitbélinek álcázott barbár rabló keresztes háborúk. ez jellemezte a krisztusi hit követőit, vezetőiket politikai gyilkosságokban, cselszövésekben való részvétel, a mindennapokban pedig a legszélsőségesebb promiszkiutás. később a századok legsötétebb hatalmainak kiszolgálása, a hívek befolyásolása. ópium=törődj bele a szegénységbe és elnyomatottságba, a boldogság nem evilági cél (kivéve a világi és egyházi vezetőknek ugye).
nyugati keresztény a keleti ellen, pápista a protestáns ellen, zsidó az iszlám ellen, iszlám a zsidók és a keresztények ellen stbstbstb.
a balkán is ettől tűzfészek eredetileg.
miközben, és a poszt is erről szól, valamennyi vallás evidenciaként kezeli, hogy alapvetéseit tisztelni "kell" (és a tisztelet az értelmezésükben min.a hajbókolást jelent): a keresztény "csak" plakátot cenzúráztat, míg az iszlám karikatúristákra mond fatvát.
talán a keleti vallások hívei lehetnek azok, akikről a felvezetőt írtad...
de miért is illeti ab ovo tisztelet, aki bármiféle mesét felnőttként is igaznak fogad el? miért illetlenség rákérdezni (ha egyszer komolyan érdekel) karácsonykor, hogy ti tényleg komolyan azt gondoljátok, hogy az Úr megkettyintette a palesztínai józsef szűz jegyesét, és ebből lett az isten fia???? de ha én meggyőződéssel állítom, hogy a föld lapos és négy teknős tartja a vállán, akkor elmebeteg vagyok? mert? ellenkezőleg. szabadnapok járnak nekem és sok adóforint.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2013.01.19. 09:49:51

@kutya vacsorája: Ha szerinted azzel amit írtál, az említettek követték a krisztusi hitet, akkor semmit nem tudsz a krisztusi hitről...
És igen, pont egy "szekularizált" államban van joga kikérni az egyháznak azt amit zavarónak tart, ugyanis egy ilyen típusú államban az egyház nem más, mint egy magántársaság, és azt kér ki magának, amit csak akar.

"enség rákérdezni (ha egyszer komolyan érdekel) karácsonykor, hogy ti tényleg komolyan azt gondoljátok, hogy az Úr megkettyintette a palesztínai józsef szűz jegyesét, és ebből lett az isten fia???? "

És igen, mondjuk úgy, hogy komolyan gondoljuk. És még komolyabban gondolunk ennél sokkal fontosabb dolgait is az "isten fiának", például ezt:

"És lesztek gyűlöletesek mindenki előtt az én nevemért; de a ki mindvégig megmarad, az megtartatik."

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2013.01.19. 09:59:26

Adnék egyébként minden jövőbeli kommentelőnek egy kis logikai feladványt. Ha van egy vallás, amelynek mondjuk az az alaptétele, hogy a követői sárga macskákat lobogtatnak, akkor azok vajon a követőinek számítanak-e, akik kék kacsákat úsztatnak?
Általánosságban: ha valaki egy adott tétellel teljesen ellentétes dolgokat csinál, akkor az követi az adott tételt?

Pan_Andrzej 2013.01.19. 10:14:23

Ha és amennyiben ezen a blogon álltalkában kiállnak több fajta kisebbségi közösség jogai melett (nagyon is helyesen) Miért baj ha egy közösség követői annak az előljárói felszólanak az ellen ha egy számukra fontos jelképet nem olyan módon használnak fel amivel ök egyettudnának érteni? Ezt nem értem. Miértne lehetne a katolikus közzöségnek is joga ahhoz, hogy kiáljon a számára fontos jelképek mellett. Ettől még szekularizált állam maradt.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2013.01.19. 14:13:52

