Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) ujvidek (20) újvidék (2) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Ünnepel Szerbia - Videó Ápdét

2008.08.19. 22:39 Bálint Csaba

Milorad Čavić visszatért Pekingből, ahol majdnem aranyat szerzett. Így ünneplik Szerbia első olimpiai érmesét Belgrádban, és ezeket mondta:

 

 

Mire gondol, ha azt mondom, Milorad Čavić?

 

 

 

.

 

Volt egy kis Koszovózás is tegnap:

 

40 komment

Címkék: sport videó olimpia szerbia peking2008

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr60623857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GeoCucc 2008.08.20. 08:58:07

Uhh.. hát már majdnem annyian voltak mint egy radikális kampánybeszéden :)
Ez mellett vicces belegondolni, hogy mikor a magyar sportolók hazaérnek, akkor ketten várják őket a repülőtéren aláírást kérve, meg maximum oda megy az RTL klub :D

Bcs · http://www.srbija.blog.hu 2008.08.20. 11:47:11

abból is a fókusz, hogy megtudják, valóban babonás-e?

rovásíró mansfeld péter 2008.08.20. 14:38:39

nieder mit den serben

Enci 2008.08.21. 04:08:53

Geo, szerintem nem vicces, hogy Cseh Lacit meg nem így várják haza. Ő 3 ezüstérmet nyert és szerintem nincs eléggé elismerve ezért, a magyar ember inkább fanyalog, hogy arany kellene, ahelyett, hogy Cseh Lacit ünnepelné, ahogy megérdemelte. Nem mindennapi, és nagyon nagy siker, amit letett az asztalra.

GeoCucc 2008.08.21. 08:15:40

Na igen.. nálunk meg talán már túlzásba is viszik az ünneplést.. de hát a délszlávok ha valamihez nagyon értenek, akkor ez az. Érdekes, hogy vajdasági magyarként a szerb sportolóknak drukkolok, a magyaroknak pedig egyáltalán nem. Ez másoknál hogy van?

kalasnyikov 2008.08.21. 12:56:15

Nagyon remélem hogy nem így.

kalasnyikov 2008.08.21. 13:12:34

És még csak annyit:te most tényleg ilyen kibaszottul
büszke vagy magadra hogy magyar létedre szerb sportolóknak drukkolsz? Remélem sokat sírtál az athéni olimpia férfi vízilabda döntője után.Igen tényleg szar azt látni milyen állapotban van a magyar nép büszkeség,öntudat és még sok minden egyéb
dologban,ennek az egyik tünete hogy a sportolókat jó ha 2-en várják a reptéren de épeszű embernek akkor se jut eszébe hogy más nemzet sportolóinak drukkoljon.(Elnézést,most nekem fakadt el az epém)

GeoCucc 2008.08.21. 15:42:34

Nyugalom, nem történt semmi baj.
Visszaolvastam az előző hozzászólásom, de nem látom, melyik mondatomról tükröződne, hogy "kibaszottul büszke" lennék. És elárulom, eszembe sem jutott ilyen, miközben írtam. Gondoltam feldobom ezt a témát, hiszen számomra tényleg 'érdekes' - és nem iróniaként használtam ezt a szót - hogy sportban ki kinek a pártján áll. Nem hiszem, hogy bárkit is el kellene itélni ez miatt. Elvégre ebben az országan születtem és élek 21 éve. Egyébként a szerbeket, mint az utca embereit, nem kedvelem, sőt a szerb nyelv sem az egyik erősségem. A sportolók számomra is érthetetlen módon mégis szimpatikusak, talán mert kiskorom óta azt látom, hogy itthon mennyire elismerik/ünneplik/a videókat látva istenítik őket, Cseh Laci pedig maximum meg lesz hívva a következő valóságshow-ba sztárvendégként.
Sporteseményeken könnyeket hullajtani pedig csak örömömben szoktam.
Remélem folytatódik tovább ez a beszélgetés.

