Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) ujvidek (20) újvidék (2) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Janics-ügy: egy hét alatt kéne összelapátolni

2012.10.24. 19:36 Styxx

150 ezer eurót a szerb szövetségnek. A Magyar Kajak-kenu Szövetség (MKKSZ) ma végleg úgy döntött, csak százötvenezer euró ellenében engedi meg, hogy Nataša Dušev-Janić szerb színekben folytassa. Október 31-ig kaptak haladékot a szerbek az összeg átutalására. A pénzt "felkészülési hozzájárulásként" nevesítették.

euro_paper_boat_on_bundles_of_euro_notes_close-up_13108cs-u.jpg

"Alaposan körbejártuk ezt a témát, körülbelül száz emberrel konzultáltunk, és nagy többség azt mondta, hogy ne engedjük el a versenyzőt csak úgy. Merem állítani, hogy Natasa idén a legjobban támogatott magyar olimpikon volt, ezért nem érzem jogtalannak, hogy felkészülési hozzájárulást kérünk"- fogalmazott Baráth Etele, a szövetség elnöke. Arra is emlékeztetett, 17 év feletti vb- vagy Eb-érmes egyébként sem távozhat ingyen.

Az átigazolási cirkusz részleteit már sokan, sokféleképpen ragozták. Nataša kapott hideget-meleget. A magyar kajak-kenusport részéről ki higgadtan, ki keményebben szólt be neki, egy valamit azonban nem látok: miért nem próbálja senki sem kifejteni a szerb médiában a magyar álláspontot?

Nem az ördögtől való a szerb sajtó. A Magyar Szóban, az egyetlen vajdasági magyar napilapban elég részletesen megírták a magyar sportvezetők érveit, azonban a szerb nyelvű lapokban, illetve online kiadásaikban, a tévében és rádióban a magyar álláspontról semmit sem látni-hallani.

Általánosságban: Szerbiában szinte minden egy kicsit (nem nagyon, csak egy kicsit) rosszabb, mint Magyarországon, néhány dolog viszont pont fordítva; egy kicsit jobb. Így van ez az ottani piacvezető bulvárlappal (és egyben a legnagyobb példányszámú újsággal), a Bliccel is, amelyik ugyanúgy, mint a magyar (majdnem névrokon) Blikk, szintén a svájci Ringier-médiacsoport érdekeltségébe tartozik, azonban annál kevésbé harsány, klasszikus bulvár hírekre "gyúró" sajtótermék. Szinte jobban hasonlít a komoly, közéleti lapokra, és ha a legmagasabb sportvezetői-döntéshozói megkeresnék a Janić-sztori magyar olvasatával, valószínűleg azt le is közölnék (ráadásul a Blicnek egy néhány oldalas, hétvégi magyar mellékletét is terjesztik Észak-Vajdaságban). De ha a Blic nem, akkor az ottani NépNemzeti Sport, a Sportski Žurnal, vagy valamelyik másik médium tuti, hogy vevő lenne a magyar álláspont leközlésére, hiszen egy többszörös olimpikon átszerződtetése a Magyarországnál jóval éremszegényebb Szerbiába a szerb sportszerető publikum széles körében igenis jelentős hírértékkel bír.

"Natasát az édesapja hozta Magyarországra, és Rozsnyói Katalin csinált belőle kajakost, ezért elsősorban Kati néninek tartozik köszönettel. Magyarországon lett olimpiai bajnok, amikor jött, nem volt az. Hazai edzők munkája van benne, hát miért ne járna a pénz? A 150 ezer eurós kivásárlási összeget pedig egyszerűen jelképesnek tekintem."nyilatkozta (magyarországi médiumoknak) Gyulay Zsolt, a kétszeres olimpiai aranyérmes kajakos, a Hungaroring elnöke, akit nemrég az újonnan alakult állami dohánymonopólium-cég vezetésével is megbíztak. Gyulay azonban a Magyar Kajak-kenu Szövetség marketing alelnöke is, legalábbis a honlapjukon szereplő adatok szerint. Emellett marketing és PR menedzser (Szabó Szilvia) is szerepel a szövetség hivatalnokai között.

A Magyar Olimpiai Bizottság honlapja a kiemelt hírek között az alábbi felütéssel indít:

"»Az én életem. Az én választásaim. Az én hibáim. Az én leckéim. Nem a te dolgod!« Ez a felirat olvasható magyar és angol nyelven is Douchev-Janics Natasa profilképén a Facebookon. A képcserére a közelmúltban kerített sort a háromszoros olimpiai bajnok kajakos, amivel kétségtelenül megadta az alaphangját (ráadásul a felirat üzenetnek – vagy inkább hadüzenetnek? – sem utolsó) a Magyar Kajak-kenu Szövetség szerdai zárt elnökségi ülésének."

Megvan a hivatalos magyar sportdiplomáciai álláspontnak is a logikája, a védhetősége. Azonban a MOB honlapján is szerepel, hogy egy szerteágazó, profi stábbal rendelkeznek. Többek között nemzetközi igazgató (dr. Nagy Zsigmond), sajtóreferens (Török Olivér) kommunikációs főmunkatárs is szerepel a tisztségviselők között.

Natašáról könnyű rosszat mondani; hogy anyagias, forrófejú, szeszélyes hiszterika és a többi, és a szerbekről is, hogy ingyen akarják a Magyarországon kinevelt bajnokot, de ha az ügy a legrosszabb forgatókönyv szerint zárul, éspedig úgy, hogy Szerbia nem fizet, Nataša pedig elveszíti 2 évre a nemzetközi versenyzői licencét, akkor ideje lesz elszámolni a magyar hivatásos sportfunkcionáriusoknak azzal, hogy a kommunikáció terén vajon mindent megtettek-e? Mert azért lássuk be, hogy Natašának momentán, amíg aktív versenyző, leginkább az evezéshez és nem a kommunikációhoz kell értenie.

Mi lesz, ha Magyarország nem enged, Szerbia pedig nem fizet és a szerb közvélemény a magyar álláspontot nem ismeri meg? Ekkor könnyen előfordulhat, hogy ami az ügyről szerb nyelven megjelenik, az nem lesz több, mint "fillérbaszó magyarozás" és áttételesen a vajdasági magyarságra is lehet mutogatni: "na tessék, ilyen a ti »maticátok«!" alapon. A magyar sportdiplomaták nemzetközi sajtókapcsolatokért felelőseinek mindent meg kellene tenniük annak érdekében, hogy a szerb sajtó minél szélesebb körben ismertesse a "magyar verziót". Ha  mindezt elmulasztják, akkor a lelkiismeretükkel a tekintetben is el kell számolniuk, hogy a százötvenezer euró megszerzése mellett a határontúliakért vajon megtették-e azt, ami elvárható?

Egy hét maradt az intenzív szerbiai sajtóhadjáratra. Legalább most, a finisben bele kellene húzni.

259 komment

Címkék: magyarország szerbia janics natasa

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr454868074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hopptarisznya 2012.10.25. 14:08:10

@kispestipeti: igazad van. Nem szabad pénzt kérni. Viszont két évig le kell tiltani. Már csak azért is, hogy az edzőjének legyen ideje kinevelni egy magyar ellenfelet. Nehogymár a köv. világversenyen szénné verjen minket az általunk adott tudással. Azért valami esélyt nekünk is illik adni! Aki országot vált, az nyelje le, hogy egy ideig parkolópályára kerül! Ez az alap. Az utóbb kitalált pénzért megvehető versenyzési jog, csak egy gesztus, és egy ország sem kötelezhető arra, hogy szó nélkül lenyelje, hogy példul a jövő évben minden magyar versenyzőpalántát legyőzzön a "szerb Janics", hisz mi eddig őt toltuk előre a sajátjaink kárára, tehát szerintem evidens, hogy némi felkészülési idő JÁR NEKÜNK IS!

