Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) ujvidek (20) újvidék (2) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Hatezer euróért árul egy szerb férfi magyar állampolgárságot az interneten

2014.12.11. 10:43 Styxx

A verbászi Vojislav T. egy szerb internetes apróhirdetéses portálon, a kupujemprodajem.com (adokveszek) oldalon árul magyar állampolgárságot, számolt be a belgrádi Blic napilap.

allampolgelado.jpgFotó: blic.rs; a képernyőn látszik a hirdetés

"Magyar állampolgárság szabályosan" - áll a hirdetésében. Az ügyfeleinek nála kell jelentkeznie, hogy elvigye őket Szegeden a "saját embereihez".

"Akiket elviszek Szegedre, azonnal megkapják a magyar állampolgárságot az állampolgársági vizsga letétele, eskütétel és magyar nyelvtudás nélkül. Nekem ez bevételi forrás, a polgártársaim pedig megkapják az áhított útlevelet, nem látok ebbe semmi rosszat" –  avatta be a Blic újságíróját a sajátos szabadversenyes kapitalizmus értelmezésébe Vojislav.

Elmondta, hogy rengetegen hívják: érdeklődők, a rendőrségtől és újságírók. Nem fél, hisz mint mondja: "Én semmit sem hajtottam végre, csupán egy apróhirdetést tettem fel az internetre."

Szerinte nem követ el bűncselekményt, hiszen nem sérti Szerbia törvényeit. "Nyílt titok, hogy fél Szerbia szeretne magyar állampolgárságot. Miért ne segítenék nekik?" - teszi fel a szónoki kérdést Vojislav T., a fejenként hatezer euróért önzetlen humanista.

A Blic újságírói állásfoglalást kértek a szerbiai ügyészségtől is, akik nem osztják Vojislav T. jogértelmezését. Szerintük a hirdetőt a szerbiai büntetőjogi felelősség alól nem mentesíti, hogy: "magyar korrupciós terméket" kínál.

"Meg kell ismerjük alaposan a konkrétumokat, ám a  hirdetés szövege megvesztegetésre, bűncselekményre utal. A magyar állampolgárságot apróhirdetésekben kizárólag a magyar állam jogosult eladásra kínálni."

Hát, igen. Ebben lehet valami. Én is attól tartok, hogy a verbászi Vojislav T., az állítólagos kiváló kapcsolatai ellenére nem egyenlő a magyar állammal.

(De persze az is lehet, hogy az egész csak egy vicc, viszont annak durva. Avagy egy korrupciós teszt, aktivisták részéről, akkor meg remélem, hogy kellőképp levédték magukat. Mindenesetre szürreálisan primitív, ha nem kamu.)

Szolgálati közlemény: Személy szerint a könnyített magyar állampolgárság megszerzését a külhoni magyarok számára pártolom, a visszaéléseket azonban nem. Aki kommentben csupán a kettős állampolgárságot szeretné ócsárolni, kérem akkor tegye, ha a tárgyban elolvasott legalább öt cikket (ha tanulmányt, szakkönyvet, még jobb), amelyekből legalább egy ellenezte, legalább egy pártolta, és legalább egy tárgyilagosan számba vette az érveket és az ellenérveket.

Persze kommentelhet e tárgyban a részemről elvárt minimális előtudás nélkül is, csak akkor úgy gondoljon magára, mint ha egy vendégségben a házigazda arra kérte volna, hogy ne káromkodjon, mert  kisgyerekek is vannak, ám ő ennek ellenére mint egy kocsis, úgy káromkodik.

 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr206974389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.11. 10:50:39

Nem látok ebben problémát.

Tele a világ közvetítőkkel, akik ezzel foglalkoznak. Egyszerűen tanácsot adnak az állampolgárság megszerzéséhez.

Évekkel ezelőtt fordítottam egy brit cégnek pár anyagot. A cég egyik fő tevékenysége az ír állampolgársághoz juttatás segítése volt amerikaiak és kanadaiak számára.

