Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) újvidék (2) ujvidek (20) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Ratko Mladics, ahogy még nem láttad soha

2009.06.11. 11:01 Bálint Csaba

Videó került elő Ratko Mladicsról. Kicsit olyan érzés látni, mint, amikor Hitlert mutatták először színesben. Apám izgalmában véletlenül a mosogatószert itta meg egy pohárból, mikor épp csak kiszaladt a konyhába kortyolni egy kis vizet. Nem mintha náci lett volna apám, soha nem volt az, nem attól jött lázba, hogy a führer van a tévébe'. Csak addig nem látott még korabeli felvételt színesben.

Alighanem hasonlót izgalmat éreztem én is, amikor belenézhettem a rég nem látott Ratko családi videóiba. Komolyan, dobbant egy jó nagyot a szívem. Ha lett volna egy kupica mosogatószer a közelben, azt hiszem, azt is megiszom.

Videó Ratkóról. Önmagában ez nem lenne akkora hír, Ratkot videózták mindenfele a fronton de, de ezeken a felvételeken elvileg vannak snittek, amelyek 10 éven belül készültek a tábornokról. A videókból, amellett, hogy szeretett vezérünk jól van, az is lejön, hogy Ratko, a mészáros egyáltalán nem bújkált Szerbiában, sőt igen jól érezte magát a megörökített bulikon.

A tábornokot többek között lánya temetésén, illetve unokája születésének alkalmából rendezett ünnepségen, valamint fia esküvőjén láthatjuk. A videókat nyilvánosságra hozó bosnyák tévé szerint a legfrissebb képeket alig egy éve forgatták az egykori hadúrról, aki a képeken úgy viselkedik mintha jól megémerdemelt nyugdíjas éveit töltené. Arcán legalábbis a nagy bulizások közben nem látszik, hogy különösebben megviselték volna a történtek. Lányának temetését persze kivéve. Igaz, akkor sem saját áldozataiért sír. Persze lehet, hogy elintézte egy füst alatt, ha már váratlanul ölébe hullott egy lehetőség, miért ne bőgje ki magát mindenért? Na, félre, ami nem vicces: kíváncsian várom, mit reagál erre a szerb vezetés, amely "tűvé teszi érte egész Szerbiát".


Ezen meg itt ni hógolyózik az asszonnyal egyet vidáman a véres Ratkó a:

https://www.youtube.com/results?search_type=videos&search_query=ratko+mladic&search_sort=video_date_uploaded

73 komment

Címkék: videó horvátország bosznia mladic

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr911178390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hozzá Szóló 2009.06.11. 12:44:47

De laza :D
Minálunk az öreg néni egy füves cigiért följelent, vagy ha hangosabb a zene...
Odaát legyilkolhatsz emberezreket, akkor se dob föl senki. És még a zsaruk, ügyészek is veled vannak, ha kellő ideológiával van megtámogatva a "nemzetmentés"... akár az EU vagy az egész világ ellenében :(

nemuccaszoc 2009.06.11. 12:49:38

Közben meg emberek haltak meg míg ez dajdajozott.

Vámpír\\\'08 2009.06.11. 12:55:22

Ahol gyalulnak, ott hullik a forgács.
Mladics (ahogy pl. a másik oldalon Gotovina) a hazájáért harcolt. Ilyen erővel akkor Bem apó is háborús bűnös.

Big-B 2009.06.11. 13:01:42

Vámpír: Nem tudom, hogy akkor te most elítéled Mladicsot, vagy élteted?

Big-B 2009.06.11. 13:03:10

Mindamellett, Srebrenica is Mladic-nak köszönhető, az ENSZ azóta sem heverte ki azt a blamát.

Vámpír\\\'08 2009.06.11. 13:05:03

Big-B: Nem ítélem el. Ő katona volt, irányított egy hadsereget egy háborúban. A háborút a politikusok csinálják, aztán a katonák halnak meg benne.

2009.06.11. 13:06:47

@Vámpír\\\'08:

Ha Bem apó is megszegte az akkori hadviselési szabályokat, akkor ő is háborús bűnös volt. Lehet, hogy volt ilyen, nem tudom. Azért kicsit erős Mladicshoz hasonlítani.

pete_r 2009.06.11. 13:07:37

Vámpír:
Egy "apró" különbség: Bem apó nem mészároltatott le civileket. Nem azzal van a baj, hogy a hazájáért harcolt. Azt még tisztelném is. A háborús bűnökért nem.

