Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) újvidék (2) ujvidek (20) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Nagyinterjú Sejo Seksonnal, a Zabranjeno Pušenje frontemberével

2011.03.20. 12:00 Styxx

Sejo Sekson (49), polgári nevén Davor Sučić: a háború előtti Szarajevó egészen egyedi – Új Primitivizmus névre keresztelt – punkrock mozgalmának fenegyereke, a korszak egyik legjelentősebb együttesének, a Zabranjeno Pušenjének alapító-frontembere. Emellett a Top lista nadrealista című humoros tévéműsor társulatának tagjaként is alkotott. Az együttes szomorú érdekessége, hogy a jugoszláv polgárháború egyik legvéresebb fejezeteként jegyzett szarajevói ostrom során kettészakadt. Pontosabban Sejóék értelmezésében kivált belőle a szerb származású, Belgrádba emigrált másik frontember, Dr. Nele Karajlić (szül: Nenad Janković), aki társaival szintén Zabranjeno Pušenje név alatt adta ki első „szakadár” lemezét a szerb fővárosban, jelenleg pedig a filmrendező Emir Kusturicával megerősítve (immár állandó belgrádi székhellyel) The No Smoking Orchestra (TNSO) néven zenélnek. A Sejo Sekson-féle, szerinte jogfolytonos Zabranjeno Pušenje (ZP) székhelye évek óta Zágrábban van, de a zenekar kötődése Szarajevóhoz továbbra is intenzív.


Sejo blogunknak a 2011. március 5-i pécsi koncertjük előtt (és után) nyilatkozott.


Srbija.blog.hu: Hogyan született meg az „Új Primitivista” mozgalom elnevezése? Konkrétan ki találta ki ezt a zseniális kifejezést?


Sejo Sekson: Akkoriban a mozgalmak időszakát éltük. New Waves, New Romantics… így nekünk is támadt egy ötletünk, egyben a korabeli szocialista társadalom aktuális trendjeire is reflektáltunk. Éltek a környezetünkben valódi, faék egyszerűen primitív emberek is. Iskolázatlan, nehéz fizikai munkások, akik népzenét hallgattak [„népzene” alatt ebben a szövegkörnyezetben valójában a délszláv körökben rendkívül népszerű mulatós zene értendő, a turbofolk elődje]. Másrészt voltak olyan arcok, akiket magunk között csak mainstream-primitíveknek hívtunk. Akik az első, részünkről akut primitíveknek nevezett csoportba tartozókhoz hasonlóan szintén nem voltak tudatában a saját primitívségüknek. Ők viszonylag jó anyagi körülmények között éltek, emellett mondhatni igényes kultúrtermékeket fogyasztottak, csak éppen azok tartalmát nem értették meg. És voltunk mi, a harmadik csoport, a New Primitives. Mivel azonos környezetből származtunk, így mi is primitívek voltunk, azonban az akut és a mainstream primitívektől eltérően mi tudatában voltunk a saját primitívségünknek. Maga az elnevezés Elvis J. Kurtovićól származik [eredeti nevén Mirko Srdić, aki 1983-ban alapította az „Elvis J. Kurtović & His Meteors” nevű együttest]. Viszont én voltam az első, aki primitíven öltözködött. A sálamat dróttal merevítettem, így szélcsendben is úgy néztem ki, mint akinek lobog a sálja. Attraktív lehettem.


Srbija.blog.hu: Mint tizenéves kamaszt, engem a nyolcvanas évek közepén lenyűgözött az ironikus, provokatív hozzáállásotok az utolsó fázisában tengődő jugoszláv szocialista rendszerhez. (Habár akkor még ki a fene sejtette, hogy olyan közeli a game over?) Lenyűgöztek továbba az olyan számok, mint a Dan Republike [„Köztársaság napja”], a Guzonjin sin [„Hájseggű komcsi fia”], stb. Ezen kívül másik frontembereteknek, Nelének egy csöppet sem rockeres megjelenése a koncerteken és a videoklipekben. Az ocsmány nyakkendőiben és az elszabott öltönyeiben úgy festett, mint egy pártkongresszusról szalasztott komcsi. Akkoriban nem igazán gondolkodtam azon, hogy ti a dalaitokat szarajevói szlengben írtátok. Mai fejjel viszont úgy gondolom, hogy a szokatlan, egyáltalán nem irodalmi nyelvezettel (mint például a tömérdek turcizmussal és az egyéb couleur locale elemekkel) legalább annyira hozzájárultatok a kezdeti sikerekhez és a kibontakozásotokhoz, mint a politikai provokációitokkal. Úgy vélem, hogy a tömény káromkodásokkal fűszerezett, fésületlen szarajevói köznyelv használatával is annyira eredetiek voltatok, mint a progresszív, provokatív, politikai töltetű tartalommal. Szerinted helyes ez a megérzésem, és e téren is úttörők voltatok, vagy ha őszinte vagy, a Zabranjeno Pušenje és a többi újprimitivista előadó előtt Szarajevóban mások is ezen a közvetlen, csöppet sem formális nyelvezeten adták elő a műveiket?


