Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) újvidék (2) ujvidek (20) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Beugrott a fia sírjába az Óbecsén agyonvert tinédzser apja

2013.03.20. 13:23 Styxx

Lakatos Istvánt annyira felzaklatta 17 éves fia, Bilicki Ervin brutális agyonverése, hogy kisebbfajta botrányba fulladt a tegnapi temetés, ugyanis az édesapa a fia koporsója után ugrott a frissen kiásott sírverembe.

Bilicki Ervin 17 éves magyar anyanyelvű, óbecsei roma fiatalembert (tiszaparti Vajdasági város) vasárnap hajnalban holtan találtak az óbecsei Stars pékség előtt. Négy, 30-40 év körüli péterrévei lakos verte agyon. A tettesek a fiú barátnőjének rokonai, akik ellenezték, hogy a lány hozzámenjen Bilickihez. Frissítés: Váratlan fordulat az ügyben, hogy letartóztattak egy 14 éves kiskorút, akit Bilicki Ervin meggyilkolásával vádolnak, pontosabban csupán súlyos testi sértéssel, ugyanis aboncolási jegyzőkönyv szerint a fiatalember nem a verésbe halt bele, hanem abba, hogy a kegyetlenül megvert, főképp fejsérüléseket elszenvesdett fiú eg pocsolyában feküdt, és a tüdejébe jutott víz okozta a halálát. A hírek ellentmondásosak. Egyes források szerint a 14 éves P.P.-vel korábban együtt italozott az áldozat, míg más beszámolók kitartanak amellett, hogy többen bánatalmazták Bilicki Ervint.

A fiút egyszer már 15 éves korában is kegyetlenül elverték. Középiskolai tanulmányait is akkor hagyta abba, alkalmi munkából élt, ám utolsó osztályfőnöke, Szabó Magdolna értelmes, jól nevelt fiúként jellemezte.


Időközben sok óbecsei lakos hangoztatta a közösségi portálokon, és kérte a médiát, ne terjessze, hogy nemzeti gyűlölet okán történt a gyilkosság. Számolt be az egyik legelismertebb, vajdasági magyarokat védő ügyvéd, Bozóki Antal a blogján. Korábban ugyanis felmerült, hogy egy újabb, tragikusan zárult vajdasági magyarverésre került sor. A Jobbegyenes blog bloggere fel is vetette, hogy a magyar jogvédők közül például Tamás Gáspár Miklós és Heller Ágnes miért nem tiltakozik az eset miatt a budapesti szerb nagykövetség előtt. (Frissítés: Tamás Gáspár Miklós kommentben jelezte –meghivatkozott linkekkel–, hogy több ízben is tiltakozott a szerbiai magyarverések miatt.)

A konkrét ügyben mindez elhamarkodott demonstráció lett volna, de való igaz, hogy politikai meggyőződéstől függetlenül illene kiállni az ártatlanokat sújtó jogsértések ellen. Meggyőződésem, hogy például a TASZ (Társaság a Szabadságjogokért) előbb-utóbb felkarolja valamelyik délvidéki, felvidéki, vagy más határontúli magyarverés áldozatát, már csak presztízsből is, hiszen például 2006-ban is kiálltak az akkori magyarországi szocialista kormányzat alatti budapesti tüntetéseken megvertek, illetve gumilövedékkel meglőttek jogaiért. Hogy idáig nem mutattak aktivitást határontúli jogsértések esetén, ahhoz bizonyára az a gyakorlati ok is hozzájárul, hogy a helyi jogban nincs szakértelmük.     

