Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) ujvidek (20) újvidék (2) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Mindent vissza? Mindent előre!

2009.06.15. 13:30 Bálint Csaba

Ha megengeditek tegeződnék veletek, hiszen én vajdasági magyarként olyan közel állok a szívetekhez. Fiúk és lányok! Én elhiszem, hogy a budapesti légkondis irodából a nammamaország térképektől nem látszik a valóság, de attól még nem kellene a hülyeséget ismételgetni állandóan. Manapság már minden hívetek azt hiszi, hogy ő egy giga összeesküvés része, hogy van egy ultimét igazság, aminek csak ő van a birtokában. Hogy ő mindenkinek mindig megmondhatja, mert ő az igaz magyar. A többi áruló, meg idegenszívű vagy mi a tököm. Nem ismerem jól a terminológiátokat.

A lényeg, hogy elhitte ez a sok iskolázatlan barom, hogy ők tudják az igazságot, de én nagyon unom már ezt. Odáig fajultak a dolgok, hogy a ti nyaloncaitok oktatnak engem magyarságra, és magyarázzák nekem, hogy mi a Vajdaság. Nekem, akinek az ük-ük-üköregapja is ott túrta a földet. Én vagyok hülye barom, aki nem tudja, hogy az nem Vajdaság, hanem Délvidék (aha), meg tanuljak történelmet, akkor talán jobb magyar leszek. Engem jó magyarnak neveltek a szüleim, de nem erre.

Emberség, barátság, szolidaritás

Megtanultam magyarnak lenni a nagyanyámtól, aki mindig a kert falára tett egy adagot az aznapi ebédből. A szomszédnak, akinek nem volt. Az levette onnan, és felmelegítette a "villanyrezsón" azzal az árammal, amit a nagyanyám udvarából áthúzott dróton kapott. Cserébe néha felaprította a fát, vagy faragott nekem fakardot, ha úgy hozta a szükség, hogy a szomszéd szerb gyerekkel irthassuk a sárkányokat a susnyásban. Igaz, a szomszéd srácnak esztergált kardja volt, de elég buzis egy darab. Az enyém meg mint egy igazi pallos. A padlástérben is mindig lakott valaki: egy festő, egy énekes, egy diák, egy hómlesz. Volt köztük magyar, szerb, bosnyák.

Az öreglány a bugyijában csempészte át a montreali levelet a hátáron a magyar barátainknak, mert szegények a magyarországi címre nem merték kérni. Mielőtt indult, likőrt készített. Csak úgy házilag, hogy ne menjen üres kézzel, ha sok pénze nem is volt, mindig vitt valamit. A magyarság nekem emberség, barátság és szolidaritás.

Az dédnagyapám a Monarchia seregében harcolt. A kitüntetéseit egy nagy plecsnivel helyettesítették, hogy ne kelljen annyi vasat lógatnia magán. Aki ért hozzá, biztos tudja, mi az: egy turul markolja a kardot a magyar címer tetején. Gondolom azért kapta, mert jó magyar volt. A partizánok kishíján kivégezték. A (sima)nagyapám már a vajdasági magyarokból verbuvált szedett-vedett partizáncsapatokat erősítette a második világháborúban. A német hadosztályok ellen mentek harcolni civil ruhában, első világháborús francia mordályokkal. Mentek... Meneteltek, és vitték őket. Tőlük megtanultam: a magyarság bátorság és tisztes helytállás, akármi történik is.

Humorérzék, önzetlenség, kemény munka és hit

Amikor gyerekként azt kérdeztem apámtól, kik karcoltak kereszteket a bejárati ajtónkra, azt mondta: valami idióták. Amikor azt kérdeztem tőle, kik kaparták le a "levelek" feliratot a postaládánkról, csak annyit mondott: valami idióták. Amikor apám megkapta a szolgálati lakást, velünk együtt beköltöztek az új szomszédok is. Szerbek, montenegróiak messziről.

