Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) újvidék (2) ujvidek (20) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Horvátország - fasiszta gyökerek?

2008.12.04. 17:29 Bálint Csaba

Egészen gusztustalan és ízléstelen dolog történt Horvátországban: usztasa egyesület alakult Zadarban. Tagjai a különféle honvédő, vagy honvédőnek nevezett háborúk harcosai. Nem mind hivatásos usztasák, de így vagy úgy közük van a dologhoz. Persze valamennyien – eddig mintegy 100 fős a tagság – mélyen egyetértenek az uszatasa ideológiával. Annak a náci horvát államnak az elveivel, amelynek emlékét ilyen aktívan őrzik. Az egyesület a tervek szerint rövid idő alatt 1500 fővel fog gyarapodni, ennyi új belépőre számítanak csupán Zadar megyéből. A hét elején írta meg a Jutarnji.hr.

Horvátország a második világháborúban német csatlósként élvezhette a kvázi függetlenséget. Ennek a független horvátországnak a katonái voltak az usztasák. Ők szabadidejüket főleg szerbek, és mások gyilkolászásával szerették tölteni. Több haláltábort is működtettek szabad országukban a buzgó horvát hazafik, aztán Kanadába, meg Ausztráliában, meg egyéb messzi vidékekre szöktek, amikor a háborúnak vége lett, és újra megalakult (éppen most múlt 63 éve) a délszláv népek közös állama, a néhai Jugoszlávia. Ebben a testvériségre, és más frappáns kifejezésekre épülő országban üldözendő, elítélendő, és eltiprandó eszme lett az usztasa ideológia. Az okokat nem kell keresni , találni éppen eleget lehet a korszak proganda anyagain is.

Az újabb háborúk és az ébredő horvát nemzeti öntudat lassan – szinte akaratlanul - rehabilitálta az usztasákat Horvátországban. Az usztasa mozgalom jelképei fel-feltünnek koncerteken, demonstrációkon, pláne focimeccseken. A horvátok jókora része büszkén vállalja a országuk legsötétebb korszakát, amikor a náci Németországgal összejátszva ontották a vért a Balkánon. A frissen alakult usztasa szövetség nem akar gittegylet lenni. Elnökük, Drago Vujević, aki nyugalmazott katonatiszt, rögtön a megalakulásuk után ígéretet tett arra, hogy az új egyesület hamarosan minden városban terjeszkedni kezd.

- A honvédő háborúk harcosai mindig is a sahovnica (a horvát kockás címer - a szerk.), és Pavelić (Ante Pavelić, a fasiszta horvát állam diktátora - a szerk.) képei alatt indultak a harcba. Ezek nem fasiszta, hanem horvát jelképek – idézi a Jutarnji.hr az egyesület elnökét, aki a tagsággal együtt annyira komolyan gondolja ezt, hogy még az alapszabályba is beleírták, hogy a tagok hordhatják az usztasa jelképeket nyilvánosan. A szervezetet pedig bejegyezhették, tehát az állam beleegyezett a létrehozásába, és tudomásul vette az alapszabályát is – érvelt az egyik, tag Ivo Matanović.
(Kép:Herceg-Bosna horvátjai! nagy vezéreink Adolf Hitler és Dr. Ante Pavelić otthonaitok védelmére hívnak titeket! Lépjetek az önkéntes horvát SS csapatok sorába!)

Hogy mennyire komolyan gondolják, hogy aktívabbak lesznek a többi apróbb veteránszövetségnél, jól mutatja, hogy - bár az év végéig alig egy hónap van csak hátra – két megmozdulást is terveznek még 2008-ra. December 5-én az 1945. telén kivégzett horvátok emlékének adóznak misével, akiket azért likvidáltak, mert ellenezték Jugoszlávia létrehozását a második világháború után, az újabb kísérletet arra, hogy a délszláv népeket egy karámba tereljék. 2008. december 28-án pedig misét mondatnak Ante Pavelić halálának évfordulójára.

Egyelőre tehát főleg imádkoznak ezek a jó öreg usztasák. Az állam pedig egyelőre meghallgatja az imáikat, és nem tesz lépéseket annak érdekében, hogy ilyen egyesületek ne alakulhassanak meg. Képzeljük csak el, hogy nyilas egyneruhában grasszálnak egyesek a magyar utcákon. Nekem nem megy. Horvátország viszont tűri, de legalábbis tétlenül nézi, ahogy a náci ideológia összefonódik az utcán a Gotovina mítosszal, és már nem lesz gáz usztasának lenni.

Régiség? Usztasa jelképek az E-bay kínálatában is: itt és itt.


Kép: Az usztasa ifjúság építi Horvátországot és önmagát!
Fent: Rab soha!

Az egykor Balkán szerte rettegett usztasa mészárosok jelképeit ma is sokan szeretnék, sőt szeretik, viselni Horvátországban, ahogy karlendítésre is mindig könnyű találni egy kis társaságot:


 

 

 

 

A csajoknál is bejön:

Ante Pavelić klasszikusok:


90 komment

Címkék: horvátország fasiszta

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr55804387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rafajlovic 2008.12.04. 19:25:20

Ez elég komoly hogy ilyen megtörténhet de amig az UNIO azon van hogy rehabitálja a vörös csillagot addig bármi megtörténhet!!Ante Gotovinát ne keverjük ide nélküle elég nehéz lett volna a szerbeket kiverni krajnábol!!A Szerbeket is látni csetnik viseletben ruha és szakáll ilyen mindig lesz nem lehet megakadályozni de végülis demokrácia van vagy mi !!!Szervezetet nem szabadott volna hagyni hogy megalakuljon de a fejekből kimosni nem lehet!!Szlovákiában meg a kormány követi ezt az utat!!

