Serbia Insajd

Hírek, vélemények, elemzések, interjúk és beszámolók az exjugoszláv térségből, illetve érintőlegesen a Balkán-félsziget egyéb területeivel kapcsolatban is. Szigorúan szubjektíven. A blogot többen szerkesztjük, az egyes szerzők véleménye nem feltétlenül egyezik meg.

jugo.png

Na ovim prostorima

Facebook-oldalunk rendszeresen frissül, a blogposztoktól eltérő anyagokkal. Lehet nekünk linket, képet, videót, bármit küldeni. Ha ott írsz privát levelet, akkor azt mindhárman látjuk, így gyorsabban kapsz választ.

Friss topikok

Egyéb témák

18+ (2) 2008 (15) abszurd (75) adatvédelem (2) adósság (3) afganisztán (1) albán (41) albánia (1) aleksandra jerkov (2) alkotmány (5) állatkert (3) állatkínzás (4) al khaida (1) amy winehouse (1) andrej pejic (1) angelina jolie (5) ante markovic (2) április 1. (2) arkan (8) árvíz (5) atomenergia (1) autonómia sorozat (6) avala (2) azerbajdzsán (5) b92 (8) badnjak (1) balasevic (2) baleset (19) balkán hg.hu (2) bánát (6) bankok (8) belgrád (121) berlusconi (2) beruházás (6) betegség (4) bevándorlók (15) bicikli (6) bigbrother (7) bizarr (11) bloggerek (31) bmw (2) bor (4) boris johnson (2) börtön (12) bosznia (77) breivik (3) brutalitás (6) budapest (20) bulgária (8) bulvár (6) bunda (4) bunyevác (3) burek (3) camino (1) canak (3) cane subotic (1) ceca (6) ceda jovanovic (3) cigányok (26) civil kurázsi (2) crvena zvezda (6) csecsemő (4) csehszlovákia (2) csempészet (4) csetnikek (10) dacic (26) dalmácia (4) damjanich (1) danilo kis (1) délszláv (8) délszláv háború (2) díj (4) dinamo zagreb (5) dinkic (6) diplomaci (3) díszpolgár (4) divac (3) divat (4) dizájn (6) djindjic (7) dobrica cosic (2) drog (15) dubioza kolektiv (2) dubrovnik (4) dzajic (3) dzsihád (1) édesség (3) egészségügy (20) egyház (32) ekv (1) élő (2) erőszak (12) észak korea (1) etnikai feszültség (6) eu (38) euro2008 (4) euro2012 (4) eurovízió (4) exit (4) exjugoszláv (12) exyu ultras (6) facebook (18) fasiszta (8) fegyver (12) fertőzés (2) fesztivál (4) film (38) foci (65) folk (11) fordítás (6) függetlenség (32) futballmaffia (4) gasztronómia (14) gáz (8) gazdaság (5) gojko mitics (1) goldenblog (4) goliotok (2) goranok (1) görögország (6) gotovina (18) guantanámó (1) gyász (25) gyilkosság (38) háború (99) hadsereg (18) hadzic (7) hága (57) hajduk split (5) hajózás (4) határon túliak (19) hekkerek (3) homofóbia (13) horvát (50) horvátország (214) horvát tavasz (2) huligánok (21) humor (23) hungarikum centar (2) ibrahimovic (3) identitas-essze (2) időjárás (13) india (1) interju (25) interpol (3) írástudatlanság (5) isis (1) isztria (5) ivo sanader (38) jadranka kosor (4) jagodina (3) janics natasa (12) japán (2) jelasity radovan (1) jemen (1) jeremic (9) jogi pr (4) jugoszlávia (63) kadhafi (3) kalózpárt (1) kampány (10) kannibalizmus (2) karácsony (1) karadzic (14) kartoncity (4) katolikusgyalázás (2) kávé (2) képek (44) képregény (4) kézilabda (5) kiállítás (4) kígyó (1) kina (3) kisebbség (8) kisebbségi identitás (20) kiskorú (7) kommunizmus (21) könyv (18) kormány (10) korrupció (47) kosárlabda (8) kostunica (13) koszovó (97) közlekedés (32) közvélemény (5) krajina (5) krist novoselic (1) krónika (6) kuba (1) kusturica (15) lazar risar (2) lepa brena (1) libia (3) lopás (3) lsv (4) macedonia (21) maffia (30) magyarok (94) magyarország (106) magyarverés (7) magyar kisebbség (7) magyar szo (7) majtényi lászló (1) marinko magda (2) marko (4) mecset (6) média (52) medjugorje (2) melegek (22) menekültek (3) mentalitás (7) mezőgazdaság (4) migráció (3) milka (3) milliardosok (2) milosevic (28) mirjana (6) mladic (30) moderálás (2) mol (26) momo kapor (2) montenegro (46) mostar (10) muszlimok (25) művészet (5) muzeum (5) nácizmus (9) nagybritannia (3) nagykövet (3) nagy delszlavok (5) nagy szerbia (1) nato (16) na srpskom (4) németország (15) nemi erőszak (4) neonáci (2) népszámlálás (4) nikola tesla (3) nikolic (24) njegos (1) norvégia (2) novak djokovic (13) novi pazar (5) nyaralás (17) nyelv (26) nyomortelep (5) obraz (3) oktatás (21) olaszország (16) olimpia (13) oluja (10) önállóság (4) orlovi (1) örmény (1) oroszok (15) oroszország (20) otp (1) pálinka (5) parkolás (2) parlament (12) paródia (5) partizan (3) pedofil (6) pedofília (3) peking2008 (6) plágium (5) plakátok (5) pontatlanság (1) poskok (1) pravoszláv (6) prostitúció (10) punk (1) putyin (9) puzsér (1) rablás (6) radics viktoria (1) radikálisok (17) radivoj korac (1) radnóti (1) razija mujanovic (1) rendezvény (6) rendőrök (28) rendőrség (61) retro (10) rezsi (2) röhej (24) románia (10) rombolas (2) röplabda (5) safarov (1) sajtó (61) sajtószabadság (3) sarajevo (22) sass laszlo (3) sebesülés (5) sejo sekson (2) serbiainsajd (13) seselj (24) sovinizmus (4) split (9) sport (100) srebrenica (10) statisztika (4) surda (4) svédország (7) szabadka (34) szabadkőműves (1) szabo arpad (7) szandzsák (8) szárazság (1) szeged (22) szegénység (10) széky jános (1) szeles monika (1) szentendre (1) szerb (55) szerbek (144) szerbia (486) szerbia2020 (3) szerbverés (8) szerkesztő (4) szervátültetés (1) szervkereskedelem (1) szex (28) szinhaz (4) szíria (1) szlovákia (6) szlovénia (32) szobor (9) szollar domokos (1) sztrájk (2) születésnap (1) szvasztika/szlavisztika (4) tadic (33) tálas péter (1) támadás (25) támogatás (4) tenisz (12) terrorizmus (3) terzic (2) tetoválás piercing (5) tgm (1) thompson (3) tito (25) többség (1) topolya (2) toroczkai (4) törökök (17) trükközés (3) tudjman (7) tüntetés (23) turbofolk sorozat (2) turizmus (34) tvrtko (2) twitter (1) uck (8) újságírók (11) ujvidek (20) újvidék (2) új primitivizmus (5) ukrajna (10) űrkutatás (2) usa (32) úszás (5) vajdaság (129) választás (26) választások (38) válogatott (3) válság (3) varostervezes (9) vasút (9) vélemény (41) vendégposzt (11) vesna vulovic (1) vicc (1) videó (160) vihar (10) villamos (2) vízilabda (12) vmsz (12) vucic (8) wikileaks (7) wootsch peter (3) yugo (7) zabrenjeno pusenje (8) zastava (7) zászló (4) zavargások (11) zene (56) zenta (3) zepter (3) zombi (2) zombor (3) zsidók (3) zupljanin (3)

Itt olvasnak minket:

free counters

Feliratkozás

Creative Commons Licenc

* A névhasználat nem előlegez meg semmilyen állásfoglalást Koszovó státuszát illetően; az ENSZ Biztonsági Tanácsának 1244-es határozatával, valamint a Nemzetközi Bíróság koszovói függetlenséggel kapcsolatos véleményezésével összhangban.