kalasnyikov 2008.08.21. 16:13:58

Már nem azért de elég gyönge mentség hogy azért szurkolsz a rácoknak mert ott születtél és mert a rácok elismerik a sportolóikat,mi pedig nem.Azt megértem hogy dühös vagy ,elimerem én is baromi dühös vagyok amikor olvasom a nemzeti sport-ban vagy hallom a tv-ben hogy a "szakértők"
még annál a kevés sikernél is amit elérünk nem felejtik el 800x hangsúlyozni hogy ezt is csak azért értük el mert az ellenfél szar volt,hiányzott a legjobbjuk stb.DE AKKOR SEM JUTNA ESZEMBE HOGY EGY MÁSIK ORSZÁG CSAPATÁNAK DRUKKOLJAK.Normális esetben az ember a saját fajtájának drukkol sporteseményeken és szerintem ez még szalonképes körökben sem számít "magyarkodásnak"(ami igazából nincs is)

GeoCucc 2008.08.21. 17:01:47

Ezek szerint te nem vajdasági vagy? Engem Magyarországhoz nem sok dolog fűzött, amíg néhány éve nem kezdtem el oda egyetemre járni. De ott egyáltalán nem azt veszem észre, hogy a saját országuk tagjaként tartanának számon (erre külön kitérhetek, de most nem akarom elterelni a szót). És igen, nem kicsi az identitásom, ha megkérdezik, hogy honnan jöttem, nem azt mondom hogy Szerbiában élő magyar vagyok, hanem azt, hogy vajdasági. És ebben a soknemzetiségű tartományban a hazai sportolóknak drukkolni környezetemben teljesen természetes dolog a magyar anyanyelvűek között.

futyulos barack 2008.08.21. 17:26:38

GeoCucc,

Szerintem ez altalanosithato az egesz Vajdasagra. Akit ismerek onnan az mind a szerb sportolokat favorizalja a magyarok elleneben, meg vizilabdaban is ahol pedig mi is az elvonalban vagyunk.
Az ok szerintem az, hogy a haboru idejeig Szerbiaban volt a legnagyobb szabadsag, Jugoszlavia eleve 'multikulturalis volt' nem volt gaz magyarnak lenni. Ez a tobbi orszagra nem ervenyes, Ukrajnaban, Szlovakiaban, Romaniaban (foleg utobbi kettoben) rendesen utaltak a magyarokat (es forditva) ezert ott ez a fajta 'semlegesseg' nem igazan alakulhatott ki.
Ha nincs elnyomas nincs miert 'harciasnak' lenni sem.

Gázálarcos 2008.08.21. 20:29:42

A vitátokba most nem folynék bele, de könyörgöm: nem Vajdaság, hanem DÉLVIDÉK!

mg44 2008.08.21. 20:49:53

A témához egyet szólnék: délvidéki magyarként MINDIG magyar/magyarországi sportolónak, csapatnak a győzelmét láttam szívesen. Szurkolni csak egy esetben szoktam - vízilabdamérkőzéskor (hajrá magyarok).

mg44 2008.08.21. 20:58:48

fütyülős baracknak meg csak azt mondanám, hogy az öröktéma magyar-szerb vízilabda mérkőzést a szerbek, ha győznek, sportesemény helyett egy Magyarország feletti mindenkategóriás győzelemként élik át. Mert ugye az ő fejükben Magyarország egy vesztes ország, amely felé (és a magyarok felé mindig megvan a gőgtől dagasztott mellény)lenézően viszonyulnak sokszor. Tudod, 3 csatornán tudom követni az egészet (magyar, horvát, szerb). Az előbbit részrehajlás nélkül abszolute korrektnek tartom a horváttal együtt. De a szerb kommentátorok etnoszupremációs beállítottsága bosszantó.

