Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) ujvidek (20) újvidék (2) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Az ukrán kormány visszaállítaná Jugoszláviát?

2014.03.22. 23:50 bikmakk

Avagy az egykori Nagy-Jugoszlávia feltámasztása helyett Szerbiát, Bosznia-Hercegovinát, Szlovéniát, Montenegrót és Macedóniát egyaránt Horvátországhoz csatolnák. Legalábbis ez látható azon a térképen, amelyet a Batykivscsina ("Haza") párt egyik videóján vettek észre a horvát Index szemfüles újságírói. A kisfilmet tavaly szeptemberben töltötték fel a YouTube-ra, tehát akkor még bőven Janukovicsék voltak hatalmon, mindenesetre a Batykivscsina azóta sem cserélte le az ott látható ábrát.

Arszenyij Jacenyuk, a kijevi forradalom után kormányt alakító jelenlegi miniszterelnök (akkor még ellenzéki vezető) arról beszél, hogy az európai integrációval "Ukrajna Európában lesz és Európa – Ukrajnában", ennél a mondatnál tűnik fel a 28 EU-tagállam térképe a bővítés sorrendjében. A baj csak az, hogy az 1991 előtti Jugoszlávia kontúrjai között a "Horvátország" felirat szerepel.


Reméljük, tényleg csak Jugoszláviát és nem az NDH-t (Nezavisna Država Hrvatska, második világháborús Nagy-Horvátország) akarják visszaállítani. Na jó, nyilván az egész csak egy ártatlan baki. Mi is posztoltunk már ilyenről több alkalommal. Egyszer a szegedi Árkád új igazgatójának sajtótájékoztatóján mutattak be olyan ábrát, amelyen Szerbia helyett Montenegró neve szerepelt, mint Magyarország déli szomszédja. Egy másik esetben pedig a Calgon reklámfilmjében ecsetelték a víz keménységét egy olyan térképre mutogatva, amely Vajdaság nélkül ábrázolta Szerbiát. De az ilyesmi akkor is elég csúnya hiba.

batykivscsina-europa.jpg

Bár utólag azt is mondhatja a kijevi kormány, hogy a videót nem kell kijavítani. Ugyanis a Krím-félszigeten háborúsdit játszó szerb csetnikek (akik ugyebár az orosz csapatoknak segédkeznek) megérdemelnék, ha Tito marsall Jugoszláviája újjászületne. Persze az ábrázolt szcenárió valóra váltásának a boszniai horvátok is örülhetnek, hiszen ők jelenleg olyan távol vannak az EU-tól, mint Makó Jeruzsálemtől. A szerbek meg legalább határellenőrzés nélkül utazhatnának Koszovóra.

Annak ellenére, hogy a videó más részén Szerbiát külön is nevesítik, mint az Európai Unióval csatlakozási tárgyalásokat kezdő államot, Belgrádban nem örültek a hibás ábrázolásnak. A Blic napilap azt is megírta, hogy Ivan Mrkić leköszönő (legalábbis amíg a Vučić-kabinet hivatalba nem lép, így kell mondani) szerb külügyminiszter behívatta az ukrán nagykövetet egy kis elbeszélgetésre. Ha kiderül, hogy ott mi történt, arról is beszámolunk majd. Addig viszont – hogy tudjuk, hová megyünk idén nyaralni – hallgassuk meg a Jugoszlávia című slágert Korda György előadásában. (Eredetileg: Od Vardara pa do Triglava, vagyis: "A Vardartól a Triglavig" – All in!)


komment

Címkék: röhej videó horvátország eu ukrajna abszurd jugoszlávia

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr265874629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pobjeda elvtárs 2014.03.23. 00:09:20

Forradalom?

Biztos vagy te ebben?

Az hogy egy nagy részben neonáci tömeg az alkotmányt (mindkettőt) lábbal tiporva hatalomba tett egy kormányt amiben igen nagy része van nyíltan neonáci erőknek, az nehezen nevezhető forradalomnak.

Ahogy a Foreign Policy fogalmaz:

The uncomfortable truth is that a sizeable portion of Kiev's current government -- and the protesters who brought it to power -- are, indeed, fascists.

Pedig őket nehéz orosz barátsággal vádolni.

www.foreignpolicy.com/articles/2014/03/18/yes_there_are_bad_guys_in_the_ukrainian_government

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.03.23. 00:20:14

@Pobjeda elvtárs: Ez egy videóból lett kivágva, vagy pedig ügyesen elkapott pillanatfelvétel. Mutasd meg mozgóképen, és akkor elhiszem, hogy náci karlendítést csinált. Egy sima integetésből is lehet ilyen képkockát létrehozni. (Nem akarom védeni sem őt, sem a kormányát, de legyünk objektívek. A "forradalom" szó szerintem objektív, nem állítottam, hogy a forradalmároknak igazuk van.)