Guriga 2008.12.04. 19:59:39

Usztasák nélkül nem létezne Horvátország. Ha a NATO-n, meg az EU-n múlt volna biztosan nem.
Még emlékszem, amikor a bosnyák elnök sírva könyörgött itt Pesten, hogy segítsenek az országán.
Persze ezt egy ZSIDÓNAK úgyis hiába...
Ugye, Bálintka? :D

szkepi 2008.12.04. 20:06:43

guriga te kis mocskos ujnáci vagy

hami · http://toriblog.blog.hu 2008.12.04. 20:07:08

Azé ez egy elég pártos cikk. Hasonlót lehetne írni a magyarokról is a magyar gárdára hivatkozva, holott a magyarok >90%-a nem gárda tag.

viktor 2008.12.04. 20:09:08

hát elnézve a csajokat, van oka, hogy sokan csatlakoznak. :)

cs 2008.12.04. 20:10:00

Zadar a kedvenc dalmát városom, sokszor voltam ott az utóbbi években. A Gotovina-kultusz nagyon jelen van, képe ott van minden üzlet és étterem falán, valamint sokan pólón is hirdetik, hogy ő nem bűnöző, hanem hős.
Innen azért még messze van a nácizmus, ez igaz. De Horvátország fociszurkolói az utóbbi években arról hírhedtek, hogy nemzetközi meccseken a lelátókon horogkeresztet formálnak magukból.

szkepi 2008.12.04. 20:10:22

amugy a horvátok tán a legtahóbb szomszédaink.a magyaokat, seggükön a bighungary matricával előszeretettel csipik ki az autópályáról, hogy levegyék - remélem igy van ez guriga gurigával is.ott veszik le a magyarokat ahol birják. pökhendi agressziv csürhe.

aad 2008.12.04. 20:11:09

Ne keverd már ide a gárdát. Semmi köze a kettőnek egymáshoz.
A gárda nem nyíltan fajgyűlölő, míg az usztasák igen.

szkepi 2008.12.04. 20:12:45

nem vagyok szerbfun, de 100szerb, mint egy horvát

szkepi 2008.12.04. 20:14:22

gárda nyiltan ujfasiszta.még a kiegészitők is hasonlóak. miért nem esnek egymásnak a magyar magyarkodók és horvát horvátkodók?hulljon már a férgese!!!!

aad 2008.12.04. 20:21:33

szkepi (es hasonloan erzekenyek). ti nem tudjatok, hogy mi az hogy fasiszta.
magyarorszagon gyakorlatilag nincs fasizmus. eltekintve azt a par 10 felvonulot, aki a karjat lengeti. na ok fasisztak, nem a garda.
bar tudom, hogy nem vagy meggyozve, mert azt hiszem, amit akarsz, de nem erdekel.
par politikai partnak az az erdeke, hogy elhitesse, hogy itt akkora fajgyulolet van, hogy csak na, es a sok hulye meg be is szopja a propagandat.

LakatTé 2008.12.04. 20:21:38

A gárda nyíltan újfasiszta? Várom a hivatalos megnyilatkozásokat, ahol közösséget vállalnak Adolf Hitlerrel, Szálasival, a nyilasokkal, a koncentrációs táborokkal, stb. Mellesleg a magyar államiság kezdete (ellentétben mondjuk a szlovákokéval) nem Hitler ajándéka.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2008.12.04. 20:22:53

szerbFUN ;-D ehehe ,szerbeknél is vannak ilyenek,csetnikeknek hívják őket ha jól tudom

Rover 2008.12.04. 20:27:34

"nem vagyok szerbfun, de 100szerb, mint egy horvát"

Te nagyon hülye vagy. Melyik országból jönnek hírek hetente magyarverésről? Gondolom te még a partizánokat látod bennük.

Amúgy, hulljáj :)

szkepi 2008.12.04. 20:44:11

horvátok is vernének, ha nem lennének akkora pénzéhes csapat.naponta nincs verés.mellesleg minden országnak megvan a maga szélsőséges trágyája.nyilas,csetnik,usztasa,vasgárda,... ugyanaz a designer, ugyanaz a futuristás stilus. ugyanazok atorz gondlatok.
más...gárdista megnyilvánulás a külsőség, a cigányellenesség, a szólamok.
nem vagyok tulérzékeny és cigánycimbora sem, de a gárdátol ésa gojbabettásoktól is hányni tudnék.

rabandris 2008.12.04. 20:49:52

Szerintem pedig Zadar magyarul Zára , mint ahogy Nizza-t sem Nice( Nisz-nek ) stb

wurlitzervili · http://hombre.blog.hu 2008.12.04. 20:53:02

Kérdezem, 1945 telén nem azokat a horvátokat végezték ki, akik a MÁSODIK kisérletet ellenezték a délszláv népek egyesítésére? Ha az első kisérlet ellen tiltakoztak (Sz-H-Sz Királyság) akkor pár évtizedet elkéstek.

crolib 2008.12.04. 21:02:05

hülyék azok a tengerpartiak. legyőzték és ki is dobták a szerbeket, és akkor most mire jó egy ilyen szervezet? ha veszítettek volna a szerbek ellen, akkor még megérteném. de most, minek? ki ellen?

dublőr 2008.12.04. 21:02:19

Bocs, tökre nem ide tartozik, de működtettek, nem működtedtek.