Bcs · http://www.srbija.blog.hu 2008.08.21. 21:34:01

A Délvidék kifejezés nem egy tágabb földrajzi fogalom a Vajdaságnál? Mindegy is. Én is csak annyit akartam hozzátenni, hogy egy magyar-szerb meccsnél mindig a magyaroknak szurkoltam, és egy ideje nem dobban már meg a szívem egy-egy szerb sikernél, pedig korábsn volt rá példa. A Zvézda BEK győzelme 1990-ben pl ilyen volt. Bár gyerek voltam még...

Bcs · http://www.srbija.blog.hu 2008.08.21. 21:49:42

Mellesleg van abban valami, amit a fütyülős testvér mond. Nem volt érzékelhető annyira az elnyomás, sokan "jugoszlávnak" vallották magukat emiatt akkoriban. Nálunk az állami ünnepeken pirosfehérzöld is volt mindig a hivatalos lbogók mellett. Igaz volt benne egy jókora vörös csillag. belefért. pedig elég nagy volt. Nem éreztük magunkat kifejezetten másodrendű állampolgárnak. Én akkor hagytam abba az idegeskedést a hazai meccseken, amikor már nem Jugoszlávia csapata játszott. Szerbiának nem megy már szurkolás. Csak nézem, ahogy játszanak, de már nem érdekel, mi lesz a vége.

Bcs · http://www.srbija.blog.hu 2008.08.21. 21:54:37

GeoCucc:
Nem kezelnek magyarnak? Rossz társaságba keveredtél. :)

kalasnyikov 2008.08.21. 23:12:01

Bcs,mg44..na végre hogy vannak normális magyarok is itt.Egyébként a Délvidék határai ha nem is teljesen de majdnem megegyeznek a "Vajdaság"
határaival ezért én is inkább amelett vagyok
hogy a Délvidéket használjuk.Ja és úgy egyébként nem tudok olyan délvidéki magyart elképzelni aki képes ŐSZÍNTÉN,SZÍVBŐL(és ez a hangsúlyos)a szerbeknek drukkolni.

Bcs · http://www.srbija.blog.hu 2008.08.22. 00:55:28

Mindenki másféle. Meg kell ezt szokni.

GeoCucc 2008.08.22. 09:03:59

Hú de sokan írtatok hírtelen. :)
Délvidék a mai Magyarországtól délre fekvő azon területek, melyek egykor a nagy-nagy Magyarországhoz tartoztak. Vajdaság mellett ez Horvátország északi részét és talán még egy csipetnyi Szlovéniát jelent. Én azért maradnék a Vajdaságnál, ha nem gond :) Ebben is eltér a véleményünk, de ez nem gond.
kalasnyikov - akkor itt egy élő példa arra, amit nem tudsz elképzelni. Teljesen normális vagyok, gyerekszobám is volt, és még a szerbek sem fenyegettek meg, hogy megvernek, ha nem nekik drukkolok.
Fütyülős barack, minden bizonnyal van abban igazság, amit mondasz.

GeoCucc 2008.08.22. 09:11:02

Bcs, vagy szándékosan félreértetted, vagy én fogalmaztam félreérthetően. :) Olyanokra gondoltam itt, mint például "fizess horribilis összegű tandíjat, csak azért, mert nincs magyar állampolgárságod" vagy "állj és várakozz 1-2 órát a határon, csak mert azt írja az útleveleden, hogy Jugoszlávia"
Tudtommal nem sok olyan ország van, amelyik kirekeszti a saját nemzetének önhibájukon kívül külföldön rekedt tagjait.
De ez más téma.

alegkisebbugrifules 2008.08.22. 09:39:23


"...hanem azt, hogy vajdasági. És ebben a soknemzetiségű tartományban a hazai sportolóknak..."

Megértem ezt a hozzáállást, tapasztaltam én is. Csak éppen elfogadni nem tudtam soha. Mindig széjjel mosolygom magam, amikor sok vajdasági úgy tesz, mintha legalábbis Svájcban élne, és franciaként vagy olaszként, esetleg ladinként, egy lobogó alatt, egyenrangú félként vonulna fel a németajkúakkal, adott esetben a szerbekkel.