Az igazi Trebics 2009.06.11. 13:09:22

Nem is a katonai tevékenységéért körözik, hanem civilek kiírtásáért.

Vámpír\\\'08 2009.06.11. 13:12:28

Pete:
legalábbis mi így tudjuk...
Emlékezz, hogy tanultuk gyerekkorunkban: a hős szovjet katonák, miután agyonverték a fasisztákat, cukorkát, csokit, színes ceruzát (ez volt a kedvenc történetem) :) osztogattak. Aztán azóta egyéb is kiderült róluk. Az tény, hogy ritka ronda háború volt ez a jugoszláviai, mindhárom (szerb, horvát, bosnyák) oldal kitett magáért, persze mások is. Civilek lemészárlása? Én '95-ben a saját szememmel láttam hídról lezuhant személyvonatot, ami az amerikai bombázásnak volt az eredménye. Gyaníthatóan civil áldozatokkal, persze.

Összességében az a véleményem, hogy a katonánál jobban - mivel elsősorban az ő bőrére megy a játék - senki sem szereti jobban a békét. Ha viszont háború van, akkor teszi a dolgát, és harc közben nehéz mindig a legjobb döntést hozni. Tudod, "majd Isten kiválogatja..."

Peter Blau 2009.06.11. 13:14:00

Vámpír nem olyan rég születhetett...
Nincs még tisztában...

Vámpír\\\'08 2009.06.11. 13:14:05

@Az igazi Trebics: Akkor pl. vigyék a budapesti Churchill-szobrot, meg a Roosevelt teret a p...ba innen Budapestről, mert az én apai nagyanyámat az angol-amerikai terrorbombázások ölték meg. Negyvenvalahány éves volt, és háztartásbeli...

Vámpír\\\'08 2009.06.11. 13:14:36

@Peter Blau: egész pontosan 1971-ben, és végigkísértem a délszláv háborút figyelmesen.

Peter Blau 2009.06.11. 13:15:37

"Ha viszont háború van, akkor teszi a dolgát, és harc közben nehéz mindig a legjobb döntést hozni. "

Ezt úgy érted te agygép, hogy több száz civilt összeterelni, és módszeresen kivégezni őket az egy harc közben hozott nem a legjobb döntés?
Túl sokat szívtál barátom? Vagy szerb vagy esetleg?

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2009.06.11. 13:16:08

értem én, hogy ez egy BRÉKINGNYÚJ, de... kis helyesírást vihetnénk a dologba? " A legfrisebb képek, úgy saccoljkák, alig egy éve készülhettek róla...". ennyire nem kell igyekezni a publikálással. egyzsef csak van idő előtte átolvasni, nem? :)

Peter Blau 2009.06.11. 13:17:04

"egész pontosan 1971-ben, és végigkísértem a délszláv háborút figyelmesen. "

Aha. Akkor pontosan mit nem értesz azon a kifejezésen, hogy "emberek módszeres lemészárlása"?

Christian Troy 2009.06.11. 13:20:03

Nem akarok zsidózni meg palesztinozni távol álljon tőlem, de izraeli katonák is számtalan kórházat vagy éppenséggel iskolát lőttek rengeteg civil és gyerek halottal. Tudtommal volt Amnesty international felháborodás is. ENSZ is foglalkozott vele. De az ügyből nem lett semmi. Fehér foszfor balhé amit az izraeliek tagadtak aztán mégis kiderült hogy az stb. Nem lett következmény. Aztán mi a védekézi álláspont? Az hogy tévedésből történt. Van ennek az egész üldöztetésnek egy diszkrét kettős mérce bája sajnos.

Peter Blau 2009.06.11. 13:23:49

Ja, már értem. Tévedésből történt. Végülis lehet. Sokat tévedhet az ember. Akkor lehet, hogy a holokauszt is tévedésből történt? Szegény németeket egy tévedésért büntették meg? Hát ha ez a Mladics is csak tévedett, meg az izraeli katonák is, meg az amerikai katonák is mennyit tévednek. A német miért lenne tévedhetetlen?