Efraim 2008.12.04. 21:03:07

Huh, szep propaganda cikk...
Arkan szabadcsapatai a Tigrisek, Vojislav Seselj csetnik vajda vezette Fehér Sasok, Ratko Mladic Skorpiói, mind nacionalista, idegengyulolo szervezetek, inkabb roluk irjal cikket, aztan utana beszelj fasizmusrol...

grille 2008.12.04. 21:11:33

Lesújtóan egyoldalú ez az írás. Mintha a horvátok 1941-ben minden előzmény nélkül kezdtek volna gyilkolni egymást a Balkánon a szerbekkel. Előtte volt egy röpke 21 év, amikor a szerbek elnyomták őket, vezetőiket meggyilkolták, sokakat börtönbe vetettek stb. És a második világháború alatt a szerbek is igencsak élen jártak a horvátok legyilkolásában. Ráadásul Tito partizánjai 1945-ben több tízezer horvátot mészároltak le Ausztria határán - miután az angolok kiadták őket... Persze erről nem szabad beszélni, hiszen a szerbek nyerték a háborút, ők a jó fiúk, a horvátok a vesztes oldalon álltak, tehát még hatvan évvel később is beléjük szabad rúgni, úgy, hogy a történetnek csak az egyik felét meséljük el.

Bálint Csaba · http://srbija.blog.hu/ 2008.12.04. 21:13:01

Efraim: Róluk már írtam.

mások: Az elméleti és gyakorlati hibák javítva. köszönöm.

Martian (törölt) 2008.12.04. 21:13:46

Az "újnácik" általában ott jelennek meg, ahol a "demokrata elit" politikai játszmái alapján nem több, mint hazug, korrupt megélhetési söpredék... amely a választások idején hamis ígéreteivel felbuzog alulról, mint a szennyvíz.

sakkmatt 2008.12.04. 21:14:50

Szerintem az összes balkáni és a legtöbb normális országban sem szokatlan a nemzeti jelképek (zászló, kokárda) használata. Csak a magyar libsi "értelmiség" tartja megengedhetetlennek, hogy valaki büszke legyen a saját nemzetére, országára.
Szerintem itt is erről lehet szó...

z+? 2008.12.04. 21:16:41

Éljenek a horvát hazafik! Éljen az usztása! Horvátország pedig NEM Szerbia!!! SRBIJA.blog.hu?

Éljen a nemzeti ébredés, éljen a Nemzetek Europája!! Vesszen az EU!!

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2008.12.04. 21:19:32

EU tiltakozás nincs? Azt hittem az ilyesmit csak azután tűrik, amikor valaki már bent van.

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2008.12.04. 21:22:22

aad: kicsit röhejes ez a szerecsenmosdatásod.
A magyarhorda mint szervezet talán nem nyíltan(!) fajgyűlölő, de hogy a tagjainak min. 80%-a náci, az vitathatatlan.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2008.12.04. 21:24:07

z+? 2008.12.04. 21:16:41,

Szerintem is éljen a nemzetek Európája, és szerintem is nagy ciki az EU, de ennek semmi köze náci szervezetek éltetéséhez.

Az EU éppen azért ellenség mert nem demokratikus. A nácik nem inkább azok, hanem egyáltalán. Mint tudjuk.

Nagy, nagy zavar van sok fejben Duna-Tisza táján.

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2008.12.04. 21:24:28

Egyébként ezeket a náci csürhéket össze kéne zárni egy lakatlan szigetre, aztán öljék egymást.

z+? 2008.12.04. 21:26:33

inkább az ilyen hontalan kozmopolitákat, mit te szilárdan.. Mondjuk Madagaszkárra :D:D:D

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2008.12.04. 21:28:24

szilárdan... · www.flickr.com/photos/haazee/ 2008.12.04. 21:22:22 ,

Nem mind náci aki rasszista és tekintélyelvű. Az usztasák azok. A nyilasok is azok. A gárdáról nekem nem úgy tűnik. Attól még lehet nem rokonszenves. Nem kell devalválni a náci szót.

(Még hami sem valószínű, hogy az, aki pedig a szlovák témájában ugyancsak elnyomó volt, bár tudná minek.)

Za dom, spremni! 2008.12.04. 21:36:22

December 12-én koncertezik Magyarországon Marko Perkovics alias Thompson, Horvátország legnépszerűbb nemzeti énekese, aki a hazájában százezres tömegek előtt koncertezik.
Nekünk magyaroknak is példamutató a hazaszeretete és a zenéje nagyon jó. Érdemes eljönni a koncertre!


Linkek:
www.thompsonarenasavaria.com/
szentkoronaradio.com/zene/2008_11_19_magyarorszagra-jon-a-horvat-karpatia

Carnivora (törölt) 2008.12.04. 21:43:28

szkepi 2008.12.04. 20:14:22

Te melyik gárda jelkép nácifasisztagonosz? :D

én 2008.12.04. 21:54:19

A két csajt blokkolnám. Jöhetnek egyszerre is!

én 2008.12.04. 21:56:42

Amúgy meg nem értem mióta náci jelkép a kockás horvát címer. Évszázadok óta használják, és most is ez az állami címerük. Lehet, holnapra a sakktáblát is betiltják mint náci jelképet?

én 2008.12.04. 21:59:06

Most látom, ez egy véressszájú szerb blog, így minden érthető! Fáj ugye, hogy a horvátok lenyomtak titeket mint a bélyeget?

Szűcslaci 2008.12.04. 22:03:58

Zadar annyira Zára, amennyire Wien Bécs.

seenow 2008.12.04. 22:06:08

Egyébként nem tudom, feltűnt-e nektek, de az usztasák címere nem a hivatalos horvát címer, hanem annak inverze: a horvát címer piros kockával kezdődik a bal felső sarokban (en.wikipedia.org/wiki/Image:Coat_of_arms_of_Croatia.svg), míg az usztasa fehérrel (en.wikipedia.org/wiki/Image:Coat_of_arms_of_the_Independent_State_of_Croatia.svg).

