Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) ujvidek (20) újvidék (2) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

15 éve bombázták szarrá Szerbiát

2014.03.24. 01:30 Bálint Csaba

Bálint Csaba 2009-es bejegyzésének bővített, aktualizált változata

Erről a témáról nem lehet elégszer írni. Ahogy Szarajevóról vagy Srebrenicáról sem. Blogunk több mint hat éves működése során a Horvátországban vagy Boszniában (szerbek és nem szerbek részéről egyaránt) elkövetett bűncselekményekről egész soráról beszámoltunk, így elfogultsággal nehezen lehetne vádolni minket. A NATO-bombázást azonban a saját bőrünkön is tapasztaltuk. Ráadásul az akcióban NATO-tagországként közvetve Magyarország is részt vett, így nem árt néha elgondolkozni azon, hogy mi is történt. A poszt azért is aktuális, mert a másfél évtizeddel ezelőtti események 2014-ben egyfajta hivatkozási alapként újra a lapok címoldalára kerültek a Krím-félsziget megszállása, a terület függetlenedése és küszöbön álló orosz annektálása kapcsán. Nem szeretjük azt írni hogy "megmondtuk előre", de bizony, ezt is jó előre megmondtuk: valamiképp fel lesz emlegetve Szerbia és benne Koszovó példája. Ez a poszt azonban inkább a múlttal foglalkozik, célja az emlékezés. A jelen úgyis a történelem ítélőszéke elé kerül, a jövőt meg ne feszegessük, mert a volt Jugoszlávia alatti földkéregben egyelőre még mindig több fel nem robbant dinamit van elrejtve, mint ahány tömegsír. (A dinamitot képletesen értve persze. Példának okáért Milorad Dodik, a boszniai Szerb Köztársaság elnöke, hatáskörét túllépve épp a napokban fejtette ki: "egyszer majd mi is rendezünk népszavazást, de a pillanatot nagy körültekintéssel kell megválasztani.")

nato-1999-hazbelso.jpg

A blogger ebben a posztban nem állítja, hogy bármilyen emberáldozatnak értelme van. Nem hiszi, hogy gyilkos és gyilkos között van különbség. Elutasítja továbbá, hogy egy bűnt egy másik bűn igazolhat.


A TV3 hírműsorának rendkívüli kiadása Hardy Mihállyal

Koszovót éppen tizenöt éve bombázta külön Szerbiától (pontosabban az akkor, maradék Jugoszláviától) a NATO, az 1999. március 24-én kezdődő "Irgalmas Angyal" fedőnevű akcióban. Hetvennyolc nap alatt szinte minden szerb várost ért támadás. A katonai áldozatok mellett számos civilnek is az volt az utolsó tavasza. Az akció ideje alat szerb források szerint 2300 légicsapásban, több mint 4000 bomba által 1002 katona és 2500 civil halt meg. Köztük 89 kiskorú. Összesen 10.000 ember szenvedett valamilyen sérülést.

Akkor még sokan gondolták úgy, hogy: szegény albánok, szegény horvátok, szegény bosnyák muszlim népek. Mert a balkánon egy gonosz él, és az a szerb. Ez persze jókora nagy butaság. Azóta számtalan olyan adat, tény, esemény került napvilágra, amely remekül bizonyítja, hogy bizony szerb civilek fejét is vágták le láncfűrésszel Boszniában. (És nemcsak a második világháborúban történt ilyen.) Hogy bezony néhányuknak eladta a veséjét az UÇK (koszovói albán félkatonák), és hogy sokan nem térhetnek vissza soha Horvátországba, mert állandó zaklatásnak lennének kitéve, esetleg az életük sem lenne biztonságban. Arról sem szól a fáma, hogy a 2000-es évek elejétől kezdődően a Koszovóról elűzött albán menekültek nagy része visszatért, miközben az ott élő szerbek kétharmada lépett le: részben a tíz éve, 2004. márciusában kezdődő szerbellenes pogromok hatására ("koszovói kristályéjszaka"). Nyilván, az elűzött szerbek 99,9%-a ugyanúgy nem tehet semmiről, ahogy annak idején a bántalmazott albán civilek. Őszintén remélem, hogy a "szerb = gonosz" tétel lassan megszűnik axiómának lenni a magyar fejekben is. Nyolcmillió ember sok azért ahhoz, hogy kollektív ítéletet mondjunk felettük. Hagyjuk az "igen, de a szerbek..." típusú érvelést is, ami teljesen értelmetlen, bár gyakori elem a vitákban. Mintha egy tolvaj, akire rámutatsz, azt mondaná: "igen, de a rablók is".

Mélyen a frontvonal mögött lévő városokat bombázni beavatkozás címén egy olyan hobbi, amit én csak elítélni tudok. (Zárójeleben jegyzem meg, hogy a "felszabadított" Koszovó jelenleg is a szerv- és fegyverkereskedelem, az emberkereskedelem és a drognagykerek fellegvára; ahol a nem-albán lakosság szögesdrótokkal körülvéve él. Ahol a világörökség részeként számontartott szerb kolostort katonák őrzik, hogy az ártatlan albán nép el ne pusztítsa hazafias fellángolásában, mint ahogy az tíz évvel ezelőtt történt. Persze ez ma már nem érdekel senkit. A kis balkáni oligarchiát sebtében elismerő magyarokat sem.)

novisad-natobomb.jpg

Egy perc csend

A szerb iskolákban ma egy perc csenddel emlékeznek meg a NATO-bombák áldozatairól az első óra előtt. A politikusok koszorúzással, meg egyéb miegymással múlatják mostanában az időt. Emlékeznek. Délben megszólalnak a légvédelmi szirénák, hogy 60 másodpercig a veszély elmúltát jelezzék. Este mise és harangzúgás várja az érdeklődőket.

Give a face to the story

A szerb média persze tele van a NATO-agresszióval a bombázások évfordulóján. Az lenne meglepő, ha nem így lenne. Az újságok elővettek néhány civilt, akik végtagjukat, vagy éppen gyermeküket veszítették el az igazságos bombázásban.

Ratko Bulatović a civil védelem tagjaként sietett egy lebombázott épület romjaihoz 1999-ben. Így mesélt a Press magazinnak:

"A Belügyminisztérium romjaihoz rendeltek minket a támadás után. Mi voltunk ügyeletben éjszaka. A sebesültek ellátásában és a tűzoltásban kellett segítenünk a mentőknek és a tűzoltóknak. A gépek azonban visszatértek és újabb bombákat dobtak le. Két erős robbanást hallottam, aztán elsőtétült a világ" – emlékszik vissza a férfi, aki negyvenévesen mindkét lábát elveszítette azon az éjszakán.

Most három évente cserélni kell a műlábait. Bulatović nagyon csalódott, mert Szerbia már nem követel kártérítést a NATO-tól. Holott ő úgy érzi, nagyon is tartozik neki a katonai szervezet. Május 7-én Niš városának központját érte találat. 15 ember meghalt, köztük egy terhes asszony, Ljiljana Spasić. Hetvenen sebesültek meg aznap. Egy fiatalember, Mladen Đurović így emlékszik vissza:

A bombák áttörték a tetőt. Az egyik gyakorlatilag kettévágta a mosógépet. Felrobbant a másik kettő is, én pedig éreztem, ahogy a szilánkok a testembe fúródnak. Egy évig tartott, amíg a testemből kiekerültek a repeszdarabok.

***

A merdarei (Dél-Szerbia) Marija Tosović a férjét és 11 hónapos kislányát veszítette el a légicsapásban, ami Húsvét vigíliáján sem kímélte a koszovói határ mellett fekvő, mindössze 140 lelkes falut. Az akkor 21 éves asszony hét hónapos terhesen, súlyos sérülésekkel élte túl a bomba pusztítását, mely rájuk döntötte a házat és élve eltemette őket. Marija nem sokkal később hozta világra második kislányát, akit Anđelkának ("Angyalka") keresztelt.

tosovici.jpgAnđelka és Marija Tosović (Fotó: Večernje Novosti)

Anđelka soha nem találkozhatott édesapjával, Božinával. Ahogy nővérével, Bojanával sem játszhatott. Mégis, az a bizonyos tizenöt évvel ezelőtti áprilisi éjszaka örökre nyomot hagyott életében. Édesanyjával együtt sosem fogják elfelejteni, hogy mi történt akkor. A most 36 éves Marija így emlékszik vissza:

"A testvérem és a szüleim mentettek ki minket a romok alól. Apám először Bojanát találta meg, akit rögtön odaadott Anyukámnak. Csak később mondták el, hogy a gyerek ekkor már halott volt. Aztán sikerült a férjem arcáról eltakarítani a törmeléket, hogy ne fulladjon meg. Ekkor még élt, a rokonaim pedig puszta kézzel távolították el az óriási kődarabokat rólunk. Mivel a bombák szüntelenül hullottak az égből, el kellett mennünk fedezéket keresni. Božina meg sem tudott mozdulni, ezért rátették egy ajtódeszkára, ami korábban a házunk része volt. Emlékszem, azt mondta nekem, hogy nagyon fázik. Levettem a kabátom, és ráterítettem, noha én magam is fáztam." – Még a hajnal beállta előtt Marija megtudta, hogy férjét nem sikerült életben tartani, valamint a kislány is meghalt.

***

A 2500-ra saccolt civil áldozat közül 89 volt gyerek. Egyikük, a batajnicai (Belgrád elővárosa) Milica Rakić. A hároméves kislány éppen a bilin ült, amikor egy "igazságos bomba" repesze miatt már nem szólhatott anyjának, hogy befejezte. Milica Rakić nevét ma utca viseli Batajnicán.