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2012.10.25. 14:08:54

@Csigataposó:

Teljesen egyetértek veled. Mindazonáltal nincs szórakóztatóbb mint egy elmebeteg, túlkompenzáló trollt hergelni. Nekem az ilyenekről a kalapos Wartburgos és kalapos Skodás archetipus ugrik be.:)))))))))

Transylvanianmixedgrill 2012.10.25. 14:13:06

@Karachar Nevian:
Te is kevered a szezont a fazonnal: még egyszer megismétlem: Janics Natasa hivatalos, sajtónyilvánosság előtt elmondott álláspontja szerint a FÉRJE miatt megy el, és NEM a pénz miatt! Fordítom: SZERELEMBŐL megy el, érted már?
Te mit szólnál hozzá, ha a céged felvenne egy embert, akivel továbbtanulási szerződés kötsz mondjuk 10 évre, beiskolázod stb., aztán 5 év múlva el akar menni a konkurenciához, de ő szerinte nem a pénz miatt, hanem mert SZERELMES lett! És te meg legyél jófej és humánus, megsimized a buksiját, meg még a hátralévő évekre is kifizeted a fizuját, ugye? Hát a nagy büdős lóf@szt!

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2012.10.25. 14:15:21

@tomfree: lehet nekünk is a baltás helyett az evezősöket kellett volna odaadni az azerieknek.

Lett volna sivalkodás a megérkezést követően!

Csigataposó 2012.10.25. 14:19:32

@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe: Vegul is igazad van. Azon a jogi szovegen amit levagot meg egy ora elteltevel is mosolygok. Erosen gondolkozom elkuldom volt jogtanaromnak eloadasokat feldobhatja vele; elso evesek ezen mar jokat rohognenek.

tomfree 2012.10.25. 14:19:57

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: szerinted ha bármelyik is azeri származású lett volna, akkor a bolgárok nem kértek volna pénzt értük? Ne áltasd magad.

tomfree 2012.10.25. 14:22:11

@(Ál-baltás Kangörcs) THY Rokk 'n' Troller: az a különbség, hogy az azeriek simán kifizették a félmillió dollárt és gondolom még utána valami köztes pénzt a második követelésre egy olimpiai bronzra Londonban, itt meg a szerbeknek gond kicsengetni nyamvadt 150ezer eurót.

Csigataposó 2012.10.25. 14:30:24

@tomfree: Hat talan mert a szerbeknek siman van min 2 lehetosege hogy ingyen vigyek sunyi modon nana, hogy nem akarnak fizetni. Te is hulye lennel fizetni valamiert amit ingyen megkaphatsz. Itt a harc azon megy hogy szerbek ingyen gerincesen vagy ingyen sunyi modon viszik. Szerbek szerint, magyarok szerint elenben azon megy a harc hogy szerbek ingyen sunyin vagy penzert gerincesen viszik. Mivel a ket allaspont atfedese a szerb ingyen sunyi modon ezert szerintem ennek a legnagyobb az eselye, felteve ha Natasa belemegy.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2012.10.25. 14:30:57

@tomfree:
Nem tudom. Mivel nem ez volt, innentől találgatás kategória.

Amit viszont Janiccsal tesznek, az teljesen méltánytalan olyasvalakivel szemben, akibe ugyan beleöltek egy halom pénzt, viszont cserébe szállította is érte az eredményeket.

Sok olyan sportoló van, akibe közel ennyit beleölnek, és lófaszt sem produkál érte cserébe.
Akkor azoktól vissza kéne kérni a pénzt?

tomfree 2012.10.25. 14:35:55

@Csigataposó: ismerve a bolgár-azeri példát, nem biztos hogy a bolgárok nem kérnének hirtelen többet a szerbektől Janicsért, miután hozzájuk igazolt. Az lenne a szoppantyú a szerbeknek, mert vagy fizetnének érte 150 ezer + X-et vagy várhatnának két évet.

town 2012.10.25. 14:38:08

"A továbblépés köti le a napjait, számára is elképzelhetetlen, hogy Magyarországon folytassa pályafutását az igazságtalan pofonok miatt, ami egy bokszválogatottnak is elég lett volna."

Milyen pofonokat kapott? Ja hogy a férjének nem adtak a semmiért edzői pénzt? Az tényleg pofon lehetett.

tomfree 2012.10.25. 14:41:26

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: Nem kellene visszakérni a sikertelen sportolóktól a támogatást csak jogosan kellene kikérni a nemzetközi sportéletben elfogadott kivásárlási árat nemzetváltás esetén a fogadó országtól. Nincs ebben semmi szokatlan még ha etikátlannak tűnik is a korábbi sikereihez képest. Nem is kellett volna ügyet csinálni ebből, az elején megmondták volna, hogy vihetitek X euróért vagy várjon két évet, amúgy meg mehet ha akar. Nem lett volna ekkora morális viaskodás szerintem.

Transylvanianmixedgrill 2012.10.25. 14:45:38

Az egyébként külön vicces, hogy a szerb szövetség múlt héten gyakorlatilag a nagy nyilvánosság előtt meghazudtolta Janicsot és férjét, hogy ők bizony nem hívták őket, nem ajánlottak semmit. ("A megbeszélés segített abban, hogy tisztán lássuk a szerbek szándékait. Az, hogy nem akarnak fizetni, nem volt meglepetés, de azt is elmondták, ők nem tettek ajánlatot sem Janics Natasának, sem a férjének, Andrian Douchevnek, de örülnek, hogy Natasa szeretne hazatérni. Úgy fogalmaztak, ők mindig nyitva tartják az ajtót a sportolónő előtt.") Ma meg viszont már nemzetközi szövetséghez fordulnak és lehülyéznek minket, hogy nem adjuk nekik Janicsot ingyen. ("Nem látom annak lehetőségét, hogy az MKKSZ ellehetetlenítse azt, hogy Douchev-Janics Natasa 2013-tól szerb színekben evezzen")
Szóval aki itt szisztematikusan hazudozik az a szerb fél. Bepróbálkoztak, beblöfföltek, hogy fizetés nélkül kiénekeljék a szánkból Janicsot, aztán amikor látszik, hogy ez nem sikerült, most próbálnak úgy tenni, mintha mi mekkora gecik lennénk.

dr. Balta$ár 2012.10.25. 14:50:50

doblyuk össze !

szánalmas kormánya van a magyaroknak...

előbb a baltás, majd az evezőLAPÁTOS...

szánalmas

town 2012.10.25. 14:51:09

A vendéglő visszavásárlási ügyet sem értettem. Mi az hogy az önkormányzat megveszi tőle?
Másoknak ki kell tenni az Eladó táblát, nem az önkormányzat vásárolgatja meg tőlük. Piaci áron, amikor és amennyiért elmegy.
Tudom, hogy végül nem vették meg, de az eljárás is milyen?

Hohenzollern 2012.10.25. 14:51:39

Sok tanulsággal szolgál ez az eset arra nézve, hogyan bánik ez az ország azokkal is, akik dicsőséget szereztek neki.

town 2012.10.25. 14:57:17

A szarrágóskodást a Janics kezdte, hogy ő elmegy, de még kéri ezt a pénzt és azt a pénzt, és még neki ez jár és az jár. Nem jár semmi, mindent megkapott, mások rovására is.

Kutchek (törölt) 2012.10.25. 14:58:43

@Hohenzollern: Semjén még a külföldön élő, dolgozó magyarokat is meg akarta tavaly adóztatni.
Szóval Janics valóban hallgathat....

Transylvanianmixedgrill 2012.10.25. 14:59:26

@Transylvanianmixedgrill:

Egyébként ezt azért csinálhatják a szerbek, mert úgy tűnik, tökéletesen tájékozottak vagy ráéreztek arra, hogy az ilyen típusú top sportolók el/átigazolásának jogi szokásairól, nemzetközi feltételrendszeréről vajmi keveset tudnak a magyarok. Hozzánk ugye jönni szoktak a más országokból átcsábított sportolók, de innen ilyen topsportoló még nem ment el, ezért hát szépen ráéreztek, hogy a tájékozatlan magyar népléleknél be fog találni ez az első hallásra etikátlanságnak, genyóskodásnak tűnő pénzért eleresztéses dolog.

Transylvanianmixedgrill 2012.10.25. 15:00:51

@Hohenzollern:

A dicsőség meg lett fizetve ölég rendesen.

tomfree 2012.10.25. 15:06:32

@Hohenzollern: mondjuk úgy bánik velük, hogy állami kitüntetésben, emelt fizetésben részesíti őket? Vagy mire gondolsz, vörös szőnyegen kellene a szerb határig kísérni? Kapott bőven eleget a magyar államtól már. Ő mondta annak idején, hogy a szerbeknél soha nem tudott volna úgy kibontakozni a rossz körülmények miatt, mint nálunk.

@town: ezt én sem értettem. Csinált egy rossz üzletet és annak a veszteségét is mi fizessük meg? És akkor a magyar állam hálátlan vele szemben? Miről beszélünk?