Styxx 2014.12.11. 11:00:47

@maxval bircaman szerkesztő:
"Akiket elviszek Szegedre, azonnal megkapják a magyar állampolgárságot az állampolgársági vizsga letétele, eskütétel és magyar nyelvtudás nélkül."
egy kicsit több, mint tanácsadás.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.11. 11:23:14

@Styxx:

Ki tudja igaz-e ez? Ha korrupció, akkor annak túl olcsó. Szerintem ez amolyan reklámszöveg csak. Azonnal állampolgárság, s aztán jön a kisbetűs szöveg, hogy mégsem azonnal.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.12.11. 11:53:52

Ha az illető nem tud számlát adni a "szolgáltatásáról", akkor mindenképpen a szerb törvényekbe ütközik, amit művel. A Blic viszont elbaltázta a tényfeltárást: ennyi pénzt megért volna, hogy egy munkatársuk a folyamat részleteibe lásson és akár képes legyen a magyar oldalról is megnevezni együttműködő személyeket, HA vannak ilyenek.

lehel kürtje 2014.12.11. 14:50:00

6000 euró? hm...

Na itt akkor most rögtön álljunk meg egy pillanatra! 6000 euró úgy saccra valamivel több mint 700 ezer dinár (!!!).
Ennyi pénzt egyszerre az ország 90% nem látott már a hiperinfláció óta (90-es évek eleje) - bár a reál értéke akkor sem volt sokkal több a nullánál. Ennyi pénzt egyszerű hétköznapi emberek nem fognak kiadni egy útlevélre - még ha az a megváltást is nyújtja. Csak elég, ha belegondolunk, hogy az átlagkereset 40 ezer dinár körül mozog (bár szerintem ez is eléggé manipulatív), a munkanélküliségi ráta 20% (bár ez is eléggé megkérdőjelezhető, de fogadjuk el ennyinek). De még ha 1000 euró (120 ezer dinár) is lenne az átlagkereset, akkor is ez egy négytagú családnak 24 ezer euró (!!!). Nooormááális? :))))
Ennyi pénzt csak politikai vagy gazdasági bűnözők tudnak érte adni (lásd még "újgazdagok" - akik közvetve vagy közvetlenül, de a 90-es évek háborúiban megszedték magukat), akiknek kell még egy útlevél az amúgy sem sokat érő szerb mellé, hogy alkalom adtán leléceljenek az országból.

@bikmakk: elvileg kell számlát adni mindenhez, gyakorlatban azonban ezt sűrűn megszegik kávézókban, orvosoknál, vasútnál,...

Emmett Brown 2014.12.11. 20:27:18

@lehel kürtje: Pakisztánból/Afganisztánból meg a közel keletről sem olcsóbb egy embercsempészes transzfer, sőt, és ott szerintem még rosszabbak a fizuk mint Szerbiában. pláne ha van valaki a családban, aki nyugaton dolgozik.
Azért hogy a vasútnál sem adnak számlát, az viszont zseniális :)

dr Smittpálelnökúr 2014.12.11. 21:19:37

@maxval bircaman szerkesztő: nem látsz abban problémát, hogy nem magyarok könnyített módon juthatnak magyar állampolgársághoz???

Te szimpla hazaáruló vagy.

Bloodscalp 2014.12.11. 21:19:39

@maxval bircaman szerkesztő: túl olcsó??? olvasd lent a részletesebb kifejtést :) még magyar viszoylatban se olyan olcsó:) de gondoltam hogy a sehol nem lévő szerbeknek ez óriási pénz...holdon élsz?

Bloodscalp 2014.12.11. 21:25:01

@bikmakk: akár a szerb, akár a magyar szerveknek rutinmunka lenne hivatalból kideriteni szintén hogy igaz-e a sztori, és a "szegedi kapcsolatot"

vajdasagi 2014.12.11. 22:28:32

@Bloodscalp: Amikor Belgrádban járok, ott ezt evidenciaként kezelik. Nem ismerek személyesen senkit, aki ilyen módon jutott hozzá, de széles egyetértés van arról, hogy ez így is megy. (Az én ismerőseim vajdaságiak, és megtanulnak valamicskét magyarul, mielőtt kérvényezik. Ilyet sokat ismerek, és itt természetesen nem az ottani magyarokról beszélek, akiknek én támogatom a magyar állampolgárságát, hanem tősgyökeres szerbekkről beszélünk, akik így jutnak nyugateurópai munkalehetőséghez.)