Ezekkel az emberekkel, és az áldozatok családjával ma már nem törődik senki. A hat évvel ezelőtt, ugyanebből az alkalomból írt bejegyzés kommentelői szerint megérdemelték, én pedig hülye vagyok.

A szerb állam, bár néhány áldozatnak akkoriban juttattak segélyt, ma többnyire csak koszorúkkal és egy perc csenddel oldja meg a kérdést. Minden évben március 24-én egy perc csöndet kapnak. A NATO-tól ennyit sem.

Azt hiszem egy percig most én is csendben maradok. Vagy gyújthatnék egy gyertyát is, nem? Mindenkiért egyet. Ha mindenkiért, aki a közel tíz évig tartó balkáni csetepatéban meghalt, ha minden ártatlan emberért, aki "csak" a lábát vesztette el, gyújtanék egyet, azt hiszem, a világűrből is látszana a gyertyafény. (További olvasmány: 16 újságíró halt meg a TV-székház elleni NATO-támadásban.)

milica_rakic.jpg

Mielőtt elfelejtem:

Igen, de Vukovár
Igen, de Szarajevó
Igen, de Vinkovci
Igen, de Eszék és
de Koszovó is igen, de
és igen, de Knin
és Oluja és Bljesak

És igen, de Csúrog és Zsablya; és igen, de Kragujevác és Belgrád; és igen Újvidék, és a razzia és de a hideg napok; és igen, de a vérbosszú Bácskában; és igen, de Jasenovac és Stara Gradiška; és igen, de de de de de de de!

280 komment

Címkék: vélemény gyász háború szerbia nato támadás koszovó albán uck 18+

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr261022307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Conchobar 2014.03.24. 16:30:39

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): "Vagy hogy pl ne mondogassuk itt, hogy a szerbek milyen gecik, pláne miután két-háromszáz éven át védték a seggünket a töröktől" - Az a baj, hogy amit írtál, az egy nagy baromság. A szerbek, Szerbia csak a XIV.sz közepétől a XV.sz közepéig volt ütközőállamszerűség Magyarország és a törökök között. Ami azt illeti, a 150 év alatt a magyarországi török uralom alatt, a magyarországra költözött délszlávok (akik alföldi városokba költöztek) a törökök iránt lojálisak voltak

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.03.24. 16:32:31

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): Érdemes megnézni az "Elrabolt Koszovó" című cseh dokumentumfilmet. Van benne elég sok interjú helyi lakosokkal (a cc-re kattintva kiválasztható angol, német, francia, spanyol és még egy rakás egyéb felirat): www.youtube.com/watch?v=CZJyTbFQFak

Vilmos Sándor 2014.03.24. 16:32:39

Na még egyszer,mert a Facebookra nem ment fel.
Az akkori qrmányfő, ugye, még 1998-ban azt röfögte, hogy "nehogy má' a kommunistákat,/értsd:MSZP/ bevegyék a NATO-ba!
Erre a mocsadék majom, mikor megnyerte a választást, és Szerbia került szóba,NEM azzal kzdte, hogy kérjük, követeljük vissza a DÉLVIDÉKET!
Nem, szolgai,seggnyaló módon beletörődött abba, hogy semminemű ellenszolgáltatásért cserébe a NATO
csökkentett deutériumtartalmú, ergo atombombával szórja meg a MAGYARLAKTA TERÜLETEKET!
ÖSZINTÉN, EZ A FÉLKEGYELMŰ NOOORMÁLISSS?

Conchobar 2014.03.24. 16:33:09

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): "Ja! Még valami. A sűrű, tömött sorokban menekülő családok, nem propagandacéllal menekülnek..." - Valóban. A propaganda nem a menekülésben érhető tetten, hanem a menekülők mutogatásában

mikka 2014.03.24. 16:34:09

Engem az érdekelne speciel hogy a nagy jogvédő és demokrata index.hu címlapján miért nem látok olyan cikket a sok balos,liberális, demokratizmus hívő kretének tollából, ami arról szólna hogy 2 millió orosz nemzetiségű miért nem rendelkezhet önmagáról és hovatartozásáról a XXI. században,egy olyan országban , ami az Európai Unió tagja kíván lenni..legalább is egy része.. Arról van cikk hogy az oroszokat meg kell büntetni, de arról hogy mit akar az a 2 millió orosz nemzetiségű ember, na arról egy kurva szó sincs.. Demokrata Európa :) Faszok..

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2014.03.24. 16:35:05

Az hogy katonai határőrvidék mond neked valamit?

De ha óhajtod mondogasd hogy gecik... Nekem nyolc mennyit fogsz fel a körülötted lévő világból...

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.24. 16:36:42

@Etniez:

Nincs lényegi különbség, mindkettő önrendelkezés.

S persze a koszovói szerb népirtás csak egy mítosz.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2014.03.24. 16:37:21

@Vilmos Sándor: sose aggódj ha az agybajodról csak zárt körben szereznek tudomást...

Alick 2014.03.24. 16:38:52

Egykori írás, a neten találtam...

Háború és szégyen!
A Parlamenthez!
'99.máj.1.
NATO VÉTÓ

Tisztelt Képviselő Urak és Hölgyek!

Hosszabb ideje hallgatok, s lettem így bűnösök közt sokadmagammal az egyik néma cinkos.
Pedig Önök már akkor elárulták országos és nemzeti érdekeinket, mikor októberben megszavazták (alig néhány ellenvokssal /MIÉP/, tartózkodással) a légtér használatának engedélyezését a NATO-nak. Országunk akkor még nem is volt tag! Kár is, hogy azzá lett. Önök azt próbálják hazudni a magyar "polgároknak", hogy nem vagyunk hadiállapotban Szerbiával! Miközben legújabban - már teljes jogú csicskásként - bombázók felszállására is odaadták repülőtereinket! Ferihegyet is!
Önök valamennyien - kormánypárti és "ellenzéki" honatyák (és -anyák) sehonnai, szolgalelkű bitangok módján viselkednek. Önök több irányból fenyegető életveszélybe sodorták Vajdaság mintegy 350,000 magyarját! Mindez belőlem megvetést és undort vált ki. Nekem ne papoljanak a Nagyszerb sovinizmusról, 35 éve megszámlálhatatlan versenyen játszottam a néhai Jugoszláviában, vannak élményeim. Ez idő alatt eltölthettem ott részletekben vagy másfél évet. Amit maguk együttvéve sem!

Én 1993-ban a Magyar Szónak és a Tanjugnak nem Pestről nyilatkozgattam, mint Csurka Pista a legmagyarabb párt hatalmas súlyú Vezére, meg a szociálisan már-már kóros mértékben érzékeny Kovács Laci Bácsi, de Magyarkanizsán, Bobby Fischer "rejtekhelyén". Ugyaninnen küldtem szolidaritási nyilatkozatot Vuk Draskovicsnak, akit épp akkortájt feleségestől kis híján halálra vertek (más szerbek...). Igen szerencsésnek tekinthető, hogy 3 nap után "csak" kiutasítottak a hatóságok. Deutsch Tamás politikai karrierjét egy pár "csehszlovák" pofon alapozta meg. Nem úgy néz ki, mintha ezek a makarenkói pofonok kijózanították volna a mi szeretett Toncsinkat (lásd MLSZ, stb.). Én soha nem óhajtottam tőkét kovácsolni missziómból, és ilyen szándékom eztán sincs. Csak mégis: lássunk tisztán el'társak!
Önök nem gyilkosok. Önök a NATO profi távbakóinak szolgai igyekezettől kilógó nyelvvel lihegő tetves kápói. Mind! Önök ezért keservesen meg fognak lakolni. Ne reménykedjenek: nem (csak) odaát, nem "a történelem ítélőszéke" előtt majdan. Sokkal hamarabb. Sajnos velünk, mint a zsarnokság által beszennyezett (Illyés Gyula írt erről egy verset anno. Hányan tetszenek Önök közül ismerni? A keserves Úristenüket!) félrevezetettekkel együtt.
A NATO, mint emberbarát szervezet? A Nyugat, mint a demokrácia bástyája (nem rés!), a nemes, keresztényi értékek védelmezője? Ejnye, nem az A... Spr...... volt az, aki az összes vidéki lapunkat a legsötétebb trógerség szellemében, sz...ért, h...ért vásárolta fel? Nem a művelt Nyugat fosztotta ki országunkat (különbül, mint a ruszkik 40 év alatt), hazai kollaboránsok hathatós közreműködésével? Nem ők sújtják valamennyi Duna-menti országot a hidak lebombázásával? Aztán majd elmaradott régiónak neveznek minket? Ahol még a folyók sem hajózhatók? (Komisch! Funny!)
Nekem, magyar embernek egyik gyilkos, szemét társaság sem rokonszenvesebb, mint a másik. Nekem, nekünk nem kell a NATO-konc. (Egyáltalán ígértek valamit?) Ez a mostani tiltakozásom még szelíd szavú a következőkhöz képest. Mind el fog jutni bel- és külföldön a békevágyó emberekhez, szülőkhöz, akik előbb-utóbb azt fogják majd kiáltani:

Jenki, menj ki!

(köztünk szólva a takarodj megfelelőbb szó lenne, de nem rímel a jenkire)

Szégyenkezve kérek bocsánatot két gyermekemtől (Márta és Anna) valamint az ő generációjuktól azért, hogy eddig nem hallattam a hangomat. Remélem nem kezdtem későn a vezeklést.