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.23. 08:10:04

@bikmakk:

Nyilván nem náci, de nácik a haverjai. Ha az orosz érdekek ellen kell harcolni, akkor minden eszköz oké.

Pobjeda elvtárs 2014.03.23. 10:10:20

@bikmakk:

Erről a képről elég nehéz beleképzelni hogy csak simán integetett, de akár lehetne így is. Csakhogy ezt eléggé gyengíti hogy ez a Szvobodások bevett köszöntése a pártban, valamint a kontextus.

Hiszen éppen az Ukrán szélsőjobbosok által kedvelt Belarusz zászló mellett áll a majdanon, szóval ez egy szvobodás, vagy jobb szektoros gyűlés.

Ha egy neonáci rendezvényen karlendítéses fotó készül rólad, az lehet persze véletlen is de nem valószínű. Amúgy nézd meg Klicskó fejét, látszik hogy nem szívesen van ott.

Tőle jobbra pedig a Szvoboda feje áll. Ő pl. így köszönte meg anno megválasztását:

real-agenda.com/wp-content/uploads/2014/03/Untitled-1-685x300.png

Jancenyuk talán nem náci, de az őt hatalomba tevők azok, és nem riad vissza attól hogy karlendítéssel járjon a kedvükben.

Pobjeda elvtárs 2014.03.23. 10:16:13

@bikmakk:

A forralom szó szerintem érték ítéletet is tükröz.
A barna-inges forradalom elég hülyén hangzik nem?

Kijevben a Majdantól egy utcányira is rendben zajlott az élet, az embereket nem igazán érdekelte. A parlamentet végül elfoglaló tömeg szinte kizárólag a Szvoboda, és a szektor aktivistáiból állt, és ők hajtották el az alkotmánybíróságot, és a nekik nem tetsző képviselőket is, és ők gondoskodtak az ülésteremben a Janukovics - amúgy az alkotmánynak nem megfelelő - leváltásáról is.

Janukovics elég nagy gazember, na de ezek akik most tort ülnek Kijevben.....

Első dolgok a nyelvtörvény volt, és a magyarok, oroszok, és ruszinok elleni fellépés. Sorban tiltják be az orosz, magyar, ruszin pártokat.

Szerintem ez nem forradalom, de ez is szubjektív.

Pobjeda elvtárs 2014.03.23. 10:37:48

A legfontosabb majdnem kimaradt. Fegyver viselési jogot kaptak a Pravij Szektor és a Szvoboda aktivistái.

Ha ez nem riasztó....

vontod75 2014.03.23. 11:58:40

@Pobjeda elvtárs: Már csak valami szép egyenruhát kell csináltatniuk. Lehetőleg barnát, vagy egyből feketét?

♔batyu♔ 2014.03.23. 12:22:56

Az EU és az USA kétes alakokat szabadított rá Ukrajnára. A "forradalmárok" a minap vertek el egy rabbit. Nem kétséges, hogy a magyarok is szálka a szemükben.

Persze nekünk mint EU tagállam, lihegni kell, hogy a csúnya oroszok elfoglalták Ukrajnát.

♔batyu♔ 2014.03.23. 12:48:33

@Pobjeda elvtárs: Ne szórakozzál már. Az EU és az USA nem állhat nácik mellé.

Szóval ezek nem nácik. Nácik a Vonáék, akik népszavazást akarnak tartani az EU-ból való kilépésről.

♔batyu♔ 2014.03.23. 12:49:16

Náci karlendítanek, olyan szerelésben is vannak, zsidókat is vernek, de nem nácik.

G. Attila · http://hatarontul.wordpress.com/ 2014.03.23. 13:36:42

A forradalomhoz nem kell föltétlenül pozitív értékeket kapcsolni. Az ott forradalom volt, ami ukrajnában történt, ki akartak törni az orosz függésből. Kár, hogy nem értenek hozzá. Ha Putyin olyan lenne, mint amilyennek beállítják, már Ukrajna tönkre ment volna. Én személy szerint sem nyugatra sem keletre nem húzok, de ebben az esetben az EU elb@szta, az USA meg fűti tovább a gépet.
Na meg Janukovics is elég szépen csinálta, nagy elánnal írja alá a szerződéseket az EU -val, de azért csapolja az oroszokat is. Nem is értem, hogy mertek felháborodni. Amit aztán a nyugati sajtó csinált... Mostanra értek el addig, hogy beismerték, hogy hát ezt rosszul csinálták. És amikor ez akár egy minuszos hírben is megjelenik (nem újságírói vélemény, nem neve elhallgatását kérő akárki, hanem elemzőcsoport vezetője) akkor az azt jelenti, hogy nagy-nagy sallerbe szaladtak bele, és ráadásul igaztalan vagdalkozással.