Vámpír\\\'08 2009.06.11. 13:24:19

@Peter Blau: monndjuk, van bennem egy kis szerb is. Egyebek mellett. :)

Jó, akkor hagy hozzak másik példát: Drezda, Hirosima, Nagaszaki bombázása? Az katonai akció volt, vagy tömeggyilkosság?

Kis ember 2009.06.11. 13:24:37

@Vámpír\\\'08:
Jóvan ecsém.
Meg nürnbergi 22 is olyan mint Bem apó, mi?

Ne edukálj itt a nyolc általánosoddal b.meg.

Vámpír\\\'08 2009.06.11. 13:26:30

@Christian Troy: Na, izraeli példát aztán nem akartam hozni, túl könnyű lett volna. De ha "véletlenekről" van szó, akkor pl. emlékezhetünk Belgrád bombázásánál az amerikaiak tiszta véletlenül eltalálták a kínai követséget is.

Botfülű Suzan Boyle hasonmás · http://zoltanatya.blog.hu 2009.06.11. 13:27:23

@Vámpír\\\'08:
A hadviselésnek vannak szabályai. Ezek nemzetközi egyezményeken és nemzetközi szokásjogon alapulnak.

Mladićot is megilleti az ártatlanság vélelme, csak akkor előbb Hágába kellene utaznia, hogy tisztáza magát. Nem szeretnék prejudikálni, de a rendelkezésekre álló adatok, iratok, tanúvallomások, video felvételek stb. alapján bajosan tudná tisztázni magát, különösen a srebrenicai többezer áldozat tömeges kivégzése ügyében, ami minden csak nem a háború szabálaival összeegyeztethető harci cslekmény.

Nem kizárt, hogy Bem Apó elsősorban egy elvtelen kalandor zsoldos volt. Egyre több ilyen jellegű érvet hallani. Vitatkozzanak róla a történészek és egy szavam nem lesz ellene, hogy ha az érveik meggyőzőek, felülviszgáljuk a szerepét a történelemben, hiszen Bem régesrég halott, időgép pedig legjobb tudásom szerint még nem áll rendelkezésünkre.

Mladić viszont minden bizonnyal él, ezért kellene bíróság előtt felelnie a tetteiért.

Abban egyetértek, hogy nem csak neki és Gotovinának stb., hanem akár magasrangú USA főtiszteknek is és nem csak Lindie England szinvonalú white trash-nak is bíróság elé kellene állnia, ha felmerül a gyanú, hogy háborús bűnt követett el.

Az, hogy Mladić vegytisztán katona volt, szerintem szintén vitatható. Nem kizárt, hogy legalább oylan súlyú politikai tényezőnek számított fénykorában a boszniai Szerb Köztársaságban,, mint dr. Dabić (Lánykori nevén (Karadzić)

Christian Troy 2009.06.11. 13:30:21

Én sosem fogom védeni egyik embert sem aki civileket. Egyszerüen vannak országok USA, Izrael stb akiknek szabad civileket ölni, mert őket nem lehet számon kérni. Vannak országok akikkel viszont példát kell statuálni hogy egy látszólagos igazsági rendszert fennt lehessen tartani. Értsd Emberi jogi törvények. Én azt mondom ha vki tévedésre hivatkozik 2009-ben GPS és a lézeres célmegjelölés korában és fehér foszfort használ az cinikus!
Ez a Mladics semmivel sem jobb. Civilgyilkos. Csak ő rossz oldalon állt. Ennyi sajnos:(

Vámpír\\\'08 2009.06.11. 13:31:43

@Kis ember: b+ te az édesanyádat, hogy finom legyek. A hat osztályoddal sértegessél valakit egy normális hangvételű vita érveként, pöcs.

Peter Blau 2009.06.11. 13:32:14

"Jó, akkor hagy hozzak másik példát: Drezda, Hirosima, Nagaszaki bombázása? Az katonai akció volt, vagy tömeggyilkosság? "

Tömeggyilkosság.
Szerintem te magadban még csodálod is az általad szépséges katonai akciónak tartott geciséget. Örülj a sorsodnak, hogy nem vagy katona, gyorsan halott lennél ilyen hozzáállással. Az ilyen ipséket még az SS-ben sem tűrték sokáig.

Dragan Rafajlovic 2009.06.11. 13:33:09

En horvat csaladbol valo vagyok es hihetetlen undort erzek Hagaval szemben europa vegignezte a verengzest 5 even keresztul most meg jatszak a nagy igazsagosztot hat jeben ti Clintonnak is ott a helye a vadlottak padjan meg Izraelnek .Undoritto szarhaziak gyulekezete Haga.