61 komment

Címkék: gyász vajdaság gyilkosság

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr785150093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Žďárský 2013.03.20. 13:55:34

A TASZ és a többi magyarországi jogvédő a hazai jogsértésekkel foglalkozik. Ők ugyanis a sokat nem érő tiltakozáson túl jogi lépéseket is szoktak tenni az általuk felkarolt ügyekben. És ahogy írtad is, egy szerbiai ügyhöz se a nyelvtudások, se a szakértelmük, se a tapasztalatuk nincs meg. Arról nem is beszélve, hogy egy külföldi szervezet beavatkozása csak az ellentétek további szítására lenne alkalmas.
Az már más kérdés, hogy hol vannak a szerb jogvédők, ha vannak egyáltalán. Nem tudom melyik lenne a rosszabb: ha egyáltalán nincsenek vagy ha gyávaságból, nemtörődömségből hallgatnak.

lobster thermidor 2013.03.20. 14:29:36

A Jobbegyenes bloggerén, és egyes hozzászólóin az állandósult tudathasadás jelei figyelhetőek meg, ezért megfelelő távolságtartással kell kezelni minden megnyilvánulásukat.

komissarlajos 2013.03.20. 18:45:00

Az előttem szólók érthetően mondanák?

dex.ion 2013.03.20. 18:58:37

h lehet, h nem egyezik a nevük, ha az édesapja?

Szumi 2013.03.20. 19:06:10

úgy, hogy időközben az édesapa Bilickiről Lakatosra cigányosította a nevét.

Donna (Cara)mba 2013.03.20. 19:09:05

Jó ez a cikk, Styxx, és talán igazad is van, ha nem ragozod...

Végül is épp az nem derül ki, volt-e etnikai indíttatása a gyilkosságnak?

Pedig, ugye, azért ez nem annyira mindegy...

Van az óbecseieknek félnivalójuk, gondolom, elég. Én nem ítélek el senkit, aki inkább nem szeretné, ha efelé menne el a gyilkosság indítéka. Csak akkor struccolunk mi, mind...

Vajon ez hasznos, hosszú távon? Úgymond európai mértékkel mérve - már ha van ilyen még...

lyia (törölt) 2013.03.20. 19:13:07

Súlyosbodik a helyzet a Kárpát-medencében, pedig egyre kevesebben vagyunk benne.

Ha jól értem, szerencsétlen fiút azért verték agyon a szerb "árják", mert magyar cigány létére szemet vetett egy nem magyar, nem cigány lányra,aki hozzá is ment volna feleségül.

Ha jól értem, az egész magyar társadalom, de különösen a jobboldal, belföldön és külhonban egyaránt, elítéli az ilyen szélsőséges, rasszista megnyilvánulásokat.

Le_Penseur 2013.03.20. 19:18:13

@lyia:
A cikket nem olvastad?
"Időközben sok óbecsei lakos hangoztatta a közösségi portálokon, és kérte a médiát, ne terjessze, hogy nemzeti gyűlölet okán történt a gyilkosság."

lyia (törölt) 2013.03.20. 19:44:23

@Le_Penseur:

Na, akkor minden rendben, ha nem nemzeti gyűlölet volt az ok, akkor meg van bocsátva.

elkeseredett.polgar 2013.03.20. 19:48:21

Ugyan végképp nem szeretnék belefolyni egy rasszista felhangoktól messze nem mentes kommunikációba, azért a valószínű tények közlése okán:
minden bizonnyal itt romák közötti leszámolásról van szó, ugyanis bármilyen meglepő - vannak szerb romák is, nem csak "magyar nemzetiségű vajdasági romák.
Nehezen tudom elképzelni ugyanis (és lehet, hogy sokan itt ütik rám a rasszista bélyeget), hogy egy nem roma családból származó fiatal szerb lány hozzá akarna menni egy 17 éves, alkalmi munkákból élő roma sráchoz, legyen az magyar vagy szerb roma.

Szóval érdemes lenne a maguk helyén kezelni a dolgokat...

mojoking77 2013.03.20. 19:58:05

@lyia: Nem baratom, hiaba szeretned belebeszelni a szemetet, amit te elveidnek vallasz. Agyonvertek egy csokat, mert hozza akart menni egy csajhoz, akinek a rokonsaga ezt nem tamogatta. Hogy miert nem, az jelen esetben teljesen lenyegtelen. A vilagon semmit nem tudsz az ott elokrol, se a konkret esetrol, de a kenyelmes fotelbol, 200km-rol, megingathatatlan, es gyulolettel teli velemenyed van. Es csodalkozol, hogy a normalisan gondolkodok undorral tekintenek a magadfajtara....