Ugyanúgy kihasználták a nemzeti jelképet, mint itthon a nyilasok (az árpádsáv 8 csíkjához hozzáadtak egy kilencediket sávot)...

asd 2008.12.04. 22:08:20

Miért hontalan az, aki nem nacionalista?

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.12.04. 22:12:51

asd 2008.12.04. 22:08:20
Miért hontalan az, aki nem nacionalista?

ugyanezt kérdezném. A nemzetek európája meg monnyon le. Nem pont arról szól a cikk, hogy egyesek túl komolyan vették a nemzetfogalmat?

Androsz 2008.12.04. 22:13:45

Figyeljétek meg, erről is az Orbán Viktor tehet. Nálunk is ő pártolja azt a temérdek nácit és/vagy fasisztát, mint az jól tudott. Én csak azt várom, hogy a szlovákok őket is megugatják-e, mint nácizmus-exportőröket, ahogy ráng ugatnak állandóan.

szkepi 2008.12.04. 22:35:34

z+ :köpjél föl és állj alá

trogger 2008.12.04. 22:36:03

Ante Gotovinával tele van plakátolva Horvátország. Mostanság mit lehet tudni róla?

winerprince 2008.12.04. 22:40:40

Hogy-hogy nem tiltják be ez a gyülekezetet?Hol van a horvát szdsz?Magyar liberálisok,tessék szépen ajvékolni hogy milyen szörnyű erőszakszervezetek keletkeznek a szomszédban....

Gabesztelen 2008.12.04. 22:46:34

Ezt nagyon szeretem,mikor a sok kommentelő csak úgy özönlik ide az indexről,és zavarosabbnál zavarosabb ideológiával próbálja a másikat meggyőzni saját igazáról!
én! Olvastál te több bejegyzést ebben a blogban? Én nem éppen úgy gondolom,hogy ez egy véresszájú szerb oldal.ha olvasnád,tudnád,hogy minden balkáni nép megkapta már a magáét,úgyhogy egyáltalán nem egyoldalú.Nem értem valaki hogy éltetheti az usztasákat,pláne akinek semmi köze nincs hozzájuk.Csak úgy ajánlom figyelmetekbe a legfelső képet,ahol a derék usztasa egy levágott partizánfejet tart a kezében!Levágta egy mésik embernek a fejét!Vágták már le a fejeteket és pózoltak utána vele fényképeken?ez undorító,az emberiség egyik legnagyobb mocska az ilyen.Továbbá azt sem értem,hogy hogy lehet eldönteni,hogy melyik a szar ország és melyik a jó.Ezt nem a ti dolgotok eldönteni.A zsidózás meg aztán pláne a legalja mindennek,de hát a divat az divat.

sarajevo 1992 2008.12.04. 23:12:14

Minden naci bagazst be kéne tiltani: akár Usztasa, akár Csetnik, akár Gárdás. Ezek senkinek sem válnak javára. Azonban amíg kicsik a többséget csak irritálják és felbujtják. Ha, azonban a társadalom valamiért meging (mint pl. Weimari Közt.), akkor atveszik a hatalmat es akkor majd kérdem én ki szereti majd őket puszta szimpátiából. Minden előttem szóló nácipártinak kívánom hogy menjen vissza az általa tisztelt 30-as évek Németországába és próbálja meg ott hangoztatni az akármilyen véleményét a magyar meg az akármilyen eredetű vezetéknevével!

Dr. Kocsis László · http://naczivadasz.blogspot.com/ 2008.12.04. 23:16:42

JAjneeee! Megint összefostam magam. Mindig tartogat valamit számomra az index. És persze mi adtuk nekik a példát a bakancsokban masírozó, félelemkeltő, kirekesztő Magyar Gárdával.

Na Magyarok, szégyelljétek magatok! Még a végén egész Európa öntudatra ébred és eldugítják a Dunát halottakkal.

Holnapra tüntetést kéne szervezni a vérnáczi Horvátisták ellen! Ki tart velem?

Kúrcsány Ferenc 2008.12.04. 23:21:35

szkepi mért nem folytál le a csöves apád lábán inkább

cigányvajda 2008.12.04. 23:26:32

Gabesztelen

Ugye azt is tudod, hogy a szerbek a 40-es években még szívesen használták a karóbahúzást, persze nem hivatalosan, hanem maszek alapon. Láttál már ilyen képeket?

z+? 2008.12.04. 23:26:43

sarajevo 1992... Ez zsír volt. És szkepi.. kihagyom, nem vagyok labdarugó.

2008.12.05. 00:10:21

Minden országban vannak hasonló csoportosulások. Mindenki seperjen a saját portája előtt.
Képmutató a cikk hangvétele.

aad 2008.12.05. 00:10:41

Hát vaze, azért az besz@rás, hogy vannak emberek akik szerint a nyíltan Hitlert éltető szervezettel összehasonlítható a gárda (ami nekem sem szimpatikus), de akkor is. Akkor akinek van otthon egy magyar zászlója az már übernáci szerintetek. Én egyszerűen nem tudom megérteni, hogy mit lehet ennyire fosni mindentől.
Nem tudjátok mi az a fajgyűlölet. Ha megértétek volna az elmúlt 15 évet valamelyik balkáni országban, akkor tudnátok, hogy mi az, hogy náci, meg szélsőséges nacionalista. Örüljetek neki, hogy nem tudjátok...
De ez szánalmas amit csináltok!