Vámpír\\\'08 2009.06.11. 13:34:12

@Botfülű Suzan Boyle hasonmás: Hágába... Hát nem t'om. Pl. nekem gyanús volt, hogy Milosevic, miután éveken át nem találtak ellene eleget hogy elítélhessék - folyamatosan ízekre szedte a tanúkat -, végül lepragyógyszerrel lett öngyilkos... Elég sok kérdésem lett volna akkoriban ezzel kapcsolatban, de más sem tette fel.

Szerintem ebben a háborúban bűnösök először is azok, akik a Jugoszlávia nevű hülye katyvaszt összekalapálták, aztán pedig Milosevics, Karadzsics, és persze Izetbegovic, és Tudjman is.

Peter Blau 2009.06.11. 13:34:34

Dragan Rafajlovic: Végre egy igaz ember.

Big-B 2009.06.11. 13:34:35

Mladic volt a boszniai szerb köztársaság hadseregének főparancsnoka, azaz a második legmagasabb közméltóság, mivel ezt a megbízatást nem az elnök kapta.

Vámpír\\\'08 2009.06.11. 13:35:28

@Botfülű Suzan Boyle hasonmás: Ja, ha meg még Karadzsicsról van szó: már az is megérne egy tanulmányt, hogy milyen ország, milyen mentalitás, milyen nevelés az, ahol egy orvos-természetgyógyász-költő szakmákban tisztességgel megőszült emberből egy szép napon véreskezű diktátor válik.

hablabla 2009.06.11. 13:36:21

Ha minden háborús bűn következmények nélkül maradna az bárkit bármire bármikor feljogosíthat. Jogos igény ezeket számon kérni, legyen az Szerb, Izraeli vagy NATO katona.
Ratko Mladicsról köztudott volt hogy nem bújkál, egyszerűen nem adta föl a környezete.
Ezért kérték többször a szerb kormányt hogy adja már ki végre, de Ők ma se túl együttműködőek általában semmiben :)
Arra egyetlen katona se lehet büszke amikor civileket 'élvezetből' végez ki, nincs rá racionális magyarázat.
Sőt ezek lesznek a történelem nagy vesztesei. A tetteik miatt olyanok is ellenük fordulnak akiket különben nem érint a kialakult konfliktus.

Vámpír\\\'08 2009.06.11. 13:37:09

@Peter Blau: én csak egy egyszerű őrszázados voltam Sárbogárdon, elit csapatokig sosem vittem. Ott azért megtűrtek egy évig. :)

Egyébként meg ki írt olyat, hogy én csodálom a Srebrenicai mészárlást? Én biztos nem.

Vámpír\\\'08 2009.06.11. 13:38:13

@Christian Troy: úgy nagyjából tényleg ez lehet a helyzet.

-ling 2009.06.11. 13:38:45

@Vámpír\\\'08:
a hangsúly nem a hazáért folytatott harcon, hanem annak mikéntjén, az eszközökön és az áldozatokon van.

Vámpír\\\'08 2009.06.11. 13:39:44

@Dragan Rafajlovic: Hát igen, mert akkor ugye beszélni kellene arról is, hogy a Srebrenicának nyújtott védelmet néhány tucat holland katonagyerek jelentette, akik éles bevetést még sosem láttak, és felettébb hálásak voltak hogy a szerbek elengedték őket...

Big-B 2009.06.11. 13:40:36

@Dragan Rafajlovic: A kérdés megítélése nem ilyen egyértelmű a részemről. A nemzetközi közvélemény 91-től abban a hiszemben élt, hogy a balkáni háború oka a jugoszláv nemzeti integritást fegyveres erővel megtörő szlovén, horvát, bosnyák stb. harca.
Pedig ez csak Szlovénia esetében volt igaz, a többi már színtiszta polgárháború volt a szerbek és a kiszakadni próbáló nemzetek között.
Szlovéniában is csak azért tartott 10 napig a harc, mert
1. messze voltak Belgrádtól
2. a területvédelmi erők és a belügyi csapatok többsége szlovén nemzetiségű
3. a szerb hadsereg fegyverbegyűjtő akcióik (bár késve) de megakadályozták

travis 2009.06.11. 13:41:37

@Vámpír\\\'08: Tömeggyilkos szarjankó. Remélem hamarosan szart fog gereblyézni a pokolban.