Dusan (törölt) 2012.10.25. 15:06:37

Nagyon emelkedett a stíl, emberek, itt több esetben... Persze peioratív értelemben mondom.

Natasa szerb állampolgár, és mint ilyennek nemhogy joga, hanem természetétől fogva eredendő létjogosultsága, hogy a saját nemzetének címeres mezét vehesse fel - ha arra a saját nemzet szövetsége engedélyt ad -, bárhol és bármikor!
Az a mai kor alantas, elaljasodott fekélyes, kizárólag a pénzhez kötött szemléletű világának mellékterméke, hogy ezért az ilyen esetekben, mint amilyen Natasáé is, pénzt kér egy másik ország szövetsége...
Nonszensz... Milyen alapon mer kérni pénzt a sportoló saját országának szövetségétől a magyar kajak-kenu szövetség? Ja, hogy ez a "szabály"... Nagyszerű, helyben vagyunk.

Az már csak a hab a tortán, hogy az orbanisztáni sportdiplomáciai retorika azzal érvel, hogy Natasa magyar színekben nyerte az érmeket és hogy Magyarországon készült fel.
És akkor mi van? Teljesen mindegy, hogy hol készült, attól az érmeket ő szerezte, nem pedig a gyurcsanyisztani-orbanisztani rémálomvilág talpnyaló csinovnyikjai (miszter gyuláj zsolt és barrath etele) lapátolták össze, hanem igenis Natasa.

Undorító, gyomorforgató, amit csinál a MKKSZ, egy hányadék az egész...
Tökéletesen jellemző tünete ennek a debil, beteg, önmagát halálra ítélő és az ítéletet önmagán készségesen nap mint nap végrehajtó primitív, acsarkodó gyülevész horda Agyarországának.

dr. Balta$ár 2012.10.25. 15:09:04

@Dusan: pontosan ... csak én rövidebben írtam: SZÁNALMAS !

Transylvanianmixedgrill 2012.10.25. 15:10:41

@Dusan:

"Natasa szerb állampolgár, és mint ilyennek nemhogy joga, hanem természetétől fogva eredendő létjogosultsága, hogy a saját nemzetének címeres mezét vehesse fel - ha arra a saját nemzet szövetsége engedélyt ad -, bárhol és bármikor!"

Kedves Dusan. Tájékozatlan vagy a nemzetközi jogban, idézek az index.hu-ról: "A versenyzési jog átadásához ugyanis a nemzetközi szabályok szerint nem számít, hogy Janics milyen állampolgár. Mivel magyar színekben versenyzett, a magyar szövetségnek kell jeleznie jövő szerdáig, hozzájárul-e a versenyzési jog átadásához."

Hohenzollern 2012.10.25. 15:11:13

@Transylvanianmixedgrill:
"A dicsőség meg lett fizetve ölég rendesen."

Végülis....Majd a gyerekeinknek is azt tanítjuk, hogy ne a magyar zászlót és a Himnuszt vigyék magukkal a versenyekre, hanem a kártyalehúzót...

town 2012.10.25. 15:15:40

@Dusan:

"Az a mai kor alantas, elaljasodott fekélyes, kizárólag a pénzhez kötött szemléletű világának mellékterméke"

Ez a Janics. Mindenért pénzt kért, olyanért is ami nem járt neki, az utolsó filléreket is ki akarta facsarni Magyarországból, mielőtt lepattan. Ha ebben a történetben van szarrágó, akkor éppen a Janics az.

Hohenzollern 2012.10.25. 15:17:46

@Kutchek:
"Semjén még a külföldön élő, dolgozó magyarokat is meg akarta tavaly adóztatni."

Azt hiszem, akkor aztán trágyázó vasvillával kellene a külföldi követségeink udvaráról elhordani a bedobált magyar útleveleket...:-)

hopptarisznya 2012.10.25. 15:26:31

@Dusan: te meg a tájékozatlanságra vagy kitűnő példa. Amíg ezt a rakás baromságot leírtad, talán olvashattál volna!

E11 2012.10.25. 15:34:44

a blogoló fordítva ül a lovon
a korrekt újságírás ott kezdődik, hogy megkérdezem mindegyik érintett felet, tehát a szerb médiumoknak kellene megkeresniük a honi illetékeseket, hogy mit is gondolnak az ügyről és nem a mob/szövetség vezetőinek jelentkezni a szerbeknél

relatíve kicsi esélyt látok arra, hogy követik a szerb médiumokat, így jó eséllyel fogalmuk sincs arról, hogy melyik médium foglalkozik ezzel az üggyel, valszeg fogalmuk sincs arról, hogy milyen újságok léteznek a rácoknál

a szerb újságírókat a jelek szerint a magyar fél nem érdekli

Janicnak meg kösz az aranyakat, lehet egy albán maffiózó kicsenget érte 45 misit, igazán pikáns lenne, ha Janic a jövőben Koszovó színeiben versenyezne, csak pénz kérdése az egész

neduddki21 2012.10.25. 15:36:12

Natasa azzal rontotta el, ahogy a szerbeknek nyilatkozott. Hogy nem szeretett Magyarországon élni és milyen örömmel tér haza. Ilyet akkor sem mond az ember, ha esetleg tényleg így van. Hiszen itt lett bajnok, magyarok edzették, fizették, mindent megadtak neki, befogadták, szerették. Ez butaság és bunkóság volt tőle. Ha egyszerűen annyit mond, hogy mindent köszön, szeretett itt lenni, de családi okok kényszerítik a távozásra, az emberek megértették volna és nem fordul ellene a közhangulat. A kivásárlásról pedig az a véleményem, hogy túl keveset kér a szövetség, valóban csak jelképes összeget. Szerintem rendesen meg kellene kérni az árat, vagy két évig ne versenyezzen. Senki nem kényszerítette arra, hogy elmenjen, de ha így dönt, akkor tartsa magát a szabályokhoz.

Dr. Dzsásztisz 2012.10.25. 15:39:31

Nem tudom felvetette e már valaki, de arra gondolok, hogy miért nem fizeti ki Janics a 150ezer eurót a szerb szövetség helyett? Aztán máris szabad és mehet amerre szeretne.

SPU 2012.10.25. 15:40:40

Janics szerb, nem magyar. De idejött, és Magyarországnak szerzett érmeket, dicsőséget. Most nem úgy alakultak itt a dolgai, ahogy szerette volna, menne vissza a szülóhazájába. Erre leállunk emberkereskedni, követelőzni. Pont úgy, mint amikor a nyolcvanas években Ceausescu pénzt kért azért, hogy a romániai németek elhagyhassák az országot. Nem kicsit undorító. És az országnak arculatvesztés.

Az elemi erkölcs (és a józan ész) szerint ebben az esetben a helyes eljárás a következő:

1) Az ügyben érintett, besározódott összes sportvezetőt, funkcit, politikai döntéshozót, ezt a komplett bornírt (sport)maffiát azonnali hatállyal felmenteni.
2) Janics Natasától nyilvánosan bocsánatot kérni, itteni tevékenységét újólag megköszönni, az eddig még esetleg részére még meg nem adott járandóságokat, díjakat, elismeréseket, kitüntetéseket, jutalmakat, díszpolgárságokat stb. gyorsan kiosztani, neki régi/új hazájában sok sikert kívánni, majd ünnepélyes keretek közt elbúcsúztatni.

Dr. Dzsásztisz 2012.10.25. 15:41:59

Nem is beszélve arról, hogy az életjáradékra is jogosult lesz, mint olimpiai bajnok és azt meg majd utalgathatjuk neki valami szerb számlára.

Transylvanianmixedgrill 2012.10.25. 15:42:43

@SPU:

Magyarországnak nem ingyen és pusziért szerzett dicsőségeket.
Te is full tájékozatlan a jogi helyzetről, érzelmileg könnyen bepalizható vagy, úgy tűnik.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2012.10.25. 15:43:40

Mondjuk arról is beszélhetnénk, hogy miért nem hozta Londonban az elvárt eredményt Natasa?
Már csak azért is, mert alapvetően ez kezdte ki a hártyavékony békét...
Ha jól emlékszem, mintha a férje készítette volna fel...