Nos, a realitásokhoz jó lenne ezt tudatosítani:
en.wikipedia.org/wiki/Demographic_history_of_Vojvodina

A multi-kulti Vajdaság (iszonyat sokan hivatkoznak rá; szerbek is) nem létezik. Szerb Vajdaság viszont igen. A kb. 14-15%-nyi magyar még számmottevô, de a 3. legnagyobb népség, a szlovákok, már csak 2.8%-ot szakítanak a tortából (kb. 55 ezer ember). Nyilván, ezek közül is max. 70-80% aki nem szerb, hanem szlovák módjára éli meg a hétköznapokat.

A Délvidék egy multi-kulti hely VOLT (lásd a fenti linket), addig amíg a partizánok ki nem irtottak, és el nem üldöztek közel 300.000 németet. Ne felejtsük el az akkortájt kivégzett, földönfutóvá tett több 10 ezer ártatlan magyart se.

Ha multi-kulti hely kell a környéken, irány Bécs. Vajdaságban legnagyobb százalékban egy, max. kétnezmetiségû (esetleg Szabadkán lehet vitatkozni) többnyire minden, külön kihansúlyozva azt, hogy még olyan 80-90%-ban magyarok által lakott helyeken (Magyarkanizsa, Zenta) se esik le elsôre (feliratok, utcák jellege), hogy az adott helyen alig van aki perfekt beszél szerbül.

De amit személy szerint a legszánalmasabbnak tartok: sok délvidéki magyar a nevét se írja le helyesen. Cégtáblákon, névjegykártyákon sorakozik a sok Terek (Török), Nadj (Nagy) stb.

alegkisebbugrifules 2008.08.22. 09:47:45

"Tudtommal nem sok olyan ország van, amelyik kirekeszti a saját nemzetének önhibájukon kívül külföldön rekedt tagjait."

A magyar nép beteg (ha nem is az egész, de a fele egész biztosan). A 93 ezer km2-en élôk is, meg a többi is. A Délvidéken, Romániában stb. volt komcsik tûzték a zászlajukra a piros-fehér-zöldet, és szépen elszabotálták/ják a tényleges autonómiákat. Pedig autonómia nélkül GARANTÁLT a pusztulás és az összeomlás. Minden más cél, eredmény max. egy tál rizzsel ér fel. Zéró.
Bár igazán felelôsnek a magyaro-i ballib elitet tartom. Ôk azok, akik még örülnek is annak, ha magasról tehetnek a határon túli magyarokra, és tökéletesen megfelel nekik, ha nem is hallanak rúluk (azaz: rólunk).

Sajnos, amiket GeoCucc felsorol, én is sokszor tapasztaltam. Ahogy Bcs írta:
"Nem kezelnek magyarnak? Rossz társaságba keveredtél." :)

Ez nagyon találó :)
Eszerint cselekedtem én is. Jó társaságot kerestem :)

alegkisebbugrifules 2008.08.22. 09:53:02


"Ja és úgy egyébként nem tudok olyan délvidéki magyart elképzelni aki képes ŐSZÍNTÉN,SZÍVBŐL(és ez a hangsúlyos)a szerbeknek drukkolni."

kalasnyikov,
ki kell ábránitsalak. Egy rakás ilyen délvidéki magyart ismerek személyesen. (Bár ôk tuti Vajdaságot mondanának a Délvidék helyett)

Ha azt mondod, hogy akkor nem magyarok, az sem lesz telitalálat, mert nem is szerbek (a szerbek szerint sem).

SFRJ4ever 2008.08.22. 11:21:30

Mennyi frusztrált ember...

GeoCucc, keblemre!!! :)
Pont így vagyok vele én is!!

Én is VAJDASÁGI vagyok, nem delvidéki, én is SFRJ, SRJ, SCG, RS állmapolgár vagyok, és habár útálom azt, hogy már csak Szebia maradt, igen, magyar-szerb meccsen én is a szerbeknek szurkolok.
Ettől még nagy magyar vagyok, mégha ezt nem is értitek kedves állítólag magyar testvéreim.