RIO 2008.12.05. 00:14:24

nácizmus vagy bukás, nincs középút. nem szimpatizálok, csak értem a törekvést. ésszerű válasz a túlnépesedésre és élelmiszer-válságra.
OFF
közröhej, hogy a ZS-betűs szó önmagában is nácizást vált ki. már-már az az érzésem, hogy az elvárt formula az, ha a ZS-betűs szó után félhangosan, mintegy emlékeztetőül elsusogunk egy Holokausztot. képregény szövegbuborékában iszonyú viccesen jönne ki... [érintettektől elnézést, de akkor is vicces.]
ON

Gabesztelen 2008.12.05. 00:22:54

Nem,nem láttam olyan képeket,nem is szeretnék,mert nem bírom megnézni őket,túl sok bennem az empátia.Minden népben vannak szemét gyilkosok,akik állat módjára gyilkolnak,szerbek,horvátok,bosnyákok,albánok egyre mentek a háborúban egyik sem volt barátságos a másikkal,maximálisan elítélendő és undorító amit tettek.sok szenny van ott a balkánon ami sohasem fog kiderülni.Javaslom olvasgassatok vissza ebben a blogban,hátha találtok számotokra érdekes olvasmányt.

earon 2008.12.05. 00:44:12

Szerintem a tisztelt cikkezők-kommentelők összekeverik az ideológiát, az eszközöket és az okokat. A karlengetős, heilhitleres, horogkeresztes fiatalok legfeljebb másolják a náci jelképeket, de nagyrészt fogalmuk sincs az egészről. Keveseknek igen, de ez még messze van a koncentrációs táboroktól. Némi rasszizmus/sovinizmussal fűszerezett erő és tekintélyelvűség. Ha úgy vesszük ők a "lázadók", ilyenből mindig volt. Ami kínos, hogy megfelelő idegbeteg vezetésével lehet csúnya vége az ügynek, de ilyen nem nagyon van szerencsére. A Gárda, a szlovák-magyar-horvát fújás-hőzöngés csak gusztustalanul csomagolt nacionalizmus, de köze nincs a nácizmushoz. Majd a gyerekek szépen felnőnek és ők is elmennek a Zöld Pártba képviselőnek...

Ne hazudj zsidó 2008.12.05. 00:44:35

Nácik sehol sincsenek. Ez csak a táliberálisok és a zsidók hazugsága.

Herr von Kartz 2008.12.05. 01:03:25

nna, pupákok

ako je neko nekim slucajem uspio procitati ovo
hr.wikipedia.org/wiki/Usta%C5%A1e

i jos uvijek se drzi svojih gluposti o ustasama, neka nastavi debatu na hrvatskome

és mielőtt azt hinné valaki, hogy vérhorvát vérnáci vagyok, félmagyar-félszerb létemre, eloszlatnám a kételyeket

a "hitlert nyíltan támogató szervezet"en meg kár hőzöngeni, az tudniillik egy második világháborús plakát, gyengébbek kedvéért. érdekes, mintha abban az időszakban más országokban is lett volna pár olyan propagandaelem, amit mára ízléstelennek, sőt, törvénytelennek minősítenek. kicsit sarkítva ez kábé olyan, mintha a spanyolokoat most mószerolnánk Cortez vagy Torquemada miatt. Na ne már!!

persze hogy az ustasa alapító lesz a jelenlegi szervezet egyik ikonja, mégis ki más legyen, Mahatma Gandhi?? és ha tisztelt srbija insajd bloghegesztő vagy bármelyik hozzászóló esetleg odalenn élne, és nem csak nyaranta vinné le a valagát ázni az adriában, az tudná, hogy messze nem fasismuzsról van itt szó, csak a mai napig tartó vehemens honvédő büszkeségről. elvégre ezek a ppfák pofozták vissza az agresszor csetnikekeket kninből, a szerémségből (szarrá lőtt Vukovár, rémlik? na azt se a vérnáci ustasák csinálták), észak-szlavóniából meg szűkebb pátriámból, baranyából.

ha meg valaki esetleg még a háború idején is lenn volt (kötve hiszem hogy az itt puffogók és harsogók közül bárki is lenn lett volna), az tudná, hogy a visszafoglalás idején, meg utána, az ustasák állandó jelképe, a felső végein oldalra kicsit kihúzott U betű minden olyan család házára felkerült, akiknek vaj volt a fején. ahol a családfő horvátokat gyilkolászott kedvtelésből. mármint nemzeti érzületből. értsd: nacionalizmusból. a terror meghatározó eszköze volt. igen, nacionalista terror. de ilyen esetekben kurvára nem kérdezi senki, hogy ki kezdte, és mikor lesz döntetlen az állás. ilyen helyzetekben, ha tudsz, visszavágsz. ha tudsz, akkor annyira, hogy ne kelljen megtorlástól félni.

persze innen bentről nézve ez az egész húúú és hááá és jujj de arcátlanok hogy is képzelik és botrány és miért nem szankcionál az EU.
nem vagyok náci. még jobbos se. elég erősen balra és a liberális felé húzok. de szerintem teljesen liberális elgondolás elfogadni egy ilyen szervezetet, elfogadni a létezését, amíg nem sérti az én vagy bárki más alanyi jogait közvetlenül (itt nem ér arra hivatkozni, hoyg a szerbek jogait sérti, tetszett volna ezzel akkor előhozakodni, amikor átgarázdálkodott a dunán nyugatra)

részemről semmi vérlázítót nem látok ebben. nem akarnak cigányokat, bosnyákokat, szerbeket, olaszokat, magyarokat verni, nem akarnak tojásokat hajigálni a buzikra, nem akarják passzív terrorral rettegésben tartani a népet, nem akarnak csuklyákban kereszteket égetni, nem akarnak öngyilkos merénylőket zavarni az ortodox templomok ellen. csak a még elevenen élő történelmük és a friss, ropogós felszabadítás fölött érzett elégedettség hagyománnyá tétele folyik. én azt moondom, bátor és büszke lépés ez, az államnak támogatnia kéne, nekünk meg megérteni, nem pedig puffogni

Endlösung 2008.12.05. 01:11:11

Ennek a posztnak akár a Gyurcsány-blogban is lenne helye. Annyira ostoba és paranoid, hogy az már megmosolyogtató.