Vámpír\\\'08 2009.06.11. 13:41:47

@Big-B: az mondjuk érdekes, akkor az azt jelenti, hogy nem volt civil kontroll alatt a hadsereg?

Big-B 2009.06.11. 13:42:04

korrigálok: a szlovéniában állomásoztatott területvédelmi erők és belügyi csapatokra gondoltam az 1. pontban.
A hadsereg teljesen más dolog, már 91-ben is többségében szerb vezetésű volt. Kivétel a fővárost elfoglalni próbáló katonai egység, melynek épp szlovén parancsnoka volt.

Big-B 2009.06.11. 13:43:20

@Vámpír\\\'08: De nem ám. Nem véletlen, hogy később menesztette is Karadzic Mladicot

Aradebil 2009.06.11. 13:43:25

@Vámpír\\\'08: Bem hány népirtást követett el?

Vámpír\\\'08 2009.06.11. 13:48:56

@-ling: ezért hoztam fel példaként a Nagy Honvédő Háborút, ami valóban az volt, de sok disznóságot követtek el ott is.

Dragan Rafajlovic 2009.06.11. 13:48:59

Nekem akkor is kifordul a belem Hagatol hogy van pofajuk megitelni a tavolbol hogy ki bunos es ki nem mikor azzal hogy kivonultok a hollandok Srebrenicabol alairtak a bosnyakok halalos iteletet es tudataban voltak vele.Es ezek onnan Hagabol vegig neztek 5 even keresztul a verengzest.Most meg eljatszak az istent meg az igazsagosztot annak arnyekaban hogy szerepuk volt a Srebrenicai verengzesben UNDORITTO.

Vámpír\\\'08 2009.06.11. 13:51:10

@Aradebil: ezek nagy szavak. Egy kisvárosban pár ezer ember halt meg, ha az népirtás, akkor olyat már minden nemzet követett el. Pl. a magyarok Újvidéken, sajnos...

Én Bemet csak mint katonai parancsnokot hoztam fel példának, de mint minden háborúban, biztos voltak ott is kevésbé szívderítő momentumok.

nod20 2009.06.11. 13:52:28

Semmi értelme nem lett volna Bem apónak ölni a civil lakosságot, míg Mladic célirányosan írtotta azokat aki útban volt, mert geopolitikailag veszélyesek voltak.

Kettős mérce mindig volt és mindig lesz, ez nem menti fel Mladicot. Sőt, még az se biztos, hogy minden háborús bűnösre rá lehet bizonyítani, hogy valóban megtették.
Kínának meg volt a joga, hogy reklamáljon és az USAval kiboszolja.Egy kínai követség találata azért nem népírtás. Ha tényleg le akarták volna bombázni akkor egy kráter lenne a követség helyén.

Ha meg annyira ártatlan, miért nem adja fel magát és bozonyítja be, hogy ártatlan?

Vámpír\\\'08 2009.06.11. 13:52:33

@Big-B: hát ez a legnagyobb marhasága a dolognak, hogy jugoszláv nemzeti integritást egyedül a szerbekben lehetett felfedezni.

Dragan Rafajlovic 2009.06.11. 13:53:07

Ez persze nem menti fel Mladic ot tettei alol.Gotovina szamomra egy hos.Menekultek meg minden haboruban vannak mondjon valaki egyet ahol nem voltak.Gotovina az Oluja ban felszabatitja Kraijnat es meg meghurcoljak erte ezt egyedul mi horvatok tudjuk milyen erzes.

Vámpír\\\'08 2009.06.11. 13:53:29

@nod20: az erdélyi románok emlékezetében él egy-két érdekes történet azokról az időkről, persze hát régen volt, meg nem is autentikus a hírforrás.

nod20 2009.06.11. 13:55:34

@Dragan Rafajlovic: van pofájuk. Mert nem "Hágából" teszik, mivel a hágai bíroság egy nemzetközi bíróság. A bírok az ügyvédek, bármilyen nációból lehet. Most hol van teljesen mindegy. Szerencsétlen a balkáni háború szempontjából, ez tény. Jobb lenne ha Japánba lenne a bíroság?