Botrány: a magyar határon halt meg egy szerb férfi

2014.05.20. 00:51 Bálint Csaba

A 66 éves szerb nyugdíjasnak az árvíz miatt kellett elhagynia az otthonát, mindene elúszott. Bécsbe igyekezett a fiához, de a magyar határon leszállították a buszról, mert nem volt nála elég készpénz, hogy belépjen az unió területére. A férfi három órát töltött még halála előtt az erre a célra fenntartott szobában, majd elhunyt, szívrohamot kapott.

reske.jpg

Bécsben élő fiát azonnal felhívta, miután levették a buszról, először 19 órakor. Innentől vettek tragikus fordulatot az események a szerb Blicnek nyilatkozó fiú, Vladan szerint.

"Azt mondta, hogy elkülönítették egy szobába, ahonnan azt sem látja, hogy a busz elment-e már vagy megvárja. A sofőrrel szerettem volna beszélni telefonon, de apámnak nem engedték meg, hogy elhagyja azt a szobát. Mivel Szerbiába se térhetett vissza, Bécsből azonnal elindultam hozzá kocsival" – mesélte a lapnak Vladan, aki elmondta, hogy megpróbált a magyar rendőrökkel is beszélni, de nem sok eredménnyel, egy óra telt el, mire hajlandóak voltak átvenni a telefont. Vladan, a szerb nyugdíjas fia ebben az időben csak az apjával tudott kommunikálni, aki időközben már csak azt ismételgette: "rendben" és "hideg van".

"Fél kilenc körül beszéltünk utoljára, akkor már a rendőrök is szóba álltak velem, de csak annyit mondtak, hogy az apám nagyon rosszul van. Kérleltem őket, hogy hívjanak mentőt, mert az apám szívbeteg, emlékeztettem őket az országunkban uralkodó helyzetre. Elmondtam, hogy nem maradt semmije, nincs hol laknia, és ezért igyekszik hozzám Bécsbe."

Miután a magyar illetékesek nem segítenek neki, a budapesti szerb nagykövetséghez fordult, ahonnan mentőt és tolmácsot küldtek a határra. Sajnos, a kiérkező orvosok csak a halál beálltát tudták megállapítani és annak okát: szívroham. Amikor Vladan három óra múlva megérkezett a határátkelőre, elmondása szerint vérfagyasztó látvány fogadta. Apja meztelen holtteste ugyanabban a szobában feküdt, ahová még életében bevitték, csak egy kis takarót terítettek rá.

"Amikor megkérdeztem a rendőrt, aki »őrizte«, hogy miért nem hívott mentőt, azt mondta, hogy az apám ezt elutasította, holott hogy nagyon rosszul volt, azt én is meg tudtam állapítani a telefonbeszélgetéseinkből. Ha már annyi emberség nem volt bennük, hogy segítsenek neki, legalább visszaküldhették volna Szerbiába, hogy ott várjon meg engem. Mindenkit beperelek, hogy soha többé ne történhessen ez meg, és összegyűjtök mindenkit, akinek ilyen bánásmódban volt része valaha ezen a határon" – mondta a Blicnek a bécsi férfi.

A történet a legtöbb oldalon hamar vezető hírré vált, a kommentek zöme arról szól, hogy a magyar határon mindig kenőpénzt kell adni, és messze földön híres a magyar határon dolgozók modortalansága.

komment

Címkék: sajtó magyarország eu rendőrség gyász szerbia rendőrök abszurd árvíz szerbek

A bejegyzés trackback címe:

https://srbija.blog.hu/api/trackback/id/tr986183777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Antun Vidakovic 2014.05.20. 08:26:58

Nincs olyan ember aki valaha is jart a hataron aki nem tudna beszamolni negativ esemenyrol a magyaroldal reszerol....hianyzik beloluk az emberseg ......mi a nyari torlodaskor probaltunk elobb att jutni beteg kisfiunkkal a korhazba a szerb oldaliak azzonal attengedtek a magyaroldalon levok pedig annyit mondtak ha tudunk repulni repuljuk att a hatart.....es egy csak pl volt szamtalanszor leszolljak az autokat embereket stb pedig azt gondolom nem ez volna a dolguk a szerb oldali vamosokat sosem erdekelte meg milyen tipusu idos az auto h van az illeto feloltozve stb megkerdi van e vamolni valo es szerencses utat kivan ezt a magyaroldaliaktol meg sosem hallottam.....megjegyezve ugyanazon programon dolgozo pecsetelosoket sem ami egyik oldalon perceket vessz igenybe a masikon negyed /felorakat .....szomoru ez az eset :(reszvetem a csaladnak

Bácskai peregrinus · http://img6.indafoto.hu/3/7/65417_30cdde245ca734f3a637b1ad22419b90/5970575_a62b198cb6d4c8fd8a1097667 2014.05.20. 09:13:25

Részvétem a családnak!
Az előttem beíró Antun Vidakovic-tyal egyet tudok érteni, a magyar határőrök, vámszervek gorombasága, olykor cinizmusa valóban legendás.
Régen is írtam már erről: az országba belépő idegennek ők lennének az első véleményformálói, akik alapján megítélik a többi magyar embert. Ezt játsszák el, nap mint nap... Nesze neked, magyar turizmus.
Persze, hogy a határon dolgozók többsége azért nem ilyen. Udvariasak, kimértek, teszik a dolgukat: pont ezért föl se tűnik a munkájuk, magatartásuk - és így a jó. Szakmájuk az ellenőrzés, ami sosem lehet üdítő a várakozásra ítélt határátlépőnek, de ha legalább szakszerű, korrekt bánásmódot tapasztalunk (mert amaz is csak ember, egyenruhában), akkor tudomásul vesszük ami szabály, oszt jó napot!
Viszont pár faragatlan bunkó miatt most kollektíve a magyarság lett undok, szőrösszívű féregnek beállítva, hiába mentenek az árvízben a mieink is!
Olvasva a szerb lapok vonatkozó online cikkek reagálásait: finoman szólva kapjuk az ilyen-olyan jelzőket. A szerb társadalom elkeseredett a gazdasági helyzet miatt, amire most jött az árvízi katasztrófa és az emberek most veszik észre igazán, mennyire magukra hagyta őket a hatalom. Az országot megrendítette az ár, de még inkább az, ahogy a központi irányítás látványosan összeomlott. Semmi nem úgy működik, ahogy kéne. Leírták azt is: a múltkori magyarországi árvíz levezénylése kéne, hogy példaként lebegjen Belgrád szeme előtt.
Erre föl most a bajban, tetézve a csüggedést, haragba sikerült ingerelni néhány fatökű magyar szervnek még azokat a szerbeket is, akik amúgy soha semmi rosszat nem gondoltak volna rólunk, magyarokról.
És megint kiken fog csattanni az a bizonyos ostor?
A délvidéki magyarokon, rajtunk, szokás szerint.
Pintér belügyminiszter úr menjen le Röszkére, és dicsérje meg őket.

Cavalcanti 2014.05.20. 09:30:44

@Bácskai peregrinus: Erről a jelenségről, mármint a hivatalos szervek emberségének a kérdéséről Az Életünk tere című Majoros Sándor kisregényben a szerző bővebben ír. Ő is kiemeli hogy Szerbiában, például hivatalos ügyek intézésekor mely dolgokban nem jelentkezik az a fajta akadékoskodó, kellemetlenkedő attitűd, ami a magyar hatóságokat olyannyira jellemzi!