Erről a cikkről a következő írás jutott eszembe: naczivadasz.blogspot.com/2008/08/kveteljk-hogy-vezessk-be-heti-1-rettegs.html

Kb. ilyen szinten vannak a "demokraták", az "európai gondolkodásúak", az "értelmiségiek", a "felvilágosultak". Szánalmas ez az egész "antifasiszta harc".

musu 2008.12.05. 01:13:18

Miért nem lehet úgy magyarnak (horvátnak, szerbnek) lenni, hogy arra vagy büszke, amit te vagy az őseid építettek, nem pedig arra, hogy te (vagy az őseid) kit rúgtak seggbe? Ha valaki gárdát csinál, ki lehet röhögni, vagy meg lehet értelmesen vitatni a kérdést (épp ezt teszi a cikk), de sem szlovák/cigány/magyar/szerb/stb. ellengárdát szervezni, sem egy népet néhány ezer necces figura miatt megbélyegezni nem volna szabad. Az eddigi hozzászólásokból szépen látzik, mit jelent Közép-Európában élni. Nem azért jó érzés magyarnak lenni, mert így lenézhetem az összes szomszéd népet, bármilyen csábítónak is tűnik.

Herr von Kartz 2008.12.05. 01:15:37

Miért nem lehet úgy magyarnak (horvátnak, szerbnek) lenni, hogy arra vagy büszke, amit te vagy az őseid építettek, nem pedig arra, hogy te (vagy az őseid) kit rúgtak seggbe?

nem tudom hogy engem is belevettél-e a képbe, vagy sem
lehet hogy nem derült ki abból, amit leírtam, de itt ugye arra büszkék ezek a horvát figurák, hogy a vérükkel, verítékükkel létrehozták a szuverén és önálló horvátországot. akkor hogy is van ez?

winerprince 2008.12.05. 01:30:44

Igazad van herr von kartz,én nem félek semmilyen gárdától,ameddig a rendet védik és nem terrorizálnak senkit,azt mondom legyen minnél több.odakle si bolane?

Herr von Kartz 2008.12.05. 01:37:46

én nem félek semmilyen gárdától,ameddig a rendet védik és nem terrorizálnak senkit

kicsit mintha más lenne a kontextus

vagy a magyar gárdának volt bármi köze ahhoz hogy az elmúlt két évtizedben magyarország ki tudta kiáltani a függetlenségét egy magyar-osztrák-szlovák-román konföderáció felbomlása után következő polgárháborúban? esetleg a magyar gárdában látni harcedzett, sebhelyeket viselő nemzetvédőket, akik tudják milyen is az, ha valaki a vérét adja azért, amiben hisz?

winerprince 2008.12.05. 02:03:59

ácsi,a horvátok nem csak a salját nemzetvédőikkel vivták ki a győzelmet,rengeteg zsoldos,sok becsempészett fegyver,+nem beszélve arról hogy az oluja alatt berukkoltattak 150000 embert 18-65 életkorig. A gárdisták,amikről te beszélsz,nem voltak többen pár ezertől többen.

Barnabás 2008.12.05. 06:01:09

Blogirók!hagyjátok már a fasisztázást,nácizást,mert kezd unalmas lenni.Irjatok már egyszer a sztálini kommunizmus rémtetteiről is,ami ezerszer kegyetlenebb volt mint a fasizmus.Hitler, Sztálinhoz képest egy kezdő kiscserkész volt.Valószinű azért nem irtok róla,mert évtizedekig istenitettük őket,és a "pavlovi reflex"még bennetek él.

Herr von Kartz 2008.12.05. 09:32:41

winerprince 2008.12.05. 02:03:59

persze, ez jogos (mondjuk nem tudom hogy a becsempészett fegyver hogy jön ide, a nemzetközi hatalmak a horvátok tökeire akart lépni, embargó meg minden, és ha jól emlékszem, a háború az ahol mindent szabad. pláne ha mondjuk te lettél volna abban a helyzetben, hogy a nemzeted szabadságát kell kivédened, nem tartanád elítélendőnek a fegyvercsempészést), de az ustasa-féle jobbos királypárti magatartás nélkül talán az egész nem is jöhetett volna létre.
és lehet hogy párezren voltak, de ezek a párezrek próbálják az eleven történelmüket megőrizni ezzel a szervezettel. nem hinném hogy ennél többről volna szó.