Közhely, de a művészet arról (is) szól, hogy bizonyos határokat feszegetni kell. A katolikusoknak joguk van tiltakozni, de egy művészeti intézménynek vagy társulatnak éppúgy joga van bármilyen olyan ábrázoláshoz, mely az állam kodifikált törvényeibe amúgy nem ütközik. Európában egyelőre (szerencsére) nem törvénybe ütköző Mohamedet lefesteni, Jahve nevét kimondani, tehenet enni, vagy ölelkező Mária szobrokat plakátolni. Erkölcsileg persze kifogásolható, de ameddig a közízlést nem sérti, felesleges betiltatni. Ezzel csak azt érték el, hogy most mindenütt újraközlik a kifogásolt képet. Részemről maradnék az ortodox álláspontnál: a képen nem Szűz Mária látható, mert az Istenszülőnek nincs olyan, egyházilag elismert, kanonikus ábrázolása, mely hasonló pozícióban jelenítené őt meg. Ha pedig nem Szűz Máriák ölelkeznek, akkor a felháborodás okafogyottá válik. :)

2013.01.19. 14:18:41

@Deak Tamas: Ha a sárgamacskás egyház nem tiltakozik az ellen, hogy a kék kacsaúsztatók a sárgamacskás egyház nevében randalírozzanak, követelőzzenek, esetleg máglyára küldjék a zöldelefánt hívőket, akkor igenis van.

zuzm0 2013.01.19. 15:19:51

@Wendriner Piroska sakál és balerina: "akkor igenis van" - többször is elolvastam Deák Tamás hozzászólását és a neki címzett választ, de nem egészen értem. Akkor igenis mi van?

aracs 2013.01.19. 16:33:54

@bikmakk: Bocs, nem akarlak provokálni, csak éppen kíváncsi vagyok, ha az Édesanyád képét tették volna ilyen helyzetben a plakátra akkor is a művészi szabadságot éltetnéd?

zsoBuda 2013.01.19. 16:45:18

Sajnos ma a művészet csak arról szól, hogy a határokat nemcsak feszegetni kell hanem át kell lépni. Egy mű ( legyen az bármelyik művészeti ág) sima "művelése" az már unalmas.Egy Ember tragédiáját ahogy azt Alföldi megrendezte, na az igen. És ha én erre azt mondom, hogy na ne már, akkor miért én vagyok a bunkó. Na most ha nem jelezzük, hogy ez szánunkra sértő - bár az adott állam kodifikált törvényeibe nem ütközik, csak erkölcsileg kifogásolható, akkor még azt találják hinni, hogy az mindenkinek tetszik. Az is megérne egy szösszenetet, hogy miért éppen az Alföldi féle (nemi hovatartozását nem említeném)rendezők feszegetik ezeket a határokat. Ő még a népmesét is úgy dolgozná fel, hogy a legkisebb királyfi végül elnyeri a a másik királyfi, de legalábbis egy kisherceg kezét. Az ő látásmódja ilyen, de miért kellene ezt egy egész nemzetnek éljenezni, akkor amikor nem ért vele egyet és miért lenézendő az ha ennek hangot is ad. Tudom mindjárt beírja valaki, hogy azért nagy művészek a "határokat feszegetők", mert megelőzik a korukat és a ma élő az ő zsenialitásukat fel sem tudja fogni.
Én a zsenialitást nem értem. (Arról nem is beszélve, hogy az ország 75 %-a nem hogy az eljövendőt, de a jelent sem érti)
Szerbiába a lakosság 84,1 %-a ortodox a lexikon szerint, és ez a kép, ha nem is vulgáris, de nem véletlenül készült így, igaz finoman, de sértő. És a hívők érzékenységét és vallását nem kell tisztelni( ahogy az első hozzászóló írta) hanem tiszteletben kell tartani.A kettő nem ugyanaz. Értem én az ő gondolatait is, hogy végre a hit helyett jöhetne már a tudás, de e kettő sem zárja ki egymást. Az évszázadok során a hitélet is átalakult és teljesen fölösleges úgy feltüntetni, a hitet és a hívőket ahogyan azt a kommunisták értelmezik.