mojoking77 2013.03.20. 20:01:11

@elkeseredett.polgar: Mit ertesz azon, hogy a maguk helyen? Minden rasszizmustol mentesen? Ez a klasszikus, "en, nem vagyok rasszista(antiszemita), de..." kezdetu mondatok.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.03.20. 20:07:46

@elkeseredett.polgar: ez a Styxx gyermek is olyan alszemermes idiota mint a magyar media, hogy nem szabad neven nevezni a dolgokat
az aldozatot megnevezte mert hat a kepekrol latszodik, meg a ciganyokra jellemzobb ez a TASZ-kompatibilitis megfogalmazas: "a cigány családokban szokás, hogy ha bárkit öröm vagy szerencsétlenség ér, azt a közösség együtt éli meg vele.", azaz jelen esetben hogy belevetette magat a koporso melle, viszont az elkovetokrol meg (NOCSAK NOCSAK!!!) nem lehet am tudni hogy roma szarmazasuak lettek volna

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.03.20. 20:09:54

@mojoking77: maguk helyen pl. amikor a cigo gyereket atszurta a masik cigo gyerek a Moszka-ternel
ott jaszkariztak TGMek meg a tobbi agyhalott, hogy mentek volna budit asni megtanitani nehany melyszegenysegben leledzo allampolgart

J.László 2013.03.20. 20:16:35

"Jobbegyenes blog bloggere fel is vetette, hogy a magyar jogvédők közül például Tamás Gáspár Miklós és Heller Ágnes miért nem tiltakozik az eset miatt a budapesti szerb nagykövetség előtt.

A konkrét ügyben mindez elhamarkodott demonstráció lett volna"

Hát, igen. Amikor az egyik cigány keresztülszúrta a másikat, már másnap ajvékoltak a rasszista indíttatású szurkálás miatt. Nagyot égtek, amikor kiderült a tettes származása.

J.László 2013.03.20. 20:19:22

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
"A tettesek a fiú barátnőjének rokonai, akik ellenezték, hogy a lány hozzámenjen Bilickihez."

Jellegzetes cigány reakció.

lyia (törölt) 2013.03.20. 20:26:39

@mojoking77: "Agyonvertek egy csokat, mert hozza akart menni egy csajhoz, akinek a rokonsaga ezt nem tamogatta. Hogy miert nem, az jelen esetben teljesen lenyegtelen."

Ki is az undorító?

kvadrillio 2013.03.20. 20:40:15

jajjjmáááá! nehogy egymásnak ugorjatok !

Remélem megbosszulják !!

Szaniszló meg nem adja vissza a kitüntetést, amiért keményen megdolgozott !!!!!

átlátó 2013.03.20. 20:42:24

Van ebben az ügyben valami kanyar, - érzem az epémen...de az több, mint gyanús, hogy a magyarok nem magyar ellenességről beszélnek...

MTi 2013.03.20. 21:12:21

Update: letartóztattak egy 14(!) éves fickót, akit a gyilkosság elkövetésével vádolnak:
www.blic.rs/Vesti/Hronika/373182/Tinejdzer-14-uhapsen-zbog-sumnje-da-je-pretukao-na-smrt-Ervina-Bilickog

mojoking77 2013.03.20. 21:27:18

@lyia: Haat, ha nem birod felfogni, akkor tenyleg nem undorito, hanem szanalmas vagy, ez esetben bocs, hogy megszolitottalak, hagyd a fenebe...

elkeseredett.polgar 2013.03.20. 21:37:31

@mojoking77: Bár próbálsz erőnek erejével rasszizmust kiáltani és MINDENKIRE rásütni a rasszista bélyeget, de azért válaszolok.

Az alatt, hogy "Szóval érdemes lenne a maguk helyén kezelni a dolgokat... " azt értettem, hogy itt nem nemzetiségi és rasszista indíttatású ügyről van szó valószínűleg, hanem egy szimpla családi perpatvar torkollott sajnálatos módon gyilkosságba, ahol történetesen az áldozat és az elkövetők egyaránt a roma etnikumhoz tartoztak.