És itt van az a kérdés, hogy ez nem túl sok-e? Nem: ez az ára annak, hogy ők elmenjenek nyugatra melózni.

És a következő kérdés: honnan van ennyi pénzük? Szinte minden család össze tud szedni ennyit. Régen ott viszonylag jól éltek az emberek. Megmaradt még valamennyi tartalék, és a jobb élet reményében erre használják a tartalékaikat.

És végül: sose volt nekem szimpatikus a Semjén. Ki is nézem belőle, hogy ilyen visszaélések történnek abban, amit ő irányít.

lehel kürtje 2014.12.11. 23:23:12

@vajdasagi: Valójában 6000 euró végül is tényleg nem nagy pénz, mert össze össze lehet kaparni innen onnan. Viszont az se mindegy, hogy egy ezt a 6000 eurót miért gyűjtöd össze? Arra, hogy legyen egy magyar - ergo EU-s útleveled? Arra azért szerintem elég sok pénz, elég nagy kiadás! Mert ha megszerzed, valamiből el is kell indulnod, és valamiből ki kell húznod az első fizetésig. Mert azért elindulni sem bírsz 1000 dinárral a vak világba!
Az is igaz, hogy volt régen tartalékuk az embereknek, de gondolj abba is bele, hogy húsz éve már kifejezetten elég rossz az életszínvonal ebben az országban, és ez a tartalék pénz sem tart örökké. Akinek volt is az szerintem gyorsan felélte a 2000-es évek elejéig.
Azok akik állami vállalatokban/szervekben dolgoznak (kezdve a rendőrségtől, az egészségügyön és a különböző helyi tisztségviselőkön át a megmaradt kevés termelő vállalatokig) és a jól menő privát vállalatokban dolgoznak nem fognak elmenni. Az átmeneti elvándorlás (mert sokan akiknek itthon van a családjuk csak dolgozni mennek külföldre nem élni) legfőképp az alsó osztálybelieket (akik messze a legnagyobb arányban vannak jelen Szerbiában) és a fiatalokat (függetlenül a szakképesítéstől, közép vagy felsőfokú végzetségtől) érinti. Legalább 50-60 olyan embert ismerek, akik az év 10 hónapját nyugateurópában töltik, dolgozva.

$pi$ 2014.12.12. 00:14:50

Én is láttam egy hirdetést a neten. Abban az volt, hogy olyan tablettát vehetek, amitől nagyobb lesz a micsodám. Ezt is ki kellene nyomozni, nem?

Amúgy elég beírni a youtube-ra, hogy "hungarian passport" és már jönnek is a hirdetések. Tessék itt van pár:

www.youtube.com/watch?v=2a0GZSMW2lA
www.youtube.com/watch?v=4iGW-oMaglc

slythug 2014.12.12. 01:44:45

nekem csak annyi gyanús, hogy hogy kapják meg olyan gyorsan? nekem is több mint fél évet kellett várni, már azt hittem elfelejtették :D

nem lehet valami hamisítványt kapnak?

P.Freddy 2014.12.12. 02:31:53

@maxval bircaman szerkesztő:

"Nem látok ebben problémát."

Hmmm. Érdekes hozzáállás. A korrupciógyanús megközelítésben nem látsz problémát?

Így már értem, mi a bajotok az USA-val:

"Belepofázik ide a mi dolgainkba, pedig miköze hozzá, hogy mi itt hogyan korrumpálgatunk saját magunk között, ez itt a mi kis belügyünk, kussoljon a rohadék karvalytőke a mi saját korrupcióinktól! Ez támadás a függetlenségünk ellen! - ahogy Viktor meg is mondta."

igazi Ténytár 2014.12.12. 04:35:28

@dr Smittpálelnökúr: Ugyan miért látnának problémát abban ha család kiirtó Magda Marinkok jönnek az országba Szerbiából?

1, nekik a budi is nemzetiszinure van festve, csak addig latnak.

2, Ugye egy hírhedt PR guru is egy ukrán adócsaló lányával randizgat.

