Marketing
A Belgrádtól ötven kilométerre délre fekvő Mladenovac városának a napokban letartóztatott kábítószer-dílerei, mint kiderült, nem a narkómaffiózókra jellemző bandaleszámolásokkal próbáltak piacot hódítani, hanem a törvényes árucikkek marketingeszközeit alkalmazták a fogyasztókért vívott csatákban.
A Mladenovac mellett egyéb környező településeken is heroint terítő egyik bandavezér, a képen látható, 29 éves Miloš Ignjatović alias "Miša Konj" ("Ló Misi") ugyanis akciósan értékesített drogot, "öt pakett heroin után a hatodik ingyen" – alapon.
Egy konkurens heroin-kiskereskedelmi hálózat vezetője, bizonyos Milan Dimitrijević "Bombonica" (25) viszont érettebbnek tekintette ügyfélkörét annál, hogy holmiféle kvázi ingyen akcióval szúrja ki a szemüket, ő a tartósan alacsony árakra esküszik. 100 dinárral olcsóbban adta a 0.33 grammos heroinpakkok darabját a helyi versenytársaknál.
Mindkét hálózat legalább hét kiló heroint értékesített csak az idén a kétszáz fős fogyasztói kemény magjuknak, akik között kiskorúak mellett egy negyvenéves, két felnőtt gyermekes édesanya is található. Mintegy ötven értékesítési ponton terítették az árut, egyikük egy kereszteződésben, szürke Audi A8-ból, szinte csak lelassítva adta ki a fogyasztónak a pakkot, majd miután villámgyorsan átvette a pénzt, már tovább is hajtott.
Milan Dimitrijevićnek olyan jól futott a heroinbiznisz, hogy a Mladenovac melletti Vlaška faluban vett egy lepukkadt kávéházat, melyben – miután puccosan felújította –, híres esztrádelőadók adták sorra a fellépéseket. A kávéházat Mókus néven emlegetik, bár a teljes neve Preparált mókus. A furcsa nevet azért kapta Dimitrijevićtől, mert amikor először körbenézett, egy mókustetemet talált a helyiségben.