Melyikük generál több klikkelést?
A legnagyobb példányszámú szerb bulvárlap, a Blic online kiadása elegáns fricskát vett át a brit zsurnaliszta blogoszférából. A Guardian szájtjához tartozó blogján Roy Greenslade, az újságírás professzora a legnagyobb brit médiumok szerkesztéspolitikáját elemezte. Éspedig abból a szempontból, hogy a szinte egyidejűleg bekövetkezett két tragikus esemény, a norvég merénylő ámokfutása és Amy Winehouse halála közül melyik szerepelt az elmúlt napokban gyakrabban címlapon és melyik hírnek nagyobb az olvasottsága.
A Blic újságírója leplezetlenül elárulja, hogy az álszent olvasói kommentek ellenére az önsorsrontó brit popsztár sztorija jóval több olvasót érdekel a fanatikus norvég merényleteinél.
"A minőségi sajtóban a norvég mészárlás szélesebb publicitást kapott, azonban a szerkesztők nem tévedtek volna, ha felcserélik a prioritást. Amy Winehouse közismert személy volt és az olvasók intenzíven élik meg halálának drámai voltát." Írja Grenslade professzor.
"Hasonló dilemmával szembesültünk mi is a Blic szájtján. A cikkek hierarchiáját a hírek dinamizmusa és a szerkesztői becsléseink alapján végeztük. Az elemzésünk pillanatában a Blicen a vezércikk az alábbi: Szerb orvos mentette a norvég gyerekeket. Úgy éreztük fontosabb ennek a hírnek a társadalmi célú üzenete, mint annak, hogy: Amy és barátai kilenc palack whiskyt ittak meg belgrádi fellépése előtt. Annak ellenére, hogy az utóbbi cikk jóval olvasottabb, mint a hivatkozott norvég. Kétszer olvasottabb, hogy eláruljuk a titkot."
Hát igen, nemcsak Angliában és Szerbiában ősi médiafogyasztói szokás, hogy önbevallásos alapon mindenki Discoveryt, National Geographicot, és komolyzenei hangversenyeket néz, mégis több millióan naprakészek Győzikéből...