Pont amely országból van a legtöbb korrupt KAP-os jelentkezés, ahol meg magyarul se tudnak de állampolgár lett

Szóval a qui prodest anyagilag kérdés érdekes lehet...bar ahogy a dakota mondja. "Maf fia holló nem vájja ki a szemet másik mi kutyánk kölykének"

igazi Ténytár 2014.12.12. 04:40:45

@ egy SZERB internetes apróhirdetéses portálon árul magyar állampolgárságot...."Magyar állampolgárság szabályosan" - áll a hirdetésében. Az ügyfeleinek nála kell jelentkeznie, hogy elvigye őket SZEGEDEN a "saját embereihez"."

Komolyan SENKI NEM emlékszik A BORZALMAS esetre?!

_______

Orosházán, SZEGEDEN és Szabadkán az előző évi kecskeméti tragédiához kifejezetten hasonló gyilkosságok történtek. Valamennyit a hidegvérű, profi kegyetlenség jellemezte. Szegeden a közismert Z. Nagy család kiirtása rázta meg a várost.

www.delmagyar.hu/delmagyarorszag_tortenete/kiirtottak_a_szegedi_cukrasz_csaladjat_-_1994/96532/

_________

Magda Marinko nem bánta meg tettét, listát ír!
2013. december 09., hétfő 08:15

A SZERB származású bérgyilkos 14 ember életét oltotta ki és a mai napig nem bánta meg tettét. A sorozatgyilkos jelenleg Tiszalökön tölti börtönbüntetését. A húsz évvel ezelőtti törvények alapján öt év múlva (2018-ban) feltételesen szabadulhat.

www.napiaszonline.hu/aktualis/magda_marinko_nem_banta_meg_tettet_listat_ir_47704
____________

igazi Ténytár 2014.12.12. 05:37:52

@

Semjénék eltitkolnák, hogyan osztják az állampolgárságot

index.hu/gazdasag/2014/12/10/allampolgarsag_miniszterelnokseg_adatigenyles_ukran_maffia/

Még ősszel lepleztük le két részben, hogy tízezrével ömlenek be hozzánk ukrán papírokkal oroszok, fehéroroszok, kazahok vagy épp szerbek, románok – és tulajdonképpen bárki, akinek van egy kis pénze uniós állampolgárságra.

Erre azért volt mód, mert túlzottan leegyszerűsítették az állampolgárság-adási folyamatot, ráadásul nem volt semmi érdemi ellenőrzés, így hamar KOMOLY UKRÁN ÉS OROSZ BUNBANDAK szálltak rá a bizniszre, és vették meg kilóra a magyar köztisztviselőket tucatjával.

A cikkek megjelenése után a területért felelős Semjén Zsolt bármiféle cáfolat helyett kapásból bejelentette, hogy az Index Gyurcsányékkal és a külföldi titkosszolgálatokkal szövetkezett a külföldön élő magyarok ellen. És mint ilyenek, hazaárulók is vagyunk.

_____________

igazi Ténytár 2014.12.12. 05:38:38

@maxval bircaman szerkesztő: "Nem látok ebben problémát."

______

index.hu/gazdasag/2014/09/16/magyar_nyelven_szavaltak_szep_magyar_szoveget/

Ukrán maffia osztja tízezrével a magyar állampolgárságot
______

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.12. 05:47:59

@dr Smittpálelnökúr:

Ilyen nagy folyamatokban mindig vannak visszélések.

Még Mo-nál tapasztaltabb országokban, ahol évtizedek óta megy a könnyített honosítás is sok visszaélés van. Pl. Izraelben tízezrekre saccolják az álzsidók számát.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.12. 05:49:44

@egy igazi Ténytár:

Komolytalannak tűnik ez a hír. Ha azt mondaná "tucatjával", még el is hinném, de ez a "tízezrével" teljesen abszurd,

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.12. 05:50:26

@Bloodscalp:

Egy ekkora korrupcióhoz sok ember részvétele kell, ebből indultam ki.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.12. 05:52:02

@P.Freddy:

Ez hogy jön ide?