Olyan messziről, hogy a betonon eleinte szédültek egy kicsit. Az egyik új szomszédot megkérdezte az öregem, hogy hogy tetszik az új lakás, erre az azt mondta: jó, csak a hajszárító magasan van kicsit a fürdőszobában (a ventilátorra gondolt szegény). - Nem baj, szomszédasszony! Én egy széket szoktam alátolni - mondta erre a faterom, és továbbállt. A magyarság nekem vidámság és humorérzék, ha nehéz idők járnak is, és csak kevesen értik a viccet.

A kilencvenes években a szerb srácok már egyre többször vetették oda anyámnak, hogy ő csak egy mádjár, azaz magyar, tehát ne pofázzon, de legalábbis előfordult. Imádott tanítani.

Egy kis cigány kölyök, bizonyos Sanyika járt hozzánk matekozni, mert le volt maradva. A putriban nem lehet matekozni, nem divat. Apám következetesen Sándornak szólította. Az anyám meg ingyen tanította persze. Ne maradjon le az a szerencsétlen gyerek. Sokszor beszélgettünk az óra után. Tanulni kell, hogy boldogulj, meg ilyenek... Sanyika egyszer azt mondta az ebédlőasztalnál, ahol tanultak: én is egyetemre akarok járni, mint Csaba (ez én vagyok). Persze akkor még csak középiskolás voltam, de mit tudta az a kis purdé?

Rég nem láttam Sanyikát, aki azóta már biztosan igazi Sándor lett. Apám azt mondja, szakmunkás lett belőle, fizetést kap, dolgozik. Végül „egyetemre" ment tehát. A magyarság nekem önzetlen segítség, emberszeretet.

Az én nagyapám hajnalban ki-, este behajtotta a traktort az udvarába. Néha cigarettázott a gangon. Főleg vasárnap, mert az volt az egyetlen nap, amikor nem dolgozott. Az úr napját megszenteld - mondta. Eszerint élt, bár templomba menni nem láttam soha. Az udvaron halomban állt a kukorica, mindig tolatott valaki, az állatok zabáltak, vagy menekültek a nagyanyám elől. A magyarság nekem a becsületes, kemény munka is és jól megérdemelt dohányzás a vasárnapi napsütésben.

Ki a nagyobb magyar, ki a bértollnok, ki a kommunista, ki a provokátor és legfőképp ki a zsidó? Nem én fogom eldönteni. Akad jelentkező bőven. Nem akarok versenyezni senkivel magyarságban. Neked csíkosabb a zászlód ez biztos, bár a te kezedben ez csak bot és vászon, és nem várom el tőled, hogy tudd, honnan idéztem. Nem versenyzek veled magyarságban, de abban biztos vagyok, hogy az én nagyapám nem dugna disznólábat bronzcipőkbe soha. Sokkal fontosabb dolga is akadna annál.

35 komment · 1 trackback

Címkék: magyarok

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr431186234

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner 2009.06.16. 00:00:02

Dagad a disznóláb-botrányReggel ismeretlenek disznólábakat dugdostak a Duna-parti holokauszt-emlékmű vascipőibe, Suchman Tamás emiatt a haladó erőkhöz fordul.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

quator 2009.06.15. 22:15:02

Egyet értek.Kicsit én is kezdem unni már ezt a helyzetet. A többnyire esztelen radikalizációt. Nekem is az a magyarság tudat amit írsz. Szeretem a hazámat, a természetet, a becsületességet és a műveltséget, nemességet.
Magyarországon meg is indult egy ilyen folyamat, ami az elején nagyon tetszett. Egyfajta haza szeretet és büszkeség. Csak az a baj, hogy az egész radikálódik és butul is. Az a baj, hogy az emberek is. Egyik legjobb barátom is, aki régen tök normális volt és értelmiségi ő is elkezdte: a zsi..., a cigá... . De baráti köröm elég nagy százaléka. Én meg inkább hallgatok, mert egyesek olyan radikálisak lettek, ha ellenkezek én vagyok az ellenség. Meggyőzhetetlenek. Igy inkább kerülöm a témát. Nem tudom mi lett egyesekkel. Még egyszer mondom, nem a haza szeretettel van a baj, hanem a gyűlölködéssel, tudatlansággal. Nem is beszélve arról, hogy a legnagyobb magyarok jó százalékának annyi nagymagyarország, hogy egyszer életében volt erdélyben. Én meg aki nem gyhelyen voltam és a vajdaságban is éltem (mint magyar barátnőmön keresztül), nekem is őseim vajdaságiak, felvidékiek, csonka magyarok stb. Nekem kell hallgatnom... Valahogy nem stimmel ez. Az a bajom az egésszel, hogy félek tőle hová fog ez vezetni, mert hallgatni tudok, de drámát nézni mint ami jugoszláviában is történt nem akarok. Még talán annyi a nagy magyarság tudathoz, hogy többségük azt se tudja mi a háború. Én sem, de a szörnyűségeket hallottam, a romokat megnéztem.
Szóval legyen magyarságtudat és egyre több emberben fejlődjön ki, de azokra az értékekre alapuljon amit te is írsz és hazán szeretetére és ne gyülölködésre. Szerintem...
L.