Sejo Sekson: Őszintén, részünkről nem volt ebben semmiféle tudatos tervezés. Inkább azt kell, hogy mondjam: jókor, jó helyen kezdtük a könnyűzenei, és egyben a humorista karrierünket. Akkoriban Szarajevó minden tekintetben fejlődött. Egyrészt a ’84-es téli olimpiai játékok is adtak egy löketet a városnak, amit akkoriban valóban egy különleges atmoszféra jellemzett. Ezen kívül az iraki-iráni háború is hozzájárult a szarajevóiak gazdagodásához. Az emberek jobban kezdtek élni, mert a két közel-keleti szomszédos ország hosszú évekig tartó állóháborújához nagyon sok lőszert gyártottak szarajevói gyárakban, mint például a Petisben. A gazdagodás pezsgő kulturális életet is gerjesztett. A szarajevói Emir Kusturica első, cannes-i nagydíjas játékfilmje, az Emlékszel Dolly Bellre? is ekkor készült. Emellett progresszív színtársulatok is feltűntek, mint a Tetovirano Pozorište [„Tetovált Színház”] vagy az Audicija [„Felvételi meghallgatás”]. Mindez azt eredményezte, hogy abban az időben Jugoszlávia-szerte rokonszenvesnek, szellemesnek és (bármiféle pejoratív felhang nélkül) nevetségesnek tartották a szarajevói dialektust, és ez valahol a mai napig így van. Például tavaly Pulán, Isztria legnagyobb városában arra kértek, hogy: „gyere, mondj valami vicceset!” Mire én: várjatok, ez nem így működik, nem tudom gépként tolni a poénokat.” Erre: „nem baj, csak mondj valamit!” És persze az akkoriban Jugoszlávia-szerte rendkívül népszerű humoros tévésorozatok, mint a Top lista nadrealista ["Szürrealisták toplistája"] is hozzájárult ahhoz, hogy a szarajevói köznyelv, és persze tágabb értelemben a bosnyák dialektus önmagában szinte elegendő volt a sikeres humoros fellépésekhez. Sokan meg sem érdemelték a sikert, mint például én sem (nevet).


Srbija.blog.hu: De olyan kritikusaitok is akadtak, akik mindezt rosszallták? Akik szerint nem kellett volna ennyire szabadszájúan, túlzottan informálisan szerepelni?