2014.05.20. 10:06:59

@Antun Vidakovic:

Azért meséket nem kellene itt nyomni. Nemegyszer utaztam Görögbe szerbeken keresztül busszal, a sofőrök mindig azzal kezték, hogy vitték a karton sört/eurót a szerb vámosoknak az ügyintézés gyorsításáért... egyébként schengeni határ van, lehet, hogy a szerbek könnyen átengednek, de a mieinkre szigorúbb szabályok vonatkoznak. És azért előbb halgattassék meg a másik fél is, mert lehet, hogy mégse úgy volt ahogy...

kis59 2014.05.20. 10:23:05

@IKDFA: Azért tudnék mesélni,hogy a magyar a magyart is hogyan szívatja a határon

chel 2014.05.20. 10:24:11

Budapestről küldték a mentőt meg a tolmácsot? Zseniális. Amúgy ez általánosságban a szervekre jellemző, nagyrészint bunkó parasztok és a határőröknél az sem ritka, hogy nem beszélnek egy nyelvet sem, gondolom ezért nem álltak szóba a fiával, mert fingjuk nem volt milyen nyelven kommunikáljanak.

cenzuratroll bosszanto 2014.05.20. 10:24:56

@Antun Vidakovic:

Ez minden határon így működik, nem kell a magyarokat szidni. Osztrák határőr volt az első olyan gyökér cirka 15 év keleti és nyugati utazgatás után, aki kipakolta úgy a bőröndömet, hogy még a gatyákat is darabonként kirázta.

----

Azért ennek a sztorinak van egy olyan olvasata is, hogy ha apámnak mindenét elvitte a víz, nem várom, hogy jöjjön busszal, hanem megyek érte azonnal. Fenyegetőzés és mindenkit feljelentés helyett apuért kellett volna hasonló vehemenciával elindulni, akkor még talán élne. Pici csemetének lett volna ideje érte menni.

kis59 2014.05.20. 10:25:44

@Antun Vidakovic: Ilyenkor szoktam szégyellni, hogy magyar vagyok. Bocsánatot kérek - a parasztok, lelketlenek helyett

MTi 2014.05.20. 10:26:53

Olvasattok bele a Blicben közölt cikk kommentjeibe...
Amit a Hunor-mentőcsapat tevékenysége a napokban pozitív értelemben felépített, azt egy pillanat alatt lerombolta 1-2 túlbuzgó hivatalnok: mert mentőt azért lehetett volna hívni!
Csodálkozom, hogy egy ekkora határátkelőn mint Röszke, nincs ügyeletes orvos!? Pedig nagyon kellene: tööb ezer emebr fordul meg ott naponta.

kis59 2014.05.20. 10:30:31

@cenzuratroll bosszanto: Ne haragudj, de ismered a körülményeket? Hogy miért nem? Nekem is volt esetem, amikor a feleségemet baleset érte, előbb el kellett rohannom a gyerekért az oviba, mert záróra volt....

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.20. 10:32:44

Igen, ez nagyon jellemző hozzáállás a magyar szervek részéről. Várták a határőrök a borravalót, csúszópénzt, s mivel nem kaptak, bosszút álltak.

2014.05.20. 10:37:41

Azzal kezdeném, hogy miért nincs legalább egy olyan határőr egy műszakban, aki beszél szerbül? Ezzel rögtön tisztázni lehetett volna, mi is az alaphelyzet. Aztán egy 66 éves bácsi, valószínűleg nem terrorista, vagy migráns, aki potenciális veszélyt jelentett volna. Tíz perc alatt tisztázódott volna a helyzet, fia eljön érte, addig meleg szoba, emberhez méltó bánásmód.
Egy csöppnyi jóindulattal az elejét lehetett volna venni az egész történésnek, anélkül, hogy bárki szabályt szegett volna.

Lehet, én jöttem a Holdról, de nem látom be, miért ne lehetett volna ezt az egészet normálisan, emberhez méltó módon kezelni. Különös tekintettel arra, hogy a határőrök biztosan tisztában vannak a szerbiai árvíz okozta helyzettel.

Bácskai peregrinus · http://img6.indafoto.hu/3/7/65417_30cdde245ca734f3a637b1ad22419b90/5970575_a62b198cb6d4c8fd8a1097667 2014.05.20. 10:38:03

@Cavalcanti:
Még egyszer hangsúlyozom: távol álljon tőlem, hogy általánosítsak!
Mindazonáltal igaz - tapasztalatból tudom, sajnos -, hogy míg Szerbiában (és általában a Balkánon, a mentalitás miatt) sokkal lazább a hatóságok viszonyulása OLYKOR, és nem mindig, addig Magyarországon a kínos pedantéria, a bürokratikus tili-tologatás dívik, ahol egy elvétett rubrikára, az anyád lánykori nevének szerintük nem megfelelő igazolására, amolyan formájú pecsét hiányára, aláírás olvashatatlanságára etc. hivatkozva szakmányban kapsz agyérgörcsöt a hivatalokban.
Én elhiszem, hogy a határon elhunyt öregembernek nem volt elegendő pénze. Azt is megértem, hogy ilyenkor az előírás szerint kell eljárni: vissza kell fordítani, megtagadni tőle a határátlépést.
Na de most jön, amit viszont nem értek.
Az emberi faktor. Az emberségességé, ami - OLYKOR - a legbigottabb, legtörvénytisztelőbb közszolgában, szervben is meg kéne, hogy indítson valamit.
Egyrészt: nem tudom elhinni, hogy abban a váltásban a röszkei oldalon senki nem értette, mit beszél szerbül az öreg.
Ha így lenne - no, az az igazi botrány.
Ha viszont igen, akkor meg azon hüledezek, hogy nem esett meg valakinek a szíve a jámboron, pakolta volna vissza a buszra és huss!
Nem.
Inkább semmibe vették egy kicsit, az öreg meg ettől (is) kikészült, a szívének elég lett ennyi vegzatúra utoljára.
Én még nem láttam a magyar szervek hivatalos közleményét. Ha kiadnak majd valamit, vagy netán nyilatkoznak, a szóvivő szemét fogom figyelni.

nosk 2014.05.20. 10:43:11

kedves @IKDFA:

ami a korrupciót illeti az egyik fél 19 a másik egy híján 20. ami viszont az emberséget és a hatékonyságot illeti a magyar oldalnak van hova fejlődnie sajnos.

tapasztalatom szerint a határon való átkelés rendszerint 1 órát vesz igénybe. ebből általában 1o perc a szerb oldalon és 5o a magyaron - mindkét irányba. meggyőződésem, hogy ez az időrablás indokolatlan és főként a hozzáállásból fakad. nem ritkán rossz ránézni a rendőrökre akik látványosan szenvednek a monoton munkától és telefonálgatnak, beszélgetnek, lazulgatnak inkább. az utazóknak meg vesznek az életéből - kinek kevés van, annak az életét.

őszintén szólva nem hiszem, hogy ez változni fog. talán szerbia is belép a tutijóba és előbb-utóbb megszűnik a határ intézménye.

Izo 2014.05.20. 10:45:53

Azt hiszem, ennél jobb reklám nem kell a határok nélküli Európának.

Sajnos máshol sem jobb a helyzet, csak szerencsére ritkán történik ekkora baj.
Nagyon sajnálatos - és persze felháborító -, hogy ennek kellett történnie. Részvétem a családnak.

Muad\\\'Dib 2014.05.20. 10:46:14

@nosk:
Attól függetlenül, hogy nagyjából egyetértek ( a magyar szervek ritka primitívek tudnak lenni), azt meg kell jegyezni, hogy az a világ legtermészetesebb dolga, hogy a schengeni oldalon jóval szigorúbb lesz az ellenőrzés. Lévén nem szerb oldalt fogják büntetni, hanem a magyart, ha nem tartja be a schengeni határvédelmi intézkedéseket.

Globetrotter2014 2014.05.20. 10:46:16

Nem gondoltam hogy ennyire xarul dolgoznak a magyar hátárőrök, ez kb a léhűtő korrput román határőrök színvonala. És ott még mindig a magyarok voltak a jobbak.

De alulmúlni a szerbeket? Ilyesmiért általában felelni szoktak magas szinten....

