Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) ujvidek (20) újvidék (2) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Tadics már osztozna Koszovón

2008.10.02. 14:04 Bálint Csaba

Téved, aki azt hiszi, Szerbia valaha is lemond egykori tartományáról. Déli szomszédunk továbbra is azon fáradozik, hogy visszaszerezze a rég elvesztett hatalmat Koszovóban. Igaz, a konfliktus fegyveres „rendezése" régen nincs a lehetséges megoldások listáján. A főszerepet már a diplomácia játsza.

Szerbia elérte, hogy az október 8-i ENSZ-közgyűlés napirendjén is szerepeljen az a belgrádi kezdeményezés, hogy vizsgálják meg, nem ütközik-e a nemzetközi jogba Koszovó függetlenségének egyoldalú kikiáltása. Az utolsó szót persze a hágai Nemzetközi Bíróság mondja majd ki, bár sokan (köztük nagyhatalmak vezetői) úgy gondolják, ha Szerbia javára döntenek is, a helyzeten az nem változtat semmit. A szerbek viszont nem így gondolják. Szerbia küldöttsége 50 kétoldalú tárgyaláson van túl, az elmúlt hónapokban pedig több, mint 150 országgal vették fel a lehető legmagasabb szintű diplomáciai kapcsolatot a közelgő közgyűlés előtt, annak érdekében, hogy a lehető legtöbb szavazatot biztosítsák maguknak az ENSZ-ben.

 

Boris Tadics szerb elnök egy sajtótájékoztatón beszélt arról, hogy végső megoldásként a tartomány felosztását is elképzelhetőnek tartja , de a kormány elsősorban arra törekszik, hogy Koszovó egésze, széleskörű autonómiát kapva, visszatérjen Szerbiába. Az elnök ötletét a felosztásról, bár korábban talán jónak tartották volna, most nem fogadta örömmel senki. Politikai ellenfelei természetesen az árulás újabb bizonyítékaként értelmezték a kijelentést, de a koszovói szerbek is élesen bírálták emiatt, hiszen egy ilyen lépéssel örökre lemondanának az ősi szerb földekről, kolostorokról, a szerb nép bölcsőjének tartott vidékekről, és egyszersmind elismernék a független Koszovót, cserben hagyva azokat a szerbeket, akik az Ibar folyótól délre a szórványvidéken élnek.

Valahogy így?


Koszovó felosztásának ötletét Angela Merkel német kancellár is elveti. Álláspontját a Borisz Tadics szerb elnökkel folytatott berlini tárgyalásokon is hangsúlyozta. Igaz, Berlinben már a szerb elnök is arról beszélt, hogy félreértették, amit a tartomány felosztásáról mondott. A rendezésnek ezt a módját az USA sem választaná. „Az Egyesült Államok Koszovó és Szerbia fejlődését támogatja, az Európai Unión belül, de két különálló országként" - mondta Cameron Munter az Egyesült Államok szerbiai nagykövete. A koszovói albán vezetés álláspontja pedig az, hogy a kérdés egyáltalán nem aktuális, hiszen „Koszovó egy nemzetközileg elismert, független állam". Az EU koszovói megbízottja szerint Szerbia törekvései érthetők, de nem célravezetők. „Koszovó kérdését lezártuk, és nem nyitjuk meg újra" - mondta Peter Feith.

forrás: danas, dnevnik, politika, b92, glas javnosti, RTS


kenyéradóm a: delmagyar.hu

20 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr72692502

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Viktorgoroshin.com 2018.05.26. 07:19:32

Really, really bad fashion - ladies shoes

Trackback: cuentos populares españoles con moraleja 2018.05.05. 15:00:43

imagenes para bb pin de ninos - Risk for parental role strain

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Carnivora (törölt) 2008.10.02. 14:43:24

Miért osztanák szét nem lehetne később konfliktusok forrása az meg soha nem jó a nagypolitikának ...

Nick · http://nickandrosemary.blogspot.com/ 2008.10.02. 15:00:25

Szerintem Borisz Tadics nagyon értelmes és az ötlete jó és reális. Legalább az északi részt kéne visszacsatolni Szerbiához.

A Nép Te vagy (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2008.10.02. 15:33:21

Nick · nickandrosemary.blogspot.com/ 2008.10.02. 15:00:25

Szó sincs róla. Talán akkor LENNE valami elfogadható az ötletben, ha közben nem lenne most is albán kisebbség Szerbiában. Vajon az albán lakta Koszovón kívüli területeket is kínálják a szerbek cserébe? És ha már annyira eősen éreznek az etnikai határok országhatárrá válásának szükségességéről, kínálják nekünk észak Bácskát és a vele szomszédos bánsági magyar vidékeket? Mintha nem.