Krisz11 2014.03.23. 14:15:26

Az utóbbi hétben mintha látványosan bekussolt volna az index is, meg a nyugati háborús propaganda gépezet is.
Gondolom a "nagy demokratáknak" időbe telik megideologizálni, hogy miért kell elítélni, és érvénytelennek tekinteni egy 96%-os igennel végződő népszavazást.
Mellesleg remélem az ukránokat német pénzből tömik majd ki, hogy ne könyörögjék vissza magukat vonyítva az Oroszokhoz néhány hét IMF megszorítás után.

♔batyu♔ 2014.03.23. 15:14:41

@Krisz11: "Gondolom a "nagy demokratáknak" időbe telik megideologizálni, hogy miért kell elítélni, és érvénytelennek tekinteni egy 96%-os igennel végződő népszavazást. "

Szerintem a "demokratáknál" inkább az veri ki a hiztosítékot, hogy a "forradalmárok" megvertek egy rabbit. Most úgy néz ki, lefagytak, hiszen a "forradalmárok" mögött az EU és az USA (és nyilván Izrael) áll. Mit csináljanak, karlendít, zsidókat ver, viszont EU barát. (A szlovák és román nacionalista ormányoknál nem volt gondjuk, mert ott az érintettek magyarok)

Igen, az érdekes lesz amikor az EU által pénzelt oligarchák nyár végére "megemésztették" a kapott milliárdokat és jön a tél.
Az EU ezt a vámkedvezmény megadásával oldaná fel, nem véletlenül vannak beszarva a csehek, bolgárok és a románok.

Versenycsiga 2014.03.23. 15:24:50

valóban sok kérdést vet fel Ukrajna. Például miért illegitim a "demokratikus" Nyugatnak akármilyen népszavazás. Ha egyszer demokrácia, akkor nem a többség véleménye a lényeg...?
Aztán hogy lehet egy olyan kormányt elismerni, amelyet nem demokratikus keretek között, választással került hatalomra, hanem pucssal. Ugyanez a "végtelenül demokratikus" nyugat egy népszámlálást illegitimnek tart. Azt ugyan mééé? Mégis kinek képzeli magát a "művelt" USA, hogy majd ő eldöntse pár millió ember sorsát, akikhez az égadta világon semmi köze??
Kábé ez a nyugat álságos viselkedése és jelen esetben jobban egyetértek az orosz állásponttal, mint a kettős mércés nyugattal. Világos a terv: Putyin hatalmát meggyengíteni, natoval körbevenni. Csak ezt nem volna demokratikus kimondani, helyette valami mondvacsinált okot kell keresni.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.03.23. 16:43:21

@Krisz11: "Gondolom a "nagy demokratáknak" időbe telik megideologizálni, hogy miért kell elítélni, és érvénytelennek tekinteni egy 96%-os igennel végződő népszavazást." - Ugyanmár. Senki nem kussolt be Nyugaton, a dotoho hetekkel korábban megírta: a választások azért érvénytelenek, mert orosz katonai megszállás árnyékában szavaztatták meg a jónépet. A csalás olan egyértelmű, hogy különösebben nem kell rá szót vesztegetni, azért.

+1 adalék: a Krím etnikai összetétele legjobb esetben is 55-60%-os etnikai oroszt mutatott ki - hogy jön ki a több mint 80 %-os részvétei arány és a 96-os, régi szovjet pártállami időkre emlékeztető "igen" végeredmény úgy, hogy a félsziget 15%-t kitevő krími tatárok 99%-a nem szavazott és a krími vezető szerint a részvételi arány valójában 30% körül lehetett?

@Pobjeda elvtárs: az 56-os forradalom is tele volt nácival, és náci jelenségekkel - keress rá az idevonatkozó tanulmányokra! - mégsem úgy emlékezünk rá, mint náci forradalom, ugyebár.

1990-ben is voltak szélsőjobboldali gondolkodású magyar politikusok a parlamentben, mégsem nevezzük a rendszerváltást náci fordulatnak, ezért.