Doppel 2014.05.20. 10:46:35

Érdekes módon a kommunizmusban a "testvéri" országok vámosai közül a magyarok voltak a legnormálisabbak (én pl. csehszlovák viszonylatban tapasztaltam ezt), de ahogy elkövetkezett a "demokrácia", úgy lettek egyre bunkóbbak és primitívebbek a magyar vámosok. Egy társasutazáson mesélte nekem a túravezető, hogy a magyar-román határon egy csoport gyerekkel a 40 fokban álltak a többórás sorban , a román (!) vámos előrevette őket, a magyar vámos le se sz"rta (ők magyarok voltak). Általánosságban is ezt tapasztalta (mesélt még példákat), nagyon rossz véleménnyel volt a magyar határátléptetésről. Én egyébként ilyen náci bánásmódot személyesen a svájci-olasz határon tapasztaltam, ahol részletesen átvizsgálták az akkor 2x éves autómat és a sícuccomat (bizony a gatyót is...), mert a "kelet-európaiak lopnak".
Ha így történt, ahogy leírtátok, akkor a történet vérlázító, elvárom Pintér belügyértől, hogy ezeket az embernek nem nevezhető fasisztákat azonnal bocsássák el a rendvédelemből, és vonják őket felelősségre foglalkozás körében elkövetett szándékos veszélyeztetés és foglalkozás körében elkövetett gondatlan emberölés bűntettében.

Nikorene 2014.05.20. 10:49:29

@IKDFA: IDKFA és IDDQD... csaxolok... ;)

Doppel 2014.05.20. 10:52:30

Helyesbítek: elvárom Pintértől, hogy ezek után mondjon le, mert nem alkalmas belügyminiszternek akinek a vezetése alatt egy rendvédelmi szerv alkalmazottja ilyesmit elkövet. Ő is társtettes, mégha áttételesen is!

cenzuratroll bosszanto 2014.05.20. 10:55:28

@kis59:

Senki sem ismeri. Annak alapján ítélünk, amit egy zugfirkász összehord. Nekem ez kevés. Sokaknak elég. Ők a többség, de engedtessék meg, hogy a dolgokat mélyebben, több szempontból nézzem, ne csak az egyszerűeknek szóló néhány sor alapján.

ap · http://premiumlivesets.hu 2014.05.20. 10:55:58

rosszul lévő emberhez mentőt hívunk, ez alapeset..

a kulcs a történetben hogy ez megtörtént-e avagy sem... ezt pedig amúgy is vizsgálni fogják sztem hivatalból.

addig felesleges bármit is hangulatkelteni, mondani mindent lehet, ujjal mutogatni mindkét félre pedig ugyanúgy..

M_R 2014.05.20. 10:57:15

@cenzuratroll bosszanto:

"Ez minden határon így működik, nem kell a magyarokat szidni. Osztrák határőr volt az első olyan gyökér cirka 15 év keleti és nyugati utazgatás után, aki kipakolta úgy a bőröndömet, hogy még a gatyákat is darabonként kirázta. "

Kár hogy a történeted:
1. minimum 10 éves
2. akkor sem a határőr, maximum a vámos

Gyanítom hogy amikor még valóban volt határellenőrzés az osztrák oldalon, te még csattogós lepkét tologattál az oviban...

Waitzen 2014.05.20. 11:00:01

Az elmúlt években a szlovák, osztrák és szlovén határon dolgozó határőrök egyáltalán nem korruptak, nem kötekedők, semmi baj nincs velük.
Rendben teszik a dolgukat, elnyelte őket a föld.

cenzuratroll bosszanto 2014.05.20. 11:00:41

@...elmúlik...:

Egy olyan világban, ahol 10 éves gyerekek kezébe AK-t adnak, és tüzelik őket a nyugat ellen? Bombát akasztanak a gyerekre, és beküldik őket az "ellenség" közé?

Megnevettettél.

Hogyan döntenél a napi háromszázadik sirám után, hogy miért pont azt kell beengedni és szemet hunyni a törvények felett? Megtennéd, hogy az állásodat kockáztatva bárkit beengedsz az országba, mert barátságos és szépen tud mosolyogni?

Adnál egy újabb százast a szépen síró szegény embernek, aki arra kéri a pénzt, hogy elérje a 10 perc múlva haza induló vonatot a Keletiben, oszt 1 óra múlva a kocsmából látod kijönni? Ez egy kemény világ, kemény szabályokkal, kurva könnyű mások helyett ítélkezni.

cenzuratroll bosszanto 2014.05.20. 11:04:36

@M_R:

Kár, hogy a történet igazsága független a korától.
De ugye nem baj? Írtam valahol, hogy tegnap történt?
Gyanítom, hogy amikor én már a határokon bóklásztam keresztül kasul, te még kósza gondolat sem voltál.

JohnHenry 2014.05.20. 11:13:34

@M_R: ellenőrzés most is van osztrákoknál, németeknél, franciáknál egyaránt, csak nem a határon, hanem utána állítanak meg, buszokat mindig, autókat ha "érdekes".

2014.05.20. 11:15:37

@cenzuratroll bosszanto: Bocs, én nem azt írtam, hogy engedjük be. Csupán azt, hogy az eljárási módot illettem kritikával, talán jogosan.
Igen, el tudom képzelni mi megy Röszkénél, de idős ember, akinek szerb papírjai vannak, talán nem 10 éves gyerek Kalacsnyikovval a nyakában.

Amennyiben pedig úgy döntök, hogy adok egy százast valakinek, akkor pont lesz@rom, hogy italra, vagy vonatjegyre költi (az esetek 98%-ban úgyis elissza).

Amennyiben pedig figyelmesen elolvasod a kommentemet, abban nincs ítélkezés, csupán a jóindulat hiányának feltárása.

Kegy 2014.05.20. 11:18:39

amikor a .... azt hiszi, hatalmat kap...

ellebaM 2014.05.20. 11:30:00

Hetente fordulok meg a határátkelőn, igaz nem a röszkein, hanem Tompánál. Nem érzékeltem komolyabb durvaságokat. Hivatalos és profi hozzáállásuk azóta sem enyhült amióta kettős állampolgárként már magyar okmányokkal kelek át a határon, pedig megtehetnék. Eddig szó nélkül és különösebb akadékoskodás nélkül engedtek át a céges autómmal is és a sajátommal is. Néha kicsit indokolatlanul sokáig tart az útlevél kezelése, de aki az únióba akar belépni annak máshol is ki kell várnia a procedúrát. Más tészta az ha egy határőr-rendőr bal lábbal kel fel és erővel ki akarja tölteni valakin a mérgét. Olyankor határtalanul parasztok (nem földművesek) is tudnak lenni. Egyik ismerősömnek csak azért mert törte a magyar nyelvet (az illető nem magyar nemzetiségű)és sajnos rosszul hangzott a válasza a feltett kérdésre, szétkapták az autóját. Jogukban áll az uraknak, csak ha nem találnak semmit azt is be kéne ismerni, hogy tévedtek és ami kárt okoztak meg kellett volna téríteniük. Ehelyett elhajtották mint a nemkívánt gyereket, hogy majd legközelebb "lesz ott valami". Ilyen is van, meg korrupt is, ami ha jobban belegondolunk minden határon előfordul. Az ember minél keletebbre utazik ezt a jelenséget egyre jobban érzékeli. Természetesen a szerbiai vámosok sem szentek (mint ahogy a magyarok sem, erről az ÁFA visszaigénylők tudnának igazán mesélni), meg kérik a szolgáltatás gyorsítót ők is. Nem szép dolog, de az utazónak is jobb így, meg nekik is. És ami a lényeg ebbe még senki sem halt bele. Egyik előttem szóló megemlítette, hogy illedelmesen jó utat kívánnak, igaz! Még nekem is szoktak jó utat kívánni holott kb. 8-1o km-t utazom Szabadkáig és az autó renszámából ez kiderül. Szóval evvel a kissé hosszúra sikerült hozzászólásommal azt akartam közölni, hogy mindenféle emberrel találkozhatunk a határon, egyszerű utazóval, üzletszerű csempésszel, menekülttel stb. de semmi sem jogosít fel senkit, hogy embertelen legyen akárkivel. És hogy védjem is egy kicsit a szóbanforgó magyarországi szervet, hagyjuk meg nekik is a lehetőséget az eset megmagyarázására. Ez így fair még ha a felelősséget gondolom nem fogja senki vállalni.

