Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) újvidék (2) ujvidek (20) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Gyertek, és fogjatok el!

2008.08.30. 15:26 Bálint Csaba

"Gyertek, és fogjatok el!"

Ezt üzeni Ratko Mladić a hegyekből, legalábbis a banja lukai Glas Srpske szerint. Ez a boszniai szerb lap sütötte el néhány hete azt is, hogy Mladić már tárgyal a szerb titkosszolgálattal arról, hogy feladja magát a jutalom egy részéért cserébe. Ja. Tárgyal. Mladić. A jutalomért cserébe. Aha.

Most is ez a lap írja a hét legkövérebb kacsáját. Bár azt mondják, az információ a szerb rendőrség legmagasabb már-már hófödte csúcsairól érkezett.

Azt is írják, hogy Mladićot újabban Dél-Szerbia hegyeiben keresik. Átfésülik a terepet. Képzelem. Sorba rendeződnek, és 5 méter távolságot tartva benéznek a bokrok közé, és persze a juhászok subája alá is. 

- Arra van valami?

- Á, itt sincs!

- Bazmeg hol lehet már ez már?!

Így kiáltoznak egymásnak a hegyekben a kommandósok.

A Glas Srpske informátora szerint Mladićot nemcsak a hegyekben, meg Belgrádban, de katonai létesítményekben is keresik Szerbia szerte. Mintegy 20 napja sikerült vele kapcsolatba kerülni, mondja a magasrangú rendőr.

A tárgyalások nem vezettek eredményre. Bár komoly juttatásokat ígértünk elsősorban a tábornok családjának abban ez esetben, ha önként feladja magát.

Mladić azt üzente:

Önként soha nem fogok jelentkezni. Jöjjenek, és fogjanak el!

Szóval így megy ez. Keresik, keresik, de hát jól elbújt a tábornok. Képzelem. felforgatják érte a világot.

Mladić, ha tényleg üzent ilyesmit, jól áthúzta a kormány számításait. Nem véletlen, hogy megpróbálják minden lehetséges eszközzel az önkéntes feladás felé csalogatni Szerbia nemzeti hősét. Még egy elfogást, nehezen nyeletnének le a rendbontásra, és kirakatrendezésre hajlamos szerbekkel. Mladićot már régen elő tudnák venni a kalapból. Ha lenne vér a pucájukban. A labda itt pattog, ideje lenne átütni az ellenfél térfelére.

41 komment

Címkék: mladic

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr30641099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karabuki 2008.08.30. 16:44:05

Hali, Szerbiai származású vagyok. Kicsit mélyebbre kellene nézni a Mladic-ügyben. Ő a szerbek számára hős. Lásd a jelenlegi Grúz-Orosz konfliktust, ahol az egész világ azt hangoztatja, hogy az oroszoknak nem szabadna beleszólniuk. Akkor hát a NATO mi jogon bombázta a szuverén Szerbiát 1999-ben? Amerikának is inkább először a saját udvarába kellene feltakarítania. Mladic és Srebrenica, lehet, hogy igaz, de az hogy ezt megelőzően a Srebrenicát körülvevő szerb falvakban a muzulmánok kiírtották a szerbeket, nem beszél senki. Nézzünk utánna, aztán ugassunk.

BCS 2008.08.30. 16:47:35

Szerintem meg az egyik bűnt soha nem igazolhatja egy másik bűn. Ennek kellene utána nézni.

HA5NX-1 2008.08.30. 17:01:39

A szerbek nagy része végre emberi módon szeretne élni, nyugalmat, kiszámíthatóságot, munkát szeretne és tojik már az egész politikára, Mladicsra, Koszovóra.
Vagy maximum a sörösüveg mellett veri az asztalt, de megy külföldi követséget támadni.

A "kirakatrendezők" egyre kevesebben vannak. Persze nagy felfordulást pár ezer ember is tud csinálni - mint azt tudják Budapesten is...