Adorján András nemzetközi sakknagymester
párton és felekezeten kívüli
idealista gondolkodó

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.03.24. 16:40:42

@Conchobar: "Ami azt illeti, a 150 év alatt a magyarországi török uralom alatt, a magyarországra költözött délszlávok (akik alföldi városokba költöztek) a törökök iránt lojálisak voltak." A délszlávok jellemzően nem a 150 év alatt költöztek Magyarországra, hanem később, a karlócai béke után. És általában azok költöztek, akik nem akartak az Oszmán Birodalomban élni.

Conchobar 2014.03.24. 16:42:01

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): "Aztat kéne a népeknek felfogni errefelé, hogy abban vagyunk érdekeltek, hogy NE legyen harc. És akkor majd nem nagyhatalmak békítgetnek minket (apa és anya a hülye kölkeit), és nem mások rajzolgatják határainkat." - Hogy van, harc, vagy nincs az már propaganda területe. A Krímben nem volt harc, önrendelkezés volt, mégis áll a bál miatta. A nagyhatalmak és nem-nagyhatalmak mindig is rajzolgatták a határokat, és ezután is azt fogják majd tenni. És nem biztos, hogy a feltartott kéz és a gyávaság vezet célra (az izraeli telepítések például akkor se állnának ám le, ha a Hamasz virágokra cserélné a rakétáit)

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2014.03.24. 16:45:51

@bikmakk: Kinizsi már 1690 körül áthozott sokakat és a védelmi övben telepítette le.

Etniez 2014.03.24. 16:49:03

@maxval a gondolkodó birca:

Cuki, mikor játszod a naivát :)

Krím: katonai támaszpontok, olajvezeték, olajmezők. Ennyiről szól, semmi köze az önrendelkezéshez.

És a világ csak azt az önrendelkezést fogadja el, ahol az elnyomott népnek az elnyomó fizikai szenvedést okoz, esetleg háborúk során szoktak határokat tologatni.
Ezért nem szakadhatnak el a magyarok, baszkok, stb és ezért nem érvényes a krími-népszavazás.
A világ leszarja az önrendelkezést így, mert akár ezer részre lehetne szakítani bármilyen országot ezen elv alapján.

Conchobar 2014.03.24. 16:53:26

@bikmakk: "A délszlávok jellemzően nem a 150 év alatt költöztek Magyarországra" - Dehogynem. Például Szolnok lakossága a hódoltság idején túlnyomórészt délszlávokból állt, ők a törökökkel elmenekültek Buda visszavétele után. A török kiűzése után indult migráció északról (szlovákok) és nyugatról (németek) történt (ezekhez társult egy belső magyar migráció is a Felvidékről). Biztosan volt egy állandó szerb migráció is az évszázadok alatt, de jellemzően Szerbia megszűnését követően költözött jelentős számú, törökkel ellenséges érzelmű szerb Magyarországra (Hunyadi Mátyás uralkodása alatt)

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2014.03.24. 16:55:48

@Conchobar: Bezzeg a rakéták mennyit segítettek...
Azt sejtem hogy te ott lettél volna egy UCK, vagy épp egy szerb különítményben, fényesen bizonyítva mennyire nem hajlandóak a népek tanulni a múlt hibáiból.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2014.03.24. 16:58:28

@bikmakk: igazad van. Buda környékére hozta őket.

Conchobar 2014.03.24. 17:04:07

@Etniez: "És a világ csak azt az önrendelkezést fogadja el, ahol az elnyomott népnek az elnyomó fizikai szenvedést okoz, esetleg háborúk során szoktak határokat tologatni" - Ez így duma. Helyesen: a nagyhatalmak csak azt az önrendelkezést fogadják el, amely az érdekeikkel nem ellentétes. Ideértve azt az esetet is, mikor a nagyhatalom érdeke (presztízse) csak annyiban sérülne, hogy egy általa régebben más országok számára megállapított határt akarna valaki módosítani

Mesterlövész 2014.03.24. 17:04:18

@mikka: Döntsd már el, hogy náci vagy komcsi vagy.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.03.24. 17:07:03

@Conchobar: Hunyadi Mátyás uralkodása nem esik bele a 150 évbe, mert az előtte volt. A szerbek nagy kivándorlása pedig 1690 körül kezdődött, az megint csak Buda visszafoglalása után volt.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.03.24. 17:08:09

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): Kinizsi 1690-ben már rég alulról szagolta az ibolyát.

gigabursch 2014.03.24. 17:10:30

Nem ártana ismerni a történelmet Babám!

1526!

Kivonult a török sereg ótban visszafele Budáról és szerb menekültek tömeg özönlötte el a Délvidéket, kezdésnek mindjárt lemészárolták Szabadkát. Ott akkor 8000 magyar pusztult el, Bácskában, Bánátban és Szerémben további kb 120-150000.

Szóval emg kéne már tanulni azt a történelmet.

S aki a fenti soraimat nem hiszi:

JÁRJON UTÁNA:

(miheztartás végett)

Conchobar 2014.03.24. 17:11:10

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): "Bezzeg a rakéták mennyit segítettek..." - Bizony hogy segítenek és segítettek. Ugyan nem oldják meg a problémát a rakéták, de hozzásegíti Izrael népét ahhoz a felismeréshez, hogy véget kellene már vetni a terjeszkedésnek és a palesztinokkal/arabokkal való szembenállásnak

Kinai cuccok blog · http://kinaicuccok.blog.hu 2014.03.24. 17:12:01

Nem tudtam hogy ennyi áldozata volt a bombázásoknak, anno valahogy nem derült ki.
(persze akkor is mindenki más számokat mondott)

gigabursch 2014.03.24. 17:12:10

@bikmakk:
Nagyon-nagyon hiányosan tudod a történelmet.

Lásd fentebb (@gigabursch: )
Szóval mielőtt ex-catedra kijelentesz:

TANULJ, OLVASS!

Ez a többiekre is igaz.

Mozartkugel · http://baronesregni.blogspot.hu/ 2014.03.24. 17:14:10

@gigabursch:

Teljesen el vagy tévedve. Azért érdekelne, hogy mire alapozod a számokat.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.24. 17:14:41

@Etniez:

Így volt sokáig, s pont ezen változtatott a koszovói precedens.

Conchobar 2014.03.24. 17:18:59

@bikmakk: "Hunyadi Mátyás uralkodása nem esik bele a 150 évbe, mert az előtte volt. A szerbek nagy kivándorlása pedig 1690 körül kezdődött, az megint csak Buda visszafoglalása után volt" - Azért csak jobb lenne, ha értenéd is azt a kommentet, amire válaszolsz. Én ugyanis kétfajta/kétirányú délszláv migrációról beszéltem. A török hatalom elől menekülőkről (ők menekültek Hunyadi Mátyás alatt), és a török iránt lojálisakról, a törökkel együtt menekülőkről (ők menekültek Buda visszavétele után)

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.03.24. 17:27:08

@gigabursch: Te tudod hiányosan, "Babám". Te, aki szerint 1526-ban vonult ki a török sereg Budáról. "TANULJ, OLVASS". De legfőképp menj a fenébe ezzel a hangnemmel.

zobod 2014.03.24. 17:31:07

Igazán adhattak volna Clintonnak is egy béke Nobel-díjat...

a 3.audimnak romlik el a váltója! 2014.03.24. 17:51:34

Először is gratulálok a cikkhez!
Én 78-ban születtem bp.-n.Édesapám crnogorac /montenegrói/ Édesanyám magyar.1979-től éltünk kosovóban Pec városában 1984-ig apám munkája miatt.
Én arra emlékszem hogy meghatározott időben hagyhattuk el a lakhelyünket más szerb vagy külföldi családdal együtt,és csak fegyveres katonák kíséretével,akár piac látogatásra is.És nagyon emlékszem még egy szóra is: Siptár.Így hívták az igazi alja albán cigányokat,maguk az albánok is!
Enver Hodzsa idején üldözték el őket Albániából mert beilleszkedésre képtelen,nem dolgozó,folyamatosan szaporodó népnek tartották őket.És igazából ők települtek meg kosovón mert Tito sajnos beengedte őket.Rengeteg homályos kép van az emlékezetemben róluk de nyilván Apám álláspontja is befolyásol.
Köszönöm a cikket,nyugodjanak békében az áldozatok.

Conchobar 2014.03.24. 17:54:07

@bikmakk: "Te, aki szerint 1526-ban vonult ki a török sereg Budáról" - De kár nagyarcúnak lenni. Ugyanis igaza van. Merthogy, 1526-ban (is) kivonultak Budáról a törökök (a mohácsi csata után nem fordultak ám sarkon, hanem bevonultak Budára)

Daniel M. 2014.03.24. 18:02:15

Elolvasva az összes kommentet, tipikus képet mutat.
Magyar belpolitika belekeverése, vallási hovatartozás, önkéntes történelemhamisítások.
Ami mindent visz, hogy már a honfoglalásig is eljutottunk, hogy a szar szemét magyarok bejöttek a Kárpát-medencébe. Vicc!!!

A NATO-t és annak tagállamait hibáztatni szintén vicc! A térség országai olyan aprók, és gazdaságilag nullák, hogy mindig is a nagyhatalmat játszótere volt, és marad is.

Mellesleg, ha már nagyon a felelősöket keressük, akkor tessék a franciáknál, angoloknál és az USA-nál kopogtatni, akik az I. VH utáni békét diktálták, mint győztes hatalmak. Akkor óriási hibát követtek el a győztes hatalmak itt is, és a közel-keleten is, nagyjából azok a döntések okoztak minden azóta kitört helyi konfliktust, és az etnikai villongásokat és atrocitásokat a mai napig.