Ami egyébként lényegtelen, de erősíti azon érvelésemet, hogy családi/magánéleti szálak játszottak kizárólag szerepet a gyilkosság elkövetésében, nem pedig nemzetiségi vagy rasszista indíték.

"Ez a klasszikus, "en, nem vagyok rasszista(antiszemita), de..." kezdetu mondatok."

Ezt meg kikérem magamnak. Rágalmazol és vádaskodsz velem szemben alaptalanul.

komissarlajos 2013.03.20. 22:36:47

Ott lent serbiába igen veszélyesek a vasárnap hajnali kocsmai zárórák.

TamasGM 2013.03.20. 22:42:35

Kedves barátaim,
a lehető legnyilvánosabban tiltakoztam a vajdasági magyarverések ellen (az óbecsei eset előtt még) Ivica Dačić szerb miniszterelnökhöz írott levelemben:
nol.hu/velemeny/20130308-level_a_szerb_miniszterelnoknek
www.szabadsag.ro/szabadsag/servlet/szabadsag/template/article%2CPArticleScreen.vm/id/87096
tgm.transindex.ro/?cikk=994
www.magyarszo.com/hu/1906/velemeny_allaspont/93355/Lev%C3%A9l-a-szerb-minisztereln%C3%B6knek.htm
És ami a legfontosabb, szerbül, a Peščanik portálon:
pescanik.net/2013/03/pismo-predsedniku-vlade-republike-srbije/
Úgyhogy tiltakoztam és tiltakozom! Ami egyébként természetes.
Tamás Gáspár Miklós

2013.03.20. 22:49:11

Érdekes, az előbb még nem magyarellenes erőszaknak lett az áldozata a gyerek? Mert a gonosz szerbek megölték?
Most meg a gonosz cigányok ölték meg? Wazze, én ezt nem tudom követni.

2013.03.20. 22:53:52

Egy kicsit korán ugrottak a nagymagyarok, aztán most kiderült, hogy lehet, hogy egy cigányt védenek. Aki egyébként megérdemli/megérdemelte volna a védelmet, és nagyon kár, hogy csak a fotelből gondolja mindenki azt, hogy meg kellett volna védeni, akik meg a közelben voltak, azok ki se néztek az ablakon... :(

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2013.03.21. 03:57:13

MAgánszemélyekhez kapcsolódó hírek terjesztése nem megengedett! Csak abban az esetben, ha ehhez hozzájárulnak!

Void Bunkoid 2013.03.21. 08:09:12

@canahari: ezen én is elgondolkoztam, hogy itthon megy a cigányköpködés, de a Szerbiában élő magyarul beszélő cigány az magyar :)))

veracity 2013.03.21. 08:22:42

@TamasGM: "A valódi Európai Unióban csak azok vannak, akik mind a schengeni övezet, mind az euróövezet tagjai (ez a két minimális föltétel, amely csak együtt jelent valamit), és ez a belső mag is hanyatlik, egyre kevésbé demokratikus."

Ez azt jelenti, hogy a kedves barátom nem tudja, mit jelent a hanyatlik és a demokratikus szó.

Hanyatlik = már ott sem lehet normálisan hogyhívjákolni?

Demokratikus = az van, amit "Mi" akarunk?

Amúgy meg, ha TGM tiltakozik a mi érdekünkben, az csak árthat nekünk. Ne tegye!

veracity 2013.03.21. 08:30:49

@TamasGM:
nol.hu/velemeny/20130308-level_a_szerb_miniszterelnoknek

"Szerbiában, kedves miniszterelnök úr – ha most az egyszerűség kedvéért eltekintünk is a Szandzsák problémagubancától –, a szerb állam láthatólag nem képes elejét venni a temerini, óbecsei, szabadkai és újvidéki magyarellenes incidenseknek." Errr: óbecsei....

És akkor most:
"(az óbecsei eset előtt még)" No, tényleg?