quator 2009.06.15. 22:25:03

*emberi nemességet
*

quator 2009.06.15. 23:04:45

folyt:
Kiegészítve a gondolataimat, mert nem írtam megoldásokat. Én is jobb oldali vagyok amúgy, de nincs igazán kedvenc pártom amivel elégedtt lennék sajnos. A jobboldaliság nekem olvasottságot, haza szeretetet, vallásosságot jelent. Tudom, hogy baj van a romákkal, én is olyan környékről jövök, vertek is meg. De szerintem nem ez a megoldás mégsem. A problémákról nyíltan kell beszélni. Nagyon sok a probléma. Bűnözők is sokan vannak náluk is, de ne felejtsük el nálunk is. Mi is csalunk néha. Tehát törvények kellenek és a bűnösöket bőrszintől függetlenül felelősségre kell vonni és példát kell statuálni! Meg kell valahol a folyamatokat állítani. A problémákat (segély, tanulatlanság, munka kerülés, agresszió stb) meg kell beszélni. Nem mindenhol ilyen rossz a helyzet és ezeket az állapotokat magunknak köszönhetjük. Túl sok jogokat adtunk a kisebbségeknek. Mindenkinek egyenlő elbánás jár.
Zsidókat keveset ismerek, de akiket igen nekem semmi bajom nincs velük. Többnyire okos emberek és jól gondolkoznak. Biztos vannak köztük (ha annyira mondják egyesek) bünözők, magyarság ellen tevő emberek (ahogy köztünk is, nézzünk magunkba). Őket is bőrszintől, vallástól függetlenül felelősségre kell vonni. A politikusokat is, aki a nemzeti vagyont elherdálták felül kell vizsgálni.Lehet radikálisak a gondolataim, de úgy gondolom erre lenne szükség és igy lehetne az ész nélküli radikalizmust (pl: szemét xy-ok) megállítani.
MÁsfelől a cigány zene nagyon jó és értékes (nem Győzike). Támogatni kéne, szívesen hallanám őket éttermekben. A cigány hagyományok is érdekesek. Hiszen Istenben, de nem vagyok vallásos. Mint vallás történész is ign sok érdekes dolgokat lehet olvasni a vallásokban, volt szerencsém elolvasni a koránt, a torát, a bibliát, Bhagavad-Gíta, Tao...hagy ne soroljam. Az emberiség nyított embereknek érdekes és sokat lehet tanulni. Amúgy a zsidó zenészek, színészek, tanárok, írók, költők, nem utolsó sorban tudosok is sokat hozzá adtak kultúránkhoz. Lehetne rájuk is gondolni. A sok névtelen mai zsidóság között bizony ott vannak ők is. Remélem ébresztettem valakiben gondolatokat.
L.

Edigej 2009.06.16. 10:57:48

Abszolút egyetértek! A magyarság szégyene a kirekesztő, soviniszta, műveletlen csürhe, meg (sajnos) a csendes tömeg, ami tűri.