Sejo Sekson: Hát, elég sokan értetlenkedtek. A mi zenénk ellenőrizetlen körülmények között, egyetemi klub-színtereken született. Kezdetben szó sem volt arról, hogy mi valaha is nagyszínpadokon, széles közönség előtt fogunk fellépni. Az egyetemi közeg mindig is szabadosabb, így volt ez a mi esetünkben is. Az egyetemi klubokban „elment” a politikailag is provokatív mondandónk, és a szabadszájú nyelvezetünkbe se kötött bele senki. Persze semmiféle támogatásban nem részesültünk. Amíg szűk, többnyire fiatal értelmiségi közönség előtt hülyéskedtünk, addig a kutya sem törődött a provokációinkkal. Amint egyre népszerűbbekké váltunk és egyre szélesebb körben ismerték meg az előadásainkat, kiderült, hogy több társadalmi rétegnek is a tyúkszemére léptünk. Mind az akut, mind a mainstream primitívek közül sokan sértőnek tartották a poénjainkat. Egyrészt a kommunisták érezték úgy (okkal), hogy rajtuk élcelődünk, másrészt a Baščaršija népe. [Baščaršija: Szarajevó óvárosának főtere. A kézműves boltokkal, kisvendéglőkkel zsúfolt, napjainkra turistalátványossággá vált óriási piactér évszázadok óta a gazdag, befolyásos kézműves és kereskedő muzulmán patrícius családok felségterülete.] Poénjainkat valahol a hagyományos szarajevói belvárosi muzulmán életmód kifigurázásának vélték. Mint annak idején Ivo Andrić műveit, minket is sokan félreértettek. És minderre ráraktak egy lapáttal a drog-afférjaink. Egykori drogozásunk nem titok. Egyébként semmivel sem drogoztunk többet, mint akkoriban az összes többi lökött jugoszláv fiatal. Viszont mindennek ellenére munkánk meghozta a gyümölcsét: a Pozdrav sa zemlje Safari [„Üdvözlet Szafariországból”] című albumunk megjelenését követően – mely lemezünk sokak szerint a legjobb alkotásunk – békén hagytak minket. Főleg, minthogy a hatalom is rájött, ha nem froclizzák az együttesünket, akkor kevesebb körülöttünk a felhajtás, ami végső soron a sikereinket dagasztja. Nagyjából innentől datálódik a normális, professzionális munkánk.


Srbija.blog.hu: Ami az egyik legnagyobb, korai sikerszámotokat, a Nedelja, kad je otišo Hase [„Vasárnap, amikor elment Hase”] c. dalt illeti, mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A számot Asim Ferhatović Hase tiszteletére írtátok (aki legendás focista, úriember és szarajevói lokálpatrióta hírében állt) vagy a néhány évvel azelőtt elhunyt kultikus államfő, Josip Broz Tito számlájára poénkodtatok? (Ezzel a teljesen meghökkentő szimbólummal, némi poénos túlzással élve, talán Charles Baudelaire Egy dögjére is „rádobtatok egy lapáttal”.)


Sejo Sekson: A szám üzenete a következő: minden hősnek egyszer lejár az ideje. Jugoszláviában akkoriban a „Tito után is Tito!” -jelszó volt érvényben. Mindenki úgy tett, mintha Tito még élne, de ez a hozzáállás egyáltalán nem volt progresszív. Az országnak sürgősen reformokra volt szüksége. Elsősorban politikai és gazdasági téren, de a kultúrában is és globálisan minden területen. A „Tito után is Tito!” -elv követése ahhoz vezetett, hogy évekig semmi sem történt. A rendszer hibernációját éltük meg. A mi dalunk pontosan arról szólt, hogy a kiöregedett focista lejátszotta az utolsó meccsét és ezzel egy korszak is véget ért. Eljött az ideje annak, hogy egy nélküle felálló új csapat kapjon lehetőséget. A csapatnak újra játszania kell, de többé nem azt a taktikát követve, mint amikor még őrá épült a játékuk. Ez egy párhuzam egy focicsapat és a Tito utáni Jugoszláviában zajló életünk között.


Srbija.blog.hu: Tehát a szövegnek ez az allegorikus üzenete teljesen tudatos volt, és a Tito-párhuzam nem utólagos belemagyarázás?


Sejo Sekson: Igen. Ráadásul ez a Zabranjeno Pušenje egyik legjobb száma. Nagyon sajnálom, hogy szövegének megírásában nem vettem részt, csak a zeneszerzésben.


Srbija.blog.hu: Mi az igazság a „Crko Maršal!” -ügy körül? [„Megdöglött a Marsall!” – a legenda szerint egy rijekai koncertjükön óriási botrányt kavart Dr. Nele Karajlić, az együttes másik frontembere ezzel a beszólással.] Nele az erősítőre gondolt vagy Titóra, Jugoszlávia örökös első számú marsalljára?