Vámpír\\\'08 2009.06.11. 13:55:48

@nod20: tényleg le akarták bombázni. Pontosan már nem emlékszem a sztorira, valami olyasmi volt, hogy az amiknak régebbi térképük volt, és az az épület előtte más célt szolgált, talán tévé volt, de már nem vagyok biztos benne, de tényleg azt az épületet akarták eltalálni.

Amúgy meg akkor definiálhatnánk, hogy hány embertől népirtás a népirtás?

Empty 2009.06.11. 13:56:12

Bem lengyelként békét akart kötni a román felkelôkkel, praktikus okokból. Aztán egy magyar szabadcsapat elszúrta a lehetôséget, de ez nem Bem hibája.

Vámpír\\\'08 2009.06.11. 13:57:12

@Dragan Rafajlovic: Na, hát ezért szar az egész. Neked persze hogy hős Gotovina, de már a krajinai szerbek nem biztos hogy annyira rajonganak érte. :)
Viszont Mladic meg sok szerb számára hős, ezért is nehéz kiadni őt, nagy belpolitikai feszültséget keltene - esetleg egy újabb lepuffantott miniszterelnökkel.

nod20 2009.06.11. 13:57:14

@Vámpír\\\'08: ha van bármilyen feljegyzás, hogy az erdélyi románok a habsurg oldalára álltak, még lehetne róla beszélne. Addig, mint népírtás, nem hiszem, sok értelme lett volna. Persze nem kizárható, ezzel egyetértek.

Vámpír\\\'08 2009.06.11. 13:57:16

@Dragan Rafajlovic: Na, hát ezért szar az egész. Neked persze hogy hős Gotovina, de már a krajinai szerbek nem biztos hogy annyira rajonganak érte. :)
Viszont Mladic meg sok szerb számára hős, ezért is nehéz kiadni őt, nagy belpolitikai feszültséget keltene - esetleg egy újabb lepuffantott miniszterelnökkel.

blacklord 2009.06.11. 14:02:33

Van hát, egyértelműen. Ugyanakkor azért azt se felejtsük el, hogy atrocitás-szinten azért kevesen tettek olyat, hogy több tucat, néhol több száz embert módszeresen összetereltek és legyilkoltak. Az amerikaiak azért nem egészen ezt akarták elérni (II. VH-t szerintem már ne emlegessük, az már k régen volt).

Mr Y · http://blog.hu 2009.06.11. 14:56:46

@Dragan Rafajlovic: "Nekem akkor is kifordul a belem Hagatol hogy van pofajuk megitelni a tavolbol hogy ki bunos es ki nem mikor azzal hogy kivonultok a hollandok Srebrenicabol alairtak a bosnyakok halalos iteletet es tudataban voltak vele."

ebben nagyon egyetértek veled... utána meg megy a széttárt kéz effektus hogy jajj hát ezt nem is tudtuk... aha

Gallion 2009.06.11. 19:09:17

@Dragan Rafajlovic: Kevered a szezont a fazonnal. A hágai egy nemzetközi biróság és hogy mennyire nem tudnak befolyással lenni az eseményekre azt az is mutatja milyen nehezen érik el, hogy kiadják Mladicsot. Aki mellesleg tömeggyilkos. Remélem ettől is kifordul a beled és nem csak attól hogy egyesek rács mögé akarják dugni.

Dragan Rafajlovic 2009.06.11. 20:31:00

Ettol a velemenyem nem valtozik Haga akkor is egy bohozat nem Mladic ot vedem Horvat szarmazasombol adodoan eleg bizar lenne.Kettosmerce .Viszgajjak ki hogy hagyhattak a Holland bekefentartok hogy ez megtortenjen elvegre epp ezert voltak ott hogy ehez hasonlokat megakadalyozzak ha mart ugy is helyben vannak Haga Den Haag- ban

SFRJ4ever 2009.06.11. 21:08:07

Én most nem csatlakoznék ehhez a magasröptű, igen nagy tudású barátaim által folytatott (akik a reggeli Metro újságon kívül utánaolvashatnának a dolgoknak) által folytatott mélyen entellektuel eszmecsere-futtatáshoz.
Inkább csak abbéli örömömnek adok hangot, hogy olybá tűnik, megint téma Mladity öcsénk a Balkánon: lehet, hogy végre kiszabadul 7,5 millió ember a fogságából?