aracs 2013.01.19. 16:53:11

@kutya vacsorája: Tudod kutya két film jut eszembe az általad elmondotakról. Az egyik: A misszió. Többek között arról szól a film, hogy az üldözők és az üldözöttek között is voltak keresztények.
A másik film Teréz anya életét mutatja be. Van benne egy jelenet, ahol Teréz anyáék elfoglalnak egy termet és a hinduk tiltakoznak a helyfoglalás ellen. A nagy lármára előkerül a rendőrfőnök is. Megigéri a feldühödött tömegnek, hogy eltávolítja a nővéreket. Bemegy és látja, hogy a nővérek mit sem törődve a kinti kiabálással, ápolják a betegeket, haldoklókat. Kimegy és azt mondja az embereknek, elzavarja a nővéreket, ha a hinduk idehozzák az édesanyjukat, a feleségüket, a nővérüket, lányukat, hogy ezt a munkát folytassák. Mit gondolsz mit csinált a tömeg?

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2013.01.19. 19:04:45

@aracs: két sápadt női szoboralak, ruhában ölelkezik, diszkréten. Semmi erotika. Lehet, hogy anya-lánya kapcsolat. Mi van, ha valójában Mária és Szent anna van a képen?

(nem akarlak provokálni, de ne legyünk már ennyire prűdek.)

kutya vacsorája 2013.01.19. 20:46:18

lehet így is: laudator.blog.hu/2013/01/19/pontifex_pipiator_avagy_a_papa_a_twitteren
nekem bejön.
@aracs: nem akarok @bikmakk: helyett válaszolni, de engem pl. cseppet sem zavarna (sajnos: zavart volna), ha édesanyámnak asszony-szeretője lenne (lett volna), lévén független nő. a lényeg, hogy boldog legyen. vagy ha csak átöleli őt egy másik nő barátságból. miért is zavarna?
a szélsőiszlám családokban kivégzik a lányokat a heteró kapcsolatért is. de legalább visszakanyarodtunk az eredeti témához:) bár kétségtelenül érdekfeszítő olvasmány zsobuda diszkrét zsidóbuzizásása is alföldi kapcsán.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2013.01.19. 21:13:50

@kutya vacsorája: Legyünk másik irányból is toleránsak meg objektívek: ZsoBuda hozzászólásában a (mérsékelt) homofóbia tényleg tetten érhető, de zsidózás nem.

2013.01.19. 21:45:55

@zuzm0: Tényleg, milyen hülyén fogalmaztam. A lényeg, hogy ha a kék kacsások a sárga macskás egyház nevében vegzálják a zöld elefántosokat, és a sárga macskás egyház nem áll oda tiltakozni, hogy ezek nem is a mi híveink, akkor abban a vegzálásban sárga macskás egyháznak felelőssége van.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.20. 09:02:06

@kutya vacsorája:

"őslakos amerikaiak kiírtása"

Tévhit.

"boszorkánynak bélyegzettek ellen"

A leggyakrabban ezek tényleg boszorkányok voltak.

kutya vacsorája 2013.01.20. 09:19:45

@Wendriner Piroska sakál és balerina: nekem átjött az eredeti is:)
@bikmakk: tökigazad van, törekszem az objektivitásra, és még inkább fogok törekedni. (egy megjegyzés: a "mérsékelt" homofóbia = homofóbia szerintem.)