sarajevo 1992 2008.12.05. 10:50:36

Ez a Gyurcsanyos komment is tetszett, foleg azert mert pont ide tartozik :)
OFF: Amugy meg arulja el valaki, hogy miert arulo a Gyurcsany es miert hazafi az Orban? Mindketten autopalya-korrupcioztak, mindketten privatizaltak es hazudtak ejjel-nappal, mert ez a politikus dolga (meg kicsit mi rabszolgak is ezt tesszuk). Ezen kivul csak annyi kulonbseget latok, hogy a GY az irodaban tancol es a nyilvan hazafiatlan, az O meg kóbászt tőtt videken es a hazafias. Szoval ennyi? (bocs az ekezetekert)

sarajevo 1992 2008.12.05. 10:57:47

Kulonben ez a kóbásztőttés itt Vajdaságban bejon, mert minden magyar Orbanista, annak ellenere, hogy meg nem jart Mo.-n, es a retekklubot meg a csigatevet is csak a hazai nyikorgaszok meg mesemondok szereplesekor nezi. De szeretik, mert olyan jo becsuletes ember, meg majd ad allampolgarsagot. Hiaba magyarazom nekik, hogy volt ra negy eve. Ezt nem ertik, mert akkor meg nem foglalkoztak politikaval, mert nem volt ekkora fustje. Nagy bajban lesz O, ha nem kapunk 2010-ben allampolgarsagot, mert itt elveszti a fan-jait :)

aad 2008.12.05. 13:09:59

szarajövő, tudod, fuggetlenul attol, hogy volt 4 eve, es nem adott allampolgarsagot, mikor a nepszavazas volt nem allitott be utolso jott ment genyaknak, akik millioszamra fogjak elozonleni a kanaant (magyarorszagot), es, hogy a south parkbol idezzek eeeveszikamunkaat! ja es mindezt onos erdekbol, mert a maszop mindig magasrol leszarta a kulohoniakat, magasabbrol, mid fityisz, ezert ha szavazojoga lenne parszazezernek (mint ahogy nem lenne akkor sem, ha allampolgar lenne, mert nem a kanaanban el), akkor meg nagyobb szarban lenne a part, mint most van.

winerprince 2008.12.05. 16:16:15

Her
r von Kartz

2008.12.05. 09:32:41
Királypárti magatartás?tudod mikor volt horvátországnak utoljára nemzeti királya?
remélem nem a monarhia császárára gondolsz...

sarajevo 1992 2008.12.05. 17:36:45

Kedves aad,
Hát igen, az a népszavazás csak porhintés volt. És nehogymá mindkét oldal ugyanazt akarja. Ha a Gyurcsanyék indítottak volna egy "mindent vissza" népszavazást, akkor az Orbánék húzták volna kontrába... Tudod - inkább a szomszéd tehene.

mg44 2008.12.05. 20:05:10

BCS, egy-két dolog...
"Nem mind hivatásos usztasák, de így vagy úgy közük van a dologhoz."
Mi az hogy hivatásos usztasa?

"Horvátország a második világháborúban német csatlósként élvezhette a kvázi függetlenséget. Ennek a független horvátországnak a katonái voltak az usztasák."
A horvát hadsereg sorkatonái a domobranok (magy. honvédek) voltak. Az usztasák pedig egyfajta párthadsereget alkottak, akik véres revansot vettek a délszláv állam politikai diszkriminációiért. Marginális politikai erő volt, amely német segédlettel dominálhatott.

"Az újabb háborúk és az ébredő horvát nemzeti öntudat lassan – szinte akaratlanul - rehabilitálta az usztasákat Horvátországban."
Szerintem rehabilitálni csak hivatalosan lehet, ilyen pedig nem történt az usztasákkal kapcsolatosan. (PL. szerbia rehabilitálta a csetnikeket parlamenti határozattal). Az más mese, hogy a szurkolók pl. karlendítenek. ahogy a HRT adásait néha nézem, elítélően szólnak.
Várjunk még néhány napot, amíg a horvát nyilvánosságban teljesen leér a zseton és érvek-ellenérvek megütköznek.

A cikk nyilván provokáló szándékú. Haraptak is rá.
A fogalmak értelme idővel változhat. Pl. szerbektől milliószor hallottam simán usztasázni horvátot, csak azért mert horvát és nem tetszett valami.
Erősen bicsaklik bármilyen párhuzam a II. vh.s és mostani szervezetek között.
További jó reagálásokat. Már nem bírják mosolyizmaim!

Rafajlovic 2008.12.06. 09:57:20

Zdravo :) nem tudja valaki hol lehet beszerezni egy Ustasa sálat nagyon kemény tetszik!Még mielőtt lefasisztázna valaki azért veszem mert tetszik nagyon ettől még nem fogok cigokat rugdosni!Horvátok mellett vagyok én is büszke vagyok az oluja ra !!

BCS 2008.12.06. 13:08:10

Rafa: Zadarban?

mg: kösz a kritikát. Hivatásos usztasa az, aki valóban az volt. A nem hivatásos meg, aki csak néhanapján felveszi az "U" sapkáját.

A társadalom is rehabilitálhat valamilyen a múltban megbélyegzett mozgalmat. például így. Jogilag persze nem.

Mások: azért nem írok a szerbek által elkövetett bűnökről, mert ez a cikk az usztasákról szól.

Más: azért írok a horvát fasizmus újjáéledéséről, mert ez egy aktuális téma. Azért nem írok a kommunista bűnök propagálásáról, mert az meg nem aktuális. Ha véletlenül alakul majd egy málenkij robot emlékkórus, vagy sztálinista egyesület biztos íródnak majd cikkek arról is, de hát mit lehet tenni, ha ilyenek nem alakulnak. Akik ezeket hiányolják, lapozgassák a törikönyvet. Ott van benne. A nácik viszont valahogy mindig adnak témát.

Még más:
Egyezzünk meg abban, hogy mások bűnei sajátjainkat nem kisebbítik, így az "igen, de a szerbek meg...", illetve "igen, de a mások meg..." kezdetű mondatokkal vitatkozni nem érdemes, és nem is lehet.