Azt kellene látni, hogy ha Mladic akkora hazafi lenne, akkor csak azért is feladná magát, hogy ne miatta szopjon 8 millió nemzettársa...
(Mint ahogy igaz volt ez Gotovinára is anno...)

serviceman 2008.08.30. 17:08:19

Well ha a hős tábornoknak nincs félnivalója ,akkor tökös gyerekként ,szembenézhetne az ellennel Hágában , azért nem a Ljublankába vinnék tarkólövésre .Amúgy minden háborús bünöst odavitetnék ,s ha bünös lakoljon , teljesen mindegy hogy szerb ,horvát ,netán amerikányec ( akiknek saját törvénykezés dukál ,miért is ? ) Egyébiránt ahogy a mondás mondja " A legszebb szerelem is meghal az albérletben " sztem ,a hőshöz meg nem illik a bujkálás . Tele van a ...öm ,azzal hogy az egyszerü katonát mindig seggbe rúgják ,akik meg a parancsokat osztogatják , valahogy mindig kikerülik a felelősségrevonást . Egyébiránt kedves "Karabuki" mi itt magyarhonban azt tudjuk amit a média nekünk tálal .De te is tudod hogy mindig a pórnép szivja a ....t ,lehet az szerb ,horvát ,bosnyák ,oder magyar .

Karabuki 2008.08.30. 17:10:25

BCS igazad van, de magad is tudod, gondolom én, hogy a boszniai helyzet, stb, eléggé komplex dolog. Nem akarom védeni Mladic-ot, mert különben nem érdekel, meg nem is ismerem, de ott, akkor, amikor ő volt a boszniai szerb hadsereg vezetője, akkor a boszniai szerbség abszolute mellette állt. Az ő cselekedetei tükrözték az akkor helyzetet. Valószínűleg hibázott, hiszen ő is emberből van, de a Nato-t pont azért említettem, mert sokszor ők is úgymond jogosan vélt indokok miatt meg-megtámadnak egy-két kisebb nemzetet, lásd szerbia '99, Irak, stb. Amerikának is azért könnyű, mert ő a legerősebb. Érted, én is a gyengébbet verem meg szívesebben, igaz!? Ha már a bűnösségről beszélünk, akkor lehet, hogy Bush munkásságát is meg kellene vizsgálni, csak egy a gond, hogy nincs az az ember, jog, stb., aki ellene mer mozdulni, hiszen ő a földkerekség legbefolyásosabb embere. Lásd hány civil halt meg Irakba, gyerekek, stb., mi miatt!? Hát nem a szabadság, hanem az olaj miatt.

Karabuki 2008.08.30. 17:17:06

Hello Serviceman, feltehetjük a kérdést, hogy a hágai nemzetközi bíróság mennyire jogos. Sokan vitatják jogosságát. Továbbá, azt mondom, hogy pontosan az az állam, akinek úgymond példát kellene mutatnia a nemzetek közötti békés együttélésébe, Belgium, hát ott is vannak gondok. Közben pedig nekünk kelet-európaiaknak osztják az észt, közben ők sem tudnak normálisan élni. Lásd skót-angol, skót-ír, baszk-spanyol, katalán-spanyol, stb. sorolhatnám.

Adohnai Echad 2008.08.30. 17:29:41

ARRÓL MIÉRT NEM BESZÉL SENKI, HOGY A MOCSKOS SZERBEK MENNYI MAGYART ÖLTEK MEG 1944-től ???
BÜDÖS FÉRGEK A SZERBEK, TETVES KOMMUNISTÁK.
Természetesen nem a kisiskolás és ovodás gyerekek ilyenek, hanem a szüleik. Olyanná lesznek, amilyenné nevelik őket.
GYILKOLTÁK A MUSZLIMOKAT, A HORVÁTOKAT, A MAGYAROKAT. MINDENKIT GYILKOLTAK, MERT A SZENT NAGY SZERB NACIONALIZMUS A MINDENEK FÖLÖTTI ESZME.

Tomzone 2008.08.30. 17:31:56

A lenyegre visszaterve, en kutyakat is bevetnek a kereseshez...

BCS · http://www.srbija.blog.hu 2008.08.30. 17:41:02

Megszagoltatják velük a zokniját...
és igen mindenkinek bűnhődnie kellene, akinek vér tapad a kezéhez. nekem mindegy, hogy hágában vagy Kunmadarason.

ezvannn 2008.08.30. 17:45:56

Igen, a Szerbiában a háború után történt tervszerű és kegyetlen magyarirtásról, teljes falvak kitelepítéséről egy történelemórán sem tanítanak. Nekünk szerencsénk volt, mesélt róla a tanárunk.
Neki kéne állni felkutatni a több ezres tömegsírokat, és aztán mégegyszer lebombázni az egész szerb államot.Állatok.