És ha már Vajdaság:
www.youtube.com/watch?v=Q3sPmBUe5DI

:)

Effa 2009.06.16. 13:27:31

Szépen írod, ami igaz, Csaba! Nagyon szépen és jól!

lanyi 2009.06.16. 13:41:53

Teljesen egyetértek veled...

Viszont a szélsőségek felé fordulás,radikalizálódás sokkal összetettebb dolog.

DRtorgyi 2009.06.16. 14:01:40

Jó cikk, van benne lejárt szavatosságú testvériség - egység meg vajdasági autonómia. Azért vajdasági mert a többi autonómiában vérbemártott disznólábbal írja Hitler az auswitzi vonatok menetrendjét. Szerintem azért egy fél mondatot megért volna, hogy a határ két oldalán élnek magyarok. Csak a látszat kedvvért. És ne álljunk meg félúton, legyen Dunavölgyi Konföderáció is, úgyis régen hallottunk már ilyesmit. Plusz Dunának, Oltnak egy a hangja, csak az Olt délen koszosabb, vagy ilyesmi.

Dr. Kix 2009.06.16. 16:48:21

Akarom hinni, hogy akiket ez a cikk megszólít, nagyon-nagyon kevesen vannak ebben az országban.

winerprince 2009.06.16. 17:12:50

Dragan világplgár,hol vagy?
A szád íze szerinti cikk íródott....

Bálint Csaba · http://srbija.blog.hu/ 2009.06.16. 17:18:25

@winerprince: Dragan világpolgár megsértődött, és örökre itthagyott minket a nagy egyetértésben.

winerprince 2009.06.16. 17:56:16

@Bálint Csaba: Ezt igazán sajnálom.Pedig te igazán PC voltál vele.De lehet hogy nem is veled volt a baja,hanem a többséggel,akik nem voltunk hajlandók a Nagy Tanítót tisztelni benne.Nem tudom hogy Dragan világpolgár hiányában ki fogja demokrata világpolgárságomat pallérozni..

Dragan Rafajlovic 2009.06.16. 20:06:38

Milyen igaz koszonom az irast Respekt :)

Damavend 2009.06.16. 20:53:59

Gratula!!!

Igazságod van és szépen írsz.
Jó lenne,ha mindenütt meghallanák.

Nolik · http://www.nolikantal.com 2009.06.17. 00:47:36

Szép poszt, gr. "Olyan messziről, hogy a betonon eleinte szédültek egy kicsit." :-))) ez nagyon ott van.

OFF:
Egy azóta sajnos meghalt haverom mesélte, hogy kispályás focin egy baromarcú mindenkit lerúgott ezerrel, mint állat. Persze kinn játszottak valamelyik iskola beton (Del Medicoknak: valszeg aszfalt) pályáján. A pasi barátságosan megjegyezte, hogy ilyenkor jobban vigyáz a sporikra:
"Na betonu sam mekši"*
egy ideig abban a társaságban ez szállóigévé vált.
*"Betonon "puhább" vagyok.

SFRJ4ever 2009.06.17. 00:51:13

Na, pont erről pofázok én is! Aki megmaradt Magyarnak (nem mellőzendő a nagy M, mint a cikkben szereplő fajta) 3-4 generáción keresztül, az tudja igazán mit is jelent az!

Ami pedig a radikalizációt illeti: ez törvényszerű velejárója minden válságos időszaknak. Ezt is túléltük mi, Magyarok a 90-es években, és túl fogjuk élni ezt is! :)

Traktoros Pista 2009.06.17. 01:08:11

Tetszett. Nincs sok hozzáfűzni valóm. Talán csak egy gondolat: A magyarok és magyarország mindíg akkor volt nagy, erős és haladó, amikor befogadó volt és nem akkor amikor kirekesztő gyülölködő és a múltba révedő.
Annak ellenére, hogy a környző népeknél soha nem láttunk ilyet (igazából nem is nagyon volt rá lehetőségük). Mi mutassuk meg, hogy lehet másképp. Ne izomban legyünk nagyok, hanem szürkeállományban és kultúrában.