Apró zárójeles megjegyzés, hogy a szerbeket sosem fogom sajnálni, ha rajtuk múlott volna, akkor Jugoszlávia északi határa a Balaton déli partja lett volna. :(

A II. VH után ezt még lehetett volna orvosolni véráldozatok nélkül, de nem történt meg. El lett cseszve a dolog. Ha a Teleki által elkészített etnikai térkép szerint húzták volna meg a határokat, akkor nem történt volna meg sokminden, és most nem azon rugóznának sokan teljesen jogosan azon, hogy Szlovákia, Szerbia, Horvátország, Románia és Ukrajna a magyar kisebbség ellen mit tesz. Sajnálatos, hogy az említett népek intellektuálisan még mindig ennyire primitívebbek. Sajnos Magyarország is lassan arra a szintre süllyed, mert minden a negatív károkozás irányába hat. Az etnikai szembenállás miatt a térségben lévő országoknak azon kell majd elgondolkodniuk, hogy újra az orosz nagy medve totális befolyása alá kerüljön, vagy a súlytalan és impotens EU befolyása alá kerüljön.

Mivel a Kárpát medencében élő népek közül soha semelyik nem volt és nem képes a múltjával szembenézni, ezért arra vannak kárhoztatva, hogy újra megismételje magát a történelem, akár többször is.

Úgy is mondhatnám, hogy ennek a térségnek, csak akkor van bármire esélye, ha végre szembenéz a múltjával, végleg félreteszi az ellentéteit, és ráébredni, hogy csak akkor van bármire esélyük, ha összefognak.

Ehelyett mi van, megy a mellveregetés téglával, hogy melyik nép szenvedett többet. Kb. mint a péniszmérő verseny az ált. isk. fiú öltözőjében.
És ameddig ez így fog menni, addig a térségben egyik országnak sincs semmi esélye arra, hogy fejlett civilizált, kulturált állammá váljon.

Fel kellene nőni végre az új kor kihívásaihoz.

Amit most Oroszország csinált a Krím esetében, az sokkal nagyobb veszélyeket rejt magában, mint, hogy majd Szerbia is kiír népszavazásokat és magához csatol területeket. A veszély az, hogy Oroszország nem áll meg, és egészen az 1989-ig tartó vasfüggöny határáig nyomul majd előre.

Mellesleg tegyük hozzá az orosz szálhoz, hogy más oka van a Krími dolgoknak. Amikor feloszlott a keleti blokk, akkor a nyugat ígéretet tett Gorbacsovnak, hogy egyetlen egy volt szocialista országot sem vesznek fel sem a NATO-ba, sem az EU-ba, és ezt a paktumot a nyugat rúgta fel. Oroszország, most a régi Szovjetuniót akarja visszaállítani, ez a minimális célja.

Egyszó mint száz, a térség országai határrajzolgatás nélkül csakis együtt lehetne erősek és együtt lehet súlyuk a világpolitikában és a világgazdaságban.

HaCS 2014.03.24. 18:13:09

@bikmakk: @Conchobar: @gigabursch:

Tényleg korai-újkori történelemről vitatkoztok?

Az akkori részrehajló, nem egy esetben megrendelésre készült források, irományok adatai, és az abból levont szintén részrehajló következtetések alapján.
Két különböző sodródó nép szemszögéből.

Sok sikert!

Alick 2014.03.24. 18:14:37

@Daniel M.: a ruszkik részéről annyiban mindenképpen megelőző húzás, hogy Szevasztopolban ne legyen valaha is NATO támaszpont.

tobias2 2014.03.24. 18:18:01

@Pobjeda elvtárs: Na végre, valaki megírja az igazat. Már évek óta kérdezgetem, mikor fogja elítélni a Hágai Nemzetközi Bíróság a NATO-t és az Egyesült Államokat az újvidéki vérengzésért, amikor 1999-ben két és fél hónapon át bombázták a nagyrészt magyarok lakta Újvidéket, lerombolták az összes hídját, kazettás bombákat vetettek be a lakosság ellen, és környezeti katasztrófát idéztek elő a kőolajfinomítója lebombázásával: en.wikipedia.org/wiki/1999_NATO_bombing_of_Novi_Sad , www.google.hu/search?q=nato+bombing+of+novi+sad&rlz=1C1AFAB_enHU467HU468&espv=210&es_sm=122&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=lmcwU6rHLJCVhQed0oDwBg&ved=0CDAQsAQ&biw=1746&bih=858 Utána Koszovót is elszakították Szerbiától, a nemzetközi jog sárba tiprásával. Maradt az erősebb kutya joga. Úgyhogy hiába tépik a szájukat most Krim miatt.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.03.24. 19:20:36

@Conchobar: Ja, két hetet töltöttek Budán. Egyébként gyanítom, hogy a kommentelő a sokat vitatott (mert forráshiányos és mert félremagyarázott) "Cserni Jován" féle felkelésre gondol. Kár, hogy ilyen össze-vissza módon írja le, hogy aszongya: "Kivonult a török sereg ótban visszafele Budáról és szerb menekültek tömeg özönlötte el a Délvidéket, kezdésnek mindjárt lemészárolták Szabadkát." Ez kábé a "mivan?" kategória. Részemről ez a kérdés lezárva, mert nagyon offtopic.

Kim lr Szen 2014.03.24. 19:37:06

@Vilmos Sándor: "Nem, szolgai,seggnyaló módon beletörődött abba, hogy semminemű ellenszolgáltatásért cserébe a NATO
csökkentett deutériumtartalmú, ergo atombombával szórja meg a MAGYARLAKTA TERÜLETEKET!
ÖSZINTÉN, EZ A FÉLKEGYELMŰ NOOORMÁLISSS? "
- Te teljesen hülye vagy????
csökkentett deutérium tartalmú, tehát atombomba :-))
Műveletlen ostoba fasz! :-))
Te wmiki-n is túlteszel a hülyeségben.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.03.24. 20:52:35

Látom a bejegyzés írója nem bírja a kritikát. 5 éve sem bírta...

Pajszer Művek 2014.03.24. 23:01:55

Jaj, mindjárt sajnálni kell a szerbeket, óriási.
Kórogyon és Szent Lászlón 1991-ben az idős magyarokat késsel ölték az udvaron, mint a disznót. Fent vannak a túlélők emlékezései a youtube-on, dokumentált esetek. Kinek ártottak ezek az emberek?

Vagy ezt is igazolja, hogy EZ UTÁN x évvel a szerbeket is ütötték-verték, miután híre ment, hogy milyenek? A koncentrációs táborokat meg a Srebrenicát is azért követték el, mert ártatlan áldozatok, ugye?

Ha megtehetnék, ugyanúgy kifolyatnák az én vérem meg az összes magyarét. Ők Európa alja, akikre egy kontinens megvetéssel néz. Örülhetnek, hogy ennyivel megúszták.

Naponta történnek magyar verések most is a Délvidéken. Nem kell ez a szemforgató, szar propaganda, tudja mindenki, hogy mire számíthatunk tőlük.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.03.24. 23:23:25

@Pajszer Művek: Történnek magyarverések, igen. Ezekről be is szoktunk számolni, igen. Van is neki külön link az oldaldobozban, igen.

Nem a szerbeket kell sajnálni, hanem az áldozatokat úgy általában véve. Mindegy, hogy melyik háborúban ki ölte meg őket. A volt Jugoszlávia területén 1990 és 1999 között (sőt, 1914-től mostanáig) sok mindenki sok mindenkit ölt. Ha fegyvertelen civileket ölt bárki is, akkor azok a fegyvertelen civilek bizony áldozatok, és az emlékük örökké a szívekben él. Irreleváns a nemzetiségük. (Hidd el, épp elég szerb is volt köztük.)

Pajszer Művek 2014.03.25. 00:08:47

@bikmakk: a szerbek részéről elkövetett atrocitások nem egyedi, elszigetelt esetek. Tendenciózusan évtizedeken át, újra meg újra ismétlődő, rendszeresen visszatérő, polgári lakosság ellen irányuló népirtások. Igényük van erre, a konfliktus helyzetekre így képesek reagálni. Arrafelé ez amolyan "hobbi".. Ha újabb konfliktus lesz, újra meg fog ismétlődni. Ez pedig nem más, a nyugat-európai civilizációs értékek lényegi hiánya.

Legutóbb ezt a nyugati világ nem tolerálta és nagyon közel állt Szerbia ahhoz, hogy leradírozzák az egész országot a térképről. Ezért odabasztak, úgy, hogy még a tufa szerb is megértse, hogy ebből akkor elég. Páran emiatt meghaltak, de erre azért volt szükség, hogy több áldozata ne legyen ennek az őrületnek. A szép szóból nem értettek, lődözték a gránátot a szarajevói piacra. Hát oda kellett ütni. Ebben egyetértett kábé MINDENKI.

És nem ütöttek nekik többet, mint amekkorát kellett. Mert nem szerb volt az odaütők mentalitása, hanem emberi. És aki ebben az odaütésben meghalt, paradox módon maga is a szerb mentalitás áldozata, nem az odaütőké (technikailag nyilván nem, persze, de lényegét tekintve igen). A szerbség ha ezzel szembenézne egy napon, ha megértené, hogy a saját mentalitása gyilkolja a sajátjait, talán(!) akkor enyhülne az a fajta, őrületig ható kollektív félelem és unintelligencia ami ilyen módon jelentkezik náluk.