grobari sever 2014.05.20. 11:32:54

@Bácskai peregrinus: sajnos azt kell hogy mondjam hogya töbsége olyan 80%a amit te leirsz:goromba"
mondjuk oda lehetett volna irni buta,bohoc,idiota,szakmátlan rutintalan.de hat az egesz magyarorszag ilyen.sajnos ez az orszag nem nott fel fejben génjeink gyengék.mindehol a butak ulnek felelős beosztásba:magyar = génhibás ember

Muad\\\'Dib 2014.05.20. 11:36:56

@grobari sever:
Génhibás az anyád. Egyáltalán mi az a magyar, ami szerinted génhibás? Melyik? A törökökkel keveredett, vagy a szlávokkal kevert, netán a zsidó származású? Vajon melyikben van az általad megtalált génhiba?

hcs89 2014.05.20. 11:38:26

@MTi: Azért a blices kommentelők is megérnének egy misét. Nem kell minden ott megjelenő "tapasztalatot" készpénznek venni.
Sokan közülük azt hiszik, hogy az Únió határain mindenféle szabályok nélkül ki-be járkálhatnak, aztán amikor félreállítás a vége, akkor jön a meglepődés.
Joggal felháborító a bácsi halála és az eljárás is. Valakinek felelnie kell érte.
Viszont az éremnek van egy másik oldala is. Azt ugye mindenki tudja, hogy az Únióba (és úgy általában kb a világ bármelyik országába) nem lehet tartózkodási engedély nélkül hosszabb ideig tartózkodni (az Únióban ez max 90 nap ha jól tudom). Namost, ha a bácsi netán elmondta, hogy ő Bécsbe megy lakni(!) a fiához mindenféle papírok nélkül, akkor nem csoda, hogy félreállították. Erre még aztán a fia is rátett egy lapáttal, amikor megerősítette ez telefonon a rendőröknek.
Ráadásul Szerbiából elég sok hamis menedékkérő érkezik az Únióba (ami miatt nem is oly rég fel is vetődött a vízummentesség megszüntetése Szerbiával szemben). Lehet esetleg azt mondani, hogy a bácsi az árvíz miatt menekült, de sajnos nem hiszem hogy ezt elfogadnák érvként bárhol a világon.@...elmúlik...:
Ebben a bácsi és a fia is hibás, megúszhatták volna a felesleges idegeskedést, ha mondjuk azt mondja a bácsi a határon, hogy csak hétvégére megy megnézni a fiát.

hcs89 2014.05.20. 11:39:44

@...elmúlik...: kicsit hülyén sikerült beszúrnom az előző kommentembe, de neked is akartam írni, hogy nem kell terroristagyanúsnak lenni, hogy valakit félreállítsanak a határon.

kis59 2014.05.20. 11:41:58

@Doppel: Nálunk pont fordítva volt, a magyar szívatott ezerrel (busszal voltunk, gyerekek, fiatalok, ezernyi hangszerrel), a csehszlovák csak legyintett.

Bácskai peregrinus · http://img6.indafoto.hu/3/7/65417_30cdde245ca734f3a637b1ad22419b90/5970575_a62b198cb6d4c8fd8a1097667 2014.05.20. 11:45:47

@grobari sever:
Hát ezt azért vissza kell, hogy utasítsam. És még finom vagyok. Mert én nem gondolom, vagy érzem magamat "génhibásnak" attól, hogy magyar vagyok.
Miféle náci okoskodás ez?
Kikérem magamnak!
És lehet, hogy goromba szoktam lenni - igen -, most pont ez a szándékom, mert a hülye hozzászólások bosszantanak.
Az "nem nőtt fel fejben", aki három, négy sorban úgy tud gyalázni egy népet, hogy közben meg sem próbál objektív lenni.
Maradj a focipályán. Ott kiverheted a nyálad.

wahed ithnen 2014.05.20. 11:47:08

Illúzió, amit határőröktől vártok el. Finoman szólva nem agysebészek képességeiket illetően.

Ha annak a szerencsétlen , fgolalkozásánál fogva is intelligenciahiányos határőrnek, - akinek egy dolga van, a számára kötelezően betartandó szabály szerint eljárni és pont -azt mondja a fogvatartott szabályszegő, hogy nem kér orvost, akkor egy agyhalott határőr azt természetesen nem kezd el erősködni, hogy de bizony én a tudásommal megállapítottam, magának azonnali orvosi segítségre van szüksége.

A határőr, amikor szolgálatba lép akkor két dolgot tart szem előtt: 1, az írott szabályt; 2, a zsebébe dugott pénzt.

2014.05.20. 11:47:51

@hcs89: Mondjuk ez igaz, de nincs mindenki felvértezve azzal a képességgel, hogy az adott szituációban frappáns, az érdekeinek megfelelő választ adjon. Lehet a bácsi még ki sem tette a lábát az országból, itt inkább a fia felelőssége merül fel. Mondjuk én biztosan inkább lementem volna érte kocsival, mint egy szívbeteg embert buszoztassak át három országon. Gondolom a határ átlépése is egyszerűbb lett volna.

De még egyszer: az elintézési mód az, ami számos kérdést felvet, nem pedig az, hogy a határőrök betartva a szabályokat, teljesen jogosan vették le a buszról az öreget.

hcs89 2014.05.20. 11:57:53

@...elmúlik...: az sajnos nem a rendőr vagy a vámos hibája, hogy valaki nem ismeri a szabályokat, meggondolatlan és nem tud frappáns választ adni.
Abban egyetértek, hogy lehetett volna emberségesebben is intézni a dolgokat, de ezt le is írtam az első hozzászólásomban: "Joggal felháborító a bácsi halála és az eljárás is."

flea 2014.05.20. 12:04:08

Szégyen. Civilizált országban ilyenért fejek hullanak, akár miniszteri szinten is.

És nem érdekel, hogy a szerb, osztrák, hottentotta határőrök meg bezzeg. Nálunk ilyen akkor se történjen, ha a világ összes többi országában mindennapos.

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.05.20. 12:15:21

Ajánlom menjen először brűűszelbe, lévén egy ott hozott szabályból indult az egész, jah de könnyebb először habzó szájjal magyarozni, tipikus.

ChPh 2014.05.20. 12:15:43

index meg átvette az írásod egy az egybe

én szkeptikus vagyok, de saját vélemény.

csepke 2014.05.20. 13:04:07

Amíg a Balkánról áramlana a tömeg számolatlanul az Eu-ba, és nem fordítva, addig a magyar határőr szigorúbban jár el mint a schengeni határ túloldalán az őr. Azt meg tudomásul kell venni, hogy európa pedig nem engedhet be mindenkit, és kész, ha így lenne akkor nem táboroznának komplett családok a magyar határ túloldalán évekig a senkiföldjén, és nem fulladnának bele százasával a Földközi tengerbe a szegény afrikaiak. Egy határőr pedig ne gondolkodjon, hanem tartsa be az előírásokat. Ha pedig ilyenek az előírások, és az zavarja az eus polgárok széplelkét, akkor azokat kell felülvizsgálni.