Elárulom miért:
mert ti, akik mindig az anyaország csöcsén lógtatok, nektek a nemzeti öntudat abban mérhető, hogy ki szurkol hangosabban, max abban, hogy ki utálja jobban a cigányokat, vagy adott esetben a "rácokat", "oláhokat"...

Míg mi VAJDASÁGIAK abban maradtunk magyarok:
hogy otthon magyarul beszélünk akkor is, ha a lakóházban már csak mi vagyunk magyarok, a boltban már csak szerbül szólnak vissza;
hogy magyar néptánccsoportra járunk, akkor is, ha közben az utcán várnak a menekült fattyak, hogy pofozkodjanak velünk;
hogy aktívan részt veszünk a VIFÓ, VAMADISZ, DMISZ, VMISZ munkájában, rendezvényein, amelyek azt a cél szolgálják, hogy a magyar gyerekek halljanak magyar irodalmi esteket, magyar színelőadásokat, magyar zenekarokat, magyar előadókat;
hogy eljárunk a Vajdasági Szabadegyetemre, vajdasági értelmiségiekkel diskurálni a megmaradásról és otthon maradásról;
hogy a bíróságon, egyetemen addig verjük az asztalt, amíg a törvényben előírt, magyarul beszélő bírót, tanárt nem kapunk;
hogy az újvidéki buszon hangosan magyarul beszélek, azért, hogy a menekült fattyakat jól megbotránkoztassam

Igen, ettől vagyunk mi VAJDASÁGI magyarok magyarok, én ezt mind végigcsináltam. És nagy magyar vagyok, mégha szimpatikusabb és objektivebb is a szerb TV kommnetátor, és nagyképűnek tartom Kemény Dénest és az egész csapatot, akik mindig nagy mellénnyel lépnek föl a pályára, és mindig seggen csúsznak ki... Ettől még magyar vagyok!!!

De tudjátok mit, kedves állítólag magyar testvéreim: legyen igazatok, ti vagytok a nagy magyarok!!! És adjatok hálát a Mindenhatónak, hogy ti nem kisebbségi sorban nőtteket fel, mert a kisebbségi lét alapvetően egy dologról szól: kompromisszumról! És ti erre nem kényszerültetek, hál' Istennek!

Gondolkozzatok el ezen, mielőtt megkérdőjelezitek, hogy GeoCucc, én, és még jó néhányan milyen magyarok vagyunk...

kalasnyikov 2008.08.22. 11:26:11

@alegkisebbugrifüles
Az a rakás magyar akit te ismersz az hogyan drukkol a a szerbeknek?Teljesen tűzbe hozzák őket a szerb sportsikerek?Mert az az őszinte,szívből jövő drukkolás.Ha ez így van a kommunizmus ott nagyobb agymosást végzett mint itt.Egyébként egyre több anyaországi kezd észhez térni,elég csak megnézni a net-en a gombamódra szaporodó nemzeti radikális oldalakat vagy a szintén szépen szaporodó a hazafias
szervezeteket.Úgyhogy Geocucc kereshetnél magadnak megfelelő társaságot ha akarnál.De te csak nyugodtan szurkolj tovább a rácoknak.

SFRJ4ever 2008.08.22. 11:35:59

Kalasyikov, te álmagyar, muszáj gyűlöletbeszédet szítanod a saját fajtád ellen?
Faszán látod az ellentmondást a vajdaságiak viselkedésében, de a tiedben is észreveszed?

különben, csak megnyugtatásodra: titokban a munkahelyen hallgatom az olimpiai közvetítést, és csapkodom az asztalt örömömben a magyar érmek hallatán!!! :)
Inkább nézd a tévét, ha már akkkkkkora nagy magyar vagy!

mg44 2008.08.22. 11:59:25

Ugrifüles
Vajdaság multi-kulti meghatározásával egyetértek teljesen. Ez olyan modern testvériség-egység (nem fejtem ki részletesebben, mert ez SFRJforever témája).
SFRJforever, teljesen igazad van, "a kisebbségi lét alapvetően egy dologról szól: kompromisszumról", csakhogy ez a kompromisszum valahogy általában a mi kárunkra történik...