érdekes filozófiai kérdésre leltem viszont. d.tamás - nekem címzett - válaszából kiderül: a hívek (nyilván egy csoportja, például ő) hiszi és vallja, amit dogmák írnak, míg zsobuda szerint megváltozott a hitélet, és komcsiság a tudás vs hit ilyetén szembeállítása. ezt most akkor így hogy?

aracs 2013.01.20. 11:31:24

@bikmakk: Tudod, azon gondolkodom, hogy miért ne legyünk prüdek? Az eredeti latin kifejezés okosságot, körültekintést jelent:))
A két sápadt női szobor egy olyan darab plakátján szerepel, amelyik egy leszbikus párról is szól. Kíváncsi lennék, hány embernek jut eszébe Szent Anna és leánya Mária és hánynak a darab tartalma?
Ha már arról beszéltünk, mik legyünk és mik ne legyünk,hát naivak sem:))

aracs 2013.01.20. 12:19:22

@kutya vacsorája: Nálunk más a helyzet, azt hiszem Édesanyámat zavarná legjobban, ha felfedezné magában ezt a betegséget:) Mi pedig,a családja, mindenben a segítségére lennénk, hogy meggyógyuljon:)

zsoBuda 2013.01.20. 13:09:57

@bikmakk: köszönöm!
@kutya vacsorája: félreértettél, én nem azt írtam, hogy a komcsiság a tudás vagy a hit szembeállítása, hanem: " Értem én az ő gondolatait is, hogy végre a hit helyett jöhetne már a tudás, de e kettő sem zárja ki egymást. Az évszázadok során a hitélet is átalakult és teljesen fölösleges úgy feltüntetni, a hitet és a hívőket ahogyan azt a kommunisták értelmezik"
Magyarul, aki bír némi ésszel de emellett hívő is még nem biztos, hogy buta szerintem.
A te írásodból ennek az ellenkezőjét értelmeztem. A "kommunisták értelmezik" kifejezésen azt értem, hogy írásodból pont azt a szöveget hallom vissza amit ők "nyomattak" évtizedeken át a szemináriumokon, mármint hogy a hit a nép ópiuma, meg ilyesmi...Akkor is marhaságnak tartottam, annak tartom ma is.
Nem hiszem hogy az homofóbia ha nevén nevezzük a dolgokat, ha a valóságot leírjuk. Márpedig amit Alföldiről írtam az igaz. Valamikor 10 évvel ezelőtt azonosultam a ténnyel, hogy ő kicsoda, amikor a barátnőmhöz mentem az Aradi utcába(Budapest VI.ker)és ott az ajtóra ki volt írva jó nagy betűkkel, hogy CSERE,ALFÖLDI.(Csere László operett színész)E két pár együtt járt kézen fogva bevásárolni, mindenki látta senki őket nem bántotta még szóval sem. A beszólások akkor kezdődtek amikor Alföldi rendező lett és igencsak provokálta a magyarokat a viselkedésével. Én csak a tényeket írtam le.Nevén neveztem azt, ami.

Az eredeti tárgyra visszatérve, ha én itt Budapesten látom ezt a plakátot nekem is Szűz Mária jutott volna az eszembe. Lehet hogy szegény a fantáziám. Ha a képet alaposan megnézzük az látható, hogy a másik nőalak a jobbkezével a paláston lévő gombhoz nyúl a bal kezével megfogja(érinti) az előtte álló nő mellét.Nők ilyen módon ölelkezni nem szoktak még barátilag sem.
Ez egyértelműen férfias mozdulat. Mint nő nem helytelenítem ezt a mozdulatot, márha férfi próbálkozik ilyenformán. Nőtől furcsa lenne egy kicsit. Nő, férfi személlyel azt, hogy gombolok és megfogom. na azt elölről szokta.( Remélem nem sértettem szemérmet)

kutya vacsorája 2013.01.20. 16:40:53

hátez?
index.hu/kulfold/2013/01/20/megtagadtak_a_megeroszakolt_no_ellatasat/
@maxval, a gondolkodni próbáló birca: gondolom, vicc volt, mondd, hogy igen, sajnos halódik a humorérzékem, itt van például @aracs: aki betegségnek tartja az azonos neműek közötti érzelmi és szexuális kapcsolatot, és még szmájlikat is oszt. hasznos dolog ez a zinternet, naponta lehet szembesülni, mennyiféle a micsoda.
@zsoBuda: a.z. prvokálta a "magyarokat"? kik "a magyarok"? nekem pl.papírom van róla, útlevélnek hívják, hogy magyar vagyok, de engem ugyan nem provokált. azt pedig föl nem foghatom, hogy a magánéletbeli választása hogyan függ össze azzal, hogy - esetleg, egyes csoportok számára - provokatív-e a színház, amit csinál(t). (+kieg: nem mondtam, nem is gondoltam, már csak azért sem, mert olvastam szent ágostont és chardint is, hogy a hívők úgy csomagban ostobák volnának, dehogy.)