MTi 2014.05.20. 13:04:55

@hcs89: Melleselg: teljes mértékben igazad van!

kicsisofőr 2014.05.20. 13:16:30

Részvétem a családnak.
Erre csak annyit tudok mondani hogy nem csodálkozom a viselkedésükön,mivel hetente járok át kamion sofőr lévén,és hát ami megy az kész katasztrófa,ha némelyik más nyelvet beszélő ember értené azt amit magyaráznak a vámosok ott a kamionos átlépőn akkor rágalmazásért,és szitkozódásért szerintem sok sok vámosnak le kellene tenni az egyenruhát nem beszélve a TRADICIÓKÉNT emlitett összegekről,de sajna amig a Pesti vezetőség is lát ebből az összegből bizonyos százalékot addig mind abból hogy ez komolyabb megtorlást vonjon,nem lesz semmi.Hamarabb tudják a 6áron hogy kontroll jön mint hogy megindulnának Pestről.
Nem beszélve arról hogy egy 2 órás határlépés 4-5 óra alatt tudható le,mivel igen csak gyenge tempóban kezelik a papirjainkat,arra hivatkozva,hogy nincsenek elegen,holott csak dolgozniuk kellene,de állitásuk szerint ezt azért csinálják igy mert leépitésekkel fenyegetik őket.
Sajnálatos módon eme próblémára semki sem figyel fel és sosem készül rejtett kamerás felvétel,mert akkor lehet pár vámosnak megszünne a munka viszonya,mind ez mellett csak hogy nem ez van mondva:
"-Péz vagy korong!"
Mi viszont kénytelenek vagyunk adni egy egy összeget,mivel nem akarunk gondot,meg plussz órákat tölteni ez miatt még a határon.

Ezekből kiindulva amik itt történnek eltudom képzelni milyen lehet a személyi átlépőn,mivel ott is azok a vámosok dolgoznak akik minket szoktak beengedni az Unióba.
az lenne a legszebb ha az emlitett Bácsi fia,az Ausztriai hatóságokhoz fordulna vagy valaki magasabb illetékes szervhez,mivel senki nem harapja meg azt a kezet ahonnan csurran csöppen.

tisztelettel egy aktiv sofőr

durbintss 2014.05.20. 13:27:15

ezért fejeknek kell hullania, de minisztreri szinten.

McKinney 2014.05.20. 13:32:23

Remélem, az összes még hátralévő szomszédos ország mielőbb belép az unióba, azután a sengenbe. Kár hogy Románia is mióta szarakodik ezzel. És azután végre az összes - magyar és nem magyar - kpm-es, határőr és vámos geci elmehet hajléktalannak, vagy legfeljebb susnyában csujtorgó cigarettafináncnak vagy útszéli trágyában ücsörgő traffipaxosnak.
Nem ez az eset hanem saját élményeim mondatják ezt velem.

Fánkevő Fáncsi 2014.05.20. 13:36:22

@nosk: "tapasztalatom szerint a határon való átkelés rendszerint 1 órát vesz igénybe. ebből általában 1o perc a szerb oldalon és 5o a magyaron"

Naja, de az az EU határa is, nyilvánvalóan a magyaroknak muszáj is precíznek lenni, ez nem választás kérdése, hanem nemzetközi kötelezettség. Aki ott belép az EU-ba az akár Londonig meg sem áll ha nem akar. Az EU határain fokozott az ellenőrzés, ezt mindenki tudja. Nyilvánvalóan a szerb határőröknek pedig nem feladata az EU határvédelme.

kicsisofőr 2014.05.20. 14:04:48

de érdekes mód a Horvát is eu-s tagállam,és ott mégse ily hosszú szoptatás a belépés

flea 2014.05.20. 14:12:08

@Fánkevő Fáncsi:

(Londonig éppen nagyon is megáll, miután az kívül van a schengeni zónán. De Párizsig már nem feltétlenül.)

hcs89 2014.05.20. 14:23:37

@kicsisofőr: Horvátország még nem része a schengeni övezetnek. Az EU határai és a schengeni övezet nem ugyanaz. Vannak EU tag nem schengeni országok, és vannak nem EU tag schengeni országok is.

pantlikaskiralylany 2014.05.20. 14:48:39

Azért én nem vennék mérget arra, hogy ez pontosan így zajlott, ahogy az úr előadja... Részvétem neki, de fájdalomból nem kellene sárt dobálni...
itt a másik olda, a rendőrségi közlemény:
www.delmagyar.hu/szeged_hirek/a_roszkei_hataroroket_vadoljak_a_szerb_ferfi_halalaert/2382630/

Persze, hogy pontosan mi hogy zajlott, azt csak azok tudják akik ott voltak. Azt se felejtsük el, hogy nem a bácsi volt az egyetlen utas a határon...

Gyorgy Nagy 2014.05.20. 15:05:04

Sajna rengeteg PARASZT PROLI szolgàl a határon és igy az ország imàzsát épitik le! A szolgálatban lévőket ki kell RUGNI a PARANCSNOKKALegyetemben!

hcs89 2014.05.20. 15:15:45

@pantlikaskiralylany:
Van egy sanda gyanúm, hogy a közlemény a szerb sajtóban már nem fog megjelenni.

Fánkevő Fáncsi 2014.05.20. 16:59:56

@flea: "miután az kívül van a schengeni zónán"
Nem tudtam. Mindegy, azt akartam mondani, hogy Röszke az határa a spanyoloknak, németeknek, franciáknak, hollandoknak...stb is, nyilván manapság sokkal szőrözősebbbek ott mint régen, hiszen elő van írva nekik. Ráadásul vámhatár is, bár az most nem ide tartozik, mert ez személyforgalom volt. De azzal is sok idő elmehet.

Fánkevő Fáncsi 2014.05.20. 17:10:14

@kicsisofőr: Mostmár kigugliztam itt van:

en.wikipedia.org/wiki/Schengen_Area

A világoskéken belülre utazni szőrözéssel jár. Érdekes, hogy sofőr létedre nem tudod, hol vannak a schengeni határok, mikor kell útlevél, mikor nem.

Mert az még csak hagyján, hogy én nem tudom, de te ?

vajdasagi 2014.05.20. 21:11:35

@ellebaM: Figyelem emberek: fontosat szeretnék mondani, mert nagyon sokszor járok arrafelé (22 év több mint ezer határátlépése). És azért ellebaM kommentjére válaszolok, mert ezt írja:
"Hetente fordulok meg a határátkelőn, igaz nem a röszkein, hanem Tompánál.."

Nos hát itt rejlik a lényeg. Mert tegyünk különbséget:

1. Tompánál minden határőr és vámos nagyon rendes, segítőkész és emberséges, legalábbis a személyautós forgalomban (a kamionosokról nem tudok semmit). Ezekre méltán lehetünk büszkék - jól képviselik Magyarországot. RENDES EMBEREK mind egy szálig!

2. Röszkénél is a többség rendes ember, de az egész rendszer nem segítőkész és nem emberséges. Ott sokkal tovább is tart a határátlépés. És ez nem azért van, mert ott nagyobb a forgalom, hanem azért mert ott LE SE SZARJÁK az ott dolgozó vámosok és határőrök, hogy hosszú-e a sor, vagy nem. Szerintem ha a tompai csoport vezetőit áttennék Röszkére, nemsokára ott is rend lenne.

Én pont ezért nagyon gyakran Tompánál kelek át, pedig ez 40 perccel hosszabb utazást jelent nekem. Egyrészt sokszor nagyon is megtérül ez a 40 perc, mert Röszkénél hosszú sorok alakulnak ki, másrészt mennyivel jobb olyan hivatalnokokkal találkozni és beszélni 1 percet, akikről érzed, hogy ők vannak miattad, és nem pedig fordítva.

Nem fogadom el azt a választ, hogy Tompán könnyebb. Ott is legalább olyan alapos ellenőrzés történik, csak közben az Ügyfél a fontos.

Ha netán olvasnák, ezúton is köszönöm a tompai csoportnak az elmúlt 20 év megannyi pozitív élményét. Az a vicc, hogy valószínűleg váltakoztak is ott az emberek, ámde mégis mindvégig emberséges volt a rendszerük. A Röszke az nagyon nem! Pedig minimum 80% igen szimpatikus ember van ott is. Nem tudom, miért sikeredik a rendszer mégis ilyenre. És ebbe bőven belefér, hogy esetleg pökhendiségből nem hívnak orvost.

Amúgy Magyarországon sajnos valóban hajlamosak fontoskodni és hatalmaskodni a hivatalnokok. Ez bizony olyan tény, amit nagyon észrevesz valaki, aki máshol élt. Persze ezért egy nemzetet génhibásnak nevezni az nagy hülyeség. És káros, mert a kulturált beszélgetést akadályozza.