Levente 2008.10.02. 15:54:52

A cikkel minden teljesen rendben van, csak az zavar, hogy Borisz Tadics van írva, és nem Tadić.

zulu 2008.10.02. 15:57:17

"Téved, aki azt hiszi, Szerbia valaha is lemond egykori tartományáról."

Dehogynem. Jöhetnek hozzánk a szerb kollégák tanácsért, hogy hogyan is kell az ilyenfajta nemzeti traumát kezelni. Nagy tapasztalatunk van benne, részben a nekik köszönhetően.

Zmijakovics 2008.10.02. 16:07:09

Az ügy már le van zárva. Koszovó egy független állam. A szerbek a csetnikeknek köszönhetik, hogy Koszovó többé nem Szerbia része.Azok végezték az albán nemzet népirtását. A Szerb nácik.

Nick · http://nickandrosemary.blogspot.com/ 2008.10.02. 17:52:49

*A Nép Te vagy 2008.10.02. 15:33:21*

Csak az van, hogy Koszovó északi része elég nagy - sokkal nagyobb mint az albán lakta rész Szerbiában, és ott a szerbek nagy többségben vannak. Szerintem jogos lenne.
Egyébként, azt sem látom jogosnak, hogy a felvidéki, délvidéki és erdélyi magyar lakta részek is el lettek választva az anya-országtól annak idején. És pont ezért nem igazán értem, hogy a magyarok miért nem támogatnak jobban koszovó északi részének visszacsatolását.
Ne hogy azt mondjuk, hogy "akkor dögöljön meg a szomszéd tehene is."

Rafajlovic 2008.10.02. 19:46:57

Mennyivel egészségesebb nemzet lenne a magyar ha etnikailag vették volna el a területeket,egyébként ezt soha nem heveri ki egy nemzet a magyar is azóta ilyen nyomorék mióta ez történt!Egyébként az én véleményem az hogy ha népnek van valamilyen harcoljon érte igy vagy ugy,most nem kell itt álszenteskedni az ember ilyen agressziv lény nem kell a hülye liberális duma hogy ne bántsuk a másikat fogadjuk el ami van !Mindenkit bánt az igazságtalanság és senkisem ad érte puszit tiszta szivből is dobálozik vissza kenyérrel!Áljanak ki az övéikért a magyar nem áll ki az az ő baja de semmiképpen sem követendő példa!

A Nép Te vagy (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2008.10.02. 20:43:57


Nick · nickandrosemary.blogspot.com/ 2008.10.02. 17:52:49

Ez nem igaz. Nem sokal nagyobb. Talán nagyobb, de nem nagyságrendileg, csak kicsit. De ez mindegy is. Azt az akármekkorát kínálják? Ugyan! Inkább leölnék ha tudnák az összeset. Fogd föl, hogy szerb részről itt az önrendelkezésbe kapapszkodás kifogás. Ha rajtuk múlna - bevallottan - szarnának az albánok önrendelkezési jogára egész Koszovóban. Ahogyan meg is próbálták amíg a Nato meg nem unta, hogy mindenkit akihez hozzáfértek legyilkoltak mindenhol. Nem értem emberek, hogy lehetnek ilyen elfogultak. És miért. Koszovó 95%-ban albán. Ennek semmi köze a tehén kérdéshez. Az érdekes fölvetés lenne, ha a magyarok azt mondanák, hogy elméletileg támogtnak nemzetközileg egy határkiigazítást Mitrovicánál a szerbek javára, föltéve, hogy Bácskában és a Bánságban népszavazást tartanak,hogy ki hova kíván tartozni és az eredmény értelmében majd új határt húznak. Azt hiszem a szerbek nagyon hamar elhallgatnának Mitrovicáról.