Az USA-val a baj az, hogy jelenleg támadja Mo-ot, annak független, magyarérdekű kólpolitikája miatt. Ez az egyetlen baj.

csababácsi 2014.12.12. 10:05:15

Addig szórakozunk,illetve szórakoznak velünk a korrupt hivatalnokok, hogy úgy kivágnak minket Schengenből, hogy a lábunk sem éri a földet.

zsoBuda 2014.12.13. 13:30:24

A Kitekintő.hu már azt írja, hogy fél Szerbia magyar akar lenni.
Mivé és hová lett az a nagy nagy partizán vírtus?

vajdasagi 2014.12.14. 12:58:03

@zsoBuda: Egyrészt persze jogos a gúny. Csakhogy az itt a baj, hogy nem mondanak ők le a szerbségülről. Nekik a magyar állampolgárság azért kell, hogy könnyen vállalhassanak munkát nyugaton, illetve mindenfelé könnyen utazzanak. (Mert szerb útlevéllel egy országba könnyebb csak eljutni,mint magyarral: Kubába :-)

Szóval a kérdésedre válaszolva: marad a "virtus", de megoldják a mi útlevelünkkel a munkavállalást és az utazást. Nem jó az nekünk, ami a Semjén művel.

zsoBuda 2014.12.15. 15:18:58

@vajdasagi: Csak elcsodálkoztam, mert nincs még egy olyan nép a Balkánon mint a szerb, aki mindenkinél különbnek képzeli magát és ennek minden adódó alkalommal hangot is ad. A zentai piacon a nyáron azt mondták nekem, hogy Szerbiában beszélj szerbül, amire angolul azt válaszoltam, hogy magyar turista vagyok és úgy gondolom, hogy egy turistának nem kötelező szerbül tudnia, különben is Zenta magyar város. Amire szép magyarsággal azt a választ kaptam, hogy az anyád pi...ja Zenta ősi szerb föld. Én mint magyar nincs az a külföldi munka amiért felvenném a román, szlovák hát a szerb állampolgárságot meg semmiképp. Tudom, hogy a szükség nagy úr, de akkor ne játszák már az eszüket. Ők gátlástalanul kihasználnak mindent és mindenkit, de amikor nekik alkalmuk lett volt másokon segíteni sohasem tették.
Arra pedig, hogy árulják az állampolgárságot az a válaszom, hogy ez a szegedi Kormányhivatal belső ügye, hogy elkapják azokat a közalkalmazottakat, akik hivatalukkal visszaélnek, és a szerbek is lépjenek azok ellen akik megszervezik az üzletet.

Amit Semjén művel (főleg ha még lovat is adnak alá) én sem tartom jónak, mint ahogy azt sem hogy Pásztor a magyar parlamentben kijelenti, hogy csak gazdasági vonatkozásban hasznos a magyar állampolgárság és amikor leköpik meg csodálkozik. Egy fenékkel nehéz két lovat megülni.

vajdasagi 2014.12.15. 21:26:37

@zsoBuda: Köszi a választ.

Több részre bontanám az én válaszomat:

1. "Nincs még egy nép..." De bizony van: a horvátok még nacionalistábbak, mint a szerbek. Tudom, hogy ezt nehéz elhinned, de így van. Százával voltak horvát és szerb ismerőseim. Nagy számok alapján mondom ezt. De persze a szerbek is elég nagyképűek, abban igazad van. Majd még párszáz év, és ez rendeződik :-)

2. 6000 euróért esélyt kapni arra, hogy pl. Németországban munkát vállalj: én ezt meg tudom érteni, és ne feledd, nem kell lemondania semmiről. Marad ugyanúgy szerb állampolgár mint eddig. Pusztán kap egy magyar útlevelet, ami nekünk nagyon fontos, és büszkék vagyunk rá, de neki meg egy vásárolt papír, amivel melózhat. Én ebben nem látok olyat, amiért ők szégyelljék magukat.

3. A Semjén szervezete pedig próbálja megakadályozni a nyilvánvaló korrupciót. Azt én is tudom, hogy korrupciós kísérleteknek lenniük kell, ahol ilyen értékes az 'árú'.