A bácsinak meg részvétem.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.05.21. 04:47:25

@...elmúlik...: Egyelőre csak a szerb véleményét hallottuk, olvastuk, ami nyilván elfogult és gyűlölettől vérgőzös, hiszen az ő apjáról volt szó, de ő maga ott se volt.

Először is kezdjük ott, hogy a szerb, aki Bécsben élt, nyilván tudta, hogy mi kell az EU-ba belépéshez.
Küldhetett volna az öregnek pénzt (ennek ezer módja létezik), meghívólevelet, vagy esetleg maga is hozhatta volna kocsival, kísérhette volna, vagy kísérőt adhatott volna mellé.

Tudomásul kell venni, hogy az EU-s határ az egy komoly dolog. Nem lehet rajta csak úgy ki-be járkálni, mert valakinek a valakije az EU egy városában él.

Én az USA-ban és Ázsiában tapasztaltam elég komoly intézkedéseket, nem is bántam, hiszen egy országnak a határát védeni kell. Ez így helyes.

Tanulság: írjunk egy rohadt meghívólevelet, ha már valakit az EU-ba hívunk.

Én a magyar-román határon tapasztaltam iszonyatos nyomást és baszakodást, de érdekes módon nem a magyar szervek részéről, ők tették a dolgukat, de profi módon, a románok meg baszakodtak mindenen. Nem értem miért, hiszen ők kívül vannak a schengeni határon.

A szerbeknél meg nem értem miért emlegetik a korrupciót, meg a packázást a magyar határőrökkel lapcsolatban. Egy olyan ország, mint Szerbia, ahol minden a korrupcióról szól... tapasztalatom szerint a Balkán tényleg balkáni. Szerbia, Macedónia, Bulgária, Románia, Görögország: itt tapasztaltam kizárólag hatósági packázást és korrupciót (valamit mindig kellett adni, cigi, üdítő, pénz) ahogy a magyar határhoz értem, csak profizmust láttam. Én nem vagyok Magyarország fan, de valahogy mindig nagy kő esett le a szívemről, amikor végre hazaértünk a Balkánról.

A szerb teljesen egyoldalúan adta elő a történetet, számomra egyáltalán nem hiteles.
Rengeteg hibát elkövetett, amikor az apját arra biztatta, hogy a schengeni határon szabálytalanul keljen át: pénz nem volt nála, meghívólevele nem volt... ezért minden schengeni határról szépen rugdosták volna vissza.

Én nagyon sajnálom, hogy egy olyan nép, mint a szerb nem képes európai módra viselkedni, de én már a bolgár és román EU csatlakozásnál is csóváltam a fejemet. Más kultúrkör, ők csak papíron lesznek európaiak, fejben sose. A visegrádi négyekkel be kellett volna fejeződnie a bővítésnek. De tudom, hogy az EU egy bürokratikus szervezet, érdeke az eszetlen bővítés, fontoskodás.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.05.21. 05:00:18

@Fánkevő Fáncsi: ez az, itt a sok süket nem érti, hogy a schengeni határ az egy komoly felelőssége az országnak, ezt komolyan kell venni
nem öncélúan szopatnak a határőrök, hanem mert ezt írja elő az unió
a szerb megteheti, hogy leszar, mert ők nem tagok

2014.05.21. 08:04:28

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:

Egyetértek azzal, amit írtál, nincs is ezzel semmi gond. Csupán az emberi oldalát próbáltam kidomborítani. Anno én nagyon sokat jártam keresztül Szerbián, igaz még Jugoszlávia volt. Abban az időben a magyar határőrök korruptabbak voltak, mint a jugók, persze azóta sok víz lefolyt a Dunán. Mostanában nem jártam a Balkánon, s ahogy elnézem nem is nagyon fogok.
Korrupció tekintetében pedig a bolgárok vitték a pálmát. Már a határ (török) előtt voltak ellenőrző pontok, ezeknél két-három doboz cigi volt a baksis, különben állhattunk volna órákat. Aztán a határon min. egy karton, de volt úgy, hogy megmondták mit hozzunk nekik visszafelé. Mondjuk így működött a dolog, csak ezeket bele kellett kalkulálni, mint óhatatlan veszteségeket.

Azóta ez kimaradt az életemből, de mondjuk én a fiú helyében azért én csak lementem volna a szívbeteg apámért.

Koriander 2014.05.21. 12:38:59

"Normális körülmények között nem szerencsés, ha egy szabad, demokratikus jogállamban határőr alezredesek döntenek, mert akkor nem lenne rend, nem érvényesülne a jog. " -Bella Arpad.

ez az àrviz hasonlóan kiveteles helyzet, mint anno 1989ben a paneuropai piknik...a hatarorsegnek szamolnia kell a menekultekkel...kiveteles helyzet, kiveteles megkozelitest igenyel.

Magyarorszag 2014ben embersegbol megbukott.

Itsuka 2014.05.21. 13:34:43

@hcs89:
De - azért egy szemmel láthatóan súlyos állapotú, szívrohammal küszködő emberhez még lehet orvost - mentőt hívni!
Sőt: ez alapvető kötelesség! Ha nem ezt teszik: az nem más, mint közönséges cserbenhagyás, azaz jogi nyelven: "Kötelező segítségnyújtás elmulasztása"!
De hivatkozhatnék az alapvető erkölcsi/emberiességi szempontokra is!

Mijo 2014.05.21. 13:35:57

Bámulatos, ahogyan a falkatagok és köreik igyekeznek maszatolni a szart, igyekeznek a "szabál az szabál" és egyéb nevetséges frázisok mögé bújva elbagatellizálni azt, hogy fafejű öntelt senkiháziak miatt meghalt egy ember. De biza ha az ő hozzátartozójukkal történt volna ilyen, akkor már az álarc mögül előbújva úgy vernék a tamtamot ezerrel, hogy zengenének a végek. Nem mellesleg egy apróság, amire piszok kíváncsi lennék, hogy hogyan értelmezett a "Zoltán & Tsai" határőrizeti galeri. Idézek: "A schengeni övezetbe való beutazás feltételeiről érdeklődtünk a szerbiai magyar nagykövetségen, ahol konkrét adatokat nem tudtak mondani. Azt mondták, hogy szerb állampolgárokkal szemben az a követelmény, hogy igazolni tudják az utazásuk célját, és hogy van elég pénzük az itt tartózkodásra. Konkrét feltételek nincsenek meghatározva, mint mondták, ezt a határon szolgálatot teljesítő rendőrök döntik el.
Egy 2007-es – ma is hatályos – igazságügy-miniszteri rendeletben az áll, hogy „a harmadik országbeli (tehát nem EGT) állampolgár beutazásához szükséges anyagi fedezet irányadó mértéke beutazásonként 1000 Ft” (alig több mint 3 euró), ami röhejesen alacsony számnak tűnik. A Wikipédia gyűjtése szerint a schengeni országok különböző összegű pénzt várnak el a hozzájuk beutazóktól, ez jellemzően naponta 40-60 euró között változik a tervezett tartózkodás egész hosszára vonatkozóan." Forrás: index.hu/belfold/2014/05/20/szerb_nyugdijas_halala/

Itsuka 2014.05.21. 13:39:05

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:
"én már a bolgár és román EU csatlakozásnál is csóváltam a fejemet."

Hozzájuk sorolhatod Magyarországot is! Teljes joggal!
Sőt...