GeoCucc 2008.08.22. 12:30:15

SFRJ4ever, ugrifüles, nem is tudok mit hozzátenni. Már azt hittem egyedül fogok maradni :)
Lehet hogy csak én látom így, de amióta ez az oldal lett az év blogja, és ennek híre elterjedt a világhálón, egyre több.. hogy is mondjam.. olyan ember keveredett ide, akiknek egyébként eszébe sem jutott volna rákeresni ilyen témájú oldalakra, és talán nem is tudnak érdemben hozzászólni a cikkekhez. Gondolok például a cigányos híreknél a 60-nál több hozzászólásra.

SFRJ4ever 2008.08.22. 12:58:38

@ GeoCucc
Igaz, hogy többen vannak, de az itteni hozzászólók régi játékosok. Akiket egyébként mélyen tisztelek, elnézést, ha keményebben szóltam, de nem szeretem, ha a magyarságomat azzal mérik, hogy kinek szurkolok!

mg44: köszi, éljen a testvériség-egység! ;)

Bcs · http://www.srbija.blog.hu 2008.08.22. 14:31:30

Kéne a tolerancia nagyon.

SFRJ4ever 2008.08.22. 16:50:25

Kicsit elkanyarodtunk a témától, de a legnagyobb tragédiahír, amit idén olvastam:
www.vajdasagma.info/universal.php?rovat=cikk&ar=vajdasag&id=7273

Ez itt az igazi baj, nem az, hogy kinek szurkolunk!!!

Azoknak a magyarságában is kételkedni fogtok, aki arra kényszerült, hogy szerbül tanuljanak?!?!

Viszont ha még középiskolás korukban is magyarnak fogják magukat vallani (és nyakamba a rozsdást, hogy így lesz), nagyobb magyarok leszek, mint mi itt mindannyian!! Könnyű Magyarországon többséginek lenni...
Próbáljátok a helyükbe, szüleik helyébe képzelni magatokat, és aztán gondolkozzatok el a magyar nemzeti öntudatról.

alegkisebbugrifules 2008.08.22. 21:36:48

SFRJ4ever,

most komolyan? Szabadkán ki a francot akadályoznak abban, hogy magyar iskolába adja a gyerekét?
Az ilyen emberek saját maguk akadályozzák, a saját hülyeségükkel. Meg a saját gyerekeiket is. Rövidtávú gondolkodás, látens pragmatizmus, aztán meg a fal adja a másikat...

Abban meg max. reménykedni lehet, hogy az ilyenek magyarnak vallják majd maguk. De, hogy én brahira semmit nem akasztanék a nyakamba, az biztos.

Megjegyzem, szerintem elsô sorban nem azért nem nyílik magyar osztály, mert a magyar szerb osztályba megy. "Most jönnek majd azok a generációk, akik nem jönnek". Mert nincsenek ott.
Mint ahogy én sem. És vannak ezzel mások is így akik e sorokat olvassák...

SFRJ4ever 2008.08.22. 23:20:39

Ugri, pont ezt mondom én is. Nem jönnek a generációk. De az a 7 gyerek (asszem 8 a minimum, hogy osztály induljon, de lehet, h távedek) annak - persze faluhelyen muszáj szerb osztályba járnia!
És akkor a szórványvidékről ne is beszéljek... Ott tényleg katasztrófa a helyzet. Miközben Szabadkán meg "elit" gimiket nyitnak!...