Kutchek (törölt) 2012.10.25. 15:44:58

@Dr. Dzsásztisz: Így is szabadon mehet, csak épp Bulgáriába és ez neki sem kerülne egy fillérbe sem.
Te hiteleznél a szerb szövetségnek 150ezer eurót? ;)

Transylvanianmixedgrill 2012.10.25. 15:47:49

@Kutchek:

Hát ha az anyaföld iránti vonzalom és a férj utáni szerelem olyan nagy, akkor simán...

Dr. Dzsásztisz 2012.10.25. 15:48:01

@SPU: Te nem vagy komplett. Itt az adófizetők pengettek ki neki majd 100milliót. Ha lelép, akkor tudását/tapasztalatát nem adhatja át a fiataloknak és nem motiválja a következő generációt. Nem lesz példaképe az iskolásoknak stb. Ezért az adófizetők befektetése nem térül meg. Az a minimum, hogy valamit visszafizet.

@Transylvanianmixedgrill: Sry nem olvastam végig, de akkor másnak is eszébe jutott.

Kutchek (törölt) 2012.10.25. 15:48:32

@(Ál-baltás Kangörcs) THY Rokk 'n' Troller: "Mondjuk arról is beszélhetnénk, hogy miért nem hozta Londonban az elvárt eredményt Natasa?"

Egy friss olimpiai aranyérmes ára 500ezernél kezdődik:)

Dr. Dzsásztisz 2012.10.25. 15:48:45

@Kutchek: Naná, hogy nem:) de a lehetősége megvan rá.

Flúgatlan 2012.10.25. 15:50:00

Az a 150000 Euro jár. Húzzanak a szerbek a sunyiba, ha nem akarják kifizetni.

A szerzőt meg nem értem: adjon fel a magyar szövetség fizetett hirdetést a Blicc-ben? Mert máshogy nem veheti rá őket a mi véleményünk közlésére. Miért nem inkább a Blicc-et biztatja a szerző, hogy kérdezzék meg a magyar szövetség véleményét is?

cunci87 2012.10.25. 15:53:46

@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe:
'értem mit akarsz mondani...s valójában igazad is van...de én ugy gondolom hogy nem csak azt a munkát kell figyelmebe venni amit az edzők belefektettek s pénzt amit a szövetség ráköltött , hanem amit Natasa is megtett azért hogy szép eredményeket érjen el magyar szinekben...rengeteg munka,odaadás és a hatalmas győzni akarás (mely a magyar sportolókra nemjellemző) ...szerintem meghálálta ő eléggé a törődést...hisz hiába akartak volna belőle jó kajakost csinálni ha neki nincs tehetséges s szorgalma hozzá...a tehetséget nem pénzben mérik s nem veheti el / kérheti meg az árát senki!
Szóval a magyar szövetségeg sem pénzelte volna ha nem gondolja azt hogy sikereket hozhat a magyar kajak sportnak, hozott is.Megkapták amit a pénzükért kaptak szerintem.Janics most lépni akar s példát próbálnak statuálni vele hogy a Magyar Szövetségel nem lehet packázni (közben még 3 kajakos igazolt el...talán véletlen?!)

miskabá 2012.10.25. 16:00:51

Az én koromban az ember már megtanulja, hogy mindennek ára van. Remélem az ifjabb generáció már ezt veszi alapul, nem pedig azt, hogy mindent ki lehet dumálni, és akkor fizetni se kell majd. Mert ez a mai világban már nem jön be, idehaza is egyre kevésbé.

Janics Natasának is ára van, eddig ha jól tudom közel 500 milliót költöttek rá, és ráadásul még kapni fogja az életjáradékát a jövőben is. Ha a szerbek nem hajlandók fizetni érte, akkor nem kapják meg, ilyen egyszerű, így működik ez egy átigazolásnál a világon mindenütt. Előbb kellett volna tisztázni a szerb és a magyar szövetség között, és ha megvan a megegyezés utána jöhetett volna a bejelentés. Ebben persze Janics is nagyot hibázott, de tőle már megszokhattuk.

És még egy aramy igazság: mindenki legyen nagyvonalú ha akar, de a saját pénzével, ne máséval. Na ugye, ez már nem fog olyan könnyen menni.

Transylvanianmixedgrill 2012.10.25. 16:01:51

@miskabá:

Tökéletesen összefoglaltad az ügy lényegét.

miskabá 2012.10.25. 16:10:31

@neduddki21:
Natasa "ahogy a szerbeknek nyilatkozott. Hogy nem szeretett Magyarországon élni és milyen örömmel tér haza"

Nem vagyok biztos hogy tényleg ezt mondta, de így hozta le a szerb sajtó (egy része). Persze akkor még mindig kérhetett volna helyreigazítást.

A posztíró valamiért kötelességének érzi, hogy a magyar fél oldalán keresse a hibát, és kerüli hogy megírja, miről szól konkrétan, miben csúsztat a szerb sajtó. Fentiek alapján vannak azért elképzeléseim.

Sajnos belekerültünk egy balkáni tempójú konfliktusba, de hiba volna engedni csak azért, mert a másik oldalon ilyen figurák állnak.

Styxx 2012.10.25. 16:11:40

@Flúgatlan:
Mert a blic.rs-n nem blogolok:-)
Valóban, nekik is fel lehetne vetni, CSAKHOGY: pillanatnyilag Szerbiában a Janics-ügynek korántsincs akkora hírértéke, mint Magyarországon. Ott félig-meddig elkönyvelték, hogy Natasa szerb színekben indul, már csak a formaságokat kell intézni.
Ezért lesz nagy pofára esés, ha 2 évig nem versenyezhet szerb színekben (most a bolgár kitérős alvariációt hagyjuk) és akkor már valószinűleg nagyobb lesz a hírérték, Magyarország pedig negatív megitéléssel kerül ki, pontosan ezt kellene most megelőzni, vagy legalábbis megpróbálni. Ráadásul ha már most megindulni a kavarás a szerb médiában, akkor akár a szövetség, akár egy szponzor is sanszos, hogy mégis előkerítené a pénzt.
@E11: Napi szinten követjük a szerb médiumokat és mivel ott pillanatnyilag nincs nagy hírértéke az ügynek, akkor volt, amikor bejelentették Janics visszatértét, és akkor meg pláne lesz, aha 2 év szilencium lesz a vége, ns pontosan ezért kellene poaktívnak lenni a magyar sporthivatalnokoknak.

Styxx 2012.10.25. 16:16:29

@miskabá:
A posztíró pontosan azon lovagol, hogy a magyar fél tegyen meg mindent azért, hogy a szerb médiumokban is mondja el a saját változatát. Nem arról beszél, hogy ki a hibás és ki nem, hanem, hogy egy profi sportvezetés menjen elébe az eseményeknek. Ha a szerb médiumok a komoly kísérletek ellenére sem hoznék le a magyar fél érvelését, akkor viszont tiszta szívvel lehet lobogtatni az elküldött, ám megválaszolatlanul maradt e-maileket, vég nélküli telefonálásokra hivatkozni, stb.

miskabá 2012.10.25. 16:21:49

@Transylvanianmixedgrill:
"fizetés nélkül kiénekeljék a szánkból Janicsot, aztán amikor látszik, hogy ez nem sikerült, most próbálnak úgy tenni, mintha mi mekkora gecik lennénk."

Sajnos hogy az itteniek közül is nagyon sokan bekajálják, hogy az ócska kereskedőduma valami nagy hitvallás

régi_vendég 2012.10.25. 16:25:57

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: te ne beszélj már hülyeségeket. mond már meg, hogy a ffi kézisek olimpiai keretéből, hányan vannak honosítottak, akik nélkül ugye nagy nullák lennénk?!
segítek:
kapusok: Fazekas Nándor , Mikler Roland
jobbszélsők: Gulyás Péter, Harsányi Gergely
jobbátlövők: Mocsai Tamás, Nagy László
irányítók: Császár Gábor, Lékai Máté
beállók: Schuch Timuzsin, Zubai Szabolcs
balátlövők: Ilyés Ferenc, Pérez Carlos
balszélsők: Iváncsik Gergő , Vadkerti Attila
tartalék: Laluska Balázs
és még a bő keretből jött be: Putics Barna

tehát feca és perez. tényleg a két húzónév jah! :-)))) (az ő teljesítményüket nem lebecsülve persze. arról nem is beszélve, hogy ők nem voltak született hazájukban soha válogatott keret tagjai) szal ez elég vacak párhuzam volt.