Nem mellesleg az ukrajnai helyzetben, aki a náci jelzőt megérdemli az Putyin és Oroszország, mert etnikai érvekre hivatkozva nemzetközi szerződéseket figyelmen kívül hagyva megsérti más országok szuverenitását és egyoldalúan idegen államokhoz eső területeket annektál, megszáll, kebelez be. Mint ahogy a náci Hitler és birodalma tette 1938-ban.

dr Smittpálelnökúr 2014.03.23. 16:56:00

Mivel a felcsúti tapló putyin farkát szopja, most az összes agyhalott oroszbarát lett hirtelen. És hirtelen zavarják őket a "nácik", ahogyan a jobbikosokat is, akik pedig alapból nácik. Apropó jobbik: már évek óta hallani, hogy az oroszok penzelik őket. Most ez teljes mértékben igazolódott.

♔batyu♔ 2014.03.23. 17:04:40

@Csehszlovák Kém: Népszavazás volt, amelyet külföldi megfigyelők is ellenőriztek.

Na hogyne. Az ukrán parlament teljesen demokratikusan hozta meg döntését Janukovics leváltásáról és az orosz szerződés elutasításáról, háttérben az EU párti oligarchák géppisztolyos forradalmáraival, miközben a Krími népszavazás az csalás. Te valójában kiket nézel hülyének?

A Krími tatárok pedig egyenesen nyilván neked jelentik, hányan nem mennek el szavazni.

Az, hogy nácizod az oroszokat, pedig inkább téged minősít.

Amúgy itt egy hir:
nemzeti.net/l.php?u=1923961

A németek nem mérgesek Putyinra

Ennyit arról az indexes baromságról, hogy az EU azért nem hoz komolyabb szankciókat, mert "forog a gyomra".

Pobjeda elvtárs 2014.03.23. 17:05:28

@Csehszlovák Kém:

Nagyon nincs igazad sőt erős csúsztatás amiket írsz. Sem 56 ban sem 90 ben nem vonultak az utcán felfegyverkezett nyilasok, nyilaskeresztes zászlókkal, kormányon meg pláne nem voltak.

A jelen Ukrán rezsimet a parlamentbe betörő fegyveres neonácik (szvoboda, jobb szektor) tették hatalomba, és ott úlnek a kormányban, sőt övék a tényleges hatalom, mert a hadsereg nem engedelmeskedik, a náci félkatonai szervezetek a hatalom fő bázisai. Sajnos.

♔batyu♔ 2014.03.23. 17:06:14

@dr Smittpálelnökúr: Ja, te viszont csak szimplán ostoba vagy.

♔batyu♔ 2014.03.23. 17:08:39

@Pobjeda elvtárs: Érdekes, hogy ezek a nácit, nyilast, teljesen komolyan gondolják. Honnan a faszomból írnak ezek, 60 éve elszigetelve egy kibucból?

Pobjeda elvtárs 2014.03.23. 17:09:24

@dr Smittpálelnökúr: Ezt erően benézted. A bal liberális értelmiség a Kijevi náci puccs fő kritikusa. A jobbik nácijai a szvoboda országos cimborája, Orbánék meg vergődnek mint hal a szigonyon hogy most mi a faszt is kéne csinálni.

♔batyu♔ 2014.03.23. 17:12:27

@Pobjeda elvtárs: Elmondanám, hogy ez a "csehszlovák kém" "balliberális értelmiség". (vagy legalábbis amit ennek gondol).

♔batyu♔ 2014.03.23. 17:15:37

@Pobjeda elvtárs: Orbánék pontosan azt csinálják ami a legcélszerűbb, semmit.

Árammal ugyanis nem az LMP-s libsik látnak el, hanem Orbánék.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.03.23. 17:41:27

@♔batyu♔: “Népszavazás volt, amelyet külföldi megfigyelők is ellenőriztek”. – Ez nem meggyőző érv, mert túlnyomó többségben Moszkva-barát szélsőjobboldali pártok küldötteket hívtak megfigyelőknek, mint pl a Jobbik. Kecskére, káposztát.

“Na hogyne. Az ukrán parlament teljesen demokratikusan hozta meg döntését Janukovics leváltásáról és az orosz szerződés elutasításáról, háttérben az EU párti oligarchák géppisztolyos forradalmáraival, miközben a Krími népszavazás az csalás. Te valójában kiket nézel hülyének?” – Ukrajnában törvényes, a nép szuverenitás elve alapján kirobbant forradalom volt egy törvény előtt elég kétségesen megválasztott kormánnyal szemben.Ezek szerint 56-ot is terroristák és nácik csinálták, mert megdöntötték a “törvényes és fennálló” hatalmat?