Styxx 2013.01.20. 16:49:46

@Pan_Andrzej:
"Ha és amennyiben ezen a blogon álltalkában kiállnak több fajta kisebbségi közösség jogai melett (nagyon is helyesen) Miért baj ha egy közösség követői annak az előljárói felszólanak az ellen ha egy számukra fontos jelképet nem olyan módon használnak fel amivel ök egyettudnának érteni? Ezt nem értem. Miértne lehetne a katolikus közzöségnek is joga ahhoz, hogy kiáljon a számára fontos jelképek mellett. Ettől még szekularizált állam maradt. "

Ebben teljesen igazad van (a dicséretért meg kössz): Nekem nem is azzal van bajom, hogy katolikus csoportok felléptek a plakát ellen (bár kérdés, hogy mennyire képviselték a katolikusok többségét) hanem, hogy a polgármester "lefeküdt" nekik. Nagyon nem vagyok betiltáspárti.
@aracs:
@zsoBuda: szerintem ez a plakát mind esztétikailag, mind az üzenetében nagyon messze áll attól, hogy "betiltásérett" legyen egy, a vélemény-, és a művészeti szabadságra igényes társadalomban. Ettől még a dán Mohamed-karikatúrák is jóval sértőbbek.

aracs 2013.01.20. 22:05:36

@Styxx: Nem akarlak bántani, de ez a te véleményed, a miénk meg ennek az ellenkezője. Ahogy te meg vagy győződve a saját igazadról, úgy mi is meg lehetünk győződve a miénkről:))
@kutya vacsorája:miért szerinted, hogy hívják azt amit gyógyítani lehet, nem betegségnek?

Styxx 2013.01.20. 22:08:20

@aracs:
persze, mint írtam, mindez pusztán a véleményem, semmi több, nem zsinórmérték:-)

zsoBuda 2013.01.21. 07:11:56

@Styxx: Abban igazad van, hogy a dán Mohamed karikatúrák jóval sértőbbek az itt közöltnél, de e plakát készítőjének fejére nem tűztek ki vérdíjat "csak" betiltották.Szerintem a polgármester sem feküdt le, hanem azt vette figyelembe, hogy az ortodox-ok és katolikusok aránya Szerbiába több mint 90% és különösen ezeknél a vallási csoportosulásoknál igen nagy a Mária kultusz és hát lesz még választás. A hívő szavazók talán megbocsájtanak, de nem felejtenek. A felejtés nem keresztényi kategória. Esztétikailag nem, de üzenetében sértő a kép. Szerintem akkor is tiltakoztak volna, ha a plakáton a szerepet eljátszó két színésznő van ugyanebben a pozitúrában. Bizonyára létezik művészeti szabadság Szerbiába is de a művészetet művelőknek is tiszteletben kell(ene) tartani a művészethez nem értők (sajnos ők vannak többen) érzékenységét.

Bolje biti 2013.01.23. 00:03:57

@zsoBuda: Zágráb a jelen állás szerint még Horvátországban fekszik. Az n betű alul, a b és m betűk között található. Magamat(többé-kevésbé) magyarnak tartom, de engem nem provokált Alföldi, ahogy, szerintem, még jó pár honfitársam gondolja ezt ugyanígy.

zsoBuda 2013.01.23. 07:50:07

@Bolje biti: Igen ezt én is tudom.
Ismerem az n betűt is de amikor siet az ember nem biztos hogy mindig észreveszi hogy hibázott. Mikor visszaolvastam akkor vettem észre, hogy Szerbiában helyett "Szerbiába"-t írtam.
Alföldivel kapcsolatban (ígérem nem hozom többet szóba) neked is van egy véleményed és nekem is. Talán az enyémet nagyon befolyásolta, hogy az utóbbi félévben 3 rendezését is láttam.

aracs 2013.01.24. 18:27:39

@Bolje biti: ha csak többé-kevésbé vagy magyar, akkor mitől vagy egyáltalán magyar?