KovA 2012.10.25. 16:33:27

Egyzsrűbb megoldást tudok Natasáéknak.
A férje vegye fel a szerb állampolgárságot is, oszt nem kell fizetni egy fityinget se, a magyar tuntyolgók meg elmehetnek a fenébe.

Itt igazából néhány elavult szabályozást kellene megváltoztatni - például az életjáradékot lakóhelyhet kötni, vagy időarányosan ahhoz az időtartamhoz amit magyar színekben versenyzett vagy ilyesmi. Ez még abból az időből származhat mikor nem volt még ekkora divat szívet és hazát cserélni.

KovA 2012.10.25. 16:36:43

Különben is azon megy a tuntyolgás, hogy egy sportoló a férje után megy.
Ahhoz képest szinte jelentéktelen problémának tűnik, hogy orvosaink mérnökeink kivándorolnak.
Pedig az ezerszer nagyobb veszteség.
Az az agymosottság. Feje tetején áll a magyarrrr.

régi_vendég 2012.10.25. 16:37:36

@miskabá: erről van szó!semmit nem tudnék hozzátenni. miért kell egy sima üzleti ügyet így átdimenzionálni. az élsport üzlet, aki ezt eddig nem vette észre annak ideje lenne felébredni.

cunci87 2012.10.25. 16:41:05

@régi_vendég:
Carlos Perez volt Kubai válogatott , nem is egyszer !

KovA 2012.10.25. 16:43:06

@régi_vendég: Ha ennyire üzlet akkor már nem is érdekel - és annál inkább zavar a tuntyolgás.
Pitiánerkedés az egész.
Ugyis bebukják. Natasa férje szerb állampolgár lesz oszt' bekaphattyák.

régi_vendég 2012.10.25. 16:49:16

@KovA: valszeg ez is fog történni. nem túl elegáns, de natasa sem volt az soha. ez van.
ha annyi lenne hogy egy sportoló elmegy a férje után (benedek dalma pl) az ok, de kicsit sokat köpködött a natasa szerteszét és nem nézte hogy kit talál el. gondolkodni is kéne néha nem csak csapkodni és nélkül.
az orvosok és a mérnökök lelépése is gond, erre volt ugye válasz az elb@szott hallgatói szerződés vagy mi ló.

dubitoergosum 2012.10.25. 16:51:17

Azoknak, akik szerint Natasa tette a nagyobb szívességet, amikor hozzánk jött evezni: szó sincs itt jótékonykodásról, azért jött ide, mert otthon nem voltak megfelelőek a körülmények. Persze ott a másik oldal, hogy rengeteg érmet hozott nekünk. Ezért hálásak is vagyunk, de nem hinném, hogy bármivel tartoznánk neki. Az, hogy a szerb szövetség nem hajlandó fizetni, azzal tulajdonképpen azt közlik, hogy annyira azért nem kell nekik. Nem is értem, miért akar hirtelen ennyire hazamenni Natasa. Lehet, hogy ez már ördögi kör, az elején nem számított erre, mostanra pedig már csak nagyon rossz szájízzel maradhatna nálunk. De ezt ő okozta magának a túl korai és túl radikális nyilatkozataival.
Lehet, hogy az lett volna a legjobb döntés, ha végül ingyen elengedték volna, akkor senki nem próbálhatná meg ránk sütni, hogy kapzsik vagyunk, ráadásul leköteleznék Natasát és a szerb szövetséget. Megnézném hány érmet nyer még a szerbeknek úgy, hogy közben a lelkiismeretével is el kell számolnia..

régi_vendég 2012.10.25. 16:51:20

@cunci87: igaz, tévedtem! viszont abban egyetértünk remélem, hogy a mai keretnek nem feltétlenül meghatározó tagja aki nélkül semmire nem mennénk.

town 2012.10.25. 16:52:44

@KovA:

Mi az a tuntyolgás? Csak mert minden sorban leírod egyszer.

Dusan (törölt) 2012.10.25. 16:57:02

@hopptarisznya: anyad hordott ossze egy rakas baromsagot, mikor teged a vilagra tolt, luzer...

Dusan (törölt) 2012.10.25. 17:02:27

@dubitoergosum: pontosan errol van szo, ugy ahogy mondod! De az MKKSZ is ideje koran kapasbol a tavolrol sem baratsagos, hanem az abszolut offenziv es legtahobb stilussal kezdte hozzsanazni a szazotvenezer ojrot... Gusztustalan.

town 2012.10.25. 17:13:06

@cunci87:

".rengeteg munka,odaadás és a hatalmas győzni akarás (mely a magyar sportolókra nemjellemző)"

Puncika, azért a sporteredményeink nem a te butaságodat igazolják.

arizmendi 2012.10.25. 17:21:34

régi vendégnek: menj vissza egy-két világversenyt, és akkor majd olyan magyar válogatottakra bukkansz kéziben, mint Bojana Radulovics, Nenad Puljazevics, Nikola Eklemovics, Ivo Diaz, Krivokapics, stb.

KovA 2012.10.25. 17:34:13

@town: A tuntyolgás :-) az valami olyami mint a hiábavaló beszéd, felesleges morgás, céltalankodás, elégedetlenkedés, csendszennyezés, beszéd által keltett alig ért(elmez)hető háttérzaj, érzelemindíttatású szövegelés.

Az én értelmezésemben nagyjából - de nálam használatos arra is, ha valaki tanácstalankodik, kelebalál vagy kolbászol, esetlenkedik ahelyett hogy az adott helyzetben hasznosabban hatékonyabban ténykedne.

A tuntyolgás mindig valaminek a vonatkozásában az.
Pl két gyerek megbeszéli az élményeit az a tanóra vonatkozásában tuntyolgás csak, avagy két nő istentiszteleten pletyizik a hátsó sorban - az a hallgatandó prédikáció viszonylatában tuntyolgás.

A tuntyolgás kedvesen negatív minősítése akar lenni valaminek...
A tuntyu-muntyu kissé indulatos megszólítás pl. olyan kisdiáknak szól(ha)t aki megintcsak az adott helyzetben bosszantóan de kedvesen butuskán nyilvánul meg, nehéz felfogású nehezen esik le neki a fatantalusz, nem figyelt oda nem látja amit kellene. Szóval bambuska (nem sértő célzattal).
Egyszersmind ez a megszólítás felszólítás is, hogy figyeljen oda és erőltesse meg magát - ne legyen már tuntyu-muntyu.

Szóval mind a kettő - a megszólítás meg az ige is adott helyzet viszonylatában enyhén indulatosan rosszalló kifejezés az emberre vagy a megnyilvánulására.

Ja és nem én találtam ki :-) De volt idő mikor sokat hallottam.

Éhes_ló 2012.10.25. 17:35:54

Nos a postoló kérdésére a válasz az, nem érdekel, hogy a 30 ezer magyart elpusztító, azokat máig jeltelen sírokba elkaparó és a megmaradt magyarságot jogfosztó, terrorizáló, kirabló rácok miről mit gondolnak.
Az sem érdekel, hogy mit mond ránk, rólunk az akit befogadtunk, támogattunk és ma az arcunkba hány.
Az sem érdekel, hogy akiknek ez kóser, mit gondolnak erről.
Fizessen érte aki akar, és menjen a fenébe.
mehetnek vele a haverjai is.
Kevesebben leszünk, de erősebbek.

Nem mellesleg a 6 női olimpiai kvótára van rendesebb fiatal magyar világ és olimpiai bajnokból tucatnyi pályázó.
Lesz még több is.
Fizessen és menjen.
Menjen bárki aki az őt eddig kinevelő és támogató hazáját profitra méri.

KovA 2012.10.25. 17:49:29

@régi_vendég: "de kicsit sokat köpködött a natasa szerteszét"
Ilyen természet :-) nincs ezzel egyedül miért pont tőle kéne elvárni efféle tökéletességet.
Most neki (mint minden más normális embernek) a családja az első - annak rendeli alá amit és ahogy csinál.
A sportot is és azt is mit választ magának és gyermekének hazájául.
Mi egy virágot veszítünk el vele ami a házunk előtti kertet díszítette - locsoltuk öntöztük gyönyörködtünk benne mígnem lába kélt. :-)
Amit ide szerzett örömet amíg itt volt, azt elfogadtuk, a mienk marad de most miért kell őt kisajátítani ?
Ha elmegy lába kél a virágnak az szomorú de kevéssé életbevágó mint az hogy a krumplinak lába kél - mert az viszont életbevágó.
Hogy egy virággal kevesebbet gyönyörködünk - nem hízlalja tovább a büszkeségünket - ámde felkopik az állunk, ha a krumpliföld odalesz.
Azért inkább annak kellene szentelni több figyelmet hogy orvosok, mérnökök vándorolnak el mint ennek.