Dr. Kix 2009.06.17. 09:07:33

Egyébként javított már engem ki vajdasági/délvidéki magyar is, amikor bort kóstolni jártunk nála: "Azt nem Vajdaságnak, hanem Délvidéknek hívjuk!"

Dikics 2009.06.17. 16:57:48

Mielőtt még szétfolynátok a nagy szeretetben és békében, emlékezzünk csak vissza, kivel is van dolgunk... www.youtube.com/watch?v=WqUqwPVQEyI
Persze, nem mindenki ilyen, meg ezek huligánik, meg ilyen mindenhol van, meg romagyűlölet, meg antiszemitizmus... Persze, de Szerbiában és Vajdaságban az ilyenek vannak többségben. Lásd a közvélemény-kutatásokat és a választási eredményeket az elmúlt 19 évben.

Bálint Csaba · http://srbija.blog.hu/ 2009.06.17. 17:23:36

@Dikics: emlékezzünk, bár nem értem, hogy pontosan mire is. Ilyen videókat itt is találsz, amennyit akarsz. Kattints a videó címkére bátran.

SFRJ4ever 2009.06.17. 22:42:23

@Dikics: Nagyon szomorú, ha úgy látod, hogy a többség ilyen.
Nem, a többség nem ilyen, csak az igen széles látókörrel rendelkező média nagytudású szrkesztői velük foglalkoznak, ez van.
De te légy szűk látókörű, látogass el, és győződj meg magad! ;)

oscar dirlewanger 2009.06.18. 00:47:49

jó ez a teniszes videnyó dikics, nyaljam ana ivanovic kis sunáját!!!!!!!!!!!!
heil ana!!!!!!!!
the wimbledon winers 2009 !!!!!!!!!

SFRJ4ever 2009.06.18. 18:28:32

@oscar dirlewanger: ezek szerint te érted a videót? :D

winerprince 2009.06.18. 19:47:51

@SFRJ4ever: "@Dikics: Nagyon szomorú, ha úgy látod, hogy a többség ilyen"Miről beszélsz,Öreg?A 2008-as választásokon a legtöbb szavazatot kapta a Szerb radikális párt,több párti összefogás kellett hogy megakadályozzák a kormányra kerülésüket.Ma SRS-ből kivált Nikolic és társai alapította Szerb haladás pártja az egyik legnépszerűbb párt Szerbiában.A következő választásokon-ha nem lesz előre hozott-a két szélső jobb oldali párt több mint a felét fogja hozni a voksoknak...Te szerintem még a SFRJ-ben élsz...

Pecellosi · http://blog.poznanici.com/weblog/ 2009.06.19. 00:46:01

olvasom egy ideje a blogot, nem is akartam eddig írni, mert úgysem fogom megtalálni a magam igazát, más meg ritkán add a magáéból. Nó de hátha: rossz pénz nem vész el.

Én kerestem a bejegyzést amikor azért írtál felháborodottan mert betakarták a Turul szobrot, vagy amikor, egy kezet dugtak a szájába(ennek az ellenlépése volt a csülkös akció)de valahogy a mi szimbólumainkat ért támadások nem voltak rád ilyen nagy hatással.
Aki lemaradt volna:
blog.poznanici.com/weblog/2009/06/17/ha-rajovok-a-hazugsagokra-antiszemita-vagyok/

Különben abban egyet értek, hogy a magyarság megélése főkép az ilyen szép dolgokban kell, hogy megnyilvánuljon mint: segítőkészség, megértés, munka és Isten, család, haza szeretete. De ez szerintem nem a magyarság inkább az emberség dolga már.

Az meg csak egy másik dolog hogy aki a disznólábas akciót megcsinálta szerintem az is tud egy ilyen életképet írni, az ő nagyszülei szülei is valószínűleg voltak katonák, dolgoztak és segitettek önzetlenül valakit.
Kicsit frázispufogtatós lett az írás, olyan amire nem lehet azt mondani h nincs igazad, hisz csupa szép és jó dolog van itt leírva. De az élet nem ilyen kiragadott szép pillanatokból áll.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.06.19. 03:34:42

@Pecellosi: én magyar vagyok, de nem érzem úgy, mintha a turul vagy mijafasz szobra engem bármennyire is szimbolizálna. Viszont ha Te úgy érzed, akkor az angol követséggel kellett volna bármit is csinálnotok (vagy inkább mégse), de a zsidók már megint mit keresnek a képben? A turulba kéz-imitációt (nem valódi kezet) rakó művész rohadtul nem zsidó. Másrészt azért turulok tömegét nem lőtték a Dunába MAGYAR fasiszták.