Karabuki 2008.08.30. 17:48:32

BCS, már megint igazat kell Neked adnom, de akko a világ politikai elitjének nagy százalékát börtönbe kellen zárni :). Vitatkozzunk erről :).
Szia Adohnai Echad! Én vajdasági magyar vagyok, bunyevác a vezetéknevem, de van bennem jelentős mennyiségű német vér is, tehát tipikus vajdasági vagyok :)))). Echad, ne feledd, hogy a magyarok is gyilkoltak szerbeket, de ha akarod mehetünk visszafelé a történelembe és kikötünk valahol Ádám és Évánál. BCS te honnan írsz. Én óbecsei vagyok, de már évek óta pécsen lakom. Az index.hu naponta olvasom ma jöttem először ide, jók vagytok :))))!

ezvannn 2008.08.30. 17:51:05

index.hu nem mérvadó.
Olvasni mindig a sorok között!

Karabuki 2008.08.30. 17:52:22

Szia pvclacika, hát ezért vagyok itt, mert látom, Ti gondolkodtok :))).

Karabuki 2008.08.30. 17:53:49

Echad, te zsidó vagy? Olyan a neved, csak kérdem?

BCS 2008.08.30. 17:59:28

Én lennék a szerző, aki hamarosan kimoderálja az uszító kommenteket, és Szegeden élek, de "odaát" születtem. :)
Kérek mégegyszer mindenkit szépen, hogy a témához próbáljon meg hozzászólni, de ha ez már végképp nem megy, akkor legalább ne állítsa egy-egy nép kollektív bűnösségét, ne ösztökéljen senkit mások nemzetiségi alapú bombázására.

ezvannn 2008.08.30. 17:59:51

A név csak fricska lehet.

Barnabás 2008.08.30. 18:03:00

Ezen az oldalon már mindenki irtott mindenkit.Az események ott kezdtek elfajulni,amikor ősünk lejött a fáról.

BCS 2008.08.30. 18:03:02

Karabuki
Tudtommal a hágai törvényszéket Szerbia is elismeri, mint illetékest a háborús bűnök ügyében.

Nagy György · http://raketas 2008.08.30. 18:04:52

Én úgy ítélem meg, hogy a hágai biróság a nemzetközi arisztokráciának (értsd: uralkodó elit) és anak erőszakszervezeteinek (pl: NATO) birósága. A balkáni népek tragédiája, a háborús bünösökkel való leszámolás azoknak a népeknek az ügye, akiket az érintett.Ők hozzanak létre bíróságot és ítéljék el azokat, akik a háború törvényeit nem tartották be.Szégyenlem, hogy az érintett népek (szerb, bosnyák, stb) a fiaikat - bár legyenek azok - bünösök, kiadják teljesen idegen, a háború által nem érintett hatalmaknak.

Karabuki 2008.08.30. 18:08:18

BCS, most vagyok először itt és megmondom őszintén, nagyon érdekesnek tartom a felvetett témákat. Kb. 20 perccel ezelőtt hozzászóltam a szabadkai dzsámi témához is, mely a saját véleményem és a jelenlegi téma is érdekes számomra. Remélem a saját véleményemmel nem bántottam meg senkit, csak jó vitatárgyként éltem meg. Jó veletek beszélgetni, ezért szerintem beszélgessünk, főleg, hogy érzem sok embernek van saját hozzászólása a szerbiában és vajdaságban történtekhez. Hol születtél odaát? :))). Pvclacika te ki vagy? :)))

mxplanet 2008.08.30. 18:09:42

rég megvan mladic, együtt pokereznek..

Karabuki 2008.08.30. 18:11:09

Nagy György, szerintem Neked teljesen igazad van. A hágai bíróságról nekem is hasonló a véleményem! Üdv az okos embereknek :))))!

BCS 2008.08.30. 18:12:24

Nagy György
igen. Ha az érntett népek képesek lennének hideg fejjel, és sok önkritikával szembenézni a közelmúlt bűneivel, az lenne a legjobb. de alighanem mindketten tudjuk, hogy erre 100 múlva sem lesz sok esély. Az előbb eléggé offtopicban boncolgatott bácskai kivégzések története is tabu ma szerbiában. Alig tudnak róla az emberek, nem mintha tudni akarnának róla. A partizánokról most kezd csak leperegni a festék, de még mindig igazi úriembereknek hiszik őket szemben a fasiszta fenevadakkal, holott írni-olvasni nem tudó, egyszerű és kegyetlen emberek voltak ők is. Puskával a kezükben. A mai napig hősök, pedig ők is követtek el gaztetteket a fasizmus elleni szent harcban.