“A Krími tatárok pedig egyenesen nyilván neked jelentik, hányan nem mennek el szavazni.” – Nem nekem jelentettek, hanem a nemzetközi hírügynökségeknek, google a barátod.

“Az, hogy nácizod az oroszokat, pedig inkább téged minősít.” – Elég erős érvek vannak a “náci” Oroszország mellett, leírtam. Nem sikerült megcáfolnod, hanem személyeskedni kezdtél, ez mindennél jobban mutatja, h kapufát lőttél.

“Ennyit arról az indexes baromságról, hogy az EU azért nem hoz komolyabb szankciókat, mert "forog a gyomra". – “Ezzel szemben a tények azok, hogy az EU szankciókat hozott Oroszország ellen.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.03.23. 17:42:04

@Pobjeda elvtárs: “Nagyon nincs igazad sőt erős csúsztatás amiket írsz. Sem 56 ban sem 90 ben nem vonultak az utcán felfegyverkezett nyilasok, nyilaskeresztes zászlókkal, kormányon meg pláne nem voltak.” – Ezzel szemben a tény az, hogy az 56-os forradalom utcai harcosainak egy nagy része nyilas/náci érzelmű szélsőjobboldali volt. Ez nem csúsztatás, hanem részedről a történelmi tények el nem fogadása. Ez megint nem az én bajom, hanem a te önbecsapásod.

“A jelen Ukrán rezsimet a parlamentbe betörő fegyveres neonácik (szvoboda, jobb szektor) tették hatalomba, és ott úlnek a kormányban, sőt övék a tényleges hatalom, mert a hadsereg nem engedelmeskedik, a náci félkatonai szervezetek a hatalom fő bázisai. Sajnos.” – Ezzel szemben a tény az, hogy Ukrajna ideiglenes miniszterelnökét nem a Szabadság Párt adja, és Jacenyuknak nevezik. A jobbközép ukrán politikai pártok többségben vannak a szélsőjobboldai Szabadságpárttal szemben 40:10 arányban. Persze, értem én, hogy neked az a szándékod, hogy az orosz propagandával összhangban “lefasisztázd” un block az egész ukrán forradalmat, de ez nem fog célt érni, mert a tényekkel szemben áll. Logikád szerint az 1990-es rendszerváltásban részt vett szereplőket, Csurka István miatt, most fasisztázni kellene, ami nyilvánvalóan hamis általánosítás.

Alick 2014.03.23. 17:51:10

@♔batyu♔: "Az EU és az USA nem állhat nácik mellé."

Ma már semmi sem lehetetlen, Szíriában az Al-Kaida embereit támogatják Obama-Palpatine és a haverjai...
:)

Pobjeda elvtárs 2014.03.23. 18:25:47

*"az 56-os forradalom utcai harcosainak egy nagy része nyilas/náci érzelmű szélsőjobboldali volt."*

Ezt melyik Kádári "történelem" könyvben olvastad?
Voltak nyilasok a forradalomba, de csak elenyésző kisebbség és eszükbe sem jutott nyilas zászlókat lengetni, a kormányba pedig pláne nem kerültek be.

Szemérmetlen csúsztatás amit sugallni próbálsz.

*"Ukrajna ideiglenes miniszterelnökét nem a Szabadság Párt adja, és Jacenyuknak nevezik."*

Itt egy kép Jacenyukról:

4.bp.blogspot.com/-Mgg6s_aR8tQ/UyoB-1ZPvAI/AAAAAAAAHUg/p7dvptfgfdQ/s1600/1911733_669264669782962_2131130447_n.jpg

Elmondanád mit csinál rajta?

Segítek Jacenyuk nem náci, de ki kell elégíteni hatalmi bázisának igényeit.

A hatalmi bázisáról meg itt olvashatsz:

www.ucsj.org/2013/08/22/svoboda/

Te most tényleg ezeket véded?

Az Ukrán "forradalmat" tényszerűen 100% ban a Neonácik csinálták a Jobb Szektor, és a Szvoboda fegyveresei. Ők törtek be a parlamentbe ők üldözték el a "forradalmároknak" nem tetsző képviselőket - a nagy demokrata forradalmi hevületben hova lett a képviselő cca 1/3-a he? - és ők félemlítették meg a maradékot.

Ez az ukrán Barna(inges) Forradalom.