Pecellosi · http://blog.poznanici.com/weblog/ 2009.06.19. 09:10:08

gratulálok a "mijafasz" szófordulathoz, nagyon igényes és frappáns kifejezés. Gondolom minden nemzet mitológiai alakjait és fontos jelképeit így jellemzed. Vagy csak a magyarét?
Valahogy a sajátunkat lekicsinyíteni menő, a másét viszont náci ordas dolog. Ez valahogy a mi sajátosságunk, hungaricum.
-szerintem nem kell elmagyarázni hogy a Turul, vagy akár a csodaszarvas, Szentkorona, trikolór vagy akármelyik jelképünk az egységes magyar jelképrendszer megbonthatatlan részei. Ezért csak tisztelettel kell velük bánni.
Én nem mondtam, hogy nem itélem el a dunaparti csűlküs akciót, szerintem nem helyes ez a fajta megnyilvánulás, semelyik oldalról sem.
Arra hívtam fel a figyelmet hogy a mérleg serpenyője valahogy nincs kiegyenlítve.
Mennyit hallottál az egyik esetöl esetről és mennyit a másikról? Egyénként a szoborra rámászó és azt letakaró fazon zsidó volt, szóval akkor 1:1 ?
Ezt nem így megy.
Igen a "művész" nem igazi kezet rakott bele, de valahogy csülökből nehezebb műanyagot beszerezni mint kézből(kirakati bábuk). Mondjuk ez fordítva is igaz, mert emberi kézfejet sem egyszerű kapni :)
De ez a reakció is jellemző: a turulba CSAK műkezet rakott a MŰVÉSZ, de a zsidó emlékű meg lett gyalázva. Halló, itt mind kettőt meggyalázták!
A nagy toleranciában annyira elvagyunk foglalva mások elfogadásával, hogy sajátunkat már megvetjük?

u.i. fasizmus Olaszországban volt, te a nyilasokra gondolsz.

lále 2009.06.19. 11:48:12

Sziasztok!

Nagyon jó a cikk...már vagy 5 hónapja nem jutottam haza a Vajdaságba úgyhogy most mégnagyobb a hazavágyódás:)
A humorérzékhez még nagynéném megjegyzését tenném hozzá:
"Leventém mi már olyan dolgokon tudunk nevetni amiken mások már sirnának" és igaza volt...mi mindenen már csak nevetünk, sose hallottam tőle siránkozást.

A másik amit még hozzáfűznék az egészhez az nagyapám egyik bölcsessége volt:
"az én időmben fiam nem volt ilyen hogy szerb, magyar, bosnyák, horvát, zsidó, pravoslav, muzulmán, keresztény...nem is volt ez téma...egyszerűen volt olyan hogy EMBER és volt olyan hogy nem ember."

nikSloter 2009.06.19. 12:49:23

hat igen... az anyira idegesito. a poznanici.com -on is egy 20 eves gyerek magyarzaszloval profil kep helyett, adatlapja szerint komoly kozepiskolaval es mezogazdasagban dolgozva, csomo szabadidovel a kezen, naponta frisitgetve az "enyhen hungarista" blogjat irkal arrol hogy milyen jo lenne ha trianon igy trianon ugy... meg zsidok igy zsidok ugy... hat szerbiaban nincsenek is nagyon zsidok... meg itt a szerb politikusok is mar eleg korumpaltak meg minden... nagyon kivancsi lennek az ilyenek velemenyere amikor legyurnenek egy par evet pl budapestenm, hogy nem e ingadozna meg egy kicsit a nemi akarom mondani a nemzeti ontudatuk (bar a nemi is megingadozna... mert azert egy par budapesti pasi... haaat no... nem buzi... csak kicsit metroszexualis...)