Fánkevő Fáncsi 2014.05.21. 15:21:34

@Mijo: "egyéb nevetséges frázisok mögé bújva elbagatellizálni azt, hogy fafejű öntelt senkiháziak miatt meghalt egy ember"

Látod mekkora idióta vagy öreg.
Az öreg fia, aki Bécsben volt és semmit nem tud arról mi és hogyan történt pontosan, elmondta az esetet az újságoknak, azok meg felfújták, mert botrányosnak hangzik és az jó az kattintásokat jelent.
Lassan kiderül, hogy semmi sem igaz abból amit mondott:
index.hu/belfold/2014/05/21/rendorseg_roszke/

Vajda Janos 2014.05.21. 15:25:07

Sajnos én is szemtanúja voltam több esetnek mikor az utaslistaban alkalmanként 100eurót kellett betenni a sofőrnek! Majd ugyanazon úton még a NEMZETI VÁM ÉS PÉNZÜGYŐRÖK IS KISZEDIK A BUSZOKAT AZ M5 ILL AZ M1 VOLT HATÁR ELŐTT!
MI EZ HA NEM KORRUPCIÓ! !!!!
ELÉG SZÉGYEN! !!HOL VAN A JÓZAN MAGYARSÁG?
SAJNOS SEHOL! !!!!!

Mijo 2014.05.21. 16:13:09

@Fánkevő Fáncsi:

Figyelj, szerencsétlen, kizártnak tartom hogy anyukád génjeit én örököltem volna, ez a te privilégiumod!

Az elhunyt beteg ember fia pontosan tájékoztatta történtekről a szerb sajtót (onnan vette át a magyar), amit szíved joga kétségbe vonni, de ez mit sem változtat a zord tényen, miszerint egy embert a halálba hajszoltak. A te nyikhaj védenceid.

Fánkevő Fáncsi 2014.05.21. 16:29:33

@Vajda Janos: Köztudomásúan elég elterjedt bűncselekmény a sofőrök és az idegenvezetők között, amikor azt állítván hogy a "határőrök megkenésére" kell, pénzt gyűjtenek saját boldogulásukra. Aztán a határon kiszállnak, elmennek budira, és visszatrérve azt mondják, hogy átadták a parancsnoknak. Persze megtartják.

Azt viszont tudom pontosan, hogy a határőrségnél a korrupciót nagyon keményen veszik, egyáltalán nem úgy mint máshol az országban, azonnali felfüggesztést, katonai bíróságot jelent. A terület be van kamerázva. Sokat kockáztat bárni aki kenőpénzt vár el. Nem állítom, hogy kizárt, de sokkal alacsonyabb a volumene, mint a balkánon egyébként.

Egyébként pedig János, akkor kellene nagy legénynek lenni amikor "látod" az esetet. (Állítólag) Igen csak könnyű mobillal felvételt készíteni, és ha akarod névtelenül is feljelentést lehet tenni. Ha fosol. Bár akár a többiekkel, az utastársaiddal együtt is tízen tanusíthatjátok a dolgot, nem igazán van mitől félnetek.

Ehelyett te egy hozzászólásban vagy "jól tájékozott". Hmmmm.

Fánkevő Fáncsi 2014.05.21. 16:42:24

@Mijo: De nagy idióta vagy :) Hogyan hajszolták a halálba te sültbolond ? Leültették a várópadra, mert nem lehetett beutaztatni. A fia nem adott neki sem manit sem meghívó levelet.

Utóbb kiderült hogy nem a is szíve vitte el, mint ahogy a fia állítja. A fia valószínűleg hazudik. Ha valóban annyira öreg és beteg az apja, hogy a beutazás megtagadása és a váróterembe vezetés tüdőembőliát okozhat nála, akkor mindenképp kísérni kellett volna őt valakinek. Mondjuk a fiának. A határőrük nem gondolhatják, hogy az intézkedés életveszélyt okozhat, hiszen több tucat embert visszatartanak, vagy visszafordítanak naponta. Miután az öreg rosszul lett 3 perc múlva mentőt hívtak hozzá. A mentő 15 perc alatt odaért. 20 percen keresztül élesztették, aztán halottnak nyilvánították. Ezt állítja a rendőrség.
Az öreg fia nem volt ott, fingja sincs arról mi történt.

Mijo 2014.05.21. 16:50:10

@Fánkevő Fáncsi:

Szánalmasnak tartom, hogy folyamatosan a családtagjaid között szeretnél tudni, de kiábrándítalak, nincs közöm sem hozzátok, sem a jellemző tulajdonosságaitokhoz.

A pufogtatásodnak köze nincs a tárgyalt történethez, nem lennék meglepve, ha az érintettek közül való lennél ezzel az előadással.

Mijo 2014.05.21. 16:55:25

@Fánkevő Fáncsi:

Na az ilyen pondró egyenruhások miatt halt meg a szerencsétlen ember, amilyen te vagy. :(

Fánkevő Fáncsi 2014.05.21. 17:08:25

@Mijo: Én nem vagyok egyenruhás, teljesen más területen dolgozok :)
Honnan jön ez a zsigeri gyűlölet? Nyugodj le, ez semmire nem vezet, ezzel senkinek nem segítesz, mert nem szimpatikus.

"A pufogtatásodnak köze nincs a tárgyalt történethez, nem lennék meglepve"

Ez nem az én előadásom volt, hanem a rendőrség sajtónyilatkozata az ügyről. Ott a link, kattints rá. Lehet igaz lehet hamis. De az öreg fia nem volt ott, ő aztán biztos nem tudja pontosan hogyan történt.

Mijo 2014.05.21. 17:10:58

@Fánkevő Fáncsi:

Buborékok .... :(
Leszakadás!

Fánkevő Fáncsi 2014.05.21. 17:22:05

@Mijo: "Buborékok .... :(
Leszakadás! "

Ühüm. Értem. Nyugi.

Blogovics 2014.05.21. 18:05:48

Alapesetben az emberi faj ha valamelyest hatalmat érez másik emberrel szemben, főleg ha hatóság könnyen lesz primitíven arrogáns. Ez nem magyar vonás hanem a hatalom és az arrogancia ostobasággal párosulva. A különbséget az adja, hogy mit szabad és mit nem. Milyen felelősséget és magatartást ír elő a szervezeti szabályzat, hogy megtanítják e kommunikálni, viselkedni, embernek lenni a hivatásos állományt vagy hagyják őket birka módjára viselkedni. Inkább az a baj a magyar hatósággal, hogy nem kötelező megtanulni viselkedni. Ez általános hiba!!

hcs89 2014.05.21. 18:16:43

@Itsuka: Az, hogy mennyire volt szemmel látható, hogy rosszul van a bácsi az jó kérdés, egyikünk sem látta.
A rendőrségi közlemény szerint a bácsi először, amikor még nem volt rosszul - csupán a fia mondta a rendőröknek hogy szívbeteg - elutasította, hogy mentőt hívjanak (ekkor valószinűleg még nem tudta, hogy ebből nagy baj lesz, ahogy a rendőrök sem, mivel nem jövendőmondók és gondolatolvasók).
Azután, amikor már rosszul lett, akkor hívtak mentőt a rendőrségi közlemény szerint, és meg is kezdék az elsősegélynyújtást. Akárhogy is nézzük, ez elég korrekt hozzáállás volt.
Mivel a rendőrök ott voltak, a fia meg nem, ezért jobb híján a rendőrségnek lehet inkább hinni. Főleg mivel az állítólag ott tartózkodó többi utasról sem olvastam, hogy megerősítette volna a bácsi fiának állításait.
Én megértem, hogy a fia most valószinűleg nagyon feldúlt, de azért még nem kéne gyűlölethadjáratot indítani a magyar rendőrség ellen, és ezzel közvetve a magyarság ellen is.
Csak egy példa: a szerb blic.rs portálon ilyen címmel jelent meg a cikk "Spasio se od poplave, ali ne i od mađarskih carinika" azaz "Megmenekült az árvíztől, de a magyar vámosoktól már nem menekült meg". Ezzel azt sugallva, hogy a vámosok(?) szándékosan halálba hajszolták a bácsit. A cikk persze egyoldalúan csak a fia verzióját taglalja, arról említés sincs, hogy esetleg a rendőrséget is megkérdezik majd. Az objektív tájékoztatás halvány látszatát sem igyekeztek kelteni. Persze azóta még a rendőrségi közleményt sem hozták le.

Dragan Rafajlovic 2014.05.23. 23:17:33

Ki kell vizsgalni ,ha vannak felelosok peldat kell statualni egy kemeny buntetessel es tobbet nem fordul elo !
süti beállítások módosítása