Egyébként meg láthatóan "sikeres" volt az elmúlt 20 év stratégiája arrafelé, egy területileg egyre kisebb, egyre szegényebb, egyre sértettebb ország lett. Csak így tovább, nehogy a fejüket is használják, még a végén rájönnének, hol rontják el. Fejét használó, emberi értékeket tisztelő ország...pff, botrány lenne tényleg.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.03.25. 08:18:59

@Pajszer Művek: A bejegyzés címe és az "odabasztak" rész is kőkemény túlzás. A Sivatagi Viharhoz képest eszméletlen korlátozott és visszafogott hadművelet volt az Allied Force, ezért is nem érte el a célját igazából, a balfasz célkijelölési metódus miatt meg az akkor már divatossá vált maximum 0 áldozat hozzállás miatt. Ekkor már azt a kockázatot sem merték vállani, mint az SV alatt, csak éppen az akkori technológiai szint és a célkiválasztás - viva idióta politikusok... - az AF katonailag egyáltalán nem volt átütő siker. És akkor még finoman fogalmaztam. Milo ennek ellenére megbukott, csakhogy nem azonnal.

Daniel M. 2014.03.25. 09:21:01

@bikmakk: Érdekes, hogy a Japánokat nem sajnálják annyira, és nem is sajnáltatják magukat, mint a szerbeket és a szerbek.

Pedig azon kívül, hogy két atombombát is egyértelműen civil célpontra dobtak le megfélemlítés gyanánt, kevésbé elhíresült, hogy egyetlen éjszaka alatt bombázták le Tokió 2/3-ad részét elpusztítva az amerikaiak.
Ott hány polgári áldozat volt?

De ez kellett ahhoz, hogy ne további 2-3 millió katona vesszen oda egy esetleges Japán partraszállás és a sziget elfoglalásáért vívott harcban.

Mellesleg a II. VH alatt is elég komoly vita volt a brit és az amerikai katonai vezetés között arról, hogy stratégiai bombázást hajtsanak végre, vagy csak szimplán szőnyegbombázást alkalmazzanak a kijelölt területeken.
A háború elején az amerikaiak nem akarták a szőnyegbombázásokat, a britek meg abban hittek.
Végülis a szőnyegbombázás nyert, mert katonai stratégiai szempontból sokkal hatékonyabbnak bizonyult.
Az más kérdés, hogy pl. a németek és a japánok is csak még elszántabban harcoltak, de katonai szempontból mégis hatékonyabb volt ez a módszer, mert így nagyobb biztonsággal semmisítették meg a célpontokat.

Amit a szerbek NATO bombázás címén kaptak, az picsafüst volt, nem bombázás.

A magyarok meg kussoljanak, amikor 1920-ban felépített kulcsra kész országrészeket kaptak ajándékba az Antant hatalmaktól a környező ma létező országok?
Aztán 1920 óta folyamatos azokon a területeken a magyarság elnyomása és likvidálása, ez utóbbiban egyértelműen a szerbek az élenjárók, barbár vérszomjas primitív népség, akiknek a meggyőződése tömegben és egyszemélyben is az, hogy Szerbia határa ott kell, hogy legyen, ahol az utolsó szerb lakik.

Az áldozatok sajnálása akkor jogos, ha nem az menne már 10-20 éve, hogy előrángat a szerb propaganda még eddig be nem mutatott új áldozatot, vagy 10-20 éve folyamatosan ugyanazokat veszik elő.

Ez inkább megélhetési alapokon nyugvó sajnáljuk az áldozatokat propaganda.

Magyarországon minden kisebbségi jogot megkapnak szerbek, románok, szlovákok, horvátok, ukránok, stb. Közben az említett nemzetek minden létező módon tiporják sárba a magyar kisebbség emberi és nemzetközi jogait, és mindenki eltűri ezt.

Szlovákiában mai napig politizálhat olyan emberi söpredék, aki a 2000-es években is mondhat olyat, hogy a szlovákok üljenek be tankokba és pusztítsák el Budapestet.

Ezen persze akár nevetni is lehetne, de ezt az említett söpredék véresen komolyan gondolja.

Mindig azt szoktam mondani a nagy szlovák nemzeti öntudattal megáldott embereknek, hogy menjen el Pozsonyba, nézzen fel a hegy tetején található épületre, és nevezzen meg egyetlen Szlovák királyt, aki abban a várban élt és uralkodott.

Szerbiában a szerb kormány, a szerb rendőrség és a szerb nép hallgatólagosan egymás kezét fogva üldözik a magyarokat a mai napig.
Ők is áldozatok, ráadásul sokkal többen is vannak, őket inkább sajnálom, hogy egy primitív barbár nép országába kényszerültek.

Ha irreleváns lenne az áldozatok nemzetisége, akkor meg sem született volna ez a bejegyzés, vagy ha meg is születik, akkor nem arra lett volna kihegyezve, hogy a mocskos NATO, meg nyugat irtotta a szerbeket.
Hanem egy olyan cikk született volna, ami az egész Jugoszláv térségben lezajlott katonai dolgokról és azok áldozatairól szólt volna.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2014.03.25. 09:42:37

@Daniel M.: A szőnyegbomázásor része pontatlan a kommentednek. Az akkori statégiai bombázók csak arra voltak képesek nagyon kevés kivételtől eltekintve. (617-es század és néhány különleges B-17 távirányítású bombával a háború végén, de ezeket inkább Távol-Keleten használták.) A kérdés a szőnyeg húzásának pontosságában volt. Lehet úgy húzni a szőnyeget, hogy a szórása alig néhány száz méter meg úgy is, hogy km-es.

A fő eltérés az angol és jenki megközelítés között az volt, hogy mit támadjanak és mivel. A jenkik nem hittek az éjszakai bohóckodában, mert az bizony egy ideig az volt a "pontossága" miatt. Volt olyan bombázás, ahol a németek azt sem tudták megállapítani, hogya cél mi lehetett, mert az angolok az anyaföldön kívül semmit sem találtak el. Az angolok kényszerűségből is mentek este, mert az angol bombázók légvédelmi fegyverzetet totálisan elégtelen volt. A jenkiké is kevés volt vadászfedezet nélkül, de az angol gépeken még 12.7-nél kisebb kaliberű "védőfegyverzet" a vicckategória szintjét képviselte mind minőségileg, mind mennyiségileg.

1942-ben az afrikai partaszállás előtt a Angliban állomásozó akkor még igen kisméretű jenki strat. bombázó flottát kis híján beolvasztották az angolokhoz.

2014.03.25. 12:42:24

@bikmakk: Kosovoval kapcsolatban a szerbeknek vannak súlyos sérelmeik, ez nem vitatható.
Még Samira is milyen szenvedélyesen énekli:
www.youtube.com/watch?v=rUcE0Hqcce8

2014.03.25. 12:54:22

@Daniel M.: A japánokról tudnod kell, hogy embertelenül kegyetlen és gonosz háborúkat folytattak a koreaiak és a kínaiak ellen. A hitleri nácik csak jelenthetnek nekik.
A térség összes állama zsigerből utálja a japánokat. Csak szólok.

arizmendi 2014.03.25. 18:12:18

a sok szerb ellenesnek üzenem: semelyik másik nép nem adott annyit a magyar sportnak, mint a szerbek:
olimpiai érmek: Janics, Radulovics. magyar válogatottak: Eklemovics, Krivokapics, Puljazevics, Krivacsevics, Nikolics. magyar szövetségi kapitányok: Dzunics, Ivkovics. és akkor arról a rahedli magyarul megtanuló, itt élő, magyar klubsikerekért küzdő sportolóról mint Vujin, Ana Dokics, Szivics, a kecskeméti röpiedző, pécsi kosáredző, szolnoki vízilabdások, Kuntics-Kopunovics, Szása, nem is beszélve.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.03.25. 20:19:35

@arizmendi: Igen, és az első szerb nemzetiségű sportoló, aki olimpiai érmet szerzett, Magyarországnak szerezte: srbija.blog.hu/2012/07/29/az_elso_szerb_bronzerem

Koriander 2014.03.25. 22:53:46

vhogy lemaradt a kommentem eleje :-( megrendito iras, nyugodjanak bekeben es mennyire fura, hogy a dolgok megitelese a koztudatban a mai napig mennyire Szerbia ellenes, ennek kapcsan linkeltem egyreszt a nyilt levelet, masreszt a fgtln tanulmanyt.

arizmendi 2014.03.26. 11:56:08

nem akarok beleszólni a munkátokba, de esetleg csinálhatnátok egy riport-fűzért az itt élő, sikeres, magyarbarát szerbekkel, elbizonytalanítandó a szerbellenesek magabiztosságát.

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.03.26. 15:27:05

@arizmendi: Ez nem rossz ötlet! Mi is gondoltunk már rá. :) Sőt, voltak már ilyen interjú-próbálkozások, de eddig kettő esetben nem kaptunk választ. Azt nem mondom meg, hogy ki volt ez a két ember: az egyik viszonylag nagy név, másikukat pedig sokkal kevesebben ismerik, de mindketten szerbek és mindketten tökéletesen beszélnek magyarul. Persze azért nem adjuk fel: ezen a blogon folyamatosan voltak és lesznek is interjúk. Addig is, mivel ez egy közösségi blog (ezért az olvasók és a szerzők szerepe nem válik el olyan élesen), szívesen vesszük, ha a tágan értelmezett témáinkba vágó bármilyen interjút bárkivel készítesz. Biztos lehetsz benne, hogy ha a munka színvonalas (nem kell, hogy szerkesztett legyen, majd mi megszerkesztjük), akkor örömmel megjelentetjük. Akár a saját neved alatt, akár pedig a nickneveddel, azt te döntöd el.

Dragan Rafajlovic 2014.03.26. 21:42:38

@Marc Forgeron:
Tenyleg ?! Milyen okos vagy ,akkor minden barom fel van mentve aki azt irja hogy a "szerbek megerdemeltek"

Es ne legyel megsertodve ha sok barom roman vagy szerb vagy szlovak ,ukran azt mondja hogy a" Magyarok megerdemeltek"

Dragan Rafajlovic 2014.03.26. 21:52:07

@Daniel M.: "Amit a szerbek NATO bombázás címén kaptak, az picsafüst volt, nem bombázás."