Mészáros Laci 2013.03.21. 08:46:32

A cigány temetéseknél előfordul, hogy az apa, anya a koporsó után ugrik a sírgödörbe és a rokonok többnyire elkapják, visszatartják. Ha nem kapják el, tényleg beleugrik. Nem színjáték ez, ennyire átélik a fájdalmukat. Még tudnak gyászolni.

Styxx 2013.03.21. 08:50:25

@Свобода:
A TASZ szerintem előbb-vagy utóbb bekapcsolódik egy ügynek például a strasbourgi európai emberijogi bíróságelőtti képviseletébe, ahol már nem a nemzeti jog ismerete a mérvadó, hanem a strasbourgi esetjogé. Vannak Szerbiában is jogvédők. A magyarverések áldozatait például a hivatkozott Bozóki Antal ügyvéd képviseli, és Csorba Béla is monitoroza stb. Egyéb ügyekben is ténykednek jogvédők. Menekültekkel foglalkozóakkal már mi is készítettünk interjút srbija.blog.hu/2011/12/01/szabadka_lesz_a_kovetkezo_calais
@MTi: @TamasGM: köszönöm, frissítettem a posztot.

Mérnork 2013.03.21. 09:08:28

@Mészáros Laci:
"Nem színjáték ez, ennyire átélik a fájdalmukat. Még tudnak gyászolni."
Inkább úgy mondanám, hogy tényleg ennyire primitív, 0 önfegyelmű véglények...
Remélem népszokásaikhoz illően véres bosszút állnak a srácért a lányka családján, amit ők meg jól visszabosszulnak.
C tipusú népesség szabályozás ;-)

Mészáros Laci 2013.03.21. 09:17:39

@Mérnork:

csak hátteret akartam adni a sírgödörbe ugrásnak.
a gyász átélése hasznos.
a vérbosszú meg nem az.

DezInf 2013.03.21. 09:22:45

@veracity:

Te VEra! Ennyire ne legyél már analfabéta!
Olvass,értelmezd a szöveget. Ha nem érted akkor mutasd meg a főnöködnek,vagy kérj telefonos segítséget:)

Void Bunkoid 2013.03.21. 09:27:47

@Mészáros Laci: attól még hogy átéli, ork úrnak sajnos igaza van. Ezeket kellene megjegyezniük hogy:

- attól még hogy gyászolunk és fáj, nem illik sírba ugrálni a temetésen

- attól még hogy a gyereknek hugyoznia kell, nem illik mindezt az utca kellős közepén elvégeztetni vele

- attól még, hogy felháborít az, hogy a kedves rokon tartozik nekem ötezer forinttal, nem illik mindezt kurva hangosan az utcán követelni tőle, mert senki másra nem tartozik és senkit nem is érdekel

A legrosszabb, hogy az "európai" nevelési-oktatási módszerek fityfenét sem érnek. Ekkor jöhetne az a módszer, amikor a padlóra pisilő kiskutyának beleverik az orrát a húgytócsába. Ugyan arra is azt szokták mondani, hogy nem a legszebb nevelési módszer, viszont hatékonyságban még mindig az viszi el a pálmát.

Mészáros Laci 2013.03.21. 09:35:46

@Void Bunkoid:

Nem, nincs igaza, és neked sem.

Mi az, hogy nem illik a sírba ugrálni? Ez teljesen kultúrafüggő. Ott ez a szokás (tényleg), másutt más a szokás.

Az utcán hugyozást, ordítozást ezzel nem keverném össze, mert a cigány temetéseken cigányok vannak, akik részei ennek a kultúrának, az utcán meg nem csak cigányok vannak. A gyász átélése és kifejezése kimondottan hasznos (az önfegyelem pedig kimondottan káros), az utcán hugyozás és ordítozás meg kimondottan nem hasznos.

Az "európai" nevelési oktatási módszerek fityfenét sem érnek, de nem a cigányok között, hanem sehol, a gyerekeink az "európai" oktatási módszerek _ellenére_ lesznek normálisak, már amelyik.