szamarhegy 2008.08.23. 01:04:17

SFRJ4ever , Anyaországi magyar vagyok és örülök, hogy megismertem a gondolataidat, a viszonyulásodat. Kalasnyikov mondatai az agymosásra nagyon ismerősek ,ha valaki nem akar valamit értelmezni, megismerni, árnyaltan megközelíteni, akkor jön ezzel az 'aduásszal'. Egyébként részemről természetes hogyha az olimpián valamelyik szomszéd ország sportolója, csapata áll szemben egy ázsiai, amerikai vagy ausztrál sportolóval, csapattal, akkor természetesen a szomszédnak drukkolok, nekem ez természetesen jön... És mindentől függetlenül mint ember a teljesítményt elismerem, elismerem a szerb póló csapatot, egy nagyszerű csapat maradt megint olimpai arany nélkül, arról nem is beszélve, hogy a szerb pólósok sokszor klubtársak is a magyarokkal, szóval bonyolult ez a történet. Jó játékot a bronzmeccsen, mindkét csapatnak.

Imperishable 2008.08.23. 09:40:34

Még szerencse, hogy csak a délvidéki magyarok elhanyagolható százaléka küzd identitás zavarral és a szerb csapatoknak szurkol az olimpián.

Ha a magyarok játszanak, majd kiugrik a szívem a szurkolástól, teljes lényem odafigyelek és szorítok értük, legyen az a pólós csapat, Vajda Attila vagy bárki.

Attól, hogy a saját nemzetemnek szurkolok az Olimpián mint Délvidéki, karácsonykor az „Isten áld meg a magyart” hallgatom a „Boze Pravde” helyet és Sólyom Lászlóra figyelek nem tartom magam túlfűtött magyar érzelműnek csupán erős az identitástudatom és tudom, hogy melyik nemzethez tartozom.

Azért Szabadkán nyílt magyar gimnázium, mivel vonzáskörzetében 200e magyar él, Újvidéken meg már alig pár ezer. Hipermarketet is nagyváros mellé építenek, ahol van igény rá, nem pedig faluba.

Magyarországi egyetemekkel egyenértékű iskolák 90% megtalálható Szerbiában (ahol Délvidékiként inyenes az oktatás), ezért helyeslem a tandíjas oktatást Mo-n mivel így lehet csak egyedül meggátolni a határon túli értelmiségi fiatalok elvándorlását.

Nekem sok barátom él Pesten, akik anyaországi magyarok, és azt tudom mondani, hogy a fiatalok között nem jellemző az a fajta viselkedés, amivel éreztetnék velem, hogy nem közéjük való vagyok. Szal, ha normálisan viselkedik az ember befogadják.

kalasnyikov 2008.08.23. 18:39:11

Mivel SFRJ4 azt írta hogy az itt hozzászólok(azaz én is)régi játékosok akiket mélyen tisztel és elnézést kér a a kemény hangnemért,inkább nem válaszolnék szamarhegy kommentjére.Nem akarom hogy megint kiújuljon a kemény hangnemű vita.Egyébként,köszönöm Imperishable.Helyreállítottad a lelki békém.

Löwe 2008.08.23. 23:56:02

Az még csak érthető, hogy valaki délvidéki magyar létére a szerbeknek szurkol, mert mondjuk szereti a szerb szomszédjait vagy a tágabb környzetében is jól megvan a szerbekkel stb.
Azt viszont nem tudom felfogni, hogy magyar létére magyar-szerb meccsen hogyan drukkolhat valaki a szerbeknek? Bevallom, megdöbbentett, hogy ilyen létezik. Bár, jobban belegondolva, volt már hasonló dologra precedens. A Népstadionban vb- vagy EB-selejtezőt játszottunk 2000 körül a románokkal és voltak olyan partiumi (és erdélyi is, úgy rémlik) magyarok, akik a román szurkolókkal együtt, román színekkel kifestve és román zászlókkal utaztak Budapestre a román válogatottnak szurkolni.

mg44 2008.08.24. 12:50:54

Löwe, OK, janicsárok mindig vannak.

johny25 2008.08.26. 15:01:44

az a legegyszerubb,feladni mindent,amiert ezer eve el-hal ez a nep,es beallni romannak,szerbnek,szlovaknak...azok meg rohognek rajtad,ha bemutatkozol mint szerb-Kovacs Istvan ;-)
süti beállítások módosítása