Nem véletlen ám hogy még Janukovics leváltásánál is fontosabbnak tartották a magyar, orosz és ruszin pártok betiltását, és nyelvhasználat megszüntetését. Csak ez után váltották le - közjogilag amúgy érvénytelenül - Janukovicsot.

Ehhez tapsolsz te.

Versenycsiga 2014.03.23. 18:28:33

@♔batyu♔:
az egy idióta. nézd meg a dotoho nevű taknyot, amit ott összehord... Én elvből nem állok le vele vitatkozni, egy idióta.

Pobjeda elvtárs 2014.03.23. 18:29:01

@♔batyu♔:

Orbánék szokás szerint mindenkinek meg akarnak felelni egyszerre az EU-nak és Putyinnak, úgyhogy buzgón törleszkednek a birkózó óriások lábához egyszerre mind a két félhez, ahelyett hogy egyszerűen csak kussolnának és lapítanának. Sebaj majd ráklépnek, mert ez az ára Orbán - roppant vicces - nagyhatalmi gőgjének.

De talán hanyagoljuk a belpolitikát.

Pobjeda elvtárs 2014.03.23. 18:30:33

@♔batyu♔:

Áramból önellátóak vagyunk, a gázért meg fizetünk.
Ez nem szempont.

Az már annál inkább hogy kicsik vagyunk, bármekkora regionális nagyhatalomnak is álmodjuk magunkat, úgyhogy ha a titánok verekednek a giliszta jobban teszi ha meghúzza magát mert eltapossák.

_most_ 2014.03.23. 18:42:38

@♔batyu♔: ne, nincs is képmutatóbb annál, mikor egy közismert náci, másokat kritizál náciságuk miatt, azért valljuk be őszintén, ha ukrán lennél, biztosan a szvoboda pártot, a forradalmat támogatnád.

_most_ 2014.03.23. 18:47:59

@Pobjeda elvtárs: azért ha nem lett volna a tüntető tömegeknek komoly társadalmi támogatottságuk, akkor a rendőrség simán feloszlatta volna őket, hisz nem is voltak komoly fegyvereik.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.03.23. 18:52:50

"Joseph Zissels, egy helyi zsidó szervezet vezetője szerint a támadások egyértelműen orosz provokációk, amikre Moszkva egy esetleges beavatkozás során hivatkozhatna. Jacov Dov Bleich rabbi, az Ukrajnai Zsidók Szövetsége vezetője is Oroszországot látja a támadások mögött, legalábbis erre utal levele, melyet az ukrajnai vallási vezetőknek küldött szét hétfőn. Miért az oroszok? Zissels szerint Ukrajnában vannak neonáci csoportosulások, de a számuk, tagságuk elenyésző, így a befolyásuk is kicsi az alakuló régi-új politikai elitben. Oroszországban viszont jelentős számú szélsőséges erőt tartanak számon. Bár a Szvoboda egy szélsősége párt és három miniszteri posztot is birtokol a mostani ideiglenes kormányban, zsidó gyökerekkel rendelkezők is szép számmal vannak a politikai elitben. Ott van rögtön Vitalij Klicsko, aki jó eséllyel pályázik az elnöki székre és nagyanyja zsidó volt."

kulugyer.blog.hu/2014/03/04/nem_a_hazai_neonaciktol_felnek_az_ukran_zsidok

Krisz11 2014.03.23. 19:10:21

@Csehszlovák Kém:
Tőlem nyomhatod a süket szöveget, de az tény, hogy több mint 50% orosz a krímben, és forgathatod ide-oda a szavakat, meg az arányokat, de ha 10-szer írnák ki a szavazást akkor 10-szer is az oroszok nyernének.
Érdemes amúgy Nógrádi Gyuri 1-2 interjúját meghallgatni. Az egyikben mondott valami olyasmit, még a szavazás előtt, hogy ezt a "csalás van/volt a népszavazás" dolgot azért nem erőltetik nyugaton, mert tudják, hogy úgyis az oroszok nyernek/tek.

Versenycsiga 2014.03.23. 19:35:08

@bikmakk:
ezt ugye te sem hiszed el?
Akkor a nyelvtörvényt tán a békeaktivitsák törölték el? A magyar és egyéb kisebbségek pártjait meg az eszkimók akarták betiltatni?
Nehéz azt mondani, igen Szvoboda nagy része anarchista csőcselék (láttuk az akcióikat), egyik-másik társulat nekiment a zsidóknak. Tudom ez nem píszí így, mert fúj nácik, jobb ezt is az oroszok nyakába varrni. Azt nem tudom, kit néztek hülyének...