Karabuki 2008.08.30. 18:18:57

91-ben szöktem meg az országból, de emléxem, hogy az általam ismert szerbek közül, kb. minden harmadik borac (harcos) volt a második világháborúban. Ezek mesterkélt fiktív adatok, hiszen a harcosok különböző előnyöket élveztek, tehát nincs kizárva, hogy volt kb. pár száz partizán, aztán a benefíciók révén feldúzzadt több tíz- vagy százezerre! :))))

Karabuki 2008.08.30. 18:25:32

Legyünk tárgyilagosak! Képzeld magad egy szerb helyébe, de légy magyar!!! A média azt diktálja Neked, hogy az összes trianonba elveszített területek megint Magyarország irányítása alatt vannak!!! Szerinted hány magyarajkú lakos szimpatizálni a fent említetekkel?

Karabuki 2008.08.30. 18:38:53

No, mék, látom mindenki elfáradt :))). BCS, nem mondtad, hol születtél, mármint hunnan származó?

toprongy 2008.08.30. 18:42:32

Karabuki:
hogy is van ez? Legyek szerb, és ugyanakkor magyar?

toprongy 2008.08.30. 18:45:27

Amúgy meglepődnél hány magyarnak nem tetszene. Nem akarnak magyarországhoz tartozni. december 5. után meg pláne, van aki azóta átjönni sem hajlandó.

Karabuki 2008.08.30. 19:01:47

Toprongy, igazad van! Én csak példaként említettem a fentieket! A dec. 5 szégyen, ezzel én is egyetértek!!!

Karabuki 2008.08.30. 19:27:09

Szia BCS,

őszinte voltam, tényleg most vagyok először itt. Beleolvasgattam az előző blog-okba is. Mostmár értek mindent. Üdv BCS, ne feledd, hogy a tárgyilagosság a fontos. A frusztrációt meg máshol kellene levezetni, mondjuk egy jó szexbe!? :)))))

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.08.30. 19:56:49

'99-ben a NATO-nak be kellett volna vonulnia Szerbiába, a szárazföldön.

scsaba1 2008.08.30. 20:04:04

"Akkor hát a NATO mi jogon bombázta a szuverén Szerbiát 1999-ben? "

A bombázás előtt időkből rémlik valami éveken át tartó háború, meg némi népirtás, tisztogatás stb. Vagy az nem is ott volt?

Ezzel szemben ugye a grúz-orosz konfliktusban nem volt szó ilyenekről. Hogy az a relativizáló kaporszakálú atyaúristenit, hogy az ugyanolyan... Hát nem. Nem ugyanolyan.

Úgy szeretem, amikor valaki gondolkodás nélkül rántja elő ezt az ostobácska érvet...

cseresznye 2008.08.30. 20:29:56

ez is offtopic, de nem art megjegyezni:

> Az előbb eléggé offtopicban boncolgatott >bácskai kivégzések története is tabu ma >szerbiában. Alig tudnak róla az emberek, nem >mintha tudni akarnának róla.

es arrol mit gondolsz, amire valaszoltak 44-ben a partizanok? Tudod, ugy hivtak, hogy "Hideg napok"... az sem tartozik a magyar nemzet tortenetenek dicsoseges lapjaira, mint ahogy az sem, hogy 41-ben Magyarorszag tamadta meg Szovjetuniot, es magyarok oltek ott is a zsidokat, meg irtottak ki rengeteg embert, aztan utana csodalkoztak, mikor az oroszok bejottek, es vegigdultak az orszagot.
Szoval csak erzessel... mert ugyan szornyusegeket kovettek el 44-ben a szerbek, de hogy ok nelkul, az eros tulzas lenne. Ezekrol valahogy mindig elfeledkeznek itthon. Kar!