Styxx 2012.10.25. 17:50:48

@Éhes_ló:
nem így működnek ezek a dolgok, persze, hogy lehetne több jogosultsága is az ottani magyar kisebbségnek, de távolról sincs jogfosztó, kirabló, totális elnyomás. A személyi autonómia a nemzeti tanácsok útján működik, a jogosultságok kiterjesztését pedig a két nemzet közötti indokolatlan feszültség miért szolgálná? Ha elmagyarázzuk az érveinket, sanszos, hogy kisebb, vagy elmarad a felzúdulás.
A délvidéki magyar mészárlások pedig elsősorban a kommunisták lelkén szárad, akik történetesen zömében szerb délszlávok voltak (attól még szörnyű). Persze mindez jóval összetettebb, mint egy kommentnyi terjedelem.

KovA 2012.10.25. 17:56:13

@Éhes_ló: "Kevesebben leszünk, de erősebbek."
:-) Inkább kevés oroszlán mint sok nyúl - ahogy Dobó István mondta volt.
Ehhez odatartozik az is, hogy az ember ne csinpaszkodjon abba amit vissza nem tarthat (kár jogos vagy jogtalan) vádaskodással sem - az ilyen viselkedés kolonc annak aki oroszlán akar lenni.
S ha itt tényleg csak oroszlánok lesznek - nagyobb becsülete lesz a sorsközösségnek az országnak hazának nemzetnek - és nem fognak innen elmenni akarni.
De ezt elvárni nem - hanem megharcolni kell !

Éhes_ló 2012.10.25. 18:03:30

@Styxx: persze, nem lehet komment méretben antologiát megjelentetni 30 e magyar legyilkolásáról, a délszláv polgárháborúban elpusztított elüldözött magyarokrüól és a mai napi rác terrorról sem.
Elég pár napi hír és a temerini fiuk esete.
nol.hu/archivum/szabadka__a_magyarveres_csak_kozbiztonsagi_zavar_
hu.wikipedia.org/wiki/A_temerini_fi%C3%BAk#.C3.96sszehasonl.C3.ADt.C3.A1s_m.C3.A1s_hasonl.C3.B3_vagy_s.C3.BAlyosabb_b.C5.B1ncselekm.C3.A9nyek_eset.C3.A9ben_Szerbi.C3.A1ban_kiszabott_.C3.ADt.C3.A9letekkel

De komment lényege nem ez volt.
Az lett volna, hogy NULLA jelentősége van a ácok véleményének.
Számomra.
Janicsot is beleértve, már ha ő eredetileg talán rác.
Vagy bolgár.
Vagy magyar.
Vagy mi, de majd eldönti a bankszámlája alapján.

No ilyenek nem kellenek, amikor sokan vannak fiatalok, akik a helyébe lépnének.
Fizesse ki a számlája töredékét.
A jelképes díját annak amit rólunk legombolt törődésben, szponzori pénzben, képzésben, felkészítésben.
Oszt menjen a fenébe.
Sokadmagával együtt.

Éhes_ló 2012.10.25. 18:04:55

@KovA: nincs ingyen dugás.
Sehol.
Csak a balekoknál.
Nem csípem, mikor balekoknak nézik a magyarokat.
Még akkor sem, ha javarészt azok vagyunk.

KovA 2012.10.25. 18:11:35

@Éhes_ló:
Tudod az igazi balek az aki belemegy olyan harcba ahol látványosan vereséget szenved.
Mert az lesz. Natasa férje felveszi a szerb állampolgárságot oszt annyi.
Ha nem tarthatod meg amit szeretnél okosabb nagyvonalúan lemondani róla mint látványos vereséggel beégni...
Ugyanazért a veszteségért lehetsz nagyvonalú vagy balek vesztes. Ez a választás.
Egyébként meg miért nem hozzánk csábulnak vajon mások bajnokai ?

cunci87 2012.10.25. 18:20:51

@town: el ne szálljak már a ti sport eredményeitektől...uszás,kajak,torna,fogathajtás,öttusa...világra szóló sikerek ..köszönöm, kb a szük réteg aki figyeli ezt a sportot az van vele tisztában,100 emberből a világon kb 1 (talán)

(uszás talán kivétel...uszni mindenki tud :) )

Styxx 2012.10.25. 18:21:15

@Éhes_ló:
Ühüm, az ilyen "izomból rácozás" feltétlenül megkönnyíti az együttélést, a délvidéki magyarság megmaradását. Itt a blogon is körülnézhetsz, eléggé behatóan foglalkozunk ezekkel a témákkal.
@KovA: A szerb állampolgárság felvétele sem 24 órás projekt, másrészt a nemzetközi kajak-kenu szövetség szabályzata sem feltétlenül teszi lehetővé ,hogy az esetben is indulhasson a házastársa színeiben, ha a házastárs időközben szerez új állampolgárságot.

Éhes_ló 2012.10.25. 18:25:25

@KovA: tegye meg. Még jobban lejáratja magát ő és a pasija is.
Még több ajtót zárnak be évekre előre.
Várom nagyon, mit meg nem tesz a profitért és a potya olimpiai, vb, eb kvótáiért.
Jókat röhögök majd.

Éhes_ló 2012.10.25. 18:28:13

@Styxx: az együttélés a török kor óta nem szimpla ügy.
A menekültekként befogadás ellenére sem.
De ezt itt nem szándékom végigtárgyalni.
A rác az ő magyar megnevezésük, Jókai, Gárdonyi, Petőfi is ezt használta.
A töröktől a martalócmunkárt megkapott egri ferences templom neve is ez lett az egriek körében.
Ma is az.
Olvasgass róla mi a története.
Érdekes és tanulságos.

régi_vendég 2012.10.25. 18:42:39

@arizmendi: bár nem pont ez a téma de:
2003 vb:
Szathmári · Buday · Katzirz · Bendó · Gál · Iváncsik · Rosta · Kertész · Lendvay · Fazekas · Doros · Pérez · Pásztor · Laluska · Nagy · Józsa
Szövetségi kapitány: Skaliczki László
Honosított:1
5.hely

2004 olimpia:
Szathmári · Fazekas · Harsányi · Ilyés · Császár · Mezei · Mocsai · Gál · Iváncsik · Díaz · Pérez · Pásztor · Laluska · Nagy · Lendvay
Szövetségi kapitány: Skaliczki László
Honosított:3
4.hely

2007 vb:
Fazekas · Tatai · Puljezevič · Iváncsik G. · Vadkerti · Ilyés · Katzirz · Díaz · Császár · Nagy K. · Nagy L. · Mocsai · Iváncsik T. · Tombor · Gál · Józsa
Szövetségi kapitány: Skaliczki László
Honosított:3
9.hely

2008 eb:
Fazekas · Puljezevič · Mikler · Iváncsik G. · Ilyés · Nagy · Császár · Herbert · Gál · Iváncsik T. · Eklemovic · Mocsai · Grebenár · Zubai · Laluska · Gulyás · Törő
Szövetségi kapitány: Skaliczki László
Honosított:3
8.hely

2009 vb:
Fazekas · Puljezevič · Császár · Eklemovic · Gál · Harsányi · Herbert · Ilyés · Iváncsik G. · Iváncsik T. · Katzirz · Mocsai · Nagy · Putics · Törő · Zubai
Szövetségi kapitány: Hajdu János
Honosított:3
-

2010-es eb-n volt a legtöbb honosított a keretben. Szám szerint 4.
Puljezevič · Ilyés · Császár · Gál · Iváncsik G. · Iváncsik T. · Putics · Fazekas · Krivokapić · Törő · Laluska · Nagy · Gulyás · Katzirz · Eklemović · Zubai · Scuch
Szövetségi kapitány: Csoknyai István)
Az eredményre is remélem emlékszel.