Ja ne haragudj Atilla-hoz kepest meg a nemeteket ert bombazas volt picsafust :)

Tehat akkor fogjak be a civil aldozatok hozzatartozoi mert picsafust volt ?!
:))) ritka hulye vagy!

Trianon sajnalatos eset a magyarok gyengek voltak szethuztak mint mindig es a kulso nyomasra engedtek es elajandekoztak az orszag nagy reszet!
Egy kissebbseg meg elobb utobb mindig asszimilalodik nem kell eroszakot alkalmazni egyszeru tuleles ahoz hogy boldoguljon konnyebben magatol asszimilalodik!

Ezzel nem tagadom hogy tortennek atrocitasok ,de ez csak erositi egy kissebbsegben az osszefogast igazi asszimilacio joleti tarsadalomban van!

Dragan Rafajlovic 2014.03.26. 21:54:34

Az igazi celja ennek az hogy szarmazastol fuggetlenul teljesen mindegy kit es melyik hatalom bombazott eppen ez igazsagtalan volt es az aldozatok nem tehettek rola ,nem kellett volna meghalniuk !
Mert aki ezek utan is csak azt latja benne es hajtogatja ,ahogy Csaba irta "dede de de de de.....a szerbek"
Akkor az egy menthetetlen primitiv allat!

Dragan Rafajlovic 2014.03.26. 21:59:59

@Pajszer Művek:
Mostarban mikor a bosnyakok es a horvatok irtottak egymast akkor kinek drukkoltal te szerencsetlen!

Dragan Rafajlovic 2014.03.26. 22:05:02

@tobias2:

Ezek utan meg meg fel vannak haborodva ,hogy az oroszok bekebeleztek Krim-et!

riporter:Mr.Obama mit szol hozza hogy az oroszok bevonultak Krimbe Koszovora hivatkozva?

Obama:Hat hogy izeee...oooo....amit nekunk NATO / USA/-nak szabad az nem azt jelenti hogy masnak is!

Dragan Rafajlovic 2014.03.26. 22:14:31

@Daniel M.:
Ha mindig is a vilag beke lett volna a cel ,akkor etnikai hatar menten csatoltak volna el orszagreszeket ,mindenhol a vilagban ,de valahogy sehol sem ugy tortent!
Nem a beke a cel azt csak a szepsegkiralynok tatogjak sugogeprol!

Marc Forgeron 2014.03.27. 07:21:30

@Dragan Rafajlovic: Majd segitek szovegertesben neked, latom annyira nem megy.

zsoBuda 2014.03.27. 13:51:40

@Dragan Rafajlovic:
"Ezzel nem tagadom hogy tortennek atrocitasok ,de ez csak erositi egy kissebbsegben az osszefogast."
Ezek szerint a XXI. században még mindig eszerint az "ősi szerb" nézettel azonosulva verik Szabadkán a magyart(L. a minap történtek)

És sértőnek veszitek ha ezért az évszázadokon át gyakorolt "tevékenységetekért" (amit nem is rejtesz véka alá) az európai népek a "vadrácok" jelzőt akasztották rátok... és még te nevezel másokat primitívnek?

Daniel M. 2014.03.27. 16:25:16

@Dragan Rafajlovic:

Látom történelemből nagyon nem vagy képben.

Nem a magyarok húztak szét 1918 után, hanem jöttek a környező népek ultranacionalistái, akik sikeresen elhitették és egyben partnerre találtak a franciákkal, és elhitettek velük nagyon sokmindent.
Pl. hogy egy Rákos-patak méretű kis semmi vízmosás hajózható.

Másfelől 1918 után a magyar hadsereg mint olyan már nem nagyon létezett, így megvédeni sem tudta magát, amikor pl. a földön fekvő Magyarországon átgázolt a nagyon bátor román hadsereg.
A maradék magyar hadsereg még így is képes lett volna védekezni, csak éppen egy francia katonai vezető a francia érdekeket képviselve nem engedte meg ezt.

Magyarországot a ma szomszédai darabolták fel, már a világháború alatt, amikor titkos paktumokkal megegyeztek a franciákkal, és még a háború alatt megígérték, hogy nagyon hálásak lesznek, és ezt meg is tették, Magyarországot mint a kiéhezett hiénák szétmarcangolták.
A vicc az egészben az, hogy még így, hogy gazdaságilag és logisztikailag jelentős területeket kaptak ajándékba a környező országok, mentálisan, gazdaságilag sem voltak képesek felnőni, inkább tovább gyűlölik a magyarokat nagyon sokan.

Másfelől a személyes civil tragédiákról is csak annyit, hogy érdekes módon pl. Japán aki aztán igazán csinálhatná a propagandát ezzel kapcsolatosan, nem hisztizik annyit, mint amennyit a szerbek, vagy a szerbbarátok.
Pl. Hirosimában és Nagaszakiban a 7 éves iskolás gyerekek akik egy szempillantás alatt váltak hamuvá, ők mégis mit ártottak???

Leírtam már egyszer, megteszem megint, mivel a Kárpát-medence országai (igen, Magyarország is ide tartozik), sajnos képtelenek és nem is akarnak szembenézni a múltjukkal, éppen ezért fogja megismételni a történelem önmagát.

Másfelől ugyebár a itt szóba került a Krím kapcsán, hogy majd a szerbek is fognak népszavazásokat tartani és annektálni területeket, csak éppen ezek a nacionalisták abba nem gondolnak bele, hogy mi lesz akkor, ha mondjuk Magyarország meg úgy dönt, hogy a Duna-Tisza köze meg őt illeti, és Belgrád újra Nándorfehérvár lesz.
Ugye, hogy elég meredeken hangzik?
Ezért nem hiszem, hogy bármilyen pozitívuma lenne primitív populista radikális nacionalista indíttatásból cselekedni, mert az csak jóra nem vezet/vezethet.

Daniel M. 2014.03.27. 16:29:56

@Dragan Rafajlovic:

Ott kezdődik a dolog, amit már leírtam.

A Kárpát medencében azért nem az etnikai határok érvényesültek, mert a Magyar királyság területén élő kisebbségek még a világháború alatt külön paktumot kötöttek a franciákkal a háttérben.

Ha Wilson szava ért volna valamit, és az USA már akkor olyan világhatalmi státusszal és beleszólással rendelkezett volna, mint később, akkor igazságosabb határok születhettek volna.

Nem így történt.

Nem véletlenül igazolódott be egy német diplomata szavai, aki a I. VH lezárására mondta azt, hogy ez "Béke húsz évre!".
Igaza lett.

Dragan Rafajlovic 2014.03.27. 19:07:51

@zsoBuda:

Akkor elmagyarazom ha egy kissebseget bantanak akkor az osszetart ,ha jol erzi magat asszimilalodik!

En kissebbsegrol beszeltem teljesen mindegy milyen nemzet tagja!
Hogy jon ebbol az le hogy azert verik a szerbek a magyarokat hogy azok osszetartsanak :D

lol

Dragan Rafajlovic 2014.03.27. 19:15:18

@zsoBuda:
Egyebkent nem veszem sertonek a vadrac kifejezest igen is a szerb az egy harcos nep mindig is az volt bizanc azert is telepitett minket a balkanra ,hogy vedjuk a birodalmat mert hirhedt harcos nep hireben alltunk es buszke vagyok ra!
Attol meg nagyszeruek vagyunk a sportban is vagy van Nikola Teslank is es meg sorolhatnam az fizikusokat irokat nagy embereket es akkor mi van minden nemzetnek vannak nagyjai es tirpak parasztjai is!
Ennek az irasnak az volt a lenyege hogy artatlan emberek haltak meg mindegy hogy milyen szarmazasu igen is meg kell emlekezni errol is mind masrol is!
Gondolj bele mekkora tragedia ,ha valaki elveszti a gyermeket egy ilyen agresszioban ,ha van gyereked tudod mirol beszelek,de valoszinu aki itt a masoik VH -val jon meg tortenelemmel annak biztos nincs gyermeke ,mert nem az empatiat erzi a szoruseget ,hanem neki allnak megmagyarazni olyan multbeli haburokat amik nem ide tartoznak ,mert ez az iras nem errol szol es nem ezt akarta kivaltani!
Hanem azt hogy ne felejtsuk el ,hogy ilyen szornyusegek vannak "igazsag" neveben ahol artatlan civilek halnak meg ertelmetlenul!

Dragan Rafajlovic 2014.03.27. 19:21:06

@Daniel M.:

Magyarok is allandoan hisztiznek nem?Meg sirnak hogy jo lenne meg ez nincs meg az nincs!
Meg majd varunk ,hat ha bekopog az ajton!
A magyaroknak azert nincs autonmiajuk mert nem jol csinaljak lenyegeben semmit sem csinalnak gyuleseken meg sirankozason kivul!
Ha jok lennenek benne mar lenne ugy mint a tobbi kissebbsegnek is van vilag szerte!

Dragan Rafajlovic 2014.03.27. 19:41:42

" Magyarország meg úgy dönt, hogy a Duna-Tisza köze meg őt illeti, és Belgrád újra Nándorfehérvár lesz.
Ugye, hogy elég meredeken hangzik?"