4. Én azt várnám el a Semjéntől, hogy próbáljon nyilvánosan tenni ez a korrupció ellen. Ne az legyen zsigerből a reakciója, hogy az Index hazaáruló, mert ír ezekről az üzelmekről. Félreértés ne essék: nem a Semjént gondolom korruptnak. Nincs ugyan infóm erről, de én őt nem sorolnám azon mostani vezetők közé, akik nyilvánvalóan lopnak.

lehel kürtje 2014.12.15. 23:56:16

@vajdasagi: Már bocs, de az első pontod teljesen komolytalan. Vajon az ilyesmit hogy méred le, hogy a horvátok vagy a szerbek a nacionalistábbak? Mert ha még az egyiket a kettő közül mondjuk a norvégokhoz hasonlítod, akkor még elfogadható is lenne a különbség felállítása. De így...
Most ez ép olyan mint ha a szerbek és a horvátok átlagos inteligencia hányadosát hasonlítanád egymáshoz. A különbség szinte nincs, vagy elenyésző. De ha bármelyik kettő átlagos inteligencia hányadosát hasonlítod mondjuk az ugandaiakéhoz, akkor észlelhető a különbség.

vajdasagi 2014.12.16. 07:56:03

@lehel kürtje: Szia. Az intelligenciahányadossal valóban ez a helyzet. De egy nép büszkesége, meg hogy az hogyan nyilvánul meg: nos ez elég jelentős mértékben különbözhet még szomszédos, egymással szoros rokonságban élő népeknél is. Nyilván nem tudoményos módon "mértem", hanem csak több mint 100 ilyen és több mint 100 olyan ismerősöm volt (közeliek), és ezek alapján mondom.

De továbbmegyek: még a szerbeken belül is erős különbségek vannak aszerint, hogy hol éltek a felmenőik az utolsó 100-200 évben. Pl. a vajdasági szerbek sokkal kevésbé nacionalisták, mint a déliek, de a leginkább nacionalisták a krajinai és hercegovinai menekültek - nos őket tényleg nehéz tolerálni.

A horvátoknál dettó: a legkevésbé egyértelműen az isztriaiak, aztán jönnek a szlavóniaiak, de a nagyon nehezen tolerálható szintet itt a közép-dalmáciaiak jelentik.

Mind a szerbeknél, mind a horvátoknál ebben nagyon nagyok a különbségek régiók szerint. Talán mert nagyon különböző volt a történelmük.

Ha visszatérünk a szerbekre: egy hercegovinából áttelepült szerb és egy vajdasági szerb között talán nagyobb a különbség, mint egy székely és egy kisalföldi, győri magyar között. Persze itt a magyaroknál nem a nacionalizmust, hanem úgy általában a mentalitásbeli különbségeket értem.

Azt akarom mondani ezzel: ne általánosítsunk. A világ nagyon sokszínű.

lehel kürtje 2014.12.16. 11:56:05

@vajdasagi: Azzal teljesen egyet értek veled, hogy minden nép nacionalizmusa a történelmi változások hatására alakult ki, így egészen másra alapszik a szerb, a horvát, a magyar és a román nacionalizmus.
Viszont az utána írottakkal már nem teljesen értek egyet. Bár mindenkiben, így a vajdasági szerbekben is él egyfajta (társadalmi, de jobban inkább gazdasági) diszkrimináció az ide menekült szerbekkel, de a vajdasági szerbeken kivül ismerek jónéhány szerbiai szerbet, sőt egy csomó menekült szerbet is (Boszniából és Horvátországból). Hogy úgy mondjam, egyáltalán nem látom, hogy az egyik (bár nem szeretem ilyenkor ezt a szót használni) "nagyobb" szerb lenne mint a másik, vagy hogy kevésbé lenne büszke arra, hogy szerb.
Itt inkább arról van szó, hogy a szerbiai szerbség inkább jobboldali beállítottságú, míg a vajdasági szerbség inkább bal (bár álltalában kicsi a különbség). Viszont Szerbiában (Magyarországgal ellentétben), a baloldal (azon belül is a szocialisták és a szociáldemokraták) is eléggé nacionalista. Nem véletlen, hogy a polgárháború idején ép egy baloldali vezető vezette harcba az országot. Miloševićek akkor nagyobb arányban voltak a szerb parlamentben, mint most a Fidesz a magyarban. Bár igaz az is hogy a rendszerváltás kezdetén minden keleteurópai országban a szocialisták kerültek hatalomra. Bár ez már egy másik történet.
Lényegében véve, én itt is a különböző területekről érkező szerbek között is inkább mentális különbségeket látok, mint sem nacionalista különbségeket.
süti beállítások módosítása