A kutyát lehet idomítani. Az embert meg nem lehet (nem azt mondtam, hogy nem szabad, hanem azt, hogy nem lehet). Az orrod előtt van egy csomó történelmi példa arra, hogy hová vezetett az erőszak, ne nekem kelljen felsorolnom.

Void Bunkoid 2013.03.21. 09:44:29

@Mészáros Laci: igen, tudom. Ámbár eddig akármilyen hülyén hangzik, eddig csakis az "idomított" korszakok hoztak konszolidációt, és állandóságot-biztonságot (említhetem akár a japán középkorba zárkózás több mint 150 évét, hogy ne csak a kádárrendszerrel lehessen példálózni).

Mészáros Laci 2013.03.21. 10:28:14

Az "idomított" korszakok felszínes és átmeneti konszolidációt hoztak, és többnyire háromszor akkora pofont kapott vissza az "idomító", mint amekkorával ő probált "idomítani" (például egy népcsoportot). A kiirtási próbálkozásokról nem is beszélve, mert azok szoktak csak igazán visszaütni.

És akkor a dolognak arról az oldaláról még nem is beszéltünk, hogy _önmagában_ büntetéssel még a tényleg tűrhetetlen viselkedést SEM lehet eredményesen kezelni. A kétfarkú kutya párt klasszikusa talán elegendő magyarázat arra, hogy miért nem:

vicces-kepek.blogspot.hu/2010/05/kiveve-gonosz-gazdag-emberek-nagy.html

veracity 2013.03.21. 10:29:13

@Mészáros Laci: Az, hogy TGM megint hazudik, vagy legalábbis nem az igazat mondja. Mert azt állítja, hogy a szerb miniszterelnöknek még az óbacsei eset előtt küldte el a tiltakozását. Mégis a belinkelt szöveg tartalmazza az utalást az óbecsei esetre is! Tehát: hazudott!

Mészáros Laci 2013.03.21. 10:36:18

@veracity:

Az óbecsei eset március 16-ról 17-re virradó éjjel történt. TGM pedig egy március 8-i cikket idézett.

Ezért (bár lehet, hogy TGM hazudik), valószínűbb, hogy Újvidéken, Szabadkán, Temerinben és Óbecsén volt már korábban is több ilyen összetűzés.

veracity 2013.03.21. 10:50:29

@Styxx: Ezesetben visszavonva, hogy hazudott volna. Én tévedtem. De ettől még nem sok változik TGM megítélésében. Részemről. Ami persze kit érdekel.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.21. 11:08:06

valaki tegye már be légyszi a TGM tiltakozásainak hivatkozott linkjeit, mert soha senki nem hallotta hírből se, a főkomcsi rinyálását magyar verés ügyben.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.21. 11:09:52

@veracity:

Oké.. Itt leírja hogy a szerb állam nem képes elejét venni a magyar veréseknek.

De hol tiltakozik ez ellen ?

Void Bunkoid 2013.03.21. 11:30:19

@Mészáros Laci: én elnézést a csúnya kamingautért, de én bevallottan diktatúrapárti vagyok.

Azzal, hogy a diktatúra jellegű rendszerek "átmeneti" konszolidációt hoznak-e, arra csak azzal szeretnék reflektálni, hogy szerinted mennyire tekinthető átmenetinek mind a több, mint 150 évet megélő japán sógunátus, mind a szintén több, mint 150 évig tartó török megszállás, akár a szintén - habár Deák által elfogadott, de mégsem TELJES függetlenséget kínáló Osztrák-Magyar Monarchia 51 éve, mind a szovjet több mint negyven évünk, mind maga a szintén erőszakkal, de majd hetven évig összetartott Szovjetunió időtartama összehasonlítva azzal, hogy pl nálunk 1989 óta csak a szekér ide-oda fordítgatása megy négyéves periódusokban, egyszer ugyan volt egy "elmútnyócéves" periódus, de érdemben semmi nem változott.