2012 eb
12 Fazekas · 16 Mikler · 8 Iváncsik G. · 24 Vadkerti · 3 Ilyés · 11 Putics · 5 Császár · 18 Nagy · 28 Scuch · 4 Szöllősi · 25 Zubai · 13 Krivokapić · 33 Ancsin · 17 Laluska · 6 Mocsai · 10 Harsányi · 9 Iváncsik T.
Szövetségi kapitány: Mocsai Lajos
Honosított:2
8.hely
az olimpiát már említettem

Azért kérlek ne beszéljetek már zöldségeket a honosított keretről. köszi.
arról nem is beszélve h egyikük sem játszott még eddig a honosítás után született hazájában. (felteszem már nem is fognak...)

régi_vendég 2012.10.25. 18:58:05

a kéziben egyébként is úgy van hogy a két évet ki kell várni ha válogatottat vált valaki (emlékezzünk csak a nagy laci anomáliára), így ilyen kivásárlási ügy nem is lehetett. ezért is volt kurva rossz példa.

régi_vendég 2012.10.25. 19:16:10

@KovA: jaaaa, hogy ő ilyen természet. akkor jó. semmi gond. ez mindenre lehet magyarázat. megnyugodtam.
akkor nyugodtan szarjon csak az asztalra, mi meg sirassuk meg. szimpatikus.
az hogy a szakemberek elmennek ebből az országból (mert nem csak a mérnök, meg az orvos megy el, hanem a szakik is. lassan már nincs egy normális asztalos, vagy vízvezeték szerelő, hegesztő ebben az országban) az nem feltétlenül jön nekem össze azzal, hogy a janics mit kavar itt, de elismerem valóban probléma, viszont nem látom át mit tehetne értük a mkksz.

arizmendi 2012.10.25. 20:38:26

régi vendégnek: a példa azért jó, mert mi folyton elhozzunk Szerbiából ezt, azt ingyen, nekünk hoz sikereket, de a fordított irányú út kapcsán egyesek már 1945-öt, meg dél-szláviai magyar írtást emlegetnek.

amúgy még azt kellett volna hozzátenned, hogy Puljazevics mit hozott nekünk, vagy Radulovics hányszor volt gólkirálynő különféle világversenyen. tényleg remélem, nem én buktatom le, de Bojana is túl sokat jár haza szerb-be, Jenő bácsi nyilván az ő olimpiai járadékát is visszavonná.

arizmendi 2012.10.25. 20:40:53

éheslónak: azért tucatnyi olimpiai és világbajnok kajakosnő nem nagyon akad Natasa helyére. Kovács már 37, Fazék talán marad, talán ficcen Amcsiba, Danuta és a szövetség kedvence Szabó Gabi az pont kettő.
a többiek vagy falcolnak (Csipes, Paksy), vagy nem kívánnak itthon versenyezni, vagy éppenséggel nem világbajnokok, az olimpiáról nem is beszélve.

Éhes_ló 2012.10.25. 21:12:15

@arizmendi: tévedsz. Annak kapcsán idéztem fel a közelebbi múlt néhány kirívóan aljas rác tettét, mert nem érdekel a véleményük.
Semmennyire sem.
Morális alap nélkülieknek tartom őket a tetteik alapján.
Ez pedig független janics szerencsétlen pendlizésétól, de a postoló ezt a kérdést tette fel a post végén az utolsó előtti bekezdésben erre mertem válaszolni.

Éhes_ló 2012.10.25. 21:15:31

@arizmendi: aki menni akar menjen.
A játékszabályok szerint.
Ezeket a szövetség leírta, elmondta.

Lesz a helyükbe tucatnyi más, de ha nem lenne (amit messze nem hiszek) sincs olyanokra szüksége Magyarországnak, akiknek a nemzeti mez addig fontos amíg profitot termelhetnek vele.

Egyszerű, nem?

régi_vendég 2012.10.25. 22:27:31

@arizmendi: és bojana szerb válogatott lesz? :-) ha a kézi jó példa, akkor marad janicsnak is a két év. utána ingyen mehet ahová akar.
egyébként ki tehet arról hogy a janics korú fiataloknak nem volt megfelelő háttér az élsportban szerbiában? nem mi szívtuk el a szerb sportolók krémjét azért abban biztos lehetsz. (pl karabatic) a legnagyobb név náluk djokovics aki '98 óta nem otthon készül.
az életjáradékot én nem vonnám meg janicstól sem, ez tévedés, ilyet nem írtam sehol. szerintem ez egy tiszta helyzet lenne, ha nem kevernének ide állandóan érzelmeket. ami janicsnak jár azt kapja meg, de nem többet, amit a szövetség kér azt meg ők kapják meg, ennyi. lehet ezt pitiánernek is nevezni, meg jelképesnek is, mindegy, ez az ár, fizessék meg, vagy ne és kész. a többi dolognak meg lehet örülni, meg szomorkodni is miatta, kinek hogy.

KovA 2012.10.26. 09:52:54

@régi_vendég: "nem feltétlenül jön nekem össze azzal, hogy a janics mit kavar itt,"
Persze. de mérd össze a jelentőségét Janicsnak a másik probémával.
Majd mérd össze melyikre mennyi erőt pazarolsz tuntyolgásilag és érzelmileg.
Janics az ország szempontjából piti ügy - tekinthető kivételenek szerbiai magyar, bolgár férj, akinek szerbiában van egzisztenciája.
Ez nekik mint családnak nem egyszerű helyzet akárhogy nézzük.
Most ezen pitiánerkedni 0 éertelme van. Ha Natasa felhagy a versenyzéssel akkor se lehetne senkinek semmi követelése.
Így most árut látnak benne velőscsontot amit el akarnak venni - és akép viselkednek.

Igazából nem Natasában látom a problémát aki belátása szerint a családja szempontjából cselekszik úgy ahogy - hanem abban a lelki indíttatásban, ami egy ilyen ügyre így ráharap.
No ez valóban betegség tünete : kicsinyesség, kapzsiság túlérzékenység.
Én is sajnálom, hogy elmegy. De megértem.
Az ő (családi) életük áll szemben a ti hiúságaitokkal.
Jó eggyel kevesebb kajakozóval büszkélkedhetünk.
De büszkélkedhetünk azzal, hogy nálunk érte el eredményeit, ha már annyira büszkélkedhetnékünk van.
Viszont ezzel a viselkedéssel azt is leromboljátok.

KovA 2012.10.26. 09:57:37

@Styxx: "A szerb állampolgárság felvétele sem 24 órás projekt"
:-) Az attól függ kinek.
Neked meg nekem biztos nem.
De nyugodt lehetsz ilyen esetben működésbe léphet egy olyan kapcsolati háló, hogy napok alatt elintézik, ha odakerül a sor.
Nem lesz kifogása a szerb államnak ellene - mindenféle szempontból politikaiból is presztízsnyereség.

arizmendi 2012.10.26. 11:05:30

éhes lónak: nem egészen. a szövetség most asszongya, hogy senki se mehet, aki 17 éves kora felett vb-n vagy eb-n dobogón volt. tehát bár megfizetni nem tudjuk őket, legalább a karrierjüket is tönkre tesszük. nem a nemzeti mezből való megélhetésről van szó, hanem egyáltalán a megélhetésről. ha valakinek itthon nem tudnak eleget adni, miért kell röghöz kötni? Ma hangzott el a digin, hogy Dombi Rudolf, mint átlagos kajakozó 40 rongyot keresett, majd bekerült a válogatott keretbe, akkor meg 350 ezret. És az edzője mondta, hogyha nem tudják tartani a szintet, akkor megint visszaesnek a B kategóriába, ami havi 40 rongyot ér.

régi vendégnek: de amikor idejött 10 éve, a szerbek nem kértek 2 év pihit Natasára, nyert is rögvest Athénban 2 olimpiát nekünk. nem gondolod, hogy cserébe korrekt lenne, ha mi sem tennénk tönkre?
egy biztos nem mondhatjuk, hogy a magyar sportot hátráltatná a szerb (pl. Kopunovics, Kuntics páros góljai a BL selejtezőben)...

SFRJ4ever 2012.10.26. 11:14:44

Sziasztok!

Remélem mostmár mindenki boldog:
www.telegraf.rs/sport/393307-veleobrt-janiceva-sad-vesla-za-bugarsku

Miért is?
- Natašának a jövőben görcsbe fog szorulni a gyomra, ha Magyarországot említik, ráasádul mégsem lesz együtt a férjével
- az MKKSZ Nataša mellet elveszíti Benedek Dalmát, Paksy Tímeát, Sarudi Alízt és Csipes Tamarát (www.nemzetisport.hu/kajak_kenu/csipesnek-elege-lett-a-kislanyszerepbol-2185297), úgy, hogy egy garast sem kap értük
- Vlade Divac mossa kezeit, se zsebéből, se zsebébe
- már csak azt a fránya életjáradékot kellene megvonni valahogy attól a hazaárulótól, aki 38 aranyat, 10 ezüstöt és 1 bronzot nyert Magyarországnak... De majd kitalálunk valamit erre is!