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.03.23. 19:39:45

@Versenycsiga: Én senkit nem nézek hülyének. Amúgy nem velem kell vitatkozni, csak beszúrtam egy véleményt, ami a kialakult (remélem, továbbra is kulturált mederben maradó) beszélgetéshez kapcsolódik.

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2014.03.23. 20:28:20

@Csehszlovák Kém: A történelmi "tények" elég érdekesek szoktak lenni a dotohon.
Amúgy érdekelne, hogy vajon náci volt-e az utcai harcos Mansfeld Péter (négyéves volt 1944-45-ben) vagy az ugyancsak utcai harcos Dózsa László színművész.
Akik a valódi - nem dotohos - történelemre is kívácsniak, az utcai harcosokról ajánlom Zimándi Pius korabeli naplóbejegyzését, miszerint egy hetven éves bácsi bement a Bazilikába valamikor novemberben, és megfogadta, hogy minden 14 éves gyereknek előre köszön. (gondolom náculásból)

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.03.23. 20:48:03

@Krisz11: A szavakat nem én forgatom, hanem azok, akik nem látják a fától az erdőt az ukrán forradalom esetében és náciznak (2014, Ukrajna)ott, ahol egy hasonló esetben pedig "szabadságharcoznak" (1956, Magyarország).

@Deak Tamas: Ha mondasz konkrét példát, majd válaszolok, amúgy valóban, a tények a dotohon valóban számodra/számotokra érdekesek lehetnek, mert sok mindenről nem vagytok tisztában a homogenizáló magyar nacionalista közoktatásnak köszönhetően.

Nem, nem Mansfeld Péterre gondolok, hiába szeretnéd eltrollkodni az 1956-os párhuzamot, hanem például a szélsőjobboldali Pongácz Gergelyre.

Tényleg nincs se kedvem se időm idiótáknak bizonygatni a történelmi tényeket, mi történt 1956-ban, rengeteg tanulmány megjelent az 1956-os forradalom szélsőjobboldali jelenségeiről, mindenki szabad akaratából rákereset, elmehet a könyvtárba, kiveheti. De legyen neked most egy kitallózott példa, 1956-ból, Győrből:

"Részlet Gróf Sándor tanúvallomásából: „Bezártak. Zuhogtak a fejemre az ütések. Fegyveresek vettek körül, s Feketével az élen a Dunához vezettek. Térdig kellett állnom a vízben. Fekete megkérdezte, milyen vallású vagyok. Megmondtam: zsidó. Ezután özönleni kezdtek rám a szitkok, nem is szólítottak másként, csak büdös zsidó spiclinek. Újból Fekete vett kezelésbe. Nagyon sok mindenen mentem keresztül életemben, szüleimet megölték Auschwitzban, de ilyet még nem élte át. Ennyi zsidózást még 1944-ben sem hallottam.”

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.03.23. 20:59:05

@Deak Tamas: Antiszemitizmus az 1956-os forradalomban: mult-kor.hu/cikk.php?id=5493

regi.sofar.hu/hu/node/13396

Zsidóellenes zavargások az 1956-os forradalom időszakában: konfliktuskutato.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=141:zsidoellenes-zavargasok-az-1956-os-forradalom-idszakaban&catid=16:esetek

Antiszemitizmus az 1956-os forradalomban: www.rev.hu/portal/page/portal/rev/tanulmanyok/1956/antiszemitizmus

56-os jelszavak vidékről: "„Magyar testvérek, miénk az ország, a piszkos zsidókat és kommunistákat kizavarjuk az országból, mi vettük át a hatalmat.” (Elhangzott a nyírcsaholyi tanácsháza előtti tömeggyűlésen.) „Magyaroknak kenyeret, Rákosinak kötelet, zsidó kormányt nem tűrünk, ruszki, mars ki!” (Mátészalka) „Le a kommunistákkal, le a piroskönyvesekkel, le a zsidókkal!” (Szamossályi) Szinte szó szerint ugyanezeket kiabálták a tüntetők Cégénydányádon, Kölcsén, Nagyszekeresen, Tiszabecsen, Túrricsén, Fehérgyarmaton, Nábrádon, Tiszabercelen. „Ki kell nyírni a zsidókat és a kommunistákat!” (Balkány) „Nem kell zsidó kormány, mi magyarok vagyunk”; „Büdös kommunisták, fel kell a zsidókat akasztani”. (Nagyecsedi tüntetők) „Le a zsidó kormánnyal!” (Tiszavasvári) Az egyik nyírkarászi lakos a következő szavakkal ösztönzött cselekvésre: „Mire várunk, amikor már Pesten és más városokban folyik a harc a zsidók megsemmisítéséért.”