Na, ragozás nélkül: habár a szabadságharcosok szeretnek referálni az elnyomó rendszerek által hozott konszolidációkra "átmeneti" meg "hamis"-ként referálni, ABSZOLÚT értékben ezek a rendszerek általában jóval tovább maradnak érvényben, mint a fene szabad, ám széthúzó és értelmetlen "demokráciák" (ahol igazából szintén nincs demokrácia, csak a demokratikus államok vezetői nem mernek kiállni a nép elé megmondani nekik, hogy no csicskák, térdeljetek, mer' itt az lesz amit én akarok. A diktátoroknak legalább van annyi vér a pucájukban, hogy magukra merik vállalni a rosszfiú szerepét :)).

Mészáros Laci 2013.03.21. 11:58:27

@Void Bunkoid:

Ámdeazonban amit diktatúrának nevezünk, valamilyen definíció alapján (mi is az?) ritkán abbszolút diktatúra, hiszen a diktátor nem rendelkezik abszolút egyszemélyi hatalommal, és az ún. demokrácia is csak a diktatúra hatalomdelegálási módszereinek szabályozott formába öntése. Mondjuk mi négyévente diktátort választunk, de Poroszországban is volt már hasonló a középkorban.

Meg én nem is az államformáról beszéltem, hanem a motivációs rendszerről. Az erőszak, önmagában édeskevés a rend fenntartásához.

komissarlajos 2013.03.21. 13:58:22

Most olvasom, hogy magyar a magyart...
...ott lent serbijába kemények a vasárnap hajnali kocsmai csetepaték...
Lényeg: mielőtt szerbet akasztunk, hogy magyar a magyart! Hát tiltakozzunk...

Mijo 2013.03.21. 16:24:49

Nekem az "tetszik" ebben a csodálatos írásodban Styxx, hogy szemrebbenés nélkül képes voltál tényszerűen, kijelentő módban fogalmazni: "Négy, 30-40 év körüli péterrévei lakos verte agyon."

Beledőlve a jatagánba ... :(

Styxx 2013.03.21. 16:58:19

@Mijo:
Jogos kritika, főleg azok után, hogy fordult egy nagyot a kocka (a saját szövegemet utólag kozmetikázni viszont nem akartam, okuljon az utókor is hibámból). Most már egy életre rajtam marad a 30-40-évesszemitizmus bélyege:-)

zsoBuda 2013.03.21. 17:25:43

@Void Bunkoid: "A diktátoroknak legalább van annyi vér a pucájukban, hogy magukra merik vállalni a rosszfiú szerepét :))"
Bocsi, de ez a kijelentésed igen hiányos történelem ismeretekre vall. A diktátorok Hitler, Sztálin Rákosi és még Titó is, de hogy tartották magukat rosszfiúknak. Ők meg voltak győződve arról, hogy amit tesznek az a világon a leghumánusabb. Gondolom, ha ezen diktátorok valamelyikének "népnevelő akcióján" mint a gulág vagy a kitelepítés részt vettél volna, na akkor talán más lenne a véleményed. És most arról ne is beszéljünk, hogy az általad említett Szovjetuniót úgy tartották egyben, hogy annak diktátora a saját népéből 20-25 milliót kiirtott. (Ajánlom elolvasásra : Grosszman : Élet és sors című könyvét.)

Mijo 2013.03.24. 07:58:59

@Styxx: Picit félreértettel, lévén én arra utaltam, hogy míg a vélt péterrévei tettesek esetében konstatálva prejudikáltál, de a bűncselekményt elkövető kölyök - & esetleges tsai - kapcsán már árnyaltabban fogalmaztál.
Én értettem, hogy ezt a tgm-et, meg hellert, meg taszt miért hoztad fel, de ahogy ez a fezetéknév nélküli méghogy jogvédő felbukkant, majdnem védekezésre kényszerített. Isten ments, hogy éppen ezek, éppen ilyenek védjék jóérzésű emberek jogait. :(

Mijo 2013.03.24. 08:01:42

@Mijo: Már amennyiben ez a bizonyos TamasGM név alatt hozzászóló valóban az általad említettet takarja.
süti beállítások módosítása