Na de ezekkel? Ilyen kormány és ilyen ellenzék? Az egész mostani politikusi gárda le se szarja a hazáját. Itt derül ki, hogy le se, és hogy mennyiben:

www.kibulizottorszag.net

Karabuki 2008.10.03. 21:10:52

Magyarország trianoni szétosztását a nem hozzáértő külfödli (angol, francia, stb.) politikusok vitték véghez, akik nem érezték át a magyar nemzet gyászát, hiszen számukra a népünk csak egy ügy volt, amit meg kell oldani. Sajnos rosszul oldották meg, amely megoldás népünket mái napig kisérti. Koszovóba is ez történt, hiszen a demokratikus nyugati államok egy iszlám alapokon nyugvó állam megalakulását tervezték meg, és vitték véghez. Én ismerem az albánokat és habár a nem hozzáértők a szerbeket démonizálja, én akkor is azt mondom, hogy már '81 óta az albánok provokálták a kisebb nagyobb összetűzéseket. Nagyon sok szerb civil menekült el az albánok megfélemlítése miatt. Házaikat hátrahagyván menekültek északra. Nem csak arról kellen itt beszélni, hogy a szerbek mennyire utálják az albánokat, hanem arról, hogy ez nagyon kölcsönös, tehát az albánok is nagyon utálják a szerbeket. Nem szabad általánosítani, de az albánok társadalmi szociális alapjai nagyon primitívek, hiszen egy iszlám alapú apai hierarchián működnek a családok, a nők kevés joggal rendelkeznek, stb. Szerintem a nyugat Koszovó elismerésével álszentséget követett el, hiszen demokráciát prédikál, közben majdhogynem elmaradott úgymond törzsi és iszlám alapokon élő társadalmat ismert el. Gazdaság politikai technika az egész színjáték: az USA növeli a térségbe a befolyását, közben ezzel gyengíti az únió térségbeli helyzetét. USA tart gazdaságilag az úniótól, hiszen az már a fekete-tengerig terjed. Különben pedig véleményem szerint pár évtizeden belül a nyugati országoknak a saját területükön kell majd az iszlám negatív hatásaival szembenéznie, ami jót nem fog hozni. A jövő titka, hogy akkor és ott mi fog történni, de a befogadó multikultúra kudarca lesz, az biztos, hiszen csak egyenértékű partnerként lehet közös kompromisszumra lelni, de a nyugati demokrácia és az iszlám különbsége világbékét rengető, így ez csak gondot fog szülni a jövőbe.
Éljen Szerbia és véleményem szerint joga lenne visszakapni saját területét, Koszovót!

kalasnyikov 2008.10.03. 22:07:48

Szerintem nagyon jó ötlet Koszovó felosztása.Magyar szempontból legalábbis biztosan.Így ugyanis az albánok nem üldöznék el onnan a szerbeket akik így nem jönnének a Délvidékre ahol nem nehéz kitalálni hogy kiken élnék ki a frusztráltságukat.De nem hiszem hogy lesz ebből a felosztásosdiból valami.

Rafajlovic 2008.10.03. 22:56:44

Igazad van Karabuki gyengül a kereszténység bástyája ebből nagy baj lesz nézzük a németeket akiknek azért kell az utcára vonulniuk hogy tiltakozzanak egy mecset épitése ellen ami nagyobb lesz mint a város legnagyobb temploma hát köszi!Én azt mondom hogy lehetne választani akkor inkább szerbek és horvátok települjenek magyarba mint albánok !Nem származásom miatt inkább tapasztalat és jozan ész vezérel!

Nick · http://nickandrosemary.blogspot.com/ 2008.10.04. 00:06:54

Karabuki - nem értek egyet veled mindenben, de ebben igen:
*Magyarország trianoni szétosztását a nem hozzáértő külfödli (angol, francia, stb.) politikusok vitték véghez, akik nem érezték át a magyar nemzet gyászát, hiszen számukra a népünk csak egy ügy volt, amit meg kell oldani. Sajnos rosszul oldották meg, amely megoldás népünket mái napig kisérti. Koszovóba is ez történt*

Karabuki 2008.10.04. 22:33:31

Zdravo Rafajlovicu,

A mecsettel kapcsolatban már a szabadkai mecset vonatkozásában is kifejtettem a véleményemet. Ami viszont a koszovói albánokat illeti, már '81 óta, tehát Titó halálát követően terrorcselekményekkel rengették meg a Jugoszláv közvéleményt. A koszovói szerb lakosság ellen mondhatni "hajtóvadász" hadjáratot indítottak, ezért az akkori össz-jugoszláv rendőrség egységei védték a közrendet. Na, erről viszont, most senki nem nyilatkozik, vagy azért mert nem ismeri az egész történetet, vagy mert ez el akarja hallgatni. Én azt mondom, hogy ha valaki Koszovóról akar véleményt nyílvánítani, akkor előbb nézzen utánna mi történt 1981 és 1999 között. A nyugat kinyitotta pandora szelencéjét, hiszen egy szuverén állam, jelen esetbe, Szerbia egy részét szakították le, ami domino effektust hozhat magával, lásd. dél-oszétia és abházia.
Jómagam is a szerb vagy horvát mentalitást, kultúrát és felfogást tekintem hozzám közelivé.