Sehogy sem hangzik ettol senki sem fel meg pedig vannak adatok es tenyek amiket ,ha elfogad egy sertodott nep tagja belatja hogy ez lehetetlen ime:

2011- es vajdasag nepszamlalas alapjan 1 916 889 lakosa van ebbol 1 289 635 (66,75% ) szerb!
es csupan 251 136 (13,00%) a magyar 2002-ben meg a szamuk 290 207 (14,28)volt 9 ev alatt 40 ezerrel lettek kevesebben ha ez igy halad 50 ev mulva mar ....ne menyjunk ebbe bele !
Egy vahdasagi szerbnek eszeben sem jutna magyart verni akik magyarokat vernek azokat eppen koszovobol uldoztek el es teli vanna frusztracioval hogy olyan helyre kerultek ahol megin "idegenek" vannak szamukra ok nem tudjak hogy a magyar nem olyan mint a siptar csak azt hogy mas es felnek ,hogy megint koltozni kell!
Az o unokaik mar valoszinu asszimilalodnak a vajdasagi ritmusban eletben mert ott fognak felnoni!

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2014.03.27. 20:43:24

@Dragan Rafajlovic: Azé' az se működik, hogy félelemből pofán baszunk valakit, hiába Koszovóról jöttünk. A magyarok soha nem fogják felgyújtani a szerbek házait, úgyhogy nincs mitől félni.

Dragan Rafajlovic 2014.03.27. 22:53:31

Nem vedem oket en csak az okat probalom "megerteni"
Mert az a vajdasagi szerb csalad ikik oshonosak vajdasagban az biztos nem allna meg magyart verni!

Pajszer Művek 2014.03.27. 23:27:16

@Dragan Rafajlovic:
1. Szépen beszéljél, nem szerbekkel beszélsz.
2. Senkinek nem szurkoltam, amikor embereket ölnek, nem szurkolok senkinek.

Pobjeda elvtárs 2014.03.28. 05:22:20

@bikmakk: Na azért ehhez némi köze volt az ARBiH 28. hegyi hadosztályának is amire valahogy nem vonatkozott a demilitarizált zóna a NATO értelmezésében, és ami rendszeres támadásokat hajtott végre a környező szerb falvak - igen a civil lakosság - ellen is.

Ide vezet amikor a "semleges" békefenntartók valójában NATO érdek érvényesítők.

Ettől még Mladicsék mészároltak, de a NATO felelőssége is nehezen vitatható, viszont meglehetősen elkent.

Pobjeda elvtárs 2014.03.28. 05:25:39

@tobias2:

A Hágai Nemzetközi bíróság sosem fogja felelősségre vonni őket, ugyanis gondosan kizárták Kis Jugoszláviát az ENSZ-ből, így a Hágai Nemzetközi Bíróság illetékesség hiányában elutasította az első jugoszláv keresetet, mivel nem voltak ENSZ tagállam. (röhej, mert alapítók voltak.) A másodikat meg visszavonatták Szerbiával, no nem mintha nem ugyanaz lett volna a vége annak is ha végig megy.

Daniel M. 2014.03.28. 10:41:10

@Dragan Rafajlovic: Láthatóan a történelmi tényeket nagyon elfelejted.

Amikor a trianoni béke következtében a Vajdaság Jugoszláviáé lett, akkor a Vajdaságban kb. fél millió magyar élt.
Ez a szám egészen a II. VH végéig így volt, és közben a szerb lakosság száma is kb. ott mozgott.

Aztán érdekes módon a magyarok száma drasztikusan elkezdett csökkenni, a szerbeké növekedni.

Mielőtt megpróbálod bemesélni, hogy ez természetes folyamat volt, nem igaz.

Ugyanaz történt, mint a felvidéken, elkezdték üldözni és likvidálni (kitoloncolni, elüldözni, vagy akár tényleg megölni) a magyar lakosságot, és annak érdekében, hogy a területen a szerbek legyenek túlsúlyban elkezdtek beköltöztetni szerbeket a Vajdaságba.
Akkor amikor a magyarokat kellett kiebrudalni onnan, ahol már 1000 éve éltek, akkor jól jöttek a koszovóiak, akkor nem volt söpredék.
Amikor túlnőttek a mesteren a tanítványok, akkor már mindenféle vérszomjas gazemberek lettek.

Mellesleg a magyarok nem szoktak nagyon hisztizni oktalanul. Ilyen a Vajdasági magyarok kérdése is, finoman szólva a szerb hatalom nem riadt vissza és ma sem riad vissza semmilyen eszköztől, ha a magyarságot kell sanyargatni, vagy üldözni.

Alapvető dolgokat nem biztosítanak nekik a szerbek, mint pl. a saját nyelv használata, vagy olyan területeken, ahol 75-80%-ot meghaladó a magyar lakosság száma a kétnyelvű utcanevek, közintézmények.

Román példa, hogy a mai napig mennyire fosnak a magyarok miatt, Kolozsvár, ami minden volt, csak román város nem, mindent román színűre festettek, történelmet hamisítottak, ebben mondjuk a románok a szerbek és a szlovákok kezet foghatnak egymással.

Tipikus ultraprimitív neandervölgyi dolog, hogy még mindig azzal vagytok elfoglalva, hogy ki volt és hol volt előbb. Még mindig leragadtatok péniszméregetésnél.

Miközben odahaza üldözik a magyarokat, addig átjönni Magyarországra ingyen orvosi ellátásért, meg lopni, rabolni, az rendben van.

Akik pedig azzal jönnek, hogy hány szerb származású magyar olimpikon van, azoknak csak azt tudom ajánlani, hogy ne a magyarokban keressék a hibát, hanem odahaza, hogy vajon miért döntöttek úgy azok a sportolók, hogy más országban keresnek szerencsét, megbecsülést és megélhetést.
Senki nem kényszerítette azokat a sportolókat arra, hogy Magyarországra jöjjenek, adott esetben felvegyék a magyar állampolgárságot, és magyar színekben versenyezzenek, a saját döntésük volt.

Vilmos Sándor 2014.03.28. 15:09:43

@Kim lr Szen: Kedves "uram", én ki merem írni a nevem és nem vagyok orbánuszfényező fideSSpatkány, mint kend.FideSSpatkányokkal meg ab ovo nem vitatkozunk, mert egyrészt nincs kivel, másrészt ugye mindenki saját magából és a félkegyelmű vlach majom vezíréből...

Vilmos Sándor 2014.03.28. 15:14:06

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): Kedves "uram", én ki merem írni a nevem, mert nem vagyok orbánuszfényező fideSSpatkány. FideSSpatkányokkal, mint gerinctelen seggnyaló birkákkal meg az ember ugye nem vitatkozik, mert egyrészt ab ovo nincs kivel,másrészt mindenki saját magából és a félkegyelmű tolvaj, hazaáruló gazember vlach majom vezíréből...

Dragan Rafajlovic 2014.03.28. 18:35:03

@Daniel M.:

"Tipikus ultraprimitív neandervölgyi dolog, hogy még mindig azzal vagytok elfoglalva, hogy ki volt és hol volt előbb. Még mindig leragadtatok péniszméregetésnél."

Te vagy elfoglalva a tortenelemmel engem nagyon nem erdekel a tortenelmi reszehez nem is szoltam hozza !
Nem az a lenyeg hogy mi volt a masodik VH -ban meg a magyarok meg a szerbek meg a bunyevacok meg az stb az a lenyeg hogy mi van jelenleg es jovoben mi lesz!
A lenyeg az hogy vajdasagban 9 ev alatt 40 ezer magyarral kevesebb van sajnos es azen a tortenel sem fog segiteni lehet itt honapokat beszelni rola meg felhozni hirosimat a tenyen nem valtoztat!

Dragan Rafajlovic 2014.03.28. 18:41:04

@Daniel M.:

Engem nem erdekel kinek mekkora a penisze ,hal isten!
Edesanyam csaladja szerbek mar 1800-as evektol magyarorszagon elnek ,edesapam csaladja az elso vilaghaboru utan kerultek ide szerbek raadasul Kninbol horvatorszagbol ,raadasul oregapam felesege macedon volt azt akkor?!
Van roman haverom nem is egy van magyar van szlovak is sot meg Zenicai bosnyak is raadasul muzulman nagy kaland !
Meg mindig nem ertem ha valaki elolvassa ezt a blog bejedzest hogy kerul elo a masodik VH meg hirosima???!! :O

Dragan Rafajlovic 2014.03.28. 18:47:53

@Pobjeda elvtárs:

Nem ott pozolt Naser Oric is egy kiegett szerb faluban egy haz elott?Mint ha remlene valami,de mindegy is igazabol mert valamiert felmentettek :)
Szarajevo elso aldozata is egy szerb orom apa volt egy bosnyak bubozo lotte le heccbol ,erre a szerb varosreszek barikadoztak ,hogy hat az uj bosnyak allamban majd ez var a szerbekre?
En senkit nem vedek csak nem fekete meg feher a dolog az egyik kutya a masik eb volt ebben a haboruban!

Dragan Rafajlovic 2014.03.28. 19:08:52

@Daniel M.:

"Alapvető dolgokat nem biztosítanak nekik a szerbek, mint pl. a saját nyelv használata, vagy olyan területeken, ahol 75-80%-ot meghaladó a magyar lakosság száma a kétnyelvű utcanevek, közintézmények".

www.magyarszo.com/oldimages/e763cd8df10eae573cd2269744be94b7-k14tabla02.jpg

Hat ez meg hogy lehetseges? :O :) vagy ez?

hetnap.rs//files/gallery/19_34/08-01-1_k.jpg

Vagy ez

hetnap.rs/files/other/2014.01.14.22.58.58_kiso%201.jpg

Jartal mar vajdasagban amugy? :)

aracs 2014.03.28. 20:10:25

@a 3.audimnak romlik el a váltója!: a crnagoracokat is rém lustáknak tartják. Volt egy tréfás jelenet a tv-ben. Egy csomó crnagorac öngyilkosságra készül, mert így akarnak megmenekülni az éhhaláltól. Úgyanis Szerbiából nem érkezik a kukorica. Erre jelentik, hogy meg vannak mentve, jön a kukorica! Mire az egyik megkérdezi: Jó, de le van morzsolva?