Karabuki 2008.08.30. 20:34:02

Hello Epikurosz:
A NATO-nak tervében szerepelt, hogy bevonuljon észak, vagy dél felől, de nem mertek. Arra hivatkoztak, hogy a Balkán kiszámíthatatlan, így akármi megtörténhet (Vietnámba már megjárták).
Hello Scsaba1:
Az albán szeparatisták már '81 óta folyamatosan fegyveres támadásokat intéztek a szerb erők ellen, holott Tito halála előtt őket senki nem bántotta, nagyon széleskörű autónómiát élveztek. Később úgy érezték, hogy eljött az ő idejük (Nagy Albánia), így komoly összecsapásokba kezdtek, amelyeket a szerb erők levertek. A NATO beleavatkozása után kísérteties hasonlósággal a helyzet Macedóniába is megtörtént. Jelenleg mindenki tudja, hogy Szkopje nyugati elővárosáig albánok élnek, akik csak a pillanatokat várják, hogy belekezdjenek a Nagy-Albánia megteremtésébe. Érvényes ez Crna-Gora és Görögország egyes területeire. Az USA-nak csak a területi bázis kellett, hiszen tudja, hogy Szerbia Oroszbarát. Az iszlám veszélyes, ezt már a nyugat-európai szocio-társadalmi tanulmányok is alátámasztják. Az iszlám primitív, amely más emberekre próbálja ráerőszakolni saját nézeteit, így a nyugat-európai kultúrákban ezt gondot fog okozni pár évtizeden belül. A tanulmány szerint az iszlám országokból betelepülők nem modernizálódnak, hanem a saját (hátrányos) vallási kultúrájukkal élnek tovább a nyugat szabad világába.
BCS, nem vagyok ostoba!

Karabuki 2008.08.30. 20:37:26

Cseresznye, tényleg igazad van! Magyar vagyok, de legyünk reálisak: hol az a 600.000,-Mo-i zsidó, akiket deportáltak?

Karabuki 2008.08.30. 20:46:03

BCS:
Mindenki tudja, hogy Shalikasvili megvárta az Olimpiát, annak tudatába, hogy majd rájuk nem fog fefigyelni a világ. Tévedett. Ma láttam, hogy a dél-oszétek és abházok örömmámorban ünnepelték a függetlenségüket.
Szerintem elég már ebből a pán-szlávófóbiából!!! Mi magyarok sem vagyunk szentek, de legalább nézzük a történéseket korrekt módon!

múlt 2008.08.30. 20:47:06

Nemcsak odaát, de itthon is kevesen tudnak a II. vh. délvidéki eseményeiről. Sok mindent meg lehet tudni egy magyar könyvből, Cseres Tibor: Vérbosszú Bácskában, Magvető, 1991, 275 old. Van egy másik is Temerinről, Illés Sándor: Akikért nem szólt a harang, Tevan kiadó, 1992 (2. kiadás), 208 old. Persze csak antikvárban beszerezhetők. És megemlítem, hogy voltak arrafelé németek is. Aki látott már 1910-1944 közötti etnikai térképet az azt is tudja, nem is kevesen. Voltak.
A dec. 5-i népszavazáshoz csak egyetlen link: kuruc.info/r/2/27285/
Azért tudjatok erről is. Nem olyan régi, ez év aug 25-i.

Karabuki 2008.08.30. 20:51:37

BSC:
olvasd el a spiegel.de mai honlapját, ahol Grúziát ítélik el a katonai akció és provokáció elindítása miatt!

kalasnyikov 2008.08.31. 22:38:04

Na mivel itt mindenki nagyon okos,megszólalok én is.A bácskai vérengzés a délvidéki magyarok lefejezése jó előre ki volt tervelve ha nem lettek volna a hideg napok azt akkor is végre hajtják.Ja és toprongy:elhiszem hogy sokan neheztelnek dec.5-e után(én is nagyon szégyellem) de ha most hirtelen visszakerülnének a területeink, biztos vagyok benne hogy mindenki örömmámorban úszna odaát csakúgy mint az I. és a II.bécsi döntés vagy a délvidék visszakerülése után.
Ja és csak kiváncsiságból:bcs, akkor most kik az "ászok" szerbiában a partizánok vagy a csetnikek?

antracit 2008.09.01. 13:58:34

Kalasnyikovnak....

Nemrégen Szerbiában törvénnyel rendezték a csetnikek helyzetét.Értsd:kiegyenlítették őket a partizánokkal és megkapták az államtól azokat a juttatásokat amelyeket a partizánok is élveznek.Tehát pillanatnyilag egyenlő elbírálásban vannak.De,tudod a rendszerváltás hatása Szerbiában is elszürkítette mindkét tábor érdemeit,így már nem megy a kommunista időkben megélt sztárolás.Szerintem egyik tábor sem élvez a közvéleményben nagyobb előnyt.
süti beállítások módosítása