A szerb sajtó amúgy ugyanolyan egyoldalú, mint a magyar. Kérdezem én: mely magyar médium közvetítette teljes terjedelmében a szerb álláspontot?

miskabá 2012.10.26. 12:55:52

@SFRJ4ever:
Beavatnál a szerb álláspontba?

KovA 2012.10.26. 13:20:35

Ciki, én elolvastam de csak annyit értettem belőle, hogy drama meg euró - a többi a képzeletemre van bízva...

régi_vendég 2012.10.26. 14:23:19

@arizmendi: ahha, de 10 éve ő még csak egy alapanyag volt. szerbiában éppen nem láttak benne fantáziát, vagy éppen mással voltak elfoglalva. (szerinted miért voltak olyan borzalmasan kiéhezve az idén a szerbek egy olimpiai aranyra? igen a válasz az, hogy a janics korú sportolók felkészítésére nem voltak meg szerbiában akkor a feltételek, így azok elmentek és ez a generáció most hiányzik. erről ki tehet? a világ? a magyarok? az mkksz? netán a szerbek maguk?)

szvsz ez egy jó cikk a témáról:
szabados.blog.nepsport.hu/archives/2012/10/25/Janics_joarasitva/

régi_vendég 2012.10.26. 14:39:06

@SFRJ4ever: ebből én sajnos egy szót sem értek, nem tanultam ezt a világnyelvet, pardon.
ha pedig bolgár lesz, ahogy a sejtetésből következtetek, akkor az lesz. a férjétől, családjától miért kéne elválnia? a faszinak nem ajánlottak semmit sehol eddig, mehet natasával haza. az egész polémia mögött szvsz ez áll, hogy a fickó a kutyának nem kell mint edző. natasa meg buta volt és zsarolni próbálta a szövetségeket, nem számolt azzal, hogy az ő érdekérvényesítő képessége (azaz árfolyama) már túl van a delelőn. ez van, mindenkinek egyszer rá kell ébredni, hogy a világ túllépett rajta, natasának ez pont az idén jött el.
tudom, tudom a josefa idem, meg a birgit fischer de azért lássuk be ez igen ritka és erre tenni nagy lutri.

régi_vendég 2012.10.26. 14:49:39

@arizmendi: jah a fociért nem rajongok különösebben, főleg nem a magyarért, de azért abban maradhatunk, hogy egy klub csapat légiósai (akik a bl-ben játszanak ha jól tudom) és a válogatottban játszó honosítottak az nem ugyanaz a kategória. minden esetre szerb klasszisok azért nem rohamozták a magyar focit.

arizmendi 2012.10.26. 15:05:57

vendégnek: Natasa 6 évvel fiatalabb Kovács Katinál, Fazekas meg élete csúcsformájába lendült 32 évesen, magyar edzőktől, és a magyar szövetségtől mentesen Amerikába. Egyáltalán nem kéne leírni Natasát, 200 méteren bármikor ott lehet.

A szerbek lehet, hogy ki voltak éhezve az olimpiai aranyra, de azért kilencben nyertek egy vízilabda vb-t, idén egy vízilabda eb-t, tizenegyben nyertek egy-egy férfi és női röplabda eb-t, kilencben hoztak egy eb ezüstöt a férfi kosarasok, tizenkettőben meg otthon a férfi kézisek lettek eb másodikok. Mindeközben Djokovics és Tipsarevics az egyéni sikerek mellett hozta 2010-ben a Davis Kupát. A futball válogatott megjárta a hatos és tízes foci vb-t, valamint a nyolcas olimpiát. Szerinted ilyen eredmények mellett mennyire fontos nekik a kardvívó olimpiai arany?
A Partizan elég rendszeres résztvevője a futball, kézi, és kosár BL-nek, a vízilabdát meg is nyerte tizenegyben.

régi_vendég 2012.10.26. 15:27:53

@arizmendi: annyiban hogy ez az egyetlen, és tudtommal taekwono-ban nyerték, és eléggé nagy nyomás alatt lehetett djokovics mert erősen tőle várták.

nem írtam le őt. azért fazekas is a magyar négyesbe ült be az olimpián és nem az amerikaiba. azért szvsz ez is jelent valamit.

arizmendi 2012.10.26. 15:38:47

szerintem leginkább a vízilabdásoktól várták az aranyat a szerbek. de nem dőlt össze a világ, hogy nem nyertek. ami a legjobban fájt nekik, hogy a 2010-es vb-n 4. helyezett, és nemzetközileg a legfiatalabb kosárcsapatuk ki se jutott Londonba, hála Teodosics önző játékának a litvániai eb-n.

Akármekkorka spíler, Nolénak azért füvön korlátozottak az esélyei Federer és Murray ellen.

Fazekas azért ült be hozzánk, mert az amcsiknál csak vb-n mehetett, olimpián nem. Nem gondolom, hogy a négyes miatta nyert, az előző három évben is nyertük a vb-ket, nélküle.

Styxx 2012.10.26. 15:50:54

@arizmendi:
a szerbek (horvátok) stb szerintem azt szeretnék, hogy egyetlen egyszer a méretükhöz (és anyagi lehetőségeikhez) képest gecisok olimpiai aranyat, meg (másodsorban) egyéb érmet szerezzenek, mint mi magyarok az idén, meg még néhányszor a történelem során. De nem hinném, hogy rálépnének arra a (szerintem elég béna) vonalra, hogy az olimpiákon olyan sportokért rágják a körmüket, amelyek amúgy a nem szakértő néző (értve alatta, aki nem űzte évekig versenyszerűen,esetleg a szűk családtagjai közül valaki) számára nézőként élvezhetelenek, csak azért, mert olimpiai helyezést érhet el egy a mieink közül. Az idei londoni olimpián két hatalmas sportélményben volt részem tévénézőként, az egyiket ugye nem kell ragozni, a Magyarország-Izlan kézi dráma, de a másikról bárkit kérdeztem (beleértve az oylan hardcore arcokat, akik szinte az egész olimpiát végignézték) senki sem hallott az ismerettségi körömből. Teljesen véletlenül megnéztem az orosz-brazil férfi röplabdadöntőt, és hatalmas dráma volt. A brazilok sima 3:0-ás győzelem küszöbén álltak, és innen fordítottak az oroszok, ráadásul egy fiatal, ott feltört srác hatalmas egyéni teljesítményének köszönhetően. Mivel nem volt magyar érintettje, nem is olvastam a meccsről semmit (megjegyzem, az Ex-Yu sajtóban se láttam nyomát).

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2012.10.27. 11:06:08

@Styxx: ...így volt, zseniális volt a meccs.
Nem különben a brazil női röpi csapat, akik a győzelem után közösen elimádkozták a Miatyánkot.
Valszleg ez a győzelem kulcsa, nem a pénz.

arizmendi 2012.10.29. 14:12:54

styxxnek: valóban, én is láttam a férfi röpi döntőt, ha jól emlékszem Méhes Gábor közvetítette az M2-n, brilliáns módon.
amúgy a szerbeknek a férfi röpi, csoportban kiesés azért fájhatott... a lányok ugyebár kiszámíthatatlanok, az 5-ből 5 vereség, nem néz ki túl jól.

arizmendi 2012.10.29. 14:16:38

ja és a horvátok aláztak már minket olimpián, igaz télin, amikor Janica nyert nekik hármat. meg azért amikor ők játszottak a Dream Team-mel olimpiai döntőt 92-ben, vagy a 98-as futball vb bronz, az is szép élmény lehetett a római katolikus nemzetnek.

Éhes_ló 2012.10.30. 13:54:06

kuruc.info/r/49/103298/
A Palánkán született Douchev Janics Natasa a legnagyobb példányszámú szerbiai lapnak, a Blicnek megerősítette, eltökélt szándéka, hogy a jövőben szerb színekben kíván indulni. Még akkor is, ha ennek az az ára, hogy két évet ki kell hagynia. Addig szül inkább még egy gyereket.
süti beállítások módosítása