Rafajlovic 2008.12.06. 16:52:58

Bárhol? :)cim bolt vagy esetleg rendelés?

d 2008.12.06. 17:33:18

hát itt biztos nem :)))
shop.011shop.rs/

Rafajlovic 2008.12.07. 17:12:41

LOL :) Az tuti :D

BCS 2008.12.12. 10:47:08

Crostore.com nézd meg itt

CroBianka 2009.05.15. 18:00:33

Itt az összes ember vagy taj paraszt magyar vagy szerb... úgy gondoljátok h meg tudtok érteni vmit ami veletek nincs semmiféle kapcsolatban? mit tudtok ti arról h milyen egy horvát embernek büszkének lenni arra h szabad a hazája... hogy megvédték a hazájukat... semmit se tudhattok arról h mennyire szeretik a hazájukat úgy hogy nem vagytok horvátok... én horvát vagyok és büszke is vagyok erre!!!! drága szerbek a ti háborús dolgaitokról mért nem írtok? erről mért nem készítettetek cikket? MÉG MINDIG ZAVAR TITEKET HOGY MI NYERTÜK A HÁBORÚT ÉS NEM TI!!! erről csak ennyit... ; )

Bálint Csaba · http://srbija.blog.hu/ 2009.05.15. 18:36:36

@CroBianka: Drágám. Lapozd át ezt a blogot és megtalálod, amit oly nagyon keresel. Sok-sok bejegyzést a szerb oldal sötét ügyleteiről. De attól még a horvátok bűnei kisebbek nem lesznek.

micsoda? 2013.09.12. 09:52:10

Nekem rossz emlékeim vannak Horvátországból, még a Jugoszláv állam idejéből. Nem is megyek oda nyaralni, és sajnos azóta sem változott a véleményem. A napokban mesélte a baráti házaspár, hogy egy ruha üzletben /miközben vásároltak is/ így bucsuzott az eladó; "csoró magyarok". Ja, és ezeket kellett támogatni az EU -ba nekünk.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.12. 17:00:42

ahogy karlendítésre is mindig könnyű találni egy kis társaságot"

teljesen véletlenszerűen találták a karlendítéses társaságot, nyilván, vagy keresni se kellett sokat.

a csajoknak is bejön - két db lányt látunk a képen.

milyen undorító blog ez?
én amúgy bírom a horvátokat? semmi problémánk nem volt a nyaraláskor, csak szemetes volt kissé a tengerpart, de itthon is ilyenek a magyarok sajna, viszont a szerebeket nagyon utálom, primitív népirtó társaság, a mai napig védik a népirtókat és a Szerb film is szerb, pfúj, szerbek,

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.12. 17:01:21

@micsoda?: magyarul mondta a horvát? és tudta mit jelent? belemondta a szemükbe?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.12. 17:06:09

@Bálint Csaba: vigyázz mert ha ilyen idióta kisképet teszel ki magadról, sokan fognak idiótának nézni, mellesleg joggal

micsoda? 2013.09.12. 18:38:21

@tesz-vesz: Igen magyarul mondta, a fülük hallatára, netán előszőr nem értették volna, távozásukkor mégegyszer mondta. Megjegyzem 2 fiatal filigrán anyukák voltak, öltözetük sem volt közönséges.

lobster thermidor 2013.09.16. 09:28:35

@micsoda?:

Egy elejtett megjegyzés nyomán általánosítani egy egész néppel kapcsolatban, bizony meglehetősen egyszerű észjárásra vall!

Megjegyzem a "fiatal filigrán anyukák", -bármit is takarjon ez a kifejezés-, viselkedhettek úgy, hogy esetleg a korábban szerzett rossz tapasztalatai alapján szólt be nekik az eladó.
Ugyanis akárhogy öltözhettek, minden értelmes ember tudja, hogy nem a ruha teszi az embert.

micsoda? 2013.09.29. 12:10:19

@lobster thermidor: Először is a "filigrán anyukák" azt jelenti, hogy nem nagypofáju termetes asszonyságok voltak. Azért azt ellehet fogadni, hogy amelyik fiatal nő gyereket szült, nevel, annak látszik a tartásán, egész megjelenésén, lehet a szavára adni.

Másodszor igenis vallom, hogy a külföldön szerzett tapasztalat befolyásolja az egész népre vonatkozó megitélést. Sajnos nagyon sok magyar honfitársunk nincs tisztábban ezzel, akkor amikor őt minősitik külföldön a viselkedése alapján.

Nekem is az első ott szerzett elég nagy sulyu tapasztalatom teszi nem vonzóvá Horvátországot.
/bocsánat, csak most jutottam géphez/

lobster thermidor 2013.09.29. 18:07:07

@micsoda?:

Kár ezt a "filigrán anyuka" vonalat tovább erőltetni.
Így sem jó.
Nem kellene hajánál fogva előráncigált dolgokat belemagyarázni egy rosszul használt jelző miatt sutára sikeredett mondatba.

Ami pedig a horvátokat illeti, nekem pedig a sokszori ottlétem alatt szerzett, még a tiednél is valamivel nagyobb súlyú, kimerítőbb tapasztalataim teszik oly vonzóvá Horvátországot.
Még egyszer mondom!
Aki egy félresikerült eset nyomán megbélyegez egy népet, az egyben azt is elfogadja, hogy a magyarokat szerte Európában jogosan nevezik csaló, tolvaj, szélhámos bandának.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.11.14. 08:14:54

Ide is beírom: nem igaz, h csak az usztasáknál kezdődik fehérrel a horvát sakktábla:
heraldika.blog.hu/2013/11/02/magyar_kozepcimer_budapest_clark_adam_ter
süti beállítások módosítása