oscar dirlewanger 2009.06.11. 22:59:48

he-he, szegény eduárdo rózsa florest meg a horvát haverja dobta fel az indiánusoknál, akit szarrá lőtték))))))))ezért kár volt edunak harcolni értük...heil mlatko!!!!!!!

oscar dirlewanger 2009.06.11. 23:01:31

korrekció:akik szarrá lőték

miquelon 2009.06.11. 23:47:47

wazzeeeee. az ember azt hinné, hogy ratko halhatatlan, pedig ugyanúgy sír, nevet és örül.
Az itt kialakult vita teljesen lényegtelen: ratko, radovan és a többiek slobo alárendeltjei voltak, de még így sem kellett sok rábeszélés nekik, hogy írtsanak: a csetnik k××× anyukban megkapták már az ideológiai felkészítést. ezek után a problémák okozóit persze a másikban keresték (főleg a szerbek). a palackba zárt szellemet Tito elnyomta, de nem tudta megszelídíteni. Úgy néz ki, hogy ami neki nem sikerült az összejön az eu-nak/ban (és persze Harkányban :)

oscar dirlewanger 2009.06.12. 00:00:51

a horvátok összejátszotak a kannibál mudzsahedinnekel is......hol a a nagy katolicizmusotok ilyenkor, rafaljovic??))))))))

lanyi 2009.06.12. 00:24:27

Érdekes hozzászólások...

Azért ne feledkezzünk meg az áldozatokról!

A vita meg vicces...

Akkor most beszéljünk Jelasics horvát bánról...

Empty 2009.06.12. 00:31:24

@lanyi:

Knezić Károly.

Nem a negatív szereplôket kell mindig kiemelni. :-)

oscar dirlewanger 2009.06.12. 01:26:52

jelasics fuck!!!! damjanich jános cool))))))))))( ő szerb volt) nem tudom, nekem személyes beszélgetéseim alapján feltünt, mintha a horvátok azt hinnék, hogy minden magyar meg őrülve értük......pedig kurvára nem.........

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.06.13. 22:05:25

Damjnichról egészpontosan azt tudjuk, hogy "görög nem egyesült" vallású volt (persze ez azt jelenti, hogy szerb, csak arra akartam rámutatni, hogy ez az egész szerb-horvát-bosnyák különbség mennyire durván a valláson alapszik.)

Dragan Rafajlovic 2009.06.13. 22:59:35

Hat igen ha valaki azt mondja Horvatorszagban o ortodox akkor magatol ertetodo hogy biztos szerb es ha horvatnak vallja magat hallott mar valaki ilyet?Mondjuk a bosnyakok elegge eltorokosodtek mar mint nev ugyileg is de valojaban del szlavok .

oscar dirlewanger 2009.06.14. 13:22:25

az elég szomorú, hogy ha manapság magyarországon valakinek egy übernagy kereszt lóg a nyakában, az ugy 90%-ban valami bunkó, fél-vagy teljes analfabéta kancigány az illető.nem valami jó reklám a kereszténységnek.

Peetee 2010.06.27. 13:40:11

@Vámpír\\\'08:

Bem Apófegyverrel harcolt fegyver ellen. Felálltak egymással szemben, és megvívták a csatát.
Ez az ember különválasztotta a nőket és a férfiakat, majd a férfiakat láncra verve felmeneteltette a hegyekbe, ahol kivégzőosztagok elé háttal állítva őket a már markológépekkel kiásott tömegsírokba lővette őket. Ezután pár évvel a tömegsírokat feltáratta, markolókkal teherautókra rakta a félig lebomlott holttesteket és szándékosan keverve a földi maradványokat újonnan ásott tömegsírokba hordatta....hetekig jártak a teherautók!!!

Ettől elég messze van Bem apó 1:1ben megvívott csatája...

truebeliever 2010.08.20. 11:59:32

szerintem az a durva h ennyi év után még ilyeneket írnak emberek teljes meggyőződéssel. most már látom, hogy nem véletlen, hogy mért volt ott háború, és sajnos valószínűleg még lesz is, ha az EUs erők kivonulnak. azoknak a népeknek a vérében vana gyűlölet egymás ellen.

Peetee 2011.05.26. 14:23:19

Most megcsípték...állítólag!
süti beállítások módosítása