Sejo Sekson: Először is, mi akkoriban nem Marshall, hanem Vox erősítőt használtunk. Mindez egy magánjellegű baszkódásnak indult. A rijekai koncerthez kapcsolják az esetet, de valójában korábbi nyilatkozatainkból és 4-5 koncert eseményeiből ollózta össze az Állambiztonsági Szolgálat [DB, ahogy Sejo mondta, a Državna Bezbednost közismert rövidítése, vagyis a korabeli jugoszláv politikai rendőrség], rezsimhű sajtótermékekből tallózva. Mi nem egész egy év alatt váltunk kis klubzenekarból stadionokat megtöltő együttesé. Mielőtt országos hírű rockbandává nőttük ki magunkat, a legfeljebb 300-400 fős közönség előtti, egyetemi klubokban zajló fellépéseinken soha sem származott problémánk az ehhez hasonló poénkodásokból. A „Megdöglött a Marsall!” -poén valójában egy Top lista nadrealista -geghez köthető. A jelenetben az óváros különböző harangjai szólaltak meg és müezzinek énekeltek egyre hangosabban, majd ezt követően hangzott el a szlogen: „Marshall. Minden vallási felekezetet kielégítő erősítő.” Az egyik próbán köpte be valaki a „Megdöglött a Marsall!” szöveget, amin a technikusok jóízűen röhögtek. Nele látta, hogy ez egy jól működő stósz, és ezt követően épült be a koncertrepertoárunkba ez az elem.


Srbija.blog.hu: Egy másik korai slágeretek, aminek viszont a szövegét is te írtad, a Balada o Pišonji i Žugi [„Pišonja és Žuga balladája”], hasonlóan a legtöbb dalszövegedhez, egy kerek, igaz történetet mesél el. Két, javítóotthonból megszökött árva gyerek tragikomikus kálváriájáról szól a dal, akik egy lopott autóbusszal indulnak a tengerre csajozni. Más számokat is szenteltél nekik, például a Pišonja i Žuga u paklu droge [„Pišonja és Žuga a kábítószer poklában”] címűt. Tudod, hogy manapság mi van velük? Élnek-e egyáltalán, és ha igen, akkor merre vannak?


Sejo Sekson: Nem árvák, ezt nem tudom honnan vetted. A mi lakótelepünkről származó kölkök, az öcsém haverjai, nálam 5-6 évvel fiatalabb srácok. Pišonja meghalt, Žuga Nyugat-Hercegovinában él. Pišonja fia magas, erős srác. Kosárlabdázik, elég gyakran látom.


Srbija.blog.hu: A háború alatt halt meg Pišonja?


Sejo Sekson: Igen, a háborúban esett el.


FOLYTATÁS

(Csak az klikkeljen most a folytatásra, aki ráér. Több mint 30 ezer leütésnyi szöveg van még hátra. Tényleg nagyinterjú.)

 

19 komment · 1 trackback

Címkék: drog interju kusturica sejo sekson zabrenjeno pusenje

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr792748697

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szláv zene a Szigeten 5: Emir Kusturica & The No Smoking Orchestra (SRB) 2013.08.02. 13:20:17

A Sziget világzenei színpada idén is csemegéket kínál azoknak az olvasóinknak, akik szeretnék a szláv országok aktuális zenei trendjeit is jobban megismerni. A fesztiválig még hátralévő nyolc napban a fellépő nyolc szláv előadó megismerésére szeretnénk...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doktor Kottász 2011.03.30. 14:35:50

Ember! Ez nem nagyinterjú. Ez nagyon nagy interjú:-D Mind terjedelemben, mind színvonalban. Csomó kérdőjel egyenesedett ki, ezer kösz.

Lehet hogy kérdeztem már, de a Rambo Amadeus, Ceca féle turbofolk lesz (elég figyelmetlen vagyok: volt) valami?

Styxx 2011.03.30. 16:53:19

@Doktor Kottász:
Kössz, profitól nem semmi elismerés. Rendes vagy.
Turbofolk-blokk, legalábbis ilyen mélységben még nem volt, de ki tudja, egyszer lehet hogy nekiesünk?
Amúgy Rambo Amadeus egy "hagyományos" rocker (egy montenegrói, kotori születésű figura.Szül: Antonije Pušić, magát zenész-költő-média-manipulátornak tartja). Ő csak(?) elnevezte a turbofolkot:

"Folk a nép. A turbo-meghajtás a motor teljesítményét növeli. A turbofolk a nép égése. A turbofolk nem zene, hanem a nép üzemanyag-befecskendezésének az eszköze. Nem én találtam ki a turbofolkot, csupán elneveztem."

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2011.03.30. 21:50:21

@Doktor Kottász: @Styxx:
Nekem a távlati terveim között szerepel egy turbofolk-sorozat. Viszont kényes a téma, nem akarok beleesni a félrekategorizálás csapdájába. Mint utóbb kiderült (van egy szerb ismerősöm, aki nagyon ért a témához), olyan számot is turbofolknak tartottam, ami nagyon nem az, legfeljebb az előadó személye teszi azzá.