az en velemenyem a cikkel kapcsolatban a kovetkezo... a pozitiv oldala, hogy ha jo ember vagy + magyarul beszel (es van valami halvany fogalmad a magyar kulturarol) akkor nagy es jo Magyar vagy... de termeszetesen ez a szerbekre es minden mas nemzedekre vonatkozik. talan kise kozhely, kise "tul egyszeru igazsag"... de sajnos olyan egyszeru igazsag, hogy az emberek elfelejtik... pedig valojaban nem igazan kell nagyon mas az eletbe, mint a cikben felsorolt dolgok.

de az egesz cikk az ilyen dolgokat nem szemelot tarto emberekbol fakadt... az amit ok csinalnak, ami itt radikalizmus kent volt emlegetve, azt en inkab "divat nacionalizmusnak" hivnam... megvanak a sajat fizikai es pszihikai jelemzoi. nagymagyarorszagos polo, kituzo, matrica, alsogatya, minden nap legalab egyszer emlegetik trianont stb. (masik oldalon trenerka nyakig felhuzva, nyaklanc keresztel es tavolrol erezheto taho parasztsag szar zenevel, meg hogy 500 evig a torokok...) ez a 90evekben, amikor ithon voltam akkor nagyon szepen fejlodott a szerbeknel az a "divat" mostansag meg ugy latszik magyarorszagon eli aranykorat...

sztem ez valamilyen fajta propaganda... hogy honnan fuj ez a szel... valoszinuleg csak felsobb korokben tudjak. egy ilyen magyar nem(zet)i ontudatos vajdasagi gyerkoc aki pesten tanult, mondta hogy van egy "smrt magyarima" felirat a pesti lakasanal es hogy "mar szinte othon erzi magat". erre viszakerdeztem, hogy "miert, othon hol latsz 'smrt magyarima'" feliratot... erre nem tudot valaszolni... (nem azert mert nincs, csak tenyleg, nem feltetlenul talal olyat az ember).

lenyeg ami lenyeg, magyarazatot, okot mindig lehet talalni... mindenre... van sapkad - nincs sapkad... az aki utana lep valamit, az ami szamit, es termeszetesen az hogy mit lep es mit cselekszik. ha gyuroletet keres, akkor gyuroletet talal es azt is fog cselekedni. ha nem... akkor meg boldog lesz... sajnalom azt csomo fiatalt aki trianonon gorcsol es nem tudja elvezni a jo zsiros burekot, a 2l (normalis es nem magyarorszagi alkoholtartalmu) finom sort, jo pljeskavicat (es nem az amerikai mekit) a munchmallowt az ajvart a szarmat es a tobbi jo dolgot amiket a mi kis vajdasagunk nyujt. mert meg magyarorszagi emberrol kevesrol halotam aki csalodott vajdasagban, de sok vajdasagirol aki csalodott magyarorszagban.

ez tenyleg egy nagyon szep cikk volt csaba es jo olvasni olyan dolgokrol amikrol csomo ember beszel akki mar "megjarta magyarorszagot" (vagy esetleg meg mindig "jarja")

nikSloter 2009.06.19. 12:53:51

ps: hogy menyire egy hulye orszag vagyunk...

ez volt:
www.youtube.com/watch?v=5BUBTTzR63I

ha nem vilagos:
www.youtube.com/watch?v=iF8IKXenbj4&feature=related

vegul ha tovabra sem vilagos wikipedian a kovetkezo rovid cikk:
en.wikipedia.org/wiki/Tropical_Heat