Bolje biti 2013.01.25. 01:44:35

@aracs: A többé- kevésbétől( a felmenőimre értve, van akinél ez nem elég erős érv).

Askeladden 2013.01.25. 19:40:14

@kutya vacsorája:

"Alföldi rendező lett és igencsak provokálta a magyarokat a viselkedésével."

Szerintem ebben a mondatban a "magyarokat" egyszerűen helyi embereket, ittenieket jelent.

Askeladden 2013.01.25. 19:53:17

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Simán el tudom képzelni, hogy régen is voltak boszorkányok, nem csak manapság (pl. Haiti), de szerintem azért ártatlanok is áldozatul eshettek, hiszen nehezen tudták az igazukat képviselni.

aracs 2013.01.26. 20:32:25

@Bolje biti: egy a genetika, más a választás.
Itt van egy genetikailag egészen vagy csak félig svéd, aki amikor kellett, a Gulágon, tudta, hogy hol a helye.

www.youtube.com/watch?v=-7Xl18Y2WrI

www.youtube.com/watch?v=9pg5JidVnGs

Bolje biti 2013.01.27. 04:17:37

@aracs: Ezt szépen összekapcsoltad, de nem hiszem, hogy kérdésedre egyébként bármiféle magyarázattal, vagy indoklással kellene szolgálnom, egyszerűen, mert semmi közöd hozzá, hogy minek gondolom, vagy érzem magam.

aracs 2013.01.27. 11:16:57

@Bolje biti: Bocsánat, nem akartalak megbántani, teljesen igazad van, nem rám tartozik. hogy te minek tartod magad,( őszintén, nem is érdekel) csak az elvről beszéltem, hogy az ember választ. Ez azzal függ össze, hogy nem hiszek a genetikai elrendeltségben. Még a homokosoknál sem.Választási lehetőség mindig van.

Bolje biti 2013.01.28. 22:37:11

@aracs: Nem bántottál meg, nincs miért bocsánatot kérned. Ahogy írod, neked is van , nekem is van egy álláspontod/om. Ez lehet baromira különböző, ettől még nem vagyunk ellenségek. A világot valószínűleg teljesen másképp látjuk és éljük, de miért lenne ez baj? Nem vagyok egy igazán "mindenáron" típus, a "Roncsderbit" is ezért csak szépen kívülről nézem.

Styxx 2013.01.28. 23:47:17

@Bolje biti:
Veled a legjobb lenne a "Roncsderbiről" jófajta ínyencségek mellett, borozgatva, klassz zenére a lehető legkevesebbet beszélni:-) Remélem lesz még alkalom rá, addig is üdv mindenkinek.

Bolje biti 2013.01.29. 22:03:12

@Styxx: Na, ebben aztán teljesen igazad van(főleg olvasva a "Roncsderbi" végét) :-))) Az általunk pedig elvetett, vagy olykor kívánatos(helyzetfüggő:-)))) ) asszimilációról van egy érdekes cikk(2. rész) az év végi Magyar Narancsban, Zárszámadás címmel.

Askeladden 2013.02.03. 15:44:34

@Bolje biti:

Érdekes írás. Van kedved beszélgetni róla? Szerintem néhány helyen kiegészítésre szorul!

Bolje biti 2013.02.09. 20:55:19

@Askeladden: Kedvem lenne, bár ritkán járok erre fele és nagy szakértője sem vagyok a dolognak.
süti beállítások módosítása