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2014.03.29. 02:44:18

@Conchobar: Azt pontosan lehet tudni, hogy a táliboktól szívesen szabadulna a helybéli, csak nem tud. Van egy olyan mítosz, hogy a táliboknak széles társadalmi támogatottsága van. Nincs, csak az iszlám miatt eltűrik őket, ahol muszáj. Ahol meg van erő, ott a helyiek elküldték a tálibokat.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2014.03.29. 03:00:07

@maxval a gondolkodó birca: Ha jól tudom, a hatóságok nem szoktak etnikai tisztogatni olyankor, amikor terroristák ellen küzdenek. Tőled kicsit kevésbé elfogult megnyilvánulást vártam volna.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.29. 08:17:17

@flugi_:

Ilyen nem is történt.

Az, hogy minden terrorista albán nemzetiségű, nem jelenti azt, hogy a terroristák elleni harc etnikai tisztogatás lenne.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.29. 08:25:39

@Daniel M.:

"Magyarországon minden kisebbségi jogot megkapnak szerbek, románok, szlovákok, horvátok, ukránok, stb. Közben az említett nemzetek minden létező módon tiporják sárba a magyar kisebbség emberi és nemzetközi jogait, és mindenki eltűri ezt."

Ez egy nagy magyar tévhit.

A kommunizmus alatta Mo-n volt a LEGNAGYOBB a kisebbségek elnyomása! Elsősorban Kádár alatt. Az egyetlen ország a térségben, ahol az ÖSSZES kisebbségi iskolát megszüntették és kétnyelvűvé tették, az Magyarország. Ezt még Ceaușescu sem merte megtenni.

Most meg? Nemlétező kisebbségeknek marha könnyű jogokat adni. A magyarországi kisebbségek magyarosítását Kádár sikeresen befejezte a 80-as évek elejére. De még így is a jelenlegi kisebbségi politika abszurd, lásd pl. jog és pénz nélküli, semmit sem érő helyi kisebbségi önkormányzatok, kb. akkora aszerepük mind az NDK-ban annak idején a többpártrendszernek, amolyan dísz.

Daniel M. 2014.03.29. 14:56:13

@Dragan Rafajlovic: Na persze, és ebben nem játszott közre az, hogy a népszámlálásokkor és úgy általában a magyarság mindig megfélemlítve élt és él Szerbiában, és nem merik felvállalni a magyarságukat, meg ugye olyanról se hallottunk, amikor a népszámlálás eredményeit hamisították meg.

Szóval erről ennyit.

Daniel M. 2014.03.29. 14:57:55

@maxval a gondolkodó birca: Mit szívtál, vagy melyik alternatív valóságot nézed?

Mert rohadtul nem igaz, amit írtál, méghogy Ceaușescu nem mert megtenni semmit, na ne nevettess már.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.29. 15:00:08

@Daniel M.:

Sosem lettek megszüntetve Romániában a magyar tannyelvű iskolák, nézz utána.

aracs 2014.03.29. 17:27:03

@bikmakk: Néztem a Montevideós filmet. Egy Erzsike nevezetű magyar szolgáló van benne. Aki persze kurva. Tudsz olyan szerb, jugoszláv filmet, ahol a magyar nők nem kurvák?

aracs 2014.03.29. 17:37:59

@maxval a gondolkodó birca: ezt beszéljétek meg @Dragan Rafajlovic: -al, a jó vagy a rossz léttől asszimilálódnak a kisebbségek?

Dragan Rafajlovic 2014.03.29. 19:34:47

@Daniel M.:

Jo akkor 1 millio magyar van vajdasagban csak meg vannak felelmitve es nem valjak be!
Nekem aztan oly mindegy!

Dragan Rafajlovic 2014.03.29. 19:36:35

Ha Szerbiaban havi 2000 eu lenne a munkanelkuli segely mar is minden alban szerbnek vallana magat koszovoban :)
Ennyit a jo let vagy rossz letben asszimilalodunk :D

vajdasagi 2014.03.30. 11:21:55

@Marc Forgeron: Ne reméld, hogy mindenki nevében beszélsz. Az én nevemben semiképpen. De ha jól érzékelem, nemcsak rólam van szó. A vajdasági magyarok megszólalásai sokkal árnyaltabbak (akár még mindig ott élnek, akár átmenekültek, mint jómagam). Talán gondolkodj el, miért van ez.

vajdasagi 2014.03.30. 16:40:10

@bibekes: Azt firtatod, hogy "a jó vagy a rossz léttől asszimilálódnak a kisebbségek? ". Nos erre első kézből tudok Neked válaszolni: a jótól.

Amikor a kisebbséget elnyomják, akkor az összezár. Nincs sok esélye gazdasági téren sem, tehát a fennmaradását inkább biológiai reprodukció révén próbálja biztosítani.

Ezzel szemben, amikor befogadja és támogatja a többségi társadalaom, akkor vegyesházasságok, gazdasági együttműködések és minden más révén hajlamos a kisebbség beleolvadni a többségi társadalomba. Legalábbis a Délvidéken ezt láttuk az elmúlt mintegy 100 évben. Én nyilván nem tudhatom, hogy ez pl. Ázsiában hogyan zajlik le.

Ezt a fenti fő elvet még erősen befolyásolja Vajdaságban az, hogy a szerbek koszovói vesztesége a vajdasági magyarokra nézve is szörnyen rossz következménnyel jár: a Koszovóról elüldözött cigény és szerb lakosság jelentős része Vajdaságba költözött és kiszorítja onnan a magyarokat. No ezért marha minden honfitársam aki kárörvendően beszél a szerbek mostani tragédiájáról: annak a fő nyertesei az albánok, az első számú vesztesei a szerbek és mindjárt a második számú vesztesei a magyarok. Tehát ne örömködjünk már ezen honfitársaim!

És ajánlom mindenki figyelmébe, hogy a vérgőzös véleményeket mindig magyarországi magyarok modják, míg a vajdasági magyarok egy sokkal józanabb hangon beszélnek. Talán mond ez valamit.

Marc Forgeron 2014.03.30. 19:58:27

@vajdasagi: rendben, akkor nem beszelek senki neveben. Megnyugodtal? Tovabba sok oromet kivanok a 'kocsog szerbia megerdemelte, hogy szarra bombazzak' kontextusu kommentekhez. Ciao.

aracs 2014.03.31. 14:40:09

@vajdasagi: "Amikor a kisebbséget elnyomják, akkor az összezár. Nincs sok esélye gazdasági téren sem, tehát a fennmaradását inkább biológiai reprodukció révén próbálja biztosítani. "

Ez lehet, hogy valamikor így működött.Hólabda effektusként hallottam emlegetni. Sajnos a tapasztalat mást mutat.Az emberek próbálják feltalálni magukat. Vagy elmennek, vagy asszimilálódnak. Az egyik magyar egyetemista lánynak egy bosnyák fiú udvarolt. A magyar apuka azon örvendezett, hogy az unokáinak már nem kell ugyanazt átélni, amit neki kellett. Ez is egy szempont. nem is kevesen vannak így, akik hasonlóan gondolkodnak.

A nagy jólét úgy működik, ahogy a vagyon visszaszármaztatás is az egyházak esetében. Az államvallású pravoszláv egyház nagyobb százalékban kapta vissza a vagyonát, mint a kisebbségi katolikus egyház. Az egyházakat, és a vagyon visszaszármaztatást be lehet más egyébbel is helyettesíteni, pl. egyéni sorsokkal.

"Én nyilván nem tudhatom, hogy ez pl. Ázsiában hogyan zajlik le."
Én sem tudom, de meglepődtem, amikor arról olvastam, hogy a II. világégés után, japán lányok szép számban mentek férjhez amerikai katonákhoz.

" a Koszovóról elüldözött cigány és szerb lakosság jelentős része Vajdaságba költözött és kiszorítja onnan a magyarokat. "
Hallottam már benszülött szerbeket is ez miatt elégedetlenkedni, na meg az összetartó bosnyákok miatt is.
Ezt, mármint az összetartást, sajnos sehogy sem sikerül megtanulnunk.

aracs 2014.03.31. 14:41:57

@Dragan Rafajlovic: Azt hiszem összetéveszted az albánokat a cigányokkal. Ők nem segélyből élnek. Nem véletlen ,hogy a kihalóban levő szerb falvakat albán lányokkal próbálják feléleszteni. Ha lusták lennének gondolod, hogy kellenének szerb menyecskének?

vajdasagi 2014.04.01. 14:49:46

@bibekes: Az összetartás (vagy nem összetartás) emlegetése ezúttal terelés: ami szerintem lényeges, az az, hogy Koszovó albánoknak adása a ngyahatalmak által közvetett, de mégis igen erős oka a magyarok végleges kiszorulásával Vajdaságból. Ezért nagyon nagy marhák azok, akik ezen örömködnek. És átengedná a NATO repülőgépeket a bombázások alatt: az is több mint bűn, HIBA. Az én ott Vajdaságban élő rokonaimat, barátaimat is bombázták azok a gépek. De hát a magyar állam külpolitikája mindig is azon a szinten mozgott, mint amikor az azeri baltás gyilkost kiadtuk. Nekünk ennyire telik - én meg nem tudom érteni, miért. Nyilván Versailles-ban is ennyire ügyesen lépegettünk. Vannak dolgok, amelyek nem változnak.
süti beállítások módosítása