Mielőtt az ukrán forradalmat nácizzátok, talán meg kéne ismerni a saját történelmetek is!

Versenycsiga 2014.03.23. 21:03:10

@bikmakk:
nyílván, ha beszúrtál egy véleményt - komment nélkül - azt nem azért tetted, mert nem értesz vele egyet.
nyílvánvaló az is amúgy, hogy megy az agymosás és teljesen tiszta az is, hogy a média megpróbál hülyíteni, szokásához híven. Azonban vannak érdekességek. Ma a Hírtévén a BBC HardTalk egyik beszélgetős műsora ment magyar fordítással. A BBC egyik műsorvezetője beszélgetett az orosz kormányszóvivővel, már-már provokatív hangnemben. (A műsorvezető gyakorlatilag kijelentette, hogy a szóvivő hazudok, az oroszok hazudnak és szegény ukránok ennek az áldozatai) A szóvivő végig nyugodt maradt és gyakorlatilag lemosta a riportert. Például arra a kérdésre, hogy mi lesz Oroszországgal, hiszen gazdaságilag teljesen el fog szigetelődni, az Unió is elfordul tőle, az volt a válasz: Imadkozzanak az Unióban, hogy ez ne így legyen, különben Önöknek nagyon rossz lesz.
Na de nem is ez a lényeg most itt.
Többek között előjött a megvert, megtámadott zsidók kérdése is, erre a riporter azt mondta: senki nem látott ilyen áldozatokat és nem is hallott ilyen áldozatokról, ezt csak Önök (az oroszok) állítják. Érdekes állítás ez, mert pár poszt meg arról szól itt, hogy a megvert/megtámadott zsidók orosz provokáció áldozatai. Hmm.. nem érzem a konzisztenciát a nyugati propaganda-gépezetben...

Pobjeda elvtárs 2014.03.24. 09:11:40

@_most_:

Mesterlövész puskától elkezdve mindenféle fegyverzettel rendelkeztek, és jobb szektor, és a szvoboda afganisztáni veteránjai vezették őket ők alkották az elit osztagokat. Lembergben még ágyúik is voltak, amik a rendőröknek éppen nem.

Pobjeda elvtárs 2014.03.24. 13:47:11

@Csehszlovák Kém:

Ez a legotrombább csúsztatás amit művelsz.

Egy marginális jelenséget próbálsz felnagyítani, és párhuzamba állítani az Ukrajnában zajló szélsőjobbos barnainges "forradalommal"

Idéznék a berakott forrásodból:

A téma egyik legjobb ismerője, Kovács András szerint `a forradalom napjaiban valójában elenyésző volt az antiszemita jelenségek száma.

Ezt a saját forrásod mondja, szóval erről ennyit.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2014.03.24. 14:27:55

@Pobjeda elvtárs: Remek, én pedig azt mondom, h az Ukrán Forradalomban volt elenyésző az antiszemita jelenségek száma. Megegyeztünk.

Danubium 2014.03.24. 16:55:39

@Csehszlovák Kém: Mert TE azt mondod, mi?

És ezzel "kvittek" vagytok?

Láthatóan előrehaladott autizmusoddal igazán kezdhetnél már valamit, mert ez így nem jó senkinek.

Pobjeda elvtárs 2014.03.25. 09:56:09

@Csehszlovák Kém:

A rendelkezésre álló források szerint pedig az Ukrán "forradalomban" komoly, ha nem döntő szerepe volt a szélsőjobboldalnak.

Ne zavartasd magad a szürke - illetve ez esetben barna :) - valóságtól, forrásoktól, TV felvételektől, és fotóktól. :)))

Pobjeda elvtárs 2014.03.25. 10:02:39

@bikmakk:

Khm. Nem lehet hogy az életüket féltik?
Addig jó amíg a nacionalista indulatok az orosz kisebbség ellen irányulnak nem ellenük.

Ezt is Ukrán zsidók írták ám:

www.ucsj.org/2013/08/22/svoboda/

Ha elmúlik a válság és még hatalomban lesznek ahogy a nyugat tervezi, akkor gondjuk lesz a zsidókra is. ne feledjük a holokauszt az emberi történelem egyik fényes időszaka volt. Mondják az Ukrán puccsisták.
süti beállítások módosítása