A Styxx-féle idézet eredetije:
www.youtube.com/watch?v=Hq35mAuTlvE

Styxx 2011.03.30. 22:09:14

@bikmakk:
Szerintem a turbofolknál kb úgy kell a kategorizálást, mint a technonál. Aki nincs benne, annak minden tuc-tuc techno, aki meg vágja, az differenciál ezerrel. Fasza lesz az, ugorj neki.

bolje biti 2011.10.18. 18:07:56

Kitette a Zp. az interjút(szerb nyelvűt) a Fb-oldalára, indul a Styxx/bikmakk világhír:-)

Styxx 2011.10.18. 18:16:16

@bolje biti:
Szuper, kössz a közreműködést. A Styxx/bikmakk világhír úgy értendő, hogy Bálint Csaba már az:-)

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2011.10.18. 18:21:49

@bolje biti: @Styxx:
Wow, és megint csak wow! Nagyon jó hírek érkeznek mostanában. Remélem, előbb-utóbb kapunk egy háromfelé megosztott ("A volt Jugoszlávia tiszteletbeli nagykövete") címet. Honorárium nem kell, egy üveg pálinkát elfogadok. Úgy értem, havonta. :)))

bolje biti 2011.10.18. 18:23:24

@Styxx: Persze, csak azt már a világon mindenki tudja:-)

bolje biti 2011.10.18. 18:24:53

@bikmakk: Elég beosztó típus lehetsz:-)

bolje biti 2011.12.17. 12:27:11

Amikor Trak, a dobos még gitározott:
www.youtube.com/watch?v=f_yUfAh_P1A&feature=related
(Úgy mesélik, mikor dobost kerestek, Trajkov úr jelentkezett.Elmentek a megnézni-hallgatni a jelölt egyik koncertjét, szép volt, jó volt, de a végén kiderült, hogy aki a dobos posztra pályázott, az a koncertet végiggitározta.Mindegy, gondolták, ha ilyen hülye, pont jó lesz közénk.

Bolje biti 2012.05.10. 22:13:14

Nafaka.Egy film a történethez,kissé elfelejtődött, ahogy dalai is, kivéve talán az Agregatot, koncereteken is szól, ahogy néha a Džana is. Pár éve a pécsi filmfesztiválon is bemutatták. Érdekes, hogy a Mali motač jointa fedolgozás nem szerepel a szlovén kiadáson:
www.filmovi-domaci.com/nafaka

Bolje biti 2013.02.26. 13:04:45

@CroaRiva: Ha érdekel, megnézheted az egész adást, (az interjú második része alatti hozzászólásokban van).

Koriander 2013.10.05. 19:48:07

@Bolje biti: :-D nagyon vagesz, jo arc.
pls egy nyersforditast vki!

Bolje biti 2013.10.06. 22:08:31

Te a sorozatokat szereted, a filmeket boldog véggel
Én a veszterneket, ahol golyóval intézik a dolgokat
te a természetbe mennél, én a barátokkal sörözni,
hát kérdezi magától az ember, mi az ördög hozott minket össze?
Összepakoltam a cuccokat, találtam olcsó lakást
visszaadom az ajándékodat, egy jó napotot még mondok
Emlékszel az időre, amikor még a legfontosabb voltál,
amikor virágot szedtünk, nem háborúztunk,
az ágyunk csatatér volt ????
bedobom a törülközőt, aláírom a megadást
Menj drága, téged minden dolgom zavar
Amíg nincs vége,úgyis tablettákkal alszom..
A barátnőid, mint egy rossz viccben
Azt mondják, utolsó semmirekellő vagyok
Ők a mulatóst szeretik, én a régi iskola vagyok,
esik a mutatóm :-),a sok szex és rock n roll
Te síelni mennél, én dél felé
Mint azok a börtönben, a saját köreinkben mászkálunk
Csalóka utazás, nem jó, ha összekötnek az álmok
Nem összeillő pár vagyunk, kár álmodni kettőnkről.

Koriander 2013.10.07. 18:38:02

@Bolje biti: köszi, elmentem a szöveget, így még jobb!