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2009.06.19. 15:33:41

@Pecellosi: a cipőket igenis meggyalázták. Tudod, itt emberek ezrei haltak meg a Dunaparton (most az elgázosított milliókat nem említve), miközben a magyar nácik (nyilaso, fasiszták, egyremegy) állat módjára lőtték őket a jeges vízbe. Mellesleg a kasrut tiltja a disznóhúst, ezért a csülök duplán is megalázó: gyomorforgató, hogy valakinek erre van ingerenciája.
A turul meg egyrészt soha sem létezett, másrészt igencsak vitatott, hogy helyénvaló-e ott állnia (ha jól tudom, akkor már hivatalosan is elrendelték a lebontását, nagyon helyesen.) A Szent Korona és a nemzeti trikolór tényleg a magyarság, a magyar állam jelképei, ezeket nem vitatja senki. Az Alkotmányban is benne vannak (a korona a címer részeként szerepel). De ugyan már, épeszű ember nem mondhatja komolyan, hogy holmi törzsi-totemisztikus szarvas-, sólyom-, medve- meg egyéb ábrázolások népünk egységes jelképei lennének... köpnöm kell. Ezeket csak a mostanában divatos ősmagyar-süveges irányzat szeretné, ha a koronás (gyönyörű!) címerrel egy sorba kerülnének. Mellesleg a turul, önmagában kirekesztő jelkép: a második világháború magyar áldozataira emlékeztetne, de egy szót sem szól a holokausztról, és a zsidó, cigány vagy egyéb nemárja áldozatok szemében mindenképp gyűlöletes, mert a nyilasokhoz köthető. Egy megalázó jelképpel figyelemfelkeltő művészeti perfomanszot játszani pedig semmiképp nem olyan aggályos, mint a megölt honfitársaink kvázi-síremlékével tenni ezt, rituálisan tisztátalan anyagok felhasználásával. És a fő bajom még egyszer: akármit sérelmeznek a süveges-csíkos-kuruc-ősmagyarok, az mindig a zsidókon csapódik le. Szánalmas, ugyanakkor félelemkeltő is. Ilyenkor szégyen magyarnak lenni.

nikSloter 2009.06.19. 16:39:16

kepgyar.blog.hu/2009/06/18/sokkolta_a_turulos_muveszt_a_magyarorszagi_hiszti

hehe... nem ertik a neonacik a muveszetet... a o bajuk... hat hat... gondolom erre vonatkozik az a kozmondas hogy lako je plitku vodu zamutiti, a i budalu naljutiti...

azt hiszem a csaba cikjebol, szamomra legalabb is, a legfontosabb a humorerzek!!!

ps: meg egy hazai jellemzese a magyaroknak, amit nagyon talallonak tartok, valahogy ugy szolt hogy a magyarok (marmint magyarorszagiak) versengenek abban hogy panaszkodjanak. azzal dicsekednek hogy kinek van nagyobb baja, banata, lelkifajdalma...

de az a legtutibb, hogy pesten van yugo buli!!! :) ez nem tudom megfigyeltetek e hogy nincs se slovak, se ukran, se roman buli... viszont jugo buli az evente tobbszor is :) (burekkal!)

Dragan Rafajlovic 2009.06.19. 16:42:00

@bikmakk: Akkoe tiltjuk be a magyar trikolort is mert voros csillag volt rajta es az meg a kommunizmus az elnyomas milliok halalara emlekeztet ugyan mar ne legyel mart ilyen hulye.Akkor a harom kiralyok meg jezus se letezett mert valojaban nincs ra bizonyitek ne irj mart ilyen hulyesegeket.Azert mert disznohust tettek a cipokbe arrol meg nem a turul tehet hanem par hulyegyerek azert mert a palesztin sirokat feldultak azert meg nem a zsidosag tehet hanem szinten par hulye gyerek.Ha szegyen magyarnak lenni akkor csak szegyenkezzel en meg jokat kajalok jo kis gulyas leves meg mennyi finomsag meg azok a Petofi meg Ady versek csodalatosak te meg csak szegyenkezzel.En par hulye gyerek miatt nem fogok szegyenkezni foleg nem a Turul miatt engem meg nem bantott.

mg44 2009.06.22. 21:05:55

Egyet a szemedre hányok: a címet megváltoztattad...
Emígy utólad jó cikkírói vénát osztotam le neked. A betegeket meg hagyjuk. Szerintem provokátorok bőven vannak, le kell szarni őket.
Habár szülőföldehagyási dologban meredek vagyok, írásaid O.K.
süti beállítások módosítása