mg44 2008.10.05. 20:33:52

A tojás vagy a tyúk volt előbb? Albán v. szerb türelmetlenség volt előbb?
Koszovo tényleg szerb volt a középkorban, aztán jött a török világ és a lassan fogyó szerbek helyére albánok. Hogy kik voltak lovon ekkor, tudjuk. A Balkán-háborúk után (1912-13) Szerbia megszerezte e területet megint és elkezdődtek az albánterrorizáló szerb repressziók. Ezeket az első világháború megállította. A megalakuló délszláv állam a törökökkel kötött lakosságkitelepítő egyezményt, az albánokat kényszertöröközték és kezdték kitelepíteni. Ezt a II. vh. állította le és jött az albán revans, ezután pedig a titói partizánhadjárat. A titói jugóban kezdetben szintén értelmezték a korábbi, törökökkel megkötött egyezményt, majd leállították. Ezek után egyfajta állóháború kezdődött, kiszorítósdi, ahol a népszaporulat és a primitívebb társadalmak hatalmas szolidaritása meghozta az albán nyerőpozíciót. A 80-as, 90-es évek már erősebb albán mozgalmakat hoztak és kész.
Kiket sajnáljunk most akkor? Hogy a szerbek totálmegszívták, az biztos. Úgy lám, örökre.

Karabuki 2008.10.05. 21:06:48

Azt, hogy mennyire örökre, nem tom, de megszívták, az biztos. Erre a szitura lehet mondani, hogy az igazság odaát van. De jómagam, akkor sem kérek albán szomszédot :))).

mg44 2008.10.06. 21:19:57

De burekot csak kérsz. (tényleg: hogy mondják ezt magyarul?)
Még a SFRJ idejében voltam Koszovón a hadseregben, azok a burekok definícióba valók voltak... Piros, ropogós kéreggel, mindegyik tésztaréteg között meleg, folyós, ízletes túróval... Emberek, fantázia és művészet!!!

Rafajlovic 2008.10.06. 23:00:03

Zdravo Karabuki meg mindenki A Szerbek nagyon megszivták ugy érzik a világ ellenük van!Bosszú álló nép nem felejt sose lesz béke ne igy legyen de nézzük egy kicsit relativan a dolgokat és az elmult csak pár száz évet!

kalasnyikov 2008.10.07. 15:01:36

Olvastam valahol(sajnos nem tudom hol) egy cikket
arról,hogyan is indult ez a háborúsdi Koszovóban.
Mikor a szerbek valamikor elfoglalták a szandzsákot
-minő véletlen-etnikai tisztogatásba kezdtek az ottani muszlim(többségében albán)lakosság ellen.
Ők (az akkor még török kézen lévő)Koszovóba menekültek és azzal álltak bosszút hogy legyilkoltak és elüldöztek több ezer szerbet.
Azért azt láthatjuk hogy csakúgy mint a magyar-szerb és horvát-szerb konfliktus esetében,
itt is a szerbek kezdték a baszogatást.

Karabuki 2008.10.07. 16:20:34

Magyarul a burekot hívhatnánk úgy, hogy pl. a nagy finom túrós rétes. Különben az azért burek, mert sem az albánok, sem a szerbek nem tudják kimondani az ö betűt, mert a burek eredetileg a török börek-ből származik.

Én azt mondom, hogy ha messzemenően mélyre megyünk az albán-szerb, vagy akár más nemzet konfliktusába, akkor sajnos minden esetbe a vége az lenne, mint a régi magyar közmondás is mondja, hogy "az egyik kutya, másik eb". Mindenesetre én akkor is szerb párti vagyok, hiszen ott születtem, ott nevelkedtem, oktattak, stb. Engem speciel Óbecsén soha nem ért atrocitás, mert magyar vagyok. A szerb mentalitás, kultúra, stb., közelebb áll hozzám, mint az albán. Ismerek albánokat is és nem akarom őket minősíteni, de ha azt tenném, akkor sok inkább negatív gondolatom lenne róluk. Koszovó maga nem életképes és az a nyugat átgondolatlan politikája teremtette meg azt az országot. A nyugat jelenleg a saját gazdasági válságával foglalkozik, Koszovó magára van hagyva. Gazdaságilag meg fog bukni (vagy már meg is bukott)Koszovó, ezért előreláthatóan az iszlám fanaticizmus fog gyökereket ereszteni. Munkanélküliség, kilátástalanság vár (vagy már van) rájuk.
süti beállítások módosítása